Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Ericsson K750i *

584 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson K750i (Mobiltelefoner) 1 9.193876 (97) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 24 May 2005 - 13:46

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Var inne på Telia idag och kände lite på telefonen, tycker också att knapparna känns svåra att använda, som om man kommer att slå fel nummer ett antal gånger.... Använder SE riktiga telefoner som demo ex eller är det en billigare kopia? Antar att det är riktiga telefoner. Annars kanske det är bättre känsla i den riktiga luren?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara dummies i butikerna. Knapparna på den riktiga är mycket bättre, riktigt sköna, mjuka men ändå exakta.

Postad 24 May 2005 - 13:47

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Det är bara en plastleksak dom har på telia (pga stöldrisk?), dock ska den ha samma vikt och dimensioner.

Undrar när den kommer i silver, när jag var in på telia så visste dom inte...

<{POST_SNAPBACK}>

Sony Ericsson K750i SILVER kommer i början av Juni, mer exakt än så kan jag inte vara. Inte heller leverantören vet mer exakt än så.

Postad 24 May 2005 - 14:14

Unregistered8f861f5e
  • Unregistered8f861f5e
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Riktigt dumt av dem att göra så, en riktig telefon som inte funkar att ringa på hade i mina ögon kunnat sälja fler telefoner. Tror att många köper telefon efter hur de uppfattar demoexet i skylten. Nåja, säkert någon ekonom som extrapolerat och kommit fram till hur himla dyrt det skulle blivit.
Blir en sådan 99% säker i alla fall. Skall bara bestämm amig för om jag skall ha abonemang eller köpa kontant (fast lönerna kommer imorgon så då är väl telefonerna slut till lunch... )

Postad 24 May 2005 - 17:49

Unregisteredd60a5be7
  • Unregisteredd60a5be7
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Om man köper en k750 med Comviq Knockout är den helt obunden/obrandad, d.v.s. slipper man Comviq go live o låsning till Comviq kort? Jag var inne på AirCall i Gbg o de skulle ha 2900-3000 har jag för mig med Knock Out men runt 4100-4200 utan något alls, ganska stor skillnad iom att man kan säga upp Knock Out efter 3 månader o det bara är ringpott man betal för. Finns det andra nackdelar med at ta den med Comviq Knock Out? Gömda avgifter m.m? De hade den på lager för övrigt.

Redigerat av Unregisteredd60a5be7, 24 May 2005 - 17:53.

Postad 24 May 2005 - 20:38

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
buenoben//
Det stämmer nog som du tror, satt också och funderade på det...

Det "höga" priset utan abonemang hos Aircall som du pratar om är nog just dom själva som försöker suga ut lite mer pengar av.
För hos tex webbhallen och Katshing kostar den ca 3500 utan abonemang och ca 2900 med knock out.
Så tar du med knock out så är du bara bunden i 3 månader minst, om jag fattat det rätt
Comviq är helt enkelt billigast överlag :) :)

Men upp med lite bilder som ni knäppt nu, ni som har fått den.
Så man får se lite "amatör" foton också....

Postad 24 May 2005 - 20:51

TimTim
  • TimTim
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Här är ett lite exempel på en bild, tagen av en amatör utan att ändra några som helst inställnignar...
Bilden är dock tagen i motljus.. kan fixa fler bilder om intresse finns

Bifogad fil(er)

Postad 24 May 2005 - 21:00

TimTim
  • TimTim
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
detta kort togs från bilen i farten...det enda kortet jag har från utomhus när det är ljust ute! :)

Bifogad fil(er)

Postad 24 May 2005 - 21:01

Unregistered5b60ce3b
  • Unregistered5b60ce3b
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
okej, här är lite AMATÖR bilder, jag har inga som helst förhoppningar
på att bli fotograf. Alla klagomål på bilderna kommer dock tas personligt och
jag kommer göra allt för att spåra upp er och
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
:)

Bild 1
------------------------------------------------------------------------------
Vi börjar med en hemsk bild taget inomhus i ett dåligt ljus-satt rum med fördragna gardiner.
Postad bild
Som ni ser har kameran problem när det är dåligt ljus.

