Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Transgear DVX-700 *

275 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 January 2007 - 21:09

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
För det första, vill duhabättre NTFS-stöd så installera senaste beta-firmware "20-70-061121-01-DLT-252-000.bin
Det andra nätverksproblemet, du kör korsad kabel direkt mot din dator eller? Troligtvis måste du skriva in din egna nätmask ochip-adress (på båda maskinerna)..och nätverksadressen måste då vara unik på varje apparat, men det vet du säkert. Själv kör jag med router och har inga som helst problem.

Postad 10 January 2007 - 21:37

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Hehe tackar för hjälpen...hade skrivit in samma IP på båda maskinerna såklart...nu ska jag fixa firmwaren...

EDIT: Eeeh...jag har laddat ner firmwaren som det länkats till här och har bränt den på skiva, men hur får jag spelaren att uppdatera från skivan, eller går det att göra genom wizd på nåt sätt? läste om någon html-fil, behövs den? vart kan man hitta den? finns det nån sida där man kan hitta alla olika firmwares som finns till apparaten? eller är det så att man måste online uppdatera för att få den senaste firmwaren?

EDIT2: jag kör trådlöst nätverk och nu kabel mellan datorns nätverkskort och transan, när jag har kabeln inkopplad så kan jag inte surfa på det trådlösa nåt tips på vad jag kan göra åt det?

EDIT3: nu har jag kopplat in en 400m (typ) lång ethernetkabel från routern in i transan och när jag går in och ska uppdatera firmwaren så får jag bara upp:
11-48-051205-D1-DLT-252-000
"*THIS FIRMWARE UPDATE IS ONLY FOR JAPANESE MARKET."

Hur kul låter det att skicka i den? inte så...några tips på vad jag kan göra?

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 10 January 2007 - 22:45.

Postad 11 January 2007 - 11:25

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
låter väldigt skumt iaf :)
jag har den där html-filen som behövs, men den är för en gammal firmware (kanske är samma endå?), så jag kan skicka den till dig ifall det behövs..

Postad 11 January 2007 - 11:38

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Vad gäller HTML-filen så är den specifik för varje version, dvs det står en filhänvisning i den.

1. Gå in i Wodpad o editera den, byt filnamnet, bränn skiva, funkar.
2. Skicka mig ett PM med din mejladress så skickar jag en fixad, bränn den med .bin-filen, funkar!

Så det är bara att välja alternativ!! :)

Postad 11 January 2007 - 12:00

fth
  • fth
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Väldigt skumt, mina undertexter ser lika dana ut. Felet borde väl ligga i antingen server-programmen eller på datorn (eller?). Kanske är så att codecs har något med det att göra, att den använder sig av datorn subtitles-hantering, fast verkar ologiskt. Kör du firmware 13-13 också?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har forskat vidare lite i detta, och det verkar som om problemet ligger i att Wizd inte läser IFO-filen. I IFO-filen finns bl.a. palett-informationen för undertexterna, dvs definitionen av de färger som skall användas för konturer, bakgrund, etc när undertexterna visas.

Jag antar att spelaren applicerar någon default-palett som råkar funka bra för vissa filmer och sämre för andra. Jag har experimenterat lite med att definiera om färgerna på undertexterna mha DVDSubEdit, men det har inte gett några påtagliga resultat ännu.

Jag var inledningsvis mycket positiv till den här spelaren, men nu tvingas jag omvärdera min åsikt ganska radikalt. För närvarande går det ju faktiskt helt enkelt inte att titta på en DVD-film, varken från skiva eller från nätet! Tittar man från skiva så hoppar den fram då och då och tappar synk mellan ljud och bild, tittar man från nätet (i alla fall VIDEO_TS-kataloger som jag har alla mina filmer i) så funkar inte undertexterna.

Jag hoppas att det går att lösa problemet med undertexter i VOB-filer, annars kommer nog i alla fall jag att göra mig av med spelaren...

/fth

Postad 11 January 2007 - 12:01

fth
  • fth
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
P.S. problemet med undertexter finns i både 13-13 och 20-70, så det är inte relaterat till firmware-betan.

Postad 11 January 2007 - 12:54

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
väldigt skumt med undertexterna.. då mina funkar perfekt. Även om jag spelar upp en .img via Wizd, eller om jag slänger in en .srt (med samma namn som filmen) så funkar det också.

