Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nintendo Switch

2359 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (BĂ€rbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 199:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 490:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 690:-
3 relaterade trÄdar

#151

Postad 15 april 2016 - 20:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Det jag funderar pÄ Àr dock detta: 15-30%? Ps4 Àr 3 Är gammal, sÄ det Àr ju inte jÀtteimponerande om man ser det pÄ det sÀttet tÀnker jag. Ja, utifall ryktet stÀmmer dessutom. Jag menar, visst, bra med effekt. Men det mÄste ju till nÄgot mer efter den senaste tiden tÀnker jag. Iofs, vi kÀnner inte till den hemliga sÄsen.

PS4 Àr 3 Är gammal nÀr NX slÀpps om den slÀpps i november. Du kan inte förvÀnta dig ett generationshopp efter sÄ kort tid nÀr det normala Àr runt dubbla tiden (plus dÄ att man inte bestÀmmer delarna nÀr man slÀpper konsolen, sÄ det de jobbat med Àr nÄgot Är Àldre minst). Det mÄste inte till nÄgot mer, de kan ju inte trolla. Den hÄrdvara som finns finns och den kostar som den gör. Vill man ha nÄgot kraftfullare fÄr man höja priset och det Àr fortfarande en konsol de tÀnker sÀlja.

 

Det de behöver Àr tillrÀckligt med kraft för att köra de tredjepartsspel som kommer till XB1 och PS4 i ca tre-fyra Är till. Det skadar inte om den Àr snÀppet starkare Àn PS4 ocksÄ sÄ de fÄr ett kraftövertag. Men sÄ Àr det ju PS4K ocksÄ... men den kommer inte att vara standarden som utvecklarna jobbar mot.



#152

Postad 16 april 2016 - 16:25

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

  • 481 inlĂ€gg
  • 0
Exakt nÀr Àr E3? NÄgon som vet?

#153

Postad 16 april 2016 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Ja det stÄr ju pÄ deras hemsida, bara att googla E3 2016. 14-16 juni.

 

DÀremot Àr det inte sÀkert att det Àr dÄ Nintendo presenterar NX.

 

De har för övrigt tajmat E3 perfekt mot fotbolls-EM. Sverige spelar första matchen 13 juni, E3 14-16 juni, Sveriges andra match 17 juni ^^

 

Eller vÀnta nu, det har de ju fan inte alls det. Presskonferenserna Àr den 13:e, de har lyckats tajma det helt j*vla ooptimalt. Hur lyckas man. 365 dagar har de pÄ sig, HUR? SÀkert bara för att j*vlas med mig, tack Gud :angry:

 

Blir alltsÄ Sverige - Irland mitt i MS presskonferens, FML.

 

Aja, vi vet ju inte hur Nintendo kommer göra med E3, de brukar stÄ över men nu nÀr de har en ny konsol kanske de vill visa den pÄ en konferens? Allt kan hÀnda. Kan ocksÄ bli ett Nintendo Direct innan dess.


Redigerat av Zoiler, 16 april 2016 - 16:35.


#154

Postad 16 april 2016 - 19:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

förra och förrförra Äret sÄ körde vÀl nintendo sitt treehouse samtidigt som e3, Àr det ett alternativ för dom?



#155

Postad 17 april 2016 - 21:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0
En vild gissning Àr att prislappen kommer ligga mellan fyra-fem tusen. Tror knappast att den kommer ligga under fyra. Och över fem förlorar man flodvis med köpare.

#156

Postad 18 april 2016 - 09:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlĂ€gg
  • 0

"$299" Àr var Nintendo ska ligga som max.

 

edit: Polaris 11 skulle verkligen passa som hand i handske. SW Battlefront 1080p60 och systemeffekt <100W:

https://youtu.be/oNA6fll2DDQ


Redigerat av pacman, 18 april 2016 - 09:45.


#157

Postad 18 april 2016 - 12:51

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

"$299" Àr var Nintendo ska ligga som max.

edit: Polaris 11 skulle verkligen passa som hand i handske. SW Battlefront 1080p60 och systemeffekt <100W:
https://youtu.be/oNA6fll2DDQ


Jo, dom bör ju ligga dÀr om dom ska ha nÄgon chans till nÄgon stor försÀljning.
Wii U lÄg pÄ 399$ om jag inte missminner mig.

#158

Postad 21 april 2016 - 21:42

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • LĂ€rjunge

  • 338 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte spelat Nintendo sen N64 och Àven om jag gillar mÄnga titlar hos Nintendo sÄ tycker jag att det ofta varit lite klent och inte alls nÄgot brett utbud som Sega och Playstation hade och enligt mina bekantskaper Àr det av den anledningen folk avstÄr Nintendo nu ocksÄ Àven om mina vÀnner inte kan talanger alla.

Jag tycker det vore skoj om Nintendo Storsatsade och verkligen spÀnde musklerna och tog tillbaka lite av tronen med en ny konsol och skojiga spel.

Eller Àr Nintendo helt döende och jag Àr helt ute och cyklar?

#159

Postad 21 april 2016 - 21:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker det vore skoj om Nintendo Storsatsade och verkligen spÀnde musklerna och tog tillbaka lite av tronen med en ny konsol och skojiga spel.

Eller Àr Nintendo helt döende och jag Àr helt ute och cyklar?

De kommer ju slÀppa en ny konsol (Nintendo NX), i Är enligt de flesta rykten, och den lÀr presenteras inom nÄgra mÄnader. Döende Àr de inte, Wii U var dÀremot ett ekonomiskt misstag och de innehar knappast samma dominanta position som de en gÄng gjorde.

