Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som

283 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TP-Link TL-WA750RE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 3 (2) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 9.0283 (105) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 24 April 2014 - 14:14

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 4
Mac Vs Pc är något vi kan skippa i den här tråden är ni snälla.

Postad 24 April 2014 - 15:04

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 2
Nej, låt oss istället fortsätta diskussionen Sonos vs. cd+radio+pc+allvärldens annat onödigt jox. Storslam till Sonos blir det. :wub:

Men, det finns saker som kunde bli bättre. Har TS skickat sin "feedback" till Sonos kanske det tar skruv. Då är vi ju alla TS ett tack skyldiga. :)

Redigerat av laddie15, 24 April 2014 - 15:07.

Postad 13 May 2014 - 20:22

M77
  • M77
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hoppar in på den här muntra tråden ang Sonos...
Har för tillfället ingen musiksystem hemma och lutar starkt åt Sonos. Har lyssnat på connect:amp med ett par stativare hos Hifiklubben i stan. Måttligt imponerad men det kanske duger, sambon förbjuder golvare och eg. behöver jag "bara" ett system som spelar hyfsat behagligt men med lite partynivå emellanåt, ingen finlyssning :)
Min fråga är: connect+Hegel H100+stativare (rätt dyrt) vs Sonos soundbar+Sonos sub+några Sonos play1 vs connect amp+2.1 system??

Lång fråga blev det, men hoppas nån här har erfarenhet av detta...

Postad 13 May 2014 - 20:39

Borked
  • Borked
  • Användare

• 214 inlägg
  • 1
T.S; Snälla.. snälla... sluta aldrig skriva i denna tråd. Sjukt underhållande.

Postad 23 May 2014 - 20:21

reiman
  • reiman
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 2
Denna tråd fick mig att köpa en sonos playbar.

Postad 25 May 2014 - 01:05

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 1
Mitt tips är att köpa ett par begagnade Dynaudio Excite X12 och den där Hegeln du hade tänkt dig. X12 är otroligt mycket för pengarna och slår högtalare som kostar mycket mer, i vissa fall. Att jämföra ett par bra stativare med Play 1 tex är lite som att jämföra en Hyundai Atos med en Golf R32 :) Gå på X12, en Sonos Connect och Hegel. Jag tror du kommer bli mer nöjd alla gånger än det andra systemet. Alternativet kan vara att köra Connect: AMP med X12 då Connect: AMP är lite av en ulv, har själv ägt en ;)

Hoppar in på den här muntra tråden ang Sonos...
Har för tillfället ingen musiksystem hemma och lutar starkt åt Sonos. Har lyssnat på connect:amp med ett par stativare hos Hifiklubben i stan. Måttligt imponerad men det kanske duger, sambon förbjuder golvare och eg. behöver jag "bara" ett system som spelar hyfsat behagligt men med lite partynivå emellanåt, ingen finlyssning :)
Min fråga är: connect+Hegel H100+stativare (rätt dyrt) vs Sonos soundbar+Sonos sub+några Sonos play1 vs connect amp+2.1 system??

Lång fråga blev det, men hoppas nån här har erfarenhet av detta...

Postad 09 July 2014 - 11:49

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Oj, hinner faktiskt inte läsa hela tråden innan jag ska åka och titta på lite trådlösa lösningar att ha på ute-altanen. Kan Sono Play 1 detta:

Koppla sig till min Asus router och själv spela upp från mitt konto på Deezer med hjälp av min KitKat Android-platta (tyvärr inget stöd för Windows Phone). Vill bara kunna spela från Deezer och njuta utan att ha någon dator på.

Finns det bra andra laternativ med bra tryck i basen. Denna verkade perfekt med att, som plus, vara basstark och batteridriven: http://www.netonnet....te/186376.7261/ men lät bara bra med Guetta-liknande musik . Inget för hårdrock eller akustiskt. Jag vill lyssna på alla musik. Lät även sämre på batteri men kan använda nätsladd.

