Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ris och ros om Hi-Fi Klubben

425 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2005 - 23:14

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Tänkte skriva några korta rader om mina åsikter kring HIFIklubben och deras "Direkt-till-dig", mycket likt Dell´s "Be Direct".

Om det är nu så att denna butik har rakt köp från tillverkaren borde det också betyda att deras prisbild borde se lite annorlunda ut.  :huh:  Hur kommer det sig att deras konkurenter kan sänka priser efter bara några veckor, men dom själva är prompt på att ligga på samma nivå hela tiden?
Om dom nu kör direkt-till-mig, så borde det se lite annorlunda ut anser jag.
Några rabatter är det inte heller frågan om när man ska handla där... Kommentaren jag fått från säljare är "vi har redan låga priser iom. att vi köper direkt från tillverkare"...  :D .

/PL

Flyttade det här inlägget till den redan existerande tråden om Hi-fi-klubben
//HenrikN

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Kan du ge något konkret exempel på varor som du avser med ditt inlägg?

Mvh Mathias

Postad 22 februari 2005 - 17:35

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Kan ju tillägga mina erfarenheter av deras mail"support" vilket är ett skämt. Mailat ett antal gånger med förfrågningar om en Sunwave utan svar. Att ringa till butiken i Göteborg går inte heller. Mindre bra.

Redigerat av Fredrik, 22 februari 2005 - 17:37.

Postad 22 februari 2005 - 19:43

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Kan ju tillägga mina erfarenheter av deras mail"support" vilket är ett skämt. Mailat ett antal gånger med förfrågningar om en Sunwave utan svar. Att ringa till butiken i Göteborg går inte heller. Mindre bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är väl medveten att kunder till våra stora butiker har väldigt svårt att komma fram på telefon och att få svar på e-post. Vi har diskuterat detta på senaste butikschefsmötet och vi ska ta fram en lösning så att alla våra kunder ska kunna få svar på sina frågor inom rimlig tid. Detta ska implementeras under våren.

Tillsvidare är mitt tips att ringa eller skicka e-post till någon mindre butik som inte har lika stort kundflöde. Om det var några specifika frågor om Sunwave du hade så e-posta till [email protected] så ska jag svara på dem.

Mvh Mathias

Postad 22 februari 2005 - 20:13

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Detta är vad som klart kan kallas för positivt iniativ från ett företags sida, mycket bra. :)

Postad 22 februari 2005 - 21:15

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Mathias.B: Du kanske vet var jag ska vända mig för att få mina TaraLabs Air2-kablar kapade och omterminerade ?

Har mailat tara labs/hifiklubben samt pratat med 2-3 killar i 2 olika butiker men jag får ingen vettig hjälp samt 0 respons på mina mail :)

Postad 22 februari 2005 - 21:28

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Mathias.B: Du kanske vet var jag ska vända mig för att få mina TaraLabs Air2-kablar kapade och omterminerade ?

Har mailat tara labs/hifiklubben samt pratat med 2-3 killar i 2 olika butiker men jag får ingen vettig hjälp  samt 0 respons på mina mail :(

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Ryst,

Jag vet inte exakt vad man ska göra med dem, men det kan man ju ta reda på. :)
Ska se om jag kan få något svar från mina kollegor i Danmark!

Mvh Mathias

Postad 23 februari 2005 - 13:16

rammsteinboy
  • rammsteinboy
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag tycker att ni borde sluta sälja Gale högtalare och ta in nåt annat budgetmärke. Det finns så många andra bättre högtalare för samma pengar. T.ex Proson, Celestion, Dynavoice.

Postad 23 februari 2005 - 14:13

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Butiken i Lund är under all kritik. Varenda gång jag är inne där får jag ett minst sagt otrevligt bemötande. Ställer man frågor blir de väldigt besvärade och svarar kort. Det har nämnts tidigare att de som jobbar på Hifi-klubbens butiker är lite av snobbar som endast är hjälpsamma om de tror att man kommer att köpa varor i hundratusen kronors klassen. bland tror jag faktiskt att det stämmer.

Och det är inte bara mot kunderna de är otrevliga. Senast jag var inne i butiken började personalen nästan slåss med varandra. De skrek högljutt åt varandra och var riktigt otrevliga, detta trots att det fanns kunder i butiken. Till slut så gick den ena in på lagret varefter den andre killen följde efter och skrek åt honom, varvid bägge lämnade alla kunder utan assistans. Helt otroligt, har faktiskt aldrig varit med om något liknande i någon annan butik.

Postad 23 februari 2005 - 14:19

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0

Butiken i Lund är under all kritik. Varenda gång jag är inne där får jag ett minst sagt otrevligt bemötande. Ställer man frågor blir de väldigt besvärade och svarar kort. Det har nämnts tidigare att de som jobbar på Hifi-klubbens butiker är lite av snobbar som endast är hjälpsamma om de tror att man kommer att köpa varor i hundratusen kronors klassen. bland tror jag faktiskt att det stämmer.

Och det är inte bara mot kunderna de är otrevliga. Senast jag var inne i butiken började personalen nästan slåss med varandra. De skrek högljutt åt varandra och var riktigt otrevliga, detta trots att det fanns kunder i butiken. Till slut så gick den ena in på lagret varefter den andre killen följde efter och skrek åt honom, varvid bägge lämnade alla kunder utan assistans. Helt otroligt, har faktiskt aldrig varit med om något liknande i någon annan butik.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som hifiklubben i afghanistan ;)

Känner igen det där med att dom bara hjälper till när det handlar om stora summor.

Postad 23 februari 2005 - 15:09

Markus.K
  • Markus.K
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ringde till HiFi klubben online i Göteborg för att jag hade en fråga angående mina Taralabs Air 3 xlr.
Denna kabel som säkert många andra känner till går bara att böja vertikalt efter att de anslutits i ex cd eller försteg.
Min fråga ja hade rörde detta fenomen och personen som svarade i telefonen hade inget bra svar på frågan vilket jag kan ha överseende med, men han var inte det minsta intresserad av att hjälpa mig med detta utan försökte idiotförklara min fråga och kunde bara säga: Läs i medföljande anvisning.(Som om inte jag redan hade gjort det)
Han vägrade också att hänvisa mig till någon annan som hade svaret. ;)
Jag blev riktigt förbannad och började fundera över om jag ringt rätt nummer.