Postad 11 January 2007 - 19:11

fth
  • fth
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

väldigt skumt med undertexterna.. då mina funkar perfekt. Även om jag spelar upp en .img via Wizd, eller om jag slänger in en .srt (med samma namn som filmen) så funkar det också.

Jo, .srt/.sub etc funkar bra till Divx-filmer o dyl, problemet uppstår bara med DVD-undertexter i VOB-filer i en rippad VIDEO_TS-katalog. Får undertexter från VIDEO_TS-kataloger korrekta färger för dig? C:a 50% av filmerna får för mig helt fel färger (genomskinliga bokstäver, vita bokstäver med grå konturer=suddigt, etc) som gör det mindre behagligt att se filmen...
/fth

Postad 11 January 2007 - 19:33

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
jag har inte testat med så mycke dvd.. eftersom jag kollar på divx (serier) och resten är HD-film.. så kan inte så mycke om just dvd-uppspelning <_<

Postad 11 January 2007 - 20:09

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Tjena!!

Vad gäller HTML-filen så är den specifik för varje version, dvs det står en filhänvisning i den.

1. Gå in i Wodpad o editera den, byt filnamnet, bränn skiva, funkar.
2. Skicka mig ett PM med din mejladress så skickar jag en fixad, bränn den med .bin-filen, funkar!

Så det är bara att välja alternativ!!  <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för filen men...det gick sådär...försökte uppdatera genom wizd men 1:a gången fick jag ett error meddelande, 2:a gången hängde sig spelaren...:/

Jag har försökt bränna filerna på cd, men spelaren hittar dom inte...:/

fler tips på hur jag kan få in en nyare firmware än min från 2005-10?

EDIT: Nu är det fixat!!! Lite knep och knåp så gick det.

Tack så mycket för filen Kanelbulle och tack för hjälpsamheten hos alla andra oxå...nu är jag MYCKET nöjd, nu läser den finfint från min Externa SATA-disk formatterad i NTFS.

I helgen ska jag försöka snajda till ett skin...

Vi hörs i tråden!

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 11 January 2007 - 20:42.

Postad 11 January 2007 - 21:27

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
underbart, glöm INTE att visa ditt skin! <_<

Postad 11 January 2007 - 22:27

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Jag blir så grymt avundsjuk på alla er som kör den mot dator... <_<

När glögg, tomte o nyårs-bakfyllan lagt sig mer o min plånbok återhämtat sig hoppas jag kunna köpa mig en Synology... jag vill oxå göra skins...

Ska bli kul att se!!

:P

Postad 11 January 2007 - 23:02

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Nu finns html-filen på nätet (skriven för beta-FW):
http://www.konstcent...a/FW_update.htm

denna är gjord för att ha .bin och .htm i samma mapp.

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 11 January 2007 - 23:05.

Postad 11 January 2007 - 23:13

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!!

Det var ju kanon, men... när jag klickar på länken så får kommer jag rätt in i html-filen... Hade det inte varit bättre att du packat bägge filerna till en Zip-fil, så hade man kunnat ladda ner den lite lättare? Eller tänker jag fel??

<_<

Postad 11 January 2007 - 23:58

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
går ju att högerklicka -> "Spara Som.." sedan döpa om filen till "index.htm" OCH spara .bin-filen som finns i länken.. lite krångligt, men det funkar <_<

Postad 12 January 2007 - 16:32

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
på begäran:
http://www.konstcent..._20-70_beta.rar

Postad 12 January 2007 - 19:20

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

på begäran:
http://www.konstcent..._20-70_beta.rar

<{POST_SNAPBACK}>

Stor heder till dig ef98dpa :)

Postad 13 January 2007 - 09:20

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Fick spelaren igår... HDTV is the shit! :D

Nu har jag testat en miljard (minst!) olika varianter av sätt att placera filer från en DVD på en USB-disk men den vill inte spela upp dom.

Min förhoppning är alltså att kunna ha ett gäng DVDer på en lös USB-disk och sedan kunna plugga i den för att slippa bläddra bland skivor.

