Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker info om Kingpin ES200SQ fjärrstyrd duk

266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 October 2004 - 14:05

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
hmm, om jag inte skulle ta och beställa mig en då...

Redigerat av Grillen, 15 October 2004 - 14:11.

Postad 15 October 2004 - 22:29

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Jag fick hem min i Måndags. Har dock inte haft tid att få upp den än. Men testat funktionerna har jag så klart gjort. Funkar bra. En liten bubbla som jag tror kommer att sträcka ut sig efter ett tag. Men fy vad den luktar.

Postad 16 October 2004 - 13:53

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Ja lukten är bra otäck. Fick stå o vädra med öppet fönster i en vecka. Samt ha ättikssprit i en bytta. Hjälpte nog lite

Postad 16 October 2004 - 14:28

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Mr Fabio, varför ättikssprit i en bytta?

Postad 16 October 2004 - 15:03

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Ättiksprit "äter" dålig lukt

Postad 19 October 2004 - 01:17

raynoralpha
  • raynoralpha
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Oj!
Den här duken var riktigt intressant.
Men vad är det för skillnad på 16:9 och 4:3 duken(modellen) egentligen?
Ser ju exakt samma ut på bilderna osv.. se här t.ex -> http://213.238.202.1...ot.php?id=32715

Någon som kan svara på den frågan? Tack! :]

Mvh/Alper :blink:

Postad 20 October 2004 - 13:26

Tomas74
  • Tomas74
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ok tack!
4753:- för den största 16:9. Dock inte det billigaste jag sett - med forumrabatten.

Var är det billigaste som du har sett?

http://www.loudness.se

10% för prisjaktsmedlemmar: 4995:- = 4495,50

Har prisjakts medlemmar 10% hos Loudness?
Ser inget om detta i forumet. Hur beställer man med denna rabatt?

Postad 20 October 2004 - 22:28

Unregistered1ff325c1
  • Unregistered1ff325c1
  • Forumräv

• 743 inlägg
  • 0

Ok tack!
4753:- för den största 16:9. Dock inte det billigaste jag sett - med forumrabatten.

Var är det billigaste som du har sett?

http://www.loudness.se

10% för prisjaktsmedlemmar: 4995:- = 4495,50

Har prisjakts medlemmar 10% hos Loudness?
Ser inget om detta i forumet. Hur beställer man med denna rabatt?

https://www.minhembi...showtopic=70851

Såg nu att det enbart gäller vid samtidigt köp av projektor.

Postad 21 October 2004 - 21:59

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Fråga till er Kingpin-ägare som haft duken ett tag...

Är ni fortfarande nöjda? Allt jag undrar över är bildkvaliten, bryr mig inte om fjärrar, upphänging och annat tjafs...
Är ni nöjd med bilden?

(Kommer själv projicera från Pana700 i totalt mörkt rum, tror ni det passar?)

Tack på förhand för lite feedback! :angry:

Postad 22 October 2004 - 20:23

Unregistered20d93ac1
  • Unregistered20d93ac1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tjena!

Köpte mig en Kingping WS idag och undrar om det är någon som äger en Kingping OCH en Sharp 201 projje?? tänkte om man kunde få lite tips på inställningar!! ;)

Postad 22 October 2004 - 23:50

Unregisteredb4a18dc1
  • Unregisteredb4a18dc1
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Är ni fortfarande nöjda? Allt jag undrar över är bildkvaliten, bryr mig inte om fjärrar, upphänging och annat tjafs...
Är ni nöjd med bilden?

Tack på förhand för lite feedback! ;)

Jag har haft min duk och infocus 4805 i 2-3 månader och tycker bilden är suverän mot kingpinduken. Dock är hänger den lite snett men det funkar...

Jag har ju iåförsig inte testat med någon annan duk men jag vet inte vad det skulle vara som kunde göra bilden bättre om jag bytte till någon annan duk, eftersom bilden är kanon nu enligt mig.

Om du inte är så känslig i övrigt med tex fjärr osv så tror jag nog du blir helt nöjd med en kingpin. (Personligen så tycker jag varken fjärr eller nåt annan stör speciellt mycket)

/Stefan

Postad 25 October 2004 - 10:51

dib
  • dib
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
DOH ;)

Jag har nu haft min kingpin ES240LS 16:9 i Ca. 3 veckor och har råkat ut för en *mindre* rolig sak, så här utspelar det sig -

Jag har haft duken i upprullat läge när jag inte har använt den och jag är *nästan* säker på att jag har kört upp den varje gång jag har kollat färdigt.

