modellerna är på gång snart?
Någon måste ju ha gjort en beställning och fått uppgift ungefär när den är
på G.
Känner mig som ett litet barn dagen innan julafton!!!
Redigerat av snuten, 29 September 2004 - 21:11.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?
Startad av
Unregistered1439518b
, Aug 02 2004 00:22
1324 svar till detta ämne
18 relaterade trådar
Postad 29 September 2004 - 21:09
Någon som har en hyffsad uppfattning om de nya Samsung DLP TV
modellerna är på gång snart? Någon måste ju ha gjort en beställning och fått uppgift ungefär när den är på G. Känner mig som ett litet barn dagen innan julafton!!! Redigerat av snuten, 29 September 2004 - 21:11. Postad 29 September 2004 - 22:02 De finns ju redan ute.... Postad 29 September 2004 - 22:50
Jag har fått bekräftat att Samsung modellen kommer att sjunka i pris så i dagsläget så rekommenderar jag att vänta med ett köp.
Postad 30 September 2004 - 05:28 Fick ett mail från elgiganten i Kållered och hon sa att de får in SAMSUNG SP-46L3H i butiken i början av oktober. Dock är det en beställningsvara med relativt lång leveranstid. Ca 1 - 2 mån. Postad 30 September 2004 - 05:29 Hur mycket pengar rör det sig om, vet du det? Postad 30 September 2004 - 10:17 Bara på beställning? Det här är ju inte klokt. Klart att de måste ha upp ett ex för demo! När jag ringde elgiganten om L5:an sa de att beställning innebär att man får lägga handpenning. Man måste bestämma sig i förväg för att köpa TV:n innan man ens sett den, alltsåFick ett mail från elgiganten i Kållered och hon sa att de får in SAMSUNG SP-46L3H i butiken i början av oktober. Dock är det en beställningsvara med relativt lång leveranstid. Ca 1 - 2 mån. Postad 30 September 2004 - 10:56 Men ruhe, har du inte kollat med Ljud@bild i Kållered ang L5:an?Bara på beställning? Det här är ju inte klokt. Klart att de måste ha upp ett ex för demo! När jag ringde elgiganten om L5:an sa de att beställning innebär att man får lägga handpenning. Man måste bestämma sig i förväg för att köpa TV:n innan man ens sett den, alltså Jag tänkte faktiskt slå till och beställa en L3:a nu. Har läst allt som går att läsa på internet och det har bara varit positiva saker. Vad är det som skulle kunna gå fel egentligen? Nä, nu lägger jag in en beställning på fyndbörsen, 26000:- fattigare kommer jag att bli men uj så många timmar jag skall njuta för dem... Postad 30 September 2004 - 17:01
Vad är meningen med att beställa den när man ändå får vänta 1-2 månader?
Då kan man lika gärna vänta lite längre och se hur prisutvecklingen blir tycker jag. Redigerat av snuten, 30 September 2004 - 17:01. Postad 30 September 2004 - 19:21 Så länge priset inte är extremt billigt undrar jag varför man inte ens skulle få kunna se på själva produkten innan man köper den...Bara på beställning? Det här är ju inte klokt. Klart att de måste ha upp ett ex för demo! När jag ringde elgiganten om L5:an sa de att beställning innebär att man får lägga handpenning. Man måste bestämma sig i förväg för att köpa TV:n innan man ens sett den, alltså Fast det kanske bara är jag som tycker att det verkar lite konstigt? Postad 01 October 2004 - 05:30 Missförstånd?Så länge priset inte är extremt billigt undrar jag varför man inte ens skulle få kunna se på själva produkten innan man köper den... Enligt vad jag föstod skulle de ställa ut en i butiken. Postad 01 October 2004 - 05:59 Missförstånd? borttaget Om någon mod eller dylikt ser detta meddelande, skulle jag uppskattas om det raderades. Tack! Redigerat av Unregisteredd836f880, 01 October 2004 - 06:01. Postad 02 October 2004 - 05:39
Beställde L3H:an igår från Fyndbörsen.
