Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S3

685 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 May 2012 - 13:46

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Men jag är inte förvånad, har vart samma visa med alla telefoner jag köpt hos dom...

Jaså? Precis tvärtom här.
Jag har inte ens förbeställt eller bokat någon lur den här gången men jag ringde 3 tidigare idag och en vit S3 är på väg till mig redan idag. Enligt kundtjänst fanns det 229 st i lager.

edit: Undrar också om man behöver ha ett specellt simkort i denna, typ som iPhone 4? Kallas det micro-sim? Och isåfall får man med det i lådan eller måste detta beställas separat?

Redigerat av Falcy, 29 May 2012 - 13:56.

Postad 29 May 2012 - 14:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

edit: Undrar också om man behöver ha ett specellt simkort i denna, typ som iPhone 4? Kallas det micro-sim? Och isåfall får man med det i lådan eller måste detta beställas separat?

Beställer du med nytt abonnemang från operatör får du såklart ett med (eller snarare i separat kuvert) och detsamma SKA gälla om du förlänger abonnemang men jag brukar säga till om nytt sim-kort så att man är säker på att man får ett mikrosim.
Dock är det busenkelt att klippa till sitt vanliga simkort till ett mikrosim så det är egentligen inget problem.

Postad 29 May 2012 - 14:37

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Dock är det busenkelt att klippa till sitt vanliga simkort till ett mikrosim så det är egentligen inget problem.

Tackar. Jag kommer att förlänga mitt abb. Men om det går att "klippa till" så återkommer jag till dig för en guide. :)

Postad 29 May 2012 - 14:43

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Tackar. Jag kommer att förlänga mitt abb. Men om det går att "klippa till" så återkommer jag till dig för en guide. :)

Do it! ;)

Postad 29 May 2012 - 18:57

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jävlar va folk är sugna på denna mobil, 9 miljoner bokade fast statistiken är 10 dagar gammal...ska vi säga över 10 miljoner bokade telefoner? :wub:
http://www.swedroid....allningar-notis

Många av mina polare har gått från iPhone till Android och SIII, iPhones storhetstid verkar vara bortblåst.

Bortblåst är kanske att överdriva lite eftersom Apple när de släpper en telefon varenda år slår försäljningsrekord. :)

Postad 29 May 2012 - 19:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Bortblåst är kanske att överdriva lite eftersom Apple när de släpper en telefon varenda år slår försäljningsrekord. :)

Dessutom är de 9 miljonerna telefoner som är beställda till butiker och operatörer, inte sålda till individer, det är en skillnad, det är bara google som vet exakt hur många telefoner som verkligen hamnar hos en användare.

Redigerat av simulacra, 29 May 2012 - 19:21.

Postad 29 May 2012 - 22:26

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 1

Dessutom är de 9 miljonerna telefoner som är beställda till butiker och operatörer, inte sålda till individer, det är en skillnad, det är bara google som vet exakt hur många telefoner som verkligen hamnar hos en användare.

Källa?, verkar snarare att alla lurarna går åt. Slut redan på många ställen efter knappt 1 dag.

Postad 30 May 2012 - 07:14

sandö
  • sandö
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Ingen här som har fått tag på en som kan ge lite personliga tankar och åsikter? :)

Postad 30 May 2012 - 08:17

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Har inte Halebop och Telia samma ägande? Fattar inte varför Halebop är billigare än Telia på i princip samma deal. Jag har ju telia idag och det tar emot att byta till Halebop eftersom jag ser det som ett "barnabbonemang".

Fast det känns också så där lagom dumt att betala 50spänn extra i månaden i 2 år bara för en stolthet ingen vet något om :P

Postad 30 May 2012 - 08:56

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Ingen här som har fått tag på en som kan ge lite personliga tankar och åsikter? :)

Från Swedroid:

Halloj Swedroidare, tänkte dela med mig utav min åsikt om denna fantastiska mobil.

Kan börja med att ge lite bakgrundsinfo, har varit mobilnörd de senaste 2 åren och bytt mobil väldigt ofta, haft bland annat LG Optimus 2X, Desire, Desire Z, iPhone och HOX innan jag nu fick min S3:a då min HOX gick sönder.

När den blev offentliggjord blev jag som många andra väldigt besvikna på designen, men i verkligheten ser den bättre ut, ligger grymt i handen och är väldigt stilren faktiskt(har den vita). Innan jag skulle hämta ut den så klämde jag lite på en S3:a i Tele2-butikerna men det måste varit något fel med det exet, för den hade den sämsta ljusstyrkan jag upplevt på år och var rädd att det skulle va så med min, men det var det inte.