Så döm om min förvåning när jag kommer hem från jobbet och går in i vardagsrummet och finner den utrullad. Självklart så tror man att man måste ha temporär sinnesförvirring och glömt den nere helt enkelt, men nu har det hänt flera gånger.

Och nu hände det.. I morse satt jag och kollade på nyheterna då det pep till och duken började rulla ut *iiik*

Det måste nästan vara någon granne som har en fjärrkontroll som säder på samma frekvens <_<

Eller vad tror ni? Är det någon av er som har uppleft samma sak?

*panic mode*

/Cheers

Postad 25 October 2004 - 11:37

Unregisteredc7d69091
  • Unregisteredc7d69091
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0

Är ni nöjd med bilden?

Tack på förhand för lite feedback! <_<

Hej
Jag har visserligen bara andrahands uppgifter...
Och frågor som följer därav

- Hur länge tar det innan den slutar lukta "kinesisk plast" ?

Själv valde jag en betyligt billigare 2m 16:9 från www.lumascreen.se

Den duken tyckte jag ser bra ut om man tar hänsyn till priset <2000
för en manuell duk.

Dyrare är inte alltid bättre är min slogan :-).

- B

Postad 26 October 2004 - 00:05

v-g
  • v-g
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Haft den största kinpin 16:9 duken i några månader nu, 100% nöjd. Fjärren är inga problem alls för mig, däremot var 1:a batteriet till den dåligt.

Fick fö en trasig duk första leveransen så den blev att skruva upp och lite kugghjul saknade en del kuggar. Definitivt inte kingpins fel då jag antar att de som alla andra bara köper in fördiga motorpaket. Vad jag sett av olika dukmärken så varierar inte sjäva styrningen och motordrivningen av duken nämnvärt, däremot PRISET!. Sen hurpass mycket bättre själva duken är vet jag inte.

Lukten försvinner nästan helt efter ett par dagar i nedfällt läge. Helt borta efter 1 vecka ungefär. Lämna duken nere då du är på jobbet och vädra samtidigt är mitt tips.

Har en panna 500

Redigerat av v-g, 26 October 2004 - 00:07.

Postad 05 November 2004 - 18:55

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Köpte en duk för ca 1mån sedan. Det var fel på den, maskeringen var sned längst ner och sladden var dåligt ditskruvad (man såg de färgade ledarna!).
Kingpins support svarade genast på telefon och sände en felanmälan med mailen.
Tog kort på kvitto + ifyllt anmälan och mailade tillbaka. De svarade att de skulle skicka en ny + fraktsedel på den gamla.
Fick den nya o skickade iväg den gamla. Men när jag dag 2 skulle köra ner duken med fjärren så var den trassig! Sladdosan fungerade dock så det var ingen katastrof.
Mailade Supporten igen oc fick till svar att : eftersom de skulle till Stockholm om 2dar så kunde de svänga förbi och åtgärda felet så jag slapp sända iväg den igen!
Runt 17.00 ringde det på dörren och 2 trevliga killar steg in.När vi provade fjärren så fungerade den! Då frågade de om jag ställt in ändlägena än,vilket jag inte hade,så det fixade dem. Ändläget går inte att få mindre än....(glömde mäta) ,så de limmade en plastbit vid microströmbrytaren inne i kasetten så den skulle känna av "läget" före "minsta stoppläget". Mitt i allt detta slutade fjärren att fungera! (som tur var). De böt ut sladdosan så började allt fungera som de ska.
Vid 18 tiden var de klara.
Snacka om service! Helt klart trevliga att ha att göra med!

Redigerat av mikko, 05 November 2004 - 18:55.

Postad 05 November 2004 - 19:00

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Skruvade upp min i taket idag, och det visade sig att den är en aning sned, dvs den är ca 1 cm längre ned på högersidan och detta blir inte bättre av att rulla ut hela duken och rulla in den igen...
Den går då heller inte ända in i kassetten vid upprullning
Är detta något de åtgärdar?

Redigerat av Grillen, 05 November 2004 - 19:01.

