Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Discshop.se tråd

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 March 2005 - 13:25

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Är det inte som så att Discshop numera ägs av Bonnier?
Det är väl efter deras övertagande som de flesta vilkoren har försämrats?
De nya ägarna vill väl generera mer vinst och när de gör detta så biter de sig själva i svansen genom att man kanske lyckas skrämma bort sina trognaste kunder.
Men vad gör det om man får in 10st nya kunder? Många småordrar kanske genererar mer pengar än ett fåtal storkunder som handlar ordentligt?

Bara lite funderingar kring det hela, jag har inga belägg för det jag säger utan det är bara spekulationer från min sida.

Postad 07 March 2005 - 14:15

Gäst_AgentFlynt_*
  • Gäst_AgentFlynt_*
  • 0
Det kanske inte är så intressant för Discshop med storkunder, vad vet jag. Personligen föreställer jag mig att det skulle vara mer knyckligt att administrera en stor mängd småkunder (och därmed mer kostsamt) än att se till att storkunderna stannar kvar.
Jag kan bara konstatera att det för mig är totalt ointressant att Discshop väljer ett slå av en tia eller två på priset på en typisk ny storfilm. Att marginalerna enligt utsago skulle vara små må så vara, men jag kan å andra sidan peka ut ett antal importtitlar (främst R2UK) där marginalen ter sig VÄLDIGT stor i jämförelse med vad brittiska nätaffärer tar för samma titlar.
Att det sedan för Discshop ekonomiskt sett skulle göra så stor skillnad att lägga gränsen på fri frakt på 600 istället för 500 tror jag är rena nyset.

Postad 07 March 2005 - 15:37

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3403 inlägg
  • 0

Mao verkar det som att det inte kommer att införas ytterligare en skala av medlemskap modell Platinakund eller liknande.

<{POST_SNAPBACK}>

Nepp.
Har försökt tjata på Discshop flera gånger om just en högre klass som skulle kallas Platinakund....
Men si de gick inte :(

Postad 01 April 2005 - 09:21

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Nån som ska på rean idag?

Missa inte Discshops stora spel- och filmrea den 1-3 april på Industrivägen 5, 3tr i Solna!"

Fredag 1 april kl 9-19 OBS - Endast guldkunder!
Lördag 2 april kl 10-17
Söndag 3 april kl 10-17

Postad 01 April 2005 - 10:43

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Hur har de informerat om detta? Genom annons i lokalpressen däruppe?

Postad 01 April 2005 - 11:12

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Nyhetsbrev. Har fått tre stycken om denna rea.

Postad 01 April 2005 - 11:33

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Är ni boende i Stockholmsområdet, så de har riktat reklamen mot närboende? Jag är guldkund och får alla andra mail men detta/dessa har jag inte fått.

Postad 01 April 2005 - 11:50

partajare
  • partajare
  • Mästare

• 3282 inlägg
  • 0
Samma här, och bor inte (THANK GOD :D ) i stockholmstrakten.

Postad 01 April 2005 - 12:48

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Jag var där idag.
Kunde lika gärna åkt ner på Coop eller Rusta och fyndat i lådorna.

Fanns iofs ett par gamla TV-serier såsom Six feet under, 24 o.dyl utan svensk text för 200:- per säsong. Restens tyckte jag vid en snabb skumning var rena dyngan.
Å andra sidan ORKAR jag inte stå och rota i pallar med pallkragar med fodral huller om buller.

Postad 14 July 2005 - 13:33

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Beställde ett spel (Battlefield2) klockan 17:30 i tisdags, och när jag kom hem från jobbet på onsdagen 14:30 så låg paketet och väntade på mig nedanför brevinkastet...

SÅ skall man leverera paket till kunder! Under 24timmar från beställning till leverans till kund :lol:

Redigerat av Unregistered8147b14e, 14 July 2005 - 13:35.

Postad 14 July 2005 - 14:02

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Ja, det är måååånga butiker som borde ta lärdom av deras kundservice.

Postad 14 July 2005 - 14:06

Unregisteredf380a49e
  • Unregisteredf380a49e
  • Mästare

• 2991 inlägg
  • 0
Håller med dig Stefan N, och det är väl också därför jag (nästan) uteslutande handlar alla mina DVD från de.

