Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 65PUS9109 - bra eller anus?

303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 May 2015 - 09:38

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Vill tacka för ett bra forum , som jag hittade först efter jag köpt TV:n på komplett......

Har medvetet inte försökt hitta alla tillkortakommanden på den , men ambilighten lever ett eget liv jämfört med vad som händer på skärmen och då har jag en tidigare billigare 2 sidig som är mer med på vad som händer på skärmkanterna.

Men tråkigast just nu är att logitech Harmony touchen säger att den har koll på TV.n ,tyvärr där är den helt lost inget fungerar av tvkommandon , inte ens av och på.

Dock väldigt nöjd med STORLEKEN , bilden och med boxer HD kanaler , och typ hockey på , så uppskattar även damen den nya dumburken ...menar smarttv:n , lurar även på nån HUE lampa i rummet.....

Postad 14 May 2015 - 09:49

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Har inga problem med ambilight, har boxer och funkar bra. Tv4play funkar via appen på tv utan bekymmer. Nya uppdatering, visst blir det automatiskt? 

Postad 14 May 2015 - 10:02

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Yes MrLaine, uppdateringen kommer skickas ut automatiskt.

Synthmicke, hur agerar du angående ambilight? Skickar du tillbaka eller avvaktar du nya uppdateringen. Du har ju en cerifierad TV mottagare och då ska det ju fungera enligt philips support :P

Postad 14 May 2015 - 13:24

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Aldrig att jag skickar tillbaka, kan dom få billiga apparater att fungera så vore det den, om inte dom supportar dyrprylarna tills dom fungerar som dom utlovar?

Ambilighten , inget stort problem , men den sitter långt in på den modellen, det motverkar effekten en del jämfört min 2 sidiga.

Uppdateringen kan förhoppningsvis bara göra saker bättre...?

Postad 14 May 2015 - 13:58

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Antar att din kamera kommer fram då du väljer det i menyerna för t.ex. rörelsestyrning? Detta menade Philips att ev. programmuppdateringen också skulle fixa. Jag är tveksam och har skickat tillbaka den för att prova en ny.

Jo, tyvärr sitter ambilight långt in, detta har de gjort för att få TV´n ytterligare slimmad. Jag köpte ett nytt väggfäste och fick ut TV cirka 10-11 cm och effekten blev MAGISK!

Personligen tror jag inte programuppdateringen kommer lösa ambilight fladdret, men vi får se :)

Postad 14 May 2015 - 17:35

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Kameran har nog kommit fram varje gång jag startat upp TV:n.

En gång har TV:n slocknat och gått över i "skärmsläckarläge" och inte vaknat utan att jag behövde stänga av allt och starta om ,enda trubbel så långt.....

Någon testat rörelsefunktionen eller röststyrning?

Tackar även forumet för upplysningen om mediaspelardealen som ingick om man anmälde sin TV , hade inte koll på det innan jag läste det på forumet ,nån

som redan fått den burken?

Postad 14 May 2015 - 20:11

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Trist att ni har problem.

Bara så att ni har kollat, ni har testat de olika Ambilight inställningarna? typ livlig är helt jobbig att titta på, blinkar så in i bomben, medan standard, eller komfortläget tycker jag verkar bäst och behagligast.

TEstat riktig 3d film idag, fy fasen vilken bild. Wow, Riktigt kul.

Köpte Sammys äventyr och fiskarna simmar runt mitt framför ögonen. köpte 2 extra glasögon på CDon för att kunna titta med hela familjen. Kul var det att få så bra bild via 3d. Ett härligt djup.

Postad 14 May 2015 - 23:39

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Svårt att förklara men om du tänker dig ett stroboskop på ett discotek, ungefär så beter sig ambilighten. Har suttit timme efter timme och försökt med diverse saker för att få ordning på det men utan resultat. 

Postad 15 May 2015 - 14:08

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Får mig att fundera på att köpa en annan väggfäste. Min är väldigt nära väggen nu. Men det kan vara kul och vänta några månader och byta sen så får man som en ny tv när ambilight blir större :  ) Har faktisk ej lekt med kameran alls. Hoppas det ordnar sig med alla med ny uppdatering.