* Har testat att lägga en .ISO och en .IMG - Fungerar inte. (Btw, ni som har problem med att läsa iso/img så kan jag tänka mig att det räcker att byta namn på filen för att det ska fungera. Gjorde iaf det på min förra mediaspelare... "same shit, different name")

* Har testat att lägga en struktur med "Min Skiva\VIDEO_TS\*.*" - Fungerar inte. Får bara en svart bild som fryser spelaren.

* Har testat att lägga en struktur med "Min Skiva\*.*" - Fungerar måttligt bra, jag ser alla filer men när en skiva ligger i några olika VOB'ar så är det inte så kul att spela dom var för sig.

* Jag har använt mig av båda koderna på VideoHelp.com för att låsa upp spelaren. - Ingen skillnad.

* Jag har testat skapa nya IFO och BUP med DvdFab - Hjälpte inte.

Mitt mål är att slippa ha en dator igång. Någon som har en bra ide?

Postad 13 January 2007 - 09:25

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Jo just ja... glömde en sak.

Det är riktigt enkelt och smidigt att uppdatera firmware via en USB-sticka. Skönt att slippa bränna skiva varje gång.

Kopiera in BIN-filen med namnet update.bin och klipp in texten nedan som index.html, dessa ska ligga i roten på stickan.

Tryck i tummen i spelaren och starta upp den... sen är det mesta ganska självförklarande.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC &#34;-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN&#34;>
<HTML><HEAD><TITLE>Firmware update</TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content=&#34;text/html; charset=windows-1252&#34;>
<META SYABAS-COMPACT=&#34;OFF&#34;>
<META SYABAS-FULLSCREEN><!--meta SYABAS-BACKGROUND=&#34;image/f_tv.jpg&#34;-->
<META content=&#34;MSHTML 6.00.2900.3020&#34; name=GENERATOR></HEAD>
<BODY leftMargin=0 topMargin=0 onloadset=&#34;versuch&#34; border=&#34;0&#34; marginwidth=&#34;0&#34; marginheight=&#34;0&#34;>
<CENTER>
<A href=&#34;update.bin&#34; update tvid=&#34;1&#34;>Press 1 for firmware upgrade</A>
</CENTER></BODY></HTML>

Postad 13 January 2007 - 11:25

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
ah, underbart med update via sticka. ynd att det inte funmkar för dig.. spelare SKA iaf. löara av .IMG, fast kanske inte direkt på den interna hdd'en, men iaf. via servermjukvara.

Postad 13 January 2007 - 11:29

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
eller så packar man upp filerna som jag lagt upp, lägger i roten på stickan osv.

ingen som har någon annan firmware på fil som jag kan lägga upp? tex 13-13...

Postad 13 January 2007 - 19:09

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Aaah!

Nu har jag använt mediaspelaren tillräckligt mycket för att erkänna att det är en mycket bra sådan. Det finns bara ett problem och det är att WmV HD-media inte går att spela i WIZD, så jag får använda Transgears egna applikation för detta. I övrigt är jag mycket nöjd.

Har tittat på lite 24 i DivX-format och en hög DVD-filmer jag har i .IMG-format och är imponerad :-)

Har inget negativt direkt att nämna förutom att den inte klarar av att spela en audiofil samtidigt som jag bläddrar runt i menyerna, och så tycker jag att den låter en del i IDLE-läge.... fläkten är på tok för högljudd.. nåja, det åtgärdar jag genom att stänga av den med brytaren. En NEXA fjärrkontroll och en mottagare som stänger ner halva hembion på ett knapptryck... sen är det tyst :-)

Postad 14 January 2007 - 10:52

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Aaah!

Nu har jag använt mediaspelaren tillräckligt mycket för att erkänna att det är en mycket bra sådan. Det finns bara ett problem och det är att WmV HD-media inte går att spela i WIZD, så jag får använda Transgears egna applikation för detta. I övrigt är jag mycket nöjd.