Nu har jag suttit och sträckanvänt telefonen i 2,5 timme och tänkte dela med mig av min åsikt om denna fantastiska mobil, för fantastisk är vad den är. Det första man gör när man startar telefonen så märker man direkt vilken fantastisk skärm det är, många är väldigt negativa till valet av Pentile, men då jag inte ser någon skillnad och Samsung säger att det reducerar batteriförbrukningen så är jag nöjd med det valet då jag är en s.k heavy-user och ser gärna att telefonen håller från morgon till kväll.
När väl telefonen startat upp så kommer man ju då till TouchWiz UI, jag har aldrig ens haft en tanke på att ha en standardlauncher i min mobil då de brukar va hiskeligt fula, även HTC Sense 4.0, men det här var faktiskt första gången som jag övervägde att använda standardlauncher, men valet föll till slut på Apex Launcher, som vanligt. Oavsett Apex, Nova, GO eller standard-launcher så är det ett flyt i telefonen som är helt otroligt, samtidigt som man får en WOW-känsla så känns det så naturligt, det känns lite som att Samsung har gjort det så ansträngningslöst, att det är så en mobil ska vara.

När jag funderade lite på en HOX eller S3:a så valde jag till slut S3:an då jag har tyckt att det varit så bra flyt på andra Samsung-modeller, men S3:an krossar allt och alla på denna aspekt. S3:ans flyt jämförelse med till exempel HOX i spel(otrolig skillnad i Skyfall Beta) är som att jämföra en iPhone 3GS flyt jämfört med 4S, dock så är 4S inte något i jämfört med denna tingest heller, vill inte avslöja min åsikt direkt men, Samsung Galaxy S3 är världens bästa mobiltelefon och det ska mycket till för att en eventuell iPhone 5 ska kunna knuffa bort dom från tronen. Flytet, prestandan och skärmen är helt otrolig, hårdvaran är grym, mjukvaran är perfekt optimiserad till hårdvaran, men hur är själva mjukvaran i sig då?

Ice Cream Sandwich är som bekant det som medföljer i telefonen från start, men det är stora skillnader mellan denna och Vanilla ICS. Personligen gillar jag Vanilla lite mer, det ser lite mer "high-tech" ut men det är som sagt en smaksak. En mindre genomgång av de olika appar som klassas som "mjukvaruappar" från Samsung:
Telefonen - Riktigt stilren
Meddelanden - Fortfarande väldigt ful UI, men funktionen att lyfta telefonen till örat för att ringa den man smsar mer är något som gör att man överväger att inte använda t ex GO SMS Pro
Videospelaren - Perfekt, behövs ingen annan app. Funktionen att kunna förminska videon så att du kan surfa eller smsa samtidigt är underbar. +++
Kontakter - Även här är det lite skillnader, "Swipa" vänster för att skicka SMS till den kontakten, "Swipa" höger för att ringa kontakten, samma sak här = +++
Klocka och Internet är detsamma som på alla andra mobiler, funkar men oftast använder man något annat istället.

En sak som jag gillar med Galaxy S3:an är motion-rörelser som är inlagda i systemet, till exempel att du lyfter telefonen till örat för att ringa den du smsar med, smek med handen över skärmen för att ta en screenshot och flera andra smarta finesser, förvånad över att Samsung inte promotade dessa mer under releasen av S3:an.

Min slutsats av denna telefonen är att den gör precis som sin föregångare, tar platsen som världens bästa telefon.

Funderar du att köpa denna underbara telefon så säger jag att du ska sluta fundera och köpa denna, den är helt fantastisk och du kommer inte bli missnöjd!

Postad 30 May 2012 - 09:56

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 1

Kort och gott; världens just nu bästa telefon. Enligt mig! (garderar mig så att jag inte får Iphone-folk på mig;) )
Den är som många sagt mycket snyggare i verkligheten än på foto, jag var själv skeptiskt till designen.

Har inte hårdtestat den ännu utan mest vardagsanvänt den, d v s surfat, spotify, mailat o s v.
Inget spelande än och jag har heller inte provat att använda funktionen som gör att man kan ha ett litet fönster i fönstret med t ex en video igång samtidigt som man kollar mailen. Voice S har jag heller inte provat än. Men motion-röreslerna är som sagt var riktigt användbara faktiskt.
Har inte hittat nån bugg/nåt fel än.