Postad 16 May 2015 - 22:19

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Ställer en fråga eftersom det verkar finnas mycket kunskap om TV bland er.

Som jag nämnt ovan kör jag med Boxer , och ibland spricker TV-ljudet, liksom typ distar , men bara på HD kanalerna och rent allmänt är det en högre ljudnivå på dom kanalerna , kör med en Onkyo receiver , och har testat att sänka volymen på Humaxboxen som är kopplad före receviern , men det gör ingen skillnad.

Någon annan som känner igen sig?

Postad 17 May 2015 - 06:54

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Att ljudet distade hade jag på min med.
Spelade ingen roll om det var via comhem eller ps4.

Postad 17 May 2015 - 07:52

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Verkar alltså som distandet är utsändningsproblem från leverantören av HD kanalerna ? För jag har haft det bra länge, märks ofta på TV4 och när serierna Jordskott och Bron gick , då var det riktigt illa.

Är det terracom som rattar utnivåerna för Boxer?

Postad 17 May 2015 - 13:35

Unregistered3fcaa679
  • Unregistered3fcaa679
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Var det inte så att man måste ha rätt vägguttag för el eller nå? Inte ojordad i alla fall, det påverkar. 

Postad 18 May 2015 - 10:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

HJar haft problem med att tv ljud distar, men det var ett antal år sedan på HD kanaler. Telia tv via fiber hade lite såna problem i början. Men det händer inte längre hos mig.

Postad 18 May 2015 - 21:16

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Införskaffat lite 3d filmer och fler 3d glasögon. Det var magiskt tyckte jag. Riktigt bra bild. Sammys äventyr för 59 kr var ju helt lysande. hela havet fanns i vardagsrummet mitt framför en.

Maleficent såg vi också på, först tyckte jag att 3d effekten var inte så påtaglig och bilden inte så lysande. Men sen ändrade jag bildinställningarna på snabbvalen till hur de var från fabriken, så blev det riktigt bra efteråt. (hade pillat massa med instälningar och jsuterat hit och dit med allt mmöjligt för att testa effekten på Viaplay , då deras sportsändingar inte håller bra kvalité. se mer i viaplay tråden om ni är intresserade).

De 3d glasögonen jag köpte från CD on var mycket skönare att ha på sig än de som följde med tvn, även om de också var rätt ok.'

Hur funkar detta med 3d spelläge? kan man på ett vanligt 2d spel få det i 3d? Man kan välja hur skärmen är delad osv, ser man bara sin egen gubbe på stora skärmen trots skärmen är delad om man slår på de funktionerna? Eller kräver det att man ha rrenodlade 3d spel och en kosnol med 3d? (PS3?) Har xbox 360 kopplad till denna tvn, PS3an är kopplad till gamla tvn i ett annat rum.

Postad 19 May 2015 - 21:37

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Beställde precis ett par glasögon från CD on efter att Bulldog76 gjort lite reklam;köpte även Sammy för att komma upp i fraktfritt........

Men det spruckna ljudet börjar störa mig mer än tidigare , har fått fokus på det ,shit!

Dom verkar inte snabba på att skicka UHD spelaren , nån som fått den än?

Postad 20 May 2015 - 06:11

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Den är försenad. Läste för ett tag sen på utländska forum att den inte kommer före sommaren, sen om det stämmer att Phillips säger samma sak vet jag inte.

Edit:

fick någon ljudspik igår på Eurovision, dock sa jag säga att det händer alltid när det är Eurovison någon gång, även med min gamla utrustning.

Någons om sett något om  uppdateringen som skulle komma? Eller har tvn kanske uppdaterat sig utan att man märkt det?

Redigerat av Bulldog76, 20 May 2015 - 14:44.

Postad 22 May 2015 - 19:27

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Trodde ett tag att min kameran på TV:n hade lagt ner , men det visade sig att den var avstängd i menyn , jag hade inte bockat av den själv,lite skumt!

