was £1,299.90 now £899.90
Så klart den inte finns i lager hahha. När det för bra för att vara sant är det aldrig det
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Marantz SR5007, SR6007, SR7007
Startad av
Unregistered2316b843
, Jun 11 2012 22:22
208 svar till detta ämne
14 relaterade trådar
Postad 01 February 2013 - 23:42
Out of Stock
was £1,299.90 now £899.90 Så klart den inte finns i lager hahha. När det för bra för att vara sant är det aldrig det Postad 23 February 2013 - 17:07
Hej någon ägare av sr6007 som kan svara på om man kan ha olika upplösningar på utgångarna? Har nämligen en gammal tv som bara klarar 720P å en projekt som jag vill köra 1080P smidigt utan att behöva gå i massa menyer:-) finns det en knapp på fjärran för att byta mellan dom olika utgångarna?
Postad 03 March 2013 - 19:00
Någon som testat hur mycket input lag det på på 6007 i de olika lägena? Finns det någon pass-through funktion också?
Postad 14 March 2013 - 15:08
Köpte en Marantz 5007 för ett par dagar sen. Allting har funkat klockrent.. Tills det att jag kollade på en film via apple tv.. Då kom det upp en ruta där det stod ngt i stil med "HDCP", kontrollera att hdmin är ansluten till tvn blablabla... Suck!!
Nu blir det ingen bild när jag växlar till ps3 eller så heller.. Ljud funkar via airplay.. När jag sätter på Apple tvn så blir det bild i typ 20 sek innan det försvinner.. Vad göra? Postad 14 March 2013 - 16:27
@Strife
Se till att allt är avstängt och strömlöst under ca 2 minuter. Sätt sedan på TV:n vänta ca 15 sekunder Sätt sedan på förstärkaren vänta ca 15 sekunder Sätt sedan på ATV:n eller PS3:an Skaffa sedan en multifjärr typ Harmony One för husfridens skull. Postad 14 March 2013 - 20:39
Tack för hjälpen.
Det funkade i nån timme. Nu när jag försökte sätta på Ps3an blev det ingen bild.. Satte då på Apple tvn, det blev bild.. När jag skulle pröva sätta på en film kom det upp.. "Det här innehållet kräver HDCP för uppspelning. Antingen är HDMI-kabeln inte korrekt ansluten eller så stöder HDMI-anslutningen inte HDCP. Återanslut HDMI-kabeln från Apple tv till din HDTV och försök igen" Fy fan vad less jag blir.. Allting har ju funkat klockrent i två dagar (köpte den i söndags, men kopplade in i förrgår) innan det började strula imorse. Åka tillbaka med förstärkaren till butik eller? Postad 14 March 2013 - 21:11
Tror till och med att det är helt skilda problem... Ps3= ingen signal hittas. Apple tv drar igår men =hdcp problem...
Postad 15 March 2013 - 08:42
Det var ett intressant inlägg. Du får gärna utveckla! Vad har fjärrkontrollen för innebörd? Postad 15 March 2013 - 16:11
Stäng av "Deep Color" i PS3.
Se till att uppgradera FW. Gör allt strömlöst över natten. Provat annan HDMI-kabel? Provat att skifta HDMI-ingång på Marantzen? Multifjärr: Du kan programera aktiviteter som t.ex "Titta på AppleTV" med rätt startsekvens och rätt tidsintervall, plus att du slipper 9 fjärrisar. Redigerat av PDDNOS, 15 March 2013 - 16:20. Postad 16 March 2013 - 11:53
Ska pröva det där med Deep Color. Något jag nämligen upplever är vissa bildfel när jag kör Netflix via Ps3an.. typ att bilden kan flimra till i underkanten eller liknande.. läste på något forum att liknande saker kan uppstå med deep color påslagen.
Hur som helst så prövade jag faktiskt att köpa nya hdmi-kablar, alltså byta ut samtliga.. Än så länge har jag inte haft problem med varken hdcp eller ingen signal. Får hoppas att det var något så enkelt som det, däremot säger min magkänsla att problemen kommer att fortsätta.. Men det är bara att hålla tummarna Menar du att rätt startsekvens och rätt tidsintervall skulle påverka chanserna att slippa problem med hdmin? Postad 16 March 2013 - 15:49
Jajjemen.
Läsvärt kring HDMI hanskakningsproblem och HDCP; från Denon-tråd: http://www.avsforum....thread#user_L11 Postad 17 March 2013 - 19:40
Tull och moms från England? Jag är lite sugen på en 5007. Sitter idag med en gammal SR7001 och är nöjd ljudmässigt men den klarar inte 1080p@24 så behöver byta. Går jag ner i ljud om jag byter till en 5007 eller har ljudkvalitéerna gått upp på de billigare modellerna? Postad 20 March 2013 - 17:21
Hej
Jag har just nu en Marantz sr4003 och funderar på att byta upp mig. Huvudanledningen är hdmi pass thru inte finns på 4003. Kör med optisk kabel, och detta brukar bli problem med lip-sync. Min tanke har varit att byta till Yamaha rx673, men jag börjar tveka. Har nu tittat på Marantz sr5007. Marantzen är ju bra mycket snyggare, och sedan är jag rädd att yamahan inte presterar ljudmässigt lika eller bättre än min nuvarande. Men.. det finns ju alltid ett men. Är Marantzen värd 2000 spänn mer? Synpunkter mottas gärna Postad 21 March 2013 - 08:34
Inhandlade för ca 2 veckor sen en marantz sr6007 då de gått ner i pris från 10k till 7,5k, tyckte det var prisvärt. För 3 år sedan stod det mellan en SONY str dn1000 och en marantz sr6004 receiver men valde sony då 6004 hade problem med hdmi-växlarna, idag är inte läget så. Har länge ångrat mitt beslut då jag verkligen gillade den livfulla öppna karraktären marantzen har.
Marantzen låter detaljrikt, kraftfullt, kontrollerat, tydligt och livfullt i jämförelse med sony'n(den lät platt, kraftlös etc...), iaf tillsammans med min infinity alpha 50. Av nån anledning har jag fått nästan dubbelt så mycket bas nu, det ska väl vara det man kan klaga på. Har dock upptäckt en sak som bekymrar mig lite. Någon som upplevt att den inbyggda spotify-klienten kan dista? Tittade på film igår, och efter det satte jag direkt igång spotify via enheten och det lät illa. Jämförde sen med annan källa(boxee box) o spelade upp spotify därifrån istället och då lät det bra. Upplever även ljudkarraktären från den inbyggda mediaspelaren lite "tunn i diskanten". CD-spelare låter alltid bra, även ofta FLAC via boxee box, även om CD låter snäppet bättre. Någon annan som upplevt detta? Postad 22 March 2013 - 10:50
Lyssnade på en Marantz NR1603 på ett par Monitor Audio RX6:or och jämförde dem mot Yamha rx-v673. Marantzen var sjukt mycket trevligare att lyssna på trots nästan hälften av effekten. (Pure direct eller vad det heter på båda)
Postad 22 March 2013 - 13:19 Tackar har nog bestämt mig för en sr507. Är nog värt pengarna, annars kommer jag ångra mig Postad 22 March 2013 - 16:34
Jag kör mest spotify via airplay och tycker mig höra en viss skillnad i ljudkvalité mellan att köra direkt via förstärkarens airplay och via Apple tvns (alltså att ATVn låter bättre).. Hade kanske inget med det du tog upp, något jag reagerat över bara. Kan ju vara hjärnspöken dock.. Postad 23 March 2013 - 10:46
Upptäckte precis en riktigt tråkig sak på min sr6007. Spelade upp en film via ps3(netflix) i dolby digital plus i bitstream till receivern. Flera tillfällen av filmen ballar ljudet ur, speciellt när S-ljuden framträder, det skrapar liksom i ljudet. Testade även med hörlurar och samma problem där. Gick tillbaka till min gamla förstärkare och där finns inte felet! Testade även att låta ps3 avkoda ljudet o skicka som PCM till sr6007, då lät det bättre. Laddade även ner ett klipp från dolbys hemsida där den testar alla kanaler i dolby digital plus. Spelade upp detta via sr6007 och när den kommer till centernkanelen försvinner vissa frekvenser av ljudet(höga frekvenser), ljudet liksom hackar. Testade självklart samma sak på annan receiver och problemet finns bara på min sr6007. Luktar reklamation....
Redigerat av Unregistered1384, 23 March 2013 - 10:47. Postad 25 March 2013 - 13:04
Hej alla glada Marantz ägare!
Har nyligen införskaffat en SR-7007 men har lite frågor. Använder min PS3 som BR spelare och bild etc. flyter på utan problem men när det gäller ljud så kan jag endast välja mellan: Stereo; Dolby PLII, DTS Neo:6 Cinema; Multi CH Stereo samt Virtual. Borde jag inte kunna välja det formatet som finns på filmen eller ingår det i något av ovan? Om jag väljer Dolby TrueHD på filmen borde jag inte kunna välja det som val i förstärkaren? Tacksam för lite hjälp här Postad 25 March 2013 - 14:02
Hej, Du måste välja att ps3 skickar som bitstream. Går att göra under options för bd-uppspelning. Postad 26 March 2013 - 16:47
Stort tack Matseprak! Vilken skillnad det blev! Nu sitter jag bara o njuter när vi tittar på film!
En snabb fråga, vilken volum behöver ni ha för att det skall låta ok på filmerna? Jag hamnar mellan 45 - 55 vilket känns lite högt? Har iof inget att referera till.. Har Klipsch högtarare och dom skall ju vara lättdrivna? Ibland har jag oxå problem att höra talet i filmerna, har ni behövt öka center kanalen något? Postad 26 March 2013 - 20:49
Har du kört audyssey setup? Det bör lösa allt Postad 06 April 2013 - 15:40
Hej
Har en SR7007 och får nu ett meddelande att en ny FW finns tillgänglig. Någon som vet vad denna nya firmware skall lösa för problem ? Har ännu inte uppgraderar. Postad 07 April 2013 - 16:31
Changelog of SR6007
21.03.2013 Firmware: 1490-1169-0000-2220-1977 The product corresponded to Gapless Playback from Mobile App. The Picture View setting cannot be stored. AirPlay cannot be executed while executing SlideShow. AirPlay cannot be executed from Function other than Network. When Main Zone is turned on GUI is not displayed, if Zone2 is on. 11.10.2012 Firmware: 1490-1119-0000-9350-1867 The product corresponded to High Quality Audio/Gapless Playback/ALAC (Apple Lossless Audio Codec). When FLAC is played by iPod/USB, the Information (Audio) display in the menu displays PCM. There is a possibility that the sound is not output from the speaker by the Auto Setup mode. The commands for SPEAKER-A ON/OFF & SPEAKER-B ON/OFF do not operate. 04.09.2012 Firmware: 1490-0119-0000-7350-6737 The product corresponded to Spotify.The Spotify was added to the Network function.The Spotify corresponded to the contents operation with Web Page. When Spotify/Pandra/SiriusXM was played, the "Save to Favorite" function of "Option Menu" was invalidated (Favorite cannot register). When external instrument (Apps, C4 Controller) is used for a long time, there is a possibility not to be able to control from the external instrument. The unit is no picture and sound via HDMI, and the Firm version of GUI becomes FFFFFFFF. Postad 08 April 2013 - 07:46
OK...tack !
Är det samma mjukavara till SR7007 ? Ser att överskriften syftar på en SR6007 mjukvara :-/ Postad 08 April 2013 - 11:26
Jag vet inte, varför kollar du inte på marantz hemsida? Postad 08 April 2013 - 14:38
Har letat där men inte hittat något :-(
Stod något om FW information med till det behövde man serienummer och en massa skit. Enklare att fråga här (normalt). Tycker att det borde finnas under news eller något så fort en ny FW släpps och vad den förväntas göra. Postad 09 April 2013 - 08:34
Visst, fast du har ju serienumret Postad 15 April 2013 - 09:25
Hej!
Frågan kanske är lite OT eftersom den inte rör de nuvarande modellerna utan uppföljarna. De här kom ut sr5007 kom 2012, sr5006 kom 2011 och sr5005 kom 2010. Jag brukar vara så att jag inte klarar av att köpa en produkt om jag vet att det snart kommer en ny. Är det någon som kan tänka sig veta eller hört något om de nya modellerna och när de är på ingång? Känns lite tråkigt att slänga ut 6000 för något som snart är "gammalt". Med vänlig hälsning, Jakob Postad 15 April 2013 - 11:31
Köpte nyligen 6007, den prissänktes ganska nyss från 10k till 7,5k, då slog jag till
Postad 15 April 2013 - 12:23
Så man kan kanske anta att om och när de nya modellerna dyker upp ligger de ändå inte i samma prisklass?!
Postad 15 April 2013 - 14:14
Precis. När de nya modellerna kommer kommer de att vara ett par tusen dyrare.
Postad 17 April 2013 - 07:17
Har någon av er problem med Airplay funktionen nu på senare tid? Jag har visserligen 6006, och problemet tror jag uppstod i samband med senaste iOS. Pausar jag spotify eller en spellista tar slut så tappar den airplay och enda sättet att få tillbaka den i displayen är att starta om receivern. Jag har inte dubbelkollat, men det verkar som detta inte händer om man skulle köra AirPlay från Macen.
Lite störigt problem faktiskt, börjar ångra lite att jag valde 6006 frmaför 6007 mest på grund av detta. Visserligen gav jag knappa 5000 för den men ändå... Postad 17 April 2013 - 13:09
Bulldog76, vissa routers har problem med iOS 6.x.x.
Uppdatera FW, eller köp ny router. Själv kör jag med Netgear wndr3400v2 vilken funkar betydligt bättre än med tidigare Dlink dir655. Kolla igenom denna tråd: https://discussions....art=75&tstart=0 Postad 17 April 2013 - 13:31
Finns ingen ny firmware till Marantzen. eller du menar routern? Ska se om det finn snån ny, Routern är från Telia, den brukar uppdatera sig automatiskt. Har en Netgear som jag inte anvädne rsom man kanske kunde brygga på nåt sätt...
Postad 17 April 2013 - 14:19
Ja det menade jag.
Brygga låter som en bra idé. https://forum.tewss....hompsson-smart/ https://www.minhembi...howtopic=295760 Postad 20 April 2013 - 08:40
Jag planerar att skaffa en ny förstärkare och har fastnat för Marantz SR7007. Jag är ingen kännare, det är nog mest utseendet som har styrt mig
Jag använder en HTPC för film, bilder, musik osv. Nu undrar jag om någon i tråden har erfarenhet av SR7007 och media-pc. Framförallt är det en sak som jag tror kan skapa problem - hur funkar Marantzen när det gäller byte av refresh rate? Jag använder Mediaportal som byter refresh rate utifrån källmaterialets fps. Kan det bli problem här? Postad 20 April 2013 - 13:44
Det finns vad jag vet ingen maskin som skulle kunna klara olika refresh rates bättre så om det inte funkar med 7007 lär det inte funka med något annat heller. Den har ett riktigt bra video chip i sig http://www.hometheat...t-labs-measures
Postad 20 April 2013 - 14:28
Låter ju lovande! Jag hoppas på att någon trådläsare har egna erfarenheter.
Postad 20 April 2013 - 14:55
Jag har 7005:an vilket är mer eller mindre exakt samma sak och där har det funkat felfritt med både PC, PS3 och TV. Ifall det har varit den optimala fresh rate:en eller så vet jag inte men aldrig fått flimmer eller andra konstigheter.
Postad 20 April 2013 - 16:47
Jag har AV7005 och den brukar jag koppla upp datorn till. Det som händer då det är olika framerates är att din dator kommer att kompensera det och skickar alltid ut tex 50fps och kommer då att skala om materialet till det även om källan enbart är 25fps.
Du kommer inte att ha problem med det utan finns det problem är det inte pga recivern utan det är det vanliga. Det är någon inställning i datorn. Tex kom ihåg att säga vilken utgång ljudet ska skickas på (vanligt problem för många att de inte får ljud, skyller på sin nya reciver som är "värdelös" då det i slutet visar sig att det är en inställning som de missat) Men köp 7007, du kommer inte att ångra dig den har allt man vill och behöver //Krozz Postad 20 April 2013 - 20:56
Nej för jösse namn, jag vill absolut inte ha ut 50fps/50hz för allt material
Postad 21 April 2013 - 08:47
Jag matar min med allt till två skärmar, har oppo bdp-95, apple tv, ps3, mac mini, pc och allt funkar utan problem, de blir inga ändringar på bilden utan de du valt i respektive apparat gäller. kör bilden till projektor och 23 tums data skärm.
Postad 03 June 2013 - 12:34
Finns det någon annan anledning än design att välja SR5007 framför den 1000 kronor billigare Denon AVR-X2000?
Postad 03 June 2013 - 13:00
Min 5007 klarar detta utan problem. Postad 03 June 2013 - 13:52 De låter helt annorlunda, många påstår de inte hör skillnad mellan Denon och Marantz, men jag är en som håller fast vid att jag hör skillnad mellan dem. Denon har lite mellanregister och något mer odefinierad bas än vad marantz har. Marantz har nog lite mer detaljerad diskant. Personligen gillar jag marantz bättre. Bara dina öron som kan avgöra. Redigerat av Unregistered1384, 03 June 2013 - 13:53. Postad 03 June 2013 - 14:11
Det kanske är dumt av mig, men där jag bor har jag ingen möjlighet att lyssna på Marantz och eftersom jag går från en Philips-ljudlimpa till detta tänkte jag faktiskt köpa "olyssnat" och med tanke på förutsättningarna är jag ganska säker på att jag blir nöjd ändå, men ville ändå höra från er som vet lite mera. Det blir nog Marantz eftersom jag också funderar på deras UD5007 och de ju är samma serie. 1000 kronor hit eller dit...
Postad 04 July 2013 - 06:39
Ni som funderar på uppgradering eller nyinvestering av receiver. 6007 och 7007 är kraftigt prissänkta från juni pga att Marantz vill bli av med lagret då 2013/2014 års modeller är på ingående i aug/sep. Jag har precis lånat hem en 7007 och kommer nog att slå till då det verkar vara en kanonreceiver. Prylnörden i mig gillar speciellt tillhörande app
Postad 04 July 2013 - 07:56
749 pund http://www.audiblefi...er_p/sr7007.htm Beställde min därifrån, sålde sen vidare pga olika orsaker Postad 14 July 2013 - 09:31
Köpte en SR7007 och nu slocknade sub-displayen, den som finns bakom luckan. Vet någon hur man väcker liv i den igen?
Status: Displayen är död. Jag får ut en ny receiver av Leffler's hifi direkt. Bra jobbat! Redigerat av Johan78, 15 July 2013 - 14:06. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |