Officiell tråd - Popcorn Hour A-400
Popcorn Hour A-400
(Mediaspelare)
|
5
|
(14)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-410
(Mediaspelare)
|
5
|
(2)
|
Inga priser |
Råd vid försäljning av hemmabio (2 inlägg)
|
9 år sedan |
POPCORN HOUR A-410 (8 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 14 February 2013 - 02:24
Ja knappar in ip i popcornen å sen play, men det händer inget alls. trycker ja på den gula knappen kommer ja till nån sida där det står. vad gör ja för fel. är alpha 2 ja provat på
2_away
1_away
MID_mid
1_away
2_away
Postad 14 February 2013 - 13:50
Klarar den streama 3D BD.iso utan lagg nu eller är det som för ngn månad sedan när jag ägde den att den buffrade var 10 sek.
Kör Dune Base 3D idag och allt flyter perfekt dock DTS-HD bug som dem jobbar på men denna eviga väntan att bara få en mediaspelare att fungera stör mig, funderar på en A-400 igen men inte om den fortfarande lider av dessa problem då är det ju ingen mening så att säga.
Postad 14 February 2013 - 14:17
Ser att A400 får uppdateringar hela tiden men inget om buffringen som är katastrofal ?
Klarar den streama 3D BD.iso utan lagg nu eller är det som för ngn månad sedan när jag ägde den att den buffrade var 10 sek.
Kör Dune Base 3D idag och allt flyter perfekt dock DTS-HD bug som dem jobbar på men denna eviga väntan att bara få en mediaspelare att fungera stör mig, funderar på en A-400 igen men inte om den fortfarande lider av dessa problem då är det ju ingen mening så att säga.
kör du NFS eller SMB? läste att dem har problem med att få upp hastigheten med SMB.
Postad 14 February 2013 - 14:26
Hastigheten är inte problemet du har samma problem med 2d iso men när du kör samma som mkv och till och med högre bitrate så flyter det på . Och nfs är långsammare på a400 än smb...
tryck in röd knapp för att komma till inställningar du måste ställa in vilken ip adress och port din server är på sen finns det nu en beta ute också....Har nu fått igång Plex servern men får det bara att funka å se ifrån mobilen.
Ja knappar in ip i popcornen å sen play, men det händer inget alls. trycker ja på den gula knappen kommer ja till nån sida där det står. vad gör ja för fel. är alpha 2 ja provat på
2_away
1_away
MID_mid
1_away
2_away
länk till beta http://www.networked...d.php?tid=65643
Redigerat av jimjans, 14 February 2013 - 14:22.
Postad 14 February 2013 - 14:32
Har ju skrivit in ipn, vad för port är det då? Hur vet jag det? Vad gör ja efter ja skrivit in ip å port? Händer inget ju å provade med betan igår natt men samma sak där inget händerDom väntar på en fix från sigma nytt dev kitt, men verkar bli stöd för mkv mvc så länge den klarar att spela upp dem i 2d nu. Jag hade nog också valt dune om det inte varit att jag har några hundra dvd skivor på servern som popcorn spelaren gör underverk med...
Hastigheten är inte problemet du har samma problem med 2d iso men när du kör samma som mkv och till och med högre bitrate så flyter det på . Och nfs är långsammare på a400 än smb...
tryck in röd knapp för att komma till inställningar du måste ställa in vilken ip adress och port din server är på sen finns det nu en beta ute också....
länk till beta http://www.networked...d.php?tid=65643
Postad 14 February 2013 - 14:45
Körde både SMB och NFS har inte kvar den längre utan köpte Dune, men är fortfarande sugen om den fungerar felfritt men så verkar ju inte vara fallet då.kör du NFS eller SMB? läste att dem har problem med att få upp hastigheten med SMB.
Kör ju 50GB filer som har bitrate 80 utan problem med Dune allt flyter ju perfekt men DTS-HD buggen vet man ju inte när dem fått ordning på. Dock stör det mig mer om den laggar och buffrar som A-400 gjorde när jag testade den under ngn veckas tid.
Postad 14 February 2013 - 14:48
inga problem att köra så stora filer problemet är iso kör du det i mkv är det inga problem med en bitrate på 80...Körde både SMB och NFS har inte kvar den längre utan köpte Dune, men är fortfarande sugen om den fungerar felfritt men så verkar ju inte vara fallet då.
Kör ju 50GB filer som har bitrate 80 utan problem med Dune allt flyter ju perfekt men DTS-HD buggen vet man ju inte när dem fått ordning på. Dock stör det mig mer om den laggar och buffrar som A-400 gjorde när jag testade den under ngn veckas tid.
Postad 14 February 2013 - 15:02
Postad 14 February 2013 - 15:15
Postad 14 February 2013 - 15:22
Postad 14 February 2013 - 15:47
Postad 14 February 2013 - 15:55
Postad 14 February 2013 - 23:27
men när ja knappar in 127.0.0.1 som ip och 32400 som port och sedan trycker på gul knapp kommer ja tillbaka till fylla i ip osv igen bara. inget händer.