Eftersom vi är inne på beställda teknikprylar , har jag ett moraliskt dilemma , om företag skickar fel vara (= dyrare mobiltelefon ) än den man beställt ,men fakturan och följesedeln säger att man fått den billigare modellen , kommer dom nånsin att kunna upptäcka vem som fått den dyra till sig?

Mitt mörka jag vill behålla , men moralkompassen slår i taket på det valet.........

Tror ju inte teknikfirman kursar för misstaget.

Hur skulle ni agera?

Postad 22 May 2015 - 20:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Hm. Skiljer det mycket i pris. Tror jag hade struntat i det. Eventuell kan det bli problem med garantier då du har kvitto på fel produkt. Men det går kanske att komma runt genom att registera den på tillverkarens sida och vända sig dit vid eventuella problem...

Postad 22 May 2015 - 21:02

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Den jag fick är typ 2200 dyrare......men jag vet inte om den är operatörslåst , går sånt och se redan på kartongen?

Postad 23 May 2015 - 21:41

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

kan inte använda datorn till denna tv, funkade nån dag sen blev ljudet helt galet.

testat att installera om utan någon lycka

Har nån fått tag i uppdateringen än?

Postad 23 May 2015 - 21:44

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Samma telefon fast olika versioner eller helt olika? Kan man alltid skylla på fel på kvittot. Sorry off topic ml

Postad 24 May 2015 - 21:52

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Man börjar se fram emot uppdateringen , verkar som mycket buggar.

Jag stör mig mest på att Logitech harmony fjärren säger sig ha koll på TV:n , och faktiskt, litar jag på att Logitech har koll på saken för det har alltid funkat med deras inställningar till alla prylar , men inte den här TV:n.

Får slå på tv med originalfjärr ,men slå av hela kedjan med tv, receiver och humaxbox funkar klockrent på Harmonyn,skumt ?

Postad 24 May 2015 - 22:59

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

På följande länk kan ni kolla när nya drivrutinen släpps:

http://www.p4c.phili...tn=65PUS9109/12

Min TV ankom KOMPLETT i tisdags, kvitterades ut klockan 07:09. De lovade att skicka mig en ny direkt. De har ännu EJ skickat mig en TV och varje gång jag ringer dem, så är retur avdelningen borta. De har lovat återkomma flera gånger, men inte. Jag är 100 på att de försöker vänta in uppdateringen, för att skicka tillbaka samma TV till mig. Detta nämnde jag i fredags samt påtalade att det INTE kommer lösa problemet med kameran. Eftersom jag sålt min gamla TV har jag suttit väldigt länge utan, inte alls ok i min mening :(

Postad 28 May 2015 - 19:31

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Så kom då ÄNTLIGEN min nya Philips TV!

Ambilighten har inte fladdrat en endaste gång ännu!

Kameran fungerar INTE på denna heller :angry: Det låter precis som på andra TV´n, men ingen kamera tittar fram. För alla er som köpt denna TV, fungerar verkligen allas er kamera?

Det viktigaste är ju att ambilight nu fungerar, känns ändå surt att köpa en ny premium TV där kameran är ur funktion.

Postad 29 May 2015 - 08:26

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Jag har inte testat kameran nåt nämnvärt förutom när den ska ställa in automatisk skärpa. Så jag vet inte riktigt. 

Får hem och testa.

Skönt att ambilight fungerar. Var rätt coolt att kolla på Eurovision med Ambilight inställd på livligt. 

Ambilight tycker jag fungerar nog bäst en bit från väggen (helst på stativ) och inte upphängd med slim.

Har tyvärr den senaste tiden inte haft tvn igång knappt. Haft dåligt med tid för tv tittande.

Postad 29 May 2015 - 15:23

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Dumt att ställa frågan, men har du kollat att den på i menyn för kamera , min slutade fungera också, utan att jag stängt av den själv , men så hittade jag kamera och ställde den på den igen och sen dess tittar den alltid fram , men det har du säkert redan kollat upp?

