Postad 12 November 2014 - 18:50
Postad 16 November 2014 - 11:26
Ouch! Som pc-spelare känns det ju lite B att de har samma pris för pc som för konsol.Om ni inte har alltför bråttom
http://www.amazon.co...inquisition+ps4
Då jag försökt undvika det mesta, för att inte spoila för mycket, hur verkar det vara prestandamässigt? Verkar spelet klart? Känns av det jag sett som att själva spelet kommer vara rätt bra, men som sagt, verkar det "färdigt"? Har bara läst Eurogamers recension men där sa de inget om några problem iaf. Och vill egentligen inte grotta ner mig i många fler med risk för spoilers, så som sagt, om nån här har lite matnyttig info vore det uppskattat.
Postad 16 November 2014 - 13:16
Postad 16 November 2014 - 14:02
Någon som vet om man kan ladda ner spelet på PS4 innan det släpps? Första spelet jag förbokat digitalt på PS4.
alla nya spel ska vara preload, kolla spelet i ditt bibliotek så kan du se om det är inställt
Postad 16 November 2014 - 15:04
Postad 16 November 2014 - 15:17
Postad 16 November 2014 - 16:13
Någon som vet om man kan ladda ner spelet på PS4 innan det släpps? Första spelet jag förbokat digitalt på PS4.
Ja, det kommer man kunna. Fast det är först när sony bestämmer sig för att det är dags att göra det! 40gb kan ta sin tid att ladda ner så det får gärna bli dags snart.
Postad 16 November 2014 - 16:31
Postad 17 November 2014 - 08:49
Postad 17 November 2014 - 09:14
Postad 17 November 2014 - 13:57
Satte igång nerladdningen innan jag gick till jobbet. Då var det 22 timmar kvar tills man kan börja spela
Släpps det inte 20/11?
Postad 17 November 2014 - 14:33
nm fixade det!
Redigerat av Palter, 17 November 2014 - 14:54.
Postad 18 November 2014 - 12:22
Postad 18 November 2014 - 14:10
Finns en hel del kritik mot tactical view. De som ville ha det som i da:o kommer bli besvikna. För min del som spelar med handkontroll spelar det inte så stor roll.
Postad 18 November 2014 - 19:54
Är inte sådär jätteimponerad än. Känns väldigt linjärt. Men epilogen i Oblivion var inte heller sådär asgrym, men sen var man fast i typ 200 tim
Skulle ge det 7/10 so far.
Postad 18 November 2014 - 20:25
Postad 18 November 2014 - 22:15
Hur skiljer sig tactical view här jämfört DA:O?
Det märks att det är konsolifierat eftersom man är rätt bunden i hur man kan röra kameran. Eller snarare i hur man inte kan röra kameran. Sedan är utzoomningen rätt mjäkig vilket innebär att man inte får en överblick av spelplanen. Dessutom kan man bara bestämma en handling per gubbe och inte köa flera.
Fast som sagt, jag klagar inte och tror även att man kan vänja sig vid det om man spelar mycket med tactical view.
En annan sak jag har märkt så här långt är att svårighetsgraderna är ganska lätta. Jag har börjat på hard men funderar på att höja till nightmare. Någon annan som tycker det?
Postad 18 November 2014 - 22:57
Har kört epilogen eller vad man skall säga. Mja.....
Är inte sådär jätteimponerad än. Känns väldigt linjärt. Men epilogen i Oblivion var inte heller sådär asgrym, men sen var man fast i typ 200 tim.
Skulle ge det 7/10 so far.
DEt är bara i början det är det sen kan man göra vad man vill. Spelat nästan hela kvällen och har inte kommit nånstans. Sjukt stort.
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 November 2014 - 22:58.
Postad 19 November 2014 - 08:00
DEt är bara i början det är det sen kan man göra vad man vill. Spelat nästan hela kvällen och har inte kommit nånstans. Sjukt stort.
Det låter bra, hoppas det blir bättre!
Betyg efter 5 minuter + linjärt...
Japp, någon måste våga ta första steget
Postad 19 November 2014 - 08:49
Hahaha - tom elder scrolls är ju linjärt i fem minuterBetyg efter 5 minuter + linjärt...
Fick ta på mig dumstruten då jag trodde jag förladdat men när jag äntligen kom hem och skulle lira någon timme var ingenting på plats :/
Postad 19 November 2014 - 11:13
Postad 19 November 2014 - 11:41
Har kommit en bra bit in i spelet men känner att jag måste börja om! Varje gång jag ser min gubbe påminner han mig om en polare irl... Inte så farligt men väldigt störande. Tyckte inte han såg ut så i character creatorn.
Tycker spelet så här långt är väldigt bra!
Postad 19 November 2014 - 12:00
Vilken svårighetsgrad kör ni? Någon som testat Nightmare och kan säga hur pass svårt det är?
Normal. Orkar inte hålla på och dö hela tiden.
Postad 19 November 2014 - 12:21
Normal. Orkar inte hålla på och dö hela tiden.
Jag är lite rädd för detta dvs att jag kommer dö så pass många gånger/ofta att jag till sist inte kommer tycka att det är kul.
Men då jag försöker ta alla trofeer i spel jag spelar så undrade jag ang hur svårt det var. I övrigt så hatar jag trofeer där man måste klara av spelet på en specifik svårighetsgrad. Det är någorlunda ok i väldigt korta spel, på t.ex. några timmar även om jag hatar det, men det är aldrig ok i ett spel som kräver 50-60+ timmar.
Redigerat av crowbar82, 19 November 2014 - 12:22.
