Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Audiovector K-serien *

370 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audiovector KC (Centerhögtalare) 1 8,4 (4) Inga priser
Audiovector KC Super (Centerhögtalare) 1 8,33 (11) Inga priser
Audiovector K1 (Surroundhögtalare) 1 7 (2) Inga priser
Audiovector K1 Super (Surroundhögtalare) 1 8,14 (6) Inga priser
Audiovector K-X (Surroundhögtalare) 1 9,14 (42) Inga priser
Audiovector K3 (Golvhögtalare) 2 8,55 (10) Inga priser
Audiovector K3 Super (Golvhögtalare) 1 9,12 (16) Inga priser
Audiovector K-Sub (Subwoofers) 1 6,6 (4) Inga priser
Audiovector K-Sub Super (Subwoofers) 1 8,75 (11) Inga priser
Audiovector K-Sub Signature (Subwoofers) 1 8,4 (4) Inga priser
Audiovector K1 Signature (Surroundhögtalare) 1 7,75 (3) Inga priser
Audiovector K3 Signature (Golvhögtalare) 1 8,65 (19) Inga priser
Audiovector KC Signature (Centerhögtalare) 1 8,71 (6) Inga priser
Audiovector KXX (Surroundhögtalare) 3 8,92 (12) Inga priser
14 relaterade trådar
Koppla Audiovector KX/KXX i dipol-läge (3 inlägg) 8 år sedan
Högtalare till Mcintosh ma 6300 (4 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med prissättning begagnat Arcam/Audiovector-anläggning (0 inlägg) 13 år sedan
SÅ ###### nöjd! (9 inlägg) 14 år sedan
Musiksubbar - finns det några bra? (73 inlägg) 14 år sedan
bokhyllehögtalare (15 inlägg) 14 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 15 år sedan
Snygga stativare för 3000-5000kr (21 inlägg) 15 år sedan
Högtalartest - Stativare - upp till 5000:- (33 inlägg) 15 år sedan
Audiovector K3 Signature vs. B&W 683 (24 inlägg) 16 år sedan
Bättre ljudkvalitét (9 inlägg) 17 år sedan
Comments på mina vita K3 Signatur (0 inlägg) 17 år sedan
Åsikter på blivande anläggning (380 inlägg) 18 år sedan
Gästbok för ErOx ( inlägg) 20 år sedan

Postad 17 juni 2005 - 20:09

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Oj oj, kan gissa att dina B&W kommer att flyga ut genom fönstret nu :)

Postad 18 juni 2005 - 09:41

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

Man får intrycket av att K3 är välvd på bilden men det är väl en synvilla? Skall bli trevligt att läsa vad du tycker :) .

<{POST_SNAPBACK}>

Japp en synvilla!
Låt dig inte bli lurad på mina bilder. Körsbärsfanern är i verkligheten inte lika snygg. Tyvärr!
Ja, jag lovar PeFre. Jag skriver några rader när helgen är över :D

Oj oj, kan gissa att dina B&W kommer att flyga ut genom fönstret nu :D

<{POST_SNAPBACK}>

Oj så drastiskt :D Jag är inte som dina polare som slänger ut saker genom fönster :D

Postad 18 juni 2005 - 16:03

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Det var iofs en Centrum förstärkare så det bar berättigat att kasta ut ;)
Vad tycker du då? Jag blev rätt impad på Sollentunamässan. Lyssnade nog bara på Super versionen men dom lär ju låta rätt så lika ändå.

Postad 18 juni 2005 - 16:27

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Kan säga med en gång att K3 är ämnat som finlirare. Med andra ord, inga partyhögtalare. Men för den skull är inte basen dålig. För att vara bara 5 tums element presterar K3 duktigt med bas trots sin storlek.
Basmässigt jämfört med mina egna B&W är dom i ungefär samma nivå med skillnad att K3 spelar något rappare och torrare.
Däremot mellanregistret och diskanten är inte i samma nivå. D.v.s där rockar Audiovector med hästlängder.
Sen är det inget snack om att super versionen är betydligt bättre.

Nä nu måste jag fortsätta klippa min gräsmatta. Återkommer med mera intryck.