Bild 2
Samma som förut men den här gången med K750 lampan tänd
Postad bild
Fortfarande inte alls bra, men ändå lite bättre

Bild 3
Närbild i (mörket) på fjärrkontrollen
Postad bild

Bild 4
Närbild i (mörket) på fjärrkontrollen, baksidan, med K750 lampan tänd
Postad bild
Klart bättre, på nära håll räcker styrkan i den lilla lampan bättre.

Bild 5
Närbild i (mörket) på en cola flaska, med K750 lampan tänd
Postad bild
Klart bättre, på nära håll räcker styrkan i den lilla lampan bättre.

Bild 6
Återigen hemma hos mig i filmrummet, denna gång är brightness justerad upp.
(i kameran, inga av dessa bilder är photoshoppade)
Postad bild
Hmmm, inomhus funkar det inte bra asså...

Bild 7
På jobb, där finns det gott om lysrör i taket och stora fönster så
där räcker ljuset
Postad bild
Klart godkänt tycker jag.

Bild 8
Närbild på jobb, Åsa ställde upp på att testa (om hon mailar att bilden
ska bort så åker den bort :) )
Postad bild
Riktigt bra!

Bild 9
Utomhus på vägen hem, tagen i all hast
Postad bild
Riktigt bra! Utomhus funkar den fint som man förväntar sig av en
kamera telefon.

Det var det, hoppas det ger lite bättre förväntningar hos er.
Räkna med att om ni är fotografer och kan kontrollera ljuset bättre
så blir det bra bilder.

Redigerat av Unregistered5b60ce3b, 24 May 2005 - 21:09.

Postad 24 May 2005 - 21:44

Unregistered3593016d
  • Unregistered3593016d
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Någon som äger en k750 och vet hur ljudet är när man kör mp3 i den?

Postad 24 May 2005 - 22:52

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Riktigt dumt av dem att göra så, en riktig telefon som inte funkar att ringa på hade i mina ögon kunnat sälja fler telefoner. Tror att många köper telefon efter hur de uppfattar demoexet i skylten. Nåja, säkert någon ekonom som extrapolerat och kommit fram till hur himla dyrt det skulle blivit.
Blir en sådan 99% säker i alla fall. Skall bara bestämm amig för om jag skall ha abonemang eller köpa kontant (fast lönerna kommer imorgon så då är väl telefonerna slut till lunch... )

<{POST_SNAPBACK}>

Om folk kunde lära sig att skilja på ditt och mitt samt att leverantörerna ställde upp med riktiga exemplar så är det klart att riktiga telefoner skulle finnas ute.

Tyvärr är det inte så. I en affärsdrivande verksamhet är det svårt att ha så stora pengar bundna i demo-telefoner. Vem ska stå för den kostnaden? Vissa leverantörer bjuder ibland på demo-telefoner, t ex Samsung. Men det är undantag.

För de flesta människor duger det alldeles utmärkt med en "dummy", och vill man gärna känna på en riktig så går det ju alltid att plocka fram en telefon och visa.

Postad 25 May 2005 - 06:31

Wipp
  • Wipp
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Var igår och hämtaade min telefon på Telia. :)
Jag hade tänkt o köpa 2gig-minnet men det hade inte kommit ännu.
1gig fanns.
Någon som vet när minnet kommer?

Postad 25 May 2005 - 06:42

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlägg
  • 0
Winne2!

'testa att sätta igång mörkerläge och fota inomhus, vill se hur bra det blir...

bara för att jämföra. här är bilder av en S700i dagtid. 1,3Mp CCD
bilder inom hus blir ju gryniga då kameran är otroligt känslig för ljusförhållanden.

skillnaden jag upplever mellan S700i och K750 är att K750 verkar behålla skärpan mer ut i kanterna/hörnen.

vad tycker ni? ge intryck! och ge bilder att jämföra med...

Bifogad fil(er)

Redigerat av softman3, 25 May 2005 - 06:45.

Postad 25 May 2005 - 07:42

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Jag köpte min K750i i Måndags och har nu pillat med den i några dagar.
Än så länge har jag bara stött på tre saker jag inte är helt nöjd med.

