Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Centrum Titan 500 *

164 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Centrum Titan 500 (Surroundförstärkare) 1 6,93 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 04 september 2007 - 17:05

Unregistered44735aad
  • Unregistered44735aad
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Finns det någon här som äger en Titan 500 och har koll på funktionerna ?

Träffade en tjej som hade fått "hjälp" av en "teknisk" granne att köpa ett hembiopaket med TV och allt.
Det är en Titan 500 som sitter där och hon bad mig om hjälp med subben som sällan eller aldrig gick igång. Dessutom fick hon inte ljud på alla högtalare.

Läste manualen ....
Fick igång subben ett tag, och högtalarna, men nästa gång jag var där så funkade det inte igen.

Igår var jag där och vi skulle kolla på en DVD.
Inte fasen hoppa subben igång inte, nänä
Jag orkade inte bara sitt där en timme till o mekka med inställningarna, så det blev DVD-film med vanligt stereoljud... hur kul är det !?

Vad är det som aktiverar subben egentligen ?
Måste man ha några specialinställningar satta ?

Finns det nån som kan ge mig lite tips ?

#152

Postad 04 september 2007 - 22:40

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

  • 2 714 inlägg
  • 0
Inga special.

Kopplas via lågnivå, men är det möjligtvis en centrum sub? Deras Auto-påslag är lite kass så man får vrida upp en del.

#153

Postad 11 september 2007 - 13:03

Unregistered24bd8181
  • Unregistered24bd8181
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Det som saknas i denna tråd är bilder på innehållet, gärna sådanna så det går att se vad det sitter i den.
Kanse något som går att modda eller snatta till annat ändamål.

#154

Postad 13 oktober 2007 - 08:49

FilipO
  • FilipO
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
TV:46D3000
Digt. box: billig nokia
Förstärkare: Centrum Titan 500

TV:n är kopplad till boxen med en "bättre" scartkabel.
Boxen är kopplad till förstärkaren med optiskt kabel, för att få 5.1 ljud.

Ljudet som kommer från tv högtalarna ligger i godkänd sync med bild, men problemet är att ljudet från förstärkaren ligger helt fel, blir som ett eko om både är på. Har testat att enbart använda förstärkarljud men det ligger så märkbart fel att det inte går att ha på den. Kör nu enbart med tv-högtalare.

Jag hade inte det här problem tidigare när jag hade 28 tums crt då jag enbart använde förstärkaren.

Har 0 på volymförskjutning på tv.
Det finns tre Delay knappar på fjärrkontrollen till förstärkaren: Rear, Back och Center
Det utgör möjligtvis ett problem eftersom bara rear knappen funkar. Det blir något bättre när man väljer stereo ljud istället för surround.

Märkte även nu att ljudet på SVT 1 & 2 enbart går att få genom förstärkaren.

Detta borde ju kunna lösas genom inställningsmöjligheter.
Några förslag på hur problemet går att lösa? Eller hjälp med någon form av felsökning?
Ligger problemet i tv, box, förstärkare, kablar eller är det ett kombinerat fel?

#155

Postad 19 december 2007 - 09:44

Unregistered3bba9fa9
  • Unregistered3bba9fa9
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Finns det någon här som äger en Titan 500 och har koll på funktionerna ?

Träffade en tjej som hade fått "hjälp" av en "teknisk" granne att köpa ett hembiopaket med TV och allt.
Det är en Titan 500 som sitter där och hon bad mig om hjälp med subben som sällan eller aldrig gick igång. Dessutom fick hon inte ljud på alla högtalare.

Läste manualen ....
Fick igång subben ett tag, och högtalarna, men nästa gång jag var där så funkade det inte igen.

Igår var jag där och vi skulle kolla på en DVD.
Inte fasen hoppa subben igång inte, nänä
Jag orkade inte bara sitt där en timme till o mekka med inställningarna, så det blev DVD-film med vanligt stereoljud... hur kul är det !?

Vad är det som aktiverar subben egentligen ?
Måste man ha några specialinställningar satta ?

Finns det nån som kan ge mig lite tips ?


Hej,

En snabb fråga, hur många lågnivå utgångar för subwoofen finns det på receivern (Centrum Titan 500)?

Belfour

#156

Postad 25 december 2007 - 16:44

Luddoo
  • Luddoo
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som inte kan få DTS ES att fungera?

#157

Postad 14 januari 2008 - 14:29

RockTycoon
  • RockTycoon
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte ett hemmabiopaket med just Centrum förstärkaren innan jul. Plockade ihop allt och testkörde ca 1 timme.
Märkte en stark lukt från förstärkaren och kollade om den var varm. Höll på att bränna mig på toppen!!!
Skickade förstärkaren i retur och fick en ny efter en vecka. Pluggade in allt igen och efter en timme, samma visa.
Lukt + rejält varm igen. Nån mer som har haft liknande problem med sin Centrum?

