Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Helldivers, PS4

274 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 March 2015 - 14:07

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Känns som om man har lite att jobba ikapp.

Går det att köra solo på några av de lätta banorna så man kan jobba sig upp?

Det går, men det går åt mkt tid att levla då de enkla banorna ger lite xp. Vi kan ju köra lvl 7-8 som inte är så svårt men där du ändå får hyggligt med xp.

Postad 13 March 2015 - 14:10

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Det går, men det går åt mkt tid att levla då de enkla banorna ger lite xp. Vi kan ju köra lvl 7-8 som inte är så svårt men där du ändå får hyggligt med xp.

Ok, då har jag koll på läget. 

Låter som en bra plan.  :D

Postad 13 March 2015 - 14:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Du ger väl inte upp på bana 10 nu? ;)  Vi behöver tanken! (förbättrad APC, som en pansarvagn tydligen).

Postad 13 March 2015 - 14:24

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Du ger väl inte upp på bana 10 nu? ;)  Vi behöver tanken! (förbättrad APC, som en pansarvagn tydligen).

Jag gick typ upp 2 level även fast vi inte klarade banan :P Så mycket XP får man när man lirar på högre nivåerna, oavsett om man klarar sig eller inte

Postad 13 March 2015 - 14:39

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Känns som om man har lite att jobba ikapp.

Går det att köra solo på några av de lätta banorna så man kan jobba sig upp?

Tror jag är lvl9 eller så. Så jag kan hänga med, dock har jag inte haft så mycket speltid de senaste dagarna.

Postad 13 March 2015 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag gick typ upp 2 level även fast vi inte klarade banan :P Så mycket XP får man när man lirar på högre nivåerna, oavsett om man klarar sig eller inte

Ja, men det tar ju tid också. Kör du en bana på 30 minuter och får 2000 exp så är det egentligen inte bättre än att köra en bana på 10 minuter och få 1000 exp. Optimal svårighetsgrad för exp är några nivåer längre ner, i alla fall med det laget vi körde med igår.

Fast man får asmycket när man kör community events, dubbel exp. Har fått 7500 som mest i en match.

Redigerat av Zoiler, 13 March 2015 - 14:40.

Postad 14 March 2015 - 00:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Proffsigt spelat idag, lekte ju med banorna. Den där tanken vi låste upp verkar rolig... tål pansarskott och kan döda tanks. Måste provas. Fast den taktiken vi har nu är nog redan bäst, den som lurar bort dem är så jäkla bra.

Postad 14 March 2015 - 08:15

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Proffsigt spelat idag, lekte ju med banorna. Den där tanken vi låste upp verkar rolig... tål pansarskott och kan döda tanks. Måste provas. Fast den taktiken vi har nu är nog redan bäst, den som lurar bort dem är så jäkla bra.

Det var riktigt kul att lira igår. Trots att man dog på löpande band så hade jag riktigt roligt.

Nice att levla upp lite fortare också när man kliver in som level 2 gubbe på en level 10 bana.😃 grymt med tanksen också som vi fick.

Postad 14 March 2015 - 12:38

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

:D

https://www.youtube.com/watch?v=R8sFZQYjGmM

Redigerat av Zerox_no1, 14 March 2015 - 12:39.

Postad 14 March 2015 - 15:03

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Lirade någon bana själv precis och testade tanksen vi fick igår. Den lär juh vara grym att kryssa runt med när man är fyra pers.

1 som kör, 2 som bemannat machine guns och 1 som har hand om stora antitank kanonen.

Postad 14 March 2015 - 15:16

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ikväll kommer vara en riktig totalnördkväll för mig, Helldivers, Dying Light och BF4 kommer rulla!

Postad 14 March 2015 - 17:25

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Ikväll kommer vara en riktig totalnördkväll för mig, Helldivers, Dying Light och BF4 kommer rulla!

Nice!

Jag kanske hinner med lite helldivers senare ikväll. :oD

Postad 14 March 2015 - 17:37

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Ja, det var kul att spela igår. 

