Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

7x145 W/ DIN, 4 Ohm?

151 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 september 2004 - 22:06

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

• 3 403 inlägg
  • 0
Jag kanske har missat nåt inlägg i debatten, men är det någon som har bett Yamaha förklara sig här?
Mailat dem länken till tråden och be dem få svara på frågor?
Det borde ligga i Yamahas intresse om folk börjar tvivla på att deras produkter inte anger rätta värden.

Postad 14 september 2004 - 22:51

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Jag kanske har missat nåt inlägg i debatten, men är det någon som har bett Yamaha förklara sig här?
Mailat dem länken till tråden och be dem få svara på frågor?
Det borde ligga i Yamahas intresse om folk börjar tvivla på att deras produkter inte anger rätta värden.

Många mer vanliga märken i de lägre prisklasserna som Yamaha, Onkyo, Pioneer, Sony, JVC mfl uppger på sitt sätt sanna värden...det är bara det att de mäter på ett annat sätt och på ett sätt som många har svårt att TOLKA rätt samt jämföra med andra mätmetoder.

Om det i fabiksspecen står att effekten är mätt vid steremode/two channel driven/90+90 eller one channel driven osv.. är det ju solklart att specen berättar just effekten vid TVÅ kanaler drivna eller EN kanal driven vid ett speciellt mätsätt, vid ett speciellt ohmtal, som oxå är redovisat av tillverkaren.

Står det däremot ALL CHANNEL driven så menas effekten när samtliga kanaler drivs, och det skriver vissa tillverkare ut! Detta anser jag personligen är mer ärligt eftersom i alla fall jag vill veta vad min hembiorecivern klarar av när ALLA kanaler drivs samtidigt. Jag har ju inte köpt en stereoförstärkare, eller ett monoslutsteg!

Sedan tar tyvärr butiker bort denna väsentliga info i sin fakta, och det är då det ställer till problem, även för kunniga att tolka effekten, om man inte har all nödvändig info!

Nu säger jag INTE att de tidigare nämnda märken INTE behöver låta bra för detta!.... :P

Sen är det inte så att folk börjat tvivla på siffrorna precis NU, utan ifrågasättandet av hur vissa märken specar sina förstärkare har funnits mycket länge, även långt innan hembion gjorde sitt intåg... :D

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 14 september 2004 - 23:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.