Leveranstiden är nu 1-2 veckor enligt dem. I'cant wait... Postad 02 October 2004 - 17:56 Det ska onekligen bli spännande att se! Jag har ännu inte lyckats se den i butik. Idag gav jag mig ut på bakprojjejakt till Ljud och Bild Kållered. Säljaren var snäll, så jag ska inte raljera över kunskapsnivån. De har en Samsung 46L5H uppställd så den testade jag en hel del med min fotbolls-DVD, Any Given Sunday, samt Gladiator. Mycket positivt intryck, men i Gladiator tyckte jag bilden blev lite digital i en del mörka scener. Jag kanske var för petig och jag stod ju ganska nära. Jag tyckte man kunde se en viss "bakplåtspappereffekt" också. Nåväl, hade han kunnat sänka priset på demoexet mer än han gjorde kanske det hade varit intressant. Sedan kollade jag in Loewe Articos som stod nedanför. Problemet här var att skärmen reflekterade ljus väldigt mycket, så man såg hela tiden butikens alla TV-apparater spegla sig i den. Detta gällde även när vi släckte ner avdelningen som TV:n stod i. Jag körde några mörka scener ut Gladiator. TV:n måste ha varit väldigt mörkt inställd, för Sony SX300 som stod bredvid såg mycket bättre ut medan Loewen bara såg mörk ut. Hursomhelst så ligger den långt utanför budgeten. På vägen ut såg jag att de även hade Thomson:s nya 50" DLP uppställd. De har också Samsung:s CRT-modeller och är på det hela taget en bra butik att åka och se många bakprojjar hos. Jag fick med mig Samsung:s 2004-broschyr också. Där står mycket riktigt inte L5:an med längre, vilket än en gång tyder på att modellen är på utgående vilket ju Hubner/Samsung sagt tidigare. Lite förvånande ser jag att L3 och L7 har samma kontrastvärde angivna i broschyren: 2500:1. Det var lite från dagens bakprojje-efterforskningar. Nu vill jag se Samsung L3 och L7 fysiskt stå i någon butik här i GBG snarast!! Postad 02 October 2004 - 20:29
Har gått och funderat på att köpa en tv i ett par veckor nu... tankarna har blandats med allt från plasma till bakprojje och tillbaka till plasma igen. Har flera gånger tänkt att "den där blir det, den är ju hur grym som helst".
Men efter att ha traglat mig igenom denna tråden så står nu valet mellan sagemen och samsungen... Postad 03 October 2004 - 07:37 Får man fråga vilka du tänkte på först? Postad 03 October 2004 - 11:07 Varför är detta förvånande? Postad 03 October 2004 - 13:59 Har varit inne på flera modeller.. bl.a. bakprojje toshiba 42WH36P och plasma panasonic TH-42PA30E..Får man fråga vilka du tänkte på först? Postad 03 October 2004 - 19:11
Jag kommer att råtesta en Sagem Axium 50" och skicka upp lite bilder men med omtankepå att de kör DLP och Faroudja kombinerat och en miljon pixlar är det grymma saker den slog nyligen Loewe Aitos 55 som kostar det dubbla
Il be back /Jörgen Postad 03 October 2004 - 19:30
Jag har beställt min Sagem Axium och om 2 veckor kommer det stor test
Men som det ser ut just nu slår den det mesta i tester runt om /Jörgen Postad 03 October 2004 - 20:13
Var inne på Expert vid Mobilia i Malmö idag. Tyvärr var hela bilden helt rosa och detta berodde tydligen på någon felaktig inställning. Tyvärr kunde säljaren inte hitta fjärren så jag fick traska ut igen. Skall man skratta eller gråta.......