Postad 20 juni 2005 - 21:15

Unregistereda19cb1e5
  • Unregistereda19cb1e5
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
orebromannen: Hur går det med intrycken av högtalarna? Är själv inne på k3-super till nya lägenheten i höst. Är dock lite orolig att basresurserna ska vara för svaga för lite tyngre musik? Hur stort rum spelar du dem i?
Annars ser de riktigt snygga ut. även att mitt val hade varit lönn. :)

mvh / Ante

Postad 20 juni 2005 - 21:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Är dock lite orolig att basresurserna ska vara för svaga för lite tyngre musik?

<{POST_SNAPBACK}>

Det behöver du nog inte vara alltså, dom spelar på riktigt bra tack vara hornladdningen på basen.
Visst, dom går inte så djupt och helst ska man väl ha en sub, men det som spelar är rappt och låter mycket bra!

Postad 21 juni 2005 - 00:12

Unregistereda19cb1e5
  • Unregistereda19cb1e5
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Tackar för det Martin.. ska knalla iväg och lyssna någon dag. Hoppas att man kan nöja sig med k3 super runt om och kanske suben :).. skulle passa bra med marantz.. annars kommer det nog dra iväg är jag rädd om man hoppar på mi3 serierna :rolleyes:

mvh / Ante

Postad 21 juni 2005 - 08:09

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Tackar för det Martin.. ska knalla iväg och lyssna någon dag. Hoppas att man kan nöja sig med k3 super runt om och kanske suben :).. skulle passa bra med marantz.. annars kommer det nog dra iväg är jag rädd om man hoppar på mi3 serierna :rolleyes:

mvh / Ante

<{POST_SNAPBACK}>

En Mi3 i standard kostar 15 000:-
Värstingen i K3 serien kostar 10 000:-
Frågan är om inte de 5000:- extra är värda pengarna eftersom att du kan uppgradera den vidare om du vill.
Dessutom är där ju mer basresurser i Mi3 i grundutförande än den störste K3 och då sparar du ju in den 5700 på baslådan:)

Så hade iaf jag resonerat.

Visserligen skriver du K3 "runt om", Du kanske vill ha identiska fram och bak?

jag har Kx som bakre och de är en väldigt bra högtalare som ligger på 5000:-

Postad 21 juni 2005 - 08:13

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Man klarar sig inte särskilt bra utan en bra sub vid filmtittande ens med Mi3.

Postad 21 juni 2005 - 08:59

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Man klarar sig inte särskilt bra utan en bra sub vid filmtittande ens med Mi3.

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror helt och hållet på rummet enligt mig.

När jag provkollade min Infocus 4805 körde vi utan baslåda och det funkade kanon, vi såg då provscener från Gladiator och Clapton Live och det mullrade på rätt bra när det skulle.
Jag har även kört utan baslåda därhemma sen i september och det funkade kanon tills jag bytade rum, jag har visserligen M3 Avantgarde men har man 4x3 m rum så funkar det utan baslåda sålänge man har bra kraft i förstärkaren, iaf enligt mig.
Jag har fått lägenheten att skaka vid filmtittande även utan baslåda och då har jag endå basen på 0 på mitt signature försteg. :)

Sen är det ju som med allt annat vilket ljud man gillar, en del människor vill inte ha bas, en del vill ha 4 15" som mullrar.
Enda anledningen egentligen till att jag köpte en baslåda var att jag tyckte att den gjorde sig bra där framme, det hör till om man så säger, men det är absolut inget måste enligt mig.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 21 juni 2005 - 09:00.

Postad 21 juni 2005 - 09:22

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Visst spelar rummets storlek roll. Samt vad man är ute efter. Vid filmtittande tycker jag att sub i princip är ett måste eftersom jag gillar när det vibrerar när elefanterna kommer!

Postad 21 juni 2005 - 22:37

Unregistereda19cb1e5
  • Unregistereda19cb1e5
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Frågan är om inte de 5000:- extra är värda pengarna eftersom att du kan uppgradera den vidare om du vill.
Dessutom är där ju mer basresurser i Mi3 i grundutförande än den störste K3 och då sparar du ju in den 5700 på baslådan:)

Visst jämför man bara priset på mi3 och k3 super så kan det säkert vara motiverat att ta steget upp.. men sedan kostar centern en del mera i mi3 .. skulle nog valt kx bak i vilket fall så det är samma pengar där. MEN.. jag tror att mi3 vill ha bättre elektronik och där kan pengarna lätt börja rulla. Det vet nog de flesta här :)

Vore intressant att höra lite mera vad örebromannen tycker om k3 vs b&w 601..

mvh / Ante

Postad 22 juni 2005 - 08:29

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Visst jämför man bara priset på mi3 och k3 super så kan det säkert vara motiverat att ta steget upp.. men sedan kostar centern en del mera i mi3 .. skulle nog valt kx bak i vilket fall så det är samma pengar där. MEN.. jag tror att mi3 vill ha bättre elektronik och där kan pengarna lätt börja rulla. Det vet nog de flesta här :)

Vore intressant att höra lite mera vad örebromannen tycker om k3 vs b&w 601..

mvh / Ante

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan ju använda sig av K centern, har för mig att "Duratec" gör det.
Han har visserligen stativare.
Audiovector är inte känsliga när det gäller elektroniken, HIFI & Musik testade Avantgarde Med H/K 670 även om jag nog aldrig hade haft de högtalarna till en så liten stereo:)
Tror inte att Mi3 i grundutförande kräver mycket mer än den störste K3 modellen.

Som sagt, väljer man Mi3 serien kan man alltid uppgradera när man känner för det.

Postad 22 juni 2005 - 09:57

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
På Ågrens Hifi så tyckte de att K3 skulle kunna vara en lämplig matchning till min Marantz PM7200. Frågade just om det var värt de extra pengarna för Mi3 men de tyckte att det var lite overkill till den stärkaren.

Postad 22 juni 2005 - 13:43

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0

På Ågrens Hifi så tyckte de att K3 skulle kunna vara en lämplig matchning till min Marantz PM7200. Frågade just om det var värt de extra pengarna för Mi3 men de tyckte att det var lite overkill till den stärkaren.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använde en H/K 670 förstärkare till mina Mi3:or tidigare, och det lät inte alls så tokigt. Din Marantz är troligtvis ännu bättre, men det är svårt att veta innan man har testat.

Det hade varit intressant om någon ( :) ) kunde jämföra K3 och K3 Super sida vid sida, alternativt K3 Super och Mi3. Själv har jag endast jämfört K3 och Mi3; K3 Super har jag enbart hört på mässan i sollentuna.

Ang. diskussionen om sub. Om man köper ett par högtalare som har tillräckligt med bas för musiklyssnande, då räcker det ofta med att köpa en billigare sub för film. Om man även vill ha subben inkopplad när man lyssnar på musik så måste man köpa en som är betydligt bättre (och dyrare).

Postad 23 juni 2005 - 00:03

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

De vet ju naturligtvis vad de talar om men jag hade nog endå köpt på en Mi3 (sorry om jag tjatar :) ) just av den anledningen att Du om 2 år när du kanske har tröttnat på ljudet kan lämna in den och betala ett par tusenlappar och få en helt ny högtalare.

Man hör alltid att Audiovector inte är känsliga med elektronik så jag tror inte att det ska vara någon fara.

Postad 23 juni 2005 - 00:06

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använde en H/K 670 förstärkare till mina Mi3:or tidigare, och det lät inte alls så tokigt. Din Marantz är troligtvis ännu bättre, men det är svårt att veta innan man har testat.

Det hade varit intressant om någon ( :) ) kunde jämföra K3 och K3 Super sida vid sida, alternativt K3 Super och Mi3. Själv har jag endast jämfört K3 och Mi3; K3 Super har jag enbart hört på mässan i sollentuna.

Ang. diskussionen om sub. Om man köper ett par högtalare som har tillräckligt med bas för musiklyssnande, då räcker det ofta med att köpa en billigare sub för film. Om man även vill ha subben inkopplad när man lyssnar på musik så måste man köpa en som är betydligt bättre (och dyrare).