Efter samtalet som inte gav mig något förutom ett dåligt humör ringde jag min lokala Hifi klubben dvs i Uppsala (där kabeln är köpt) och blev vänligt bemött och de kände mycket väl till problemet med kabeln och efter ett kort samtal var problemet löst B)

Tack tilll HiFi klubben i Uppsala för eran kundvänlighet, tack vare er kommer jag att fortsätta göra mina inköp hos HiFi klubben!
Till HiFi klubben i Göteborg.. ja.. ingen komentar. ;)

Redigerat av Markus.K, 23 februari 2005 - 23:44.

Postad 24 februari 2005 - 01:11

Gäst_Viggen_*
  • Gäst_Viggen_*
  • 0

Verkar variera från affär till affär, sist jag mailade hifi-klubben vid Mobilia i Malmö fick jag svar samma dag!

Postad 24 februari 2005 - 11:49

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Tyvärr så får jag hålla med Markus.K om att Hifi Klubben i Göteborg inte har den bästa supporten direkt..

Har varit där ett flertal gånger och frågat lite lätt om olika hifi ställ, men de har bara gett mig en broshyr och sa läs och kolla i den. Sa även till säljaren då, men jag har lite frågor angående ett visst ställ jag är lite intresserad av men fick då till svars. Läs i broshyren allt står där...

öhhhh.

Kanske inte riktigt de svar jag ville ha..

Postad 24 februari 2005 - 14:44

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0
Jag jagar ju ny centerhögtalare och mejlade samliga butiker samt Dali med frågan om vilken av Dali C0.8 och Evidence C70 de tyckte jag skulle köpa till mina Evidence 870:or....

Rent teoretiskt så är det ju självklart att C70 matchar bättre då den har samma diskant men frågan var om skillnaden är så pass stor så att det stör... En smaksak visserligen men jag vill se vad de som säljer produkten tycker.

Har fått 8 svar av 13 butiker på 8 dagar och 3 svarade att jag absolut måste välja C70 och 5 svarade att det inte spelade ngn roll eller att C0.8 var en bättre matchning....

DALI dom själva svarade som så att C70 var den bästa matchnngen men att det nog skulle fungera med C0.8:an oxo - det var upp till mina öron... :(

Vet inte vad jag ville ha sagt med detta men jag kan ju säga att Uppsalabutiken (Andreas) var överlägset snabbast på att svara på mail.

Postad 24 februari 2005 - 17:58

Unregistered73310342
  • Unregistered73310342
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
För att ge lite svar.

Markus.K: Hifi-klubben online är inte lika med Göteborgsbutiken. Online är internetbutiken.

NeoOne: Har lite svårt att försöka se situationen framför mig du beskriver. Först för att vi inte har några broschyrer över de ställ vi saluför. (Kanske du menar utskrift från internet?) Sedan är det inte lätt att veta tex dimensioner osv på bänkar utan det är lättare att hänsvisa till ett faktablad, men givetvis på ett bra sätt. Vilka exakta frågor har du inte fått hjälp med?

Matsen: Du trodde väl inte att alla svar hade varit detsamma? Jag var själv inblandad in din fråga, online kommer ut till butiken och frågar vad vi säljare tyckete och det var spridda svar. Det har som du säger med tycke och smak att göra. Det finns många parametrar att ta hänsyn till.Du hade skrivit att du tyckte att utseendet talade lite för suite-centern. Detta gav ytterligare en parameter.
Det är inte alltid lätt att ge råd när det inte finns någon absolut sanning.

+ Nästa månad kommer Göteborgsbutiken köra ett projekt med en person
stationerad vid telefonen och vid maillådan. Detta gäller de två mittenveckorna
testa oss då.

Postad 25 februari 2005 - 00:39

Markus.K
  • Markus.K
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Tack för svaret Hetfield,
men vad menar du..? Att online telefonisten inte har en aning om vad det är han säljer?
Borde inte han kunna produkten lika väl som övriga säljare på Hifiklubben?
Har jag förstått din kommentar rätt, att man ska alltså inte vända sig till Online med sina frågor? Borde han inte då hänvisat mig vidare när jag bad honom?
Har inte nämnt "Göteborgsbutiken".

Redigerat av Markus.K, 25 februari 2005 - 01:19.

Postad 25 februari 2005 - 09:43

Unregistered73310342
  • Unregistered73310342
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Har inte nämnt "Göteborgsbutiken".

<{POST_SNAPBACK}>

Tack tilll HiFi klubben i Uppsala för eran kundvänlighet, tack vare er kommer jag att fortsätta göra mina inköp hos HiFi klubben!
Till HiFi klubben i Göteborg.. ja.. ingen komentar. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Markus för att förtydliga. Det jag menade var att Online och Göteborg är inte samma butik som av din text att tyda du, och kanske andra, verkade tro.

Men givetvis tycker jag att man skall kunna förvänta sig, oavsett butik, att om säljaren inte kan svara på frågan gör man det man kan för att kunden skall hitta svar. Beklagar ditt ärende å Hifi-klubbens vägnar och ursäktar att mitt första inlägg inte var tydligt nog.

