Xiaomi 4K Mi box International version Android TV 6.0
225 svar till detta ämne
Postad 08 October 2018 - 18:58
Unregistered80d8b88a
-
Unregistered80d8b88a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
så du menar att jag får hålla på att göra den strömlös från och till?
finns det inget annat man kan göra?
Prova gör en återställning se om den blir bättre, annars är det bara att vänta på någon firmware längre fram.. Jag har ledsnat på seg buggig box efter uppdatering till oreo så den är urkopplad tills vidare.
Redigerat av Unregistered80d8b88a, 08 October 2018 - 18:59.
Postad 09 October 2018 - 14:24
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Många med liknande problem, seghet etc, vad jag sett i internationella forum, har fått den att fungera ok genom en total fabriksåterställning efter uppdatering. Själv funkar min fint efter uppdatering utan återställning så det verkar variera. Iofs kör jag ingen ljudanlägnging eller liknande utan bara bx till TV via HDMI.
Postad 10 October 2018 - 12:31
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Jag har fått problem med netflix. Får många medelande Att vald titel inte kan spelas upp. Dessa medelande kommer om jag vill spola fram, om jag vill fortsätta en titel jag tidigare börjat titta på. har resetat miboxen. tagit bort och laddat ner ny netflix. hade samma problem med svt play men efter reset av mibox verkar den fungera.
Postad 10 October 2018 - 12:57
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Uppföljaren presenterades igår, mer info här: https://www.mi.com/us/mi-box-s/
Postad 10 October 2018 - 21:37
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Uppföljaren presenterades igår, mer info här: https://www.mi.com/us/mi-box-s/
Nja... handlar väl mest om kosmetika och egentligen endast en internationell version av boxen som sålts i Kina sedan ett par månader tillbaka. Under skalet är det väl i princip samma box som den tidigare? Ny design, ny remote och med 8.1 Oreo från fabrik
Postad 10 October 2018 - 21:39
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hur återställer man boxen?
Postad 11 October 2018 - 05:15
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Nja... handlar väl mest om kosmetika och egentligen endast en internationell version av boxen som sålts i Kina sedan ett par månader tillbaka. Under skalet är det väl i princip samma box som den tidigare? Ny design, ny remote och med 8.1 Oreo från fabrik
Och trots allt det så presenterades den i tisdags. Spännande.
Postad 11 October 2018 - 10:00
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Precis, men verkar inte vara samma specs som den kinesiska (S905L), utan som den gamla internationella (S905X) , dock samma utseende som den kinesiska. Förvirrande :-)
tror jag köper nya Amazon Fire stick 4K istället dock!
Redigerat av joalin, 11 October 2018 - 10:04.
Postad 12 October 2018 - 05:23
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Stänger min box på fjärrkontrollen, när jag dagen efter ska slå på den så händer inget, är tvungen att göra boxen strömlös för att få i gång den! Vad är det som är fel?
Postad 12 October 2018 - 06:56
Unregistered80d8b88a
-
Unregistered80d8b88a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Stänger min box på fjärrkontrollen, när jag dagen efter ska slå på den så händer inget, är tvungen att göra boxen strömlös för att få i gång den! Vad är det som är fel?
Det ingår i oreo.. Får göra så på min även ibland då den inte regerar på dosan så den måste startas om genom att plocka ur strömsladden
Postad 12 October 2018 - 08:19
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Hur återställer man boxen?
under inställningar. lagring och återställning har jag för mig.
Postad 13 October 2018 - 08:43
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Det finns en annan system återställning som man kan göra! Den du beskriver har jag allra redan gjort Hur får man i gång dts ljudet? Har min box kopplad till förstärkaren via hdmi? Hur får man i gång dts ljudet? Har min box kopplad till förstärkaren via hdmi?
Postad 13 October 2018 - 10:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
klarar denna box dolby TrueHD med atmos? tycks inte få de att funka
Postad 13 October 2018 - 10:40
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag menar typ det simplaste 5.1 ljudet, när jag slår på stärkaren för jag typ någon variant på stereo ljud, hittar inget under boxens inställningar som ställer om det!?
Postad 13 October 2018 - 14:00
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Jag menar typ det simplaste 5.1 ljudet, när jag slår på stärkaren för jag typ någon variant på stereo ljud, hittar inget under boxens inställningar som ställer om det!?