<{POST_SNAPBACK}>

Angående sub till musik.
Jag har jättesvårt att få baslådor att låta bra till musik men i ett test i Hifi och musik så testade de KX som kan användas som front tillsammans med K suben.
Paketpris 11 000:- och deras betyg var jättehöga och det gick att spela på riktigt ordentligt enligt det testet.

jag tänkte att jag skulle testa själv nu när jag har KX och K sub Super men har ännu inte orkat ;)

Postad 24 juli 2005 - 10:50

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Igår var det invigning på riktigt med nya suben K Super.
Började med Eagles Live och låten Hotel California.
Ja det låter väl ok tänkte jag, den gör sitt jobb...
Sen satta jag i Blade II och J*vlar säger jag bara.
Trodde lägenheten skulle rasa av basen som kom från denna lilla låda.
Ett sådant ljudtryck ur en så liten låda med en 10", jag blev väldigt imponerad.

Såg senare Constantine och jag var lite rädd för samtal från grannen när scenen då badkaret går sönder kom.

Mycket nöjd med mitt köp. :)

Postad 04 september 2005 - 20:20

Mäts
  • Mäts
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag är ny på det här med forum men tänkte prova på att få lite hjälp samt synpunkter på vad jag ska välja för högtalare.

Hittintills har mitt val varit att välja en audiovector högtalare, då antingen k3 super eller k1 super med k-sub. Observera att subben endast är tänkt till att använda till stativarna. Jag velar dock lite över detta då jag är rädd för att jag som alltid bara använder min stereo till tvåkanals ljud inte kommer att bli nöjd med stativhögtalare med sub. Har jag fel? Har varit och provlyssnat men då jag inte har någon längre erfarenhet av subbar är jag tveksam?! Skulle gärna satsa på k3 super då jag verkligen gillar utseendet och ljudet, men är lite rädd för att basen kommer att bli allt för fattig. Är det någon som har erfarenhet av ovan beskrivna "problem" och kanske kan tipsa mig. Eller är det kanske någon som tycker att jag ska titta på några andra högtalare? Har inte missat de fina betygen som monitor audio har fått och deras rs6 är intressant men ändå inte i mitt tyckte lika läcker som audiovector...

Vad säger ni? Tacksam för svar!

Postad 24 september 2005 - 18:24

Henke75
  • Henke75
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är också ny här! Köpte Audiovector K3 super och Marantz 7500 för en månad sedan och de fungerar jättebra tillsammans! Kommer komplettera med super center, sub och kx innan jul! Redan till Halloween om jag inte kan hålla mig!

Kommer att fungera bra tror jag!

Postad 25 september 2005 - 18:47

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Impedance på K1 Super?

Jag skaffade ett par K1 Super i helgen. I Audiovectors pdf från deras hemsida står att den har 4ohm impedance, men i början av denna tråd specas 8ohm.

Vilken är den rätta uppgiften?

/CALLEE

Postad 25 september 2005 - 19:19

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0

Impedance på K1 Super?

Jag skaffade ett par K1 Super i helgen. I Audiovectors pdf från deras hemsida står att den har 4ohm impedance, men i början av denna tråd specas 8ohm.

Vilken är den rätta uppgiften?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är endast Audiovectors hemsida som säger 4 ohm, medan alla andra specifikationer av K-serien säger 8 ohm. Konstigt...

I vilket fall så uppmätte Hifi Choice impedansen hos K1 Super och fann att den var 7 ohm nominellt och som lägst 5 ohm. Högtalare med den impendansen brukar klassas som 8 ohm.

Postad 25 september 2005 - 22:18

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tack för svar.

Vad innebär det i praktiken?

Ska jag ställa min förstärkare på >4 ohm eller >6ohm, -det är de alternativ jag har. Vad blir skillnaden? (Idag står den på alt. 1 eftersom det var vad jag kunde se på www.audivector.com

/CALLEE

Postad 25 september 2005 - 22:39

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0

Tack för svar.

Vad innebär det i praktiken?