Postad 25 februari 2005 - 10:06

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

Matsen: Du trodde väl inte att alla svar hade varit detsamma? Jag var själv inblandad in din fråga, online kommer ut till butiken och frågar vad vi säljare tyckete och det var spridda svar. Det har som du säger med tycke och smak att göra. Det finns många parametrar att ta hänsyn till.Du hade skrivit att du tyckte att utseendet talade lite för suite-centern. Detta gav ytterligare en parameter.
Det är inte alltid lätt att ge råd när det inte finns någon absolut sanning.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jag trodde absolut inte att jag skulle få ett enhälligt svar - det var mer en enkät för att se om jag ABSOLUT inte ska välja C0.8 - men om man bara ska se på statistiken så spelar det inte SÅ stor roll. Det är ju helt upp till individen och hur känsliga öron den individen har. Det lär ju i vilket fall bli bättre än SC7:an som visserligen gör sitt jobb rätt bra för de 700:- jag gav för den... <_<

Sedan måste jag inväga att det verkar vara lite lättare att få tag på en begagnad C0.8 än en C70.... :rolleyes:

Postad 27 februari 2005 - 20:13

Unregistered25943275
  • Unregistered25943275
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter och framförallt min syn har varit hög på Hifi-klubben tills jag för en månad sedan skulle lämna in min nad t533 på service. det har nu gått en mer än en månad men dvdn har ja fortfarande inte fått tillbaka.

Det som känns mest tråkigt är att varje gång jag ringt och frågat om den kommit så svarade de (uppsala-butiken) att den skulle komma veckan efter och att de skulle ringa mej, men de tog aldrig ens mitt telefonnummer

tillslut bad jag min pappa ringa för att se om han kunde prata med dem, då de känndes som de inte ville lyssna på mig ( är 18 år) och visst fick han ett bättre bemötande, killen i butiken lovade att kolla upp det och återkomma samma dag, nu tog han även telefonnumret. men han ringde aldrig upp (vilket jag kan ha förståelse för, vi ringde på en lördag...) det här var för en vecka sen så i måndags åkte min pappa in till hifi-klubben i uppsala och de kollade då upp vart dvdn var och min pappa blev lovad att vi skulle få den i onsdags.

lättad över att ja skulle få tillbaka dvdn åkte vi så in i torsdags för att hämta upp den, och tyvär kan ja säga att det var längesedan jag blev så besviken som när de sa att det blivit något fel med leveransen och min dvd inte kommit med från service stället. så än en gång fick vi lämna utan dvd spelaren

så nu går jag bara och hoppas på att den kommer den här veckan, är inne på min 6:e vecka utan dvd nu och ni kan säkert föreställa er hur det kan vara :P

slutligen så det ja mest är besviken på efter denna lilla "affären" är hur jag blivit bemött, känns som att ja många gånger inte blivit tagen på allvar. och det har kännts lika tugnt varenda gång de lovat att den ska komma, och man sedan bara fått höra nån ny bortförklaring.

puh.. nu tror ja iaf att ja fått ner historien, känns skönt att få skriva av sej lite :P

Postad 27 februari 2005 - 20:37

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0
adenin

Riktigt dåligt gjort av hifiklubben. Begär en ny maskin helt enkelt, 6veckor ska ingen behöva vänta, speciellt inte hos hifiklubben som tar ut ett högre pris för att hålla den goda supporten/service.

Skandal är vad det är! Snudd på diskriminering om du frågar mig.

Redigerat av Unregistered0ac7936c, 27 februari 2005 - 20:38.

Postad 03 mars 2005 - 01:06

Commando
  • Commando
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ge sig av med dyra bilen för att hämta något som sedan inte finns där gör mig vansinnig. Var avståndet långt skulle de banne mig ha stått för milersättning för att de inte meddelat att det blivit strul med leveransen. För min del skulle det ha varit sista gången som jag handlade i den butiken...

Postad 03 mars 2005 - 08:42

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Har mailat tara labs/hifiklubben samt pratat med 2-3 killar i 2 olika butiker men jag får ingen vettig hjälp  samt 0 respons på mina mail ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Ryst,

Jag vet inte exakt vad man ska göra med dem, men det kan man ju ta reda på. :)
Ska se om jag kan få något svar från mina kollegor i Danmark!

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Ryst!

Jag har kollat upp dina kablar med vår produktchef och han tror inte det är någon ekonomi i det hela. Vi har inte verktyg för att terminera dessa kablar, utan de skulle behöva skickas till Tara Labs. Jag vet inte hur mycket det skulle kosta i frakt och arbete, men du skulle vara av med dina kablar ett tag. Därför så rekommenderade han att du skulle fortsätta ha kablarna i den längd du har dem nu.

Jag har för mig att en av mina polare har terminerat om kablar (eller rättare sagt fått kablar omterminerade). Om du vill så kan jag kolla med honom hur han gick till väga?

Mvh Mathias

Postad 03 mars 2005 - 08:48

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Mina erfarenheter och framförallt min syn har varit hög på Hifi-klubben tills jag för en månad sedan skulle lämna in min nad t533 på service. det har nu gått en mer än en månad men dvdn har ja fortfarande inte fått tillbaka.

Det som känns mest tråkigt är att varje gång jag ringt och frågat om den kommit så svarade de (uppsala-butiken) att den skulle komma veckan efter och att de skulle ringa mej, men de tog aldrig ens mitt telefonnummer

tillslut bad jag min pappa ringa för att se om han kunde prata med dem, då de känndes som de inte ville lyssna på mig ( är 18 år) och visst fick han ett bättre bemötande, killen i butiken lovade att kolla upp det och återkomma samma dag, nu tog han även telefonnumret. men han ringde aldrig upp (vilket jag kan ha förståelse för, vi ringde på en lördag...) det här var för en vecka sen så i måndags åkte min pappa in till hifi-klubben i uppsala och de kollade då upp vart dvdn var och min pappa blev lovad att vi skulle få den i onsdags.

lättad över att ja skulle få tillbaka dvdn åkte vi så in i torsdags för att hämta upp den, och tyvär kan ja säga att det var längesedan jag blev så besviken som när de sa att det blivit något fel med leveransen och min dvd inte kommit med från service stället.  så än en gång fick vi lämna utan dvd spelaren

så nu går jag bara och hoppas på att den kommer den här veckan, är inne på min 6:e vecka utan dvd nu och ni kan säkert föreställa er hur det kan vara ;)

slutligen så det ja mest är besviken på efter denna lilla "affären" är hur jag blivit bemött, känns som att ja många gånger inte blivit tagen på allvar. och det har kännts lika tugnt varenda gång de lovat att den ska komma, och man sedan bara fått höra nån ny bortförklaring.

puh.. nu tror ja iaf att ja fått ner historien, känns skönt att få skriva av sej lite :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej adenin,

Det är alltid tråkigt när service tar längre tid än vad man väntar sig. Vad som gjort att det tagit längre tid i det här fallet det vågar jag inte spekulera i. Kan ha varit en reservdel som saknats eller att det varit svårt att hitta felet.