Postad 03 November 2018 - 08:20
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Någon som vet om och hur man går tillbaka till Android tv6. Då den nu med 8 är i princip obrukbar.
Postad 03 November 2018 - 08:52
Unregistered80d8b88a
-
Unregistered80d8b88a
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Någon som vet om och hur man går tillbaka till Android tv6. Då den nu med 8 är i princip obrukbar.
Enklaste är att köpa en till box då den ligger på Android 6.0 sedan uppdatera den till senaste Android 6.0 då funkar boxen grymt bra. Det går inte nergradera om man redan ligger på Android 8.0
Postad 03 November 2018 - 08:56
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Bara nyfiken; vad är det som inte fungerar i Oreo? Jag har inte märkt något negativt alls, förutom att det är fult.
Postad 03 November 2018 - 09:48
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Bara nyfiken; vad är det som inte fungerar i Oreo? Jag har inte märkt något negativt alls, förutom att det är fult.
Trevligt att det fungera. Är ju många som fått problem med sin mi box efter uppdaterat till 8.
Själv är vissa appar som visar film kassa tex Netflix. Antingen hackar det eller så kommer meddelande att Netflix har problem att spela upp vald titel. Enstaka fall startar filmen. Har jag börjat titta på en film och nästa dag vill fortsätta. Detta går inte då måste jag rensa mibox cash minne och se filmen från början. För det blir samma sak om jag vill spola fram. Netflix är värst men även SVT och tv4 har vissa av dessa problem.
Postad 03 November 2018 - 09:54
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Trevligt att det fungera. Är ju många som fått problem med sin mi box efter uppdaterat till 8.
Själv är vissa appar som visar film kassa tex Netflix. Antingen hackar det eller så kommer meddelande att Netflix har problem att spela upp vald titel. Enstaka fall startar filmen. Har jag börjat titta på en film och nästa dag vill fortsätta. Detta går inte då måste jag rensa mibox cash minne och se filmen från början. För det blir samma sak om jag vill spola fram. Netflix är värst men även SVT och tv4 har vissa av dessa problem.
Ajdå, det var ju inge bra. Märkligt att vissa har problem, andra inte. Jag kör trådat LAN om det kan vara skillnaden, dåligt wifi i Oreo...?
Postad 03 November 2018 - 10:11
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Ajdå, det var ju inge bra. Märkligt att vissa har problem, andra inte. Jag kör trådat LAN om det kan vara skillnaden, dåligt wifi i Oreo...?
Ja så kanske det är. Tyvärr ingen möjlighet till trådat. Har plockat fram min gamla cc gen1 och kör med den nu.
tillägg: Googlade "oreo wifi problems", blev många träffar, seghet wifi drop m.m.
Redigerat av Ochåäö, 27 November 2018 - 09:16.
Postad 03 November 2018 - 10:18
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2527 inlägg
Någon skillnad mellan den med android 9.0 och den med 4.4? Vilka appar kan man ladda ned? Är egentligen intresserad av Viaplay, Canal Digital, SVT Play etc.
Postad 26 November 2018 - 10:07
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Nu har jag köpt och installerat en Mi BOX, funkar klockrent med det jag vill:
- Cmore (sideloaded)
- Viaplay
- SVTPlay
- Kodi
- Youtube
Jag har dock INTE uppgraderat till Oreo eftersom många har rapporterat strul då...så jag är kvar på 6.0.1
..."If it's not broken - Don't fix it"
Postad 28 November 2018 - 13:25
Unregistered4fe51e59
-
Unregistered4fe51e59
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Jaha...då uppgraderades boxen av sig själv idag....men det mesta verkar funka....håller tummarna :-)
Postad 29 November 2018 - 05:49
gustavk
-
gustavk
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Fungerar SFanytime på denna box?
Postad 29 November 2018 - 08:25
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Finns en tråd på Swedroid som listar alla appar som funkar på Android TV. SF Anytime funkar sedan 180628.
Postad 09 December 2018 - 08:21
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Fick igång min mi box. Lite udda lösning.
Har strong extender 1600 mesh wifi system.
Har haft problem med autensetingsproblem och in och ur koppling på vissa enheter. Googlade runt lite och fann att några löst problemet med ha tex bara siffror i lösenordet till wifi:t. Sedan hittade jag en tråd här på minhembio där en medlem med samma strog enheter hade haft liknande problem. Denne person hade då tagit bort ett bindestreck i sitt wifi namn och löst problemet. Jag hade ett understräck med i mitt wifi namn. Byte namn till ett utan understräck. Efter detta fungerar mibox:en. Jag har en 30/30 lina.
