Netflix!
3898 svar till detta ämne
Postad 16 October 2012 - 10:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Kan man hyra hela serier och mängder av filmer för 79kr i månaden hos lokala uthyraren?
Hyr själv aldrig film men kollade priser lite snabbt på nätet, verkade kosta ca 40-50 per film på hemmakväll?
/ea
Ja jag skrev att utbudet är större. Några nyheter är det dock inte på netflix. Letar man efter det senaste så får man leta ngn annanstans.
Postad 16 October 2012 - 10:26
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2814 inlägg
Kör genom LG Bluray och kanonbild och DD+ . Har endast kollat lite av American psycho och det laggar inte ett skit nånstans  . Eftersom uppsägningen endast är 1 månad så tänker jag testa ett tag. Både hustrun och jag gillar och ta ett maraton på söndagar så några månader är det värt att pröva. Sen när HBO kommer så blir det kanske de istället beroende på hur Nordic-utbudet kommer att se ut. Bägge är dock inte aktuellt.
Postad 16 October 2012 - 10:27
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Genom programmet Tunnelbear får jag tillgång till utbudet i USA utan att ändra något annat.
Postad 16 October 2012 - 10:36
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Tycker inte ens de håller med serier man missat eller vill se om. steve5432 satte spiken rätt bra med ungefär det jag förväntat mig.
Hoppas innerligt att detta är någon form av "beta"(utbud) och att det kommer rassla till lite under de närmaste 30 - 60 dagarna.
Jo, självklart hade jag inte förväntat mig att precis allting finns, och netflix har säkerligen mycket för mig okänt material som jag kan få nöje med. Men om man jämför med när jag blev medlem på spotify och hittade nästan allt jag lyssnade på (både kända och okända) var den första upplevelsen med netflix en rejäl besvikelse. Ungefär som rea-backen på elgiganten. Jag satt och försökte hitta några andra serier som jag gärna hade sett om: outer limits, firman, black gold, ncsi, vita huset eller någon av csi-serierna men de finns inte de heller. Då är jag helt övertygad att detta är inget för vår familj. Hittade dock Bamse  När man inte ens har någt avsnitt av en så populär serie som CSI som väldigt många tittar på, då är man helt fel ute. Men det kanske inte är netflix ambition heller? I så fall tror jag de är stendöda efter årsskiftet, folk kommer återvända till tpb eller köra via vpn mot usa. Sen är det riktigt grisigt av MS och Netflix att inte aktivera appen för windows 7 media center. Finns på en uppsjö med andra enheter (PS3, SmartTv etc)... /S
Postad 16 October 2012 - 10:38
Pryltokig
-
Pryltokig
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Det finns sex Woody Allen-filmer i den svenska.
Tack för den info. Missat att få fatt i dom när jag sökte. Får pröva på nytt.
Postad 16 October 2012 - 10:45
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Kör genom LG Bluray och kanonbild och DD+ . Har endast kollat lite av American psycho och det laggar inte ett skit nånstans . Eftersom uppsägningen endast är 1 månad så tänker jag testa ett tag. Både hustrun och jag gillar och ta ett maraton på söndagar så några månader är det värt att pröva. Sen när HBO kommer så blir det kanske de istället beroende på hur Nordic-utbudet kommer att se ut. Bägge är dock inte aktuellt.
Streamar de DD via TV-appen? Silverlight på datorn fixar ju bara stereo. Japp den kom automatiskt till min Samsung TV med egen logga och allt.
Jag har en Samsung BD-spelare med Smart HUB från 2011 och den har inte Netflix förinstallerat. Gjorde du någon uppdatering för att få den till TVn? Men är detta hela deras utbud? Det kommer väl ändå att tillkomma mer med tiden...eller?
De har avtal med SVT och en del serier därifrån finns redan tillgänliga. Samt en massa barnprogram från SVT. Bara det är värt en massa med tanke på att SVT Play ej finns som TV app. De förhandlar därtill med TV4. Det är nog här vi har värdet och inte på film-sidan.
Redigerat av agpath, 16 October 2012 - 10:45.
Postad 16 October 2012 - 11:02
Pryltokig
-
Pryltokig
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har en Samsung BD-spelare med Smart HUB från 2011 och den har inte Netflix förinstallerat. Gjorde du någon uppdatering för att få den till TVn?
Kom när TV (Samsungs senaste modell) uppdaterade SmartHub uppe bland appar som rekommenderas av Samsung. Försök att hitta var du begär uppdatering av Smart Hub. Jag har försökt att ändra på appen men tyvärr ännu inte hittat hur man gör.
Redigerat av Pryltokig, 16 October 2012 - 11:02.
Postad 16 October 2012 - 11:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Kom när TV (Samsungs senaste modell) uppdaterade SmartHub uppe bland appar som rekommenderas av Samsung. Försök att hitta var du begär uppdatering av Smart Hub. Jag har försökt att ändra på appen men tyvärr ännu inte hittat hur man gör.
Kan detta lösa ditt problem? : http://support.netfl...om/sv/node/4519Annars sök på Samsung på netflix support. Det finns massor där.
Redigerat av agpath, 16 October 2012 - 11:07.
Postad 16 October 2012 - 11:23
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Netflix och liknande alternativ är inte intressant sålänge det inte finns nåt Linux stöd och med 5.1 ljud som man kan köra i t.ex XBMC och liknande.
Postad 16 October 2012 - 12:02
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2814 inlägg
Streamar de DD via TV-appen? Silverlight på datorn fixar ju bara stereo.
Jag har en Samsung BD-spelare med Smart HUB från 2011 och den har inte Netflix förinstallerat. Gjorde du någon uppdatering för att få den till TVn?
De har avtal med SVT och en del serier därifrån finns redan tillgänliga. Samt en massa barnprogram från SVT. Bara det är värt en massa med tanke på att SVT Play ej finns som TV app. De förhandlar därtill med TV4. Det är nog här vi har värdet och inte på film-sidan.
jag har inte aktiverat ARC så ifall det är DD från tv vet jag ej, ska göra det sen men från LG Bluray var det DD+ på American Psycho.
Postad 16 October 2012 - 12:38
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Gjorde snabbt en sökning av de filmer tv-serier som dels är mina favoriter oavsett källa och dels sådana som jag historiskt sett har laddat ner från tpb. ...
Visst, det är mycket som inte finns. Definitivt. Men att HBO-serier saknas är kanske inte så konstigt eftersom de har en egen konkurrerande tjänst. Antar att Netflix inte har avtal med det tv-bolag som gör CSI heller (CBS). De kända serier som finns är bla: Dexter, Bones, Sons of Anarchy, Mad Men, Lie to Me, The Tudors. The Killing, Boss, Prison Break, Firefly, Fringe, Luther, Nip/Tuck, The Big C, Weeds, Mad Dogs (kategoriserad som komedi, det är humor det). Ligger inte alla dessa serier på bolagen Showtime, Fox, AMC, FX? Det är väl de och några till som Netflix har avtal med.
Postad 16 October 2012 - 12:55
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Provade igår kväll lite snabbt på mina 2 HTPC samt min Iphone, bildkvaliten var godtagbar men är besviken på att 5.1 ljud inte funkar när man använder HTPC. Har ju kastat ut mina 2 mediespelare till förmån för HTPC. Googlade på problemet och hittade en länk till Netflix support sida där det stod att man skulle installera om drivrutinerna för ljudkortet, någon som tror att den lösningen kan funka?
Redigerat av nisseläsk, 16 October 2012 - 12:55.
Postad 16 October 2012 - 13:05
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Visst, det är mycket som inte finns. Definitivt. Men att HBO-serier saknas är kanske inte så konstigt eftersom de har en egen konkurrerande tjänst. Antar att Netflix inte har avtal med det tv-bolag som gör CSI heller (CBS). De kända serier som finns är bla:
Dexter, Bones, Sons of Anarchy, Mad Men, Lie to Me, The Tudors. The Killing, Boss, Prison Break, Firefly, Fringe, Luther, Nip/Tuck, The Big C, Weeds, Mad Dogs (kategoriserad som komedi, det är humor det).
Ligger inte alla dessa serier på bolagen Showtime, Fox, AMC, FX? Det är väl de och några till som Netflix har avtal med.
Nej det är sant att HBO verkar komma med en egen tjänst så game of Thrones får jag stryka från listan. Men någon av alla dessa tv-serier jag har radat upp borde rimligtvis finnas. Mycket är ju dessutom gammal skåpmat (frugan gillar gamla 80-talsklassiker som dallas, dynastin, falcon crest, lagens änglar medans jag gärna gottar ner mig i knight rider, airwolf, baywatch etc. Finns hur mycket som helst, men inget av det verkar finnas. Kom på ytterligare något som inte fanns, alla Stargate-tv serier  Av de tv-serier som du radade upp så är det nog bara prison break och fringe som intresserar oss något, de andra är helt okända för mig i alla fall. Förmodligen är netflix inget för oss då nästan inget av det vi gillar finns. Helt enkelt... Hade gärna lagt ner tpb precis som vi gjorde när spotify kom. Men idag är det tyvärr fortfarande den bästa sök och nedladdningstjänsten för filmer och tv-serier med det helt klart bästa utbudet. Det känns inte som om det finns något slags hinder till varför exempelvis Dallas som kom 1976 eller nåt inte är nedtryckt i netflix? Det verkar ju ha mycket gamla klassiker... och de kan ju inte tjäna några större summor på att sälja den serien till vanliga tv-kanaler? Om de har avtal med Fox, varför finns då inte min absoluta favoritserie genom tiderna, "The X Files" med? En av många bra frågor... Content is King... /S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 16 October 2012 - 13:07.
