"in action" och DLP blir fantastiskt mycket bättre med en sådan men det finns nog inte så många i sverige tyvärr....
Projektor shoot out i Göteborg, 27:e November!
Postad 27 November 2004 - 00:14
"in action" och DLP blir fantastiskt mycket bättre med en sådan men det finns nog inte så många i sverige tyvärr....
Postad 27 November 2004 - 07:49
Lyckman, TBX, Zicronics, Anneli, Lasse
Detta kommer bli svinkul.
Nu är longe soffan klar tackvare lyckmans ryck:

Lyckman: Muhaha lite ball att vi är buksvågrar hahaha
Nin: Tack för scalern, den får du inte tillbaka
Crystalio på plats:

Tyvärr så blev dubbelstacken inte möjlighet pga tekniska problem men vi kör en av dem i salong/rum 2
Nu skall jag jobba idag och kan INTE svara på min mobil så ring King på nummer 0738-130798 alt till lokalen: 031-242566 för vägbeskrivning.
Glöm inte att ta emd masa kul att byta och sälja för det blir lite bassar
Glöm inte helelr att det är knytkalas vi är nu totalt 40 personer ca som kommer och går under dagen.
Så syns vi, jag är på plats efter 16 pga jobb men King hittar ni...
Mvh
Oss
Postad 27 November 2004 - 09:04
Dock bör man kanske varna att efter några alkoholhaltiga drickor kanske inte stavar så bra =)
Ni kommer förhoppningsvis även kunna titta på oss i lobbyn under hela kvällen/natten.
Så håll er uppdaterad under dagen här.
Ha en trevlig helg alla ni andra.
Mvh
The Crew
Postad 27 November 2004 - 09:14
Ska jag ta med den eller har ni dukar så det räcker?
Redigerat av nakos, 27 November 2004 - 09:15.
Postad 27 November 2004 - 09:24
Sonyn är tyvärr inte i 100%, halvinställd men går att titta på så sett men när vi kör shootout så blir det mot Barcon i första läget då denna är bättre intställd + kör 2meter bild som är lite mer jämnförbart mot 3,5 meter crt bild..
Redigerat av The Hulk, 27 November 2004 - 10:07.
Postad 27 November 2004 - 12:06
Har precis kommit hem från att varit ute på vägarna i jobbet en vecka nu
Har det blivit några ändringar sen i veckan?
Tyckte nån skrev att det skulle börja runt 16.00? stämmer det?
Ej säkert tyvärr att jag och 12an hinner tills dess
Är det nån som vet om folk kommer ta med sig saker till salu?
Skall man ta med den Stora eller Lilla plånboken
Mvh Mikee
Postad 27 November 2004 - 12:30
Så riv ett STOORT hål i lädret nu och unna er nåt RIKTIGT skoj. =)
16.00 Kör vi igång.
Lika bra att jag skriver det här.
Vi har ordnat en EXTREMT temporär toalett också.
Den går att göra nummer 1 i men nummer 2 är det STORT förbud mot.
Ska ni göra nummer 2 så finns det en toalett i tvättstugan som ligger alldeles i närheten av lokalen.
Gör ni nummer 2 på vår toalett så får ni låna skyffeln och skotta själv.
SÅ... DON'T shit where you eat! Eller nåt. =)
Redigerat av Unregistered5a85459e, 27 November 2004 - 12:32.
Postad 27 November 2004 - 14:24
Nemas problemas, det var roligt. Det är inte direkt chesterfield kvalité på möblemanget om man säger så, men det för duga åt ett gäng hemmabionördar
![]()
Lyckman, TBX, Zicronics, Anneli, Lassetack för all hjälp det hade inte gått påså kort tid som vi hade annars kanongulligt.
Detta kommer bli svinkul.
Nu är longe soffan klar tackvare lyckmans ryck:
*flina*Lyckman: Muhaha lite ball att vi är buksvågrar hahaha
det visste jag inte..
Vill minnas att jag nämnde något om att vakta värdinnorna
Vi ses senare. Lite familjeliv på dagen här först...
// Lyckman
Postad 27 November 2004 - 17:59
det har inte kommit en enda digitalfantast ännu... har alla fått problem med bilen?
asså ni ÄR välkomna
Redigerat av Unregistered5a85459e, 27 November 2004 - 18:14.
Postad 27 November 2004 - 18:41
Postad 27 November 2004 - 19:43
Redigerat av Unregistered5a85459e, 27 November 2004 - 19:44.
Postad 27 November 2004 - 20:30
Han har svårt att argumentera för sin sak utan backup. =)
Att ni skulle lämna walkover det trodde jag aldrig.
Nu skiter jag i er och dricker öl och njuter av min CRT. =)
Postad 27 November 2004 - 20:36
Nej skämt åsido jävligt synd att jag inte hann
Mvh Mikee
Postad 27 November 2004 - 20:39
Ca 10 som gått för att ni med digitala projjar inte dykt upp.
Dessa har väntat länge men ingen hörde av sig så
Hoppas att ni har en trevlig helg iallfall och bara konstaterar att ni är ckickens.
Redigerat av Unregistered5a85459e, 27 November 2004 - 20:41.
Postad 27 November 2004 - 20:45
Hur länge skall ni vara kvar?Vi är fortfarnade 20 pers som väntar.
Ca 10 som gått för att ni med digitala projjar inte dykt upp.
Dessa har väntat länge men ingen hörde av sig så![]()
Hoppas att ni har en trevlig helg iallfall och bara konstaterar att ni är ckickens.
mikee
Postad 27 November 2004 - 20:47
Redigerat av mikee, 27 November 2004 - 20:48.
Postad 27 November 2004 - 20:55
Nu kommer vi bara att mingla och förtära alkoholhaltiga vätskor istället.
Postad 27 November 2004 - 21:29
Men nästa gång......
Postad 27 November 2004 - 21:33
Får göra en repris sen så ska jag ta med mig ett gäng aktuella projar och dukar i olika prisklasser. Ju längre fram i tiden desto bättre projar blir det ju så crt får passa sig...
Postad 27 November 2004 - 21:59
Mrking: Nu har du tid på dig att få ordning på 1292:an ifall det nu skulle vara nån digitalprojje snubbe som vågar sig dit i framtiden.
Kul att fått träffa några av er "nördar"
Crt snubbarna kommer väl vara stupfulla snart
Postad 27 November 2004 - 22:28
Ledsen att jag inte kunde komma. Men ville inte ta semester för att komma. Även om det kanske skulle vara värt det. Det tråkiga är att jag har själv inte testat den än. Den kom nämligen igår. Leveransen var sen nån vecka. Beställde Denon 2910 Denon 3805 samt Sanyo Z3 från pipro med Denon 3805 kom aldrig, förhoppningsvis nästa vecka. Skall åka och köpa kablar på måndag.Var i gbg skall ni hålla till. Om det finns plats över så kan kanske jag komma om jag inte skall jobba. Tar med mig Sanyo Z3 Tunad från Cine4Home.
MVH Henrik Jacobsson
Ha de gött
Postad 27 November 2004 - 22:54
Ni får höjta till när det blir filmkväll så jag får tillfälle o bjuda igen med en massa popcorn! För övrigt så glömde jag helt bort all min varma glögg jag hade med mig för o komma in i julstämningen... så får änna sitta o dricka upp den själv innan jag lägger mig.
Postad 28 November 2004 - 00:16
Om man säger att man skall komma så kommer man väl? Det här var ju hur tråkigt som helst. Skämt åsido kan man ju säga att nu kan båda läger fortsätta att tro att de har det bästa.
Jag fattar inte att folk inte kommer. Det hade varit lite intressant att få många olika teknologier och projektorer jämförda.
Jag hoppas att ni har hur kul som helst utan digitalarna. Jag ber om ursäkt å alla digitalares vägnar. Jag har en digitalprojektor men är i princip projektoragnostiker vad jag nu menar med det.
Kör ni imorgon också så att det finns chans till att folk dyker upp?
Det var ett mycket bra initiativ i alla fall.
Postad 28 November 2004 - 00:35
Postad 28 November 2004 - 03:47
The Hulk tog med sig en Toshiba och alla vänta tålmådigt så nu får vi nog hålla tillbaka på denna typ av bjudning..
Det blir helt enkelt privat för er som faktiskt dök upp för totalt så var det ca 30 pers som i omgångar var på plats med 20 som ett gyllene mellantal.
Trist närv i fixat och jobbat dygnet runt i ca 3 dagar för detta.
Dålig stil, skäms på er faktiskt taskigt gjor¨t inte för oss för vi bor på plats men för de som faktiskt rest hit för detta och för att få en chans att jämnföra med populära projjar som man kanske inte har möjlighet för annars.
jaja, sköt om er.
Mvh The Hulk
Postad 28 November 2004 - 03:55
Postad 28 November 2004 - 08:38
Mycket dålig stil av vissa....
Men måste ge en eloge till er som jobbat häcken av er med detta, synd att det slutade på detta vis
Postad 28 November 2004 - 09:41
CRT = Tunga, svårinställda. Kommer. Släpar sig dit. Håller vad de lovat.
Intressant för en projektoragnostiker
Redigerat av Unregisteredca13620a, 28 November 2004 - 09:42.