Det är också synd att du inte blivit bemött på samma sätt som din pappa. I min mening så borde det inte ha skett. Jag ska vidarebefodra din kritik till butikschefen i Uppsala! När dvd-spelaren var försenad från service så borde du blivit erbjuden att få den hemskickad till dig om du har långt att åka!

Tack för att du tog dig tid att skriva ner dina tankar, jag ska vidarebefodra dem till killarna i Uppsala!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

Postad 03 mars 2005 - 09:01

Unregistered25943275
  • Unregistered25943275
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
hej!
kan meddela att igår så kom äntligen min dvd tillbaka. Precis som du säger mathias.b så fick jag den hemskickad till mej så ja måste säga att det känns väldigt bra nu och det var schysst gjort av dem att jag slapp hämta den.

jag har full förståelse för att service kan ta sin tid, och det va schysst gjort att ja fick den hemskickad tycker jag.

nu är jag bara glad över att ha fått tillbaka den och äntligen kunna se film igen :)
hifi-klubben är en butik jag gillar och jag är säker på att jag kommer fortsätta handla där.

hursom helst så har min historia har iaf fått ett lyckligt slut nu.

Postad 03 mars 2005 - 10:57

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Hej Ryst!

Jag har kollat upp dina kablar med vår produktchef och han tror inte det är någon ekonomi i det hela. Vi har inte verktyg för att terminera dessa kablar, utan de skulle behöva skickas till Tara Labs. Jag vet inte hur mycket det skulle kosta i frakt och arbete, men du skulle vara av med dina kablar ett tag. Därför så rekommenderade han att du skulle fortsätta ha kablarna i den längd du har dem nu.

Jag har för mig att en av mina polare har terminerat om kablar (eller rättare sagt fått kablar omterminerade). Om du vill så kan jag kolla med honom hur han gick till väga?

Mvh Mathias

Tjena,

tack för att du tog dig tid att leta.
Det jag vet är att kostnaden är 199USD + frakt (runt 5-600 inkl försäkring enligt posten).
Det dryga för mig som privatperson är att man måste fylla i x antal blanketter så att man inte åker på tull + moms på hela värdet utan endast för kostanden av jobbet.

Det är dessa rutiner som jag tycker klubben kunde fixa utan större problem samt att man kunde få låna kabel under tiden, för det var ju inte direkt gratis att köpa produkten av klubben.

Får väl i sämsta fall sälja kabeln och köpa en "ny" kortare, inte så kul att ha 7m kabel mellan monoblock > högtalare med ett avstånd på typ 1m.

Postad 07 mars 2005 - 22:28

Erik P
  • Erik P
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Mathias->         Jag har besökt dig i butiken ett par gånger när jag varit på besök i växjö. Första gången blev det provlyssning i demorummet och senast förra lördagen (12/2) precis innan stängning så lyssnade vi lite på dali-kitet vid kassan, den nya concept-subben, dali concept 10 samt nåt slags "få betongstommen i huset att rasa"-ljud från cerwin vega 15" :P

Mkt trevligt bemötande varje gång, och hälsning framförd till kollegorna i Växjö! (De har nu f ö även de concept 10 i lager)

I Växjö har jag blivit precis lika väl omhändertagen, om inte ännu bättre. Mkt trevliga killar med bra kunskaper och helt befriade från Sida/OnOff syndromet att vilja sälja dyra grejer istället för lika bra lite billigare. Tummen upp, provlyssning bokas imorrn och en affär är inte långt borta.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack :(

Jag försöker mitt bästa, ibland lyckas jag, ibland inte.

Vår filosofi inom Hi-Fi Klubben är att sälja de produkter som en kund behöver. Senast idag sålde jag en NAD C320BEE till en kund som kom in och ville ha en NAD C352. Efter lite snack och provlyssning kom vi fram till att den mindre förstärkaren passade bättre!

Kul att det det blir nya prylar hemma hos dig snart, du kommer väl in till mig och gör affären? :lol: :lol: :o

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är affären gjord. Det blev B&W DM309, denon 2105 samt denon 1910. Allt gick felfritt förutom att det blivit lite missförstånd om rätt färg på stärkare fanns i lager. Dock löste grabbarna det på ett mkt bra sätt, jag fick helt enkelt låna hem en NAD C320BEE tills rätt stärkare kommit hem. Toppklass av Hifi-Klubben Växjö! Alla som åker förbi Växjö bör titta in, mkt trevliga grabbar med helt rätt inställning till sitt jobb!!!

Postad 07 mars 2005 - 23:03

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0

För att ge lite svar.
+ Nästa månad kommer Göteborgsbutiken köra ett projekt med en person
stationerad vid telefonen och vid maillådan. Detta gäller de två mittenveckorna
testa oss då.

<{POST_SNAPBACK}>

Annars kan man göra som jag gjorde idag. Man ringer o ringer, till slut ger man upp. Så jag ringde till butiken i Linköping och pratade med Mathias, som sedan förmedlade så att nån från Göteborg ringde upp - fungerade klockrent :lol:

Nu får vi bara hoppas att hifiklubben har min beställda 773v2 till nästa vecka som dom lovade :(

Redigerat av Unregistereda2499477, 07 mars 2005 - 23:05.

Postad 07 mars 2005 - 23:38

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Hej Ryst!