Det jag var mest imponerad över var när vi bara spelade två och avslutade uppdraget på ett spektakulärt sätt genom att stå under varsin Walker när de kom ner. 

Redigerat av Palter, 14 March 2015 - 17:39.

Postad 14 March 2015 - 17:43

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Ja, det var kul att spela igår. 

Det jag var mest imponerad över var när vi bara spelade två och avslutade uppdraget på ett spektakulärt sätt genom att stå under varsin Walker när de kom ner. 

Mer regel än undantag att avsluta på sådant sätt i detta spel haha!

Redigerat av DragonPuffer, 14 March 2015 - 17:43.

Postad 14 March 2015 - 18:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det roliga var ju att det var precis i början också... det var de två första vi skulle slänga upp. Först dog han, så skulle jag återuppliva men hade redan kastat min som såklart följdaktligen kom ner på annat ställe än jag kastade den och krossade mig. Kändes proffsigt.

Det var inga fiender i närheten ens, korkat.

Men sedan fixade jag och palter själva två lvl 9 dubbelexpuppdrag med noll deaths så vi tog revanch. Inte för att exp är så meningsfullt längre, behövs över 100 uppdrag säkert för att nå 25.

Redigerat av Zoiler, 14 March 2015 - 18:18.

Postad 14 March 2015 - 19:34

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Orkar jag hålla mig vaken så ramlar jag in vid 22 ikväll

Postad 14 March 2015 - 20:12

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Det roliga var ju att det var precis i början också... det var de två första vi skulle slänga upp. Först dog han, så skulle jag återuppliva men hade redan kastat min som såklart följdaktligen kom ner på annat ställe än jag kastade den och krossade mig. Kändes proffsigt.

Det var inga fiender i närheten ens, korkat.

Men sedan fixade jag och palter själva två lvl 9 dubbelexpuppdrag med noll deaths så vi tog revanch. Inte för att exp är så meningsfullt längre, behövs över 100 uppdrag säkert för att nå 25.

Grymt!

Hoppas kunna ansluta under kvällen om det hinns med som sagt och ifall jag orkar. Ungarna förstår juh inte det hela med att sova länge på morgonen när man sitter uppe och lirar sent in på natta. :oD

Redigerat av Crabban, 14 March 2015 - 20:14.

Postad 14 March 2015 - 21:34

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0
Jag kommer eventuellt in om ett tag. Sitter hos grannen och umgås med en rom&cola just nu...

Postad 15 March 2015 - 01:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Lirade någon bana själv precis och testade tanksen vi fick igår. Den lär juh vara grym att kryssa runt med när man är fyra pers.

1 som kör, 2 som bemannat machine guns och 1 som har hand om stora antitank kanonen.

Jag testade den själv på ett lvl 10-uppdrag idag (en maxad tank), hade klarat alla utan ett objective hur lätt som helst på typ 13 minuter när Palter kom in och hjälpte till genom att droppa rakt på min tank, sen dog vi snabbt :lol:

Men sen lekte vi igenom de banorna och provade även på lvl 12. Lika lätt där. Det blir Crazy Taxi istället för Helldivers, jag körde runt i maklig takt och körde över alla fiender, körde fram till samples så Palter hoppade ut och tog, hoppa ut med repairgun lite till och från, Palter sköt sönder de objectives som vi tidigare brukade behöva ta atombomben på. När man ska ta över någonting (capture) så är det bara att köra runt runt som i en rondell.

Tanken är helt OP, inget kan skada den i stort sett och den kan döda allt och köra lika snabbt på vatten som snö. 14 minuter för en bana på lvl 12. Med två pers i bilen. Så nu är jag klar med spelet tyvärr, den känns lite för game breaking, mycket värre än walkers. Men jag har spelat 30+ timmar så jag är mer än nöjd.

Skrockade dock högt när det blev någon bugg så Palter fastnade under bilen. Såg halva hans kropp släpandes bakom och han kunde inte komma ut. Lämnade honom glatt när det var dags för extraction :lol:

Redigerat av Zoiler, 15 March 2015 - 01:26.

