Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canon Ixus 40

198 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canon Digital IXUS 40 (Kompaktkameror) 1 8,41 (26) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 19 december 2004 - 16:22

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
För er som tänker köpa Ixus 40 (typ som jag) så kolla in Sonys CyberShot DSC-W1 oxå. Den är snäppet snabbare, drivs av vanliga AA batterier, har större skärm, samma videoinspelning och enligt mig så tycker jag att den tar bättre bilder med mindre brus. Samt att den är billigare.
Men sen är den iofs lite bredare och väger mer. Men de tycker ja inte spelar så stor roll om den är bättre för övrigt.

Postad 20 december 2004 - 23:15

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

För mig blir det kloka valet en Ixus 30

För mig med, för mig med!!!

IOF brukar jag ibland göra "sizeups" på min son och ge bort till farmor/farfar osv... Men men...

Postad 28 december 2004 - 17:29

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Slog precis till på en Ixus 30 med 512 mb kort från pixmania... Nice ;)

Postad 28 december 2004 - 18:45

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jaha, då va en Ixus 40 på väg från Fynbörsen till mig!!

Valet har klarnat efter läsande av detta, sökande på nätet efter folks tyckande och faktum att den är liten och är lätt att ta med men ändå verkar vara en bra kamera, här sneglat lite på A85/A95, men de är både av äldre konstruktion och klumpigare. Ixus 30 har ju samma CCD som Ixus 40 med är bara 3.2 megapixel. Har provat grannens A70 som är lite långsam då man skall ta flera bilder i föjd och minnet av CF typ har säkert en del av skulden samt A-serien är klumpigare.

Dessutom blev det 1st Sandisk SD Ultra II 256MB, ett extra NB 4L batteri och en Hama DP-DF 9 väska.
Då det var lång leveranstyp på SD och jag råkade hitta ett Sandisk SD Ultra II 256MB i en fotobutik i stan för 459:- vilket va billigare ;) än fyndbörsen.

Svensk manual och svensk leverantör är en självklarhet!

Postad 28 december 2004 - 18:51

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Jaha, då va en Ixus 40 på väg från Fynbörsen till mig!!

Valet har klarnat efter läsande av detta, sökande på nätet efter folks tyckande och faktum att den är liten och är lätt att ta med men ändå verkar vara en bra kamera, här sneglat lite på A85/A95, men de är både av äldre konstruktion och klumpigare. Ixus 30 har ju samma CCD som Ixus 40 med är bara 3.2 megapixel.  Har provat grannens A70 som är lite långsam då man skall ta flera bilder i föjd och minnet av CF typ har säkert en del av skulden samt A-serien är klumpigare.

Dessutom blev det 1st Sandisk SD Ultra II 256MB, ett extra NB 4L batteri och en Hama DP-DF 9 väska.
Då det var lång leveranstyp på SD och jag råkade hitta ett Sandisk SD Ultra II 256MB i en fotobutik i stan för 459:- vilket va billigare  ;)  än fyndbörsen.

Svensk manual och svensk leverantör är en självklarhet!

Grattis till ett bra val. ;)

Själv så blev de inte denna kamera för mig.. har kikat på den jätte länge men det slutade med att ja köpte en Sony W1.

Anledningen varför jag inte köpte Ixusen va att ja tycker Sonyn tar bättre bilder.. sen har den större skärm, drivs av vanliga batterier och är mycket snabbare.
Ixusen är ju i sig mycket mindre men detta blir till en nackdel tycker jag när man ska hålla kameran stadigt..

Postad 28 december 2004 - 20:37

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Grattis till ett bra val. ;)

Själv så blev de inte denna kamera för mig.. har kikat på den jätte länge men det slutade med att ja köpte en Sony W1.

Anledningen varför jag inte köpte Ixusen va att ja tycker Sonyn tar bättre bilder.. sen har den större skärm, drivs av vanliga batterier och är mycket snabbare.
Ixusen är ju i sig mycket mindre men detta blir till en nackdel tycker jag när man ska hålla kameran stadigt..

Tar bättre bilder... det får jag göra själv !!
Jag hoppas den är tillräckligt snabb för det jag skall ha den till med de Ultra II korten jag köpt, men vi få se när jag får kameran (de har redan postat den :-))
Och som jägare har jag för vana att ta stöd om det är möjligt vare sig det behövs eller inte.

Postad 29 december 2004 - 19:54

smozle
  • smozle
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
För mig blev det en Ixus 40 från USAoch ett Sandisk 1 gb SD-kort, tillräckligt fort för 640*480 30 f/s samt 320*240 60 f/s.

Total kostnad blev 2400, då Dell hade en kupong som drog ner kameran till $299. Sedan fick jag $50 rabatt om SD-kortet ($70-$50=$20). Frakt blev 250 kr och ingen tull. Jag är nöjd. :D

Postad 29 december 2004 - 22:36

Billy-Bob
  • Billy-Bob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Köpte idag en Ixus 40 på Fotokungen för 3490:-, efter att avbeställt från Inwarehouse, som klantade sig.
Tur det, för jag fick svensk manual på Fotokungen. Inwarehouse hade bara på tyska. Att ladda ner finns bara en .pdf på engelska.

Beställde sen ett Kingston SD 512MB från PCaction för 378:- ink frakt!!
Såg nu att dom höjt till 440:- +frakt.....

3868:- blev slutnota, sen behöver jag troligen skaffa ett batteri till, om man får tro allt Internetskvaller.

Redigerat av Billy-Bob, 29 december 2004 - 22:37.

Postad 30 december 2004 - 09:25

Billy-Bob
  • Billy-Bob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Hej.
Har provat kameran och gillar den verkligen, en härlig liten sak.

Har ett "problem" i mjukvaran som medföljer.
Default när man laddar över till datorn, så skapas en folder under My Documents/My pictures. Detta har jag inte lyckats hitta i programmet vart jag ändrar sökvägen. Behöver hjälp med det.

En annan sak. Hur bär man sig åt för att kameran ska lägga till sig som en enhetsbokstav, så man kan drag&droppa bilderna manuellt?

Postad 30 december 2004 - 10:46

smozle
  • smozle
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hej.
Har provat kameran och gillar den verkligen, en härlig liten sak.

Har ett "problem" i mjukvaran som medföljer.
Default när man laddar över till datorn, så skapas en folder under My Documents/My pictures. Detta har jag inte lyckats hitta i programmet vart jag ändrar sökvägen. Behöver hjälp med det.

En annan sak. Hur bär man sig åt för att kameran ska lägga till sig som en enhetsbokstav, så man kan drag&droppa bilderna manuellt?

Hmm. Jag ändrar sökvägen genom att högerklicka på ikonen för själva enheten för kameran i utforskaren. Där finns den inställningen, vart allting ska sparas. Om du inte kan se den, så vet jag inte vad du ska göra. När du väl kan se den så vet du nu vart du ändrar inställningen.

Postad 30 december 2004 - 12:16

Billy-Bob
  • Billy-Bob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tack smozle, jag hittade själv precis efter att jag skrivit inlägget. Jag är så lat :unsure:

Jag kör win2000 och det skiljer sig från XP enligt instruktionsboken. :D

Annars är allt super nu, jätteglad att jag valde denn pjäs.

Gott nytt år! <_<

Postad 30 december 2004 - 15:22

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1 191 inlägg
  • 0
Härligt å höra att alla e nöjda med sina ixus 40 kameror, själv funderar jag på att kasta min ixus 430 å köpa en likadan iaf:( någon som vill ha en ixus 430 med extra batteri, 256 mb, halsrem å de vanliga tillbehören som medföljer. Den e itne använd alls mkt, köpte den den ganska så nyligen.

De ja oras över isf är hur bilderna blir med ixus 40, vad tycker ni?

Postad 30 december 2004 - 17:07

Billy-Bob
  • Billy-Bob
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Graziano

Jag valde inte kamera med bildkvalitén som kriteria nummer ett. Den förutsätter jag är klart godkänd, på alla kameror i den prisklassen Ixus 40 ligger i.
Hade jag dock läst/hört att den tog dåliga bilder hade jag inte köpt den.

Jag är extrem amatörfotograf, men jag har dock krav. Bifogar en macrobild jag tog, går att ta bättre, men nu orkar jag inte plåta mer idag.

:)

Redigerat av Billy-Bob, 30 december 2004 - 17:13.

Postad 30 december 2004 - 18:42

HeRmAN
  • HeRmAN
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jasså Billy-Bob ä du åxo förkyld?

Jag fick min Ixus 40 från Fyndbörsen igår (3249:- inkl. nordisk manualpacke)

Den verkar lovande men man kan inte ställa bländare eller slutartid manuellt som på A-serien, synd men det går säkert att att göra liknande inställning bara man får plöja igenom manualen och provfota lite. Sportlägen som finns på A70 saknas oxå men det kanske är samma med barnläget eftersom de inte kan va still i 1 sekund.

Tycker dock att "luckan" till USB anslutningen verkar vara smäck och man undrar när den pajar :) Sen kommer jag säkert inte att hitta den då man skall ta en snabb bild eftersom den är så förb....t liten.

Postad 30 december 2004 - 18:45

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1 191 inlägg
  • 0
Ok nej de är som du säger, bildkvaliteten borde väl vara ungefär ganska så lika på kamerorna i den prisklassen. kan du ijte bifoga en inohus bild så man får se hur den klarar sämre ljus?

Postad 30 december 2004 - 20:04

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
Hur klarar sig auto-fokusen i sämre ljusförhållanden? Är den halv-snabb mellan bilderna? Är också extremt mycket amatör, men den FinePix (eller vad den nu hette) jag fick av tomten var tyvärr inte alls vad jag förväntat mig. :) Leter efter en ersättare.

Postad 30 december 2004 - 20:46

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1 191 inlägg
  • 0
Den lär väl iaf vara snabbare än de flesta andra kameror eftersom just denna är väldigt snabb, men jag vet inte. Man kan ju jämföra bilder som folk tagit me sina kameror på

http://www.pbase.com/cameras

Postad 05 januari 2005 - 13:13

claesh1
  • claesh1
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ni som har en Ixus 40: hur bra blir bilden när ni kopplar den till tvn? Min blir inte bra alls, färgerna blir helt fel.

Postad 07 januari 2005 - 00:24

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jag köpte min ixus 30 från pixmania. Manualen var på franska så den kan man slänga direkt. Har försökt leta upp en manual till kameran på canon's hemsida men hittar inte. Någon som vet vart de gömmer sig?

Postad 07 januari 2005 - 07:08

Unregistered39268
  • Unregistered39268
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Här är på engelska tills du hittar en svensk version:
http://www.inwarehou...xus30_40eng.pdf

Postad 19 januari 2005 - 10:29

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Schyssta bananer fellow...

Postad 26 januari 2005 - 07:50

berglund_90
  • berglund_90
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
så.. nu har jag också beställt mig en Ixus 40.
undrar bara om det är någon som vet om det finns en svensk manual att ladda hem?? (inget måste men ändå)

/Jonas

Postad 30 januari 2005 - 02:01

rickardlarsson_
  • rickardlarsson_
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
För den som undrade om det funkar med ett MMC-kort kan jag meddela att det går alldeles utmärkt. Jag kör mitt 1 GB MMC från TwinMOS som reservkort till min Ixus 40 (normalt sitter det i telefonen och matar mp3). Det är förståss inte supersnabbt som minneskort betraktat men det duger utmärkt till vanlig fotografering. Suveränt är också att kameran lämnar musiken ifred och bara skriver på det lediga utrymmet.

MVH

Rickard

Postad 01 februari 2005 - 12:07

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Är på G att köpa en ny fickkamera och har kollat på Ixus 40, verkar vara riktigt bra kamera. Har en Canon PowerShot S45 nu och älskar menysystem och övrigt så vill gärna ha en Canon fickkamera oxså.

En sak jag inte lyckats hitta är ifall att det går att ställa in "sport mode" nånstans eller hur gör man ifall att man vill ta bilder på snabba rörelser? Fotar mycket då jag golfar så ett krav jag har är att det ska gå att ta sådana bilder.

Nån som vet om det finns, eller på något enkelt och smidigt sätt går att ställa in slutartiden på snabbare än 1/1000 s.

Bifoga gärna bild(er)....

Tacksam för svar

/Kent

Postad 01 februari 2005 - 14:06

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Var kan jag köpa ett slimmat fodral till Ixus 40? De enda jag hittat är såna där mjuka fanstyg som tar onödigt mycket plats!

Postad 01 februari 2005 - 15:34

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Vi kan ju alla som har en IXUS-40 skriva vilka kort som funkar till hjälp för andra, för mig funkar:

- Twinmos UltraX SD kort

Och detta för mig:
Sandisk 256 Länk

kan ju då tona ner lite grann på mitt utlåtande och förfina det hela att Sandisk kanske eventuellt är snäppet vassare/snabbare än de flesta tillverkare av vanliga kort som inte är ultra, så slipper jag att någon köper ett billigt noname-kort och sedan vill hänga mig för att det inte funkar. Så om ni ska köpa ett icke ultraminneskort till denna kamera, så funkar detta utmärkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Microdatorn gjorde ett test i förra året som styrker det du skriver.
Det har prestandatestat flera korttyper. Om jag fick skulle jag
lägga det här, men ni kan ju alltid spara pengar på att köpa ett
bra standardkort typ SD i detta test.

Edit
spara pengar

Redigerat av Unregisteredafe9e410, 01 februari 2005 - 15:36.

Postad 03 mars 2005 - 14:25

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Köpte mig en Ixus 40 i helgen och är hittills mkt nöjd även om jag inte har testat så mkt. Gav 2.995:- över disk i svenskaffär vilket måste ses som ett kap?

Har dock kvar att köpa minneskort och vill ju kunna filma i 640x480 i 30 fbs och har förstått att då ska man ha ett sk Ultra II kort, men menar ni med ovanstående kommentar att det räcker med ett "vanligt" minne om det är av märket SanDisk?

Postad 03 mars 2005 - 14:29

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Jag har också ett 1GB Sandisk minne och det fungerar hur bra som helst att filma med.

Postad 03 mars 2005 - 15:15

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Med risk för att bli idiotförklarad :)

Du har alltså inget "snabbt" minne typ ultra II?
Du kan alltså filma i högsta kvalité/storlek?

Vore ju kanon i så fall! Ultra II kostar ju en slant mer.
Men vad sjutton ska man med dessa kort till om man inte behöver så snabba?

Postad 03 mars 2005 - 15:43

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Ja, precis jag har ett helt standard sandisk 1gb och kan filma med högsta kvalitet.

Kan vara ett marknadsföringstrick det där med Ultra II. Eller så är det så att det finns kameror som verkligen behöver bandbredden Ultra II kan ge, men Ixus 40 använder inte så pass mycket.

Postad 03 mars 2005 - 15:44

GuBe2
  • GuBe2
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

För er som tänker köpa Ixus 40 (typ som jag) så kolla in Sonys CyberShot DSC-W1 oxå. Den är snäppet snabbare, drivs av vanliga AA batterier, har större skärm, samma videoinspelning och enligt mig så tycker jag att den tar bättre bilder med mindre brus. Samt att den är billigare.
Men sen är den iofs lite bredare och väger mer. Men de tycker ja inte spelar så stor roll om den är bättre för övrigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Sonyn har inte ''samma videoinspelning'' ;

Canon Ixus 40 kan spela in med 60 fps (!) - viket gör den ganska unik
(och personligen tycker jag det är en fantastisk möjlighet - verkligen
något HELT annat än att videoredigera till slow mha mjukvara
)

Sonyn har inte någon optisk sökare, och då hjälper det inte hur stor
LCD den än har : även en ynka skruttig optisk sökare ( som det oftast är )
ger högre upplösning än någon LCD.
( För dinosaurier :) som börjat använda läsglasögon är det dessutom väldans
opraktiskt m bara skärm
)

Men att det går att använda vanliga batterier i Sonyn , det är Kanon !

Mvh.
´ G ´

P.S. Snart kommer Canon Ixus 50 !!!!! ( 5,0 Mpixel och USB 2.0 )

Hoppas Ixus 40 går ner i pris då !!

;) :lol: D.S.

Postad 03 mars 2005 - 15:55

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Då har jag äntligen fått in det i skallen och bekräftat :)

Tackar för input!

Postad 03 mars 2005 - 16:04

Unregistered1fefc139
  • Unregistered1fefc139
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nog har Sony DSC-W1 en optisk sökare! Även dess efterföljare W5 har en optisk sökare.

Postad 03 mars 2005 - 16:08

stebe
  • stebe
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Lite OT, men snabba minneskort är bra att ha när man ska överföra bilderna till datorn.

Postad 03 mars 2005 - 22:10

Boston
  • Boston
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Canon Ixus 40 kan spela in med 60 fps (!) - viket gör den ganska unik
(och personligen tycker jag det är en fantastisk möjlighet - verkligen
något HELT annat än att videoredigera till slow mha mjukvara
)

• 320 x 240 pixels @ 60fps (max clip 1 minute)

Att kunna filma i 60FPS är en kul grej, men i den dåliga upplösningen som ixus 40 erbjuder, så är det knappast intressant.

Canon är lite snåla som bara har USB 1.1 på ixus 40, den ligger ändå ganska högt i pris.

Sonyn erbjuder mängder med funktioner som ixusen saknar, histogram mm.

Postad 03 mars 2005 - 23:00

GuBe2
  • GuBe2
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Nog har Sony DSC-W1 en optisk sökare! Även dess efterföljare W5 har en optisk sökare.

<{POST_SNAPBACK}>

Ehäh ... ;)
Sorry !
Blandade ihop DSC-W1 m DSC-T1
Får be om ursäkt och påstår härmed motsatsen :lol: !

Att kunna filma i 60FPS är en kul grej, men i den dåliga upplösningen som ixus 40 erbjuder, så är det knappast intressant.

Jo ! Det är intressant ! Tom. mycket intressant !

Visst , det blir inget man drar upp på hembion, men man kan detaljstudera
mycket snabba förlopp på ett väldigt tydligt sätt
- om än i ett litet fönster.

förskräcklig är inte upplösningen alls !
Före Sony's DSC-T1 hade nästan inga kompakta digitalkameror bättre
upplösning ens för vanlig filmning, och en del hade tom 15 fps som högsta
bildfrekvens... och vi snackar ändå knappt mer än ett år sen.

Sen bör man också vända på resonemanget och fråga :
Vad skulle alternativet vara ?
Mej veterligt har det bara funnits en enda DV-kamera för konsumenter som
kunde filma snabbare än standardens 25 fps,
och den var mkt dyr (semiproffesionell) , och dessutom - självklart - både
större, tyngre, och klumpigare än den lilla Ixus 40.
( Tror det var JVC som hade en modell - och undrar om den ens finns kvar )

Min utgångspunkt är att hitta en liten och behändig kamera ,
eftersom jag vet att
"den bästa kameran är : den man har med sig . . . " .
En kamera må ha miljarder pixlar och tusen finesser - har man den inte med
så hjälper det liksom inte. :)

Mvh.
´ G ´

Postad 04 mars 2005 - 15:47

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1 421 inlägg
  • 0
Tänkvärda ord här i inlägget innan, precis som vi funderade, bättre med en liten kamera som man verkligen kan ta med sig, ska vi ta riktigt bra bilder kör vi fortfarande hederlig analog systemkamera :)

Ang minnesdebatten:
Har en liten misstanke om att Ultra II kort eller ej, kanske inte har med filmkapaciteten att göra utan den snabba sekvensiella bildtagningsfunktionen?