Ska jag ställa min förstärkare på >4 ohm eller >6ohm, -det är de alternativ jag har. Vad blir skillnaden?  (Idag står den på alt. 1 eftersom det var vad jag kunde se på www.audivector.com

/CALLEE

<{POST_SNAPBACK}>

>6 ohm hade jag använt mig av i din situation.

Postad 26 september 2005 - 09:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ska sätta upp ett par K-X och har lite frågor:

Tänkte sätta upp dem på bakväggen eftersom det är fönster på den ena sidoväggen.
Hur högt bör man sätta dem?

Hur långt från sidoväggen?

Det är en putsad lättbetongvägg med målad glasfiberväv på, så vilken typ av plugg och skruv blir bäst?

Storlek på skruv?

Efetrsom jag aldrig smällt upp ett par högtalare på väggen så är jag totalt nybörjare.

Bifogad fil(er)

Postad 26 september 2005 - 10:29

lom
  • lom
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vad tror ni om att ha 5 alt. 7 st K-X, dvs en K-X även som center?

Postad 26 september 2005 - 11:45

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Vad tror ni om att ha 5 alt. 7 st K-X, dvs en K-X även som center?

<{POST_SNAPBACK}>

I ett hemmabiosystem där du inte tittar på conserter på hög volym duger det säkert utmärkt.
Ska Du däremot rocka på med Metallica räcker inte KX som front när man drar på enligt mig.

Postad 26 september 2005 - 17:53

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Har inte missat de fina betygen som monitor audio har fått och deras rs6 är intressant men ändå inte i mitt tyckte lika läcker som audiovector...

Tyckte RS6 var snyggare. :wub: Kanske K3 passar bättre med "striktare" möblering med sina raka linjer och RS6 matchar nog en mjuk och "pölsig" soffa bättre.

Skulle vara skoj om fler även kan jämföra dessa två ljudmässigt. Under de förhållanden jag hade vid lyssningen så fördrog jag nog trots allt K3 Super, vilket var lite överraskande med tanke på allt beröm RS6 fått.

Redigerat av Unregistered1013, 26 september 2005 - 17:54.

Postad 27 september 2005 - 16:11

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Delningsfrekvens mellan sub och K1:or? För tvåkanalsstereo (2.1)

Hur ställer ni in delningsfrekvensen mellan sub och k1:orna? Själv har jag ställt den på 60hz, men det kanske är i minsta laget. -Är det så att jag tappar allt under vad jag ställer delningsfrekvensen till upp till K1:orna så att de spelar mindre mellanregister och låter sämre?

Hur stor skillnad kan jag förvanta mig ljudmässigt mellan olika aktiva subbar? Idag har jag en JAMO sub från ett A410PDD system (den platta avlånga lådan)
-Är det värt kostnaden för en K Sub? Ger den en krispigare och torrare bas? Idag känns min bas alldeles för "mullrig"

//C

Postad 28 september 2005 - 08:15

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Så har man smällt up K-X'orna på bakväggen, ca 150cm övanför golvet. Efter akustisk kalibrering med AX5'an så tappade jag hakan när jag provade lite 5.1-musik.
Testade Jarre In China,
Eagles - Hotel California over DTS-CD,
Eagles - Hotel California DVD-Audio och
Pink Floyd - The Wall DTS-CD

Vilket ljud!!! Att dessa små platta lådor kan prestera en sådan ljud bild är helt otroligt, och då är de inte inspelade än! Ca 50 timmar skade spelas in ju.

Ska bli skoj att se på film till helgen.

Postad 28 september 2005 - 11:16

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Så har man smällt up K-X'orna på bakväggen, ca 150cm övanför golvet. Efter akustisk kalibrering med AX5'an så tappade jag hakan när jag provade lite 5.1-musik.
Testade Jarre In China,
Eagles - Hotel California over DTS-CD,
Eagles - Hotel California DVD-Audio och
Pink Floyd - The Wall DTS-CD

Vilket ljud!!! Att dessa små platta lådor kan prestera en sådan ljud bild är helt otroligt, och då är de inte inspelade än! Ca 50 timmar skade spelas in ju.

Ska bli skoj att se på film till helgen.