Postad 15 March 2015 - 08:51

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Jag testade den själv på ett lvl 10-uppdrag idag (en maxad tank), hade klarat alla utan ett objective hur lätt som helst på typ 13 minuter när Palter kom in och hjälpte till genom att droppa rakt på min tank, sen dog vi snabbt :lol:

Men sen lekte vi igenom de banorna och provade även på lvl 12. Lika lätt där. Det blir Crazy Taxi istället för Helldivers, jag körde runt i maklig takt och körde över alla fiender, körde fram till samples så Palter hoppade ut och tog, hoppa ut med repairgun lite till och från, Palter sköt sönder de objectives som vi tidigare brukade behöva ta atombomben på. När man ska ta över någonting (capture) så är det bara att köra runt runt som i en rondell.

Tanken är helt OP, inget kan skada den i stort sett och den kan döda allt och köra lika snabbt på vatten som snö. 14 minuter för en bana på lvl 12. Med två pers i bilen. Så nu är jag klar med spelet tyvärr, den känns lite för game breaking, mycket värre än walkers. Men jag har spelat 30+ timmar så jag är mer än nöjd.

Skrockade dock högt när det blev någon bugg så Palter fastnade under bilen. Såg halva hans kropp släpandes bakom och han kunde inte komma ut. Lämnade honom glatt när det var dags för extraction :lol:

Då låter den galet overkill.

Hoppas det är någon annan som fortfarande kommer lira. Känner att det skulle vara kul att lira vidare och levla upp lite.

Zoiler: ska du börja tugga Bloodborne nu?

Redigerat av Crabban, 15 March 2015 - 08:54.

Postad 15 March 2015 - 09:58

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Du kan vara lugn Crabban. Jag är fortfarande kvar, haft lite dåligt med speltid de senaste dagarna bara. 

Postad 15 March 2015 - 10:19

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Du kan vara lugn Crabban. Jag är fortfarande kvar, haft lite dåligt med speltid de senaste dagarna bara.

Låter kanon. 😃

Postad 15 March 2015 - 10:30

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Ja, den där tanken var en game changer...

Det enda man behöver tillsammans med pistolen som lagar. Tror man skulle kunna klara lvl12 med få problem. Ensam dvs.

Redigerat av Palter, 15 March 2015 - 10:30.

Postad 15 March 2015 - 12:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Zoiler: ska du börja tugga Bloodborne nu?

Har inte fått det ännu, 10 dagar kvar till släpp.

Blir DLC:t till Evil Within först iaf, sedan beroende på om jag får dem även Final Fantasy-Type 0 och Resident Evil Revelations 2.

Men snaaaaart....

Postad 15 March 2015 - 15:36

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Har inte fått det ännu, 10 dagar kvar till släpp.

Blir DLC:t till Evil Within först iaf, sedan beroende på om jag får dem även Final Fantasy-Type 0 och Resident Evil Revelations 2.

Men snaaaaart....

Späckat schema att tugga igenom. 😃

Sjysst, ska bli intressant med bloodborne. Har juh sett riktigt trevligt ut.

För att återgå till topic så kanske jag hinner med en session ikväll vilket skulle vara nice. Någon annan som planerar för samma sak?

Redigerat av Crabban, 15 March 2015 - 15:37.

Postad 17 March 2015 - 17:57

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Nya leksaker i morgon  :)

http://blog.us.plays...s4-ps3-ps-vita/

Postad 17 March 2015 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det där var ett snabbt DLC som kostar pengar som säkert kunde ha inkluderats i originalspelet.

Nåväl, förstärkning är det minsta som behövs. Bossar eller nya fiender eller något annat hade varit mer intressant.

Postad 17 March 2015 - 19:30

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Det där var ett snabbt DLC som kostar pengar som säkert kunde ha inkluderats i originalspelet.

Nåväl, förstärkning är det minsta som behövs. Bossar eller nya fiender eller något annat hade varit mer intressant.