Mvh Mathias

Tjena,

tack för att du tog dig tid att leta.
Det jag vet är att kostnaden är 199USD + frakt (runt 5-600 inkl försäkring enligt posten).
Det dryga för mig som privatperson är att man måste fylla i x antal blanketter så att man inte åker på tull + moms på hela värdet utan endast för kostanden av jobbet.

Det är dessa rutiner som jag tycker klubben kunde fixa utan större problem samt att man kunde få låna kabel under tiden, för det var ju inte direkt gratis att köpa produkten av klubben.

Får väl i sämsta fall sälja kabeln och köpa en "ny" kortare, inte så kul att ha 7m kabel mellan monoblock > högtalare med ett avstånd på typ 1m.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Ska gräva vidare och kolla med min polare! :(

Mvh Mathias

Postad 18 mars 2005 - 19:53

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Såg att deras länk till deras "dagspris" info och prismatchning nu inte funkar längre. Fick dom o sänka lite på en av deras LG plasma igår men nu när jag tänkte få dom o sänka mer så funkade inte länken längre. Skumt, skulle inte förvåna mig om de håller på o skriver om sin prismatchning så de inte ska "behöva" sänka mer. De har en icke officiell regel på typ 98:-, mindre än så sänker dom inte vilket är lite dåligt. En 50 lapp här o där kan starta många sänkningar. Därför deras priser slutar på xxx98:-

Vi får väl se om den kommer upp snart för nu måste dom sänka igen för o bli billigast vilket jag tror sticker i deras ögon. Blir kanske nåt liknande som elgigantens förra 200% prismatchning...."oj det räkna vi inte med, bäst o ta bort den" Kul att se dom för en gångs skull slåss om "vi är billigast" tronen.

Postad 03 april 2005 - 20:58

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1 253 inlägg
  • 0
Tänkte bara höra igen här funderar på att köpa NAD reciever och DVD då jag hört att NAD kommer med nya DVD med HDMI eller DVI.. Måste man fråga om kablar eller rabatt eller föreslår dem det ibland om man hanldrar för en mindre summa?? Tänkte även höra om MattiasB kan svara på om NAD är på g med nya DVD spelare? Detta är avgörande om jag byter till NAD...

Postad 07 april 2005 - 06:30

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Hej
Finns det verkligen nån som svarar på Hifiklubbens mejl? Jag har skickat samma fråga till ett antal butiker men inte fått ett endaste svar på 6 arbetsdagar.

Är det bara jag som tycker det suger?

support - my ass.

/Joachim

Postad 07 april 2005 - 08:05

Unregistered4b9c084b
  • Unregistered4b9c084b
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Har varit på klubben i jönköping några gånger o det är inget som händer igen.
Mest för att personalen kan vara riktigt otrevlig.

Har även varit på klubben i linköping och det har varit riktigt trevlit! lalla runt och snacka/disskutera om allt som rör ljud o bild.

Tänkte gå till klubben (kommer inte ihåg vilken) i sthlm, men fastnade i en flera timmar lång disskusion om barn med vapen (nåja, det började med det iaf) med en sockersöt donna från rädda barnen. Så det blev inget.

I gbg är man titt som tätt... men vart ligger butikerna där?
Nån som kan guida från centralsationen?

Redigerat av Unregistered4b9c084b, 07 april 2005 - 08:17.

Postad 07 april 2005 - 09:20

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Har varit på klubben i jönköping några gånger o det är inget som händer igen.
Mest för att personalen kan vara riktigt otrevlig.

Har även varit på klubben i linköping och det har varit riktigt trevlit! lalla runt och snacka/disskutera om allt som rör ljud o bild.

Tänkte gå till klubben (kommer inte ihåg vilken) i sthlm, men fastnade i en flera timmar lång disskusion om barn med vapen (nåja, det började med det iaf) med en sockersöt donna från rädda barnen. Så det blev inget.

I gbg är man titt som tätt... men vart ligger butikerna där?
Nån som kan guida från centralsationen?

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med fullständigt. Jag bor i Jönköping men åker hellre till Hifiklubben i Växjö.
/J

Postad 21 april 2005 - 21:22

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Haha nu har Hifiklubben svurit sig fria från sin prismatchning genom att säga att Technistore INTE är en vanlig butik utan bara ett avhämtningslagerlager. Skulle vara intressant om folk som varit i deras butiker kan berätta lite hur det ser ut eller kanske få höra från dom själva.

Hifiklubbens prismatch regler säger: "Internetbutiker utan fysiska butiker eller de som endast har hämtlager men ingen demo eller display av produkterna" gäller alltså inte.

Detta svara hifi: Technistore har vi fundet ud af inte er en butik men kun et afhæntningslager. Vi har tjekket dette da vi får en del henvendelser vedr.Technistore. Der er ingenreel sammenligning med os

Lite svårt o förstå lite av det men man fattar ju orden avhämtningslager.

Antingen har hifi gjort en fuling för att slippa sänka sina nivåer eller så har inte technistore nån butiksförsäljning med demo?

Postad 22 april 2005 - 13:55

Unregisteredf04c95a9
  • Unregisteredf04c95a9
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har lite erfarenheter från butiken i Uppsala ...

Positivt: Alltid trevliga & hjälpsamma, även om man bara tittar och inte direkt ser ut som någon som skall köpa något dyrt.

Negativt: Servicetiderna ... iaf min farsa(s företag) har lämnat in sin projektor för byte av lampa + rengöring, lämnade in den kring jul. De har fortfarande inte fått tillbaks den (!).

Postad 22 april 2005 - 19:04

Unregistered13f6fa0e
  • Unregistered13f6fa0e
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
I butiken i göteborg kan jag störa mig på att man kan få vänta cirka en halvtimme innan man får hjälp. de har ett kölappsystem men om jag går in i en affär vill jag inte behöva vänta så länge på att få hjälp... mer folk efterlyses... när jag varit inne på ågrens hifi så har jag fått hjälp på en gång...
jag tycker halva känslan med att det är kul att lyssna på nya grejer försvinner när man stått ett tag och irriterat sig på att man aldrig får börja...

jag kanske valt fel tillfällen eller också är det bara jag som är otålig....