Postad 28 November 2004 - 10:13
Vem vet, vi kanske skulle försöka oss på nåt liknande här i Stockholm?
Bra jobbat, grabbar
Fredrik
Postad 28 November 2004 - 16:45
Men som nån sa så hinner vi kalibrera både Barcon och Sonyn ytterligare så det blir giftigare bild nästa gång.
Ljudet var inte heller inställt samt att någon baslover hade tydligen höjt basen lite väl mycket för min smak så det dundrade på som fasen.
Men skam den som ger sig, vi får la ge det en chans till.
Vi kommer dock ha en trevlig filmkväl lsnart med någon sorts tema.
Ha det bäst.
Mvh
Postad 28 November 2004 - 18:26
Skulle inte ha med mig något mer än öl & chips så hoppas inte det ställde till med för mycket besvär.
Postad 29 November 2004 - 02:23
Nej, detta tycker jag var beviset på att vissa snackar, men när det väl gäller, så är dom missing in action.
/Mattias
Postad 29 November 2004 - 02:32
Efter detta vill jag inte höra ett #!"?@? pip från digitalprojje anhängare om CRT-projektorers vara eller icke vara!
Dålig stil gubbar...
nin: Tack för besöket och lånet av Crystalion i alla fall det var skoj att få bekanta sig lite med dig och den. =)
Postad 29 November 2004 - 02:40
Ja, när jag får upp min projektor i taket så är folk välkommna med bra DLP/LCD och jämföra, istället för att inte jämföra och snacka om saker, som man inte vet något om.
/Mattias
Postad 29 November 2004 - 03:25
Postad 29 November 2004 - 09:50
Som sagt, jag åkte från Karlstad för bl a denna shootout.
Aha.. tyckte det lät lite värmlänning om dig..
Ja lite trist att inte digitalprojarna dök upp, själv hade jag gärna velat se dom tillsammans med CRT för att bilda mig en uppfattning.
Flyttar upp till de värmländska skogarna vid årsskiftet och kommer förmodligen skaffa en DLP kort därefter, får kanske komma förbi karlstadtrakten o göra en jämförelse då istället.
Postad 29 November 2004 - 10:03
Måste bara säga att jag på torsdagen fick intrycket av denna tråd att det skulle komma så mycket folk så att man knappt fick möjlighet att se ngt ändå.
Dessutom tyckte jag det verkade väldigt osäkert ifall det skulle finnas ngn kalibrerad CRT på plats. Jag vet att ni (mrking) lovade att det skulle finnas, men nu såhär i efterhand så visar det ju sig att den som fanns på plats ändå inte var riktigt kalibrerad??
Jag tillhör den skara som anser att CRT utan tvekan ger bäst bild av de proj-typer som finns på svenska marknaden, därför vill jag inte för allt smör i Småland se en okalibrerad CRT mot en kalibrerad DLP.
Kanske skall ni vara glada att det inte dök upp ngn med en perfekt kalibrerad IF7200 t.ex.?
Jag vill absolut se en sådan här shoot-out genomföras, men jag föreslår följande förfarande:
1. Se till att det finns åtminstone en välkalibrerad CRT i lokalen INNAN datum bokas.
2. Sätt en definitiv maxgräns för antalet deltagare och låt förste man med projje till kvarn ha företräde. Utan kompromisser.
Jag misstänker att det var fler som tänkte som jag - att det verkade bli så mkt folk att man skulle försvinna i mängden ändå.
Men som sagt, jag skulle ju inte ha med mig ngn projje ändå så det kanske inte är mig ni är arga på.
PS. Kommer att få ett CC-filter till min LCD inom ngn vecka och har goda förhoppningar om att kanske våga ställa upp med den efter det.
Postad 29 November 2004 - 10:40
"Excuses are like assholes, we all got one but nobody wants to hear it."
Postad 29 November 2004 - 10:48
Fast du kanske inte svarade till mig, mrking?
Är gärna med på ett andra försök, men då vill jag veta i god tid innan att det finns en kalibrerad CRT på plats. Så att jag är säker på att CRT:n vinner.
Postad 29 November 2004 - 11:18
Arioch: det handlar inte bara om hurvida crtna är inställda eller inte det handlar om att folk faktiskt inte ens hörde av sig vilket gjorde att besökar från Jönköping, Karlstad osv osv fick vänta förgäves.
Skitsamma, saken är som den är oavsett vad men det var kul att se alla.
Nin: jag måst esäga att när vi tom matade din scaler med komposit så blev det bra helt sjukt bra leksak mums..
Btw sjysst t-shirt en ådan vill jag ha
Vill ha..
Mvh
Redigerat av The Hulk, 29 November 2004 - 11:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
363 bilder
147 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?