Redigerat av Ochåäö, 09 December 2018 - 12:46.
Postad 09 December 2018 - 12:13
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Kollade på film i går på netflix, körde ljudet genom recivern och ljudet höll på att lagga 
något som varit med om liknande?
Postad 09 December 2018 - 12:51
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Kollade på film i går på netflix, körde ljudet genom recivern och ljudet höll på att lagga 
något som varit med om liknande?
Är bland annat sånt jag haft problem med, hack, ljud med still bild m.m. Men efter wifi namn och lösen ändring fungerar den. Hur snabbt bredband har du?
Postad 09 December 2018 - 12:56
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Är bland annat sånt jag haft problem med, hack, ljud med still bild m.m. Men efter wifi namn och lösen ändring fungerar den. Hur snabbt bredband har du?
100/100 och routern står ganska så nära, finns inget problem med andra enheter som går på wifi som står betydligt längre i från routern.
Postad 10 December 2018 - 10:43
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
100/100 och routern står ganska så nära, finns inget problem med andra enheter som går på wifi som står betydligt längre i från routern.
mina tips blir.
reseta mi boxen.
reseta wifi(router extenders m.m)
Om du har _ . - eller liknade i ditt wifi namn eller lösen bytt till bara bokstäver och siffror. Verkar som det var det som löste mitt problem för något annat gjorde inte jag.
Postad 14 January 2019 - 14:06
Hooch
-
Hooch
-
Forumräv
-
-
991 inlägg
Jag har precis köpt och tänker testa därhemma hur det går, tycker jag inte har enorma krav och kommer främst användas till:
Plex
Netflix
Viaplay
Spela upp FLAC från hdd och diverse filmer (ej sååå tunga)
Har inte pysslat med Kodi på hur länge sem som helst, så det ska testas också.
Jag är mest nyfiken på att bild/ljud utan lagg funkar till min projektor, både från hdd och stream. Kommer köra optiskt ut för 5.1 ljud då min receiver är äldre.
Intressant att se om det kommer funka eller om man måste upp i nivå till tex Vero?
Postad 14 January 2019 - 18:33
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
fattar mig inte på Plex appen den suger är ljudet unsupportat så ska den fan i j*vlar transcoda även bilden.. går över till Kodi med Plex addin då funkar de felfritt.
Postad 14 January 2019 - 19:16
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Hur använder kodi? Typ streama film från server osv?
Postad 14 January 2019 - 19:23
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hur använder kodi? Typ streama film från server osv?
hur använder Kodi?? med Plex? du tar ner addin från Kodi respiratory sen bara köra den!
Postad 14 January 2019 - 19:31
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har bara använt kodi för att titta på mkv filer! Menade mer vilket andra användningsområden som finns med kodi på Android tv box, har ingen erfarenhet att plex och vet inte vad den gör 😂
Postad 14 January 2019 - 19:36
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har bara använt kodi för att titta på mkv filer! Menade mer vilket andra användningsområden som finns med kodi på Android tv box, har ingen erfarenhet att plex och vet inte vad den gör
Plex är en centraliserad server där du har all film och övrig media i stället för hålla på med att föra över mkv till mi boxen så kan du bläddra på allt som tex ligger på datorn o spela upp det
lika så kommer du åt samma media vart du en är i världen via nätet plex ...
https://www.youtube.com/watch?v=E1XarhCUL8o
https://www.plex.tv/
Redigerat av Duckface21, 14 January 2019 - 19:39.
Postad 14 January 2019 - 19:43
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har man inte använt Plex så bör man testa det ...!! Som jag sa så är Plex appen för Android tv värdelös dock de verkar inte arbetat mycket på den direkt men kör man med Kodi o plex addin där så funkar de kanoners
Postad 14 January 2019 - 20:37
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Plex behövs inte för att streama till Kodi.
Du behöver bara göra en nätverksutdelning från valfri NAS eller liknande och kan spela upp det på valfri enhet med Kodi.
Postad 14 January 2019 - 20:41
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Har kört från server till laptop på det sättet tidigare, men fick det inte att fungera från server till xiaomi boxen  såg på Youtube att folk verkade använda kodi för att komma i kontakt med kodis servrar med filmer osv?