 

Man kan sÀga att de har storsatsat de senaste Ären genom att bredda sin verksamhet med flera stöttepelare och omorganisera hela företagsstrukturen i förberedelse inför NX. Vad NX Àr kan vi bara spekulera i Àn sÄ lÀnge, men för att fÄ ett bredare spelutbud behöver den ha just prestanda i nivÄ med PS4 minst. För som du sÀger, deras egna spel Àr bra, men stödet frÄn övriga speltillverkare har varit mindre bra jÀmfört med Sony/MS de senaste generationerna och nÀstan obefintligt pÄ Wii U.



#160

Postad 22 april 2016 - 07:54

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

De kommer ju slÀppa en ny konsol (Nintendo NX), i Är enligt de flesta rykten, och den lÀr presenteras inom nÄgra mÄnader. Döende Àr de inte, Wii U var dÀremot ett ekonomiskt misstag och de innehar knappast samma dominanta position som de en gÄng gjorde.

 

Man kan sÀga att de har storsatsat de senaste Ären genom att bredda sin verksamhet med flera stöttepelare och omorganisera hela företagsstrukturen i förberedelse inför NX. Vad NX Àr kan vi bara spekulera i Àn sÄ lÀnge, men för att fÄ ett bredare spelutbud behöver den ha just prestanda i nivÄ med PS4 minst. För som du sÀger, deras egna spel Àr bra, men stödet frÄn övriga speltillverkare har varit mindre bra jÀmfört med Sony/MS de senaste generationerna och nÀstan obefintligt pÄ Wii U.

 

 

Det Àr ju bara att ta ett exempel pÄ COD. Till Wii U har det endast slÀppt ett COD och det var BO2. Och det fÄr vÀl klassas som ett fiasko, nÀr man kan sÀga att det var ett release spel pÄ WiiU, dÄ konsol o Bo2 slÀpptes samma vecka har jag för mig. Som mest var det ca 3000 online nÀr jag spelade dom tvÄ första mÄnaderna.

Och inget NHL spel har slÀppts. Ett Fifa har jag för mig.

 

SÄ med NX kan dom inte spara pÄ krutet och missa tredjepartarna (igen). DÄ kan dom lika gÀrna lÀgga ner. Mario, Zelda, Metroid, Kart mfl, i all Àra. Men ensam Àr inte stark.



#161

Postad 22 april 2016 - 08:40

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • LĂ€rjunge

  • 338 inlĂ€gg
  • 0

De kommer ju slÀppa en ny konsol (Nintendo NX), i Är enligt de flesta rykten, och den lÀr presenteras inom nÄgra mÄnader. Döende Àr de inte, Wii U var dÀremot ett ekonomiskt misstag och de innehar knappast samma dominanta position som de en gÄng gjorde.

Man kan sÀga att de har storsatsat de senaste Ären genom att bredda sin verksamhet med flera stöttepelare och omorganisera hela företagsstrukturen i förberedelse inför NX. Vad NX Àr kan vi bara spekulera i Àn sÄ lÀnge, men för att fÄ ett bredare spelutbud behöver den ha just prestanda i nivÄ med PS4 minst. För som du sÀger, deras egna spel Àr bra, men stödet frÄn övriga speltillverkare har varit mindre bra jÀmfört med Sony/MS de senaste generationerna och nÀstan obefintligt pÄ Wii U.


VÀldigt bra förklarat, tack :) Ja Nintendo har ju verkligen nÄgra oslagbara titlar. TÀnk om det tex skulle komma ett nytt Killar Instinct spel,ett dunderbra Mario Kart, Castlevania, Wave Race, Donkey Kong, Cobra Triangle mfl :D

Sen Àr det som Norton sÀger att det saknas Fifa och NHL spel. Jag Àr sjÀlv inte intresserad av Fifa men jag vet att vÀldigt mÄnga Àr det. DÀremot skulle jag inte vilja vara utan NHL Àven om det Àr profilfattigt jÀmnfört med 90talet.

Jag hoppas iaf att Nintendo kan lyfta sig och göra lite succé comeback.


Men Sega mÄste vÀll ha lagt ner helt? Jag har iaf inte sett nÄgot sen Dreamcast vilket Àr synd.

Redigerat av Unregistered2df24d9e, 22 april 2016 - 08:44.


#162

Postad 22 april 2016 - 13:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

VÀldigt bra förklarat, tack :) Ja Nintendo har ju verkligen nÄgra oslagbara titlar. TÀnk om det tex skulle komma ett nytt Killar Instinct spel,ett dunderbra Mario Kart, Castlevania, Wave Race, Donkey Kong, Cobra Triangle mfl :D

Sen Àr det som Norton sÀger att det saknas Fifa och NHL spel. Jag Àr sjÀlv inte intresserad av Fifa men jag vet att vÀldigt mÄnga Àr det. DÀremot skulle jag inte vilja vara utan NHL Àven om det Àr profilfattigt jÀmnfört med 90talet.

Jag hoppas iaf att Nintendo kan lyfta sig och göra lite succé comeback.


Men Sega mÄste vÀll ha lagt ner helt? Jag har iaf inte sett nÄgot sen Dreamcast vilket Àr synd.

 

Wow, du har varit borta frÄn gamet ett tag hehe :) . Killer Instinct har "bytt Àgare" för ett bra tag sedan och det gör succé pÄ Microsofts Xbox One numera. Castlevania, ja verkligen, men det Àr upp till Konami, som numera inte Àr direkt pÄlitliga... men den verkliga skaparen av Castlevania gör ett kickstarterspel istÀllet som vi kan se fram emot (Bloodstained).

 

Mario Kart och Donkey Kong var riktigt bra pÄ Wii U, men visst ökar möjligheterna med NX. De slÀppte till exempel inte ett enda nytt Zelda till Wii U, men det kommer som launchspel till NX istÀllet.

 

Sega lade ner konsolerna efter Dreamcast men gör fortfarande spel till de andras konsoler och PC. T.ex Football Manager om du vet vad det Àr. DÀremot Àr Sonic inte direkt den storsÀljare han en gÄng var.



