Officiell tråd - Dune HD Base 3D
810 svar till detta ämne
Postad 08 February 2013 - 18:47
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Är i valet och kvalet vilken som ska införskaffas av antingen Base HD 3D eller HD Smart D1/B1. Det som ligger i baken för Basen är att den är större än Smarten men för är att den har nyare chip samt 3D. Och synd att Base 3D inte kan ha en BD. Någon som kan ge mig något annat för- och/eller nackdel till vilken av dem?
Vill du ha 3D så är ju valet självklart men om du bara ska köra 2D kan du lika gärna köpa Smart. Då får du även fulla BD-menyer om du nu vill det och inga problem med DTS-MA bitstream. Dessutom har BD-lite problem med multi m2ts filer som gör att det blir ett litet stopp i filmen efter varje kapitel byte.
Postad 08 February 2013 - 18:49
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Vänta på HD Smart D2
Postad 08 February 2013 - 19:09
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
Hittade en patch som funkar på Base 3D så att man får 5.1 via PCM. Alla problemfiler jag testat har inge dropouts. Bra att köra tills Dune fixar till bitstream...
http://dune.do.am/du....l_decoding.dsf
Stötte för övrigt på Dune och fick samma svar som innan... [/left]
Hej, körde patchen + reboot. INGET ljud när jag kör vanliga DVD ISO filer. Jag har SPDIF till förstärkarn och HDMI direkt till projektorn. Spelar jag BD ISO är det inga problem. Vad göra ??? Hjäääääälp !! MVH //A
Postad 08 February 2013 - 19:19
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Ja hur tar man bort / återställer denna patch??
Antar att den skriva över när en ny firmware installeras i så fall är de ju inga problem.
Postad 08 February 2013 - 19:21
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Är i valet och kvalet vilken som ska införskaffas av antingen Base HD 3D eller HD Smart D1/B1. Det som ligger i baken för Basen är att den är större än Smarten men för är att den har nyare chip samt 3D. Och synd att Base 3D inte kan ha en BD. Någon som kan ge mig något annat för- och/eller nackdel till vilken av dem?
du har ju även dune hd tv303 3D det är en lite mindre modell av dune base spelaren och billigare kostar runt 2000kr men med samma chip och klarar 3D och allt annat base modellen gör...
Postad 08 February 2013 - 19:22
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Jag har ljud på dvd.iso kör dock ljud via hdmi så PCM Patchen fungerar perfekt för mig på BD.iso och 3D med DTS-HD
Postad 08 February 2013 - 20:01
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Det är nog bara att installera om samma FW om man vill "återställa".
Det gör man ju inifrån setupen.
Postad 08 February 2013 - 21:27
jimmy1976
-
jimmy1976
-
Användare
-
-
157 inlägg
hur ansluter jag mot min synology NAS i dune´s?
Postad 09 February 2013 - 08:53
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Det är nog bara att installera om samma FW om man vill "återställa". Det gör man ju inifrån setupen.
Tydligen så verkar den finnas kvar även efter en reset av Firmware, once there always there enligt AVforum. Bara hoppas den inte ställer till med problem i framtida uppgraderingar när DTS-HD fungerar igen. Men har ngn påpekat för Dune att seamless branching titles inte fungerar som det skall typ Toy Story 3 är en sådan.Hackar vid varje avsnitt så att säga även med PCM fixen. Sedan att texter i 3D visas som 2D
Postad 09 February 2013 - 11:26
cave
-
cave
-
Användare
-
-
160 inlägg
Är det bara att lägga in patchen eller måste man också gå in i inställningarna och aktivera avkodning av DTS-HD?
Postad 09 February 2013 - 12:08
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Men har ngn påpekat för Dune att seamless branching titles inte fungerar som det skall typ Toy Story 3 är en sådan. Hackar vid varje avsnitt så att säga även med PCM fixen.
seamless branching antar jag är samma sak som att filmen består av multi m2ts? isåntfall är detta inte ett Dune problem utan ett BD-lite problem.
Postad 09 February 2013 - 13:26
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Är det bara att lägga in patchen eller måste man också gå in i inställningarna och aktivera avkodning av DTS-HD?
Du måste ändra från Bitstream till PCM i settings.
Postad 09 February 2013 - 19:01
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
seamless branching antar jag är samma sak som att filmen består av multi m2ts? isåntfall är detta inte ett Dune problem utan ett BD-lite problem.