Postad 15 February 2013 - 00:05
Postad 15 February 2013 - 00:11
Postad 15 February 2013 - 00:13
Postad 15 February 2013 - 00:20
Postad 15 February 2013 - 00:28
Postad 15 February 2013 - 00:56
finns det standby/sleep mode nån stanns på popcornen?
Redigerat av rajjejosefsson, 15 February 2013 - 11:11.
Postad 16 February 2013 - 15:00
Köp ej den här nu i början.
För mycket buggar och högt pris.
Ingen WiFi för det här priset är ju ett skämt!
Nä ni på popcorn får allt ta fram en bättre mer genom arbetad produkt i framtiden om ni ska locka mig som köpare.
/ svensson199
Postad 16 February 2013 - 15:18
Postad 19 February 2013 - 08:32
Postad 19 February 2013 - 20:18
Redigerat av jimjans, 19 February 2013 - 21:06.
Postad 22 February 2013 - 19:41
nu verkat fixat DTS-HD buggen, så nu är den stabil som den skall vara skönt att slippa buffering på 3D filmer
Har själv hunnit testa två filmer som hackade i DTS HD innan men som inte gör det längre Flight DTS-HD, Toy Story 2, 3d DTS-HD MA
Postad 22 February 2013 - 20:22
Postad 22 February 2013 - 21:37
Kollar själv inte på SD särskilt mkt utan mestadels högupplöst och då ser man ingen skillnad. Jukebox använder jag inte heller då jag kör spotify från datorn eller iPad till försärkaren med AirPlaySynd bara att inte dunen hade bättre jukebox och bättre chip som klarar vettig uppskalning då hade jag behållit den i stället för a400 ...
Men yaDIS är ju sjukt enkelt och snyggt hade det inte varit för alla buggar som ändå är en hel del med tanke på att A400 funnits ute längre än Dune och uppdaterats hela tiden har dem ändå problem med streama en sketen fil, helt otroligt dåligt!
Så den får vara hur bra som helst på pappret när den inte levererar så är det ganska ointressant tycker jag.
Postad 22 February 2013 - 22:04
Postad 22 February 2013 - 22:13
det var videojukeboxen jag menade yadis tycker jag inte är någon höjdare så fort du gjort en ändring så måste du ladda över hela jukeboxen till nätverket eller dunen hela tiden. Sen när jag körde spelarna side by side gillade jag bilden från a400 bättre i både hd och sd den är skarpare så är det bara. Får dom bara igång mkv mvc så blir det kanon..Kollar själv inte på SD särskilt mkt utan mestadels högupplöst och då ser man ingen skillnad. Jukebox använder jag inte heller då jag kör spotify från datorn eller iPad till försärkaren med AirPlay
Men yaDIS är ju sjukt enkelt och snyggt hade det inte varit för alla buggar som ändå är en hel del med tanke på att A400 funnits ute längre än Dune och uppdaterats hela tiden har dem ändå problem med streama en sketen fil, helt otroligt dåligt!
Så den får vara hur bra som helst på pappret när den inte levererar så är det ganska ointressant tycker jag.
Redigerat av jimjans, 22 February 2013 - 22:18.
Postad 23 February 2013 - 04:45
Har A-400 inte dessa problem som att inte ens kunna spela upp en fil korrekt utan buffring då verkar du ju vara den enda som har en fungerande A-400 eller så är det väl .avi du kör med vad vet jag men några 3D iso och större MKV filer + BD.iso lirar inte med A400 utan buffring hela tiden, finns ju inte ett positivt inlägg i amerikanska forum etc.A-400 har inte detta problem ..
Vad gäller NMJ tycker jag det är alldeles för segt för min smak, att du inte ens kan lägga till flera path utan massa trix är ju riktigt dåligt.
Gillar dock iPad interfacet men de kommer till yaDIS 3 också
Enligt flera tester sida vid sida A-400, Realtek Mede8er och Dune 3d så var skillnaden nästintill obefentlig på sigmas chip kanske du har ngn bildjustering i A400 el Dune påslagen ? Det bör inte vara sådan skillnad som du beskriver, då borde jag ju se det också med HW50 och 106" .. kan ta en högupplöst bild på båda i jämförelse och vad jag har jag fullgod syn
Postad 23 February 2013 - 14:29
Postad 23 February 2013 - 15:52
svarade på frågan om mappar som var tomma i windows 7... Stora mkv är inga som helst problem (kör blu ray rippar i mkv format) dom enda problemen är 3d iso filer sen gillar jag plex pluginet mer till denna än dunen för den har stöd för subtitles (tvingande( men skit samma lämnat tillbaka dune spelaren nu och behållit a400 tur att alla har olika åsikterHar A-400 inte dessa problem som att inte ens kunna spela upp en fil korrekt utan buffring då verkar du ju vara den enda som har en fungerande A-400 eller så är det väl .avi du kör med vad vet jag men några 3D iso och större MKV filer + BD.iso lirar inte med A400 utan buffring hela tiden, finns ju inte ett positivt inlägg i amerikanska forum etc.
Vad gäller NMJ tycker jag det är alldeles för segt för min smak, att du inte ens kan lägga till flera path utan massa trix är ju riktigt dåligt.
Gillar dock iPad interfacet men de kommer till yaDIS 3 också
Enligt flera tester sida vid sida A-400, Realtek Mede8er och Dune 3d så var skillnaden nästintill obefentlig på sigmas chip kanske du har ngn bildjustering i A400 el Dune påslagen ? Det bör inte vara sådan skillnad som du beskriver, då borde jag ju se det också med HW50 och 106" .. kan ta en högupplöst bild på båda i jämförelse och vad jag har jag fullgod syn
Redigerat av jimjans, 23 February 2013 - 16:00.
Postad 23 February 2013 - 15:56
Jag har inte några problem med rippar i de storleken har rippat hela min blu ray samling i mkv format opackade så det är mkv filer upp till 37GB som den spelar utan problem men jag kör trådat har ingen trådlös adapter..Hur det är det med vanliga 1080p rippar på ca 10 gb? Fungerar dom att köra t.ex. trådlöst utan att den ska buffra hela tiden?
Postad 25 February 2013 - 16:33
Postad 25 February 2013 - 18:43
Redigerat av jimjans, 25 February 2013 - 18:44.
Postad 25 February 2013 - 19:23
Kan du lägga upp en bild hur Plex ser ut med info osv, tänker på om man ser bildformat, ljudformat osv ?Har rippat hela min blu ray samling i mkv med hd ljud utan komprimering spelar dessa vanligt och via plex pluginet utan problem med hd ljud och subtitles ...
Läser Plex av 3d.bd också ser man på ngt sätt vilka filmer som är HD, 3D osv ? Tycker NMJ har en del att önska vad gäller detta, hade önskat XBMC istället då Plex körs via en server på ett eller annat sätt vilket jag inte gillar! XBMC har ju sjukt många snygga themes men även där har man ju inte stöd för 3D uppspelning osv. Får hoppas på nya Dune Max 2 med XBMC full menyer om den blir verklighet så kommer det bli den kompletta maskinen
Postad 25 February 2013 - 19:33
Redigerat av jimjans, 25 February 2013 - 19:37.
Postad 26 February 2013 - 18:17
Ok trevligt hade Plex jämnt till min Mac Mini i många år, men känner inte ngt behov av det längre. Har 2 st Qnap 669 Pro som delar filmer via NFS, kommer åt dem via Dune Base 3d spelar upp allt, yaDIS har koll på alla filer kör från Mac och tycker det fungerar superenkelt. I sovrummet kör jag Apple TV med XBMC och får även där tillgång till alla filmer dock ej 3d dåÄlskat plex beror ju i och för sig pga av att jag har dedikerad server och har man flera klienter är plex bra pga av den kommer ihåg vart man m.m länk till hur det ser ut http://www.youtube.c...d&v=fw2Do5dWq0U killen jobbar med att släppa skins och plugins + iso support strax...
Älskat plex beror ju i och för sig pga av att jag har dedikerad server och har man flera klienter är plex bra pga av den kommer ihåg vart man m.m länk till hur det ser ut http://www.youtube.c...d&v=fw2Do5dWq0U killen jobbar med att släppa skins och plugins + iso support strax...
Såg snyggt ut kul att det förnyas lite! Är det Flashbaserat ? kan den scrappa DTS-HD ? 3D ?
Postad 26 February 2013 - 18:53
Postad 27 February 2013 - 17:17
Första intrycket är att jag får superb kvalitet på ljud och bild - för min del var det ju främsta skälet att uppdatera från min WD tändssticksask - och denna låda presterar klart bättre!!
Men, hur tusan får jag textfilerna att lira ihop med tankade filmer....någon som kan tala om hur jag får fram texten ?????
Jo jag vet filerna ska ha samma namn osv....och sen subt knappen välja...vill sig ändå inte......
Redigerat av Fixaraffe, 27 February 2013 - 17:52.
Postad 27 February 2013 - 19:05
Postad 27 February 2013 - 20:41
Postad 27 February 2013 - 21:05
Postad 27 February 2013 - 21:30
Sedan så noterar jag att det finns ju ingen meny på låtar eller filmer så man ser hur lång tid som är kvar....vid pauser ser
man inget .....sen kan jag bara spela upp hälften av min musik...resten händer inget med..............vad faan är det här ?????
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Råd vid försäljning av hemmabio
5 bilder
59 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?