Redigerat av ruva, 09 July 2014 - 11:51.

Postad 09 July 2014 - 13:52

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Anslut trådlöst din PLAY:1 till en Bridge eller annan Sonos-enhet, enkelt och smidigt. Om du inte använder dig av en Bridge behöver du placera din PLAY:1 nära din router för att ansluta den med kabel istället

Hur detta kan marknadsföras som trådlös högtalare övergår mitt förstånd. Nära att jag gick på bluffen innan jag läste det finstilta!

Postad 09 July 2014 - 17:43

woops
  • woops
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Anslut trådlöst din PLAY:1 till en Bridge eller annan Sonos-enhet, enkelt och smidigt. Om du inte använder dig av en Bridge behöver du placera din PLAY:1 nära din router för att ansluta den med kabel istället

Hur detta kan marknadsföras som trådlös högtalare övergår mitt förstånd. Nära att jag gick på bluffen innan jag läste det finstilta!

Vilken tur att du tog reda på hur den fungerar så du inte gick på den lömska och illvilliga bluffen ... för trådlös är den ju rakt inte!

Eller förresten...? Koppla trådlöst till bridge - pja, då kanske man kan kalla den trådlös i alla fall..?

Men så var det ju det där med strömsladd. Nä, jag kör nog vidare med den gamla transistorradion på batteri. Det är vad jag kallar trådlöst, det! ;)

Postad 10 July 2014 - 21:54

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Postad bild

Är det det första som står om produkten att man kan trådlöst strömma musik ska den fanimej vara trådlös... utan tillbehör. Håller helt med trådskaparen att apparaten framställs som något den inte är.

Postad 10 July 2014 - 21:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Men i din bild står det inte om något sånt. Det står bara trådlös högtalare och sen lite blingbling.

Postad 10 July 2014 - 22:22

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 0

Postad bild

Är det det första som står om produkten att man kan trådlöst strömma musik ska den fanimej vara trådlös... utan tillbehör. Håller helt med trådskaparen att apparaten framställs som något den inte är.

När du ser en bild på högtalare, där det inte står trådlös, blir du irriterad på att de kräver inte bara tråd, utan en förstärkare med?

Postad 10 July 2014 - 22:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
:D
Ajfan, den satt som en snöboll i skrevet!

Postad 10 July 2014 - 22:56

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag var faktiskt på en fest med just denna fantastiska produkt. En litet problem var att ingen förutom festfixaren själv hade några erfarenheter av SONO-systemet. Det stora problemet var att han var rätt så full och var inte allt för sugen på att hålla "utbildningen" för festbesökarna som TS skrev om.
Det blev faktiskt aldrig något vidare musikutbud från denna produkt...

Postad 10 July 2014 - 23:03

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Jo, det är ju skillnad på att vara onykter och nykter när man demar musik-systemet ;)

Jag var faktiskt på en fest med just denna fantastiska produkt. En litet problem var att ingen förutom festfixaren själv hade några erfarenheter av SONO-systemet. Det stora problemet var att han var rätt så full och var inte allt för sugen på att hålla "utbildningen" för festbesökarna som TS skrev om.
Det blev faktiskt aldrig något vidare musikutbud från denna produkt...

Postad 10 July 2014 - 23:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bara göra en lista före man blir full. Det är ju inte systemets fel.

Postad 10 July 2014 - 23:05

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Eller aldrig bli full är ännu bättre :D

Bara göra en lista före man blir full. Det är ju inte systemets fel.

Postad 10 July 2014 - 23:11

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Festfixarens listor fanns säkert där. Problemet var ju när man skulle dra igång nytt, ej inplanerad musik (vilket lätt kan hända på en fest:)).

Postad 10 July 2014 - 23:53

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 1

Festfixarens listor fanns säkert där. Problemet var ju när man skulle dra igång nytt, ej inplanerad musik (vilket lätt kan hända på en fest:)).