Ok så det är alltså inget som kommer lösas då
Postad 09 February 2013 - 21:15
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Ok så det är alltså inget som kommer lösas då
jo det tror jag nog. tror att PCH har en fix på detta så Dune borde ha det på gång också. vad jag menade var att det inte är Dunes spelare som det är fel på utan att det är BD-lite som är problemet
Postad 10 February 2013 - 14:09
Luthuur
-
Luthuur
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Vill du ha 3D så är ju valet självklart men om du bara ska köra 2D kan du lika gärna köpa Smart. Då får du även fulla BD-menyer om du nu vill det och inga problem med DTS-MA bitstream. Dessutom har BD-lite problem med multi m2ts filer som gör att det blir ett litet stopp i filmen efter varje kapitel byte.
Tack för svaret! Jo det är väl som du säger, 3D eller inte 3D. Får verkligen fundera på den saken. Vänta på HD Smart D2 
Och hur länge får man inte vänta på den om den ens kommer...???
Postad 10 February 2013 - 15:10
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Jodå, den borde komma under året. 
Sigma SMP8911 ska det va!!!
Redigerat av Unregistered1605, 10 February 2013 - 18:33.
Postad 10 February 2013 - 19:44
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Jodå, den borde komma under året.  Sigma SMP8911 ska det va!!!
Blir ett givet köp för mig, älskar D1'an!
Postad 10 February 2013 - 20:06
LynX70
-
LynX70
-
Rookie
-
4 inlägg
Om du kör UPnP så byt till SMB eller NFS. UPnP har problem att hantera vissa externa subs (och massa andra saker). Kommer inte ihåg allt i detalj men börja där.
/V-man
Tack! Löste det hela..
Postad 11 February 2013 - 15:38
cave
-
cave
-
Användare
-
-
160 inlägg
Du måste ändra från Bitstream till PCM i settings.
Tack, stämmer (förstås) bra. Är det någon som kör emplexer? https://github.com/newloran2/emplexer
Redigerat av cave, 11 February 2013 - 17:10.
Postad 11 February 2013 - 15:52
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Ja, jag kör emplexer. Vi har pratat om emplexer i tråden tidigare.
Redigerat av ktd, 11 February 2013 - 15:53.
Postad 13 February 2013 - 20:02
bjornsson81
-
bjornsson81
-
Användare
-
-
116 inlägg
Hur gor man for att kolla hur ens AVI fil ar kodad? Har sprungit pa massa avi filer som min 3D inte klarar av att spela upp som min gamla smart B1 fixade galant.
Det starr. Fel: Filen kan inte spelas
Känns ju lite surt
(null)
Redigerat av bjornsson81, 13 February 2013 - 20:27.
Postad 13 February 2013 - 22:26
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Hur gor man for att kolla hur ens AVI fil ar kodad? Har sprungit pa massa avi filer som min 3D inte klarar av att spela upp som min gamla smart B1 fixade galant. Det starr. Fel: Filen kan inte spelas
Känns ju lite surt
Du använder MediaInfo
Postad 14 February 2013 - 18:12
bjornsson81
-
bjornsson81
-
Användare
-
-
116 inlägg
Denna film funkar inte på min Dune.
Tror ni det är temporärt och kommer fixas vid någon framtida FW?
Det är nog DivX5, är det som den inte har klarat utav att spela upp iaf.
Redigerat av bjornsson81, 14 February 2013 - 18:23.
Postad 14 February 2013 - 22:15
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Denna film funkar inte på min Dune. Tror ni det är temporärt och kommer fixas vid någon framtida FW?
Det är nog DivX5, är det som den inte har klarat utav att spela upp iaf.
De inställningarna är det många spelare som inte kan köra. Sök på bvop 2 så ser du. Räkna inte med en fix. Ingen vill gå tillbaka och titta på den röran som fanns då.
Postad 15 February 2013 - 01:31
bjornsson81
-
bjornsson81
-
Användare
-
-
116 inlägg
Ok, men har funkat bra på min tidigare Dune, synd att plocka bort det stödet då tycker jag. Känns jobbigt om man måste sätta sig och koda om de klipp man har i det formatet :/
Och det är första gången jag stöter på det felet med någon utav de mediaspelare jag äger och har ägt, fyra olika.
(null)
Redigerat av bjornsson81, 15 February 2013 - 01:32.
Postad 16 February 2013 - 06:59
Alexei
-
Alexei
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Blir inte klok på detta.
Har både delat ut mappar samt testat köra med en Nero server. Dune boxen vägrar hitta något. Min TV LG 55LM649, boxen och min dator är kopplad via samma switch/router (bortkopplad från internet), alla får IP, med samma nätmask. TVn hittar allt (trots att den suger för övrigt). Boxern hittar som sagt ingenting, vad fan gör man... lämnar tillbaka skräpet?
Även min laptop och stationära hittar varandra.
På nätverket syns inte Dune boxen men allt annat.
Testat att "refresha" överallt.
ALLT har IP, dvs 192.168.1.X
Testat att koppla ur allt utom datorn och boxen, avaktivera mitt internet NIC i datorn. Testat gå med och ur homegroups. Som sagt, när en skräptv som LG klarar av att hitta den så tycker man att en dedikerad box för 3 lax ska göra det
Uppdatering:
Efter att den stått på i en timma så hittade den åtminstone Nero servern, jag försökte spela upp en vilm jag visste min tv klarade iaf, men det är bara svart och en liten klock ikon uppe i hörnet. Går inte att hoppa ur eller något.
Underbar produkt.
Uppdatering 2:
Fick igång skiten på något sätt, inte listat ut hur ens. Massvis med filmer/serier som inte verkar funka, dvs ingen större skillnad mot tvns inbyggda uppspelare. Men ALLA filmer hackar, varje sekund så fryster bilden för en mkt kort tid. Detta sker inte på tvn. Testat med både tunga filer och filer på 300 meg med 20 minuter film i.
Det finns ingen möjlighet att lägga in K-lite codec pack i denna? Har nog aldrig misslyckats att spela upp en video på datorn med det packet.
Redigerat av Alexei, 16 February 2013 - 09:48.
Postad 16 February 2013 - 10:25
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Blir inte klok på detta. Har både delat ut mappar samt testat köra med en Nero server. Dune boxen vägrar hitta något. Min TV LG 55LM649, boxen och min dator är kopplad via samma switch/router (bortkopplad från internet), alla får IP, med samma nätmask. TVn hittar allt (trots att den suger för övrigt). Boxern hittar som sagt ingenting, vad fan gör man... lämnar tillbaka skräpet? Även min laptop och stationära hittar varandra. På nätverket syns inte Dune boxen men allt annat. Testat att "refresha" överallt.
ALLT har IP, dvs 192.168.1.X Testat att koppla ur allt utom datorn och boxen, avaktivera mitt internet NIC i datorn. Testat gå med och ur homegroups. Som sagt, när en skräptv som LG klarar av att hitta den så tycker man att en dedikerad box för 3 lax ska göra det 
Uppdatering: Efter att den stått på i en timma så hittade den åtminstone Nero servern, jag försökte spela upp en vilm jag visste min tv klarade iaf, men det är bara svart och en liten klock ikon uppe i hörnet. Går inte att hoppa ur eller något. Underbar produkt.
Uppdatering 2: Fick igång skiten på något sätt, inte listat ut hur ens. Massvis med filmer/serier som inte verkar funka, dvs ingen större skillnad mot tvns inbyggda uppspelare. Men ALLA filmer hackar, varje sekund så fryster bilden för en mkt kort tid. Detta sker inte på tvn. Testat med både tunga filer och filer på 300 meg med 20 minuter film i. Det finns ingen möjlighet att lägga in K-lite codec pack i denna? Har nog aldrig misslyckats att spela upp en video på datorn med det packet.
Ojoj, verkar vara problematiskt det här. codecs behöver/kan du inte installera - Dune´en (lite beroende på vilken du har, men jag tar för givet att du har en Base 3D) klarar spela väldigt "tunga" filer. Prova samma filer på en usb-källa så att du inte har en defekt spelare. Jag är verkligen ingen auktoritet vad gäller nätverk (det värsta jag vet) - det är lite som du nämner, lotto hur det fungerar. Men titta på denna snutt kanske du kan få till det: http://youtu.be/xnREgyxL6HM - sätta upp nätverksmapp. Har för mig att jag utgick ifrån den när jag satte upp min BD Prime 3.0 och bara kopierade inställningarna nu när jag bytte till Base 3D. Lycka till
Postad 16 February 2013 - 10:39
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Har nu haft min Base 3D i en vecka och kan väl konstatera att detta är verkligen ingen Dune-produkt så som jag är van vid. Tittar jag på musikvideos, eller något klipp från Youtube (förmodar stereoljud av olika sorter) och sedan går till en Dolby Digital/DTS-källa så låter det hemskt, bara sprakar hejvilt. Det löser man genom att växla mellan 2 olika DD/DTS-källor. Men klart störande, inte varje gång man kommer ihåg detta och blir duktigt påmind.
DTS HD MA från usb-disk (mkv-filer) funkar inte alls för mig, hackar otroligt mycket. Det är undermåligt att uttrycka det milt. Hur kan det skilja sig så mycket från det Palmnio testade, som inte hade några problem alls med ljudet - märkligt.
Spelaren har lite svårt att bestämma sig om den ska stänga av sig eller inte. Har ingen aning om varför, en vild gissning kan vara att kommunikationen mellan disken i spelaren och datorn över nätverket inte kommer överens. Man kommer ju åt disken i spelaren även om Dune´en står i standby.
Vad som är än värre är att det är knäpptyst från Dune om en firmwareuppdatering - det är under all kritik att släppa en så pass ofärdig produkt med en Dune-logga på (i mitt tycke). Att dom jobbar på en uppdatering tar jag lixom för givet.
Postad 16 February 2013 - 11:23
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Tråkigt att så många har så olika problem. Men det har väl att göra med att alla har så olika setups hemma. Jag har inte stött på en enda fil jag inte kan spela upp. Men jag kör 80% BDMV/BDISO, 19% mkv (serier) och 1% musik i flac. Jag streamar allt via smb. Jag har DTS-MA dropouts så det räcker och blir över men nu kör jag PCM med fixen jag postade tidigare så det är OK men jag vill så klart att min avr ska göra jobbet istället för min Base 3D. Sen har jag en massa önskemål som jag skickat till Dune men Dune verkar inte tycka att användarna ska komma och tala om för dom om sina önskemål. Stötte på dom igen ang. DT-MA bugguen... DuneSupport 2013-02-15 15:47:04 On the timing of the release of new firmware you will learn from the official release. Please, be patient.
Det är lite svårt att ha tålamod när inget händer och kommunikationen från Dune är i stort sett noll. Verkar vara ett gäng inkompetenta idioter på Dune... Det här är min första spelare från Dune men för mig så har Dune ett oförtjänat gott rykte. Dom har värdelöst kommunikation med kunderna, dom verkar inte kunna lösa problem med deras spelare och dom lyssnar inte på förslag för att göra deras produkter bättre. Spelarna är ju inte billiga heller. Min SideWinder 3 från Xtreamer kostar en tredjedel och klarar allt det Base 3D inte klarar för mig.
Postad 16 February 2013 - 12:03
cave
-
cave
-
Användare
-
-
160 inlägg
DTS-MA-dropoutproblemet ser jag inte som någon showstopper. PCM-fixen räcker bra i väntan på en firmwareuppgradering. Eller ja, jag kan vänta i en månad, sen vill jag att min AVR ska få jobba!
Det där spraket som Sir Mix Alot skriver om är däremot väldigt störande. Det är lätt att få panik när det låter illa och högt ur högtalarna. Visst, man löser det med två knapptryck (Stopp, Play), men det är inte så lätt för de mindre insatta att förstå.
I övrigt kan man väl knappast påstå att det är en dålig produkt?
Postad 16 February 2013 - 12:28
Alexei
-
Alexei
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack för länken till youtubevideon.
Fattar verkligen inte "hackandet" i alla videos. Speedtestet var problemfritt, och hackandet finns där även om man spelar upp SD format -.-
Ska man kanske bygga/köpa en riktig htpc så att man kan slänga in riktiga codecs osv? Dessa boxar kommer antagligen aldrig flyta som en dator kan göra.
Postad 16 February 2013 - 12:35
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3109 inlägg
Tack för länken till youtubevideon. Fattar verkligen inte "hackandet" i alla videos. Speedtestet var problemfritt, och hackandet finns där även om man spelar upp SD format -.- Ska man kanske bygga/köpa en riktig htpc så att man kan slänga in riktiga codecs osv? Dessa boxar kommer antagligen aldrig flyta som en dator kan göra.