Postad 27 maj 2005 - 15:49

osseposse4
  • osseposse4
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag går helst inte in på Hi-Fi Klubben i Jönköping.....´
Personalen har en väldigt tråkig attityd...
Jag kommer åka till Linköping eller Växjö i forts.

Postad 31 maj 2005 - 21:43

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Jag har lite erfarenheter från butiken i Uppsala ...

Positivt: Alltid trevliga & hjälpsamma, även om man bara tittar och inte direkt ser ut som någon som skall köpa något dyrt.

Negativt: Servicetiderna ... iaf min farsa(s företag) har lämnat in sin projektor för byte av lampa + rengöring, lämnade in den kring jul. De har fortfarande inte fått tillbaks den (!).

<{POST_SNAPBACK}>

Har också varit där någon gång och de har varit trevlig personal...

Synd att servicetiden är lång bara.

Postad 11 juli 2005 - 12:04

Unregistered1351ad90
  • Unregistered1351ad90
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Har själv handlat från mina prylar från H-FI klubben (sveavägen) för ca 2 år sedan och fick bra service samt även rabbat. Rek. självklart butiken till min vän som planerade att köpa en uppsättning av B&W och Denon prylar (högtalare, förstärkare och DVD samt kablage). När vi kom dit så var det i princip tomt i butiken (personalen satt och pratade med varandra). När vi frågade om det fanns möjlighet att jämföra ett par högtalare med ett par andra så fick vi svaret att endast 1 par av dom var i kopplade så det gick inte, trots att det andra paret stod 5 m ifrån på en hylla. Efter en j*la massa tjat från våran sida så suckade en av de anställda och riggade upp det andra paret. En ytterst pinsam situation för mig som pushat för Hi-fi klubben och talat så väl om dem för min vän. Han bestämde sig till slut för ett par B&W samt Denon DVD och förstärkare. Sammanlagd summa på drygt 15 000. När vi sedan frågade om det gick för sig att slänga med högtalarkablarna på 4 m så var det helt omöjligt. Men skam den som ger sig, då jag nämde att jag själv fick med dom i mitt paket så gick han motvilligt och hämtade dom. Har blandade känslor för Hi-fi klubben. Bra service och hjälp när jag själv handlade där, klart underkänt när min vän genomförde sin affär.

/
tyler

Postad 11 juli 2005 - 19:04

bodahl
  • bodahl
  • Lärjunge

• 419 inlägg
  • 0
Hi-Fi klubben Malmö vid Mobilia.Rent för unga försöljare kan ingeting.
Pratar bara goja.

Hi-Fi klubben V.a Skrävlingevägen vid IKEA dom är kanon.Vet allt.
Kan jag rekomendera.

B.D :D

Postad 13 juli 2005 - 13:22

Desertus
  • Desertus
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag vill rosa butiken vid Sveavägen, Stockholm. Det var helt klart den bästa servicen jag fick överhuvudtaget när jag var i Stockholm för några dagar sedan. Kunde inte fått bättre service.

Postad 14 juli 2005 - 09:37

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Har (nästan)endast goda erfarenheter av HI-FI klubben.

Köpte en Receiver som det senare visade sig vara fel på men fick den utbytt hyffsat kvickt (därav "nästan" bara goda erfarenheter. De kan dock knappast lastas för fabrikationsfel på produkten de säljer, eller att jag bor så långt från butik som medförde den lite längre väntan). Mycket nöjd med bemötandet jag fick vid köp, både dialog försäljare-kund och tid för utvärdering.

+ Trevlig och kunnig personal

+ Bra lyssningsrum (nästan för bra, ställer hemmets egna lite i skammvrån :lol: )

- Vill att butiken i Karlstad öppnar snart! ;)

Många "klagar" på avsaknaden av rabatter och paketpriser. Men tycker de kompenserar det bra med att hålla hyffsade konstanta priser och god service (i de fall jag besökt en av deras butiker iaf). NAD:en jag köpte vette katten om det går att få billigare någonstanns i värden. Såg en NAD T542 som gick på tyska Ebay för lite över nypriset inne på klubben. I Tyskland säljs den sällan för under listpriset (585 EUR). Beror där på få återförsäljare och att märket enast saluförs av "exklusivare" butiker. Även om HI-FI klubben har motsvarande "monopol" i Sverige verkar de inte utnyttja denna position, det ska de ha en eloge för!

Jag betalar gärna 5% mer för en produkt direkt över disk än beställer över internet (där går iof också min smärtgräns, 5%) och njyter av upplevelsen och servicen man får.......

Redigerat av Unregistered40880, 14 juli 2005 - 09:37.

Postad 14 juli 2005 - 20:03

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Har själv handlat från mina prylar från H-FI klubben (sveavägen) för ca 2 år sedan och fick bra service samt även rabbat. Rek. självklart butiken till min vän som planerade att köpa en uppsättning av B&W och Denon prylar (högtalare, förstärkare och DVD samt kablage). När vi kom dit så var det i princip tomt i butiken (personalen satt och pratade med varandra). När vi frågade om det fanns möjlighet att jämföra ett par högtalare med ett par andra så fick vi svaret att endast 1 par av dom var i kopplade så det gick inte, trots att det andra paret stod 5 m ifrån på en hylla. Efter en j*la massa tjat från våran sida så suckade en av de anställda och riggade upp det andra paret. En ytterst pinsam situation för mig som pushat för Hi-fi klubben och talat så väl om dem för min vän. Han bestämde sig till slut för ett par B&W samt Denon DVD och förstärkare. Sammanlagd summa på drygt 15 000. När vi sedan frågade om det gick för sig att slänga med högtalarkablarna på 4 m så var det helt omöjligt. Men skam den som ger sig, då jag nämde att jag själv fick med dom i mitt paket så gick han motvilligt och hämtade dom. Har blandade känslor för Hi-fi klubben. Bra service och hjälp när jag själv handlade där, klart underkänt när min vän genomförde sin affär.