Har tittat på lite 24 i DivX-format och en hög DVD-filmer jag har i .IMG-format och är imponerad :-)

Har inget negativt direkt att nämna förutom att den inte klarar av att spela en audiofil samtidigt som jag bläddrar runt i menyerna, och så tycker jag att den låter en del i IDLE-läge.... fläkten är på tok för högljudd.. nåja, det åtgärdar jag genom att stänga av den med brytaren. En NEXA fjärrkontroll och en mottagare som stänger ner halva hembion på ett knapptryck... sen är det tyst :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt att höra, ungefär samma intryck som jag har på spelaren. DOck kopplade jag ur fläkten nästan på en gång :)
Själv har jag kikat lite på star wars i wmv-hd.. utan problem, men kanske är just microsoft's showcase du testat? Jaja, är nog en Wizd-bugg och eftersom det funkar med TG's egna så är det inga problem..

Postad 15 January 2007 - 10:40

ctsierra
  • ctsierra
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Aaah!

<{POST_SNAPBACK}>

Trevligt att höra, ungefär samma intryck som jag har på spelaren. DOck kopplade jag ur fläkten nästan på en gång :)
Själv har jag kikat lite på star wars i wmv-hd.. utan problem, men kanske är just microsoft's showcase du testat? Jaja, är nog en Wizd-bugg och eftersom det funkar med TG's egna så är det inga problem..

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar Ni all HD material, skulle gärna vilja ladda ner men de sidorna jag tittat efter har strulat.
Och hur fixar jag ett bild spel med musik i wizd, jag blir tokig för det känns som om jag inte ser skogen för träden :)
/S

Postad 15 January 2007 - 10:51

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Var hittar Ni all HD material

Google is the shit.

Finns juh även mer eller mindre seriösa torrent-sidor...

Postad 15 January 2007 - 11:09

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Någon som har en intern hårddisk i sin spelare?

Isåfall, går det att göra följande:
1. Formatera med FAT32
2. Lägga dit en DVD i ISO (eller IMG)-format
3. Spela upp DVDn ?

FYI: Det fungerar inte att göra det ovanför med en extern USB-ansluten disk. (Dessvärre).

Är inte ute efter fansy pansy menyer utan vill bara helt enkelt kunna spela upp DVDer som jag ofta tittar på.

Postad 15 January 2007 - 12:24

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Hej,

Referensmaterial som jag testar HD med.

- Microsoft Showcase HD (Wmv-filer)

Postad 15 January 2007 - 13:32

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
bildspel i Wizd ska vara att bara ha bilden i mappen när du spelar upp musiken (t.ex omslaget). Jag har för mig att det funkar, kanske någon inställning man måste göra dock.
riro
kan vara så att det funkar bättre med VIDEO-mappen från dvdn...

Postad 15 January 2007 - 17:56

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

kan vara så att det funkar bättre med VIDEO-mappen från dvdn...

<{POST_SNAPBACK}>

Har du (eller någon annan) möjlighet att testa?

Är fundersam på att handla en "intern" låda... men det känns lite tråkigt att handla i onödan, finns så mycket annat roligt man kan köpa ;-)

Postad 15 January 2007 - 21:51

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

bildspel i Wizd ska vara att bara ha bilden i mappen när du spelar upp musiken (t.ex omslaget). Jag har för mig att det funkar, kanske någon inställning man måste göra dock.
[

Jag provade detta lite nu i Wizd.
Det första albumet jag provade med hade två stycken JPG-bilder. Bläddrade till mappen i Wizd och ser då bilderna endast som bildikoner (standardikoner). När jag startar musiksnutten ser jag bara texten längst ner där det står låtnamnet typ.

Det andra albumet jag provade med hade också en JPG-bild. Denna gång visades bilden högst upp, men den syns inte om man startar en låt....

Efter lite koll konstaterar jag att när jag använder "detailed" som listform (istället för thumbnails) så visar spelaren bilder som heter "albumart*********" dvs standardformatet som blir när man kör musiken i windows media player och den automatiskt laddar ner albumbilden från internet.
I thumbnail vy ser man alla bilder... men då går det så otroligt segt, och man ser inte mycket av texten.......

Jag ändrar då inställningarna i Wizd och aktiverar "thumbnails in details view".
Då går det seegt, fast du ser iaf thumbnails för alla bilder du har i katalogerna. Tyckte dock att det gick lite väl segt så jag tog bort valet illa kvickt igen.

Några andra inställningar hittar jag tyvärr inte.... kan inte få den att visa omslagsbilder när jag spelar musiken....