#163

Postad 22 april 2016 - 16:48

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • LĂ€rjunge

  • 325 inlĂ€gg
  • 0
Inget nytt Metroid, Zelda eller Punch-out fick mig att tappa intresset av Wii U.

Visst, det kom en del andra spel som var riktigt bra men har de inte de dÀr spelen som slÀpps pÄ bÄde ps4 och X1 sÄ blir man lite besviken nÀr inte nÄgra utav deras egna spel inte heller kommer

Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 22 april 2016 - 16:56.


#164

Postad 22 april 2016 - 23:15

jls_
  • jls_
  • LĂ€rjunge

  • 488 inlĂ€gg
  • 0

Var inte FIFA en av lanseringstitlarna till Wii U? Har för mig att jag köpte med det till min. Det kom vÀl dock aldrig nÄgon 14, 15 eller 16



#165

Postad 23 april 2016 - 03:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Var inte FIFA en av lanseringstitlarna till Wii U? Har för mig att jag köpte med det till min. Det kom vÀl dock aldrig nÄgon 14, 15 eller 16

I början försökte EA med ett "unprecedented partnership" med Nintendo och slÀppte dÀrför nÄgra portar av 360-spelen. Men de insÄg ganska snabbt, som mÄnga andra, att de inte sÄlde nÄgot sÄ det satte stopp för EA:s spel pÄ konsolen.

 

Inget nytt Metroid, Zelda eller Punch-out fick mig att tappa intresset av Wii U.

Visst, det kom en del andra spel som var riktigt bra men har de inte de dĂ€r spelen som slĂ€pps pĂ„ bĂ„de ps4 och X1 sĂ„ blir man lite besviken nĂ€r inte nĂ„gra utav deras egna spel inte heller kommer 

 

Jag tappade aldrig intresset sÄ sett. I och med att jag redan har PS4 och XB1 sÄ spelar det ingen roll att den inte fick de spelen. Jag har spelat iaf ett tiotal roliga spel pÄ Wii U som trots allt gjort det vÀrt de 3-4k jag lagt pÄ den. Bayonetta 2, Smash, Tropical Freeze, 3D World, Pikmin, Wind Waker HD, NSMBU + Luigi U, Mario Kart 8, Super Mario Maker.

 

Det Àr ÀndÄ riktigt polerade titlar som gett mig bra minnen. Och jag Àr glad över att de inte slÀppt nÄgot Metroid pÄ Wii U, dÄ det kommer bli en sÄ mycket bÀttre upplevelse pÄ NX. Detsamma gÀller Zelda.



#166

Postad 27 april 2016 - 08:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
KOTAKU skrev just att NX slÀpps i mars nÀsta Är!
http://kotaku.com/ni...2017-1773312629

Redigerat av Zartok, 27 april 2016 - 08:38.


#167

Postad 27 april 2016 - 08:49

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 604 inlĂ€gg
  • 0

VÀldigt bra förklarat, tack :) Ja Nintendo har ju verkligen nÄgra oslagbara titlar. TÀnk om det tex skulle komma ett nytt Killar Instinct spel,ett dunderbra Mario Kart, Castlevania, Wave Race, Donkey Kong, Cobra Triangle mfl :D

Sen Àr det som Norton sÀger att det saknas Fifa och NHL spel. Jag Àr sjÀlv inte intresserad av Fifa men jag vet att vÀldigt mÄnga Àr det. DÀremot skulle jag inte vilja vara utan NHL Àven om det Àr profilfattigt jÀmnfört med 90talet.

Jag hoppas iaf att Nintendo kan lyfta sig och göra lite succé comeback.


Men Sega mÄste vÀll ha lagt ner helt? Jag har iaf inte sett nÄgot sen Dreamcast vilket Àr synd.

 

 

 

Har du missat KI finns pÄ Xbox One och numera tillhör MS/Rare?

Mario Kart 8 Àr riktigt bra pÄ Wii U, kanske bÀsta Mario kart spelet i hela serien.

Vore vÀldigt konstigt om det inte kommer ett Zelda och Metroid pÄ NX, skulle vara en riktig system seller om nÄgot av spelen kommer till releasen. Zelda till releasen 2017 och Metroid till julen 2017 hade varit nÄgot.

Men Nintendo slĂ€pper sĂ€llan mer Ă€n ett storspel per Ă„r



#168

Postad 27 april 2016 - 09:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlĂ€gg
  • 0

KOTAKU skrev just att NX slÀpps i mars nÀsta Är!
http://kotaku.com/ni...2017-1773312629

Hoppla.

 

Sa ju det. :)

...det finns exakt 0 stycken [high power] 14 nm FinFET-produkter ute pÄ marknaden idag. Nu ska potentiellt bÄde Nintendo och Sony (som iofs har vanilla-PS4:or att sÀlja, om de sÀljer dem billigt...) massproducera fram högvis med sÄdana produkter till jul. LÄter som en utmaning.


Redigerat av pacman, 27 april 2016 - 09:25.


#169

Postad 27 april 2016 - 10:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

KOTAKU skrev just att NX slÀpps i mars nÀsta Är!
http://kotaku.com/ni...2017-1773312629

 

De missar alltsÄ julförsÀljningen. Och de ska inte visa nÄgot pÄ E3. DÀr krossades mina drömmar pÄ tre nya utannonseringar under samma E3.

 

Det börjar inte sÄ bra =/

 

Fokusera pÄ Zelda.. jaha? Men det kommer ju till NX ocksÄ. Ska de visa Wii U-versionen sÄ att den ska sÀlja under julen eller? De fÄr allt komma med mer information innan Zelda slÀpps, jag vill veta Zeldaplanerna för NX och recensera pÄ NX istÀllet.

 

Edit: Tydligen inte, bÄda slÀpps nÀr NX slÀpps. Aja, dÄ Àr det lugnt :)

 

Förutom att de sagt nÄgra gÄnger nu att det skulle komma 2016, men det var nog ursprungsplanen Àven för NX.