/
tyler

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Tyler!

Jag tycker att bemötandet den andra gången din vän och du besökte vår butik var allt annat än det vi strävar efter och jag kan bara å mina kollegors vägnar be om ursäkt och hoppas att du ger oss nytt förtroende nästa gång.

Vad gäller den medskickade kabeln så har vi inom Hi-Fi Klubben valt att arbeta utan marginaler för rabatter. Vi kallar det för "Direkt till dig"!

Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping

Postad 14 juli 2005 - 20:07

Unregisteredc7194d09
  • Unregisteredc7194d09
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0

Har (nästan)endast goda erfarenheter av HI-FI klubben.

Köpte en Receiver som det senare visade sig vara fel på men fick den utbytt hyffsat kvickt (därav "nästan" bara goda erfarenheter. De kan dock knappast lastas för fabrikationsfel på produkten de säljer, eller att jag bor så långt från butik som medförde den lite längre väntan). Mycket nöjd med bemötandet jag fick vid köp, både dialog försäljare-kund och tid för utvärdering.

+ Trevlig och kunnig personal

+ Bra lyssningsrum (nästan för bra, ställer hemmets egna lite i skammvrån :lol: )

- Vill att butiken i Karlstad öppnar snart! :P

Många "klagar" på avsaknaden av rabatter och paketpriser. Men tycker de kompenserar det bra med att hålla hyffsade konstanta priser och god service (i de fall jag besökt en av deras butiker iaf). NAD:en jag köpte vette katten om det går att få billigare någonstanns i värden. Såg en NAD T542 som gick på tyska Ebay för lite över nypriset inne på klubben. I Tyskland säljs den sällan för under listpriset (585 EUR). Beror där på få återförsäljare och att märket enast saluförs av "exklusivare" butiker. Även om HI-FI klubben har motsvarande "monopol" i Sverige verkar de inte utnyttja denna position, det ska de ha en eloge för!

Jag betalar gärna 5% mer för en produkt direkt över disk än beställer över internet (där går iof också min smärtgräns, 5%) och njyter av upplevelsen och servicen man får.......

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsan!

Hoppas att förstärkaren funkar bra och att du är nöjd. Jag tackar för den goda recentionen ;)

Butiken i Karlstad kan dock få dröja lite till, annars förlorar jag ju en kund :D

Mvh Mathias

Postad 15 juli 2005 - 09:50

Unregistered946c9b90
  • Unregistered946c9b90
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0
Mkt intressant Tråd. MKT bra initiativ av Mathias.b

/Beta

Postad 15 juli 2005 - 09:54

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Hejsan!

Hoppas att förstärkaren funkar bra och att du är nöjd. Jag tackar för den goda recentionen :lol:

Butiken i Karlstad kan dock få dröja lite till, annars förlorar jag ju en kund ;)

Mvh Mathias

<{POST_SNAPBACK}>

He he... Ja, är ju nöjd med servicen, så varför ändra konsumentmönster! :D

Redigerat av Unregistered40880, 15 juli 2005 - 09:55.

Postad 23 juli 2005 - 09:33

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter av Hifiklubben:
Den i Lund är skräp, de flesta säljarna är otrevliga, utom en, som istället är övertrevlig och troligen är en före detta begagnat-bil-handlare som vill sälja på en allt och alla deras proukter gör citat "åttor kring de andra grejerna". Intressant när en kund ville kolla på en Denon 1910 i början när den kom, kunden frågade om den hade digital bildutgång och säljaren svarade ja samt pratade upp produkten. Jag ställde dock frågan om de hade fått digitalutgången på den att fungera än, jag hade för mig att den hade en mjukvara som gjorde att digitalutgången inte funkade än, varpå den skamsne försäljaren svarade nej, så ###### dåligt.

Hifiklubben i Malmö (Vid mobilia):

Var inne där för ett tag sen och skulle provlyssna ett par stativhögtalare, B&W 705, sa till en säljare att jag ville provlyssna dessa. "De har vi inte inne" sa han, jag sa att det har ni visst , och fick släpa honom till demorummet för att övertyga honom om att de fanns där. jag provlyssnade lite, ville spela dem med en sub till (som dessutom kablaget redan var draget till), varpå säljaren säger: "Jag får ta hit en kollega, jag vet inte hur man kopplar på den". tack för en kunnig personal, det är alltså därför ni tar ut så höga priser på era produkter. Efter en lång väntan på en annan kille som kunde koppla in subben fick jag gå istället, utan att hinna lyssna på subben på grund av att jag hade bråttom.

Hifiklubben i göteborg däremot har bra service, köpte min första surroundanläggning där och tyckte personalen var kanon, trots att det var ett budgetpaket. det är ett antal år sen, men varje gång jag vart där efteråt har personalen varit tillmötesgående och kunnig.

Jag har ett par B&W 604 s3 som jag lyckades bränna diskanterna på i våras, och jag trodde i min enfald att eftersom hifiklubben säljer dom så kan de lätt fixa fram ett par diskanter, men icke. Jag ringde runt till par olika hifiklubben-butiker, men ingen hade diskanter på lager. Ville beställa ett par i lund, de svarade att de helst jag skulle lämna in högtalarna på service för att byta ut dom, vilket skämt, de sitter med bajonettfattning, tar 2 minuter att byta, tänk bara arbetet att släpa ner de stora högtalarna dit, men det klart, allt för att de ska kunna klämma en på några hundralappar extra. Dessutom var jag tvungen att lämna in de gamla diskanterna om jag köpte ett par nya, vad är det för en idiot-policy? De kostade 1000kr styck så det är knappast pga att de säljer dom billigt. Det intressanta var att jag beställde till slut ett par på hifiklubben i malmö via telefon, eftersom de sa att jag inte skulle behöva lämna in de gamla utan skulle skicka dom till mig, de kunde dock inte ge mig ett leveransdatum, eller ens en aning om när de kunde levereras, "det kan vi inte kolla", fick jag till svar. Efter en månads ihärdigt mail-tjatande tröttnade jag och kontaktade B&W via deras hemsida o berättade om den usla service jag fått och frågade om jag inte kunde beställa via dom istället. De beklagade detta och skickade mig vidare till en kille i danmark som hade hand om hifiklubbens reservdelslager, tror jag. Han var mycket tillmötesgående och kunde inte fatta varför hifiklubben krånglade, han hade dessa diskanter på lager sa han. Till slut så fick jag hem mina diskanter, men med alldeles för lång väntetid. Varför har inte hifiklubben sverige iallafall ETT LITET PAR diskanter liggande som reservdelar? Var inne i en butik igår för att leta reservdelar till en termos för 500kr jag förstört en del på, de hade delarna på lager. Nåt att ta efter, hifiklubben!