Det är tveksamt om det kunde inkluderats. Grafikerna/designers har säkert gjort sitt för spelet för bra tag sedan. Därefter har de säkert hållit på med "vad kan vi göra för att sälja något för en liten peng". Däremot kan man diskutera varför de inte väntar lite till och släpper ett större DLC paket där allt är inkluderat (om de nu även planerar en annan DLC).

Postad 17 March 2015 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är tveksamt om det kunde inkluderats. Grafikerna/designers har säkert gjort sitt för spelet för bra tag sedan.

Det är 50/50 om det är som du säger eller som jag säger tbh. Vi vet inte om när de blev klara. Spelar väl ingen större roll heller.

Men det är så här de gjorde med Magicka, har släppts 21 DLC-paket till det med jämna mellanrum.

Postad 18 March 2015 - 08:54

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Haha, vilken j*vla omgång det var igår. Gick helt åt **** på sista missionet.

Vi hade behövt jobba ihop vår taktik lite bättre kändes det som. Vi vart snabbt övermannade av alla fiender. 

Eller vad säger du SurPappa? haha  :D

Postad 18 March 2015 - 16:54

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Haha, vilken j*vla omgång det var igår. Gick helt åt **** på sista missionet.

Vi hade behövt jobba ihop vår taktik lite bättre kändes det som. Vi vart snabbt övermannade av alla fiender. 

Eller vad säger du SurPappa? haha  :D

Ser inte problemet. Bara ni skriker åt mig vilka knappar, vilket håll jag ska skjuta åt och ducka för min friendlyfire så är ju uppdraget så gott som löst  ;)

Postad 19 March 2015 - 06:52

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Ser inte problemet. Bara ni skriker åt mig vilka knappar, vilket håll jag ska skjuta åt och ducka för min friendlyfire så är ju uppdraget så gott som löst ;)

Haha, ska komma ihåg det till nästa session. 😄
Det får bli här snart igen.

Postad 19 March 2015 - 08:13

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Haha, ska komma ihåg det till nästa session.
Det får bli här snart igen.

Absolut, fru och barn som oxå okuperar tvn, gör att jag inte har fasta speldagar. Sedan lirar jag bf imellanåt oxå, men kommer ut någon kväll =)

Postad 19 March 2015 - 08:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har börjat lira endel, och spelar gärna med folk som inte är kompletta idioter :) level 13 nu tror jag.

Zartokion

Postad 19 March 2015 - 09:01

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jag har börjat lira endel, och spelar gärna med folk som inte är kompletta idioter :) level 13 nu tror jag.

Zartokion

Tror Helldivers trycker på Zartoks ömma punkter ;)

Postad 19 March 2015 - 09:22

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Jag har börjat lira endel, och spelar gärna med folk som är kompletta idioter :) level 13 nu tror jag.

Zartokion

;)

Tror jag är 9 eller 10, kanske hänger på dig någon kväll då jag passar in på ovanstående  :D

Postad 19 March 2015 - 09:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Tror Helldivers trycker på Zartoks ömma punkter ;)

Igår var extremfall... Fråga philip, jag fick mycket bättre lag senare på kvällen :D

Postad 19 March 2015 - 09:44

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Igår var extremfall... Fråga philip, jag fick mycket bättre lag senare på kvällen :D

Hehe jo visst är det lite enerverande när man dör stup i kvarten av allt annat än fienden...

Postad 19 March 2015 - 10:11

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Jag addar till listan.

Postad 19 March 2015 - 10:15

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Absolut, fru och barn som oxå okuperar tvn, gör att jag inte har fasta speldagar. Sedan lirar jag bf imellanåt oxå, men kommer ut någon kväll =)

Jo man har juh några att samsas med  :D

Postad 19 March 2015 - 13:36

johanhenning
  • johanhenning
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Skaffade nyss detta trevliga spel!

Har addat ett par av er!

PSN, K0lDCL34NPilLOW 

(på tok för långt, säg till så lägger jag till er som vill lira!)

Redigerat av johanhenning, 19 March 2015 - 13:37.

