Onkyo 2013: TX-NR525 , TX-NR626, TX-NR727
276 svar till detta ämne
Postad 08 January 2014 - 16:43
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
har precis börjat installera min N727
mina högtalare är 8ohm, ska jag välja 6 eller 4 i inställningarna?
Försökta byta namn på HDMI-källorna men jag kunde bara byta på en och inte byta till andra källor att byta namn på. Hur byter man namn på flera källor?
Tycker att ljudet från min PC (HDMI) laggar med en halv sekund, nåt man ska tänka på i inställningarna där?
Postad 08 January 2014 - 17:59
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
har precis börjat installera min N727
mina högtalare är 8ohm, ska jag välja 6 eller 4 i inställningarna?
Försökta byta namn på HDMI-källorna men jag kunde bara byta på en och inte byta till andra källor att byta namn på. Hur byter man namn på flera källor?
Tycker att ljudet från min PC (HDMI) laggar med en halv sekund, nåt man ska tänka på i inställningarna där?
Väljer inte förstärkaren ohm talet själv efter kalibrering.? sätt dom på 6ohm annars. konstigt det inte går att byta namn på dom andra källorna, du kankse måste slå igång den källan du ska byta namn på.? tycker dock inte det ska behövas.
Postad 08 January 2014 - 18:11
Jimpstyle
-
Jimpstyle
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jo det är så som ovanstående säger att du måste ha den källan du vill byta namn på vald. Själv har jag upptäckt en lite tråkig sak med min 727a och det är att en del "pixlar" i displayen lyser svagare än vad andra gör. Bifogar bild så ni får se, någon som vart med om liknande förut? Dock väldigt mörk bild men det var för att det var svårt att se problemet annars.
Redigerat av Jimpstyle, 08 January 2014 - 18:12.
Postad 08 January 2014 - 20:06
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4029 inlägg
verkar som displayen är trasig.
Postad 08 January 2014 - 20:09
siipan
-
siipan
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har en 525, är det någon som vet om man kan lägga till egna internetradiokanaler?? Tänker ifall man skulle kunna lägga till t.ex. RadioPlay. Vore grymt. :-)
Postad 08 January 2014 - 21:07
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Jag har en 525, är det någon som vet om man kan lägga till egna internetradiokanaler?? Tänker ifall man skulle kunna lägga till t.ex. RadioPlay. Vore grymt. :-)
Gå in via webbläsaren i din dator till förstärkarens IP adress och administrera där
Postad 09 January 2014 - 21:43
goalie_35
-
goalie_35
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Vad betyder "hdcp" ?  tror ni det är tv'n som är bekymret alltså? Har en led samsung som kanske är 4 år inkopplad där (kommer inte ihåg modellen) Efter lite googling så verkar det som onkyo och dvi-hdmi är ett känt problem men har inte hittat någon lösning. Någon som har anslutit dvi-hdmi och fått det fungera? Det fungerar om jag kopplar minin direkt i tv och även om jag kopplar den till en annan förstärkare till samma tv
Postad 10 January 2014 - 22:56
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej! Jag har ett problem och är nybörjare på det här! Jag köpte en 626 idag eftersom min gamla förstärkare började sjunga på sista versen.
Mellan min 2013 sony bravia och förstärkaren har jag kopplat ARC på TVn till out main på förstärkaren. Men jag får inget ljud när jag ser på analog-tv-sändningar
Till förstärkaren har jag kopplat min apple TV till HDMI-ingång 2. Endast när jag väljer den utgången på TVn kan jag komma åt onkyons menysystem och ljud via TVn. Finns det någon möjlighet att få även "tv-ljudet" via förstärkaren, och hur gör man i sådana fall? Jag har googlat runt och läst manualer hela kvällen nu, men får inte ordning på det. Någon?
Postad 10 January 2014 - 23:03
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Hej! Jag har ett problem och är nybörjare på det här! Jag köpte en 626 idag eftersom min gamla förstärkare började sjunga på sista versen.