Postad 30 May 2012 - 10:20

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
Skulle gärna vilja veta hur batteritiden är.
Hur länge kan man ha den igång, är det effektiv över natten (dvs drar väldigt lite när den inte gör något).
Hur ofta behöver man ladda den?.
jämför med andra telefoner.

Postad 30 May 2012 - 10:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Hur länge kan man ha den igång, är det effektiv över natten (dvs drar väldigt lite när den inte gör något).

Med automatisk ljusstyrka och wlan påslaget är den nere på 75 procent efter drygt fyra timmar ganska intensivt användande.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.450799/samsung-galaxy-s3-varldens-basta-telefon-igen/sida/2/sidan-2-battre-batteri-och-finesser

Postad 30 May 2012 - 10:39

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Ungefär samma som topptelefonerna med bra batteritid, dock lite extra bra vid videouppspelning mm..

Postad 30 May 2012 - 10:41

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
ang battertiden (jag vill jämföra med iphone4) så hur mycket drar den när den inte används? (med telefonidelen påsslagen) och ett minimum av mailpushande. Vill gärna se att den drar YTTERST lite då. (så man kan använda den som en vanlig telefon och bara behöva ladda den någon (en/två) gång i veckan)

Postad 30 May 2012 - 11:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

ang battertiden (jag vill jämföra med iphone4) så hur mycket drar den när den inte används? (med telefonidelen påsslagen) och ett minimum av mailpushande. Vill gärna se att den drar YTTERST lite då. (så man kan använda den som en vanlig telefon och bara behöva ladda den någon (en/två) gång i veckan)

Varför ska du då ha en smartphone?!? Surfande och mail är ju en mycket stor del av smartphones...och för min egen del mycket Spotify.

Du kan glömma att det räcker att ladda den max en-två gånger i veckan.

Postad 30 May 2012 - 11:23

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Varför ska du då ha en smartphone?!? Surfande och mail är ju en mycket stor del av smartphones...och för min egen del mycket Spotify.

Du kan glömma att det räcker att ladda den max en-två gånger i veckan.

iphone4 klarar det. det räcker som argument. (har mail och 3g abb på, kollar på facebook på morgonen, lyssnar på musik 2-3 timmar på kvällen; laddar en gång i veckan) har också en Galaxy s2 (som är min huvudtelefon) som laddas var annan dag (men då piper den konstant på andra dagen). tycker vi som konsumenter skall sätta press på tillverkarna. Att ladda varje dag och sedan vara orolig om man inte skall hitta ett uttag är knappast bra.
det är ingen omöjlighet. (det är en telefon först och främst, så jag ser att behovet finns och efterfrågas) - och det är utan att någon **** säger att man skall köpa en dum-phone.

Postad 30 May 2012 - 11:28

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Att ladda varje dag och sedan vara orolig om man inte skall hitta ett uttag är knappast bra.

Dagens i-landsproblem. Jag laddar när jag sover, problem solved. Ska man vara ute i vildmarken utan ström så är ju halva grejen att även vara utan telefon och ska man prompt ha en med så skulle då inte jag ta med någon smartphone.
Men då har du ju en Iphone som klarar det, bra.

Postad 30 May 2012 - 12:34

sandö
  • sandö
  • Användare

• 247 inlägg
  • 1

iphone4 klarar det. det räcker som argument. (har mail och 3g abb på, kollar på facebook på morgonen, lyssnar på musik 2-3 timmar på kvällen; laddar en gång i veckan) har också en Galaxy s2 (som är min huvudtelefon) som laddas var annan dag (men då piper den konstant på andra dagen). tycker vi som konsumenter skall sätta press på tillverkarna. Att ladda varje dag och sedan vara orolig om man inte skall hitta ett uttag är knappast bra.
det är ingen omöjlighet. (det är en telefon först och främst, så jag ser att behovet finns och efterfrågas) - och det är utan att någon **** säger att man skall köpa en dum-phone.

Tycker jag känner igen detta...

http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Postad 30 May 2012 - 14:18

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Batteritiden är ungefär den samma nu som det var förr om man endast använder telefonen att ringa & smsa på.