Som tidigare nämnt är väl inte Transgear DVX-700 någon höjdare till musikspelare eftersom du inte kan spela ett musikstycke och samtidigt bläddra bland de andra du har.... det är definitivt på filmsidan som denna gör sig bäst tycker jag.

Postad 15 January 2007 - 23:10

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Ingen som har tips och/eller idéer att få igång Microsoft Showcase filmerna med ljud

Möjligt att jag drömmer... men jag har för mig att jag tittade på Robotica-1080i med ljud innan jag uppdaterade firmware. Testade nyss... inget ljud.

Firmware som jag kör på nu: 20-70

Har noll koll på vad den levererades med.

Postad 15 January 2007 - 23:35

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Lite mer tankar & funderingar... den här gången om .TS-filer

Så här ser min setup ut i vanliga fall:
NSLU2 (med disk ansluten via USB2)->Accesspunkt 1->Kabel->Accesspunkt 2->Kabel->Transa
ADSL'et sitter på AP1.
Min dator ansluter mot AP2 via radio.
(Varför 2 AP's? Blixten åt upp WAN-interfacet på AP2 för en stund sedan... och varför slänga den när jag kan få riktigt bra täckning i huset?)
Wizd installerat på både NSLU'n och datorn.

Jag har provat att kika på en TS-fil på lite olika sätt...
Direkt i min dator via VLC: Fungerar finfint, bra kvalitet på bild, ljud i sync med läppar.
USB2-Disk -> Transa: Fungerar hyffsat. Dock lite efter i ljudsync.
Dator -> Radio -> AP2 -> Transa: Ryckigt som f-n.
Dator -> Kabel -> AP2 -> Transa: Lika bra som direkt från USB-disk.
NSLU2 -> AP1 -> Kabel -> AP2 -> Transa: Fungerar lika bra som direkt från USB-disk... Jag vart riktigt imponerad (ännu en gång) av den lilla burken.

Filen då? I brist på annat så letade jag på TPB och hittade en fil på 105 Mb.

Resolution:1920x1080i
          MPEG2 Transport Stream
          29.97fps,12Mbps ave.,25Mbps Max.
Format: 16:9
Audio: DTS 5.1 1536K,AC3 5.1 448K

Den ska väl orka med TS-filer? Känns som att en USB-ansluten disk borde räcka för att få hastigheten...

Nåja, har lite annat små-prylar på inköpslistan... (och dom finns nog på pixmania) så jag slår nog till på en intern disk oxo, kanske blir tillräckligt bra då. Eller någon som har andra ideer?

Postad 16 January 2007 - 07:50

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
jodå, den klarar av .TS ganska bra. Har själv testat allt från 10 till 16GB stora .TS-filer, dock vill jag inte spela så stora och har delat upp dom i 4GB-filer... :)
Wizd "packar" ihop .TS om man har flera stycken i samma mapp )med speciella namn, finns info på deras hemsida) så man ser bara EN fil, men spelar upp alla efter varandra.
Troligtvis så gillar den inte trådlöst helt enkelt, enda jag kan komma på...

Postad 16 January 2007 - 09:18

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag ska prova en USB-ansluten disk och testa vid tillfälle.......
En vanlig sak jag stött på när kollegor och vänner förundras över långsam hastighet när man använder USB2-diskar är att man råkat använda en USB1-kabel på en USB2-disk, då får du bara USB1-fart på disken eftersom kablarna för USB1 och USB2 skiljer sig från varandra. USB2-kablar ska alltid vara märkta med "High-speed USB" loggan.

En sak som kan var bra att nämna är att FAT32-filsystemet har en begränsning så man kan max ha en 4GB stor enskild fil. Därför kan det vara problem att spara sina stora .IMG-filer av DVD-filmer som ofta är större än 4GB...
Därför är det en fördel att låta TS_VIDEO mappen ligga kvar okomprimerad då filmerna oftast är uppdelade i flera delar på ca 1GB styck (oftast i alla fall) om man ska köra via USB-ansluten disk.

...lite kuriosa, men kan vara bra att veta :)

Postad 18 January 2007 - 21:23

vanos
  • vanos
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
[QUOTE]Jo just ja... glömde en sak.

Det är riktigt enkelt och smidigt att uppdatera firmware via en USB-sticka. Skönt att slippa bränna skiva varje gång.

Kopiera in BIN-filen med namnet update.bin och klipp in texten nedan som index.html, dessa ska ligga i roten på stickan.

Tryck i tummen i spelaren och starta upp den... sen är det mesta ganska självförklarande.

CODE
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<META SYABAS-COMPACT="OFF">
<META SYABAS-FULLSCREEN><!--meta SYABAS-BACKGROUND="image/f_tv.jpg"-->
<META content="MSHTML 6.00.2900.3020" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY leftMargin=0 topMargin=0 onloadset="versuch" border="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<CENTER>
<A href="update.bin" update tvid="1">Press 1 for firmware upgrade</A>
</CENTER></BODY></HTML>

Får inte detta att funka .Har bytt namn på bin filen till update.bin och skapat enfil i wordpad med texten ovan döpt till index.html. Lagt på stickan men finner inte filerna på stickan när jag går in i stickan via menyn i spelaren

Postad 18 January 2007 - 21:26

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Får inte detta att funka .Har bytt namn på bin filen till update.bin och skapat enfil i wordpad med texten ovan döpt till index.html. Lagt på stickan men finner inte filerna på stickan när jag går in i stickan via menyn i spelaren

<{POST_SNAPBACK}>

Sätt in stickan.
Boota om spelaren.

Så gjorde iaf jag och det fungerade finfint.

Postad 26 January 2007 - 14:49

Unregistereda8720052
  • Unregistereda8720052
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
hejsan!

har nu haft min transgear i någon månad och är över lag nöjd. dock finns det en del saker jag inte förstår.

1.jag har en hel del musikvideos, och dessa ligger i en katalog, ca 100st. när jag väljer play all i wizd så förstår den inte detta och inget händer. klarar inte wizd av för många filer i en katalog? för tv-serier klarar den av utmärkt.

2. search verkar inte funka. jag skriver in en bokstav och trycker sen på rutan till höger, då blir det ett kryss i rutan, men jag förstår inte hur man ska göra för att utföra sökningen?

3. när jag tittar på en video, t.ex. en musikvideo eller dylikt så när den är slut så dyker det upp "going to 10%" eller något sådant och sen kör den videon igen, fast den startar inte i början utan en bit in (gissningsvis 10% <_<) , och ibland är bilden svart, jag vill ju att den inte ska ska spela den alls igen utan gå tillbaka till föregående meny eller spela nästa ifall jag valt detta. men istället så startar den om... varför äre så?

kanske finns andra mjukvaror utöver wizd som hanterar dessa problem bättre?

tacksam för hjälp!

mvh popeye

Postad 26 January 2007 - 14:50

Unregistereda8720052
  • Unregistereda8720052
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
[quote name='vanos' date='Jan 18 2007, 22:23 ']
[QUOTE]Jo just ja... glömde en sak.

CODE
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1252">
<META SYABAS-COMPACT="OFF">
<META SYABAS-FULLSCREEN><!--meta SYABAS-BACKGROUND="image/f_tv.jpg"-->
<META content="MSHTML 6.00.2900.3020" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY leftMargin=0 topMargin=0 onloadset="versuch" border="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<CENTER>
<A href="update.bin" update tvid="1">Press 1 for firmware upgrade</A>
</CENTER></BODY></HTML>

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

tja! hade samma problem, men jag döpte om filen index.html => index.htm

då funkade det.

mvh popeye

Postad 30 January 2007 - 19:34

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Tjenare på alla,

någon som fått WMV-HD att fungera från USB-disk? för mig fungerar det inte, kanske någon som dykt på något trevligt serverprogram? kanske som klarar av att bläddra bland filerna medan man spelar musik... Jag har inte testat göra nåt skin ännu då jag nästan bara kör från USB-disken.

/Daniel

Postad 31 January 2007 - 08:20

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej

Jag har haft min TransGear sedan december, och den fungerar bra, men det är en sak som är mycket irriterande:

När jag tittar på NTSC material i XVid formatet, så hackar bilden litegrann, speciellt vid panoreringar. Är det någon inställning som jag har missat?

Jag kör komponent kabel, och har firmware 13-13. Har provat både NTSC/PAL och 720p samt 720p med D4.