Redigerat av Zoiler, 27 april 2016 - 10:31.


#170

Postad 27 april 2016 - 10:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Oj, kommer Nintendo kunna bjuda pÄ nÄgot under julen 2016? TÀnkte ju att zelda definitivt skulle slÀppas till julen som en slags avskedsmiddag till wii u. Eller nÄgot

#171

Postad 27 april 2016 - 10:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0

Om dom inte visar upp nÄtt av NX pÄ E3 sÄ Àr dom ju helt pantade i skallen.

Dom behöver bygga upp hypen, och det rÀcker inte med nÄn futtig Direct för detta, dÄ det bara Àr hardcore fansen som följer sÀndningarna.

GÄ ut stort pÄ E3, sÄ den stora massan fÄr upp ögonen för maskinen.


Oj, kommer Nintendo kunna bjuda pÄ nÄgot under julen 2016? TÀnkte ju att zelda definitivt skulle slÀppas till julen som en slags avskedsmiddag till wii u. Eller nÄgot

 

Kommer vÀl nÄt nytt Mario Part eller Mario Tennis ;)

 

Ska ju tydligen komma ett nytt Paper Mario i Är, sÄ dom kanske anvÀnder sig av det som Ärets jul titel?

Om inte Àven det blir försenat till 2017. "Please Understand" ;)



#172

Postad 27 april 2016 - 10:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Dom behöver bygga upp hypen, och det rÀcker inte med nÄn futtig Direct för detta, dÄ det bara Àr hardcore fansen som följer sÀndningarna.

NÄja, alla spel- och nyhetssidor kommer förstÄs rapportera ocksÄ sÄ det Àr ingen fara sÄ sett. Men E3 Àr roligare. Jag undrar vad deras planer Àr, nÀr exakt de tÀnker visa upp den. Till hösten? NÄgon mÄnad efter E3? Mitt i Zlatans OS-final?



#173

Postad 27 april 2016 - 10:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0

Förhoppningsvis senast i höst.

 

Jag fattar inte varför dom inte slÀpper den under julsÀsongen. Dom lÀr ju sÀlja betydligt mer maskiner dÄ, Àn i Mars?

Men, men, Nintendo Àr som dom Àr ;)

 

NÄn mer Àn jag som vÄgar sÀtta en slant pÄ, att dom i Januari annonserar att NX och Zelda blivit försenat till Hösten 2017?

Ja menar, nÄnting mÄste ju ÀndÄ gÄ fel :D



#174

Postad 27 april 2016 - 11:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 1

Jag fattar inte varför dom inte slÀpper den under julsÀsongen. Dom lÀr ju sÀlja betydligt mer maskiner dÄ, Àn i Mars?

Men, men, Nintendo Àr som dom Àr ;)

Det kan bara bero pÄ att de inte Àr redo till dess. Annars missar man inte det. Samma med E3, hade de varit lÀngre fram i planerna hade den nog visats dÀr. Nu sÀger de bara att all info kommer innan Äret Àr slut.

 

 

Nintendo: All set for a november release. Finally it's going our way, NX is a bit more powerful than PS4 so the advantage is ours! This time nothing can stop us ^^

 

Excuse me, sir! It seems Sony is developing a more powerful PlayStation called the Neo.

 

What!? *looks at specs*

 

Fuck my life! We need more power! MORE POWAAAAAAAAAAAAHH.... delay to march and switch to 14 nm. Delay Zelda as well, it needs to be out on NX first.


Redigerat av Zoiler, 27 april 2016 - 11:18.


#175

Postad 27 april 2016 - 11:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0

Vore kul om NX sopar mattan med PS NEO, nÀr det gÀller prestandan :D

We can all dream ;)



#176

Postad 27 april 2016 - 12:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlĂ€gg
  • 0

DÀr krossades mina drömmar pÄ tre nya utannonseringar under samma E3.

Best E3 evah, delayed til 2017

 

(nÄtt sÀger mig att MS motdrag alltid varit en 2017 produkt och Neo kÀnns 50/50 mellan 16/Q4 och 17/Q1)


Redigerat av pacman, 27 april 2016 - 12:54.


#177

Postad 27 april 2016 - 13:00

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror pÄ slÀpp julen -17. Om vi har tur...



#178

Postad 27 april 2016 - 13:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Borde vara önskvÀrt för alla att slÀppa till julen 2016 tÀnker jag och det borde nÀstan vara sÄ att Sony siktar pÄ det. Att Nintendo tar död pÄ dom spekulationerna sÄhÀr tidigt kÀnns lite ovÀntat faktiskt. Eller Àr det bara jag som tÀnker sÄ?

#179

Postad 27 april 2016 - 14:07

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

Borde vara önskvÀrt för alla att slÀppa till julen 2016 tÀnker jag och det borde nÀstan vara sÄ att Sony siktar pÄ det. Att Nintendo tar död pÄ dom spekulationerna sÄhÀr tidigt kÀnns lite ovÀntat faktiskt. Eller Àr det bara jag som tÀnker sÄ?


Kan ju vara Àven sÄ att hÄrdvarutillverkningen inte klarar av efterfrÄgan...

#180

Postad 27 april 2016 - 14:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlĂ€gg
  • 0

Kan iofs hÄlla med lite, ang denna kommentar i en NintendoLife artikel:

 

"The NX 'delay', as it feels considering the anticipation around a Holiday release, is certainly important. It means that 2016 is left to the Wii U and 3DS, which is a tough task for the declining systems, but does mean the new Nintendo platform should avoid a direct clash with PlayStation VR and the strongly rumoured PS4K."

 

http://www.nintendol...hanges_the_game

 

Vore ju ganska trÄkigt om NX releasen hamnade i skuggan bakom all hype om PS VR.

SĂ„ kanske kan va en av anledningarna?