Postad 19 March 2015 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

PSN, K0lDCL34NPilLOW

:lol:

Påminner om en annan jag spelade med i Helldivers med liknande namn, som någon annan behövde steg för steg instruktioner för att kunna lägga till :D

Vart var alla dessa nya spelare när vi körde tanken Palter? De kunde ju ha... jag vet inte gått ut och plockat samples åt oss åtminstone.

Redigerat av Zoiler, 19 March 2015 - 14:05.

Postad 19 March 2015 - 14:09

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

:lol:

Påminner om en annan jag spelade med i Helldivers med liknande namn, som någon annan behövde steg för steg instruktioner för att kunna lägga till :D

Vart var alla dessa nya spelare när vi körde tanken Palter? De kunde ju ha... jag vet inte gått ut och plockat samples åt oss åtminstone.

Jag kan se till att de plockar samples när jag är med och lirar.

Har repairgun nu också så det är juh bara att åka runt i cirklar, hoppa ut och repaira lite då och då medan de andra skjuter hej vilt.

:D  

Redigerat av Crabban, 19 March 2015 - 14:10.

Postad 19 March 2015 - 14:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja du har ju en tank, varför sätter ni inte er bara i den? =P

Postad 19 March 2015 - 14:14

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Ja du har ju en tank, varför sätter ni inte er bara i den? =P

Sist när jag lirade med SurPappa och en annan polare så körde vi runt med den. Vid ett tillfälle dock så fastnade jag till vid någon sten och aliengubbarna svärmade över. Jag tror att de kom för nära så när kanon drogs av så tog tanken så pass mycket stryk att den sprängdes. haha

Sedan så glömde jag helt på repairgun så då slutade det med mos när de kom med sina tanks.  :D

Redigerat av Crabban, 19 March 2015 - 14:15.

Postad 19 March 2015 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Aha, jag lät bara Palter skjuta med kanonen vid nödsituationer för jag körde bara över allt :D. Den kan ju förstöra objectives också. Men gäller att ha kört några bilspel innan så man undviker stenar och sånt i terrängen :P

Överlevarna var det ju bara att köra över, smidigt.

Tanks kan man inte köra över förvisso, de åkte vi bara ifrån eller sköt vid akut behov.

Redigerat av Zoiler, 19 March 2015 - 14:31.

Postad 20 March 2015 - 08:48

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Aha, jag lät bara Palter skjuta med kanonen vid nödsituationer för jag körde bara över allt :D. Den kan ju förstöra objectives också. Men gäller att ha kört några bilspel innan så man undviker stenar och sånt i terrängen :P

Överlevarna var det ju bara att köra över, smidigt.

Tanks kan man inte köra över förvisso, de åkte vi bara ifrån eller sköt vid akut behov.

Jo jag mosade på så mycket som möjligt när jag körde. 

Sen var det något mission där man skall upp med flera sams samtidigt och då är det juh knepigt att köra runt för mycket då personen som fipplar med dashboarden hamnar utanför bild.

Får träna körningen lite mer så skall det nog bli bättre nästa gång  :D

Postad 20 March 2015 - 09:18

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Igår körde jag, dragonpuffer och en arbetspolare några uppdrag på level 10, gick sisådär... från att ha gått rätt hyffsat till tvärdöd inom 3sek blev det nån gång. Tror alla vi 3 gick in i ett minfält och dog samtidigt en gång xD

Aja, lite bättre strats och vapen så ska det nog fungera bättre nästa gång :)

Postad 20 March 2015 - 09:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Själv grejade jag tre level 11 igår. Hela teamet var på samma nivå. Ta mission och kuta ifrån fienden som har tung bepansring. Och många revives! En kille dig sju gånger trots vår modiga taktik att nonchalant vända fienden ryggen :D

Postad 20 March 2015 - 10:33

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Nu är vi framme vid krypens hemplanet! ze final battle..48 timmar på oss att erövrar dem! go go go!

starship_troopers-did-starship-troopers-

Helldivers post-launch and a Huge Thank You!

http://arrowheadgame...huge-thank-you/

wall_detail1.jpg

Redigerat av WarpGuN, 20 March 2015 - 11:05.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.