Postad 04 mars 2005 - 18:41

Boston
  • Boston
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jo ! Det är intressant ! Tom. mycket intressant !
Visst , det blir inget man drar upp på hembion, men man kan detaljstudera
mycket snabba förlopp på ett väldigt tydligt sätt
- om än i ett litet fönster.

förskräcklig är inte upplösningen alls !
Före Sony's DSC-T1 hade nästan inga kompakta digitalkameror bättre
upplösning ens för vanlig filmning, och en del hade tom 15 fps som högsta
bildfrekvens... och vi snackar ändå knappt mer än ett år sen.

320x240 är ingen vidare upplösning.
Det beror på hur du preciserar mycket snabba förlopp?
Om du fotograferar en fallande vattendroppe, så får du ha en slutartid på 1/1000 sekund för att få det riktigt skarpt, sådana grejor vore annars kul att kunna filma. Men det lär inte bli särskilt bra.

Sony dsc-v1 kom i februari -03 och filmar i 640x480 med 25b/sekund

Ixus 40 presterar bra för sin storlek, är väl i topp i den storleksklassen, men det är synd att de snålar på USB hastighet.

Postad 10 maj 2005 - 15:03

Henrik L
  • Henrik L
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ang minnesdebatten:
Har en liten misstanke om att Ultra II kort eller ej, kanske inte har med filmkapaciteten att göra utan den snabba sekvensiella bildtagningsfunktionen?

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste ha ett Ultra II för att kunna filma i den högre upplösningen med 60fps.

Ett snabbare mineskort är helt klart värt pengarna, kameran blir snabbare.

Postad 11 maj 2005 - 21:16

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Köpte en IXUS 40 igår för 2490 kr. Mycket nöjd än så länge! :)

Postad 11 maj 2005 - 22:12

Kajsa Anka
  • Kajsa Anka
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Var finns IXUS 40 för 2490 kr?

Postad 12 maj 2005 - 09:02

Unregisteredf1616e6c
  • Unregisteredf1616e6c
  • Forumräv

• 786 inlägg
  • 0
Det var ett öppningserbjudande på PcCity som öppnade i tisdags på A6 i Jönköping. Jag tror att de skulle ha erbjudandet hela denna vecka så passa på... De sålde bl.a 17" Philips TFT skärm för 995kr, men de tog slut ganska snabbt om man säger så... Jag köpte även "nya" PS2 för 799kr.

Postad 12 maj 2005 - 16:50

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

• 1 191 inlägg
  • 0
tråkigt att man måste åka till butiken i jönköping för å få en sådan kamera då :)

Postad 31 maj 2005 - 15:52

Unregistered3e34892c
  • Unregistered3e34892c
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
2690:- på Elgigantens sajt! Köpte en igår...

Postad 01 juni 2005 - 08:42

GuBe2
  • GuBe2
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

2690:- på Elgigantens sajt! Köpte en igår...

<{POST_SNAPBACK}>

Men SJUNK då !!! < länk t ''Prisutveckling''

Mvh.
´ G ´

Postad 01 juni 2005 - 09:13

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Värst vad många klagar på USB´n i kameran då :) Visst är det surt med den tröga hastigheten, men trodde dom flesta kör med minneskortläsare. Man får ju en grymmt bra sådan för 99:- å då tar den en sisådär 8olika kort å med USB 2.0 Hur smidigt som helst (å så spar man ju på batteriet åxå). Bara ett tips för er som absolut ska koppla ihop kameran med datorn.

Postad 17 augusti 2005 - 17:35

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Ingen som vet vart man kan ladda ner en svensk manual, eller om det ens går?

Ni som köpt på Pixmania får ju fransk manual men menyerna i kameran kan man väl välja att ha på svenska, eller?

Postad 10 september 2005 - 10:22

Guddi
  • Guddi
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Steves Digicams Forum

Kan vara värt att veta! Händer inte så ofta men det verkar verkligen hända mer frekvent än med andra kamera modeller....

hände mig också tyvärr ;)

Postad 11 september 2005 - 17:06

atlaspatlas
  • atlaspatlas
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Steves Digicams Forum

Kan vara värt att veta! Händer inte så ofta men det verkar verkligen hända mer frekvent än med andra kamera modeller....

hände mig också tyvärr  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hur löste sig det då? Tog Canon in den för reparation gratis?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.