Postad 27 July 2005 - 15:59

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Servicen på discshop är helt okey.
Men jag har vid ett flertal tillfällen beställt filmer som inte kommit fram som de ska. Nu senast beställde jag tre filmer i söndags, och de har fortfarande inte kommit fram som de ska.

Men tack vare servicen så skickas ett nytt paket idag så att jag har det i min låda i morron. Om inte posten schabblar förstås... ;)

Så jag ska ge discshop en chans till, men om nästa paket försvinner så lägger jag ner discshop för gott...

Postad 27 July 2005 - 17:12

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Servicen har jag aldrig haft problem med iaf å snabbt får man filmerna oxå men
om det är billigt va en annan sak. I typ 80-90% av fallen när ja beställer hittar man
filmen billigare på cdon. (dom 2 butiker jag beställer oftasat från)
Är inte guldkund än iof (kan ju bara bero på en sak)
Tex Station Agent som nån skrev om tidigare va med i en kampanj
2 för 199:- på discshop , cdon har den i kampanj 2 för 178:-

Så hur mucket billigare är det som guld kund, är det typ värt å köpa dyrare tills man
blir det eller?
Skriv gärna ner nå prisexempel ni som är det.

Postad 27 July 2005 - 17:25

rogggan
  • rogggan
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Det där med guldkund gör mest på frakten. Har nog varit guldkund där i ett år nu men jag tror bara jag har köpt en film till guldkundspris.

Postad 27 July 2005 - 17:40

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Blev direktvisad här av en moderator. Om jag skulle posta mitt problem, skulle jag då inte sno tråden av den som startat det? anyway...

Det är så jag fick Equilibrium (Cubic) & X-Men från Discshop igår. Det var så att X-Men var öppet, det hade ingen "plastpåse" på, ni vet vad jag menar, kändes som nån hade öppnat den eller nåt (inget fel på filmen dock, inte vad jag vet). Borde jag oroa mig för det?

Det andra var Equilibrium (Cubic). Den hade en hel annan fodral paket än vad deras sida lovar. Ja, jag vet, jag är petig, men jag (så som kanske några andra) bryr mig om vad för fodral mina filmer har. Men det är inte bara "ful fodral" tjafs, det är en sån där nordisk fodral, med hela skandinaviens flaggor och språk överallt, mycket fult och irriterade. Mycket besviken. Dock på deras hemsida (ni kan själv kolla in det), så är det definitivt inte så. Om ni undrar vad för nordisk fodral jag menar så har discshop några såna fodralsbilder upplagt på filmer som Donnie Brasco och Rounders, t.ex. Se själv vad ni tycker, är dem verkligen inte så....

-Jag undrar om det finns såna Equilibrium fodrals utgåvor tillgängliga som dem har på sin hemsida eller om denna nordiska fodral är allt vad dem har. Om dem har, kan jag be eller kräva om en ny (gentemot jag kickar tillbaka denna, obruten förpackning, dem betalar portot?)?

Postad 27 July 2005 - 17:40

Unregisterede92885bb
  • Unregisterede92885bb
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Därför de är fraktfritt på en annan butik för jämnan då kanske.
Det är inte alla filmer som är billigare som guldkund typ x% billigare?
Eller är det vissa utvalda?

Redigerat av Unregisterede92885bb, 27 July 2005 - 17:41.

Postad 27 July 2005 - 19:40

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Vissa utvalda.

Postad 21 August 2005 - 15:25

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
För några dagar sedan ramlade det in en rabbatkupong i min mail. Denna skulle kunna användas på Discshop tom den 22/8 (idag). Har inte handlat av dem tidigare och upptåckte ett par saker som jag personligen inte tycker är så bra.

1. Priset - De filmer eller musikdvds som jag var intresserad av var betydligt billigare på ffa Cdon. Ibland blir det tom dyrare med rabatten om jag skulle handla på Discshop. ;)

2. Sortera listor - Går det? På Cdon kan man sortera per flera olika parameterar. Då jag inte hade någon speciell film i tanke så tänkte jag sortera per lägsta pris för att se om det var något av intresse som hade prissänkts. Detta tycks inte gå?