#181

Postad 27 april 2016 - 16:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0

Kan ju vara Àven sÄ att hÄrdvarutillverkningen inte klarar av efterfrÄgan...


I dont get it. Fan, ha igÄng fabriken 24/7 ffs!

#182

Postad 27 april 2016 - 17:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

I dont get it. Fan, ha igÄng fabriken 24/7 ffs!


TĂ€nkte mest om Sony lagt vantarna pĂ„ dom nya grejerna 😁

#183

Postad 28 april 2016 - 22:56

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • LĂ€rjunge

  • 338 inlĂ€gg
  • 0

Wow, du har varit borta frÄn gamet ett tag hehe :) . Killer Instinct har "bytt Àgare" för ett bra tag sedan och det gör succé pÄ Microsofts Xbox One numera. Castlevania, ja verkligen, men det Àr upp till Konami, som numera inte Àr direkt pÄlitliga... men den verkliga skaparen av Castlevania gör ett kickstarterspel istÀllet som vi kan se fram emot (Bloodstained).

Mario Kart och Donkey Kong var riktigt bra pÄ Wii U, men visst ökar möjligheterna med NX. De slÀppte till exempel inte ett enda nytt Zelda till Wii U, men det kommer som launchspel till NX istÀllet.

Sega lade ner konsolerna efter Dreamcast men gör fortfarande spel till de andras konsoler och PC. T.ex Football Manager om du vet vad det Àr. DÀremot Àr Sonic inte direkt den storsÀljare han en gÄng var.



Ja man har ju det:) Jag visste inte att KI bytt Àgare, har för mig att det var Rare som gjorde spelet till N64 iaf. Jag har hört lite blandat KI till Xbox nu, vissa tycker att det Àr bra medans andra tycker att det Àr halvfÀrdigt och man mÄste köpa till gubbar osv. PÄ min tid gjorde man sÄnt med koder, men men.

Ja Nintendos flaggskepp Àr vÀll nÀstintill alltid bra kan jag tÀnka mig.

Synd att sega lagt ner konsollerna men positivt att de fortsatt med spelen. Ja managerspelet vet jag faktiskt vad det Àr, de kom ju i slutet av 90talet om jag inte minns fel.

Enligt min mening har Nintendo mÄnga klassiker man kan blÄsa liv i. Hur coolt vore det inte med ett modernt Ice-Climber, Kid ikarus,mfl Eller slÀppa en ny variant av Commando Conquer :)

#184

Postad 28 april 2016 - 23:10

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • LĂ€rjunge

  • 338 inlĂ€gg
  • 0

Har du missat KI finns pÄ Xbox One och numera tillhör MS/Rare?
Mario Kart 8 Àr riktigt bra pÄ Wii U, kanske bÀsta Mario kart spelet i hela serien.


Jag har inte missat helt att ett KI slÀppts, dÀremot har jag inte följt upp det eller spelat det sjÀlv men har hört vÀldigt blandat om det. Trodde att det Àgdes av Rare redan pÄ N64 men jag kan minnas fel. Mario kart lÀste jag vÀldigt gott om i ett speltest.


Ja kommer att köpa en konsoll framöver.
Men en sak som Àr ett mÄste Àr att den kan spela 4K filmer dÄ jag kommer att anvÀnda den lika mycket som DVD. SÄ jag hoppas att kommande ninntendokonsoll har det för dÄ kan det bli köp.

#185

Postad 29 april 2016 - 07:37

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

Men en sak som Àr ett mÄste Àr att den kan spela 4K filmer dÄ jag kommer att anvÀnda den lika mycket som DVD. SÄ jag hoppas att kommande ninntendokonsoll har det för dÄ kan det bli köp.

 

Just denna frÄga kommer bli en avgörande faktor om NX kommer slÄ igenom tror jag. Vilket multimedieutbud som man kommer kunna komma Ät.

Den policy som Nintendo haft till medieuppspelning har varit extremt dÄlig. Inget stöd för uppspelning av dvd/bd pÄ Wii/WiiU. I dagslÀget finns endast Netflix som filmstreamingstjÀnst. Napster och YouTube som musik och klipp, pÄ WiiU.

 

SÄ om Nintendo vill ÄterfÄ lite mer makt i konsolkriget, lÀr dom inse att en konsol inte enbart Àr till för att spela spel. Utan en enhet som kan multitaska pÄ ett smidigt sÀtt.

 

SÄ kÀnner iallafall jag, annars kommer dom oavsett prestanda pÄ konsolen att vara "andra" alternativet i tv-bÀnken.



#186

Postad 29 april 2016 - 07:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 604 inlĂ€gg
  • 0

Nintendo kommer aldrig nÄ ut till casual gamers om man inte lyckas knyta Ät sig samma rÀttigheter som dom övriga konsolerna har, bÄde vad gÀller spel men Àven multimedia funktioner. Dock tror jag NX kommer vara en skivlös konsol, det har ju ryktats om detta en lÀngre tid. Förmodligen kommer man ladda hem spelen digitalt och kan spela dom pÄ bÄde nÀsta bÀrbara konsol och pÄ NX. Som spelsamlare Àr det jÀttetrÄkigt om man inte kan köpa Nintendos spel i framtiden pÄ skiva men det vore logiskt att gÄ den vÀgen 2016.

Jag hoppas NX blir bÄde bÀrbart, VR, och en hemmakonsol, allt i ett.



#187

Postad 29 april 2016 - 08:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlĂ€gg
  • 0

Trodde att det Àgdes av Rare redan pÄ N64 men jag kan minnas fel.

Jo det Ă€r "Rare-property" men MS Ă€ger ju Rare sen 10-15 Ă„r tillbaka... 



#188

Postad 29 april 2016 - 09:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Jo det Ă€r "Rare-property" men MS Ă€ger ju Rare sen 10-15 Ă„r tillbaka... 

BÀsta köpet de gjort :P

 

NÄja, börjar vÀl betala tillbaka sig nu med KI iaf.