Postad 16 October 2012 - 13:13
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Finns en drös med serier, bland annat dessa...
Dexter, Breaking Bad, Spartacus, Weeds, The Walkign Dead, Glee, Jericho, Arrested Developtment, Bones,
How I Met Your Mother, Vampire Diaries, 24, Prison Break, Sons of Anarchy, Lie to Me, Modern Family, Mad Men,
Falling Skies, Veronica Mars, Fringe, Chuck, Buffy, Gossip Girl, Mythbusters, Top Gear, Life, Planet Earth..
Så att säga att det inte finns något är väl att ta i.
Redigerat av sinnes, 16 October 2012 - 13:14.
Postad 16 October 2012 - 13:24
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2814 inlägg
jag har inte aktiverat ARC så ifall det är DD från tv vet jag ej, ska göra det sen men från LG Bluray var det DD+ på American Psycho.
Det är DD+ från Sonytv'ns app åtminstånde via ARC (SoA) men det är för mycket ändrande i inställningarna i min anläggning så jag kör via blurayen's app. Det borde komma till mediaextenderna så småningom. Sen tycker jag att det efter 24 timmar är lite tidigt att vara nöjd/ missnöjd med tjänsten, man får ge dem lite tid att komma igång fullt ut
Postad 16 October 2012 - 13:32
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Netflix och liknande alternativ är inte intressant sålänge det inte finns nåt Linux stöd och med 5.1 ljud som man kan köra i t.ex XBMC och liknande.
Det är uppspelningen med Silverlight som inte fixar 5.1. Med TV-app, tex, så bör det funka.
Postad 16 October 2012 - 13:51
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Finns en drös med serier, bland annat dessa... Dexter, Breaking Bad, Spartacus, Weeds, The Walkign Dead, Glee, Jericho, Arrested Developtment, Bones, How I Met Your Mother, Vampire Diaries, 24, Prison Break, Sons of Anarchy, Lie to Me, Modern Family, Mad Men, Falling Skies, Veronica Mars, Fringe, Chuck, Buffy, Gossip Girl, Mythbusters, Top Gear, Life, Planet Earth..
Så att säga att det inte finns något är väl att ta i.
Okej det finns en del serier och i listan du skrev så återfann jag en favorit, "falling skies". Undrar vart de har gjort av säsong 2 bara? Den tog slut i USA för ett bra tag sedan... Har väl åter igen att göra med rättigheter, att tv6 eller vilka det nu är som visar den i sverige inte har börjat sända än? Trevligt att 24 finns med, den enda gamla "klassikern" jag hittat. /S
Postad 16 October 2012 - 14:34
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Klicka på "TV" under "Genre" så får du upp en drös med klassiska serier samt även nya.
Postad 16 October 2012 - 14:39
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Visst, det är mycket som inte finns. Definitivt. Men att HBO-serier saknas är kanske inte så konstigt eftersom de har en egen konkurrerande tjänst. Antar att Netflix inte har avtal med det tv-bolag som gör CSI heller (CBS). De kända serier som finns är bla:
Dexter, Bones, Sons of Anarchy, Mad Men, Lie to Me, The Tudors. The Killing, Boss, Prison Break, Firefly, Fringe, Luther, Nip/Tuck, The Big C, Weeds, Mad Dogs (kategoriserad som komedi, det är humor det).
Ligger inte alla dessa serier på bolagen Showtime, Fox, AMC, FX? Det är väl de och några till som Netflix har avtal med.
Glöm inte bort att tv/film-avtal inte alls fungerar som musik. Det finns redan många exklusiva avtal på marknaden när Netflix kommer in och då det inte lyckas få till avtal med varken Viasat eller HBO så har de inte rättigheter att visa de serierna som finns där. När de avtalen löper ut så kommer Netflix att kunna vara med och bjuda på serier som Lost, Cityaktuen, Supernatural, Big Bang Theory, Babylon 5 för att nämna några. Det går inte att jämföra Spotify med Netflix för marknaderna fungerar helt annorlunda. Tv/film är fortfarande flera år efter musik.