Postad 14 January 2019 - 20:42
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Plex behövs inte för att streama till Kodi.
Du behöver bara göra en nätverksutdelning från valfri NAS eller liknande och kan spela upp det på valfri enhet med Kodi.
Självfallet det vet ju alla men Plex är lättare, man slipper fiffla med utdelningar osv en Plex server och alla enheter har samma oavsett om det är android tv eller mobil eller dator och även över internet
Postad 14 January 2019 - 20:46
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Plex funkar även vid sämre anslutning... de som har för dålig hastighet på nätverkat eller spelaren inte stödjer formatet så tar Plex och transcodar det i passande bitrate och format så de funkar över alla enheter vist de kräver datorn man har hinner transcoda det med
Postad 14 January 2019 - 21:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Självfallet det vet ju alla men Plex är lättare, man slipper fiffla med utdelningar osv en Plex server och alla enheter har samma oavsett om det är android tv eller mobil eller dator och även över internet
Funkar med Kodi med och du kan se i valfri program som stöder t.ex. UPNP med.
Vill man se utanför hemmet så handlar det bara om ett par portforwardings eller VPN.
Visst skulle väl vara för transcoding då men ser inget större behov för det.
Redigerat av Leatherface, 14 January 2019 - 21:12.
Postad 14 January 2019 - 21:27
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Funkar med Kodi med och du kan se i valfri program som stöder t.ex. UPNP med.
Vill man se utanför hemmet så handlar det bara om ett par portforwardings eller VPN.
Visst skulle väl vara för transcoding då men ser inget större behov för det.
Fast Plex är inte Upnp!! har du använt Plex? det låter inte så!
Det finns även inbyggt en Upnp tjänst i Plex så den funkar den vägen med för den som vill köra så, men det har jag stängt av då Upnp suger vem använder ens Upnp 2019?
Redigerat av Duckface21, 14 January 2019 - 21:54.
Postad 15 January 2019 - 14:25
Hooch
-
Hooch
-
Forumräv
-
-
991 inlägg
Bra med info om Plex och dess addin på Kodi, då kommer jag köra det. Jag har kört Plex till min Chromecast och gillar layouten mm på Plex.
Jag läste att Viaplay krånglar, men att man ska ladda hem Viaplay från apkmirror sidan och sedan lägga den på tex en USB sticka. Därefter ladda ned en filhanterare och sedan starta apk filen för att få Viaplay installerad, kör ni så?
Något annat som ni anser vara viktigt att installera och köra nu i början?
Postad 15 January 2019 - 14:33
sonnyb
-
sonnyb
-
Rookie
-
4 inlägg
Bra med info om Plex och dess addin på Kodi, då kommer jag köra det. Jag har kört Plex till min Chromecast och gillar layouten mm på Plex.
Jag läste att Viaplay krånglar, men att man ska ladda hem Viaplay från apkmirror sidan och sedan lägga den på tex en USB sticka. Därefter ladda ned en filhanterare och sedan starta apk filen för att få Viaplay installerad, kör ni så?
Precis så har jag gjort och förutom en smått irriterande text att min tv inte är supporterad fungerar Viaplay fint.
Postad 15 January 2019 - 15:40
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Du kan även lägga Plex som autostart på Kodi riktigt bekvämt bara köra Plex för allt inom kodi
Redigerat av Duckface21, 15 January 2019 - 15:41.
Postad 15 January 2019 - 16:21
Hooch
-
Hooch
-
Forumräv
-
-
991 inlägg
tackar för feedback...ska bli intressant att pilla lite i helgen! :-)
Postad 27 January 2019 - 08:01
Ochåäö
-
Ochåäö
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Vad tror ni om denna, konkurrent till mibox?
Test av Lon Kungen av nätverksprodukter.
https://youtu.be/lMeIqU_gbWQ
Har beställt L varianten. Strax över 700kr från Tyskland.
Redigerat av Ochåäö, 27 January 2019 - 08:02.
Postad 27 January 2019 - 10:33
Jolly Roger
-
Jolly Roger
-
Användare
-
-
151 inlägg
Någon annan som har haft problem när ma ska slå på enheten med fjärrkontrollen? I bland startar den direkt, andra gånger får jag trycka ca10 gånger på power knappen, andra gånger får jag dra ut kontakten.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|