Mellan min 2013 sony bravia och förstärkaren har jag kopplat ARC på TVn till out main på förstärkaren. Men jag får inget ljud när jag ser på analog-tv-sändningar Till förstärkaren har jag kopplat min apple TV till HDMI-ingång 2. Endast när jag väljer den utgången på TVn kan jag komma åt onkyons menysystem och ljud via TVn. Finns det någon möjlighet att få även "tv-ljudet" via förstärkaren, och hur gör man i sådana fall? Jag har googlat runt och läst manualer hela kvällen nu, men får inte ordning på det. Någon?
Vilken " knapp " har du adresserat HDMI-2 till om det är till TV/CD så är det problemet för dem knappen är ARC så då får du adressera till en annan.
Postad 10 January 2014 - 23:16
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
PC. Har kopplat in DVD-spelaren på DVD/BR och den funkar också fint.
Jag får bild in i tvn från dvdn och appleTVn och ljudet fungerar finfint från dem. Det är när jag är inne på HDMI1 på tvn som output. När jag väljer outputen TV på TVn får jag bild förstås, men inget ljud eller bild från förstärkaren (får ingen respons på TVn när jag t.ex väljer onkyons inställningsknapp vilket jag får under HDMI1).
Redigerat av danielwagsjo, 10 January 2014 - 23:17.
Postad 10 January 2014 - 23:21
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Tittar man på tv via inbyggd box kan onkyons menysystem förstås inte visas i rutan då det är direkt från tvn. Meny finns då bara i onkyons display
Postad 10 January 2014 - 23:23
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tittar man på tv via inbyggd box kan onkyons menysystem förstås inte visas i rutan då det är direkt från tvn. Meny finns då bara i onkyons display
Rimligt! Men ljudet borde gå att ordna med trots att jag inte har digital-tv va?
Postad 10 January 2014 - 23:25
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Jo men jag vet faktiskt inte om ARC stöder analogt ljud. Optisk kabel fungerar säkert
Redigerat av Benkke, 10 January 2014 - 23:27.
Postad 10 January 2014 - 23:26
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag tänker att man på något sätt vill välja HDMI som ljud ut, men jag hittar inte någon sådan inställning på TV.
Postad 10 January 2014 - 23:29
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Det är då ARC som måste vara på i både tv och förstärkare, det finns inget HDMI-ljud
Postad 10 January 2014 - 23:34
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har kommit så långt nu att jag kommer åt TVns menysystem när jag är inne på förstärkaren. Dock bara helt blå bild (ingen sändning) och inget ljud. Framsteg i alla fall! Jag pillar vidare en stund, skall se om jag hittar några arcinställningar då.
Postad 10 January 2014 - 23:45
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Om menysystemet är samma som på 616 är det punkt 7-2. HDMI
HDMI-Kontroll (RIHD)
Postad 10 January 2014 - 23:48
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nu har jag sabbat allt, får ingen bild alls och kan inte leta mig fram i menyerna till vad jag ändrade för att förstöra det. Får köra en reset på förstärkaren och se om jag kommer lika långt igen.
PS. Ni förstår inte hur sjukt tacksam jag är för hjälpen jag får.
Redigerat av danielwagsjo, 10 January 2014 - 23:50.
Postad 10 January 2014 - 23:59
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Du behöver inte vara på tv för att sätta på ARC, det fungerar på alla ingångar
Postad 11 January 2014 - 00:11
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Wow! Nu funkar det någorlunda! Hittade det som heter HDMI CEC (RIHD) tack vara dig och får ljud ur förstärkaren när jag är inne på TV (istället för HDMI1/ARC). Får ingen bild och ljud när jag går till TV via förstärkaren, men det är skit samma. Åter igen, tusen tack för hjälpen!!!!!!!!!!!
Postad 11 January 2014 - 00:13
Unregisteredf39e8f95
-
Unregisteredf39e8f95
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Funkar det inte att använda remote appen för de inställningar du behöver göra? Då slipper du väl att fastna ifall du förlorar bilden till TVn.
Postad 11 January 2014 - 00:18
danielwagsjo
-
danielwagsjo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag får ladda ner den för jag kommer säkert att förstöra mer när jag experimenterar med inställningarna i morgon. Återigen, tack alla som har hjälpt till, och ledsen att jag har hijackat tråden!
Postad 20 January 2014 - 13:57
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har ett litet problem som kanske någon här kan hjälpa mig att lösa: Jag har en 626:a kopplad med båda hdmi-monitorutgångarna kopplade till olika hdmi-ingångar på en Samsung LCD. Main out på receivern går till tvns hdmi 3 och den andra utgången går till hdmi 4 på tvn. Anledningen till detta är att jag normalt sett vill använda receivern som växel förutom när jag spelar xbox. Spelar jag vill jag ställa tvn i sitt speciella game-läge och ett lätt sätt att göra det är att konfigurera en specifik ingång på tvn till att alltid ha det läget.
Problemet är att när jag ställer in på receivern att skicka bild och ljud till tvn genom båda utgångar så blir det knas. Receivern verkar ha svårt att bestämma sig för den "tappar" ljud och bild hela tiden. Det är inget problem om man ställer in att den ska skicka enbart via en utgång. Allt är inställt så att ARC och CEC är påslaget.
(Ja, jag skulle kunna dra hdmi direkt mellan xboxet och tvn också men då kommer jag väl att behöva dra en optisk kabel mellan xboxet och receivern om jag vill ha 5.1-ljud? Dessutom är det krångligt när jag har flera spelkonsoller, då måste jag ju dra en separat hdmi för varje.)
Någon som gjort något liknande och kan guida mig? Det känns som någon slags rundgångsproblem...
Postad 20 January 2014 - 13:59
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Du har arc. Då är det bara koppla spelkonsol med hdmi till TV:n, för den skickar igenom DD och DTS.
Jag kör min PS4:a med HDMI till TV och den skickar 5.1 till min Onkyo 717.
Redigerat av SonySamppa79, 20 January 2014 - 14:04.
Postad 20 January 2014 - 14:03
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Aha, jag hade fått för mig att det var någon slags 2.0-begränsning på ARC från andra källor än tv.
Ok, det löser ju problemet temporärt. Men om jag nu skaffar mig tre spelkonsoller till då? Då börjar hdmi-ingångarna på tvn att ta slut, samt att jag helst drar så lite kablar som möjligt till tvn av diverse praktiska skäl.
Postad 20 January 2014 - 14:05
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Aha, jag hade fått för mig att det var någon slags 2.0-begränsning på ARC från andra källor än tv. Ok, det löser ju problemet temporärt. Men om jag nu skaffar mig tre spelkonsoller till då? Då börjar hdmi-ingångarna på tvn att ta slut, samt att jag helst drar så lite kablar som möjligt till tvn av diverse praktiska skäl.
Jadu, då är det bara koppla in dom konsolerna på Onkyon som inte är prio ett för att få så låg input lag som möjligt. Kopplar man konsol till AVR, så får man räkna med minst 15ms extra input lag trots game-modes osv.
Redigerat av SonySamppa79, 20 January 2014 - 14:11.
Postad 20 January 2014 - 14:14
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
OK, tack för hjälpen!
Fast vetgirig som jag är så undrar jag ju fortfarande om det går att lösa på något sätt och vad det egentligen är som orsakar problemet?
Postad 20 January 2014 - 14:46
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
OK, tack för hjälpen!
Fast vetgirig som jag är så undrar jag ju fortfarande om det går att lösa på något sätt och vad det egentligen är som orsakar problemet?
Du kan annars bara ha Sub-utgången aktiverad för allt, för den kör bypass på det mesta som har med bildprocessering att göra. Dock så misster du ARC. Om du inte har behov av uppskalning på dina konsoler eller vad du nu har inkopplat, så är det det bästa alternativet. Du ställer in picture mode på direct på Sub bara. Men räkna med dom 15ms extra på allt du har inkopplat ändå, för det blir omväg oavsett hur man vänder och vrider på det.
Redigerat av SonySamppa79, 20 January 2014 - 14:48.
Postad 20 January 2014 - 14:55
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jo, fast då tappar jag mitt lilla smarta trick som ju är att ha allt spelrelaterat på en ingång på tvn och allt annat på en annan. Anledningen till det är att minimera input lag som du mycket riktigt påpekar. Smidigast är då att ha ett game-läge på tvn kopplad till en specifik ingång, snarare än att ha allt på en ingång och manuellt ställa om tvn till game-läge när det ska spelas.
Jag kör i dagsläget via main-utgången på receivern men har bypass på allt som är bildrelaterat. Jag gissar att det inte blir någon skillnad gentemot att köra sub-utgången i det fallet?
Postad 20 January 2014 - 15:22
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Ja jag förstår, men har du inga gamla prylar som kräver uppskalning osv så använd Sub till alla prylarna.
Med main så går signalerna genom bildkretsens processor, så oavsett om du har direct, through eller game-mode så blir det skillnad mot sub som i stort sett är en äkta HDMI-switch.
Jag kan ha missuppfattat detta, så hoppas nån annan kan backa upp mig.
Redigerat av SonySamppa79, 20 January 2014 - 15:26.
Postad 20 January 2014 - 15:30
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Aha, ok. Bra tips! Nackdelen är att ARC och CEC inte funkar gissar jag?
Postad 20 January 2014 - 15:38
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Aha, ok. Bra tips! Nackdelen är att ARC och CEC inte funkar gissar jag?
Precis, men optisk mellan TV och Onkyo funkar ju också + HDMI till Sub.
Postad 20 January 2014 - 15:40
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Postad 20 January 2014 - 17:44
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Jag har ett litet problem som kanske någon här kan hjälpa mig att lösa: Jag har en 626:a kopplad med båda hdmi-monitorutgångarna kopplade till olika hdmi-ingångar på en Samsung LCD. Main out på receivern går till tvns hdmi 3 och den andra utgången går till hdmi 4 på tvn. Anledningen till detta är att jag normalt sett vill använda receivern som växel förutom när jag spelar xbox. Spelar jag vill jag ställa tvn i sitt speciella game-läge och ett lätt sätt att göra det är att konfigurera en specifik ingång på tvn till att alltid ha det läget.
Problemet är att när jag ställer in på receivern att skicka bild och ljud till tvn genom båda utgångar så blir det knas. Receivern verkar ha svårt att bestämma sig för den "tappar" ljud och bild hela tiden. Det är inget problem om man ställer in att den ska skicka enbart via en utgång. Allt är inställt så att ARC och CEC är påslaget.
(Ja, jag skulle kunna dra hdmi direkt mellan xboxet och tvn också men då kommer jag väl att behöva dra en optisk kabel mellan xboxet och receivern om jag vill ha 5.1-ljud? Dessutom är det krångligt när jag har flera spelkonsoller, då måste jag ju dra en separat hdmi för varje.)
Någon som gjort något liknande och kan guida mig? Det känns som någon slags rundgångsproblem...
Det är HDCP ( kopierings skydd ) som spökar HDMI " handskakar " men kan inte skaka hand två gånger till samma apparat samtidigt.
Redigerat av OMD28, 20 January 2014 - 17:46.
Postad 20 January 2014 - 20:15
Unregisterede94eede2
-
Unregisterede94eede2
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hejsan!
Jag tänkte köpa en förstärkare, men skulle vilja ha en som både kan skicka och ta emot bluetooth. Tanken är att medan frugan lägger dottern så skall jag kunna spela xbox eller kolla på någon bra film och köra ljudet via förstärkaren och in i mina bluetooth-hörlurar utan att störa läggningen.
När dottern sedan somnat kan knappt ett kanonskott väcka henne och det är då dags att köra på ordentligt via högtalarna :-)
Har kikat lite på Onkyo 626 och vill veta om någon har erfarenhet av denna och vet om det är möjligt att göra så som jag efterfrågar med den?
Postad 21 January 2014 - 06:54
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Hejsan!
Jag tänkte köpa en förstärkare, men skulle vilja ha en som både kan skicka och ta emot bluetooth. Tanken är att medan frugan lägger dottern så skall jag kunna spela xbox eller kolla på någon bra film och köra ljudet via förstärkaren och in i mina bluetooth-hörlurar utan att störa läggningen.
När dottern sedan somnat kan knappt ett kanonskott väcka henne och det är då dags att köra på ordentligt via högtalarna :-)
Har kikat lite på Onkyo 626 och vill veta om någon har erfarenhet av denna och vet om det är möjligt att göra så som jag efterfrågar med den?
Den kan bara ta emot, inte sända bluetooth.
Postad 21 January 2014 - 08:32
lill-danne
-
lill-danne
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Det är HDCP ( kopierings skydd ) som spökar HDMI " handskakar " men kan inte skaka hand två gånger till samma apparat samtidigt.
Ah, såklart. Det borde jag ha fattat. När HDMI krånglar är det ju ALLTID HDCP...
Postad 21 January 2014 - 18:16
Unregistered77a7e886
-
Unregistered77a7e886
-
Veteran
-
-
1880 inlägg
Den kan bara ta emot, inte sända bluetooth.
Alltid nåt att den har inbyggd mottagare. Hittade ett par sändare som borde funka. http://www.ebay.co.u...=item2eb0e93b33http://www.ebay.co.u...=item3cc776a440http://www.ebay.co.u...=item3cc7b3df82
Postad 30 January 2014 - 02:34
Angelus
-
Angelus
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Funderar på att köpa 626.
Först hade jag tänkt att köpa en stereoreceiver (Yamaha N-R500), men den här är ju billigare o verkar ju lika bra.
Något av det viktiga för mig är skivspelaringången och att kunna spela FLAC-filer från mybooklive.
Någon som har nåt bra eller dåligt att säga om just dom sakerna?
Postad 31 January 2014 - 10:15
Unregistered2c5e1790
-
Unregistered2c5e1790
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej!
Jag har en TX-NR626 och efter ett par timmars spelning så är det något som låter illa i den. Det är ett surrande ljud, inte fläktljud om det nu finns någon sådan i. Verkar som det har med värme att göra för stänger jag av och sätter på igen direkt finns ljudet kvar. Jag har placerat förstärkaren helt öppet så luftning finns det. Någon mer som varit med om detta eller vet vad man kan göra åt det?
Mvh
Tobbe
Postad 06 February 2014 - 21:08
Mrxx
-
Mrxx
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hej,
Min 626:a har problem med att skicka bilden vidare till min Benq projektor när jag kör med min htpc via hdmi. Projektorn hittar källa och tappar kontakten innan ens projektorn hinner visa nån bild. Till min tv går det bra och andra apparater (xbox360, ps3, billig philips bluray spelare, Humax comhem hdpvr och appletv) så fungerar det men inte med htpc:n. Har även testat med två bärbara datorer med hdmi utgång med samma usla resultat. Har testat annan ingång än pc på recivern samt bara köra på huvudutgången och stängt av sub utgången med samma resultat. Däremot om jag kör direkt till projjen från dator så blir det bild. Nån som har nåt förslag på vad felet är? Själv funderar jag på att kabellängden/kvaliteten på hdmi kabeln (10m) som går till projjen kan vara en felkälla.
Uppdaterade 626:an nyss utan att det blev nån skillnad.
Redigerat av Mrxx, 06 February 2014 - 21:09.
Postad 12 February 2014 - 09:53
puruff
-
puruff
-
Rookie
-
7 inlägg
Sen 2 dagar tillbaka tar det upp emot 2min innan ljudet kommer från min oknyo 626. Bilden från tv/digitalbox/dvd kommer på en gång men det tröjer som sagt ca 2min innan ljudet kommer. Någon annan som har samma problem?
