* Officiell tråd - Cattylink mfl *
996 svar till detta ämne
Postad 05 april 2004 - 08:04
Unregistered8f1e780a
-
Unregistered8f1e780a
-
Användare
-
-
194 inlägg
Tittar man på länken på leder den till: http://www.shengya-a...ifi/sa-31en.htmSA-31 och inte SA-33 som det sedan står på sidan, så det är lite förvirrande! Däremot har någon mailat och frågat dem just detta och de enheter som Cattylink säljer är likadana som SP-331 enligt dem. Men självklart måste man dubbel kolla detta inför en ev. beställning! Det kan inte vara så enkelt att utssendet på bilden är några år gammal?
Postad 05 april 2004 - 12:54
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Shengya SP-333 är inte samma som Vincent SP-331. Det står inget på Shengyas hemsida att SP-333 innehåller rör och dessutom går den i class-A upp till 100W den har också ett lite anorlunda utseende. Info + bild på SP-333
Intressant, mått och specifikationer är iaf exakt samma som 331. Får väl be Mr Snö om något nyare kort. edit: Kortet heter 331.jpg också
Redigerat av Martin.M, 05 april 2004 - 12:56.
Postad 06 april 2004 - 12:36
boba
-
boba
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Mailade Snowy Law om SP-333 igår och fick till svar:
AS SP-333 SERIES IS AN ITEM WITH RELATIVELY UNSTABLE SUPPLY WE WOULD RECOMMEND FOR THE SA93/SP993 OR SA91/SP991 COMBO; FOR INTEGRATED AMPLIFIERS, THE A10 AND A10CS
TUBE + TRANSISTOR AMPLIFIERS ARE OF VERY GOOD PERFORMANCE STANDARD AND NEEDS TO PAY ATTENTION TO.
Jag tror han menade att de vara svåra att lova leverans på och inte att produkten i sig var undermålig. Men jag är inte helt säker.
Postad 06 april 2004 - 13:53
Unregistered1b6f8dd6
-
Unregistered1b6f8dd6
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Hmm har skickat 3 mail nu. Ett för 3 dagar sen, och 2 st för någon vecka sen, har inte fått svar på någon av mailen  . Nån som vet va det är för fel? är det här eller hos Cattylink?.
Jaja. Nån som har beställt nått kul då? eller väntar folket på en gruppbeställning?
Postad 06 april 2004 - 14:36
PsyCor
-
PsyCor
-
Veteran
-
-
2 402 inlägg
Fortfarande så väntar de flesta på HifiForums stoooora beställning som borde dyka upp om en-två veckor.
Postad 06 april 2004 - 20:09
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
Hej har läst tråden om våra köp på hifi-forum.
Jag själv har beställt 2x991 och får betala runt 11000, vikten på mitt paket hamnade på 90kg. (Enligt regner och jag litar på han.) Tungt embalage? Frakt på ca 3000:-
Skaffa en hotmail adress om ni vill få svar. Verkar ha stora problem med svenska e-mail adresser, jag har också mailat ett antal gånger och aldrig fått svar, har telia.com adress.
De som skaffat hotmail får svar direkt.
Såg att många är sugna på att köpa, förstår er.
Jag har ett antal X köp planerade, blir till att lägga undan lite varje månad hela året. Skall även chansa att importera högtalarna Aurum Cantus värstingar i framtiden. Spider rack måste man ju också ha. Självklart en ny CD.
Mvh/M
Postad 06 april 2004 - 21:05
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Verkligen nice, tror det är många som är sugna på 991.
Ang emballagevikten så är det ju inte så konstigt att det väger mycket eftersom allt packas i tredubbla lådor med distanser mellan lådorna.
Kan ju vara värt den extra frakten då det är smått omöjligt att skada innehållet.
Postad 06 april 2004 - 22:34
Unregistered1b6f8dd6
-
Unregistered1b6f8dd6
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Har en hotmail adress och inte sett röken av svar från Mr.Snö  . Har fått sålt på mina saker nu iaf, känns jäklans gött  väntar bara på en gruppbeställning.
Postad 07 april 2004 - 05:22
Unregisteredc786ddee
-
Unregisteredc786ddee
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag har skickat en hel del mail till både Coem-audio och till Cattylink och alltid fått svar. Jag brukar skicka mailen ca 22:00 och läsa dom dagen efter. Nu senaste dygnet har ingen svarat och det kan bero på någon dags ledighet. Vi får se
Det kan ju vara så att det är rätt många svenskar som bombarderar dom med mail just nu  . Det verkar också som om det är bara en gubbe per firma som sköter ruljansen.
Postad 07 april 2004 - 07:46
Nybbe
-
Nybbe
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
Jag själv har beställt 2x991 och får betala runt 11000, vikten på mitt paket hamnade på 90kg. (Enligt regner och jag litar på han.) Tungt embalage? Frakt på ca 3000:-
Då ser vi fram emot en fet recension.
Redigerat av Nybbe, 07 april 2004 - 11:18.
Postad 07 april 2004 - 13:41
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Jahapp, då var vår cattylink-tråd på hififorum låst. Jag bara väntade på det..
Hur är det tänkt att vår lilla grupp som har beställt från cattylink ska hålla kontakt med varann? Struligt..
Postad 07 april 2004 - 13:48
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Soundtrack: Jag är inte medlem på hififorum men brukar surfa runt där en del efter tips och dylikt. Har följt denna växande tråd med stort intresse och fattar inte varför man låser den. På grund av att hifi intresserade personer kan köpa hifi billigt vilket gör at fler människor kan bli/har råd att bli intresesserade av hifi. Hur är det tänkt att vår lilla grupp som har beställt från cattylink ska hålla kontakt med varann? Struligt..
Säg till dom att regga sig här allihop, jag vill VÄLDIGT gärna veta hur det går inför en eventuell beställning. När de låser tråden så klargör de tydligt att hififorum.nu är styrda av branschen helt och hållet. Det vill säga: Om medlemmarna på forumet kan köpa billiga hifiprylar som inte gynnar de handlare som verkar vara med och styra hififorumet så får det inte diskuteras. Martin: Du som själv är moderator på detta forumet, tycker du inte att inställningen är konstig, att låsa en tråd som ger forumets medlemmar möjlighet att spara pengar och som gör att fler får råd att köpa utrustning? Okej om det varit piratgrejer eller liknande hade jag givetvis förstått det hela, men det känns som man är mer mån om hifihandlarna än hifikonsumenterna på hififorum.
Redigerat av greveriff, 07 april 2004 - 13:52.
Postad 07 april 2004 - 13:49
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Ni får hänga på prisjakt istället såklart
greveriff: Du sa vad jag tänkte, hififorum är styrt av handlarna och vill
inte ha någon competition från utlandet...
Redigerat av Martin.M, 07 april 2004 - 13:50.
Postad 07 april 2004 - 13:50
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Så himla SURT att tråden är låst!!! Vilka är det som styr HIFIFORUM?
Som sagt var - medlemmarna är välkomna hit!
Redigerat av Audiovector, 07 april 2004 - 13:52.
Postad 07 april 2004 - 13:53
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
oj här går det undan martin, jag editerade mitt meddellande och under tiden hann du med att svara
Postad 07 april 2004 - 13:53
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Mjo, det känns lite tråkigt. Jag önskar att vi åtminstonde kunde ha fått slutföra vår beställning innan tråden låstes. Anledning till låsning av tråden: Det beställs för över $10.000 i detta "gruppköp". Det planeras redan att göra fler sk. "gruppköp" och det verkar inte som att de blir mindre till omfång... Detta är en omfattning som inte riktigt kan jämföras med en entusiast som slår sig samman med sin kompis och hittar alternativa inköpskanaler.
Den omfattning som detta bedrivs i börjar likna en verksamhetstyp som normalt kallas ekonomiskförening. Vi på HiFiForum.nu stöder inte den typen av verksamhet mellan våra medlemmar och kommer att stoppa att vi används på detta viset i fortsättningen. /Hififorum
Redigerat av Soundtrack, 07 april 2004 - 13:59.
Postad 07 april 2004 - 13:58
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Jag önskar att vi åtminstonde kunde ha fått slutföra vår beställning innan tråden låstes.
Ja, herregud. De är förmodligen rädda för att folk sak förstå vilka mega-avanser en del distributörer har på en vissa hifiprodukter. Jag är ingen expert på ämnet, men det känns ofta som det är distributörerna som tar ut ockerpriser med höga avanser på hifiprylar snarare än handlarna. "Ekonomisk förening", yeah right.. När en svensk handlare kommit in och erbjudtit medlemmar gruppköp så har man då inte kommit med några pekpinnar... Hoppas det blir ett riktigt ramaskri på hififorum och att folk opponerar sig mot denna i mina ögon rena idioti.
Redigerat av greveriff, 07 april 2004 - 14:00.
Postad 07 april 2004 - 14:20
Unregisteredd6ab7d3b
-
Unregisteredd6ab7d3b
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Hej!
Jag är med i cattylink beställning och väntar på en "fet" rörförstärkare: Jolida JD502B
Att stänga tråden innebär en hel del problem för oss, men vi kommer att få våra prylar ändå
Det visar bara en stor rädsla för att vi konsumenter ska få samma grejor billigare!
Min förstärkare kostar 2 186€...varför ska jag betala det om jag kan få den för
8 000?
Det kommer att bli flera beställningar även om hififorum inte tillåter det!
De säger att vi handlar för över 10 000$ bla bla bla...tror ni att tråden att blivit löst om vi hade köpt 5 st. Bladelius Grendel från en svensk Hifi butik? I rest my case.
Mvh,
Andreas
Postad 07 april 2004 - 14:31
Nybbe
-
Nybbe
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
Hur är det tänkt att vår lilla grupp som har beställt från cattylink ska hålla kontakt med varann? Struligt..
Asså sådant här gör en förbannad!! Bojkott av hififorum kanske? Be alla flytta hit istället, så slipper de gestopofasoner..
Postad 07 april 2004 - 14:43
Unregisteredc786ddee
-
Unregisteredc786ddee
-
Användare
-
-
163 inlägg
Tom jag som är en av dom äldsta och ivrigaste förespråkarna för Hififorum har tappat en del illusioner.
Tråkigt.
Fast varför inte PM:a folk från det forumet och tipsa om detta istället så kör vi nästa beställning härifrån
Då är nog jag med i det tåget. Nu skall jag hem och kolla om mitt paket börjar närma sig europa
Postad 07 april 2004 - 14:47
Unregistered2fabb675
-
Unregistered2fabb675
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Hur är det tänkt att vår lilla grupp som har beställt från cattylink ska hålla kontakt med varann? Struligt.. Asså sådant här gör en förbannad!! Bojkott av hififorum kanske?
Be alla flytta hit istället, så slipper de gestopofasoner..
Kan man inte anmäla sådant? Har ni gjort något som brutit avtalet med forumet som konstituerar avstängning? Blir så jä...a sur på sådant!!!!!! Här har äntligen hittat en affär som kan bli super intressant att handla från och så blir de så ###### skraja att det stänget av folk. Nästan konkurrensrättsvidirgt! PS: Är dengn som vet om det är endast kina grejer de tar hem eller om de även tar hem andra produkter? Jag menar SONY, ROTEL mm är väl Asien grejer vilket de väl skulle kunna fixa? Bojkotta hififorumet och hoppas att samma sak inte händer här.... då skulle jag bli heligt förbannad!!!!
Postad 07 april 2004 - 15:28
jonasbonde
-
jonasbonde
-
Master of Who?
-
-
1 832 inlägg
Självklart är import diskussioner välkomna i importforumet
Kör på grabbar!
//Jonas
Postad 07 april 2004 - 15:40
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Jonas: Tack både för det och ett forum med lagom mycket pekpinnar:=)
Postad 07 april 2004 - 15:40
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
Skandal!  Har startat en arg tråd!
Postad 07 april 2004 - 15:45
Unregistered8f1e780a
-
Unregistered8f1e780a
-
Användare
-
-
194 inlägg
Ekonomiska intressen styr mycket här i världen, tyvärr även indirekt... Smygande konkurrens, lite misstankar och vanlig svensk avundsjuka är nog anledningarna till att de låste tråden. För att försvara dem LITE så kan man faktiskt tänka sig att de personer som administrerar gruppbeställningar i framtiden kan ta en hyffsad peng och stoppa i egen ficka för besväret - och vipps så är det en vinstdrivande verksamhet! Är så fallet så har de ju faktiskt något att gå på, även om jag personligen aldrig skulle komma på tanken att ställa mig på så tunn is!
Postad 07 april 2004 - 16:00
Joakim
-
Joakim
-
Mästare
-
-
3 956 inlägg
Vad som hade kunnat hända i framtiden kan ingen svara på.
Jag tycker inte att vi hade gjort något fel, vi är ett gäng hifii-intresserade grabbar som söker prylar för det bästa priset.
Vi hade Åtminstonde kunnat få avsluta den pågende beställningen.
Tur att prisjakt forum finns
(Jag gillar dock hififorum, det finns mycket intressant att läsa om där. Men inte när en riktigt intressant tråd stängs helt (enligt mig) utan en bra anledning)
Postad 07 april 2004 - 16:26
Unregistered3ecb30f4
-
Unregistered3ecb30f4
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Börja diskutera cattylink, coemaudio och hifi-tone här istället, skippa hififorum om de inte vill att diskussionerna ska hållas där (angående kina-import alltså)
Personligen skulle jag vilja vara med på ett gruppköp om det baserades i Göteborg så man slipper skicka grejjerna inom sverige.
Mvh
Henrik
Postad 07 april 2004 - 17:02
Unregistered840e5864
-
Unregistered840e5864
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Precis som jag skrev på Hififorum: Vem blir förvånad, inte jag i alla fall. Jag har bara väntat på att Cattylinktråden skulle stängas, privatimport är ju ett hot mot våra inhemska Hifihandlare. Och sådant vill de inte ha, ajabaja
Mvh
Postad 07 april 2004 - 17:08
Unregistered8f7d7607
-
Unregistered8f7d7607
-
Användare
-
-
157 inlägg
Jahapp, då var man reggad här då. Trist att hififorum väljer att göra som dom gör. Det är fortfarande mitt huvudforum, men håll mig i loopen gällande nya gruppköp.
/Marcus
Postad 07 april 2004 - 17:13
Nybbe
-
Nybbe
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
Precis som jag skrev på Hififorum: Vem blir förvånad, inte jag i alla fall. Jag har bara väntat på att Cattylinktråden skulle stängas, privatimport är ju ett hot mot våra inhemska Hifihandlare. Och sådant vill de inte ha, ajabaja Mvh
Tror du att importen blir mindre/avstannar för att de stänger en tråd på hififorum? Det enda det resulterade i är irritation, och så är det ännu ett bevis på att många moderatorer/admins på andra forum är lika stela som de pinnar de pekar med.. Anser att prisjakts crew är en bra referens att gå efter.. Om de svenska hifihandlarna vill ha sina kunder kvar så borde de snarare se över sina egna priser, är lite trött på att ständigt betala överpriser i detta land, har dessutom "sponsrat" våra elektronikhandlare tillräckligt för en livstid, så import gör jag med gott samvete.
Redigerat av Nybbe, 07 april 2004 - 17:25.
Postad 07 april 2004 - 17:27
Johan82
-
Johan82
-
Beroende
-
-
1 352 inlägg
Ja jag ser gärna att diskussionen fortsätter här, bara regner från hififorum hittar hit också så hade det vart kanon  Tänkte ju själv vara med på nästa gruppköp.
Postad 07 april 2004 - 17:27
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jahapp, då var man reggad här då. Trist att hififorum väljer att göra som dom gör. Det är fortfarande mitt huvudforum, men håll mig i loopen gällande nya gruppköp.
/Marcus
Få hälsa dig välkommen molsson! Jag är själv med på hififorum för att stilla mitt intresse för två-kanal. Men att låsa den tråden, ja det var ganska dåligt tycker jag. edit: Jag har skickat ett pm till Regner och berättat att han gärna får fortsätta tråden på detta forum
Redigerat av Martin.M, 07 april 2004 - 17:30.
Postad 07 april 2004 - 17:33
Johan82
-
Johan82
-
Beroende
-
-
1 352 inlägg
edit: Jag har skickat ett pm till Regner och berättat att han gärna får fortsätta tråden på detta forum 
Kanon!
Postad 07 april 2004 - 17:50
Franz
-
Franz
-
Veteran
-
-
2 127 inlägg
Tänkte att det kan vara på sin plats med lite eftertanke....
Det är alltså helt okej att diskutera import etc. här på prisjakts forum. Däremot vill vi att trådarna nu handlar om just import och inte huruvida man får diskutera det på andra forum eller inte. Dels vill vi inte att trådarna blir onödigt fyllda med sådant som inte är intressant ifall man är ute efter att handla från t.ex. Kina. och dels vill vi hålla nivån ovanför sandlådan.
Så diskutera på men håll er till ämnet
Postad 07 april 2004 - 17:56
Unregistered840e5864
-
Unregistered840e5864
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Nybbe! QUOTE (fbk @ Apr 7 2004, 18:02 ) Precis som jag skrev på Hififorum: Vem blir förvånad, inte jag i alla fall. Jag har bara väntat på att Cattylinktråden skulle stängas, privatimport är ju ett hot mot våra inhemska Hifihandlare. Och sådant vill de inte ha, ajabaja Mvh
Tror du att importen blir mindre/avstannar för att de stänger en tråd på hififorum? Det enda det resulterade i är irritation, och så är det ännu ett bevis på att många moderatorer/admins på andra forum är lika stela som de pinnar de pekar med..
Anser att prisjakts crew är en bra referens att gå efter..
Om de svenska hifihandlarna vill ha sina kunder kvar så borde de snarare se över sina egna priser, är lite trött på att ständigt betala överpriser i detta land, har dessutom "sponsrat" våra elektronikhandlare tillräckligt för en livstid, så import gör jag med gott samvete.
Lugna dig nu! Du behöver inte bli irriterad på mig. Precis som jag skrev så vill de ju inte ha trådar med gruppköp, för att det är ju ett hot mot den inhemska Hifihandlarna. Och Hififorum vill ju inte komma i konflikt med handlarna. Jag har själv skrivit trådar där jag har kritiserat överpriserna som är på många märken här hemma, och det är verkligen överpriser som inte går att försvara på något sätt. Och det är likadant i många andra brancher, så det är inte bara Hifi-prylar som är dyra. Så jag förstår mycket väl varför folk väljer att importera och jag tycker även att det är bra. För det är väll enda sättet att få den inhemska Hifibranchen att vakna! Och så undrar jag över en sak, varför följer de olika butikerna riktpriserna som de får av leverantör så slaviskt som de gör. Det verkar nästan som att leverantörerna bestämmer vad butikerna ska ta betalt, eftersom priserna är så lika mellan olika butiker. Mvh
Postad 07 april 2004 - 18:05
Unregistered2fabb675
-
Unregistered2fabb675
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Och så undrar jag över en sak, varför följer de olika butikerna riktpriserna som de får av leverantör så slaviskt som de gör. Det verkar nästan som att leverantörerna bestämmer vad butikerna ska ta betalt, eftersom priserna är så lika mellan olika butiker. Mvh
Frågar du mig så misstänker jag kartellbildning hos många om inte hos de flesta handlarna. Hur kan det vara så att ex ROTELs RB-1070 kostar 9000kr hos alla (vad jag vet om) eller hur kommer det sig att NORDOST kablar kostar exakt likadant över hela SVERIGE? Ruttet anser jag. Kollar man priserna i ex England är differansen mycket mer spritt samma i Tyskland mm.
Redigerat av Unregistered2fabb675, 07 april 2004 - 18:07.
Postad 07 april 2004 - 18:18
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
Cattylink..................Puh här var det lugnt, jag blev inte haffad...
Postad 07 april 2004 - 18:20
Unregistered840e5864
-
Unregistered840e5864
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Paulo_z!
Ja, jag misstänker det också. Jag la ut frågan mer som en tanke, för att få folk att förstå att det är likadant i Hifibranchen som i alla andra brancher där de håller på med kartelbildning. Tråkigt är det i alla fall
Ps. Nu får vi gå tillbaka ämnet innan Franz ger oss på nöten.
Mvh
Postad 07 april 2004 - 18:23
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5 025 inlägg
Tycker att cattylink-sidan är mer än nådigt svår att navigera och förstå...
Har ngn sett till några fina mono-block som kan tänkas vara lagom att driva ett par Canton LE-109 och en Canton LE-105 och som dessutom kan tänkas vara matchade med ett Rotelsteg som jag isåfall kommer att använda till surroundkanalerna..?
Kanske är det Vincents block som gäller i detta fall?
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 07 april 2004 - 18:24.
Postad 07 april 2004 - 19:14
Unregistered573423b7
-
Unregistered573423b7
-
Användare
-
-
224 inlägg
Hejsan på er, Cattylink-vänner! Det var ju bra att tråden fortsätter här, jag kunde ju inte vara med i diskussionerna på det där andra forumet pga att jag satt mig upp för mycket mot branschmaffian som styr och ställer där...
Jag har i alla fall beställt en Xindak SCD-2 samt diverse Xindak-kablar, fick dessutom en BADA strömomvandlare(?) på köpet. Jag skulle gärna komma i kontakt med de andra två som beställt från Gbg, jag kan ju hämta allt på bussterminalen och köra ut det till er var min tanke...
Postad 07 april 2004 - 19:38
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
Tjena, någon som PM alla så vi kan diskutera resten av affärerna här. Regner han jobbar lite skumma tider, men brukar dyka upp på kvällen.
Postad 07 april 2004 - 19:42
Unregisteredcf79b69d
-
Unregisteredcf79b69d
-
Användare
-
-
159 inlägg
I'm here...
Hoppas regner kommer hit, vi kanske borde PM:a eller hänvisa i den andra tråden så alla som beställt hittar hit.
Borde vi förresten inte få en egen topic?
Typ: "Alla som är bannnlysta av HF"?
Postad 07 april 2004 - 19:43
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1 026 inlägg
Jag kommer helt klart att vara med om det blir mer samköp. Gillar Opera och Xindak och Eastsounds "look". Blir nåt sånt. Börjar tröttna lite på hembio
Jag fick en varning på Hififorum pga att jag gjorde ett (1) inlägg om den taskiga kvaliteten på den nya Thorstärkarn.  Så jag la ner det stället.
Skriv gärna om era prylar när ni får dom Brickman och Hotspur och jag bor i Tollered mellan gbg och Alingsås så jag kommer gärna och lyssnar
Postad 07 april 2004 - 19:46
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
HAHA, jag fattar ingetting just nu. Kommer bli en jäkla massa bråk nu...Men men det är deras val, men jag fattar fortfarande ingetting.
Har varit på HF i 2år och nu kommer dom på att Samköp inte skall tilllåtas. Ja God Jul, vissa admins har ju själv precis avslutat sina samköps affärer.
Postad 07 april 2004 - 19:51
Unregistered573423b7
-
Unregistered573423b7
-
Användare
-
-
224 inlägg
Waconda? Det låter lite Linn om det, annars är du varmt välkommen
att lyssna på Xindak, Audionet och Dali Euphonia så småningom...
Postad 07 april 2004 - 19:56
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
Från det tråkiga till det roliga.
Jag var så upprörd idag så jag har missat allt, har Mr:Snö sagt några roliga nyheter? Eller dom håller Påsk ledigt i Kina  .
Postad 07 april 2004 - 19:57
Unregistered20b48a43
-
Unregistered20b48a43
-
Rookie
-
2 inlägg
Jaha. Då var man registrerad på ännu ett forum.
Skall bli intressant att följa utvecklingen på hififorum.nu men vissa saker verkar vara absolut tabu att diskutera där. Hifi-handlarna har immunitet och att överhuvudtaget diskutera brister hos Bladelius/Advantage verkar vara ett stort övertramp.
Tillbaka till ämmnet. Är inte med i denna gruppbeställning men skulle kunna tänka mig delta i kommande. Helst skulle man vilja köra ett gruppköp med folk som bor i trakten (Lund/Malmö) så slipper man skicka allt inom Sverige utan man kan gemensamt hämta prylarna på sturup eller så.
Postad 07 april 2004 - 20:01
marcus_ec
-
marcus_ec
-
Beroende
-
-
1 051 inlägg
Danselm, jag är en skåne påg. Bor mot Simrishamn, ochkör gärna den biten för att slippa mycket frakt vid framtida köp.
Postad 07 april 2004 - 20:06
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1 026 inlägg
Javisst. Jag hade ett sånt försteg för ett par år sedan. Jag tyckte inte riktigt om det så jag sålde det efter några månader men jag gillade namnet
Numera kör jag NAD rakt igenom och det låter inte heller nåt vidare så nu börjar jag bli lite sugen på bra stereo. Jag har satsat rätt mycket på hemmabio dom senaste åren så nu får det bli tvåkanals igen. Jag lyssnade på Shanling och Aurum Cantus hos Golden för några veckor sedan och det lät helt ok. Men rör är inte riktigt min grej så jag är sugen på ex Opera/Xindak.
Postad 07 april 2004 - 20:06
Unregistered840e5864
-
Unregistered840e5864
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
waconda! Jag fick en varning på Hififorum pga att jag gjorde ett (1) inlägg om den taskiga kvaliteten på den nya Thorstärkarn. Så jag la ner det stället.
Nu har jag missat något, vad är det som är taskig kvalite i dem.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
→
Kinaimport
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|