Postad 16 October 2012 - 15:10
MrStarhouse
-
MrStarhouse
-
Användare
-
-
128 inlägg
Tycker själv det är helt underbart.
Lite saker jag märkt:
- Mitt amerikanska Netflix konto funkar fint även på svenska Netflix, Jag misstänker att ett svenskt konto även funkar i USA, eller genom att använda en Amerikansk VPN server eller dylikt.
- Det finns en viss skillnad på utbud mellan USA och här. Dock är ju utbudet här helt OK. Speciellt i relation till 79:- per månad, samt att man inte på något sätt binder sig.
- Om man tycker att utbudet på startsidan är dåligt, så tänk då på att det bara är ett startutbud, vilket är baserat på vad dom gissar att du kan vara intresserad av. Vill man "browsa" hela utbudet så får man gå in i kategorier, där finns allt.
- Väldigt mycket är i HD. Dock så verkar det som mer material är flaggat som HD i ipad appen och PS3, än i Windows. Vet ej varför.
- För HD ska man tänka på att man har prioriterat att snabbt få igång uppspelningen. Av den anledningen så startar alltid uppspelningen i SD, samtidigt som den buffrar HD. Tiden det tar innan den byter till HD varierar med bandbredden man har. Men hos mig ca 10sek. (30Mbit).
- När man kör från PS3 via HDMI till recievern så funkar Dolby Digital perfekt. Får nåt som kallas "Dolby Digital +" vet inte exakt vad "+" innebär. Har inte sett det tidigare.
- Boxee Box appen har inte flaggats OK för sverige ännu, appen finns ju sen förr, så jag hoppas det bara är en tidsfråga innan den dyker upp.
- En perfekt kombination, märkte jag, är att köra ipad i kombination med PS3. Om jag loggar in på Netflix på båda, sen browsar jag i ipad. Väljer vad jag vill spela, och då får jag en fråga om jag vill starta uppspelningen i iPad eller PS3. Snajsigt :-)
- Enda problem jag stött på är att materialet som körs som HD är i 24p. Jag kan dock inte få PS3 att behålla det formatet, utan den kör ut det som 60Hz.
Men totalt sett, helt underbart...
Postad 16 October 2012 - 15:16
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1691 inlägg
En sak som stör mig, och som jag inte fattar.
Skaffade konto igår, hemma. Har inte kopplat till facebook.
Gick till netflix.se på kontoret, för att visa en sak för en kollega, och var redan inloggad.
Är inloggad på mitt gmailkonto, med samma mejl som jag registrerat på netflix. Använder Chrome, men är inte "inloggad" i webbläsaren.
Postad 16 October 2012 - 15:39
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det är uppspelningen med Silverlight som inte fixar 5.1. Med TV-app, tex, så bör det funka.
Ja och är just Silverlight som är problemet. Inget stöd för 5.1 och inget stöd för Linux pga DRM. Jag tänker inte köra Windows eller köpa en TV med stöd för appar när jag har en projektor som funkar utmärkt.
Redigerat av Leatherface, 16 October 2012 - 15:42.
Postad 16 October 2012 - 15:43
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Nej det är sant att HBO verkar komma med en egen tjänst så game of Thrones får jag stryka från listan. Men någon av alla dessa tv-serier jag har radat upp borde rimligtvis finnas. Mycket är ju dessutom gammal skåpmat (frugan gillar gamla 80-talsklassiker som dallas, dynastin, falcon crest, lagens änglar medans jag gärna gottar ner mig i knight rider, airwolf, baywatch etc. Finns hur mycket som helst, men inget av det verkar finnas. Kom på ytterligare något som inte fanns, alla Stargate-tv serier 
Av de tv-serier som du radade upp så är det nog bara prison break och fringe som intresserar oss något, de andra är helt okända för mig i alla fall.
Förmodligen är netflix inget för oss då nästan inget av det vi gillar finns. Helt enkelt... Hade gärna lagt ner tpb precis som vi gjorde när spotify kom. Men idag är det tyvärr fortfarande den bästa sök och nedladdningstjänsten för filmer och tv-serier med det helt klart bästa utbudet. Det känns inte som om det finns något slags hinder till varför exempelvis Dallas som kom 1976 eller nåt inte är nedtryckt i netflix? Det verkar ju ha mycket gamla klassiker... och de kan ju inte tjäna några större summor på att sälja den serien till vanliga tv-kanaler?
Om de har avtal med Fox, varför finns då inte min absoluta favoritserie genom tiderna, "The X Files" med? En av många bra frågor...