Postad 03 October 2004 - 21:17 Enligt tidigare uppgifter är det olika prestanda på dem. För mig ligger L7:an långt över budget i v f, så det blir en L3:a i så fall.Varför är detta förvånande? Postad 03 October 2004 - 21:48 L3-modeller har HD2+ chip medans L7-modellen har HD3 chip.Enligt tidigare uppgifter är det olika prestanda på dem. För mig ligger L7:an långt över budget i v f, så det blir en L3:a i så fall. Postad 03 October 2004 - 21:52
Finns det någon anledning att vänta 1-2 månader på L3:orna när man
kan köpa Axiumen redan nu? Axiumen har ju fått toppbetyg. Tveksamt om Samsungen är bättre. Har hört att den ska ha väldigt dålig betraktningsvinkel i sided, vilket är ett stort minus. Det som däremot talar för L3:an är ju HDMI. Axiumen har ju bara DVI ... Någon som kan säga något klokt om detta? Postad 03 October 2004 - 22:19 L3:orna verkar ju vara på inmarsch! Mada ska få hem sin och under denna månad skulle ju Inet få hem både L3 och L7. Postad 03 October 2004 - 22:20
Jag tycker inte den har väldigt dålig bild i varken sidled eller höjdled. visst är den lite känslig men inte alls som en crt-bakprojektor.
Postad 04 October 2004 - 09:14
Jag kan bara säga om man väntar så kommer det alltid något nytt om man aldrig köper något så har man inget gammalt he he he.
Det är alltid dilemma i elektronik då det kommer nytt snabbt men om man inte köper så tror jag att man missar livet med TV. Jag hade en kompis som sade men om jag väntar 2 månader så tjänar jag 1000 kr och då sa jag väntar du 10 år så har du tjänat in hela TV´n och du får den gratis. Jag skall ta bilder så det stänker så fort Sagem kommit hem och hela hyllan med DVD skall testas, jag har haft Sony Wega 32 Wide med möbel och den åker iväg. Det som jag testar med är inte de bästa men fungerar bra här kommer vad. 1. Surround SONY DE940 med 32 bit, 5x110w 2. Samsung DVD/Video med 6 huvud på video SV-DVD1E 3. Xbox 4. Sat Nokia Mediamaster Skall testa med olika video källor, vinklar, inställningar jag vill dissekera Sagem Axium, jag gav 29565 för min SAGEM och nu är jag som alla andra kan INTE vänta /Jörgen Postad 04 October 2004 - 09:25
Hej,
Jag har inte sett Samsungs L3 eller 46" det ända jag kan säga är att jag är väldigt nöjd med min L7HX. Den har en bild som jag inte har sett på någon annan 50" jag vill påstå att den spöar Pioneers 50" plasma (HDE) då jag har jämfört båda innan jag köpte. När man ser på matrial inspelat i HDTV 720P eller 1080i så blir man lyrisk. Min Xbox kör jag med ett High definition kit och de spel som stöder 720P eller 1080i blir helt otroligt skarpa (känns som man ser på en monitor). Jag har hört att Min TV ska ha det dyrare HD2+ chippet och de andra det billigare HD3 chippet men det är bara det jag läst, men eftersom den är den dyraste i serien så borde det vara det bästa komponenterna kan man ju tycka. Det ända negativa var att den är SNORSTOR och när killen som levererade den kom så skrattade han åt mig och pikade mig om att det är bäst för mig att jag har hiss i huset (Vilket jag har). Väl upp på min våning så hade jag ett fasligt sjå att få in den i lägenheten, jag kunde inte heller lyfta av kartongen enligt beskrivningen rakt upp då den tog imot taket efter bara 50cm lyft. Vill bara att ni ska ha det i åtanke innan ni beställer den här besten...Måste ha hiss. Annars kan jag inte komma på en enda negativ sak med den...skulle vara avsaknad av en extra DVI port kanske. Mvh Marcus Bifogad fil(er)Postad 04 October 2004 - 09:42 Trevligt! Hoppas att du blir nöjd! Postad 04 October 2004 - 09:44 Var köpte du den? Det var ju väldigt billigt, iallafall om man jämför med det priset som Smartson skrev 40 000 kr, jag testade den på Expert för en månad sen och där hade dem inga prisuppgifter ännu men det skulle enligt deras butikchef bli mellan 34 och 45 tusen... Postad 04 October 2004 - 09:49
Instämmer helt med alla som gillar Sagemen. Denna kan tydligen hittas för under 30 000 kr om man letar runt som en galning
Postad 04 October 2004 - 10:37
molcos: vart köpte du din L7:a? alla butiker som jag har frågat har sagt att den kommer ut i slutet på oktober.
