Fick mitt ex av denna TV igår och är riktigt imponerad så här långt.
Tyvärr är även mitt ex drabbat av coilwhine på vissa ingångar.
Tänkte mest se ifall någon annan råkat ut för samma symptom då jag sett att problemet varit uppe tidigare i tråden.
Bioläge på HDMI2, 3 och 4 uppstår detta höga pitchljud oavsett vad jag matar den med för källa. Oljudet försvinner dock om jag väljer 1080i som upplösning istället.
Även TV tunern på Standard är drabbad men där är det något mer dämpat.
Undantaget är alltså HDMI1 som körs på PC / spelläge där hörs inget av detta fenomen och även här oavsett källa.
Jag är riktigt nöjd med TV:n i övrigt och vet inte om detta ses som ett garantiärende och om man isf ska byta ut den. Man vet ju vad man har men vet aldrig vad man får.
Men samtidigt har jag svårt att tänka mig att jag skulle vänja mig vid detta ljud.
Jag har iaf varit i kontakt med LG supporten som tyckte jag skulle uppdatera och fabriksåterställa TV:n för att se om det hjälper. Uppdatering är gjord och jag vet allvarligt talat inte vad en fabriksåterställning skulle hjälpa mer än att sopa mina inställningar jag kämpade fram igår. Men jag får väl göra så ändå.
Hjälper inte detta så ville de ha lite kompliterande information samt en videosnutt på ljudet. Är dock osäker på om det kommer snappas upp av kameran, men jag ska ge det ett försök senare.