Postad 29 May 2015 - 15:46

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Tack för tips Micke, men mjo har provat det säkert 100 gånger (utan att överdriva) :(

HELT overkligt att det är samma problem på den nya TV jag fick!! Om ingen av er har detta problem, så åker jag på 2 st i rad???

Postad 29 May 2015 - 22:49

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen inte att det är så illa som nu verkar för dig , den där uppdateringen har inga låga krav på sig (men egentligen borde ju inte rena grundfunktioner strula) det är verkligen dåligt.

Våran TV ställde sig i "skärmsläckarläge" med pausbubblor i bilden för andra gången ikväll, får köra om hela startupprutinen med receiver och hela baletten för att TV:n ska vakna igen (räcker alltså inte bara med TV av och på).

Postad 29 May 2015 - 23:06

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Shit va drygt Micke!

Nu är det även konstaterat att även Ambilight på den nya TV´n är trasig! På förra exemplaret var det vänster sida som levde sitt egna liv, och på denna är det precis likadant fast den undre delen. Det som stör mig allra mest är hur Philips försöker vifta bort mig genom att anföra att jag inte har cerifierade kanaler. Kvalificerad bullshit! Jag har nu spelat in ännu en film som visar hur ambilight beter sig, med antennkabeln utdragen och dessutom i "lounge light", så de kan ej skylla på att de inte är certifierade med TV4 Play.

Önskar ni se hur det ser ut, kan ni bara skicka mig ett mail till [email protected]. Jag reurnerar mailet med filmerna på!

Komplett agerar proffesionellt, vilket är det enda positiva just nu.

Postad 30 May 2015 - 10:17

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Kan det vara så att (Komplett) våra Norska vänner , medvetet har att ett gäng TV som har små defekter(och inköpta till ett helt annat pris!) små fel som inte gör produkten kasserbar, men en  "andrahandssortering" som dom passar på att slänga ut vid en sån här grym prissänkning , och ett gäng prima maskiner ,som dom garanterat vet och skickar till dom som betalar fullpris.

Varför misstänker jag detta ? Köpte en Philips 50 tums smart 3D för 6995:-  istället för ordinarie 9995:- från Komplett för exakt ett år sedan , som nu fick byta plats till förmån för 65 tums monstret.....det var först nu när den hamnade som sovrumstv jag upptäckte att 50:an har en linje typ 5 cm in på vänster sida , som "blöder" igenom olika mycket ljus i en cm bred linje uppifrån och ned (olika mycket beroende på bakgrundsbildens ljus) ju ljusare bild ju mer syns det av felet.

Det har nog ingen avsynare på Philips missat vid kvalitetskontrollen, lätt defekt ja , inget allvarligt så att den kasserats men kanske ett annat inköpspris för den skruppelfria handlaren?

Tanken har ju inte minskat efter att vi alla som köpt nu, verkar ha olika och diffusa problem med samma TV-modell vid den här utförsäljningen ??

Postad 30 May 2015 - 12:05

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Vad är mest rimligt? En återförsäljare bedriver en konspiration mot kunder genom att medvetet att sälja ut defekta produkter?

Eller...

...en av världens mest kända TV-varumärken har sedan varumärket såldes och tillverkningen lades om, problem med kvalitetskontrollen? Så pass stora problem att mängden reklamationer och returer innebär att andra ÅF backar och inte vill köpa in fler modeller? Med effekt att det blivit en överproduktion av svårsålda fjolårsmodeller som måste reas ut? Men apparaterna säljer ändå därför att köparna är intresserade av att göra "ett fynd" snarare än att vara säkra på att de köper en bra produkt? :)

Postad 30 May 2015 - 13:32

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Känns ju overkligt att ambilight hoppar som ett stroboskop på båda mina apparater SAMT att kameran ej "tittar fram" på båda och INGEN av er har dessa problem. Vad är oddsen för det? Eller har ni inte upptäckt det?

Postad 30 May 2015 - 16:40

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Intressant information Ringblixt , man kan ju gissa som du säger att kvaliten kanske får stryka på foten för produktionens och prisets skull , men nu talar vi om en TV som dom välbeställda bara normalt köper , tror inte att Philips vill förstöra det prissegmentet med dåliga produkter.

TV för kreti och pleti för under 10 papp ,kan man väl släppa igenom lite "skit", men inte produkter för över 30 papp i utpris , så där kanske sekunda varor kanske renderar intresse trots allt, för att vi som normalt inte har råd att köpa en sån maskin hugger bara pga reapriset.

En handlare som inte gör allt för affärers skull som att sälja lite knasmaskiner och hoppas att kund inte märker smådefekter ,alla som säljer vill TJÄNA pengar på alla tänkbara sätt......tror du inte folk får ut prylar som har varit hemma hos andra kunder, skickats tillbaka, lagats ,packas och skickas ut som ny till kund.

Känns som om man(vi i forumet) köper dyr produkt till nedsatt pris får räkna sig som snål och räkna med att något ska strula pga av att man köpt dyr produkt billigare ,är det inte tvärtom, att dom som köpt till ordinarie pris borde bli fly förbannade om dom ser prissänkningen och upplever att dom sitter med liknande problem på sin dyrköpta produkt.

Och med ett tidigare utpris på 36900:- reas till 18900:- kan ju till och med jag räkna ut att Komlett inte gör pengar på dom, plus att gamla kunder borde reagera , kanske då inte med tanken att det är en dålig produkt dom vill bli av med?

Postad 30 May 2015 - 21:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Att Philips årgång 2014 har varit struliga är välkänt. Har inget med Komplett att göra.

Att en tv halverar i pris under sin årcykel är vardagsmat. Har inget med vare sig komplett eller Philips att göra.

Samt. Högt pris på en tv garanterar inte på något sätt perfekt funktion eller kvalité om man så vill; desto fortare konsumenten lär sig det, desto bättre.

Postad 31 May 2015 - 01:05

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nya problem!! Inget ljud via easylink på nedladdat material. Fick stänga av förstärkare och lyssna på TV´s inbyggda högtalare.

Hur fasen ska mjukvaran få ordning på allt detta?

Hmm...

Postad 31 May 2015 - 09:12

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

jag med nytt problem, fjärren har helt lagt av. Och jag har bytt batteri

Postad 31 May 2015 - 09:17

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Kan vara konstruktivt att få lite mothugg i debatten om TV:n , men jag tycker fortfarande inte att en dålig "dyrprodukt" är konsumentens fel, när man köpt den på rea?

Visst det finns ett statusperspektiv i att produkten är dyr , men priset borde också indikera att tillverkaren har lagt ner mer energi på kvalitet , komponenter och kvalitetskontroller , så om ledet försäljare och tillverkare släpper igenom dessa kan det väl inte vara kundens eget ansvar att grejjerna inte håller måttet ?

Men okej, en rea borde tyda på rödflagg på produkten, och kund får skylla sig själv och inte har rätt att gnälla på försäljare och tillverkare utan ska noga läsa in sig noga på produkten, fattar inte att dom vågar göra billiga TV över huvudtaget då inte ens dyr kan förväntas fungera till 100%.

Nu ska tilläggas att jag är nöjd so far....Kamera ut, ambilight lever och bilden suverän.

Kanske blir ännu bättre med uppdatering!

Redigerat av SynthMicke, 31 May 2015 - 12:57.

Postad 01 June 2015 - 08:16

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 1

Min kamera fungearr också, testade fen för säkerhets skull.

Dock så har jag lite problem med HDMI link och ARC. Min receiver får för sig att byta till en annan källa när jag exempelvis tryckerpå playknappen på Blu ray spelaren. Funderar på att koppla bort HDMI control för att råda bot på detta. Smidigt annars att kunna använda tv fjärren till det mesta. 

Sen vet jag HDMI control hänger ihop med detta, men ett par morgnar har tvn stått på när man vaknat. Visar en fin bild med Marantz logga då det inte finns något kopplat till källan. Någon som haft samma problem?

Nåja får programmera min HArmony Ultimate istället. har inte hunnit det sen jag skaffade tvn. 

Hos mig fungerar också Ambilight och kamera och suverän bild.

Haft ett problem ed en 3d film, Sammys äventyr 2 som vägrade visas i 3d. googlade lite och det kunde bero på att jag inte hade tillräckligt ny HDMI kabel? Ska testa med en som klarar 1,4

Postad 01 June 2015 - 08:46

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

• 3370 inlägg
  • 0

Haft ett problem ed en 3d film, Sammys äventyr 2 som vägrade visas i 3d. googlade lite och det kunde bero på att jag inte hade tillräckligt ny HDMI kabel? Ska testa med en som klarar 1,4

Kabeln och versionsnummer har inget med det att göra. Det finns inte ens något versionsummer på HDMI-kablar. Har du fått 3D att fungera tidigare men inte då är det något annat som ställer till det.

Postad 01 June 2015 - 11:16

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Intressant tråd att läsa/följa runt alla de problem som senaste mjukvara gett, synd man inte hittade detta innan man köpte TV: http://www.supportfo...9-119-49/page12

I vilket fall, efter många timmars slit så åker TV nr.2 tillbaka idag.

Lycka Till ni andra och tack för mig!

Postad 01 June 2015 - 15:12

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Förstår att fler tröttnat.

Har själv köpt mig en sony 65w955 efter philipsen och visst skiljer det i bildkvalitet.

Philipsen var riktigt vass jämförelsevis men sony fungerar hittills klockrent utan problem.

Hade kanske önskat lite bättre svärta men men.

Redigerat av tomasgbg, 01 June 2015 - 15:12.

Postad 01 June 2015 - 16:29

SynthMicke
  • SynthMicke
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Sammys äventyr i 3D fungerade inte hos mig heller (på Svenska), ställde den på Norska , och då hoppade den igång!?

Postad 01 June 2015 - 17:11

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Intressant tråd att läsa/följa runt alla de problem som senaste mjukvara gett, synd man inte hittade detta innan man köpte TV: http://www.supportfo...9-119-49/page12
I vilket fall, efter många timmars slit så åker TV nr.2 tillbaka idag.

Lycka Till ni andra och tack för mig!

Vad blir det istället?

Postad 01 June 2015 - 17:18

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Lutar åt denna nu https://www.hembiobu...ic-tx-65ax900e/

Postad 01 June 2015 - 19:38

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Sammys äventyr i 3D fungerade inte hos mig heller (på Svenska), ställde den på Norska , och då hoppade den igång!?

1an funkade efter jag stoppade o en annan 3d film, men inte 2an. Ska prova med en nyare kabel .

Postad 02 June 2015 - 09:54

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 1

10-bitars paneler med HDR till vettiga priser är ju bara runt hörnet(4k OLED likaså). Inte värt att vänta lite? Kanske går att leva med en 55" OLED för halva priset tills dess? 40 papp är mycket för en tv och då vill man ju ha den några år..Just sayn'. 

Postad 02 June 2015 - 12:50

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Varför?

Postad 02 June 2015 - 13:08

Unregisteredd21a8587
  • Unregisteredd21a8587
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Varför?

Referensklass! Kontrast och svärta utöver det vanliga tack var äkta bakgrundsbelysning!

Postad 02 June 2015 - 13:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Referensklass, ja. (utom ifråga om 24 Hz hanteringen, enl Ringblixt)

Kontrast och svärta utöver det vanliga? Njae. För att vara en IPS, absolut. Men det är i första hand inte pga djupsvärta/kontrast man köper en AX900.

Inget ont om AX900, tvärtom, men att gå från VA LCD till IPS LCD utan nån form av eftertanke är lite, ahm, konstigt.

Redigerat av pacman, 02 June 2015 - 13:18.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.