Postad 04 October 2004 - 10:48
L7:an finns ju redan i butik eller har jag missat nåt? Jag såg den på Expert i Malmö igår iallafall.
Postad 04 October 2004 - 16:25
Jag kan ordna fler för det priset om några önskar
I Malmö tar en affär 35 000 vilket är tufft Men bor man i Skåne kan man se den på hificenter Postad 05 October 2004 - 11:14
----------------------------------------------------------------------------------------------
Då priset nu sänkts på denna produkt så har vi gjort om erbjudandet till prisjakts medlemmar. Det nya priset på denna läckra TV är inte mer än 29.995:- Vi bjuder nu på en DVD spelare, Pioneer DV-370 samt ett filmpaket på 15 DVD filmer om ni anger "Prisjakt" när ni beställer den, dessutom skickar vi den fraktfritt. Loudness Hembio ---------------------------------------------------------------------------------------------- Det verkar räcka med att kolla på butiksidorna här på Prisjakt:wub: Inte helt fel med fri frakt och en dvd som man kan ha i sommarstugan..... Postad 05 October 2004 - 11:19
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Då priset nu sänkts på denna produkt så har vi gjort om erbjudandet till prisjakts medlemmar. Det nya priset på denna läckra TV är inte mer än 29.995:- Vi bjuder nu på en DVD spelare, Pioneer DV-370 samt ett filmpaket på 15 DVD filmer om ni anger "Prisjakt" när ni beställer den, dessutom skickar vi den fraktfritt. Loudness Hembio ----------------------------------------------------------------------------------------------- Hej på er! Jag saxar in detta i denna tråden oxå så att ingen missar det fina erbjudandet som finns här på Prisjakts butiksidor.Är själv extremt sugen på en, sambon ska bara få säga sitt först Den som ogillar denna dubbelpostning kan skjuta mig eller glädjas åt alla som kan "fynda" och få pengar över till fler leksaker............. Postad 05 October 2004 - 12:16
Nu har jag varit och sett Sagemen. Mina intryck är blandade. Bra betraktningsvinkel både vertilkat och horisontellt. Såg riktigt bra ut när det visades HD-tv material. Däremot tyckte jag mig se brus i bilden vid dvd tittande samt hackningar. Det var iofs en billig dvd med rgb signal. Men jag trodde Faroudja skulle göra ett lite bättre jobb. Men detta är inga avgörande faktorer utan går säkerligen att åtgärda. Det sämsta var ljuskänsligheten. Det var bara lite "sex" belysning i lokalen samt lite solljus som kom in utifrån. Här låg verkligen dlp:n i lä med de plasmor som satt på väggen brevid vad gäller att visa bild i dagljus. Där tappade Sagemen ordentligt. Dessutom tycker jag den ser plastig ut och inte alls lika snygg som Samsungs. Dock så är det mycket bild för pengarna.
Själv blev jag sugen på Pioneers 50" plasma. Men den kostar ju lite mer..... Postad 05 October 2004 - 16:36 Jag har tittat på den i 3 timmar med film, tv osv men upplevde ingen speciell ljuskänslighet alls på den. Bruset kan tas bort med lite inställningar, säljaren visade det och bilden blev näst intill perfekt efteråt. Jag upplevde inte heller några hackningar i bilden men får ta och hålla med dig om betraktningsvinkeln Postad 05 October 2004 - 16:37
Jag har sätt att L7:an går att köpa för 37000:-, är det någon som vet om det går att hitta något bättre pris på den i Sverige eller tex. Tyskland? Jag förstår inte heller varför den går att köpa i vissa butiker redan som någon skrev, när jag har varit i kontakt med flera internet butiker + Svenska Samsung och dom säger att den kommer ut i mitten/slutet på Oktober.