Postad 06 November 2004 - 23:57

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
låter som att det är mycket strul med dom ? Dock bra service <_< Men jag blir lite osäker .....

Postad 11 November 2004 - 14:58

edla
  • edla
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Ok, behöver beställa en pronto. Var hittar jag Kingpin på nätet eller butik i sthlm med billig och bra service?

Får intrycket av att man gör smartast i att köpa den egentligen var som helst och är den felaktig så kontaktar man kingpin direkt för att lösa det smidigast(?)

Postad 11 November 2004 - 15:39

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Jag fick ett samtal igår från Kingpin, där de ringde och sade att jag självklart skulle få en ny duk. Dock var de slut och de nya skulle komma med båt i slutet på nästa vecka vilket de beklagade.
Jag tycker det är en väldigt bra service från dem. De svarar direkt på mail och är allmänt trevliga både i mail och på telefon.

Jag frågade dem om de hade möjlighet att kolla min nya innan de skickar den så att jag ska slippa göra om detta. Det hade de inte då de inte har ngt eget lager utan bara är generalagenter. Men han sade att deras felmarginal var så låg (1,5%)att chansen var mycket liten att det skulle upprepas.

Postad 12 November 2004 - 12:32

Unregistered8488b754
  • Unregistered8488b754
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
3-5% felmarginal är normalt för all elektronik/teknik så upp till var tjugonde köpare "borde" få problem och dessa köpare hörs 20 ggr. mer än de nöjda ;)

/JohnH

Postad 12 November 2004 - 16:23

SteNo
  • SteNo
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

3-5% felmarginal är normalt för all elektronik/teknik så upp till var tjugonde köpare "borde" få problem och dessa köpare hörs 20 ggr. mer än de nöjda  ;)

/JohnH

Får hålla med JohnH. Det är när man får problem som man skriker.
Jag är dock helnöjd med min Kingpinduk.
Alla ni andra som är nöjda med era dukar, gör ett litet inlägg här så inte "alla" tror att det är dåliga dukar som Kingpin säljer.

Postad 14 November 2004 - 23:56

Unregistered02d5063f
  • Unregistered02d5063f
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd med min kingpin även jag har en lite bukla på plåten men det bryr jag mig inte om den e GRYM. Bara känslan att slå sig ner i soffan o låta duken glida ner är så skön!

KÖP DEN NU!!!! Men jag hoppas ni har bil ifall där skulle vara något fel! Jag själv gick med den från webhallen till centralen o sedan till huddinge! Det var ganska ansträngande MEN helt klart värd det nu!

Postad 18 November 2004 - 21:40

Unregistered20d93ac1
  • Unregistered20d93ac1
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kan meddela att Kingpin:s service är otroligt bra.. hade några frågor om dukar osv fick svar på 2 sec på mailen.. dom verkar vara väldigt service minded.
Min duk funkar finfint förövrigt.. har inte haft ett problem alls med den

Redigerat av Unregistered20d93ac1, 18 November 2004 - 22:39.

Postad 18 November 2004 - 22:05

Daniel.N
  • Daniel.N
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Jag kollade på en Kingpin-duk idag i hopp om att jag faktiskt skulle kunna ha en - jag menar fjärrstyrd duk :) ;) ;) .. men tyvärr, det var så fantastiskt veckad och bubblig att jag spontant kände att det aldrig skulle kännas rätt att släppa en sådan genom dörrn även om jag hade turen att hitta ett ex som var bra när jag fick det. Kul att servicen är bra dock, det verkar behövas :(.

Sen kan det tilläggas att jag är sugen på Projecta Pro Cinema High Contrast S-materialet som tusan (jäklar så bra för pengarna! mini-firehawk!), men att Projectas egen rullmekanik sög rätt friskt även den. Ordentligt veckat i båda nedre hörnen, dock på visningsexet inte så att det syntes på den omaskade bilden (vecken satt på maskningen).

Nää .. jag tror bannemig att hade jag stålarna så fick det bli Projecta HC-material i XUS-mekanik men att jag snålar och köper rappel-projekta-mekanik med HC-material och har en backup-plan i bakfickan - jag får väl försöka rädda materialet genom ramspänning ifall jag till slut beslutar att mekaniken måste dö..

Bara mina $0.02..

