Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 10 augusti 2013 - 15:25

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Läste om dessa:
http://www.hardwarez...-family-haswell

Verkar väl vara ideala som front, inkluderar IR öga om jag fattade det rätt.

Någon som hört om releasedatum?

Postad 21 augusti 2013 - 18:43

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Läste om dessa:
http://www.hardwarez...-family-haswell

Verkar väl vara ideala som front, inkluderar IR öga om jag fattade det rätt.

Någon som hört om releasedatum?

Slutet av september/början av oktober läste jag någonstans.

Postad 25 augusti 2013 - 09:06

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Den fjärrens IR-mottagare funkar även utmärkt med Harmonys universalfjärrar, bara välj "Ortek VRC-1100" i inställningarna för Harmony.

Denna fjärr var den bästa pryl jag köpt på länge för 179:-, den har en liten "musplatta" på mitten :)
Även en Close knapp som jag från XBMC läge kan stänga ner hela HTPCn med två tryck <3

Postad 01 september 2013 - 15:15

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Mer info
http://www.legitrevi...inside_122531/2

Ser lovande ut!

Postad 03 september 2013 - 19:33

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag köpte en Inte Nuc med en celeron processor, intel HD graphics 2000 – grafikkort, 4Gb RAM, 32Gb Flash HD i våras för att använda som htpc men fläkten får igång kraftigt när jag startar xbmc eller plex. Jag har precis uppdaterat BIOS men det gjorde ingen skillnad (nästan så det blev värre). Jag kollade i BIOS och tempen är ca 80 grader. Är det högt? Någon som har tips på hur jag kan få ner fläktljudet?
MVH/Hans

Postad 04 september 2013 - 07:00

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
<Lunden73>Jag misstänker att du kör med Windows i botten?, Jag har en likadan NUC som dig som jag kör OpenElec/XBMC på och jag hör aldrig fläkten och den blir inte speciellt varm heller. Skippa Windows och kör OpenElec istället då får du ett mycket mera stabilt system som är mindre resurs krävande och väldigt enkelt att installera och uppgradera.
Min son har en i3-NUC med windows XP och den går väldigt varm med höga fläktljud direkt man gör något med datorn.
80 grader är väl inget farligt högt men det är inte roligt när fläkten varvar som sjutton...

Postad 04 september 2013 - 07:31

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag köpte en Inte Nuc med en celeron processor, intel HD graphics 2000 – grafikkort, 4Gb RAM, 32Gb Flash HD i våras för att använda som htpc men fläkten får igång kraftigt när jag startar xbmc eller plex. Jag har precis uppdaterat BIOS men det gjorde ingen skillnad (nästan så det blev värre). Jag kollade i BIOS och tempen är ca 80 grader. Är det högt? Någon som har tips på hur jag kan få ner fläktljudet?
MVH/Hans

Ja 80c låter ganska högt dock ingen fara. Vissa skins i XBMC är rätt krävande .. Aeon t.ex. kräver mycket CPU-kraft. Prova något annat lättare skin som t.ex. ACE. Är väldigt skeptisk till att resursbehovet i XP/Win7 är så mycket högre än i OpenElec när man tittar på film ... speciellt avkodning sker på samma sätt (genom grafikdelen) ... kanske att OpenElec kräver mindre minne men prestandamässigt vid filmtittande borde det vara ung. samma.

Postad 04 september 2013 - 10:18

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Ja 80c låter ganska högt dock ingen fara. Vissa skins i XBMC är rätt krävande .. Aeon t.ex. kräver mycket CPU-kraft. Prova något annat lättare skin som t.ex. ACE. Är väldigt skeptisk till att resursbehovet i XP/Win7 är så mycket högre än i OpenElec när man tittar på film ... speciellt avkodning sker på samma sätt (genom grafikdelen) ... kanske att OpenElec kräver mindre minne men prestandamässigt vid filmtittande borde det vara ung. samma.

Så är det för mig, efter att min NUC (i3) har stått på ett gäng timmar / halv dag så kan fläkten dra igång när jag bara står i XBMC. Dels påverkar vilket skin jag kör, men även om jag har widgets igång påverkar cpu till den grad att fläkten går igång. Om jag däremot drar igång en film lugnar sig fläkten.

Postad 04 september 2013 - 16:31

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Ska testa ace och se om det blir bättre. Har funderat på openelec. Jag använder Plex också. Någon som vet om det finns Plex server till openelec?

Min fläkt går igång när jag kör igång xbmc men så fort jag startar film så blir den tyst men sedan kör den igång igen när filmen är slut. I och för sig skönt att den är tyst under filmen men irriterande att höra surrandet innan och efter.