 

Dock tror jag NX kommer vara en skivlös konsol, det har ju ryktats om detta en lÀngre tid. Förmodligen kommer man ladda hem spelen digitalt och kan spela dom pÄ bÄde nÀsta bÀrbara konsol och pÄ NX. Som spelsamlare Àr det jÀttetrÄkigt om man inte kan köpa Nintendos spel i framtiden pÄ skiva men det vore logiskt att gÄ den vÀgen 2016.

 

 

Skivlös konsol lÄter inte jÀttesmart med tanke pÄ reaktionerna MS fick nÀr de försökte med liknande... visserligen har det gÄtt ett par Är sedan dess och den digitala marknaden fortsÀtter vÀxa, men fortfarande inte bra nog.



#189

Postad 29 april 2016 - 09:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlĂ€gg
  • 0

Ingen NX pÄ E3 betyder....Spaceworld (Shoshinkai) Àr tillbaka!

 

Jag Àr gammal nog att minnas nÀr N64 presenterades (vettigt) för första gÄngen, det var just pÄ Spaceworld 1995:

https://youtu.be/OZ7rVETzIwc

 

My jaw dropped...."det, det Ă€r ju Silicon Graphics klass". :D (ja SGI var The shit pĂ„ den tiden, tills alla deras hjĂ€rnor drog till 3dfx/nvidia/ati)

 

Ja pÄ den tiden fick man reda pÄ det en mÄnad senare dÄ...dÄ tidningarna dök upp. :D


Redigerat av pacman, 29 april 2016 - 09:29.


#190

Postad 29 april 2016 - 11:04

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • LĂ€rjunge

  • 338 inlĂ€gg
  • 0

Jo det Àr "Rare-property" men MS Àger ju Rare sen 10-15 Är tillbaka...


Hade jag faktiskt inte en aning om.

Just denna frÄga kommer bli en avgörande faktor om NX kommer slÄ igenom tror jag. Vilket multimedieutbud som man kommer kunna komma Ät.
Den policy som Nintendo haft till medieuppspelning har varit extremt dÄlig. Inget stöd för uppspelning av dvd/bd pÄ Wii/WiiU. I dagslÀget finns endast Netflix som filmstreamingstjÀnst. Napster och YouTube som musik och klipp, pÄ WiiU.

SÄ om Nintendo vill ÄterfÄ lite mer makt i konsolkriget, lÀr dom inse att en konsol inte enbart Àr till för att spela spel. Utan en enhet som kan multitaska pÄ ett smidigt sÀtt.

SÄ kÀnner iallafall jag, annars kommer dom oavsett prestanda pÄ konsolen att vara "andra" alternativet i tv-bÀnken.



Jag tror ocksÄ det blir grymt viktigt.
Om inte helt avgörande.

#191

Postad 29 april 2016 - 13:36

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlĂ€gg
  • 1

En inbyggd dvd/bluray eller 4-k spelare Ă€r alltsĂ„ avgörande? Har jag svĂ„rt att tro, jag menar bland den stora massan sĂ„ Ă€r det vĂ€l knappt nĂ„gon som köper film pĂ„ skiva lĂ€ngre? 

 

Netflix funkar ju prima pÄ wiiu, youtube likasÄ. Kan de ha stöd för nÄgon mer streamingtjÀnst sÄ Àr det nog cool pÄ den fronten.



#192

Postad 30 april 2016 - 11:45

Leahspappa
  • Leahspappa
  • ForumrĂ€v

  • 648 inlĂ€gg
  • 0

Nintendo har ju legat pĂ„ latsidan vad gĂ€ller tjĂ€nster (Netflix/Viaplay, Twitch etc) förut och hĂ€r tro jag att man missar en stor del av marknaden idag. Jag streamar inte sjĂ€lv, men det Ă€r ju otroligt populĂ€rt idag. 

 

Det bĂ„dar ju gott att Nintendo valde att börja med MyNintendo sĂ„ att man kan ha ett konto likt PSN/Xbox Live har haft. Och detta nĂ€tverk mĂ„ste de satsa pĂ„, och hĂ€r ser jag gĂ€rna nĂ„got i stil med Mario Kart TV (eller vad det heter..hrm) fast för alla spel ungefĂ€r som Playstation gör pĂ„ PS4. 

 

Spel spel spel, och inte enbart Marioversioner. Tredjepartsstöd Ă€r en pelare som brast och sĂ€nkte Nintendo under denna generation. 

Vilka spel kommer till Wii U i Ă„r? Paper Mario? 

 

Om NX lanseras med Zelda sĂ„ kommer garanterat konsolen flyga ur hyllorna, men det mĂ„ste finnas mer under hela Ă„ret. Även hĂ€r kan man se till Playstation och deras tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt:

 

Bloodborne Q1, Infamous Second Son Q1, Transistor Q2, TLOU RM Q3, LittleBigPlanet 3 Q4 +shitload med tredjepartsspel som slĂ€pptes hela Ă„ret mer eller mindre/Ă€ven till andra plattformar. 



#193

Postad 30 april 2016 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Om NX lanseras med Zelda sÄ kommer garanterat konsolen flyga ur hyllorna, men det mÄste finnas mer under hela Äret.

 

Det Ă€r en av anledningarna att de har gjort om sin struktur Nintendo, för att kunna erbjuda fler spel. Emily Rogers skrev om det bland annat. Även förseningen beror enligt presidenten pĂ„ att de vill se till att ha spel redo.

 

Sen kan jag inte hÄlla med om att Sony har varit mÀstare pÄ att leverera firstpartyspel direkt, rÀtt snÄlt pÄ den fronten, vilket de sjÀlva medgav förra Äret. BÀttre i Är dock. Men de behöver inte det för de Àr den bÀst sÀljande konsolen och har sina tredjepartspel.