Sonos är alltså perfekt för fester....

Postad 10 July 2014 - 23:59

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Sonos är alltså perfekt för fester....

En grundlista kan va att föredra. Men instick måste få förekomma... B)

Postad 11 July 2014 - 09:22

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

En grundlista kan va att föredra. Men instick måste få förekomma... B)

jo, det är ju sjukt svårt att klicka på en låt och välja "play next". Tror nog att man skulle fixa det aprak också.

Postad 12 July 2014 - 00:54

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

jo, det är ju sjukt svårt att klicka på en låt och välja "play next". Tror nog att man skulle fixa det aprak också.

Nu var ju inte "play next" endel av problematiken dock. Men fortsätt gissa du.

Man fick inte upp låtar man sökte efter.. troligtvis som nämdes i tråden för att låtarna man sökte efter inte fanns på festfixarens spotifylistor.
Öppnade man youtube och startade en musikvideo så fick man gott lyssna på.. inget..
osv.

Postad 12 July 2014 - 06:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Jag förstår inte problematiken. Man går in i sonosappen, klickar på Spotify och sen skriver man vad man vill höra. Behövs instruktioner för det så är man antingen heeeelt för full för att lyssna på musik eller två år gammal. Varpå man är heeeelt för ung för alkohol från första början.

Postad 12 July 2014 - 06:36

woops
  • woops
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Nu var ju inte "play next" endel av problematiken dock. Men fortsätt gissa du.

Man fick inte upp låtar man sökte efter.. troligtvis som nämdes i tråden för att låtarna man sökte efter inte fanns på festfixarens spotifylistor.
Öppnade man youtube och startade en musikvideo så fick man gott lyssna på.. inget..
osv.

Spelar ingen roll om låtarna du söker finns i någon befintlig lista - söker man något så letar den igenom de tillgängliga musiktjänsterna, Spotify, Deezer och vad nu festfixaren har tillgång till. All världens musik finns förvisso inte tillgänglig, men jag tolkar dig som att ni inte hittade någonting?
Youtube? Var hittar du det i Sonos? Har jag missat något?
Nä, att det inte blev något vidare musikutbud på festen får nog betraktas som handhavandefel/okunskap och inte fel på produkten ...

Postad 12 July 2014 - 15:52

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

När du ser en bild på högtalare, där det inte står trådlös, blir du irriterad på att de kräver inte bara tråd, utan en förstärkare med?

Fattar inte riktigt vad du menar. På bilden står det trådlöst. Men det är inte högtalaren utan tillbehör. I alla fall jag tror att det är npgon form av trådlös WiFi-mottagare inbyggd eller Bluetooth. Hur svårt ska det vara att skriva trådlös med Mediabridge. Men , men, tycker du det är okej så inte klagar jag på dig för det.

:D
Ajfan, den satt som en snöboll i skrevet!

Redigerat av ruva, 12 July 2014 - 15:54.

Postad 12 July 2014 - 19:15

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Håller nog med om att seriös reklam ska var mer informativ.

Postad 12 July 2014 - 19:39

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Den här tråden är utan tvekan ngt av det mest underhållande här på forumet :)

TS har givetvis en poäng i det han skriver. Högtalen är inte trådlös på ngt sätt. Varken musik eller ström går trådlöst ...

Jag har under en period funderat på Sonos. Efter att ha lyssnat på systemet valde jag att avstå.Varför ha en fin anläggning och sedan förstöra allt med en undermålig produkt, när det kommer till ljud?
Själva handhavandet verkar enligt TS vara ett skämt. Jag har en uppfattning om Sonos användare. Den är att kvalitén på ljudet kommer i andra hand. Pimpfaktorn verkar vara det mest avgörande...

G

Postad 13 July 2014 - 08:10

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Jag kollade lite på sonos till köket... Men jag köper nog något annat med blåtand istället...