Det är något som inte stämmer i ditt system/nätverk alternativt att du inte har konfigurerat Dunen rätt. Har kört ett flertal Dune(Smart, HD Max) både hemma och hos kunder under ett par års tid utan problem. Ofta med många olika typer av utrustning, allt ifrån vanlig TV till Meridiansystem för sjusiffriga belopp. Håller just nu på att utvärdera Basen och visst är det lite buggar, men allt flyter på som det ska. Man ska nog inte förvänta sig att en helt nysläppt produkt i denna kategorin är helt problemfri den första tiden. Är man ute efter stabilitet så är det bättre att välja en modell som har varit ute ett tag på marknaden. Jag kommer iaf inte att sätt ut några Base till kunder redan nu, utan väntar tills de initiala buggarna är fixade. En HTPC är betydlig mer komplex och en Dune är betydligt lättare att få att lira optimalt, enligt min erfarenhet. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 16 February 2013 - 12:41
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Som Marcus säger är det nått vajsing i din setup av nätverket eller din Dune. Jag kan köra Jellyfish i 120Mbps över smb.
Det är inte många spelare som kan.
Har du testat att läggen en film som hackar och/eller inte kan spelas på ett USB-stick och se vad som händer. Jag har som sagt inte stött på något som inte min Base 3D kan spela upp problemfritt (förutom audio dropouts då förstås).
Postad 16 February 2013 - 12:50
cave
-
cave
-
Användare
-
-
160 inlägg
Tack för länken till youtubevideon. Fattar verkligen inte "hackandet" i alla videos. Speedtestet var problemfritt, och hackandet finns där även om man spelar upp SD format -.- Ska man kanske bygga/köpa en riktig htpc så att man kan slänga in riktiga codecs osv? Dessa boxar kommer antagligen aldrig flyta som en dator kan göra.
Kan du beskriva din bildtransport? Hur har du kopplat in spelaren till TV:n, du hade en LG 55LM649? Du skrev tidigare att bilden fryser till en kort stund en gång i sekunden. Det säger mig att du inte alls har något problem med nätverkstransporten, utan snarare ett problem med videosignalen. Tryck på Infoknappen under uppspelning för att se vad Dune skickar ut, gör gärna samma sak på TV:n. Prova gärna att spela från USB-sticka som ktd föreslår, mest för att helt reducera bort nätverket ur ekvationen. Vill också tillägga att dina problem är exeptionella, det här är en mycket robust spelare. Den har spelat allt jag gett den, utom den BVOP: 2-fil som bjornsson81 skrev om tidigare, men den gav jag bara spelaren för att provocera den. Annars har allt spelats upp.
Redigerat av cave, 16 February 2013 - 12:52.
Postad 16 February 2013 - 14:57
Svensson199
-
Svensson199
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag lämnade tillbaka Dune HD Base 3D.
Den buggade för mycket.
Det jag störde mig på var följande.
- Den läste ej alla bd iso 3d.
- hd ljudet hackade
- ingen möjlighet att ladda ner film fodral och info.
- verkar inte gå att koppla ihop med dator i slave mode.
- ingen usb3
- ljudnivån var ganska hög från själva spelaren.
- stängdes inte av i standby.
Jag kanske köper den om några månader när buggarna är lösta.
Ps efter denna köpte jag en Popcorn hour A-400, som var ännu sämre! Även denna gick tillbaka Asap.
/ svensson199
Postad 16 February 2013 - 15:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Bygg en egen HTPC. Dina krav är uppenbarligen för höga om inget duger
Postad 16 February 2013 - 15:56
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Skumma fel Svensson. Säger självklart inte att du inte skulle lämnat tillbaka den men... - Den läste ej alla bd iso 3d.
Har du namnet på någon (inkl. grupp om du inte rippat själv) så ska jag testa. Jag har hittills inte stött på någon film som inte går att spela upp. Kört ett 50-tal hittills, både 2D/3D. - hd ljudet hackade
Jupp, men kör man PCM-patchen så får man HD-ljud som inte hackar. Tills Dune fixat buggen iaf. Det är ju fortfarande samma HD-ljud med samma bitrate. - ingen möjlighet att ladda ner film fodral och info.
Håller med om att det är värdelöst av Dune. Alla spelare idag har ju egen scraper. Mög att lösa med 3:e-partsprogram. - ljudnivån var ganska hög från själva spelaren.