Postad 21 November 2004 - 11:25

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

DOH  :P

Jag har nu haft min kingpin ES240LS 16:9 i Ca. 3 veckor och har råkat ut för en *mindre* rolig sak, så här utspelar det sig -

Jag har haft duken i upprullat läge när jag inte har använt den och jag är *nästan* säker på att jag har kört upp den varje gång jag har kollat färdigt.

Så döm om min förvåning när jag kommer hem från jobbet och går in i vardagsrummet och finner den utrullad. Självklart så tror man att man måste ha temporär sinnesförvirring och glömt den nere helt enkelt, men nu har det hänt flera gånger.

Och nu hände det.. I morse satt jag och kollade på nyheterna då det pep till och duken började rulla ut *iiik*

Det måste nästan vara någon granne som har en fjärrkontroll som säder på samma frekvens <_<

*panic mode*

/Cheers

Jag har upplevt samma sak. Man undrar ju om det spökar eller vad som pågår. Har du hört något om detta fel?

Postad 25 November 2004 - 08:25

Tomas74
  • Tomas74
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

DOH  ;)

Det måste nästan vara någon granne som har en fjärrkontroll som säder på samma frekvens :wub:

*panic mode*

/Cheers

Jag har upplevt samma sak. Man undrar ju om det spökar eller vad som pågår. Har du hört något om detta fel?

Hmmmm

Även jag har upplevt detta.
Vaknade inatt av ett pip och att duken rullades ner......
Tror inte att grannen sitter med en likadan dels för att jag bor i ett villaområde (tro inte att räckvidden är såpass bra), dels för att klockan var 01.20 på natten....
Skall dra iväg ett mail till Kingpin och kolla.

Postad 26 November 2004 - 10:09

Tomas74
  • Tomas74
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

DOH  :D

Det måste nästan vara någon granne som har en fjärrkontroll som säder på samma frekvens :wub:

*panic mode*

/Cheers

Hmmmm

Även jag har upplevt detta.
Vaknade inatt av ett pip och att duken rullades ner......
Tror inte att grannen sitter med en likadan dels för att jag bor i ett villaområde (tro inte att räckvidden är såpass bra), dels för att klockan var 01.20 på natten....
Skall dra iväg ett mail till Kingpin och kolla.

Fick följande svar ifrån supporten hos KingPin.... De saknar ju inte humor iaf..

"Gratulerar, du bor i hemsökt hus! Prata med någon som kan parapsykologi ;-)

Nej, det är nog så enkelt som att någon i närheten har en RF-kontroll som sänder på samma frekvenser som du. Det finns ju ett visst frekvensband som alla dessa RF-kontroller sänder på och din mottagare tar in de signaler. Våra RF-sändare klarar att sända upp till ca 100 meter. Pröva med att flytta på din mottardel (den som sitter på sladden) så kanske du slipper att ta emot grannens signaler.

Vi har inte haft så mång problem med detta, har hört det ett par gånger tidigare.

Hoppas att du kommer undan problemen på detta enkla sätt.

Kundsupport på Kingpin Screens"

Postad 26 November 2004 - 11:53

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Då var duken beställd: 200 bred. 88" Hoppas det inte blir för lite. 3,7 M avstånd.
Ps Inet har den för 3495. Bra pris tycker jag. Med motor och grejer :wub:

Postad 26 November 2004 - 12:20

niclas.r
  • niclas.r
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Satte upp min kingpin 240 duk igår och har några frågor till er andra med samma dukar. Det vore intressant att höra om någon annan har hittat samma saker, om ni har några kommentarer...

- Min duk är le aning vågig från mitten mot högersidan. Om man ser på duken bakifrån ser man att vågorna har ett djup på ca 3 cm. Har duken rätat ut sig efter en tid för er?

- Duken verkar mycket vit för att vara 0.85 gain. Har sett greyline material tidigare och det upplever jag som grått. Denna duk upplevs vit tycker jag... Kommentarer?

- Duken hade ett par små svarta märken på framsidan. en millimeterstor prick och ett streck tunnt som ett hårstrå ca 3 cm långt. dessa syns bara när man står ganska nära. Är det andra som har hittat något sådant?

- Motorn låter en del vid nedrullning medan den är nästan helt tyst vid upprullning.

- Duken stannar 3 cm utanför lådan när den rullas upp. Jag ska se om det går att fixa genom att skriva på stoppläges skruvarna. (det gick att fixa)

Jag tycker att duken är prisvärd och skulle rekomendera den till mina vänner. Jag kan tumma lite på bildkvaliteten för att få en eldriven 110" duk som kostar endast 5000:-

Redigerat av niclas.r, 02 December 2004 - 10:24.

Postad 26 November 2004 - 23:32

Rulleking
  • Rulleking
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tjena Niclas, satte upp min kingpin idag och blev riktig nöjd måste jag säga, i alla fall för det priset. Min var lite vågig i högra underkanten men jag hoppas att det går till sig :lol: och den var lite sne men inget som jag inte kan leva med :wub:

Jag tycker då att min lever om mer när jag ska rulla upp duken, det låter mer rimligt också... :D

Postad 27 November 2004 - 02:26

Unregistered02d5063f
  • Unregistered02d5063f
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Då var duken beställd: 200 bred. 88" Hoppas det inte blir för lite. 3,7 M avstånd.
Ps Inet har den för 3495. Bra pris tycker jag. Med motor och grejer :(

Jag har en 180 bred duk från ca 3,7Ms avstånd är 200 inte för stor??? bara undrar...

Postad 28 November 2004 - 12:19

Mr Fabio
  • Mr Fabio
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Ps Inet har den för 3495. Bra pris tycker jag. Med motor och grejer :(

Jag har en 180 bred duk från ca 3,7Ms avstånd är 200 inte för stor??? bara undrar...

Har själv en 200cm på ett tittavstånd på ca 3,1m. Funkar perfekt, vill ej ha mindre eller större.

Postad 01 December 2004 - 08:44

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Har just beställt en Kingpin Es180... får se hur det blir.

Postad 01 December 2004 - 09:23

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Jag fick min nya duk igår. Ska hänga upp den ikväll, bara att hoppas att den är felfri.

Postad 01 December 2004 - 14:38

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Samma här :P ska hänga upp i kväll

Snyggt jobbat av inet 2 dagar lev tid och klart på posten. :D

Postad 01 December 2004 - 17:25

Unregistered02d5063f
  • Unregistered02d5063f
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Kan bara meddela att jag är super nöjd med min 180 duk funkar perfekt till Z2an B)

Köp den!!!

Postad 02 December 2004 - 10:28

niclas.r
  • niclas.r
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ändra stopplägena på Kingpin

Till er som vill ändra stopplägena på er Kingpin duk rekommenderar jag att ni lossar lite på metallskruver som håller fast de två vita microbrytarna och sedan trycker lite på brytarna med en skruvmejsel så att de flyttar sig frammåt eller bakåt.

Jag försökte först att vrida på brytarna med hjälp av den vita plastskruver enligt instruktionsboken men det är nästan omöjligt eftersom plasten går sönder när man vrider lite.

Dra ur sladden när ni pillar!

Postad 06 December 2004 - 16:53

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
Blev kanonbra.
Lite vågig kanske om man skall vara petig men bara ute i ena kanten..
Men när man ruller ned den fullt så blir det en ganska stor våg på ena sidan..

Tur att jag inte har så högt till tak då B)

Bildmässigt sett så är det ett grymt lyft från den gammla "tuppluren". Speciellt när man tittar på film dagtid då det kan vara lite svårt att få helt bäck-svart i ett vardagsrum.

Postad 06 December 2004 - 17:07

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0

Jag fick min nya duk igår. Ska hänga upp den ikväll, bara att hoppas att den är felfri.

Hängde upp den i fredags, blev nu mer än nöjd, den är mycket bättre än den andra.

Postad 07 December 2004 - 00:25

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
basdanne

Du har inte kvar en bit av tuppluren??
Hade en sådan innan så det skulle vara mycket intressant att se en gemförelse.
Det skulle vara kanon om du kunde ta en bild på kinpin duken med en bit tupplur framför så man kan se skillnaden.

Postad 08 December 2004 - 08:53

xerocks
  • xerocks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
exakt den duken sitter på min vardagsrumsvägg nu. helt perfekt skulle jag vilja säga motor till duk fjärrkontroll. kontroll på sladden med. finns inget att klaga på om den duken än så länge fast ja har bara haft den i ett dygn nu men men :) tiden får väl utvisa vad den går för :) beställde den från netonnet

Postad 08 December 2004 - 14:44

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

basdanne

Du har inte kvar en bit av tuppluren??
Hade en sådan innan så det skulle vara mycket intressant att se en gemförelse.
Det skulle vara kanon om du kunde ta en bild på kinpin duken med en bit tupplur framför så man kan se skillnaden.

Skall se vad jag kan ordna.

Den enda nackdeleln med fjärren är att den är radio och inte IR.
dvs. man kan inte programera in den i multifjärren. så att man kan få allt på ett knapptryck.

Postad 09 December 2004 - 15:36

niclas.r
  • niclas.r
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Är era mått helt rätt på duken?

Jag tycker att det blir ca 3cm av det vita uppe och nere som inte täcks av bilden när jag drar ut den så att den går kant i kant med maskningen på sidorna.

PT-AE700 och kingpin 240

Postad 10 December 2004 - 08:02

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
min stämmer. Perfekt 16:9. 180 bred duk.

Postad 10 December 2004 - 23:10

tomvondrudel
  • tomvondrudel
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag ska köpa 98-tummaren 4:3. Har en NEC vt45 som ska upp i taket. Tänkte köpa duken från netonnet och då såg jag att dom även sålde Vogel´s EPC4010 takstativ:

http://www.netonnet....m.asp?iid=52431

Men med denna kommer ju inte projektorn att komma i kant där bilden ska börja. Behöver jag köpa till en förlägning? Hur stor ska den isf vara? Både duk och projektor ska hänga i taket.

Tack!

Tom

Redigerat av tomvondrudel, 10 December 2004 - 23:10.

Postad 17 December 2004 - 13:07

Nlights
  • Nlights
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det någon som har erfarenhet av BenQ PE7800 och kingpings dukar?
Det verkar som att flera har positiva erfarenheter med PE8700 som levererar 1000 ANSI-lumen men hur fungerar gain 0.85 med 800 ANSI-lumen som PE7800 leverar?

Redigerat av Nlights, 17 December 2004 - 13:07.

Postad 17 December 2004 - 15:07

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
jag har 7800 och denna duk det funkar kalasbra

Redigerat av FreddanB, 17 December 2004 - 15:08.

Postad 18 December 2004 - 11:59

sir_a
  • sir_a
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Tjena gubbar... mitt första inlägg här så vi får se hur det går...

har köpt en kingpinduk 180 4:3 för några veckor sen tack vare er här... hade ställt in mig på att jag antagligen skulle få skicka tillbaka den första :D

...men det behövdes inte... inga problem alls... lukten känner man, men den är inte alls så överväldigande som tidigare beskrivningar... tror att jag har fått nån "nästa generation" än de första i det här inlägget...

både vägg och takfäste, inga vågor, inga bulor, inget snett eller felmaskerat...

inga problem att ställa om ändlägena heller... fast den som har skrivit bruksanvisningen verkar inte vara av denna värld :lol: ...

jag är nybörjare på projektorer så jag kan inte uttala mig om kvalitén, men det funkar fint för mig med min pt700 ... hmmm. vad kan man säga mer...

det som stör mig lite är sladddosan... att de har satt både in- och utkabeln på ovansidan... går ju fan inte att dra kablarna på ett snyggt sätt då :/

Första morgonen så vaknade jag med en nedrullad duk, stensäker på att jag skickade upp den det sista jag gjorde kvällen innan... har 1 km till närmsta granne :D ... men det har aldrig hänt efter det... fast det är ju ett smärre problem...

mja... det var väl vad jag hade att säga :lol: ... ha det så bra...
smisk ;)

Postad 18 December 2004 - 12:10

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
jag har haft 2 dukar hemma samtidigt och jag testade om det funkade att ta ner den 1a duken med den 2a dukens fjärr, det gick inte. så de har olika "koder".

min duk har aldrig åkt ner av sig själv, ännu... peppar peppar

Postad 12 January 2005 - 00:44

MackeNo1
  • MackeNo1
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Nån som kör kingpinduken tillsammans med en DLP? Har själv beställt en MT200 och skulle vilja ha en Kingpinduk, frågan är bara om en MT200 är för ljussvag för att ge en bra bild på den duken?

Bör väll helst ha minst 1000 ansilumen i ljusstyrka på projektorn om jag inte har fel?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.