Redigerat av greveriff, 23 juli 2005 - 09:35.

Postad 25 juli 2005 - 12:38

Unregistered21c8ecdd
  • Unregistered21c8ecdd
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Ris: som många andra redan sagt - att man måste betala varan för att få låna hem den. Med tanke på att andra butiker har system för att låna hem utan betalning så måste det väl gå att lösa...om man nu vill det vill säga.

Egentligen har jag väl inget problem som så med att ligga ute med pengarna, problemet är kanske att pengarna är "låsta" i t.ex. fonder. Då vill jag ju inte sälja av dessa bara för att få provlyssna...tänk om börsen tokstiger under tiden ;-)

Tips till Mathias, slå en pling till din "granne" Lefflers och hör hur de resonerar. Har själv lånat hem en del från dem (utan att någonsin tidigare köpt något). Behövde bara legitimera mig och skriva under ett papper. Visserligen inga astronomiskt dyra saker men det har rört sig ca 20-30000:-

Visst finns det säkert några bluffmakare där ute men de flesta av oss är ju ärligt folk. Och skulle det röra sig om väldigt stora summor så kan man ju kräva deposition på 0-100% av värdet.

Ros: (gäller Linköping) Lever väl upp till det som jag förväntar mig av en butik, vare sig mer eller mindre. Vet att jag var inne en sväng precis när du tagit över butiken och då var det omöjligt att få till provlyssningar (om det innebar flyttande av högtalare). Men du var ärlig och sa som det var - att du precis tagit över, var ensam i butiken och hade häcken full (ok, du sa det säkert med andra ord) och det tyckte jag var bra. Hellre säga att man inte har tid än att göra ett taffligt försök. Kanske var detta lite ros trots allt...

Redigerat av Unregistered21c8ecdd, 25 juli 2005 - 12:46.

Postad 28 juli 2005 - 18:36

Unregistered990
  • Unregistered990
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Har med varit med om inte dåligt bemötande men snarare att man verkar "osynlig" i butiken. Pratar dåom sthlms butikerna. när man väl har fått kontakt så har jag fått bra bemötande. men jag tycker att det är upp till butikspersonalen att knyta den första kontakten i butiken. Annars så vill man uppenbarligen inte sälja. även om man har en annan kund så kan man vid tillfälle iaf skaffa sig en ögonkontakt så man som kund känner sig välkommen och inte ivägen. Är min åsikt.
Sen undrar jag varför bara hifiklubben säljer B&Wpriserna på deras saker står ju mer elelr mindre still under flera år, borde ju inte vara helt rätt?! el?

Postad 29 juli 2005 - 12:43

Unregistered21c8ecdd
  • Unregistered21c8ecdd
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
>> Olmos "...men jag tycker att det är upp till butikspersonalen att knyta den första kontakten i butiken..."

Håller faktiskt inte med dig om detta men vi är ju olika som personer här i världen. Själv föredrar jag att kunna gå runt och spana på egen hand för att sedan ta kontakt om jag vill fråga något. Men visst, ett kort "Hej, säg till om du vill ha hjälp" stör väl inte...fast samtidigt så är det väl rätt självklart

Postad 29 juli 2005 - 13:45

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0

>> Olmos "...men jag tycker att det är upp till butikspersonalen att knyta den första kontakten i butiken..."

Håller faktiskt inte med dig om detta men vi är ju olika som personer här i världen. Själv föredrar jag att kunna gå runt och spana på egen hand för att sedan ta kontakt om jag vill fråga något. Men visst, ett kort "Hej, säg till om du vill ha hjälp" stör väl inte...fast samtidigt så är det väl rätt självklart

<{POST_SNAPBACK}>

OT eftersom det inte har med hifiklubben i sig att göra men jag kan inte låta bli att komma med min åsikt i frågan.
Jag anser inte att det är upp till kunden att knyta kontakten. Det är butikspersonalens uppgift att se till att besökarna får den service dom efterfrågar. Var själv inne i en möbelbutik med brorsan för några år sen för att kika på en soffa för 20k som jag så gott som bestämt mig för att köpa. Det var mitt på dagen en vardag och det var ingen i butiken utom vi samt 3-4 st i personalen. Jag provsatt först glatt soffan och konstaterade snabbt att jag ville köpa den. Väntade ett tag på att någon i personalen skulle komma eftersom dom såg oss vara vid soffan men efter en tids vänta, c:a 10min, så sa jag till brorsan att om ingen kommer och hjälper oss inom fem minuter skiter jag i det.
Ingen kom och jag köpte soffan på ett annat ställe. Detta pga när jag bestämt mig för att investera 20000 av mina surt förvärvade pengar betalar jag inte bara för själva varan. Jag vill också bli trevligt bemött och även få svar på eventuella frågor. Jag vill inte heller ha känslan av att jag besvärar personalen genom att spendera mina pengar hos butiken.
En kund ska aldrig vara glad över att få handla någonstans utan det är butiken som ska vara glad att kunden vill köpa av just dom.
Nu blev det ett långt inlägg och det har som sagt inget med hifiklubbens servicenivå att göra utan jag kände bara att jag var tvungen att bemöta ovanstående inlägg... Sorry...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.