Postad 19 November 2014 - 14:00
Postad 19 November 2014 - 20:33
Postad 19 November 2014 - 20:37
Postad 19 November 2014 - 23:19
Full pott efter 20 minuter dåDå har jag spelat 10 min. Spelet är mindre linjärt och jag höjer betyget till 8/10
.
Redigerat av Zoiler, 19 November 2014 - 23:19.
Postad 20 November 2014 - 08:10
Full pott efter 20 minuter då
Nej, för spelet känns väldigt litet och storyn kort, så jag kommer nog aldrig hinna spela så länge som 20 min
Postad 20 November 2014 - 13:13
Postad 20 November 2014 - 13:16
DamagePerSecondHar en fundering. Det står DPS på alla vapen, är det hälsan på vapnet? Eller vad är det?
Dvs ett snitt hur mycket skada du gör med ett vapen som är baserat på dels base damage kombinerat med attackspeed på vapnet i fråga.
Postad 20 November 2014 - 13:19
DamagePerSecond
Dvs ett snitt hur mycket skada du gör med ett vapen som är baserat på dels base damage kombinerat med attackspeed på vapnet i fråga.
Aha, okej där är jag med lite mer. Tack
Postad 20 November 2014 - 15:25
Jag orkar bara till en viss gräns, sen känns det som när man läste lotr-böckerna en gång i tiden, och det var sånger vars texter sträckte sig över 15 sidor.
Postad 20 November 2014 - 19:14
Jag brukar läsa kodex-inlägg för att lära mig mer om världen. Men inte brev och sånt jox. Men sen brukar jag tröttna när det blir för mycket på en gång, känner att jag inte kommer framåt. Då skummar jag en hel del. Men försöker kika på det iaf.Läser ni brev, dikter, codex och dylikt?
Jag orkar bara till en viss gräns, sen känns det som när man läste lotr-böckerna en gång i tiden, och det var sånger vars texter sträckte sig över 15 sidor.
Antar att det är ungefär samma stuk som i tidigare DA-spel, rätt omfattande?
Postad 20 November 2014 - 19:28
Just det, för alla på pc så finns det en härlig bugg där du kan uppfattas som kvinna av din omvärld trots att du är en man. Jo, det är sant...
Hur du undviker det? Flippa fram och tillbaka mellan kvinna och man när du gör din gubbe.
Postad 20 November 2014 - 19:34
Hur är det med övriga buggar och problem? Har hört lite om Nvidia-drivrutiner som strular, men nu läser jag också att AMD-kort kan krångla och att man uppmanas att installera beta-drivrutiner om det är så. Låter ju lagom stabilt. Jag som sitter på ett 280X ska kanske avvakta lite med inköp och se om mitt kort är drabbat. Har ingen brådska med det här spelet.
https://twitter.com/...498549551964161
edit: fast ändå... skulle det inte bli AW med jobbet imorgon så är frågan om det inte är risk för att jag köper det på väg hem... om det inte är slut förstås.
Redigerat av jayreso, 20 November 2014 - 19:50.
Postad 20 November 2014 - 19:37
Jag brukar läsa kodex-inlägg för att lära mig mer om världen. Men inte brev och sånt jox. Men sen brukar jag tröttna när det blir för mycket på en gång, känner att jag inte kommer framåt. Då skummar jag en hel del. Men försöker kika på det iaf.
Antar att det är ungefär samma stuk som i tidigare DA-spel, rätt omfattande?
Då kör vi ungefär på samma sätt då
Just det, för alla på pc så finns det en härlig bugg där du kan uppfattas som kvinna av din omvärld trots att du är en man. Jo, det är sant...
Postad 20 November 2014 - 19:58
https://twitter.com/...285128671416322
Postad 21 November 2014 - 12:02
Frågan är, har läst att det varit lite bekymmer med PC versionen. Är det fortfarande knas eller bortpatchat?
Överväger dock ta det till PS4.
Postad 22 November 2014 - 13:03
The future of BioWare games is looking bright indeed. Dragon Age fans should be pleased by the combination of Inquisition's excellent visuals and stable performance, while its gameplay is receiving plenty of plaudits. From a technical perspective, even with the underwhelming cut-scene performance, Dragon Age: Inquisition is still the most optimised BioWare experience we've enjoyed on a console. Thankfully the firm has acknowledged these issues (which are mostly a concern for PC owners) and is apparently investigating solutions. Considering that much of the problem appears to be tied to animation rather than frame-rate, however, we're very curious to see what they come up with.
In terms of final recommendations, it's clear that if you have the muscle, the PC version is going to provide the best experience - but the console versions are still very impressive. If you don't mind minor frame-rate dips and feel that image quality is most important, it's easy to recommend the PS4 version. However, those looking for the most stable experience should instead opt for the Xbox One version. It's clear that neither console version is quite perfect but the level of graphical accomplishment and performance are an enormous improvement over every other BioWare console title we've played.
Postad 22 November 2014 - 15:07
Har stött på en del buggar med dialogen. Har hänt ett par gånger när jag skall prata med någon att dialogvalen dyker upp, men de går inte att välja. Istället styr jag gubben, som om jag inte valt att prata med någon. En gång försvann ljudet under en dialog också.
Annars tycker jag spelet växer, höjer betyget till 8.3/10.
Redigerat av genstruktur, 22 November 2014 - 15:07.
Postad 22 November 2014 - 18:21
Allt det på bara 12 minuter?? Menar timmar kanske?Efter 12 min spelande.
Har stött på en del buggar med dialogen. Har hänt ett par gånger när jag skall prata med någon att dialogvalen dyker upp, men de går inte att välja. Istället styr jag gubben, som om jag inte valt att prata med någon. En gång försvann ljudet under en dialog också.
Annars tycker jag spelet växer, höjer betyget till 8.3/10.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
152 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?