Content is King...
/S
Om du inte känner till fler än ett par stycken av de serier som räknas upp borde ju Netflix vara en riktig höjdare för dig, eftersom det betyder att det finns ett helt drös med bra serier där som du har missat. Med tanke på att du gillar X-Files skulle jag vilja rekommendera bland annat Bones, Buffy the Vampire Slayer (alla sju säsongerna), Firefly, Jericho, Terminator: The Sarah Connor Chronicles, Doctor Who, Torchwood, Misfits och Roswell. Eller varför inte den härliga sf-komediserien Red Dwarf, som de har hela nio säsonger av (alla utom den som går just nu). Visst finns det en massa serier, även utöver dem du saknar, som det skulle vara kul att kunna se på Netflix, till exempel Smallville, Lost och Automan. Men jag tycker att utbudet redan nu är över förväntan (det är ju trots allt individuellt hur ens förväntningar ser ut, och mina var nog ganska modesta) och det finns inget som säger att det inte kommer att dyka upp fler serier. Den som inte är nöjd för tillfället kan ju alltid vänta, men jag tycker att det verkar som att det nog finns mer på Netflix för dig redan nu.  Gällande Falling Skies verkar det som att säsong två gick fram till slutet av augusti i år i USA (enligt IMDb), så vi kan nog förvänta oss att den dyker upp tidigast 2013. Det är en av serierna som jag inte sett ännu, så jag tycker att det är härligt att den första säsongen finns där. Jag hade trots allt planer på att lägga ett par hundra på den på dvd, och nu få jag den som en del av ett jättepaket för nästan inga pengar alls. Ganska sweet, i mitt tycke  EDIT: Glömde nämna Dollhouse. Hur kunde jag glömma nämna Dollhouse!
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 16 October 2012 - 15:47.
Postad 16 October 2012 - 15:49
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Måste säga att bilden var riktigt bra när jag körde upp The Expendables hd på duken via atv:n, 79kr är det helt klart värt. Fungerade perfekt
Postad 16 October 2012 - 16:07
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Det laggade en del, och ljudet blev ruggigt osynkat på min Asrock Ion, den har 1,6 dualcore, om jag inte missminner mig, och integrerat grafikkort, det kanske beror på vilken webläsare man använder?
Menpå ps3an funkar det kanon, med undantag för lite ljudder... men hittar inte kategorier/genre, som jag gjorde på PC... såga nnorlunda ut...
Får kolla mer sen efter jobbet... va ju tvungen att sticka att jobba! :/
Postad 16 October 2012 - 16:08
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Måste säga att bilden var riktigt bra när jag körde upp The Expendables hd på duken via atv:n, 79kr är det helt klart värt. Fungerade perfekt 
Håller med, även om jag inte kör projektor utan en 46" LED-TV. Och det låter ju super att bilden klarar ännu större format!
Postad 16 October 2012 - 17:28
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2814 inlägg
Tycker själv det är helt underbart.
Lite saker jag märkt:
- Mitt amerikanska Netflix konto funkar fint även på svenska Netflix, Jag misstänker att ett svenskt konto även funkar i USA, eller genom att använda en Amerikansk VPN server eller dylikt.
- Det finns en viss skillnad på utbud mellan USA och här. Dock är ju utbudet här helt OK. Speciellt i relation till 79:- per månad, samt att man inte på något sätt binder sig.
- Om man tycker att utbudet på startsidan är dåligt, så tänk då på att det bara är ett startutbud, vilket är baserat på vad dom gissar att du kan vara intresserad av. Vill man "browsa" hela utbudet så får man gå in i kategorier, där finns allt.
- Väldigt mycket är i HD. Dock så verkar det som mer material är flaggat som HD i ipad appen och PS3, än i Windows. Vet ej varför.
- För HD ska man tänka på att man har prioriterat att snabbt få igång uppspelningen. Av den anledningen så startar alltid uppspelningen i SD, samtidigt som den buffrar HD. Tiden det tar innan den byter till HD varierar med bandbredden man har. Men hos mig ca 10sek. (30Mbit).
- När man kör från PS3 via HDMI till recievern så funkar Dolby Digital perfekt. Får nåt som kallas "Dolby Digital +" vet inte exakt vad "+" innebär. Har inte sett det tidigare.
- Boxee Box appen har inte flaggats OK för sverige ännu, appen finns ju sen förr, så jag hoppas det bara är en tidsfråga innan den dyker upp.