Postad 30 May 2012 - 15:03

grashoppan
  • grashoppan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
mja, håller inte riktigt med. Min har varit igång 9½ timme och då på sparläge och inte så mycket användning, kan tycka att den skulle vara bättre när det inte används (har ej synk, gps, WiFi på). Direkt när jag ryckte den ur laddaren i morse gick den ner på 99%, känns lite konstigt att inaktivera allting för att spara batteri, då missar man lite av idén

\\tmgssefs02\TMGlat$\My%20Documents\Hämtade%20filer\Screenshot_2012-05-30-15-46-44.png

Bifogad fil(er)

Postad 30 May 2012 - 15:37

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 1
Wow har du endast 15% kvar efter 10 timmar med lite användning så är det inge vidare.
Visserligen har inte SGS2 heller ngn vidare batteritid utan Juice Defender osv.
Tycker det är fantastiskt med alla dessa specade standbytider på 500h osv (finns inte en snöbolls chans i ****t att den räcker så länge).
Jaja kör man in Cyanogen så brukar batteritiden öka avsevärt iaf så.

Och om ni hittar några siter med tillbehör till telefonen så posta dom gärna här, verkar inte finnas många ännu och knappt några i lager but still.

Artikelnummer för 3 intressanta tillbehör (trådlösa laddaren verkar tyvärr försenad till september)
EFC-1G6F Flipcover
EAD-T10 Allcast dongle
EPL-3FHUBE HDMI adapter
EAD-K10UBEGSTD Wireless Charger

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 30 May 2012 - 15:40.

Postad 30 May 2012 - 16:06

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

mja, håller inte riktigt med. Min har varit igång 9½ timme och då på sparläge och inte så mycket användning, kan tycka att den skulle vara bättre när det inte används (har ej synk, gps, WiFi på). Direkt när jag ryckte den ur laddaren i morse gick den ner på 99%, känns lite konstigt att inaktivera allting för att spara batteri, då missar man lite av idén

Postad bild

Såg inget vidare ut, vad är det för telefon? Batteriet kanske är slut/trasigt.
Vad gjorde du dem senaste 3-4 timmarna på telefonen i rad?

Redigerat av Auxvoice, 30 May 2012 - 16:07.

Postad 30 May 2012 - 16:30

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Tycker jag känner igen detta...

http://www.youtube.com/watch?v=FL7yD-0pqZg

Förespråkar inte iphone (de\n är så jävla tråkig. men den har en oslagbar batteritid. (något som även ipad har) Det är deras stora styrka. Tycker att android skulle kunna göra mycket mer (amoled är mer ström sparande vid mörka bilder t.ex., då de inte behöver ha ljuspunkter på hela tiden) amoled+ är ännu bättre, synd att de inte hade den i telefonen. Så de har förutsättningarna att klå ios på fingrarna.

Postad 30 May 2012 - 17:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ge telefonen nån vecka och se sen hur batteritiden är ..
Tycker alltid den blir bättre efter några laddningar .

Helt i standby utan en massa syncningar å dyligt så bör den hålla bra .

Alla telefoner kan man få på knä snabbt .

Jag skulle lätt offra nån mm och få fetare batteri.

Postad 30 May 2012 - 18:07

grashoppan
  • grashoppan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Såg inget vidare ut, vad är det för telefon? Batteriet kanske är slut/trasigt.
Vad gjorde du dem senaste 3-4 timmarna på telefonen i rad?

En Samsung gallaxy s3. Inte så mycket aktivitet några kortare samtal, surfat ca 15 min och installerat två appar annars i standby. Tyckte verkligen inte att jag gjort mycket med den då jag suttit i möten hela dan.

Postad 30 May 2012 - 19:02

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Kunde inte motstå så jag sprang och köpte en idag :P Kommer från SGS2 och Sony Xperia S och måste säga att denna är riktigt kanon asså. Den känns inte mkt större än en SGS2 i handen, och jag älskar att power knappen är på sidan istället för på toppen på dessa stora smartphones, det gör det mkt lättare att sätta på den. Jag har inte lekt med kameran än utan mest fått den att se ut som jag vill att den ska göra. Återkommer med mer intryck när jag har använt den lite mer.

//Mike

Postad 30 May 2012 - 20:11

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Beställde min idag med. Lev. Runt 5e maj om det stämmer som Telia skriver. Ska bli skönt med ny telefon

Postad 30 May 2012 - 20:35

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

Beställde min idag med. Lev. Runt 5e maj om det stämmer som Telia skriver. Ska bli skönt med ny telefon

Ja Samsung tillverkar inte tillräckligt många på en gång, då är det ju bara drygt 11 månader kvar ;)

Postad 30 May 2012 - 20:51

Emmma
  • Emmma
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Kunde inte motstå så jag sprang och köpte en idag :P Kommer från SGS2 och Sony Xperia S och måste säga att denna är riktigt kanon asså. Den känns inte mkt större än en SGS2 i handen, och jag älskar att power knappen är på sidan istället för på toppen på dessa stora smartphones, det gör det mkt lättare att sätta på den. Jag har inte lekt med kameran än utan mest fått den att se ut som jag vill att den ska göra. Återkommer med mer intryck när jag har använt den lite mer.