#158

Postad 16 december 2008 - 22:45

mrmad68
  • mrmad68
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Köpte ett hemmabiopaket med just Centrum förstärkaren innan jul. Plockade ihop allt och testkörde ca 1 timme.
Märkte en stark lukt från förstärkaren och kollade om den var varm. Höll på att bränna mig på toppen!!!
Skickade förstärkaren i retur och fick en ny efter en vecka. Pluggade in allt igen och efter en timme, samma visa.
Lukt + rejält varm igen. Nån mer som har haft liknande problem med sin Centrum?



hej alla

jag har haft min centrum titan 500 rätt många år nu.
har inte upplevt några problem som ni pratar om här.
har numera upplevt att subben inte slår som den skall längre.
någon som upplevt detta problem?
kör inte centrum sub längre utan en 12" jamo på 200 rms.
har kopplat subben till "pre out subwoofer"

#159

Postad 02 februari 2009 - 16:43

ploppegott
  • ploppegott
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

har som tok-rookie läst en del av inläggen här och har en s k reflektion.... I ALLA forum inom samtliga områden blir man lite nervös, intresset dör en smula, mest för att man är väldigt osäker. Intresset kan vara hur stort som helst men men. I mitt fall har jag i en massa år kört med en vanlig stereoförstärkare (Technics) med surround-funktion till fläsk-tv,n och tyckt att det funkat bra. Sedan kommer man hem till någon (min sopåkargranne) som byggt en egen bio hemma.... Suck. Vilket j____a drag, upplevelse! Bara att kolla på PLUS och höra när terriern släpper ner soptunnelocket är en kick! Men....

OM jag nu vill ha en anläggning själv, hur gå till väga då? Man blir ju galen. Det är bi-ampning, 2 - 4 HDMI, watthysteri, komponent in och ut..... "det finns ingen genväg till det perfekta ljudet.."

Snälla, ett förslag på en BRA begagnad reciever, Centrum-anläggning (typ)? Utan skrämma bort mig, men jag vill köpa kvalitet utan att bli skinnad för mkt pga märkeseffekt (Adidas typ)... Kort, jag vill ha ett ok hemmabioljud!

Eller, det finns kanske en ok tråd? Har inte hunnit kolla så noga

#160

Postad 30 juni 2010 - 18:57

Unregistered35856
  • Unregistered35856
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej
Köpte en beg Centrum idag. Är nöjd med ljudet men den spelar sjukt lågt på aux via min Lp spelare. Har inte för mig att detta var ett problem innan. Nu är jag tvungen att maxa volymen för att kunna komma upp i ljud som passar!

Nån som har haft samma problem med aux ingångarna.

ps spelar ingen roll om jag tar på aux, cd, tape. samma på alla....

#161

Postad 30 juni 2010 - 20:48

Unregistered1593
  • Unregistered1593
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Det låter lågt för att du behöver ett riia-steg mellan lp-spelaren och förstärkaren. Om du inte har en phonoingång på förstärkaren dvs. (alltså inbyggt riiasteg). Lp-signalen behöver förstärkas och korrigeras och det gör riiat.

#162

Postad 19 januari 2011 - 14:10

Mangehl
  • Mangehl
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej.

Jag funderar på att byta upp mig från 2.0 till 5.0, då funderade jag på denna förstärkaren som jag kan få för 400:- begagnad nu. Är den värd det? Kör i övrigt med budgethögtalare från Dynavoice så jag är inte ute efter nåt extremt som ni förstår, vill mest få lite trevligare upplevelse i film och spel. Finns det nåt väldigt mycket bättre alternativ i en prisklass som är under 1000:-?

#163

Postad 12 juli 2012 - 20:54

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Bara ett år efter senaste inlägget, så chansen att nån läser detta är väl minimal :P Jag köpte iaf ett hemmabiosystem från NetOnNet när jag flyttade hemifrån för ca 10 år sen. Då ingick en Centrum DVD som klarade bl.a DivX, en Centrum Titan 500 förstärkare samt Ophelia 340 högtalarna och jag blev riktigt imponerad hur pass bra den spelar. Även en kompis som köpte ett hemmabiosystem av nått känt märke (kommer inte ihåg vilket) blev imponerad och samtidigt irriterad över att han gett betydligt mycket mer för sitt som inte ens var i närheten av samma ljudkvalité som mitt. Än idag så fungerar systemet precis lika bra som när jag köpte det och då har det spelats ganska hårt med techno och liknande musik med väldigt mycket bas. Så helt klart värt pengarna!

Den enda nackdelen var att DVDn gav upp rätt fort. Den kunde hänga sig mitt under en film och enda sättet att få ut skivan var att dra ut sladden och sen sätta in den igen.

#164

Postad 04 januari 2013 - 23:22

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

hej alla

jag har haft min centrum titan 500 rätt många år nu.
har inte upplevt några problem som ni pratar om här.
har numera upplevt att subben inte slår som den skall längre.
någon som upplevt detta problem?
kör inte centrum sub längre utan en 12" jamo på 200 rms.
har kopplat subben till "pre out subwoofer"


Hej! Löste sig problemet någonsin?
Märkte att den som står hos mina föräldrar råkat ut för samma sak nu.

Edit: kan meddela att det löste sig nu. höll på och fippla runt med olika grejer. Tror att det som löste problemet var när jag bytte till "large speakers" på frontarna. Då gick det att aktivera subwoofer.

Redigerat av glemmy, 07 januari 2013 - 00:10.


#165

Postad 16 februari 2013 - 18:05

Unregistered424305f4
  • Unregistered424305f4
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered424305f4, 22 februari 2013 - 17:57.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.