- En perfekt kombination, märkte jag, är att köra ipad i kombination med PS3. Om jag loggar in på Netflix på båda, sen browsar jag i ipad. Väljer vad jag vill spela, och då får jag en fråga om jag vill starta uppspelningen i iPad eller PS3. Snajsigt :-)
- Enda problem jag stött på är att materialet som körs som HD är i 24p. Jag kan dock inte få PS3 att behålla det formatet, utan den kör ut det som 60Hz.
Men totalt sett, helt underbart...
Dolby Digital Plus BenefitsUp to 7.1 discrete channels of clear, high-fidelity surround sound Ideal audio codec match for HD video codecs Dolby cinematic audio experience for content across all media Full 5.1-channel interactive experience for Blu-ray™ BonusView™ and BD-Live™ Full 7.1-channel support for primary Blu-ray soundtracks Easily converted to Dolby Digital, enabling compatible playback through current Dolby Digital equipped systems
Postad 16 October 2012 - 17:58
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Lite intressante användaravtal... Lycka till om de strular med ditt kontokort och inte vill göra rätt för sig. " Dessa Användarvillkor föreskriver att alla tvister mellan dig och Netflix ska lösas genom BINDANDE SKILJEFÖRFARANDE. DU SAMTYCKER TILL ATT AVSTÅ DIN RÄTT ATT GÅ TILL DOMSTOL för att hävda eller försvara dina rättigheter under detta kontrakt (förutom ärenden som kan avgöras av en domstol för mindre mål). Dina rättigheter kommer att avgöras av en NEUTRAL SKILJEMAN och INTE av en domare eller jury och dina krav kan inte hävdas i en grupptalan."
Postad 16 October 2012 - 18:14
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Lite intressante användaravtal...  Lycka till om de strular med ditt kontokort och inte vill göra rätt för sig.
"Dessa Användarvillkor föreskriver att alla tvister mellan dig och Netflix ska lösas genom BINDANDE SKILJEFÖRFARANDE. DU SAMTYCKER TILL ATT AVSTÅ DIN RÄTT ATT GÅ TILL DOMSTOL för att hävda eller försvara dina rättigheter under detta kontrakt (förutom ärenden som kan avgöras av en domstol för mindre mål). Dina rättigheter kommer att avgöras av en NEUTRAL SKILJEMAN och INTE av en domare eller jury och dina krav kan inte hävdas i en grupptalan."
Standardavtal i USA då man inte vill att en advokat skall kunna ta en stor grupp med klienter och sedan stämma bolaget. Antagligen är avtal direkt översatt till svenska.
Postad 16 October 2012 - 18:31
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
verkar funka bra i alla fall. Vi får väll se om det kommer lite mer nytt och hur det uppdateras, annars e det väll en rolig tjänst i någon månad (läs gratistiden). Synd att de inte släpper PLEX app, utan det är upp till någon att göra och de verkar inte ha släppt något API för det, verkar vara frustrerande för UK angående det också och de har haft Netflix ett tag, synd tycker jag.
Time will tell
//Mike
Postad 16 October 2012 - 18:57
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Finns en funktion - "Add to instant queue". Då lagras dina val i en lista - smidigt om man kollar genom och hittar ett par filmer som man vill se.
Instant queue finns inte i den svenska versionen av Netflix.
Postad 16 October 2012 - 21:11
wankstah
-
wankstah
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Förstår inte tanken bakom med att ta bort den funktionen ifrån svenska versionen. Får hoppas att de kommer något liknande "Instant Queue" riktigt störigt att inte kunna lägga till titlar i någon form av kö/favorit lista som man vill se senare.
Postad 16 October 2012 - 22:31
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Någon som kör på ps3an, och lyckas få upp menyn i topen på sidan där det finns genre, anpassa mm, som det gör på PC?
Postad 16 October 2012 - 22:33
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
Var hittar du den? Jag sitter på en Mac just nu, och kan inte se någon sådan.
Om jag håller muspekaren över en titel (kör också mac och safari) så kommer det upp en ruta med mer info, nere till höger i den har jag sedan en knapp märkt "Add to instant queue". EDIT: Såg nu att det påpekats att det tydligen är en skillnad i svenska versionen, my bad. Var bara inne och kollade utbudet lite snabbt på den svenska men ställde tillbaka till usa igen utan att reflektera att det inte fanns. Verkar ju rätt korkat tycker jag.
Redigerat av -Q-, 16 October 2012 - 22:35.
Postad 17 October 2012 - 00:04
bigfoss
-
bigfoss
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Silverlight på datorn fixar ju bara stereo.