Postad 13 July 2014 - 13:22

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag förstår inte problematiken. Man går in i sonosappen, klickar på Spotify och sen skriver man vad man vill höra. Behövs instruktioner för det så är man antingen heeeelt för full för att lyssna på musik eller två år gammal. Varpå man är heeeelt för ung för alkohol från första början.

För det första, hur ska en person som aldrig har sett eller hört om SONO-systemet veta att det krävs en särskilld app för att få ut musik ur högtalarna som är kopplade till datorn? KOMIGEN! För det andra så hittade man inte ens hälften av vad man sökte efter. Och ja, dom fanns självklart när man söker via vanliga spotify.

Spelar ingen roll om låtarna du söker finns i någon befintlig lista - söker man något så letar den igenom de tillgängliga musiktjänsterna, Spotify, Deezer och vad nu festfixaren har tillgång till. All världens musik finns förvisso inte tillgänglig, men jag tolkar dig som att ni inte hittade någonting?
Youtube? Var hittar du det i Sonos? Har jag missat något?
Nä, att det inte blev något vidare musikutbud på festen får nog betraktas som handhavandefel/okunskap och inte fel på produkten ...

Se ovan, det funkade inte.
Youtube.. i Sonos.. finns inte... precis! Då har du uppfattar problematiken.
*bort*

Redigerat av -aspen-, 13 July 2014 - 13:31.

Postad 13 July 2014 - 13:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

För det första, hur ska en person som aldrig har sett eller hört om SONO-systemet veta att det krävs en särskilld app för att få ut musik ur högtalarna som är kopplade till datorn? KOMIGEN! För det andra så hittade man inte ens hälften av vad man sökte efter. Och ja, dom fanns självklart när man söker via vanliga spotify.

Se ovan, det funkade inte.
Youtube.. i Sonos.. finns inte... precis! Då har du uppfattar problematiken.
*bort*

Hur skulle man annars välja musik? Säga till sonosen att spela Robyns senaste? Man måste göra något för att få musik med allt. Tom radio. Ditt andra påstående är felaktigt, fanns det på Spotify finns det via sonos. Ge mig ett par låtar som ni inte hittade via sonos men via spotify så ska vi se. Som sagt, handhavandefel kan man inte skylla på produkten.

Postad 13 July 2014 - 14:12

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hur skulle man annars välja musik? Säga till sonosen att spela Robyns senaste? Man måste göra något för att få musik med allt. Tom radio. Ditt andra påstående är felaktigt, fanns det på Spotify finns det via sonos. Ge mig ett par låtar som ni inte hittade via sonos men via spotify så ska vi se. Som sagt, handhavandefel kan man inte skylla på produkten.

Självklart ska allt ljud som spelas upp på datorn också komma ur högtalarna om man valt Sonos som ljudkälla. Oavsett vilket program som genererar ljudet.
Ge dig ett par låtar? Det funkade inte då, helt ointressant om det funkar idag.

Det TS pratar om är att han vill inte att SONOS-appen ska begränsa från vad ljuden ska få komma ifrån. Vill han se en film och använda Sonos "trådlösa" högtalare till detta så ska han inte hindras av appen. Helt rimligt krav.

Postad 13 July 2014 - 14:51

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 2
  • Man önskar en funktion.
  • Man köper en produkt som inte utger sig för att ha önskad funktion.
  • Blir arg för att produkten inte har önskad funktion.
Jag tycker det låter vettigt.

Postad 13 July 2014 - 15:04

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

+1

Sen detta med att spela "vad som helst, från vilket program som helst", men köp en blåtandsdongel och sätt in i i play5, connect, eller connect amp så kan du köra din musik från "vad som helst" till upp till 32 högtalare. Visa ett annat bluetooth system som fixar det??

Postad 13 July 2014 - 15:06

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 1

"Play your favorite songs. Stream your favorite services.
Listen to all the music you love, no matter where it lives."