<{POST_SNAPBACK}>

Eagles DVD körde jag med och det är underbart att höra.
En film jag rekomenderar dig är Black hawk down.
Även om Du inte gillar filmen så se den, KXorna gillar den filmen, där händer mycket i effekterna hela tiden.

Postad 28 september 2005 - 15:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Tack för tipset, har DTS versionen, så den ska provas. :)

Postad 28 september 2005 - 20:23

Mäts
  • Mäts
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Delningsfrekvens mellan sub och K1:or? För tvåkanalsstereo (2.1)

Hur ställer ni in delningsfrekvensen mellan sub och k1:orna? Själv har jag ställt den på 60hz, men det kanske är i minsta laget. -Är det så att jag tappar allt under vad jag ställer delningsfrekvensen till upp till K1:orna så att de spelar mindre mellanregister och låter sämre?

Vore kul om du Callee kunde återkomma med lite lyssningsintryck! Är sugen på just den högtalar uppsättning som du införskaffat dock med audiovectors k-sub. Hade även jag tänkt att använda det till "två kanals lyssning". Skulle även vara kul med lite bilder, då jag inte har eller har haft tid att studera dem så mycket. Jag är även nyfiken på vad du lyssnat på förövrigt, vad hade du för andra kandidater?

Redigerat av Mäts, 28 september 2005 - 20:25.

Postad 29 september 2005 - 23:06

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
K1 Super låter mycket bra. Nu saknar jag bara lite mer väljudande bas. Kanske slår till på en K Sub Super imorgon.

-Någon som vet om den eller Mosscade Titan (den lilla för 4200) är den jag ska ha?

Postad 01 oktober 2005 - 22:53

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Ingen som har något att säga om K Sub Super???? Spelar den musik eller mullrar den bara massa bas?

Postad 02 oktober 2005 - 00:00

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0

Ingen som har något att säga om K Sub Super???? Spelar den musik eller mullrar den bara massa bas?

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Kim* och Audiovector som skrev om sina K-subbar tidigare i denna tråd, så skall den tydligen vara riktigt rapp och fin.

Postad 03 oktober 2005 - 08:57

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Ska ärligt säga att jag aldrig har testat den till musik på "det sättet"´, blir mest dvd conserter och där är den väldigt bra till musik som Eagles, Tallica, Clapton osv.
Har aldrig kört den till "dunka dunka" musik typ 666 eller liknande.

Till film är den outstanding, grym bas och den mullrar på som f*n, badkarsscenen i "Constantine" väckte mig ur dvalan i soffan och jag tror även den väckte grannarna.

Kan koppla in den med mina KX någon kväll om intresse finns fast ikväll hinner jag inte.

Postad 03 oktober 2005 - 16:31

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tack Kim,

Jag är mkt nyfiken på hur K-sub super låter som bas i ett 2.1 system tillsammans med KX eller K1 Super.

Jag söker en musikalisk bas som spelar bas och är med på ett torrt, dynamiskt och kontrollerat vis snarare än en mullerlåda.

Postad 04 oktober 2005 - 07:23

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Tack Kim,

Jag är mkt nyfiken på hur K-sub super låter som bas i ett 2.1 system tillsammans med KX eller K1 Super.

Jag söker en musikalisk bas som spelar bas och är med på ett torrt, dynamiskt och kontrollerat vis snarare än en mullerlåda.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Hade planer på att koppla in KX och K Sub SUper tillsammans igår men efter 6-1 mot Dif var mitt HBK hjärta krossat och jag orkade inte samla kraft...

Jag ska försöka hinna ikväll så får vi se vad jag kommer fram till, är ingen höjdare på att bedömma baslådor men jag ska testa om jag hinner.

Postad 04 oktober 2005 - 15:49

Unregistereda19cb1e5
  • Unregistereda19cb1e5
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Har inte lyssnat på de nya k-basarna men den äldre c-suben.. och den är för prisklassen riktigt snabb.. och mera "musik än film" bas.. enligt min åsikt iaf.. Vore konstigt om k-suben skulle vara sämre.. Min gissning är att den är lite kraftigare och därför klarar sig bättre även till film.. men bara en gissning ;)

mvh / Ante

Postad 04 oktober 2005 - 18:35

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Skall skaffa hemmaibiosystem inom kort, och dessa högtalare tilltalar mig. Pga rummsutseende och möblering har jag bara tittat på K-X, men jag skall tillbaks och lystna på alternativa frontar (K1 och K3) nu när jag mätt upp avstånd från soffan till främra vägg.

Min undring är dock om jag kan ha en av de bakre K-X högtalare nästan rakt över huvudet. Tyvärr är min möblering sådan att jag kommer befinna mig i ett hörn i rummet. Jag befinner mig alltså själv nära den punkt man placerar bakre högra högtalaren.

Skulle det fungera om jag eventuellt kan vinkla ned högtalaren på min sida. Den kommer alltså sitta en bit upp på väggen så jag är orolig att ljudet inte når mig. Jag är även orolig att den hamnar för nära mig då jag nog inte hamnar mer än 100-150 cm från den.

Tror ni det kan fungera?

Postad 05 oktober 2005 - 10:03

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4 148 inlägg
  • 0
Nizztos: det vore kul med en skiss av rummet och hur du tänker placera dig och högtalarna!

Postad 05 oktober 2005 - 10:14

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Nizztos: det vore kul med en skiss av rummet och hur du tänker placera dig och högtalarna!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag startade precis en ny tråd. Där finns länk till foto av rummet i mitt galleri.

Postad 05 oktober 2005 - 11:03

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Iom att det är mycket snack om K-X nu så kan väl tipsas om att de är med i ett test i senaste Hifi&Musik.

Postad 10 oktober 2005 - 16:06

callee
  • callee
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej,

Nu står jag i valet och kvalet med att välja sub till mina K1 Super.

Rel Quake 2 5995kr, Mosscade Titan 5.4 4200kr eller K-Sub Super 6795kr??

Alla tre har fått bra kritik och verkar vara bra val. Jag letar uteslutande till en sub för att lyssna på musik i 2.1 konfiguration med mina K1 Super som front. Jag har inte möjlighet att kunna lyssna på alla tre i kombination med mina frontar utan skulle vilja veta om någon av dessa tre sticker ut och är det bästa valet för mitt syfte. Idag kör jag en Jamo A4 Sub men den är enligt mig mest mullrig, slö och inte så distinkt att den matchar frontarna för att spela musik på.

Vilken skulle ni valt, har ni valt och är ni nöjda?

Postad 03 november 2005 - 23:20

Unregistered1091
  • Unregistered1091
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag skaffade sedan några Audiovector-högtalare från K-serien: KC Super, K Sub super och 2 st K-X. Jag inte påstå att jag hade provlysssnat särskilt mycket, kriterierna var att surroundhögtalarna skulle vara vägghängda samt snygga. Som frontar har jag ett par äldre Dali 450 (röda serien). Förstärkaren är en Denon 3805.

Tycker tyvärr jag att centern inte ger riktigt fylligt ljud, snarare lite tunt rentav ihåligt ljud, i synnerhet om man jämför ljudet som frontarna ger. Centern är placerad på knappt 1 meters höjd i en vägghängd bokhylla med djup 32 cm och hamnar därmed för nära väggen?

Det vore intressant och höra vad andra har för erfarenheter av KC.

Postad 05 november 2005 - 16:04

Unregisteredc0247635
  • Unregisteredc0247635
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
hej.

jag har också en kc super center men har dock aldrig upplevt den som klen. min gamla b&w lcr600 kunde man förvisso pressa hårdare utan någon burkighet i ljudet. har du den nära väggen? min har ganska mycke luft bakom till väggen ca 25-30cm. kan ju ha inverkan eftersom du har basporten bakåt.
/duratec

Postad 05 januari 2006 - 00:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Kan man få lite ljud i denna t :) råden

Postad 10 januari 2006 - 12:37

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Visst kan du få ljud, vad vill du ha för ljud?

Postad 10 januari 2006 - 12:59

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Tja !

Eftersom att det är så tyst kan väl någon vissla :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.