Det trodde jag med tills jag började greja med inställningarna i Windows och får numera ut 5.1-ljud via den optiska utgången  Så fort ett avsnitt spelas så slår recievern över till 5.1-DD-läge annars indikerar den stereo. Kolla ljudinställningarna under uppspelningsenheter -> optisk utgång -> egenskaper -> avancerat -> standardformat: Dolby Digital Live (5.1 surround).
Redigerat av bigfoss, 17 October 2012 - 00:08.
Postad 17 October 2012 - 06:47
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Det laggade en del, och ljudet blev ruggigt osynkat på min Asrock Ion, den har 1,6 dualcore, om jag inte missminner mig, och integrerat grafikkort, det kanske beror på vilken webläsare man använder? Menpå ps3an funkar det kanon, med undantag för lite ljudder... men hittar inte kategorier/genre, som jag gjorde på PC... såga nnorlunda ut... Får kolla mer sen efter jobbet... va ju tvungen att sticka att jobba! :/
http://support.netfl...m/sv?query=ljudJa och är just Silverlight som är problemet. Inget stöd för 5.1 och inget stöd för Linux pga DRM. Jag tänker inte köra Windows eller köpa en TV med stöd för appar när jag har en projektor som funkar utmärkt.
Det finns Blu ray-spelare med Smart TV, tex Samsung.
Postad 17 October 2012 - 07:20
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
360, PS3, AppleTV, Wii, Wii U och en uppsjö andra enheter har netflix inbyggt. Givetvis behöver du inte köpa en smartTV.
Postad 17 October 2012 - 07:27
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
360, PS3, AppleTV, Wii, Wii U och en uppsjö andra enheter har netflix inbyggt. Givetvis behöver du inte köpa en smartTV.
Just det, jag får testa via wii om det inte snart kommer till min 2011 Blu Ray. Då blir det ju tyvärr via component och inte hdmi, samt att använda wii-kontrollen iställer för fjärren är ingen höjdare...
Postad 17 October 2012 - 07:46
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
http://support.netfl...m/sv?query=ljud
Tack... men va inte så länge sen jag formaterade Asrocken, och la in drivrutinerna som hängde med... kanske ska kolla efter uppdatering om jag fortsätter kolla på netflix genom den...
Redigerat av Garrett, 17 October 2012 - 07:47.
Postad 17 October 2012 - 08:03
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Standardavtal i USA då man inte vill att en advokat skall kunna ta en stor grupp med klienter och sedan stämma bolaget. Antagligen är avtal direkt översatt till svenska.
Visst är det så. Frågan är bara om de vet vad de gör? Vår konsumentlagstiftning är tvingande och kan inte förhandlas bort. Alla sådana överenskommelser är ogiltiga. Från konsumentverkets hemsida: Vad säger EU?Skyddet mot oskäliga avtalsvillkor gäller inom hela EU. I ett särskilt EG-direktiv sägs att medlemsländerna ska ha ett system som förbjuder oskäliga villkor. I direktivet finns 17 exempel på villkor som är oskäliga om inte särskilda skäl talar däremot. Lite förenklat innehåller listan följande exempel (en utförligare beskrivning hittar du i artikeln Avtalsvillkor):- Friskrivning vid personskada
- Begränsning av konsumentens rätt vid kontraktsbrott
- "Haltande bundenhet" av visst kvalificerat slag
- Ensidigt förverkande av förskott
- Oproportionerlig ersättning för utebliven betalning
- Ensidig rätt till godtycklig uppsägning; rätt för näringsidkaren att behålla förskott vid egen uppsägning
- Uppsägning av avtal med obestämd varaktighet utan rimligt varsel
- Automatisk förlängning av avtal med bestämd varaktighet
- Bundenhet utan insyn i avtalsvillkoren
- Ensidig villkorsändring utan angivet giltigt skäl
- Ensidig ändring av egenskap hos vara eller tjänst utan giltigt skäl
- Pris fastställs eller höjs vid leverans utan rätt för konsumenten att frånträda avtalet
- Ensamrätt för näringsidkaren vid tillämpning och tolkning
- Begränsning av befogenhet för representant; villkor om iakttagande av formkrav
- Ensidig fullgörelseplikt
- Rätt att företa överlåtelse som kan minska konsumentens säkerhet
- Konsumentens rätt att gå till domstol inskränks; tillgång till bevismedel inskränks orättmätigt; bevisbördan läggs oriktigt på konsumenten.
Postad 17 October 2012 - 08:56
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Yes, t ex denna för knappt 650kr: https://www.prisjakt...t.php?p=1186661http://www.samsung.c...ers/BD-E5300/ZC
Postad 17 October 2012 - 09:27
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Tack. Då kan jag sluta leta som en galning, då. Märkligt att en sådan smidig funktion plockats bort.