Mvh/Hans

Postad 04 september 2013 - 17:14

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Ska testa ace och se om det blir bättre. Har funderat på openelec. Jag använder Plex också. Någon som vet om det finns Plex server till openelec?

Min fläkt går igång när jag kör igång xbmc men så fort jag startar film så blir den tyst men sedan kör den igång igen när filmen är slut. I och för sig skönt att den är tyst under filmen men irriterande att höra surrandet innan och efter.

Mvh/Hans

Det är nog inte så mycket att göra åt, om du inte byter chassi, finns fläktlöst/passivt för runt tusing, som ska funka bra. Får du 80 grader direkt? Jag närmare mig 75-80 grader efter att haft igång min NUC många timmar, först då går fläkten igång. Har du ställt om i bios på fläktens villkor?

Postad 04 september 2013 - 17:21

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag har min NUC på dygnet runt för jag har Plex server på den och mina barn kollar på Plex via iPad på morgonen om de vaknar tidigt :-).

Jag var in i bios och tittade men visste inte vad jag skulle ställa fläkten på. Tror den står på custom som standard.

Postad 04 september 2013 - 18:20

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Jag har min NUC på dygnet runt för jag har Plex server på den och mina barn kollar på Plex via iPad på morgonen om de vaknar tidigt :-).

Jag var in i bios och tittade men visste inte vad jag skulle ställa fläkten på. Tror den står på custom som standard.

Dygnet runt, då får du nog leva med fläkten, kanske du skulle testa något fläktlöst chassit? Vet dock inte hur det blir när den står på dygnet runt, ser nu att Akasas passiva chassi inte är så dyrt, runt femhundringen.

Postad 04 september 2013 - 21:55

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
XBMC är inte optimalt designat för moderna datorer då det finns en del kvarlevor kvar från Xbox-tiden, detta orsakar att när man har XBMC igång så belastar det CPU:n rejält, när man sen drar igång mediaspelaren så går CPU-belastningen ner.

Postad 11 september 2013 - 20:24

Rollobanana
  • Rollobanana
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fel tråd

Redigerat av Rollobanana, 11 september 2013 - 20:38.

Postad 19 september 2013 - 18:34

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Nu finns nya NUC med Haswell listad hus Dustin

http://www.dustinhom...p-lan-barebone/

Postad 23 september 2013 - 11:56

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Nu finns nya NUC med Haswell listad hus Dustin

http://www.dustinhom...p-lan-barebone/

Jag beställde en sådan idag så jag återkommer om några veckor med en recension!

Postad 24 september 2013 - 21:10

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
och I3 http://www.dustinhom...p-lan-barebone/

Postad 25 september 2013 - 11:48

baxman1
  • baxman1
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hej

Ser att NUC har två minnesplatser men jag har svårt att tyda om den kör dual-channel minne, alltså får man bättre minnesprestanda med två minnesmoduler kontra ett? Om så är fallet, märks det om man enbart kör openelec på enheten?

Sedan undrar jag om det finns någon bra jämförelse mellan grafikkretsarna HD4400 (NUC Haswell I3) och HD5000 (NUC Haswell I5), finns det funktioner som gör den ena kretsen bättre i en HTPC än den andra?

Postad 25 september 2013 - 13:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Sedan undrar jag om det finns någon bra jämförelse mellan grafikkretsarna HD4400 (NUC Haswell I3) och HD5000 (NUC Haswell I5), finns det funktioner som gör den ena kretsen bättre i en HTPC än den andra?

ja det vore intressant. även jämförelse mot gamla HD4000. tänker främst på det här med 23,976Hz

Postad 25 september 2013 - 15:31

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
http://www.anandtech...tpc-perspective HD4600 verkar vara väldigt bra på att hantera 23,976Hz

Postad 25 september 2013 - 17:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Ja verkligen. Hoppas HD4400 är lika bra men jag antar att 23,976 hanteringen är densamma för alla Haswell.

Postad 25 september 2013 - 19:38

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Har en NUC i3:a (första gen) som HTPC och är väldigt nöjd, funderar på en i5 Haswell som stationär dator. Men lite orolig över ljudnivån på fläkten vid belastning, är det någon här som testat passivt kylda chassin?

Postad 26 september 2013 - 08:56

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Ser att NUC har två minnesplatser men jag har svårt att tyda om den kör dual-channel minne, alltså får man bättre minnesprestanda med två minnesmoduler kontra ett? Om så är fallet, märks det om man enbart kör openelec på enheten?

Ja, det känns troligt att det är dual channel, och nej, du kommer inte att märka någon skillnad.

Postad 27 september 2013 - 20:32

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Haswell i5 NUCen har visst både Custom Solution Header och interna USB kontakter så det kommer vara lätt att stoppa in Pulse-Eight CEC adapter i den!

http://www.legitrevi...ll-power_124251

Postad 05 oktober 2013 - 09:16

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Haswell i5 NUCen borde väl inte ha några som helst problem med att fixa 3D och streamat va?

Postad 07 oktober 2013 - 11:31

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
Nej, inte i3 heller.

Postad 09 oktober 2013 - 05:01

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
http://missingremote...c-kit-d54250wyk

Postad 09 oktober 2013 - 07:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
wow. ser ut som att jag kommer att äntligen kunna byta ut min Dune smart mot en NUC. försökte med första generationen installerad med Openelec men det fungerade inte 100%. hör klippningar i ljudet och ibland lite hack alá 23,976hz bug trots att jag körde något skript som skulle fixa det. den gamla NUCen är dock perfekt för sovrummet där jag kollar serier och dottern på sina filmer.

Postad 09 oktober 2013 - 08:15

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Japp den nya NUCen skall jag hålla ögonen på, dags att byta ut tvixen i vardags rummet.

Postad 09 oktober 2013 - 12:11

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Någon som skulle kunna hjälpa mig att plocka ihop ett vettigt och prisvärt paket med i5 Haswell NUC:en?
Är helt rudis på DIY på datorsidan och vilka komponenter som behövs exakt i detalj så hjälp efterfrågas :-)

Postad 09 oktober 2013 - 15:12

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Någon som skulle kunna hjälpa mig att plocka ihop ett vettigt och prisvärt paket med i5 Haswell NUC:en?
Är helt rudis på DIY på datorsidan och vilka komponenter som behövs exakt i detalj så hjälp efterfrågas :-)

Jag har satt följande komponenter i min:

Intel 525 MSATA 30GB - Ska du ha windows skulle jag valt ett snäpp större för att få plats.
Corsair 4GB DDR3 SODIMM 1600MHz - jag har valt en enkelmodul då det inte ger någon prestandaskillnad med dubbla moduler och det kunde lika gärna vara en 1333MHz modul, ta den SODIMM DDR3 som har bäst pris!

Jag har ingen WIFI modul då jag ska köra ethernet men jag hade valt Intel 6235 Mini PCIE Half Card.

EDIT: Glöm inte Micky Mouse powerkabeln då det inte ingår och en adapterkabel för din skärm om du inte har mini-HDMI ingång på din TV!

Redigerat av Unregisteredacfb0d13, 09 oktober 2013 - 15:14.

Postad 09 oktober 2013 - 20:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

wow. ser ut som att jag kommer att äntligen kunna byta ut min Dune smart mot en NUC. försökte med första generationen installerad med Openelec men det fungerade inte 100%. hör klippningar i ljudet och ibland lite hack alá 23,976hz bug trots att jag körde något skript som skulle fixa det. den gamla NUCen är dock perfekt för sovrummet där jag kollar serier och dottern på sina filmer.

Klippningarna är väl beroende på hir du valt att OpenElec ska synca ljudet?

Blev själv av med det efter lite ändringar.

Får se om man hoppar på NUC tåget. I teorin bör en Celeron/Pentium variant av Haswell vad enough så väntar nog på billigare setup.

Postad 09 oktober 2013 - 21:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Får se om man hoppar på NUC tåget. I teorin bör en Celeron/Pentium variant av Haswell vad enough så väntar nog på billigare setup.

Jag lyckades aldrig få till ljudet utan klippning. Iaf inte när ljud och refreshrate skulle synkas. Kör jag utan synkning slipper jag klippning men då får jag otrevliga 23,976hz hack. Pest eller kolera med andra ord ;)

Nästa år ska jag se om det blir en NUC eller en Oppo. Har läst mycket gott om Oppo som mediastreamer och det jag vill ha är en maskin som kan spela upp film korrekt samt streama min flac samling av musik. Omslag, olika playkanaler, AirPlay etc... är inget jag är ute efter.

Postad 09 oktober 2013 - 21:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Aaa ok

Tror Gigabytes uppgraderade variant av Brix med Haswell Pentium blir en vinnare:
http://www.gigabyte....spx?pid=4743#sp

Fördelar mot Intels egna
- WiFi ingår
- Vanlig HDMI utgång
- Strömkabel ingår.....

Postad 09 oktober 2013 - 22:15

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

Vad kör du för inställningar? Jag kör förvisso XBMC under Windows 8 men är ju samma inställningsmöjligheter i XBMC som jag förstår det.

Postad 10 oktober 2013 - 09:30

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Aaa ok

Tror Gigabytes uppgraderade variant av Brix med Haswell Pentium blir en vinnare:
http://www.gigabyte....spx?pid=4743#sp

Fördelar mot Intels egna
- WiFi ingår
- Vanlig HDMI utgång
- Strömkabel ingår.....

Vad tror du om värmen på denna?

Postad 11 oktober 2013 - 08:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Ingen aning faktiskt. Men lågt klockad Haswell kan väl bara vara bra :)

Vi är nog bara en generation borta från passiva Intel proppar som är bra nog för HTPC.

Ingen aning faktiskt. Men lågt klockad Haswell kan väl bara vara bra :)

Vi är nog bara en generation borta från passiva Intel proppar som är bra nog för HTPC.

Postad 11 oktober 2013 - 09:29

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Jag kommer köpa en Haswell-NUC för att ersätta min Mac mini som HTPC. Har hittat en passiv låda som är snygg och även rymmer upp till två 2,5"-enheter. Min fråga är: kommer datorn fungera med enbart en SATA-ansluten enhet (2,5" SSD) istället för mSATA-disk som systemdisk? Visst borde det väl gå?
Postad bild

Postad 11 oktober 2013 - 09:56

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag har kört ett bra tag på en den billigaste Celeron NUCen nu med endast 4GB minne (totalpris lite drygt 1300:-), behöver inte ens en ssd-disk i den eftersom jag nfs-bootar den. Jag har inte upplevt några problem med den överhuvudtaget, kör blu-ray och dvd rippar plus livetv via en tvheadend server. Enda jag personligen saknade på den var en optisk ljudutgång så förra vecka bytte jag ut den mot en Zotac id63, men den låter mycket mera illa även när jag har ställt fläkten till absolut lägsta möjliga varvtal och tillåter högst temp på CPUn. Så den dan jag har en modernare hembioförstärkare så byter jag garanterat tillbaka till NUCen. Fördelen med de nya Haswell NUCarna var väl att det gick att bygga in CEC stöd i dom internt så man slipper den externa dongeln som man har idag.

Postad 13 oktober 2013 - 12:31

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Jag kommer köpa en Haswell-NUC för att ersätta min Mac mini som HTPC. Har hittat en passiv låda som är snygg och även rymmer upp till två 2,5"-enheter. Min fråga är: kommer datorn fungera med enbart en SATA-ansluten enhet (2,5" SSD) istället för mSATA-disk som systemdisk? Visst borde det väl gå?
Postad bild

Törs man fråga varför du vill byta ut Mac Minin? Frågar eg mest för att jag funderar på att ordna en enklare HTPC åt päronen och då verkar Mac Minin rätt lockande.

Postad 13 oktober 2013 - 12:45

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0

Postad bild

Ja det kommer fungera.

Postad 13 oktober 2013 - 15:44

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Törs man fråga varför du vill byta ut Mac Minin? Frågar eg mest för att jag funderar på att ordna en enklare HTPC åt päronen och då verkar Mac Minin rätt lockande.

Tja... Jag är väl för van vid Windows. Blir inte vän med osx. Sedan måste man montera NAS:en vid varje start, och sätter man den i vila hittar den inte NAS:en. Man måste starta manuellt med knapp. Den klarar inte HD-ljud. Öppnade man webbläsaren eller iTunes förra gången, öppnar det sig nästa gång, och skymmer Plex. Man kan inte lägga hyperlänkar på skrivbordet till t ex SVT play. Plug-insen (?) till SVT play funkar inte på Plex nämligen, och Plex var anledningen till att jag valde Mac. Jag gillar inte att Plex har en separat mediahanterare som jag måste uppdatera separat. Sedan hänger den sig faktiskt rätt ofta med Plex. Så, jag är less.

PM:a mig om du vill köpa den! Det är fortfarande en läcker och snabb rackare..!

Postad 25 oktober 2013 - 20:24

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 1
Läste idag på Sweclockers om kommande NUC'arna och började än en gång fundera på en sådan som HTPC.
Mitt vardagsrum förgylls idag av en klumpig gammal miditowerlåda fylld med gamla rester, i7 processor, 6GB RAM, 60GB SSD, ATI Radeon 45xx, SB X-Fi Fatality FPS, som jag kör Windows 8 och XBMC på. Det funkar bra men är alltså inte så vackert i vardagsrummet. Till detta har jag modern receiver (kör 5.1) och TV i mellanklass med stöd för det mesta.