//Mike

Mer intryck, mer intyck! Jag kan inte vänta :rolleyes:

Postad 30 May 2012 - 21:43

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0

//Mike

Får man fråga hur många telefoner du har i byrålådan?

Postad 30 May 2012 - 21:50

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Får man fråga hur många telefoner du har i byrålådan?

det vill du inte veta ;)

Postad 30 May 2012 - 22:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ja Samsung tillverkar inte tillräckligt många på en gång, då är det ju bara drygt 11 månader kvar ;)

Ok då, juni:p mkt lustigt 8)

Postad 31 May 2012 - 01:03

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Tog min från laddaren kl07:00 i morse och nu vid 01:30 så var jag nere på 63% batterikapacitet, nu har jag inte haft tid å leka så mycket idag som man brukar med en ny telefon men får ju ändå säga att jag är imponerad! Min gamla X10 hade varit stendöd vid samma tidpunkt!

Filmade med den ikväll utomhus, blev fantastiskt bra! Men när jag tog bilder inomhus igår kväll så var jag inte så imponerad, blev väldigt mörka bilder upplevde jag det som i normal inomhusmiljö...

Men på det stora vet jag inte om jag tycker att det är så stor skillnad mot sambons HOX, den upplever jag som lika trevlig, men visst, då jämför jag ju mot min gamla trotjänare X10...

Postad 31 May 2012 - 10:44

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Postad 31 May 2012 - 13:32

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Knallade in på Mediamarkt på relsen dagen vid lunch o klämade lite på den och sa till mig själv. Den tar vi.
Fixade lite med abbonemanget sen plockade jag ut sen SIII vit där alla andra hade slut eller inte ens fått sina i lager.
Vet dom som inte fått sina än och förhandbokat långt innan men jag hade väll tur =)

btw
Jag älskar den känns lite stor mot iphone som jag haft tidigare men nu behöver jag inte surfplatta längre.
Ligger fint i handen och grymt skön att använda.

Batteritiden värkare helt okej dock inte hunnit använda den så mycket än.

Postad 31 May 2012 - 15:28

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Är i valet o kvalet här, har haft iPhone i snart 4 års tid.. Men det lutar åt Telenor's 299:- abb, och ringa för 149:- av dom. Nackdelen är den fria surfen, som är spärrad till 1mbit. Men då jag inte kommer använda luren till att dela ut wifi så borde det räcka? Spotify använder väl t.ex max 320kbit i maxkvalitet t.ex?

Frågan är om övergången till Market från Appstore kommer bli tung? Vad jag hört är att det inte alls är lika sofistikerat utbudet spelmässigt / programmässigt? Det finns ju riktigt fina spel till iPhone som max payne o bilspel, dock är ju skärmen lite liten...

Tyckte s3-an kändes lite stor som första intryck, och definitivt svårhanterad med 1 hand, det kan man nästintill glömma. Men ändå är jag sugen som tusan.. Klarar nog inte hålla ut till iPhone5, i värsta fall får man väl byta lur om Apple lyckas uppfinna hjulet igen vid nästa lansering :rolleyes:

Postad 31 May 2012 - 16:34

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Vad jag hört är att det inte alls är lika sofistikerat utbudet spelmässigt / programmässigt?

Särskilt på spelsidan har Apple ett övertag men vem vill lira spel på en 3.5" skärm ändå? :P Program däremot tror jag är rätt lika och det finns om inte annat oftast bra alternativ. Du kommer behöver några dagar att hitta exakt det du har haft på iPhone. Men är relativt säker på att du kommer hitta i stort sett allt. :)

Tyckte s3-an kändes lite stor som första intryck, och definitivt svårhanterad med 1 hand, det kan man nästintill glömma.

Det beror på hur små händer du har? Min flickvän har en SII och har, kvinnlig som hon är, rätt små händer men kan utan större bekymmer använda sin med en hand, om det behövs. Och SII > SIII är inte så jättestor skillnad i just handhavandet.