* Vibratorn är i klenaste laget, känner den knappt när telefonen ligger i fickan och ringer.

* Jag saknar en funktion som Samsung har på vissa (om inte alla) av sina nyare modeller och det är att man kan lösenordsskydda mappar med bilder och filmer som man har i telefonen.

* Överlägset värst är ändå att den vid två tillfällen "hängt" sig så att jag varit tvungen att ta ut och sätta i batteriet igen för att få igång den igen. (Detta är iåfs säkerligen en defekt som inte förekommer på alla exemplar och jag kanske kan få det fixat om jag lämnar tillbaka den.)

Annars är jag nöjd med telefonen, bilderna blir riktigt bra (om man bryr sig om att justera inställningar m.m) och det finns många roliga finesser.

Postad 25 May 2005 - 08:12

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Jag får väl lägga upp lite bilder som jag tagit också då. Ifall det nu inte skulle framgå av bilderna så är jag 100% amatör vad gäller fotografering.

Här är beviset för att jag pillat för mycket med telefonen dom senaste dagarna när jag borde varit ute å klippt gräset.
Bifogad fil  Gr_s.jpg   535K   275 Antal nerladdningar

Här tog jag en bild på vårat vardagsrumsbord (man kan även skymta mina nya Swanar i bakgrunden). Detta är i fullt dagsljus även om det är mulet ute och jag har inte gjort nån inställning på kameran.
Bifogad fil  Bord_m.jpg   600.76K   327 Antal nerladdningar

Här är samma bild fast jag har ställt in "mörkerläge" på kameran.
Bifogad fil  Bord_m.jpg   577.49K   287 Antal nerladdningar

Detta är en bild på "Änglarna" tagen på derbyt mot ÖIS. Bilden är tagen i motljus och utan inställningar så den är inte så bra men den måste ju självklart vara med :)
Bifogad fil  Klacken.jpg   424.23K   254 Antal nerladdningar

Postad 25 May 2005 - 08:19

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1449 inlägg
  • 0
bra med lite bilder tysken!

kvaliten på bilderna jag sätt än så länge bevisar att skillnaden mellan s700 och k750 inte är direkt stor.

är det ccd sensor i k750? nån som vet? eller är det cmos?

Postad 25 May 2005 - 09:59

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

* Överlägset värst är ändå att den vid två tillfällen "hängt" sig så att jag varit tvungen att ta ut och sätta i batteriet igen för att få igång den igen. (Detta är iåfs säkerligen en defekt som inte förekommer på alla exemplar och jag kanske kan få det fixat om jag lämnar tillbaka den.)

<{POST_SNAPBACK}>

Inte ska man väl behöva plocka bort batteriet när den hänger sig? Är det inte så att om man håller ner avstängningsknappen mer än 10 sekunder så stängs telefonen av? Det är väl som en slags resetfunktion. Funkar iaf på min T68i.

Redigerat av Aroskillen, 25 May 2005 - 10:00.

Postad 25 May 2005 - 10:20

Unregistered5b60ce3b
  • Unregistered5b60ce3b
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

* Överlägset värst är ändå att den vid två tillfällen "hängt" sig

Lämna tillbaka den, måste vara ett måndagsexemplar. min har inte hängt sig eller
kråglat sådär.

Postad 25 May 2005 - 14:05

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Sitter här och trixar med min telefon och jag kan inte komma på hur kameran funkar. Om jag öppnar linsskyddet så blinkar kameraknappen till en sekund och sen händer inget mer. Skärmen blinkar också till en sekund sen återgår den till meny? Hur får man igång kameran? Har formatterat minneskort och allt? Vad har jag missat?

Postad 25 May 2005 - 14:32

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Sitter här och trixar med min telefon och jag kan inte komma på hur kameran funkar. Om jag öppnar linsskyddet så blinkar kameraknappen till en sekund och sen händer inget mer. Skärmen blinkar också till en sekund sen återgår den till meny? Hur får man igång kameran? Har formatterat minneskort och allt? Vad har jag missat?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kanske också fått ett måndagsexemplar? ;)
Vad jag hört så ska kameran starta när man drar bort linsskyddet. Men jag är inte säker.