Siten är ju riktigt välmatad annars men prisskillnaderna är alldeles för stora och listsorteringen kass (eller har jag missat något?).

Postad 21 August 2005 - 16:17

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Det där med guldkund gör mest på frakten. Har nog varit guldkund där i ett år nu men jag tror bara jag har köpt en film till guldkundspris.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har varit guldkund i över 5 år och numera betalar jag mot faktura som kommer 1 gång i månaden, fakturan brukar komma runt den 15 varje månad, jag har då fram till den 20e nästa månad på mig att betala, perfekt att få allt man handlar på en och samma faktura. Fick även en Disney film i julklapp, har man handlat för över 100 tusen så ska man ju ha lite förmåner.

Postad 24 August 2005 - 10:38

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Discshop säljer begagnade filmer som nya!

Jag beställde 2 filmer från Discshop och dom dök upp som vanligt när man beställer från dom dagen efter vilket är bra. Filmerna jag besällde är Pirates Of The Caribbean (2-disc) & Flying Daggers. Bägge filmerna kom oplastade och detta väckte suspekt direkt då jag vet personer som just beställt dessa filmer och fått dom inplastade (en arbetskamrat köpte sin Flying Daggers på Statoil och den var också inplastad).

Jag öppnade Pirates Of The Caribbean och blev helt paff då det bara fanns en skiva. Tog loss skivan och såg att den hade vad som såg ut som mjäll på undersidan samt att den visade upp tecken på att ha blivit spelad. Öppnade genast Flying Daggers och den visade också tecken på att vara begagnad, små repor och ett fodral som visade upp slitage i hörnen.

Kontaktade Discshop och fick till svars att "detta var konstigt" & "det har aldrig hänt förut". Skickade tillbaka filmerna och väntade. Efter en vecka fick jag tillbaka "nya" filmer och denna gången var Pirates Of The Caribbean inplastad men inte Flying Daggers. När jag öppnade Pirates Of The Caribbean var disc 1 (den med filmen på) full med vad som ser ut som smulor eller smuts (korn) medans disc 2 såg ny ut. Flying Daggers hade slitage i hörnen igen men skivan såg ny ut så man kan ju undra om dom bara hade bytt ut den och skickat i samma slitna fodral.

Jag kontaktade bägge filmbolagen och fick efter mycket om och men tag på en person som kunde bekräfta att dessa filmer är inplastade vid leverans till leverantörerna och att dom skall vara det ut till kund också.

Kontaktade Discshop och hävde köpet och sa vad jag tyckte och att jag inte kommer handla där mer och då sa personen i luren ungefär bara "okej". (hur mycket bryr dom sig om kunden?)

Jag har nu slutat att handla från Discshop då jag är säker på att dom säljer begagnade filmer som nya.

Postad 24 August 2005 - 11:06

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Samma sak omtalat på dvdforum.nu:

Begagnade DVDs hos Discshop?

Postad 24 August 2005 - 11:19

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Samma sak omtalat på dvdforum.nu:

Begagnade DVDs hos Discshop?

<{POST_SNAPBACK}>

Det var intressant att läsa att fler än jag råkat ut för detta. Jag har precis skickat ett brev till Discshop där jag ber dom radera mig ur deras register. Skickade också ett brev till huvudkontoret där jag beskriver i detalj vad som har hänt. Få se om jag får något svar eller en ursäkt men det är ju inte troligt.

Postad 24 August 2005 - 15:06

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0
Fick en förnyad och förlängd 50krs-rabatt (gäller nu tom sön 28 aug). Kommer inte att nyttja koden så sätt ett pm om intresse finns (trots en del negativt om Discshop på slutet :( ). Tror iaf att den inte är personlig?

Postad 24 August 2005 - 15:54

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Har ALDRIG hänt mig att jag fått någonting liknande vad Überbio beskriver och jag tror inte att det hänt speciellt många andra förutom honom.

Hade det gjort det hade det blivit ramaskri här på forumet då vi har en hel del folk som spenderar smärre förmögenheter hos Discshop härifrån.

Postad 24 August 2005 - 15:57

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Har ALDRIG hänt mig att jag fått någonting liknande vad Überbio beskriver och jag tror inte att det hänt speciellt många andra förutom honom.