Låter rätt så heltäckande. Du tycker inte tex Youtube går in där?

Postad 13 July 2014 - 15:17

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Personligen lyssnar jag aldrig på musik från just Youtube, så för mig personligen är det inte självklart.
Rent primärt är YouTube ju inte en musik-streaming-tjänst och det annonseras ju inte heller ut på Sonos hemsida som tjänst som täcks. Men vem vet, kanske blir det ändring nu när Youtube verkar ha en musiktjänst på gång.

Postad 13 July 2014 - 15:19

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

• 2085 inlägg
  • 1
My favorite service is the royal mail postal service, and I am very very disappointed that Sonos is NOT covering that.

Postad 13 July 2014 - 16:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 2

Allt det kan den göra. Du kan steama från alla populära musikstreamtjänster. Fortfarande, handhavandefel. Youtube är inte en musikstreamtjänst. Visst har du sett att Youtube har video?

Postad 13 July 2014 - 16:43

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Allt det kan den göra. Du kan steama från alla populära musikstreamtjänster. Fortfarande, handhavandefel. Youtube är inte en musikstreamtjänst. Visst har du sett att Youtube har video?

En låt med bild är inte längre musik, konstigt.

Postad 13 July 2014 - 16:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 5
YouTube är ingen ljudstreamingtjänst, är det så svårt att fatta?

Postad 13 July 2014 - 16:47

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

YouTube är ingen ljudstreamingtjänst, är det så svårt att fatta?

Youtube streamar ljud. Testa koppla in högtalare i datorn (ej Sonos) så ska det nog visa sig.

Redigerat av -aspen-, 13 July 2014 - 16:48.

Postad 13 July 2014 - 16:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kan du använda Youtube med enbart ljud? Nej, sidan kommer alltid att ha en rullande video, även om det är en statisk bild.

Kan man ser video med Spotify? Inte? Då är det väl en musikstreamtjänst.

För att göra ett överdrivet argument (minns ej namnet på det, säkert reducto eller något) av ditt argument.

Min stereo kan inte streama min rumpa när den låter. Det är således inte en stereo som kan spela upp ljud.

Redigerat av Zartok, 13 July 2014 - 16:57.

Postad 13 July 2014 - 16:56

-aspen-
  • -aspen-
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Vad spelar det för roll vad du kallar det? Det står ju på hemsidan att du kan lyssna på all musik, oavsett vart.

Postad 13 July 2014 - 16:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 3
Det spelar roll eftersom det inte står något om videotjänster. Det som Youtube är.

Postad 13 July 2014 - 17:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Kan du använda Youtube med enbart ljud?

Självklart kan man det..bl,à med AirPlay ..

Postad 13 July 2014 - 17:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ska man vara teoretiska så kan man ju stänga av skärmen också när jag tänker efter. Den du!

Postad 13 July 2014 - 18:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Och vart är TS när man behöver honom som mest? ;)

Han var ju åtminstone lite underhållande...

Postad 13 July 2014 - 18:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Ska man vara teoretiska så kan man ju stänga av skärmen också när jag tänker efter. Den du!

Nu blev till och med jag imponerad Grattis ;)

Postad 13 July 2014 - 18:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nu blev till och med jag imponerad Grattis ;)

Tack, jag kom på det själv. Det handlar dock fortfarande om en videotjänst.

Postad 13 July 2014 - 18:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Det handlar dock fortfarande om en videotjänst.

Som man kan streama enbart ljud ifrån stämmer bra, just detta "aspen" menar. Hur fungerar sonos och airplay för dig då? För du har väl det eftersom du kommenterar? :)

Postad 13 July 2014 - 18:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Jag har sonos och spotify. Fungerar alldeles utmärkt och jag har aldrig någonsin letat en låt som bara finns på datorns spotify och inte på sonosens. Vidare så kan man ju spela filer från ens nätverk och såna hightech saker också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.