Postad 25 May 2005 - 15:02

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0
Katshing tar 2595:- för K750i vid portering till Telia 30 Plus. Någon (Macker?) som vet om motsvarande deal finns i Teliabutikerna?

[Edit] Det gör det inte, dom bjuder på inträdesavgiften men inte mer..

Redigerat av Weiman, 25 May 2005 - 17:45.

Postad 25 May 2005 - 15:03

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Ja det stämmer, kameran startar när man drar tilbaka linsskyddet.. T.o.m på mitt Måndags-ex ;)

Postad 25 May 2005 - 15:12

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
Jaha, då har jag fått ett supermåndags ex då för min kamera funkar ej.

Har bytat ut den nu, det var fel på kameran.

Redigerat av thewall, 25 May 2005 - 15:36.

Postad 25 May 2005 - 17:39

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Var igår och hämtaade min telefon på Telia. ;)
Jag hade tänkt o köpa 2gig-minnet men det hade inte kommit ännu.
1gig fanns.
Någon som vet när minnet kommer?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Telia Butikerna säljer Sandisks MemoryStick Pro DUO.
Dessa finns än så länge i max 1 Gb.

Vet inte om andra tillverkare har dom i större storlek?
Antar att det inte fungerar med MemoryStick Pro Extreme II eller Ultra II ?
(har inget tillhands som jag kan prova med)

Postad 25 May 2005 - 23:29

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tack för alla bilder, nu blev man genast lite klokare ;)
Helt ok bilder utomhus och i bra ljus.
Dessvärre värkar den vara lika kass som min k700 när det är lite mörkare där man fotar.
Det går nog bara att lösa med blixt, viket iofs skulle komma som tillbehör till denna. (men då blev den genast mkt klumpigare)

Men ni pratar om 2 gig minnes kort...
Skulle inte denna klara max 1 gigs kort?

Är det föresten någon som vet ungefär vad ett 1 gigs minnes kort kostar till k750?

/Per

Postad 26 May 2005 - 00:09

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0

Är det föresten någon som vet ungefär vad ett 1 gigs minnes kort kostar till k750?

Jag har hört att det finns en bra sajt som man kan ta reda på billigaste prylarna testa den här https://www.prisjakt...hp?kategori=160 ;)

Postad 26 May 2005 - 00:33

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hoppsan, ja så kunde man också göra :lol:

Men efter som jag är lite dum, kan man använda alla dom där minneskorten till den eller måste det vara just Sonys dyra? ;)

Postad 26 May 2005 - 07:15

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 932 inlägg
  • 0

Antar att det inte fungerar med MemoryStick Pro Extreme II eller Ultra II ?
(har inget tillhands som jag kan prova med)

<{POST_SNAPBACK}>

Det måste väl åtminstone vara DUO?

Postad 26 May 2005 - 09:54

Unregistered5b60ce3b
  • Unregistered5b60ce3b
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
ja, det måste vara ett Memory Stick Duo, sen spelar det ingen roll vilket märke det är på minnet. Finns vissa som säger sig vara snabbare men det spelar ingen roll i den här telefonen ändå, alla minnen e snabba nog iaf.

Postad 26 May 2005 - 12:20

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
När man ser vanliga glada amatörer ta kort med k750i i mörket, är det rätt svårt att tro att dom fått till detta kortet på mobilereview.com

K750i nattbild

Postad 26 May 2005 - 12:49

Unregistered8f861f5e
  • Unregistered8f861f5e
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
tompen, det var ju ett rätt lysande kort.

Var inne och skulle köpa en idag, men.... behöver man verkligen alla finesser, och kamera och allt. Kanske bara skall köpa en "vanlig" telefon för 6-700... beslutsångest igen Kommer förmodligen bara att ringa med den ändå(men den är snygg, och kameran har man ju alltid med sig, kanske tar lite kort i så fall...). *suck*

Redigerat av Unregistered8f861f5e, 26 May 2005 - 12:49.