Postad 05 October 2004 - 17:41 Tack prisjakt! Samsung L7 Postad 05 October 2004 - 19:10
Någon som vet vilka fördelar samt nackdelar det finns om man skulle gämföra Plasman: Pioneer PDP-435 med L7:an. Jag har varit helt imot plasma tidigare men tycker att den verkar vara jäkligt bra om man bortser från priset. Tänkte mest bildmässigt om det tex ser pixligt ut fortfarand på plasma.
Postad 05 October 2004 - 19:41
Någon som vet vad som skiljer PDP5040HD som säljs i USA mot 505 som säljs här? Undrar också om det här är "top of the line" modellen, såg att dom även hade en kategori med "elite" plasmor där det fanns en: PIONEER PRO1110HD.
Jag hörde förut att det inte går att skicka plasmor med flygfrakt, pga något med tryckskilnader.. kan det stämma? Postad 06 October 2004 - 08:57 Jag hade en kompis som såg slut texterna på en dvd film och sade att det var kornigt men med inställningar löser det sig braJag har tittat på den i 3 timmar med film, tv osv men upplevde ingen speciell ljuskänslighet alls på den. Bruset kan tas bort med lite inställningar, säljaren visade det och bilden blev näst intill perfekt efteråt. Jag upplevde inte heller några hackningar i bilden men får ta och hålla med dig om betraktningsvinkeln Desutom så är det ofta mycket dåligt i butiker med kopplingar och sladdar som hänger tillsammans med strömkablar vilket kan skapa störningar En del butiker kör sparlåga på lampan för att hålla förslitning nere tänk på det pilla själv med den och ta med en som kan modell för att titta. Att se HDTV är inte bra test då det inte finns i Sverige testa med DVD och digital signal från satelit Sämst på detta med att visa en bra bild är OnOff och Elfiganten där tvinnar man elkanbel med antenn smart sa ankan!!! Att sedan ge bästa bild till den tv som det är mest vinst på är också ett vanligt knep så man skall helst kolla själv med menyer och inställningar Läste att HDTV kommer på test i Sverige från SVT på några ställen 2005 Så jag tror fortfarande på SAGEM eftersom priset kontra innehåll och storlek mot Plasma är det bästa. Jag kan också rekomendera deras egna möbel eller annan möbel då jag mätat min Sony med möbel och ha Sagem direkt på golvet är uteslutet, avstånd är sedan nästa minst 3 m till SAGEM detta har jag fått fram i butik när jag tittat skall dock testa en massa så fort den kommer hit kan sören snrt inte vänta har abstinens Jag tar hem Sagem själv men mina kontakter vill inte köra reklam här men ni kan maila mig så kan vi prata vidare /Jörgen Postad 06 October 2004 - 11:53 Det finns HDTV via sat Dock måste du ha en mottagare Quali-TV QS1080IR Sen kostar abbonemanget 2000:- men i gengäld räcker det fram till 2010. Från hbb
Postad 06 October 2004 - 12:25
Är det ingen som gillar Thomson 50DLY644? (Enda DLP TV jag har sett i verkligheten)
Jag blev mäkta imponerad av den! Plasmorna som hängde brevid bleknade helt Är det stor skillnad på Axium, Samsung och Thomson? Kommer det fler DLP modeller inom kort Postad 06 October 2004 - 12:50
Olla,
Jag köpte min tv på www.inet.se för 37.000ca nu har den gått upp några hundralappar har jag sett men jag är väldigt nöjd med leveransen av tv'n. Den skulle komma i mitten av oktober tror jag så jag blev förvånad när jag fick en leveransbekräftelse på mail förra veckan. Jag rekomenderar starkt butiken jag köpte från de har bevisat sig billiga och snabba på att leverera. Tv'n är fortfarande helt outstanding vad gäller allt, alla polare har stått med hakan i golvet och saliv hängandes ned för hakan. Jo en sak till...se till att kolla med hemförsäkringen om den täcker en så här dyr pjäs, annars kan man behöva kompletera med en extra. Take care. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |