Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xtreamer Sidewinder 3

350 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 september 2012 - 15:30

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0
Kör ni 100 eller 1000 ETH?

Postad 18 september 2012 - 15:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Vet inte

Nu är det lite väl mycket frågor från mig men jag fastnar ju överallt.

Ska alla mappar med på USB-stickan eller endast INSTALL.IMG? Jag har testat men den säger att det inte finns någon firmware när jag sätter in stickan i min SW.

Jag har ju kopierat direkt från OS X till USB men det kanske måste vara FAT32 eller något sånt?

Läs instruktionerna noga http://www.xtreamer....didate-10-.aspx

Postad 18 september 2012 - 15:39

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Vet inte

Var det svar på min fråga? Du vet inte om du kör 100 mbps eller 1 gbps i ditt nät (LAN) hemma?

Postad 18 september 2012 - 15:52

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Såg installationsanvisningen nu så det fungerade. Det flyter på bra om jag INTE tar HD-ljud men ändrar jag till Bitstream så hackar det (dock mindre än sist) så det inte hörs något.

Får kanske testa RC10 också. Förstår inte varför det krånglar så.

Postad 18 september 2012 - 16:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Var det svar på min fråga? Du vet inte om du kör 100 mbps eller 1 gbps i ditt nät (LAN) hemma?

Nej jag har ingen aning. Kan kolla. Har jäkla massa olika prylar i olika åldrar så jag har inte koll på exakt vad alla grejjerna klarar av.
EDIT: verkar vara gigabit överallt.

Det kvittar iofs för det finns inte en chans i ****t att en xtreamer klarar av ens 100Mbit ändå

Såg installationsanvisningen nu så det fungerade. Det flyter på bra om jag INTE tar HD-ljud men ändrar jag till Bitstream så hackar det (dock mindre än sist) så det inte hörs något.

Får kanske testa RC10 också. Förstår inte varför det krånglar så.

Bitstreama ljud har jag iofs inte provat då jag bara kör multichannel PCM till min 3d hjälm och min tv. Har ingen förstärkare i sovrummet. Har en popcorn hour c-200 i vardagsrummet. Bitstream borde iofs vara lättare för xtreamern än multichannel PCM så det lär inte vara problemet.
Kan iofs testa om jag flyttar allt till vardagsrummet

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 september 2012 - 16:40.

Postad 18 september 2012 - 17:15

Kickboxer85
  • Kickboxer85
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Blir snart galen.

Min Sidewinder3 hittar inte min WHS 2011. Under network på sw3 så hittar den sig själv samt min airport extreme. Men min whs 2011 syns inte alls. Funkade hur bra som helst på boxee box, xbmc med mera. Någon som har något tips?

Redigerat av Kickboxer85, 18 september 2012 - 17:16.

Postad 18 september 2012 - 18:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Fan jag tror min dog nu. Så fort jag kopplar in en ethernetkabel så hänger den sig totalt :(((

Ngn som varit med om det?

Ska prova uppdatera den

EDIT: *pust* nu funkar det igen efter omflashningen :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 september 2012 - 19:25.

Postad 19 september 2012 - 07:18

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Eftersom filmen flyter på bra när jag valt PCM vore det bra om man kan få flerkanalsljud den vägen? Men har jag PCM visas endast PRO LOGIC på förstärkaren så det verkar vara stereo som skickas. Men med Bitstream på så blir det rätt - DTS HD MA men med nackdelen att det hackar.

Postad 19 september 2012 - 09:55

squiz
  • squiz
  • Forumräv

• 595 inlägg
  • 0

Nej jag har ingen aning. Kan kolla. Har jäkla massa olika prylar i olika åldrar så jag har inte koll på exakt vad alla grejjerna klarar av.
EDIT: verkar vara gigabit överallt.

Det kvittar iofs för det finns inte en chans i ****t att en xtreamer klarar av ens 100Mbit ändå

Gigabit Wired Networking
The Xtreamer SideWinder 3 come from factor with Gigabit Ethernet that allows network transfers up to 1.000 Mbps. Users will be able to stream information at high rates of speed over long distances.

Postad 19 september 2012 - 11:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Eftersom filmen flyter på bra när jag valt PCM vore det bra om man kan få flerkanalsljud den vägen? Men har jag PCM visas endast PRO LOGIC på förstärkaren så det verkar vara stereo som skickas. Men med Bitstream på så blir det rätt - DTS HD MA men med nackdelen att det hackar.

Finns väl fler val än stereo pcm i xtreamern?

Postad 19 september 2012 - 11:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Skall vara fat32 går väl att formatera i det formatet via osx också. Fick även prova en del olika usb minnen innan det funkade här en länk hur man gör brukar köra emergency firmware update . http://forum.xtreame...treamer+Prodigy

Redigerat av jimjans, 19 september 2012 - 11:42.

Postad 19 september 2012 - 17:24

molokel
  • molokel
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Är det någon som har bra koll på hur Media Jukeboxen fungerar? Har lyckats få till alla mina filmer att visa coverart och info där. Ser väldigt snyggt ut men har två problem:

1) Mina filmer ligger inte i alfabetisk ordning i jukeboxen och jag hittar inget sätt att sortera dem på.

2) Vissa filmer kommer upp som dubbletter i jukeboxen och om jag försöker ta bort en av dem så försvinner båda.

Är det någon som har lyckats lösa något av ovanstående problem?

Postad 19 september 2012 - 22:21

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Okey. Snabb uppdatering. Problemet är löst typ.

Med PCM valt så flyter det på bra men då kommer bara stereo fram till receivern (Pro Logic står det på displayen) fast jag valt flerkanals PCM.

Ställer jag tillbaka till Bitstream så blir det DTS-HD MA men då hackar det.

Väljer jag bort HD-ljud i inställningarna på min SW3 så flyter det på bra. Nackdelen är att jag inte får HD-ljud (Det står endast DTS) men jag upplever bilden skarpare på en 40-gigare jämfört med en på 12. Så bildmässigt blir det riktigt bra.

Skulle gärna få igång HD-Master-ljudet också så har ni tips får ni gärna hojta till.

Redigerat av Pretorian, 20 september 2012 - 06:39.

Postad 21 september 2012 - 09:12

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag har nu kört i 3 dagar med min SW3 och allt jag kört tidigare funkar. Inga hängningar eller fel utan mest hitta lite funktioner som man inte tidigare hade. Nu till min fråga, tangentbord. Hittar detta på sidan http://www.xtreamer....ccessories.html där står det att det passar till SW3 men jag hittar det inte i Sverige. På nästa sida http://www.xtreamer....tangentbord.htm finns detta men jag ser inte att det står SW3 så jag vet inte riktigt. Trodde det var en standard på mini som funkar på 2.4Ghz så jag köpte detta http://www.kjell.com...iledInformation hos Kjell.

Men ack det funkar inte helt utan endast styrplattan. Så fort man klickar på bokstäver så kommer det upp ett fel uppe till vänster om att det var feltryck.

Så jag ser fram emot tips om någon här provat något som fungerar.

svejoh

Postad 21 september 2012 - 11:05

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Jag skulle vara intresserad av att höra om någon annan har problem med att köra ett material (modell större - 40GB) med HD-audio på utan att det hackar. För mig fugnerar allt som det ska om jag stänger av den funktionen men då blir det "endast" vanligt ljud, tex DTS 5.1 medans jag helst vill ha DTS-HD Master som materialet har.

Postad 23 september 2012 - 11:29

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Funkar fint här på mina bluray, inget hack etc.

Nyaste firmware ?

Jag skulle vara intresserad av att höra om någon annan har problem med att köra ett material (modell större - 40GB) med HD-audio på utan att det hackar. För mig fugnerar allt som det ska om jag stänger av den funktionen men då blir det "endast" vanligt ljud, tex DTS 5.1 medans jag helst vill ha DTS-HD Master som materialet har.

Postad 26 september 2012 - 07:43

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0

Nyaste firmware ?

Njaa. jag har nog näst senaste. Ska testa att uppgradera och se om något ändras.

Postad 26 september 2012 - 08:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Nyaste firmware ?

Strömmar du eller kör du från hårddisk. Det är nog stor skillnad.

Postad 26 september 2012 - 19:57

skijeppe
  • skijeppe
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 1
Skaffat mig en Sidewinder 3 från netonnet idag.
Kan bara än så länge konstatera att den klarar blu ray iso galant, så väl 3d som 2d. Den klarar dock inte menyer, vad jag vet?
Köpte med en high speed hdmi kabel som är gjord av netonnet tror jag, 1.5m för 199kr. Fungerade utmärkt.
Skjuter med en Epson 5900!
Streamar från min server med gigabit router, det är inga som helst problem.

Postad 27 september 2012 - 07:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Finns inga spelare i dagsläget som klarar av 3d isos med menyer

Postad 27 september 2012 - 17:30

Unregistered7bda300a
  • Unregistered7bda300a
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har ni problem med att den startar om sig själv?

Postad 27 september 2012 - 18:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Har ni problem med att den startar om sig själv?

Nej men den har hängt sig ett par gånger

Postad 03 oktober 2012 - 17:38

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag kan nu meddela efter att jag reggat mig i deras eget forum kan konstatera att inga tangentbord fungerar som det var tänkt. Men jag hann beställa originalet innan så nu står man där med samma fel som de som fanns på Kjell.Skrev då lite ilsket till supporten samt moderatorn på deras forum. Får till svar att du har ju köpt en mediaspelare och inte en PC. Men den har ju en webbläsare samt de säljer ju ett tangentbord till den! Men troligtvis skall de fixa det med ny mjukvara, jag tycker de skall gå ut på sin sida och nämna att tangentbord inte funkar i väntan på ny mjukvara. I övrigt har jag inte åkt på några omstarter eller att det hänger sig. Det enda jag kan tycka är fel är ju timezone som man får sätta till GMT+2 för att klockan skall stämma. Men det kan man ju leva med. :angry:

Postad 04 oktober 2012 - 08:43

Unregistered2ccfd3d5
  • Unregistered2ccfd3d5
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ang klockan... http://forum.xtreame...ime-on-prodigy/

Postad 04 oktober 2012 - 08:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ang klockan... http://forum.xtreame...ime-on-prodigy/

Kan inte läsa det då man måste logga in.

Postad 04 oktober 2012 - 11:32

pege36
  • pege36
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Kan inte läsa det då man måste logga in.

"1) go to the android tab, click!
2) click App ClockSync
3) click on the blue button on the remote (top right) 3 tabs appear at the bottom
4) click the right arrow on the remote control, go to setting (bottom right)

5) check enable (Enable automatic synchronization)
if you are in wifi: check Only on wifi
check Detect time zone

If that does not work,
Down until the tab
Date & time and click on
Uncheck Automatic and manually set
The date, time zone, time zone and format and day
Once done, click the button on the remote return

7) Sync check on boot

That's all simple.
Thank you to Karl who put me on the right track"

Postad 04 oktober 2012 - 13:13

Redstar84
  • Redstar84
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag tänkte köpa ett SDkort på 64 gb, men som bekant kostar dom rätt mkt, och dom jag på för samma pris får jag en ssd med dubbla kapaciteten! Jag undrar fungerar det att köra ssd med sidewinder 3 ?
Jag är väl något skeptisk själv..att drivrutiner osv skulle funka till sddn..men någon kanske har lyckats få det funka ???

Mekanisnsk disk är uteslutet ...

Postad 04 oktober 2012 - 13:15

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Testat men samma resultat. Det är timezone som är fel klockan tickar på och synkas riktigt. Måste ställa den på GMT+2 i alla fall. Men det spelar ju ingen större roll. Det som jag ogillar är att de säljer ett tangentbord som skall funka till Sidewinder 3 men när man klagar så säger det att du köpte ju en mediaspelare och inte en PC!!

Postad 04 oktober 2012 - 13:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag tänkte köpa ett SDkort på 64 gb, men som bekant kostar dom rätt mkt, och dom jag på för samma pris får jag en ssd med dubbla kapaciteten! Jag undrar fungerar det att köra ssd med sidewinder 3 ?
Jag är väl något skeptisk själv..att drivrutiner osv skulle funka till sddn..men någon kanske har lyckats få det funka ???

Mekanisnsk disk är uteslutet ...

Förstår inte vad du ska ha det till. Spela upp film går inte snabbare eller blir bättre från SSD

Postad 04 oktober 2012 - 13:25

Redstar84
  • Redstar84
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Förstår inte vad du ska ha det till. Spela upp film går inte snabbare eller blir bättre från SSD

en meknanisk disk för oväsen jag gillar ej hårddisk ljud speiellt inte i en etta där jag är omringad av sånna ljud så det räcker redan...
försöker bli av med sånna ljud... SSD eller SDkort är det som gäller..

Postad 04 oktober 2012 - 13:38

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

en meknanisk disk för oväsen jag gillar ej hårddisk ljud speiellt inte i en etta där jag är omringad av sånna ljud så det räcker redan...
försöker bli av med sånna ljud... SSD eller SDkort är det som gäller..

Har en 2,5" mekanisk disk i ett "noname-skal" och den låter inte ett smack. Om en 2,5" hdd låter så det stör bör man omgående byta ut den, då är det fel på den.

Postad 04 oktober 2012 - 14:48

svejoh
  • svejoh
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag kör också en mekanisk 2.5" på 1Tb och jag hör inte ett smack från den. Men självklart kan du köra en 2.5" SSD utan problem med drivrutiner. Men det blir ju dyrt för dig.

Postad 04 oktober 2012 - 17:32

Redstar84
  • Redstar84
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag kör också en mekanisk 2.5" på 1Tb och jag hör inte ett smack från den. Men självklart kan du köra en 2.5" SSD utan problem med drivrutiner. Men det blir ju dyrt för dig.

Ja, men drivrutinerna finns väl knappst till detta OS ? Xtreamer kör väl sitt egna OS ???
och sedan vet jag ej om alla ssds kräver drivrutiner, kanske bara för att aktivera trim funktioner med mera ???
Annars borde det väl finnas någon simpel adapter som lurar sidewindern att det är en vanlig HDD.

Postad 05 oktober 2012 - 00:22

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Köpte en Ac-Ryan Essential häromdagen som jag lämnade tillbaka då den saknade nätverksinkoppling och det trådlösa usb nätverkskortet verkar vara lite jobbigt att få tag på. Dessutom har de ju gått i KK kind of.

MEN.. den spelaren fungerade faktiskt bättre än SideWinder 3an. Har uppgraderat firmwaren till nyaste RC10 och ändå fungerar den inte fullt ut.

Den kraschar(startar om sig) vid uppspelning av flv-filer. Den hittar inte mkv-filer eller flv-filer via nätverket. Gamla avi-filer gillar den inte heller utan den skippar de istället för att spela upp de.

Det första den gjorde när jag köpt den var att hänga sig på en divx-film som sedan fungerade när jag försökte köra den för andra gången??

Hur svårt ska det vara att programmera ihop ett stabilt gränssnitt. Gör om gör rätt.
Köper nog en HTPC istället och lämnar tillbaka detta skräpet.

Redigerat av Unregistered32857, 05 oktober 2012 - 00:30.

Postad 05 oktober 2012 - 07:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jo ska man hålla på och spela upp massa flash så är nog en dator bäst. Enda formaten jag använder numera är wmv, mkv och iso. Men alla är kontainerformat så de kan ju innehålla lite vad som helst.
Samma med avi. Den kan innehålla lite allt möjligt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 oktober 2012 - 07:58.

Postad 05 oktober 2012 - 08:18

pege36
  • pege36
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

MEN.. den spelaren fungerade faktiskt bättre än SideWinder 3an. Har uppgraderat firmwaren till nyaste RC10 och ändå fungerar den inte fullt ut.

Min Prodigy var riktigt kass med RC10 t.ex. om jag tryckte på info knappen under uppspelning av en film kraschade Xtreamern och botade om sig varpå filmen inte gick att starta igen.
Jag gick tillbaka till RC8 och nu flyter det mesta igen.

Postad 05 oktober 2012 - 12:31

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Det tråkiga är ju att det är ett väldigt behändigt format på SideWindern. Hade ju varit kanon om den faktiskt fixat att spela upp det som står på paketet.
Inte alldeles för mycket begärt tycker jag. Det kan ju fixas i en kommande uppdatering men de verkar ju vara lite lynniga som företag.

Har inte problemet med att den kraschar när jag trycker på infoknappen på min iaf.

En intressant grej är att maskinen hittar mkv och flv filerna på nätverket om jag döper om de till mp4.. :P

Postad 05 oktober 2012 - 12:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Känns som dina filer innehåller ngt konstigt isf eller ngt knas med utdelningarna för några sånna problem har jag aldrig haft med ngn av mina mediaspelare. Har tre olika och alla fungerar bra.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 oktober 2012 - 12:58.

Postad 09 oktober 2012 - 20:27

Zojdberg
  • Zojdberg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej
Jag har ett i detta sammanhang förmodligen noob-relaterat problem med min nyinförskaffade SW3. Internetuppkoppling fungerar men det går varken att starta Youtube-klipp (varken från browser eller den interna Youtube-grejjen) eller att streama från t.ex. TV4 play och liknande. När klippet ska starta står det "missing plugin" i rutan.
Har uppdaterat med senaste firmware och försökt ladda ner flash-player (lite osäker på version där dock då någon specifik till hittat OP-system, Linux Safari, inte angavs).

Någon som vet var problemet kan ligga?

Postad 10 oktober 2012 - 00:09

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Hm.. har inte lämnat tillbaka min SW3 än. Tyckte den fungerat rätt okej bitvis. Okej att "VU" mätaren på musikspelaren laggar nåt oerhört och att sekunderna räknas upp ojämnt. Med en massa annat konstigt. Men iaf. Den har gått att köra okej på webbradion.
Men den verkar ha rejäla problem med just det den ska vara bäst på. Dvs att spela upp videomaterial.

FLV och äldre AVI funkar ju som bekant inte alls och spelaren startar om sig.
Men den har även börjat att muppa sig med MPEG4 video nu också. (kanske har den alltid gjort det men har inte hunnit prova det tidigare).

Det är en massa annat också som krånglar..

Brukar de fixa till sånthär? När kommer nästa uppdatering av programvaran? Ah.. där ser man. Nu kraschade den igen.. :)

Ah.. och YouTube funkar ju såklart inte heller på maskinen. Näe.. dags att sova istället kanske då.

Hej

Någon som vet var problemet kan ligga?

Att de har okunniga programmerare som inte vet vad de håller på med eller också bryr de sig helt enkelt inte.
De har ju haft ett antal år på sig att reda ut detta med videouppspelning. Menar det är ju inte så att det bara skulle vara 3d uppspelningen som krånglar direkt... :)

Redigerat av Unregistered32857, 10 oktober 2012 - 00:41.

Postad 10 oktober 2012 - 02:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Känns som det är helt fel maskin att köpa om man ska spela upp ngt annat än video. Den är totalt värdelös på det.
Har inte haft ett enda problem med videouppspelning. Den gör precis vad den ska. Allt annat är dock totalt värdelöst. Youtube är värdelös och android delen ännu sämre. Webläsare och annat har jag itne ens provat men jag misstänker att det håller samma usla kvalitet.
Vill man kunna köra massa andra tjänster än att spela upp lite filer från hårddisk eller streama från sina andra datorer i hemmet så bör man köpa ngt annat. Helst en HTPC.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 oktober 2012 - 02:51.

Postad 10 oktober 2012 - 13:15

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Håller med Radiozo. Fungerar kanon för mig FÖRUTOM att jag inte får HD-ljud av någon anledning, då hackar det som faan.

Postad 10 oktober 2012 - 21:23

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Är faktiskt riktigt nöjd med min SW3´a. Än har den inte hängt sig eller bootat om. Spelar upp samtliga filformat jag matat den, med bravur. Inget hackande vid HD-ljud.

De nackdelar jag hittils upptäckt:
Ljudet vid musikuppspelning är inte vad det borde, stor skillnad om jag tex spelar upp en FLAC-fil från den jämfört med om jag spelar upp den direkt i stärkaren från ett USB-minne.

Ljudnivån vid HD-ljud är ibland otroligt lågt av någon anledning.

Postad 10 oktober 2012 - 21:29

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Update. Gjorde mig av med Xtreamern och köpte en Boxee.

Boxeen spelar visserligen upp de filer som Sidewinder3an inte gjorde men det verkar faktiskt vara något fuffens med FLV (flash)filerna.
De spelar dock utan anmärkning på PC. Men å andra sidan spelar ju VLC upp i princip vadsomhelst.
Avi-filerna av gammalt snitt vet jag inte varför SW:n inte spelade upp. Konstigt.

Nackdelen med Boxeen är att man inte kan trycka in en intern hårddisk och att USB kontakterna är på baksidan. Som ju visserligen är snyggt men inte så praktiskt om man vill koppla in och loss prylar.

Och såklart saknar jag den stämningsfulla bakgrunden / menyn lite från Sidewindern.

Redigerat av Unregistered32857, 10 oktober 2012 - 21:42.

Postad 10 oktober 2012 - 21:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Update. Gjorde mig av med Xtreamern och köpte en Boxee.

Boxeen spelar visserligen upp de filer som Sidewinder3an inte gjorde men det verkar faktiskt vara något fuffens med filerna.
De spelar dock utan anmärkning på PC. Men å andra sidan spelar ju VLC upp i princip vadsomhelst.

Nackdelen med Boxeen är att man inte kan trycka in en intern hårddisk och att USB kontakterna är på baksidan. Som ju visserligen är snyggt men inte så praktiskt om man vill koppla in och loss prylar.

Och såklart saknar jag den stämningsfulla bakgrunden / menyn lite från Sidewindern.

Gjorde tvärtom, skaffade en http://www.netonnet....p30/168111.3141 idag som ersatte Boxee´n i sovrummet (Boxee´n åker tillbaka imorgon). Jag har ingen möjlighet (läs extremt omständigt och blir inte snyggt) att dra ned kabel till sovrummet så måste förlita mig till WiFi och där tröttnade jag på Boxee´s bugg.

Synd att antennen till SW3´an är så svår att få tag på...

Postad 10 oktober 2012 - 21:41

Unregistered32857
  • Unregistered32857
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Gjorde tvärtom, skaffade en http://www.netonnet....p30/168111.3141 idag som ersatte Boxee´n i sovrummet (Boxee´n åker tillbaka imorgon). Jag har ingen möjlighet (läs extremt omständigt och blir inte snyggt) att dra ned kabel till sovrummet så måste förlita mig till WiFi och där tröttnade jag på Boxee´s bugg.

Synd att antennen till SW3´an är så svår att få tag på...

Är det inte denna du är ute efter då? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Andersson har jag lärt mig att undvika som pesten efter att jag provade märket för ett tag sedan (därmed inte sagt att allt är kaputt men vill inte ens prova längre).

Redigerat av Unregistered32857, 10 oktober 2012 - 21:44.

Postad 10 oktober 2012 - 21:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Är det inte denna du är ute efter då? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Andersson har jag lärt mig att undvika som pesten efter att jag provade märket för ett tag sedan (därmed inte sagt att allt är kaputt men vill inte ens prova längre).

WTF, jag tyckte jag sökt ordentligt. Men är man dum ska man ha ett h-vete :) Tack iaf för länken!

Har aldrig köpt en Andersson produkt tidigare, har aldrig vågat. Såg den dock på fyndhörnan idag och för 400kr tyckte jag den var värd att testa. Strular den är det ju bara att lämna tillbaka. Den var dock extremt lik SW3´an i menyerna och frugan gillade displayen på framsidan.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 10 oktober 2012 - 21:51.

Postad 14 oktober 2012 - 03:12

lillsowi
  • lillsowi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har haft min SW3 i tre månader nu, fungerar rätt så bra faktiskt. Gick från en SW1. Håller inte på med något tjafs som fina bilder för filmer och allt sånt.

Matar den för det mesta med Bluray-Remuxer över nätverket från datorn och den tuggar i sig nästan allt, jag antar att det är ganska jobbigt att decoda MKV för stackaren. T.ex. Watchmen med sitt 5.1 TrueHD-ljudspår går ej att titta på, den orkar helt enkelt inte med den löjligt höga bitraten, varken via USB eller nätverket, men problemet ligger mest troligt hos själva mkv-formatet, fixade Watchmen till en vanlig ISO-fil och då jäklar blev det fart. Likadant med Puss in Boots, som även den laggade, tills jag startade en 3D-ISO av den, full rulle även där.

Det enda problemet jag har rör LPCM-ljud, vad jag än ser, en FLAC-fil med 5.1-ljud eller Pirates-rullarna med sina LPCM-ljudspår eller vanlig stereo så brusar/sprakar det i de bakre kanalerna, otroligt irriterande. Jag tvivlar på att det är fel på min Pioneer VSX-921, då den käkar Blu-ray skivor med det ljudet till frukost, det sprakar endast då det kommer från Xtreamern, vilken inställning jag än använder på ljudet så sprakar det.

Postad 14 oktober 2012 - 19:34

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1 030 inlägg
  • 0
Köpte en Sidewinder 3 istället för en Boxee Box och är riktigt nöjd med den. Ska sätta i 1TB HDD i den när som helst men fram till dess tänkte jag streama från min datorn och min Externa HDD.

När jag kopplar in min Externa HDD fungerar allt direkt utan problem. är jag streamar från frugans bärbara dator (windows) fungerar allt klockrent men med min ****s MacBook Pro fungerar det minsann inte. Jag har aktiverat fildelning, lagt till mappen som jag ska dela ut och även bockat i SMB. Alltid samma sak när man ska igång med Mac och något, strul strul strul...

Datorn dyker upp i min Sidewinder 3 och även alla undermappar men inga filer, vad är det för fel?

Postad 14 oktober 2012 - 19:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Fel rättigheter antagligen. Har du ställt in så att everyone kan läsa mapparna?
Har inga problem alls med ngn av mina macar och SW3.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.