Postad 17 February 2014 - 23:05
Gizmo®
-
Gizmo®
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
NR626, 3362kr hos Dustinhome
Postad 17 February 2014 - 23:14
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Hej! Jag har en TX-NR626 och efter ett par timmars spelning så är det något som låter illa i den. Det är ett surrande ljud, inte fläktljud om det nu finns någon sådan i. Verkar som det har med värme att göra för stänger jag av och sätter på igen direkt finns ljudet kvar. Jag har placerat förstärkaren helt öppet så luftning finns det. Någon mer som varit med om detta eller vet vad man kan göra åt det?
Mvh Tobbe
Kan mycket väl vara fläkten som låter. MEN den ska vara närmast ljudlös, så något knas är det med den och i värsta fall är det nätdelen som surrar. Du bör försöka byta ut den eller skicka den på service.
Postad 18 February 2014 - 16:18
fetloser
-
fetloser
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej,
Min 626:a har problem med att skicka bilden vidare till min Benq projektor när jag kör med min htpc via hdmi. Projektorn hittar källa och tappar kontakten innan ens projektorn hinner visa nån bild. Till min tv går det bra och andra apparater (xbox360, ps3, billig philips bluray spelare, Humax comhem hdpvr och appletv) så fungerar det men inte med htpc:n. Har även testat med två bärbara datorer med hdmi utgång med samma usla resultat. Har testat annan ingång än pc på recivern samt bara köra på huvudutgången och stängt av sub utgången med samma resultat. Däremot om jag kör direkt till projjen från dator så blir det bild. Nån som har nåt förslag på vad felet är? Själv funderar jag på att kabellängden/kvaliteten på hdmi kabeln (10m) som går till projjen kan vara en felkälla.
Uppdaterade 626:an nyss utan att det blev nån skillnad.
Tjena jag har http://kabelgiganten...ar.asp?id=10598 denna kabel, verkligen inget hi end och jag får bild som du har det fast mot en gammal sanyo. (dvs en htpc till 626 och sen vidare till projen) Detta kanske inte direct hjälper dig att hitta felet men då vet du iaf att det kan funka med långa kablar iaf...
Postad 28 February 2014 - 21:15
Mrxx
-
Mrxx
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Tjena jag har http://kabelgiganten...ar.asp?id=10598 denna kabel, verkligen inget hi end och jag får bild som du har det fast mot en gammal sanyo. (dvs en htpc till 626 och sen vidare till projen) Detta kanske inte direct hjälper dig att hitta felet men då vet du iaf att det kan funka med långa kablar iaf...
Testade en annan kabel, inte dyraste kabeln det heller men samma resultat. Testade istället att dra den till min stationära dator med radeon 7700 hdmi grafikkort och med den funkar det. Så det är problem med kombinationen av min htpc med intel hd3000 grafik, 626:an och benq projjen.
Postad 05 March 2014 - 22:01
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
La beställning på TX-NR727, ska bli intressant när den kommer på fredag! *kliar i fingrarna*
Fått hem min 727:a och nu redan efter två timmar kan jag säga det här: kraft, detaljer, driv och dynamik finns till tusan!
4990kr på dustinhome är rena rånet
Köp köp köp!
Redigerat av SonySamppa79, 07 March 2014 - 12:40.
Postad 11 March 2014 - 09:30
snål
-
snål
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Fick hem min TX-NR727 igår, men jag kan inte hitta Spotify Connect? Valde mellan de receivrar som hade dubbla hdmi och Spotify Connect, men stämmer inte produktegenskaperna här?
Postad 11 March 2014 - 10:59
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Home-knappen och där hittar du nätverk och spotify. Vet dock inte om Spotify connect är något annat än den inbyggda Spotifyn i Onkyo.
Redigerat av SonySamppa79, 11 March 2014 - 11:00.
Postad 11 March 2014 - 15:52
snål
-
snål
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Home-knappen och där hittar du nätverk och spotify. Vet dock inte om Spotify connect är något annat än den inbyggda Spotifyn i Onkyo.
Det är inte samma sak, Spotify Connect innebär att förstärkaren skall dyka upp som en enhet i andra spotifyklienter, man väljer musik på mobilen i vanliga klienten och spelar upp på förstärkaren. Jag får upp familjens alla telefoner med Spotify, men inte förstärkaren.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|