 

Emily skrev för övrigt att Retros nya spel Àr ett nytt IP och inget Metroid... fuck i sÄ fall =P. Men det kanske blir bra ÀndÄ. Men seriöst, Metroid, dags nu.


Redigerat av Zoiler, 30 april 2016 - 12:01.


#194

Postad 30 april 2016 - 12:33

Leahspappa
  • Leahspappa
  • ForumrĂ€v

  • 648 inlĂ€gg
  • 0

 

 

Sen kan jag inte hÄlla med om att Sony har varit mÀstare pÄ att leverera firstpartyspel direkt, rÀtt snÄlt pÄ den fronten, vilket de sjÀlva medgav förra Äret. BÀttre i Är dock. Men de behöver inte det för de Àr den bÀst sÀljande konsolen och har sina tredjepartspel.

 

Retros nya spel Àr ett nytt IP och inget Metroid... fuck i sÄ fall =P. Men det kanske blir bra ÀndÄ. Men seriöst, Metroid, dags nu.

Nej det var kanske slarvigt uttryckt av mig, Sony har dock varit bĂ€ttre Ă€n MS vad gĂ€ller slĂ€ppta 1:a partsspel (och stor variation pĂ„ spelen) men Ă€ven vad gĂ€ller Nintendo (2013-2016): http://www.ign.com/w..._Xbox_One_Games

 

Retro Àr vÀl verkligen inte det gamla goa Retro som fanns förr ÀndÄ sÄ..Nej, det spelar ingen roll jag vill ocksÄ ha ett Metroidlir :)



#195

Postad 30 april 2016 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Sony har dock varit bĂ€ttre Ă€n MS vad gĂ€ller slĂ€ppta 1:a partsspel (och stor variation pĂ„ spelen) men Ă€ven vad gĂ€ller Nintendo (2013-2016): http://www.ign.com/w..._Xbox_One_Games

Det dÀr Àr dock exklusiva spel, sÄ det rÀknar Àven med tredjepartsspel de köper till sig. Firstparty Àr spel frÄn ett företags egna studios, vilket ju gÀller att vara bra pÄ nÀr man inte har nÄgot trejdepartsstöd alls nÀstan, och dÄ Àr det inte sÄ mÄnga, ungefÀr:

 

2013: Killzone, Knack

2014: Driveclub, Infamous, Little Big Planet 3

2015: Tearaway, The Order, Until Dawn

 

https://en.wikipedia...t#PlayStation_4

 

Skulle sÀga att Nintendos utbud har varit bÀttre under den tiden. Om Sony befann sig i en Wii U-situation sÄ hade de vart minst lika körda, men det gÀller alla för det gÄr inte att pÄ egen hand livnÀra en konsol.

 

Sen som du sa att Sony har ett bÀttre "tillvÀgagÄngssÀtt", det Àr ju mer vilken förhandlingsposition man Àr i. De har kunnat erbjuda fler exklusiva spel eftersom de har den bÀst sÀljande konsolen och om Nintendo var i den positionen sÄ hade de haft jÀmnare fördelning av och mer varierade spelslÀpp. Men det Àr Sony som har gjort rÀtt med sin konsol och hur de har knutit kontakter med utvecklare sÄ det Àr inte direkt ren tur.

 

DÀr kommer mycket att avgöras Àven med NX som sagt, för Àven om Nintendo omstrukturerat för att kunna erbjuda fler firstpartyspel sÄ behöver de tredjepartsspelen.



#196

Postad 30 april 2016 - 13:27

Leahspappa
  • Leahspappa
  • ForumrĂ€v

  • 648 inlĂ€gg
  • 0

Entwined slĂ€pptes vĂ€l ocksĂ„ 2014? Hohokum likasĂ„? SmĂ„ spel men Ă€r inte de first party? 

The last of us remastered kom pĂ„ sommaren (augusti tror jag) -2014. Men remasters/remakes Ă€r ju inte lika roligt som nya IP:s. 

 

PoĂ€ngen var i alla fall att det Ă€r en relativt jĂ€mn ström med spel. Förra Ă„ret var vĂ€l Wii U:s bĂ€sta (sett till AAA-spel)? 

Hohokum/Entwined Ă€r ju inte AAA iof. DĂ€r Ă€r din lista mer AAA och det som den stora massan helst vill ha. 

 

Tror du pĂ„ stort stöd till NX? 



#197

Postad 30 april 2016 - 13:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Entwined slÀpptes vÀl ocksÄ 2014? Hohokum likasÄ? SmÄ spel men Àr inte de first party?

Jo det Àr bara listan i stora drag, det viktiga typ. Jag orkade inte kolla upp om det fanns nÄgra smÄ indiespel som Sony gjort sjÀlva, tycker inte det förÀndrar nÄgot sÄvida de inte Àr jÀttebra och noterbara. RÀknade inte med t.ex. Singstar eller remasters, men det fÄr man göra om man vill pÄ bÄda sidorna. Menade bara att om du rÀknar firstparty sÄ har Nintendo slÀppt fler kommersiellt lyckade spel och dÄ kan man vÀl sÀga att det Àr de som har gjort det bÀttre. DÀremot inte jÀmnare nej, men de har ju inget tredjepartsstöd heller sÄ det Àr inte by choise.

 

Tror du pÄ stort stöd till NX?

 

 

Utan att veta vad den Àr för nÄgot sÄ Àr det lite svÄrt. Men om vi utgÄr frÄn att Nintendo inte Àr helt dumma i huvudet sÄ gör de en konsol med likvÀrdig prestanda som PS4 Ätminstone sÄ att den enkelt kan fÄ portar. Om vi sedan utgÄr ifrÄn att den sÀljer nÄgra miljoner pÄ lanseringsdagen och att den har liknande arkitektur som de andra konsolerna vilket jag tror den lÀr ha, sÄ vore det dumt av tredjepartyn att inte porta sina spel till NX.