Hade det gjort det hade det blivit ramaskri här på forumet då vi har en hel del folk som spenderar smärre förmögenheter hos Discshop härifrån.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du läst tråden som det länkades till?

Postad 24 August 2005 - 16:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med, med min julklappsfilm så fick jag lite statestik på hur mycke film dom sålt i Sverige sedan starten och de rör sig om flera miljoner filmer, och med tanke på den mängden så är de nog typ 0.00000001 procent som råkat ut för detta, jag har som sagt handlat film där för över 100 tusen och jag får alltid filmerna inplastade och damm/repfria=nya.

Redigerat av Unregistered94c28536, 24 August 2005 - 16:52.

Postad 24 August 2005 - 17:02

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Ja, detta känns väldigt mycket som en leverantörsgrej (Åkerberg drar samma slutsats på dvdforum). Finner det märkligt att man går hårt åt Discshop för en sådan här sak...

Postad 24 August 2005 - 17:41

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Ja, detta känns väldigt mycket som en leverantörsgrej (Åkerberg drar samma slutsats på dvdforum). Finner det märkligt att man går hårt åt Discshop för en sådan här sak...

<{POST_SNAPBACK}>

Tror också att det kan vara leverantörsgrej men killarna har handlat av Discshop och då är det också dit de skall vända sig med klagomålet. Det är ju illa om inte Discshop vill "ta upp saken" för sina kunders räkning om så varit fallet.

Postad 24 August 2005 - 17:58

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Finner det märkligt att man går hårt åt Discshop för en sådan här sak...

<{POST_SNAPBACK}>

Som Pefre skrev så är det ju av Discshop som man handlar av och inte leverantörerna. Sedan om det skulle hända dig ett par gånger så kanske du skulle se det på ett annat sätt!?!?

Postad 24 August 2005 - 18:18

Camilla-25
  • Camilla-25
  • Lärjunge

• 425 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl ändå personalen på Discshop som sänder grejerna. Dom lär ju märka om det dom sänder inte är inplastade???

Tycker att det är riktigt dåligt att skicka filmer som inte är inplastade. Oavsett om dom "tror" att det är nytt. Någon har ju uppenbarligen öppnat förpackningen, då är det bara att byta och skicka iväg en inplastad film.
Så gör man om man är serviceminded i alla fall.

Postad 24 August 2005 - 18:32

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Det är väl ändå personalen på Discshop som sänder grejerna. Dom lär ju märka om det dom sänder inte är inplastade???

Tycker att det är riktigt dåligt att skicka filmer som inte är inplastade. Oavsett om dom "tror" att det är nytt. Någon har ju uppenbarligen öppnat förpackningen, då är det bara att byta och skicka iväg en inplastad film.
Så gör man om man är serviceminded i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis...

Postad 24 August 2005 - 18:50

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Überbio: Det är klart att det är Discshop som man kontaktar, men man får samtidigt vara försiktig med vem man lägger skulden på. Jag ser det som ett garanterat fall av bedrövlig hantering hos distributörerna. Att sluta köpa från Discshop, be dem att radera en ur sina register, etc. tycker i vart fall jag är att gå ett steg för långt. Är jag rätt ute i mitt antagande (och det är jag naturligtvis :() så kan sådant sluta med att man inte kan handla någonstans. För du kan ju likväl drabbas på Cdon och Ginza, eller hos vilken handlare som helst. Inte vill du väl att alla filmer skall öppnas av försäljaren för kontroll? Problemet skulle ju inte precis minska då.

Ser vi till frågan om vad jag skulle gilla att drabbas så får jag säga att visst har det hänt även mig (dock ej på Discshop utan hos fysiska butiker och vid något köp från en mindre näthandlare). Man blir ledsen när det händer, och man har ju faktiskt betalt för att få sakerna i nyskick (händer ju också att man köper begagnat av en privatperson och skicket skiljer sig markant från beskrivningen). Det leder till merarbete som man får ta ställning till om det är lönt mödan eller ej. Hursomhelst får man se sakerna som de är och inte gå i taket och låta missödet gå ut över någon som inte med säkerhet är skyldig till det skedda. Klart är att ett smidigt bemötande från en kundtjänst är att föredra, men samma sak där - en kundtjänstmedarbetare med en dålig dag eller svårigheter med att ta in problemet är inte en anledning (i mitt tycke) för att bryta relationerna med ett i övrigt välfungerade företag.