Postad 17 October 2012 - 09:30
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
När jag väljer att tex. gå in på en serie på PS3an så listas inte avsnitten. Står bara och snurrar. Jag kan dock trycka på start och starta på första avsnittet. Dock blir det danska/norska som språk och fattar inte hur man ändrar det heller.
Någon som har samma ilandsproblem?
Postad 17 October 2012 - 09:32
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Tack. Då kan jag sluta leta som en galning, då. Märkligt att en sådan smidig funktion plockats bort.
Ett alternativ är att man starar en film man är intresserad av och sedan direkt trycker på paus. Då hamnar den i listan över "aktiviter" där man lätt kan starta filmerna. Riktigt snyggt faktiskt. Visar hur många minuter man har sett och har kvar på varje titel.
Postad 17 October 2012 - 09:49
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Länk till intressant intervju med VDn: http://internetworld...da-ned-illegalt
Postad 17 October 2012 - 10:22
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Såg på Sons of Anarchy S01E01 via min Samsung-TV och mobilt Telenor bredband.
Till en början var bilden pixlig nåt jävulskt men sen blev det "HD"-kvalitet. Men sen emellanåt blir det pixligt igen, är det uppkopplingen som spökar lite upp och ner som ger detta? Inget lagg what so ever vilket är huvudsaken.
Postad 17 October 2012 - 10:25
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Länk till intressant intervju med VDn: http://internetworld...da-ned-illegalt
– Vi lanserade i Kanada för två år sedan, och där upptog trafik från torrentsajter majoriteten av all nättrafik. Två år senare har torrenttrafiken gått ner kraftigt och Netflix har övertagit positionen som den tjänst som driver mest trafik. Det visade sig att kanadensarna bara ville ha innehåll, de hade ingen önskan att vara olagliga. Jag tror att vår närvaro, tillsammans med aktörer som Viaplay och HBO, kommer att leda till en liknande utveckling här.
Stämmer nog mycket bra, själv har jag laddat ner serier från TPB men fortsätter det i samma anda som Netflix hittils + HBO så behövs det ju inte längre för mig. Kanonbra! Lätttillgängligt! Smidigt!
Postad 17 October 2012 - 10:26
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Ett alternativ är att man starar en film man är intresserad av och sedan direkt trycker på paus. Då hamnar den i listan över "aktiviter" där man lätt kan starta filmerna. Riktigt snyggt faktiskt. Visar hur många minuter man har sett och har kvar på varje titel.
Ja, det har du ju rätt i, och det är en väldigt snygg funktion. Samtidigt ser jag även filmer som jag startat och inte är intresserad av där. Skulle vilja kunna ta bort filmer från listan också. Det är kanske ändå den smidigaste lösningen. Just nu skriver jag ner alla intressanta titlar i en textfil för att komma ihåg dem.
Postad 17 October 2012 - 10:28
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Någon som har kläm på rättighetsbiten?
Netflix har enligt uppgift på den danska siten digitalt.tv kommit över first premium run på Warner Bros. för Norden. Vilket är den enda first run man har i Norden i dagsläget.
Min undran är om man separerar pay TV first run från nätet. I den mån det är samma rättighetspaket oavsett utsändningsteknik (TV-kanal resp. nätsite) så betyder det att C Mores filmutbud krymper ytterligare. C More har hittills haft first premium run på Warner med Viasat som second premium run.
I den mån det är separerade rättigheter innebär det väl i så fall att Warners premiärer visas på C More medan Filmnet-tjänsten inte får visa first run, utan Netflix istället.
Någon som har bilden klar? I den mån C More tappar ytterligare filmavtal så är det intressant att veta. Man tappade ju 2011 NBC Universal first run till Viasat, som redan hade Sony/Columbia och Disney/Touchstone first run samt second run på Warner. Kvar hos C More är Paramount och 20th Centrury Fox som first run i nuläget.
Postad 17 October 2012 - 10:35
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Såg på Sons of Anarchy S01E01 via min Samsung-TV och mobilt Telenor bredband. Till en början var bilden pixlig nåt jävulskt men sen blev det "HD"-kvalitet. Men sen emellanåt blir det pixligt igen, är det uppkopplingen som spökar lite upp och ner som ger detta? Inget lagg what so ever vilket är huvudsaken.
Har du varit inne i inställningar och valt "Hög" kvalitet? Då försöker den alltid att stream HD per automatik. Dock så varierar kvaliteten med uppkopplingen och justeras hela tiden. Det går också att felrapportera enskilda titlar om man misstänker något fel med just den.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|