Min är helt ljudlös, eftersom jag inte har någon disk i den eller kopplad till den. Jag har en server en trappa ner som har all min media. Skulle aldrig tillåta en spelare stå med disk och snurra eller enhet med fläkt på där jag kollar film. En NAS i ett annat rum är en billig och enkel lösning för att få en knäpptyst lösning. - stängdes inte av i standby.
Om jag går in i power management i settings så kan jag välja att stränga av spelaren istället för standby. Gör jag det stänger den ner sig helt.  Jag hoppas du hittar en bra spelare som du blir nöjd med.
Postad 16 February 2013 - 16:14
Svensson199
-
Svensson199
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ok då var standby problemet bara en inställning. Bra att veta om jag nu köper den igen.
Bla BD ISO 3D Lorax funkade ej. Dvs den kände inte av att den var i 3D. Spelades bara upp i 2D.
Redigerat av Svensson199, 16 February 2013 - 16:16.
Postad 16 February 2013 - 16:16
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Låter mer som en felrip om andra 3D-filmer fungerar. Vet du releasenamnet på den?
Postad 16 February 2013 - 16:56
Svensson199
-
Svensson199
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Nej, jag tror nog inte den är felaktigt gjord.
Jag har själv gjort den med DVDfab.
Den funkar utmärkt på min Prodigy och PC.
Har du själv testat Lorax BD iso 3d ?
Det är en full iso ej omgjord eller komprimerad.
Ja jag har orginal bd skivan av Lorax, om någon nu blir arg.
Jag har bara gjort bd iso för eget bruk.
/ svensson199
Postad 16 February 2013 - 17:39
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Jag tar bort allt runtomkring för att spara plats men visst funkar 3D.
http://youtu.be/f4Gndkcq4Xg
Postad 16 February 2013 - 18:50
Svensson199
-
Svensson199
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ok Lorax funkar hos dig.
Vilket program använde du för att tillverka iso?
Postad 16 February 2013 - 19:18
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1662 inlägg
Postad 16 February 2013 - 19:35
Svensson199
-
Svensson199
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Konstigt, då borde det funkat hos mig...
Ja vi får se om jag vågar köpa den igen.
Postad 20 February 2013 - 15:50
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Köpt en dune jag också för att prova lite får inte något ljud vid uppspelning dvd iso via toslink nån annan som stött på detta . Sen får jag nog säga att bilden är en del sämre både vad gäller hd och sd jämfört med popcorn hour a400 men dune spelaren är snabbare och klarar 3d bättre .
Postad 20 February 2013 - 16:41
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Köpt en dune jag också för att prova lite får inte något ljud vid uppspelning dvd iso via toslink nån annan som stött på detta . Sen får jag nog säga att bilden är en del sämre både vad gäller hd och sd jämfört med popcorn hour a400 men dune spelaren är snabbare och klarar 3d bättre .
Nog din TV som är känslig  körde flera tester jämsida med A400 på HD BD och SD och såg inte det minsta skillnad varken på Panna 65" VT50 eller Sony HW50 106"
Postad 20 February 2013 - 16:44
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
tv har jag inte utan en hw50 när det gäller sd matrial är skillnaden större men du har ingen koll på varför det inte kommer nått ljud när man spelar upp dvd iso recivern detekterar dolby digital 5.1 men inget ljud...
Postad 20 February 2013 - 18:59
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Man får visst bara ljud om man kör vob filerna inne i dvd iso filer och uppskalningen är rätt usel när det gäller dvd sd matrial jag for nog säga att när man kör popcorn vs dune side by side när det gäller bild så vinner popcorn, mest när det gäller sd matrial men tycker den är bättre på hd matrial också...
Postad 20 February 2013 - 20:21
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Ok kör allt uppskakat via min Pioneer förstärkare har dock inte mkt SD material då jag inte vill mata 106" med dvd tycker de ser skit ut även på TVn  kollade på en dvd film .iso idag hade DD ljud via hdmi ?!
A-400 får vara hur bra som helst men den kan ju inte ens streama en sketen film utan buffring så besviken på den. Dem har väl inte ens aktiverat VXP ännu?
Redigerat av Unregistereda7fc6b80, 20 February 2013 - 20:23.
Postad 20 February 2013 - 23:40
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Jo det funkar via hdmi men inte via optisk förstärkaren skalar ju inte upp så mycket om du matar den med 1080P som dunen skickar ut bättre om den automatiskt skickade ut interlaced . En del funktioner är aktiverade i vxp...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|