Ni gör som ni vill med era affärsrelationer, men att ropa ut anklagelser utan särskilt mycket på hand (tänker främst på uttalanden som "jag är säker på att dom säljer begagnade filmer som nya" när vi inte har något som säger att någon på Discshop har en sådan intention) är ändå att ta i lite väl mycket - har jag fel i det?

Camilla-25: Discshop säger själva att de enbart säljer nya filmer, de har aldrig sålt begagnade (dvs. inte med deras vetskap). Är det några filmer som är fingrade på så har de troligtvis varit en sväng på annat håll innan, och då är det distributörerna som ligger bakom. Det förekommer också att en del distributörer inte plastar in sina filmer överhuvudtaget, och att då stå och kolla på var film och göra individuella bedömningar ter sig något onödigt. Är det en floater så är det en annan sak, då är en kontroll en nödvändighet för allas skull.

Jag vet att detta retar er, men det är faktiskt bra mycket bättre att lösa de sällsynta problemen när de väl uppstår istället för att göra en massa jobb i onödan. Något att tänka på är att andelen oplastade filmer ligger på 10-15% enligt Discshop, vilket är väldigt många filmer. Att införa kontroller tar tid, och tid är pengar - i slutändan våra pengar!

[Edit: Något stavfel och ett saknat ord!]

Redigerat av WayFar, 24 August 2005 - 18:52.

Postad 24 August 2005 - 22:04

tb303
  • tb303

• 3403 inlägg
  • 0
Det känns som att det kvittar ifall ett vanligt plast keepcase är inplastat eller ej.
Fodralet i sig är ju rätt så tåligt ändå.
För min egen del får keepcase gärna vara oplastat, materialslöseri annars.
Bara fodralet är i bra skick och skivan repfri och sitter hårt, så att säga i fodralet.
Då vet man den är ny.

Annat är det med lite exklusivare utgåvor, typ större boxar och digipacks som är betydligt ömtåligare för repor och små märken.
Då ska fodralen skyddas så mycket som möjligt. :(

Postad 25 August 2005 - 05:50

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Att sluta köpa från Discshop, be dem att radera en ur sina register, etc. tycker i vart fall jag är att gå ett steg för långt. Är jag rätt ute i mitt antagande (och det är jag naturligtvis :() så kan sådant sluta med att man inte kan handla någonstans. För du kan ju likväl drabbas på Cdon och Ginza, eller hos vilken handlare som helst.

Men det viktiga är hur man då blir bemött av resp butik. Att det blir konstigheter någon gång får man räkna med men man vill inte handla av en butik som inte "ser" ens problem.

Redigerat av Unregistered1013, 25 August 2005 - 05:51.

Postad 25 August 2005 - 06:49

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Intressant läsning. Köpte The Aviator 2 Disc Edition av dem för inte så länge sedan och fick den just utan skyddsplast på. Reagerade inte särskilt mycket över detta förrän jag läste denna tråd, nu börjar man ju bli lätt fundersam över vad som pågår.

Postad 25 August 2005 - 08:44

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Det är klart att det är Discshop som man kontaktar, men man får samtidigt vara försiktig med vem man lägger skulden på...

<{POST_SNAPBACK}>

Att jag väljer att inte vara kund hos Discshop är ju mitt val och det behöver du inte spekulera i lika lite i det att jag anser att skulden ligger hos Dischop då det är dom man handlar av och inte distributörerna.

Det är Discshops ansvar att se till att varje produkt dom säljer är ny och inte använd.

Att veta hur man bemöter kunder är bara en liten del av vad personalen på Discshop borde lära sig. Att blåneka till att något liknande har hänt förut och att bara svara "okej" och sedan vara tyst när man under lång tid har förklarat för dom vad som hänt och att man tycker det är dåligt är inte bra kundkontakt.

Postad 25 August 2005 - 11:28

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Jag skrev detta i den här posten för ett tag sen, men ingen reagerade eller svarade på det, men nu när ni är på ämnet, så tänker jag copy/paste om det.

Det är så jag fick Equilibrium (Cubic) & X-Men från Discshop igår. Det var så att X-Men inte var inplastat, kändes som nån hade öppnat den eller nåt (inget fel på filmen dock, inte vad jag vet). Den var dessutom en "floater" som jag nyss lärt mig det heter. Borde jag oroa mig för det?

Det andra var Equilibrium (Cubic). Den hade en hel annan fodral paket än vad deras sida lovar. Ja, jag vet, jag är petig, men jag (så som kanske några andra) bryr mig om vad för fodral mina filmer har. Men det är inte bara "ful fodral" tjafs, det är en sån där nordisk fodral, med hela skandinaviens flaggor och språk överallt, mycket fult och irriterade. Mycket besviken. Dock på deras hemsida (ni kan själv kolla in det), så är det definitivt inte så. Om ni undrar vad för nordisk fodral jag menar så har discshop några såna fodralsbilder upplagt på filmer som t.ex. Donnie Brasco och Rounders. Se själv vad ni tycker, är dem verkligen inte så....

-Jag undrar om det finns såna Equilibrium fodrals utgåvor tillgängliga som dem lovar på sin hemsida eller om denna nordiska fodral är allt vad dem har. Om dem har, kan jag be eller kräva om en ny (gentemot jag skickar tillbaka denna, obruten förpackning, dem betalar portot?)?

Postad 25 August 2005 - 12:59

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Klart du skall skicka tillbaka filmen om du inte har fått den utgåvan dom visar på sidan.

Postad 25 August 2005 - 14:50

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Det är samma utgåva men en annan fodral bara. Jag har frågat dem om det är det enda fodral dem har, dem sa ja, så om det inte finns nåt annat så måste jag behålla det, för Equilibrium måste finnas i min samling, dock skulle det ha suttit bättre utan det där fula irriterande nordiska fodralet.

Postad 25 August 2005 - 15:44

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Det är samma utgåva men en annan fodral bara.

<{POST_SNAPBACK}>

Kallas falsk marknadsföring.

Filmen finns på andra svenska webbutiker så som Webhallen, CDON och Megstore. Köp därifrån istället!

Postad 25 August 2005 - 17:12

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Discshop ser då till att deras stora kunder har de bra och de räcker för mig, som sagt dom har sålt 2.5 miljoner filmer sedan starten, jag är övertygad att detta är ett mycket litet problem.

Postad 25 August 2005 - 19:34

tb303
  • tb303

• 3403 inlägg
  • 0

Det är samma utgåva men en annan fodral bara.

<{POST_SNAPBACK}>

Kallas falsk marknadsföring.

Har inte råkat ut för det ifrån Dischop, än som tur är :)
Men tex Axelmusic är inte speciellt snabba på att uppdatera sina omslag på utgåvor som filmleverantören har ändrat...
Det har hänt mig flera gånger senaste tiden att jag fått en utgåva med samma EAN kod men med annat omslag :)
Trist värre.

Redigerat av tb303, 25 August 2005 - 19:38.

Postad 25 August 2005 - 20:32

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Discshop ser då till att deras stora kunder har de bra och de räcker för mig...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag var Guldkund men det verkade dom inte bry sig om! Brukar i snitt köpa filmer av Dischop för 1000:-/mån men efter det som har hänt så vänder jag mig till Axelmusic där jag nu köper all film.

Redigerat av Überbio, 25 August 2005 - 20:32.

Postad 26 August 2005 - 12:52

Gäst_Milkyway_*
  • Gäst_Milkyway_*
  • 0
Überbio;

"Filmen finns på andra svenska webbutiker så som Webhallen, CDON och Megstore. Köp därifrån istället!."