Postad 26 May 2005 - 14:44

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

tompen, det var ju ett rätt lysande kort.

Var inne och skulle köpa en idag, men.... behöver man verkligen alla finesser, och kamera och allt. Kanske bara skall köpa en "vanlig" telefon för 6-700... beslutsångest igen Kommer förmodligen bara att ringa med den ändå(men den är snygg, och kameran har man ju alltid med sig, kanske tar lite kort i så fall...). *suck*

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också funderat så. 3000 kr är ju rätt mycket pengar för en mobiltelefon, om man nu ändå bara kommer använda den mest till telefonsamtal. SonyEricsson K500i har ju rätt många finesser och funktioner också och den kostar ju bara 1200-1500 kr. Enligt tidningen Mobil får man mycket för pengarna när det gäller den modellen.

Postad 26 May 2005 - 15:45

Unregistered1032
  • Unregistered1032
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

/Per

<{POST_SNAPBACK}>

K750i stöder minneskort i storlekar upp till 4Gb, när nu så stora kan tänkas komma ut på marknaden.

/Ash

Postad 26 May 2005 - 18:44

Foppa21
  • Foppa21
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min telefon. Hur skulle man göra för att få den där väskan när man förbokade? Missade dom det på affären eller måste man skicka in nått till sony ericsson?

Postad 26 May 2005 - 20:26

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Väska?
Det är väl för 50+ are... ;-)

Postad 26 May 2005 - 20:38

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min telefon. Hur skulle man göra för att få den där väskan när man förbokade? Missade dom det på affären eller måste man skicka in nått till sony ericsson?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte att dom har kommit till åf ännu från leverantör. Ditt inköpsställe lär nog kontakta dig när den finns att hämta.

Postad 26 May 2005 - 20:44

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Var inte väskorna limiterade.Har oxå för mig jag läst att man bara fick med väskan om man hade köpt telefon från ett specifikt ställe,kommer dock inte ihåg vilket....
Är det nån som har testat ett större memorycard än 1gb och funkar det,pratade med Expert och dom hade inte hört att man kunde använda större än 1 gb men Expert och deras "vi är vad vi heter" kan man ju tycka vad man vill om.........

Postad 26 May 2005 - 21:49

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Väska?
Det är väl för 50+ are... ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är 28 år och använder väska till min telefon. Det är ju jättebra, den skyddar ju både display och knappsats.

Postad 26 May 2005 - 22:15

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Var inte väskorna limiterade.Har oxå för mig jag läst att man bara fick med väskan om man hade köpt telefon från ett specifikt ställe,kommer dock inte ihåg vilket....
Är det nån som har testat ett större memorycard än 1gb och funkar det,pratade med Expert och dom hade inte hört att man kunde använda större än 1 gb men Expert och deras "vi är vad vi heter" kan man ju tycka vad man vill om.........

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, väskorna får du bara om du har den gula plastbiten, alltså att du förbokade en K750i. Var du köpt den spelar ingen roll så länge du fick ditt "vip-kort" från din åf.

Postad 27 May 2005 - 06:08

Unregistered069bc7e0
  • Unregistered069bc7e0
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

/Per

<{POST_SNAPBACK}>

K750i stöder minneskort i storlekar upp till 4Gb, när nu så stora kan tänkas komma ut på marknaden.

/Ash

<{POST_SNAPBACK}>

Källa?
...enligt sonyericsson supportsida (FAQ) så har den stöd för minneskort upp till 2GB...

Postad 27 May 2005 - 06:11

Unregistered069bc7e0
  • Unregistered069bc7e0
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, kul sagt :-D ....hmm, bör ju fungera med 2 gb iaf (enligt SE's FAQ)
Men om den funkar med 4gb minnien vore intressant att veta.... Så om nån ger ett sånt till mig ska jag testa direkt i min k750

Postad 27 May 2005 - 08:56

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Katshing tar 2595:- för K750i vid portering till Telia 30 Plus. Någon (Macker?) som vet om motsvarande deal finns i Teliabutikerna?

[Edit] Det gör det inte, dom bjuder på inträdesavgiften men inte mer..