Hämtade ut min vita för några timmar sedan. Och den är betydligt snyggare IRL än på foton. Härliga rörelsefunktioner. Snabb som tusan(jämfört mot iPhone 3GS och SII). Fantastisk skärm och kameran verkar helt superb, iaf i ljusare miljöer.

Postad 31 May 2012 - 16:42

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar. Angående storleken så har jag visserligen ganska små händer! Jag jämförde s2 / s3 i butik och för min del var skillnaden på 0.5" precis gränsen för vad jag "klarar" hantera med 1 hand. Dock så har dom visserligen olika form / tjocklek som påverkar förmågan att hanteras med 1 hand B)

Låter lovande med market :)

Ska lura lite till på abonnemanget, frågan är som sagt om 1mbit spärren kommer sakta ner luren mkt vid surf?

Postad 31 May 2012 - 16:55

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Var ut i skogen och fiskade med min s3 idag, där jag tidigare haft "endast nödsamtal" med iphone hade jag nu 2-3 staplar! Mycket bra! :)

Men än så är det en helt ny värld med android efter 4 år med ios...

Welcome to the darkside... (eller var det där jag var?) :P

Postad 31 May 2012 - 18:09

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Var ut i skogen och fiskade med min s3 idag, där jag tidigare haft "endast nödsamtal" med iphone hade jag nu 2-3 staplar! Mycket bra! :)

Men än så är det en helt ny värld med android efter 4 år med ios...

Welcome to the darkside... (eller var det där jag var?) :P

Jag vill också till den mörka sidan!
Och kanske även på en fisketur!

Redigerat av karlnr9, 31 May 2012 - 18:10.

Postad 31 May 2012 - 20:26

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Då ska du spara dig till iPhone5, hört av säkra källor att en ny feature kommer vara det inbyggda ekolodet :rolleyes:

Postad 31 May 2012 - 20:44

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Då ska du spara dig till iPhone5, hört av säkra källor att en ny feature kommer vara det inbyggda ekolodet :rolleyes:

Hahahaha! Underbart! :)

Dom kanske skulle kunna integrera ett metspö i den också? Skulle kunna användas som antenn också... Kanske man får lite mottagning med den!

Nej, men ärligt så känns bytet från iphone värt bara för mottagningen, har vart under all kritik...

Redigerat av nintendo, 31 May 2012 - 20:45.

Postad 31 May 2012 - 21:24

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Ekolod? Det hade inte hjälpt mig. Hade ip5:an haft dynamit integrerat så hade jag kunnat fiska med den.
Nu vill jag ha en SGSIII:a. Blå. Med flöte.

Postad 01 June 2012 - 09:06

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Varför klagar ni på batteriet?

Krävs en del i battericykeln för att få batteriet att prestera.

Efter x-antal laddningar så blir det bättre.

Vit är på väg, fick 1v leveranstid av Telenor!

Postad 01 June 2012 - 11:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Testat en sgs3a några dar nu. Batteritiden är bra, får ut 6-7 timmar skäm på.
Räcker en dag vid i princip konstant nyttjande.

Postad 01 June 2012 - 11:28

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Varför klagar ni på batteriet?

Krävs en del i battericykeln för att få batteriet att prestera.

Efter x-antal laddningar så blir det bättre.

Vit är på väg, fick 1v leveranstid av Telenor!

Därför att leverantören lovar omöjliga värden. Tack och lov har de inte gått ut med några passningstider till SIII.
dock har jag sett att batteritiden inte förändras dramatiskt efter några laddningcykler. så det man har är vad man får.

Postad 01 June 2012 - 17:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Testat en sgs3a några dar nu. Batteritiden är bra, får ut 6-7 timmar skäm på.
Räcker en dag vid i princip konstant nyttjande.

6-7 timmar är ju riktigt bra.
För ut max 3,5 timma med min sgs2.

Postad 01 June 2012 - 18:13

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...t-1.507313.html

Live funkar dåligt där, vet inte vad det blev för tider, men iaf, de fick ut 4h 26min med LGs Optimus 4X. Och det sista jag såg var att One X dog före S3an.

Batteritiden verkar vara klart bättre än det mesta.

Postad 01 June 2012 - 20:27

_Tomten_
  • _Tomten_
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Jaså? Precis tvärtom här.
Jag har inte ens förbeställt eller bokat någon lur den här gången men jag ringde 3 tidigare idag och en vit S3 är på väg till mig redan idag. Enligt kundtjänst fanns det 229 st i lager.

Micro sim i denna som iphone 4s

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.