Uberbio, förmodligen inte, för t.o.m dem sidorna är ännu trögare än DIscshop med att uppdatera sina omslag eller film info. Jag har varit tvungen att säga åt CDON flera ggr om att vissa av deras filmer är inte korrekt uppdaterade (både info och fodral). Och som sagt, jag tror verkligen inte att dem ställena har den här fodralen som jag eftersöker (om det inte är gammal version som ingen har köpt, vilket jag tvivlar eftersom dem säljer slut på allt och köper in mer), för alla ställen (även om dem har olika distrubutörer) så får dem samma sorts utgåvor.

tb303:

"Men tex Axelmusic är inte speciellt snabba på att uppdatera sina omslag på utgåvor som filmleverantören har ändrat..."

Ser du, t.o.m Axelmusic är så.

I slutsats av denna post, har läst en del av det och haft själv lite små problem med dem är att inget i livet är perfekt, varken människa eller företag, så man måste komma över det. För uberbio (jag förstår att du kan vara både irriterad och förbannad), men vänta till Axelmusic gör nåt du inte gillar, vad finns kvar efter det, om du dumpar dem med? :)
Det finns ju en anledning varför Discshop och CDON är dem 2 största DVD sajterna i landet.

-Dock vad är detta med att Discshop skickar ut sina filmer i brevlådor med ett vanligt paket medans CDON skickar ut det med sån där dämpande "kudde" över paketet, ni vet vad jag menar (vad heter dem?). Varför kan inte Discshop göra nåt sånt eller kan man be om det? är det för dyrt? Det skulle försäkra att filmen skulle vara mer sannolikt oskadd resan från lagret till ens hem.

-Vet nån av förresten, av egen personlig erfarenhet hur CDON eller Discshop skickar ut sina TV-serier Boxar? genom postservice paket eller direkt till brevlådan? Jag undrar nu eftersom jag har aldrig köpt en tv-serie box och dem är rätt feta och tjocka, så jag har ingen aning. Med filmer, om det är mycket, över 4 st tror jag, så skickar dem det med paket medans om det är under 4 st så får man det i brevlådan. Medans som sagt, en box är oförutsägbar, det är inte som en liten film.

Postad 26 August 2005 - 16:41

Unregistered8386e6b4
  • Unregistered8386e6b4
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag har full förståelse för Überbios agerande. Hade samma saker hänt mig och jag fått ett sådant bemötande som han verkar ha fått så hade jag nog gjort likadant. Jag hade inte handlat av en affär som beter sig så mot mig. Det finns gott om andra butiker. Men så länge jag själv inte får problem kan jag tänka mig att handla av dem. Nu ligger de lite högt i pris men de har onekligen ett stort utbud.

Postad 26 August 2005 - 17:12

tb303
  • tb303

• 3403 inlägg
  • 0
Jag har haft mycket problem med Discshop, oftast beroende på sättet de skickar filmerna som sades ovan, utan någon som helst dämpning eller skydd för filmerna.
Den enkla kartongen som filmerna skickas i dämpar ju stötar rätt dåligt.
Eftersom jag köpt mycket film ifrån Discshop har jag råkat ut för det en hel del som sagt.

Fast det har ALLTID löst sig, deras kundservice har alltid varit 100%ig, snabb och smidig.

Tråkigt att höra att andra har haft problem med Discshop :)

Å andra sidan har jag haft så pass mycket problem med Axelmusic med att jag beställt en utgåva och fått en annan, tex utan slipcase eller annat omslag att de nu lagt till detta under omslagsbilden till filmerna:

All pictures for illustrational purposes only

Alltså fick jag rådet att alltid maila och fråga innan jag gjorde en beställning därifrån för att vara säker på att jag får den utgåva som jag vill ha. :D

Jag hoppas vi slipper sånt på Discshop ;)

Postad 26 August 2005 - 17:49

Überbio
  • Überbio
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Konstigt att man får kritik för att man tycker negativt om en butik som har behandlat en fel...

Postad 26 August 2005 - 20:49

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Konstigt att man får kritik för att man tycker negativt om en butik som har behandlat en fel...

<{POST_SNAPBACK}>

Tycks finnas en viss "klubbkänsla" hos många som handlar av Discshop. :) Jag tycker iaf att det är bra att någon pekar på ett "fenomen" som du har gjort här.

Postad 27 August 2005 - 11:37

Unregistered8386e6b4
  • Unregistered8386e6b4
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0
Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Edit stavfel

Redigerat av Unregistered8386e6b4, 27 August 2005 - 11:38.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.