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,

Telia Butikerna har ett liknande erbjudande, 3295kr för en o-låst K750i vid inportering till Telia Mobilabonnemang.

Dessutom fritt inträde på abonnemanget.

Postad 27 May 2005 - 11:50

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ja klarar den 4 gigs kort så skulle det vara riktigt bra!
Fast det är skumt att det står så här på deras hemsida isåfall:

"Lagra dina bilder
Det behöver väl knappast sägas att du vill lagra dina bästa bilder. K750i har 34 Mbyte internt minne, och ett 64 Mbyte Memory Stick PRO Duo™ följer med telefonen. K750i är kompatibelt med Memory Stick PRO Duo™ som kan expanderas upp till 1Gbyte."

(fast kanske dom menar att deras egna Sony minneskort bara klara upp till 1 gig)

Postad 27 May 2005 - 13:34

Unregisteredbfbe0593
  • Unregisteredbfbe0593
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Ursäkta mig, priset är 3045kr med obundet abonnemang Telia Mobil eller 12 mån Telia Mobil Plus, inportering, olåst Sony Ericsson K750i.

Bundet Telia Mobil abonnemang + inportering ger helt andra priser.

Postad 27 May 2005 - 14:40

Unregistered8f861f5e
  • Unregistered8f861f5e
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
*Läste lite bättre, deletade meddelandet*

Redigerat av Unregistered8f861f5e, 27 May 2005 - 14:41.

Postad 27 May 2005 - 20:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Har nu läst att det kommer en förbättrad version med CCD-sensor till kameran under slutet av sommaren/augusti. Tycker den är värd att vänta på, så mitt sug efter K750i lättade något, står ut med min K700i fram tills den nya versionen kommer.

Sedan är det dags att köpa (får bli med Telia).

Postad 28 May 2005 - 09:57

pellepirat
  • pellepirat
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har nu läst att det kommer en förbättrad version med CCD-sensor till kameran under slutet av sommaren/augusti. Tycker den är värd att vänta på, så mitt sug efter K750i lättade något, står ut med min K700i fram tills den nya versionen kommer.

Sedan är det dags att köpa (får bli med Telia).

<{POST_SNAPBACK}>

Var har du snappat upp den informationen...? Tråkiga nyheter om man precis har köpt en... (tycker i och för sig att bilderna blir kanon redan i denna version)...

Postad 28 May 2005 - 10:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Jag hittade det hos Mobile Review. Tycker också att den tar bra bilder i dagens version "K750iA" men jag misstänker att skärpan etc blir ännu bättre i CCD-versionen "K750iB". Även mörkerbilderna skulle jag tro blir mer brusfria.

Så fort den nya varianten släpps får det bli till att lägga vantarna på en. Även om skillnaden är mycket stor jämfört med K700i tycker jag att det helt klart är värt att vänta på CCDn eftersom det då blir en riktigt bra digitalkamera i sin klass.

Postad 28 May 2005 - 15:09

Unregistered1032
  • Unregistered1032
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Det kommer dröja flera år till innan man får lika bra bilder med mobilen som med en kompaktkamera för 2-3000 kr. Kameran i mobilen använder man ju mest till kontakter i telefonboken, eller att dokumentera nån spontan händelse. Inte på resan som man vill spara i fotoalbum. Köp k750i och en digitalkamera. Det har jag gjort.

/Ash

Postad 28 May 2005 - 18:19

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Hittade ett nytt användningsområde för kameran idag.
Var på biblioteket och läste lite pryltidningar och hittade ett test jag ville ha med mig.
Tog upp 750:an och fotade helt sonika av sidorna, det går utmärkt att läsa på datorn sedan!

Postad 29 May 2005 - 02:11

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Nu borde ju denna mobiltelefon ha börjat komma ut i större skala och då också diverse tillbehör, nån som känner till nån nätbutik som har t.ex väskor m.m.

Sen vore det även kul om nån kunde tipsa om var man kan tanka hem spel, melodier, ringsignaler m.m.
På "Sony"-sidan som man kan besöka finns ju i stort sett ingenting ännu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.