/Raoul

Postad 31 January 2007 - 10:27

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena Raoul!!

Jag är inte säker på lösningen, men jag hade trubbel med lite ryckighet i 1080i läge. Jag testade några olika upplösningar. Det finns tex en 1080i o en 1080i 50 tex (kommer inte ihåg exakt vad lägena heter, är på jobbet). När jag sen testade den andra varianten så plötsligt funkade det helt perfekt!

Så mitt tips: Testa olika upplösningar med skivan du har problem med så kanske du hittar någon variant som är bättre!

Hoppas det löser sig!! :P

PS: Jag kör 20-70 firmwaren så det kan ju naturligtvis vara skillnader!

Postad 31 January 2007 - 17:09

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena grabs (and girls??)!!

Nu kan man gå med i en Transgear-Beta grupp, mer info finns här

Jag har gått med, så nu har man ju restriktioner vad man får säga.... "-My lips are sealed..."

De ska inte ha så många, så den som vill får nog snabba sig!!

;)

Postad 31 January 2007 - 21:35

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Tjenare Kanelbulle

Tack för tipset. Jag kör iofs Komponent, så där finns, iaf i 13-13 firmwaren inte några inställningar som heter 1080i50(dessa finns dock för DVI).
Jag ska prova att uppgradera firmware till 20-70, och se om det hjälper.
Fick du hack problemen på NTSC eller PAL material?

Fungerar annars 20-70 tillfredsställande?

Postad 31 January 2007 - 21:58

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena Raoul!!

Du har rätt! Jag kör själv DVI och där fick jag dessa effekter, det var med PAL (tror jag)

Jag har inte märkt några nackdelar med 20-70, det ska visst finnas buggar. Det de jobbat på mest är ju NTFS problematiken

Postad 31 January 2007 - 22:07

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Tjena grabs (and girls??)!!

Nu kan man gå med i en Transgear-Beta grupp, mer info finns  här

Jag har gått med, så nu har man ju restriktioner vad man får säga.... "-My lips are sealed..."

De ska inte ha så många, så den som vill får nog snabba sig!!

;)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu är jag med oxå! Åker bort ett par dagar nu sen ska vi se vad vi kan göra...

Postad 01 February 2007 - 19:50

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
ah, tackar kanelbulle för tipset som sagt, får se om man kommer med :)

EDIT: jahopp, man kom med.. undra vad man har gett sig in på <_<

Redigerat av fakealfons, 01 February 2007 - 21:49.

Postad 05 February 2007 - 20:29

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
"EDIT3: nu har jag kopplat in en 400m (typ) lång ethernetkabel från routern in i transan och när jag går in och ska uppdatera firmwaren så får jag bara upp:
11-48-051205-D1-DLT-252-000
"*THIS FIRMWARE UPDATE IS ONLY FOR JAPANESE MARKET." "

Komihåg,, max 90 meter enligt CAT5 standard på avståndet mellan 2 aktiva utrustningar.... ;)

Redigerat av Bernst-Gunnar, 05 February 2007 - 20:31.

Postad 18 February 2007 - 14:37

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
ingen som testat senaste beta-firmware? Själv använder jag ingen intern hårddisk så känns onödigt om det inte är massa annat den fixat ;)

Postad 19 February 2007 - 08:39

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej fakealfons

Jag testade både 21-22 och 21-24, men jag har inte heller någon intern hårddisk. Jag testade dock DVD ISO via Wizd, och det tyckte jag fungerade bra.
Däremot så verkar det som att problemen med att AVI filer stoppar ett par sekunder för tidigt (som ju finns i alla versioner av firmware), ha blivit mycket värre. I vissa fall stannar uppspelningen när det är hela 9 sekunder kvar...
Sedan så hittade jag ett fel i Media Server (inte Wizd dock) tilsammans med 21-24. Själva menyn, blir bara 1/3 av skärmen, men det har jag rapporterat och de skulle fixa det.

/Raoul

Postad 19 February 2007 - 13:44

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
jag har irriterat mig mycket på att den slutar .avi tidigare (speciellt då man inte har eftertext på filmen man tittar på). Jaja, vi får väl helt enkelt hoppas på att dom fixar det.. :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.