Det som gör mig osäker på NUC är att med mitt nuvarande bygge kan jag inte få ljudet att funka via HDMI till min receiver. Kör jag något annat än stereoljud så laggar XBMC något fruktansvärt, typ 2fps. Detta verkar vara ett ganska vanligt problem i XBMC men jag har inte sett något lösning. Det är bara därför jag har Soundblasterkortet i datorn för att kunna köra ljudet via optisk utgång till receivern istället, moderkortet har ingen lämplig utgång.

Vad jag kan se så har inte NUC'arna heller någon lämplig ljudutgång så jag är då orolig att jag ska få samma problem om jag försöker köra ljudet via HDMI på en sådan.

Är det någon som har erfarenhet kring detta med NUC, bra eller dålig? Är det något USB ljudkort som är lösningen?

OpenElec o liknande är för övrigt inget alternativ, jag vill köra Windows 8 för att kunna göra andra saker än XBMC också.

Tack på förhand för alla bra svar som kommer strömma in! :)

Redigerat av nipe, 25 oktober 2013 - 20:26.

Postad 25 oktober 2013 - 23:38

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Det finns en lösning på problemet i XBMC, ställ in ljudet korrekt under inställningarna, problemet är att veta vad korrekt är ;).

Det brukar lösa sig för de flesta efter att de testat runt bland inställningarna och hittat vilken som gäller för just deras hårdvara.

Det finns de som kör XBMC på Intel NUC, så det borde fungera.

Postad 26 oktober 2013 - 12:25

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Det finns en lösning på problemet i XBMC, ställ in ljudet korrekt under inställningarna, problemet är att veta vad korrekt är ;).
Det brukar lösa sig för de flesta efter att de testat runt bland inställningarna och hittat vilken som gäller för just deras hårdvara.

I så fall måste jag haft extrem otur och råkat missat just den för jag har lagt många timmar på att testa alla tänkbara kombinationer, inställning för inställning, och letat en massa på olika forum utan att lyckas. Tycker det är konstigt att ingen verkar ha kunnat peka ut just vad det är som är problemet, för det är väl lite osannolikt att det skulle vara helt olika problem för alla som leder till exakt samma symptom.

Det finns de som kör XBMC på Intel NUC, så det borde fungera.

Jag tror också att det går, frågan är bara om det kräver något extra eller bara är att plugga in och köra. Vore trevligt om någon som kör just NUC+Windows+XBMC via HDMI genom receiver kunde ge svar på det.

Postad 29 oktober 2013 - 00:18

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

I så fall måste jag haft extrem otur och råkat missat just den för jag har lagt många timmar på att testa alla tänkbara kombinationer, inställning för inställning, och letat en massa på olika forum utan att lyckas. Tycker det är konstigt att ingen verkar ha kunnat peka ut just vad det är som är problemet, för det är väl lite osannolikt att det skulle vara helt olika problem för alla som leder till exakt samma symptom.

Det borde ju vara WASAPI AMD HDMI du ska ha.

Postad 29 oktober 2013 - 18:43

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Jag tror också att det går, frågan är bara om det kräver något extra eller bara är att plugga in och köra. Vore trevligt om någon som kör just NUC+Windows+XBMC via HDMI genom receiver kunde ge svar på det.

Kör en NUC i3 med 120 GB SSD, 8 GB RAM med Windows och XBMC samt HDMI ut och allt funkar klock rent, hade tidigare en Boxee Box som jag ruttnade på. Styr NUCen med Hama fjärr https://www.prisjakt....php?p=1135395.
Har min iställd på WASAPI : HDMI

The Windows Audio Session API (WASAPI) enables client applications to manage the flow of audio data between the application and an audio endpoint device.

Redigerat av ljudnisse, 29 oktober 2013 - 18:48.

Postad 31 oktober 2013 - 08:47

robin8
  • robin8
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Kör en NUC i3 med 120 GB SSD, 8 GB RAM med Windows och XBMC samt HDMI ut och allt funkar klock rent, hade tidigare en Boxee Box som jag ruttnade på. Styr NUCen med Hama fjärr https://www.prisjakt....php?p=1135395.
Har min iställd på WASAPI : HDMI

The Windows Audio Session API (WASAPI) enables client applications to manage the flow of audio data between the application and an audio endpoint device.

Aktiverar man WASAPI i XBMC eller i Windows 7?

Postad 02 november 2013 - 17:45

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 1

Aktiverar man WASAPI i XBMC eller i Windows 7?

XBMC
http://wiki.xbmc.org...Configure_audio

Postad 02 november 2013 - 18:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Jag bootar min openelec NUC på 9 sekunder ;) så fort att det e svårt att komma in i bios ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.