 

Sen beror det pÄ hur lyckad den blir försÀljningsmÀssigt om de stannar kvar.

 

Fördelen mot Wii U Àr iaf förhoppningsvis att de inte behöver banta ner portarna. För med Wii U sÄ behövde de ju lÀgga massa extrajobb pÄ att banta ner t.ex. ett PS4-spel sÄ att det skulle fungera pÄ Wii U och det fick de inget för nÀr spelet sedan inte sÄlde nÄgot. SÄ det var ingen mening att fortsÀtta. Om NX ligger pÄ samma nivÄ som PS4 sÄ slipper de det problemet, i nÄgra Är tills Neo blir standard ^^. SÄvida NX inte Àr lika stark som Neo etc etc etc.


Redigerat av Zoiler, 30 april 2016 - 13:56.


#198

Postad 30 april 2016 - 18:19

Leahspappa
  • Leahspappa
  • ForumrĂ€v

  • 648 inlĂ€gg
  • 0

Kvaliteten hos Nintendos spel hĂ„ller exceptionell klass Ă€ven om variationen Ă€r rĂ€tt seg. Speciellt Mariospelen. 

Enskilda Mariolir Ă€r bra, men nĂ€r det blir: NSMBU, SM3DW, Paper Mario, Mario Tennis, Mario & Sonic (insert latest olympics/big event) under en generation sĂ„ ledsnar man lite i ögat. 

 

Och dessutom inget Zelda eller Metroid (eller F-zero för den delen men det rÀknas inte dÄ det enbart Àr min stora dröm om det i 1080p/4K).

 

PS4 kommer fĂ„ eller har fĂ„tt: Uncharted 4, Gran Turismo, Infamous (med grymt DLC "First Light") etc och det ryktas Ă€ven om ett nytt God of War. 

 

Wii U Àr ÀndÄ den konsolen som gett mig mest roliga stunder med familjen, och vÀldigt mÄnga pÄ egen hand med. TyvÀrr Àr hela paketet allt för dÄligt (nÀtverk+MP, antal original IP:s)

 

Adresseras dessa problem sĂ„ kommer jag garanterat köpa day 1. (RĂ€ttelse: Lanseras konsolen med Zelda sĂ„ köper jag day 1). 



#199

Postad 01 maj 2016 - 10:24

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

  • 54 inlĂ€gg
  • 0

For our dedicated video game platform business, Nintendo is currently developing a gaming platform codenamed "NX" with a brand-new concept. NX will be launched in March 2017 globally."

https://www.nintendo...016/160427e.pdf



#200

Postad 01 maj 2016 - 13:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlĂ€gg
  • 0

Kvaliteten hos Nintendos spel hĂ„ller exceptionell klass Ă€ven om variationen Ă€r rĂ€tt seg. Speciellt Mariospelen. 

Enskilda Mariolir Àr bra, men nÀr det blir: NSMBU, SM3DW, Paper Mario, Mario Tennis, Mario & Sonic (insert latest olympics/big event) under en generation sÄ ledsnar man lite i ögat.

 

DOCK, sÄ Àr det bara att de utnyttjar varumÀrket Mario. Det Àr ju variation pÄ sjÀlva spelen, dvs 3DW Àr nÄgot helt annat Àn Paper Mario spelmekaniskt.

 

LÄtom mig göra en lista över mina bra firstpartyspel 2013-2015:

 

Sony: Infamous, Until Dawn

 

Nintendo: NSMB (+Luigi), 3DW, Pikmin, Tropical Freeze, Mario Kart, Smash, Splatoon, Mario Maker. Sen Àr Bayonetta inget firstparty, men tvÄan hade inte funnits utan Nintendos finansiering sÄ jag rÀknar med det.

 

Sedan slutade ju Nintendo att satsa pÄ spel till Wii U 2016 medan PS4 fÄr Ratchet, Uncharted, Last Guardian, God of War (?) mm.

 

Men du har ju rÀtt i att det kan bli lite segt med just plattformsspelen. Som Kirby och Yoshis Woolys World vs NSMB. De Àr inte helt likadana, men det Àr ÀndÄ samma tema. Hade varit bra med lite fler nya IP:n till NX i olika genrer. Och det ryktas ju om att Retro hÄller pÄ med ett, men det ironiska Àr att det Àr i sÄ fall istÀllet för det IP de har mjölkat allra minst, Metroid. Synd Àven att Castlevania inte lÀngre Àr synonymt med Nintendo, hade gÀrna sett nÄgot nytt i stil med DS-spelen pÄ NX.

 

Ser man pÄ listan ovan dock och betÀnker att Nintendo dessutom nu efter omstruktureringen bör vara Ànnu mer kapabla att trycka ut firstpartyspel, sÄ lÀr NX kunna skilja sig frÄn mÀngden med fler exklusiva "AAA"-spel Àn de andra tvÄ. Medan Xbox kÀnns som att det gÄr Ät andra hÄllet iom att allt kommer till PC.

 

Vad jag Àven har saknat pÄ Wii U Àr ett Fire Emblem, speciellt som serien sÀljer bÀttre Àn nÄgonsin nu pÄ 3DS. Det nya 3DS-spelet som kommer om ett par veckor har redan sÄlt bÀttre Àn Awakening gjorde trots att det inte har slÀppts i EU. Fire Emblem pÄ konsol kan funka riktigt bra som man sÄg pÄ Gamecube.

 

Pokemon Àr ett annat spel de kunde ha gjort nÄgot med pÄ konsol... nÀr ska det stora rollspelet komma som vi alla vÀntar pÄ med bra grafik och frihet att samla Pokemon i typ en SkyrimvÀrld.

 

Sen ryktas det ocksÄ om att Nintendo tagit över Beyond Good & Evil 2, vilket vore grymt. Sen Àr det bara att samarbeta med Sega för att göra Skies of Arcadia 2 ocksÄ sÄ Àr mitt liv komplett.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.