Microsoft Xbox 360 HD DVD Player
(Optiska enheter för datorer)
|
1
|
(102)
|
685:- |
Hur många HD DVD-spelare har vi tillsammans? (100 inlägg)
|
12 år sedan |
X-box HD-DVD 499 :- (66 inlägg)
|
17 år sedan |
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg)
|
18 år sedan |
360 HD DVD Player + 5 filmer (147 inlägg)
|
18 år sedan |
Toshiba HD-E1 vs Xbox 360 HD-DVD (13 inlägg)
|
18 år sedan |
hddvd 990kr! (40 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 16 December 2007 - 12:21
Postad 16 December 2007 - 21:15
Sök, det är faktiskt inte så ###### svårt!
Postad 16 December 2007 - 21:28
Postad 17 December 2007 - 00:02
Seriöst talat, ni orkar inte läsa igenom inläggen men vi som skrivit tidigare skall orka svara gång på gång på gång???
Sök, det är faktiskt inte så ###### svårt!
Heheh ja det är väl ingen skillnad på att svara en gång till och Söka igenom eller läsa igenom massa onödigt dravell!
Men tack för hjälpen!
Hörde att de var ett kunnigt och hjälpsamt forum därför jag chansade men ja söker vidare i cyberspace
Over and out
Postad 17 December 2007 - 00:43
Och eftersom det inte är någon skillnad... i och med att du har sökt igenom noll ggr och medlemmarna har svarat hundratals ggr så har du lite att ta igen.Heheh ja det är väl ingen skillnad på att svara en gång till och Söka igenom eller läsa igenom massa onödigt dravell!
Nu har ju Adde_King tydligen redan sökt sig vidare men för alla andra så står skillnaden i reglerna:
7.1 Använd alltid sökfunktionen - 051018
Använd alltid sökfunktionen innan du postar ett nytt inlägg eller startar en ny tråd. Chansen är stor att ämnet har diskuterats och att din frågeställning redan finns besvarad. Hittar du inget exakt svar så ska du i första hand ställa din fråga i en existerande tråd som behandlar produkten eller ämnet som sådant. Existerar ingen lämplig tråd så är det förstås tillfälle att starta en ny.
Hjälpsamhet går två vägar och det är medlemmars skyldighet att hjälpa genom att söka igenom innan de postar. Däremot finns ingen regel om att medlemmar alltid måste svara. Som tur är gör vi det oftast, därav storleken på forumet.
Postad 22 December 2007 - 13:26
Var och köpte mig en hd dvd spelare igår och kopplade in den på min tv för att titta på lite hd dvd .
Vart rejält besviken då bilden hackar rejält under uppspelning , någon annan som upplevt detta problem ?
Spelar upp på en sony KDL-D3000 med originalkabeln som följde med boxen ( komponent ) boxen skickar 720p
filmerna jag tittade på var Letters from Iwo-Jima och även Blood diamond . den senare hackade inte lika mycket , men fullt märkbart . Vanliga dvd filmer flyter på utan att hacka .
Sökte innan jag postade men hittade inget relevant tyckte jag .
Postad 22 December 2007 - 14:08
Var och köpte mig en hd dvd spelare igår och kopplade in den på min tv för att titta på lite hd dvd .
Vart rejält besviken då bilden hackar rejält under uppspelning , någon annan som upplevt detta problem ?
Vilken HD-DVD spelare köpte du? Och hur kopplade du den till TVn?
Postad 22 December 2007 - 14:22
Postad 22 December 2007 - 14:29
Ja det var ju en tanke ... Det har jag faktiskt ingen aning om , fast den ju ta emot upp till 1080p så det borde ju funka tycker man . Uppdatera firmware vet jag inte ens hur man gör , får väl forska lite i det kan ju vara värt ett försök .Din tv har inte stöd för 24p? Du har uppdaterat firmware?
Edit : Kollade sonys hemsida och den tar emot 24p så det kan inte vara problemet .
Redigerat av sjogren.daniel, 22 December 2007 - 14:36.
Postad 22 December 2007 - 16:07
"De nya tv-apparaterna i D3000-serien har en mycket avancerad bildåtergivning. "24P True Cinema"-tekniken innebär att teven kan spela upp materialet i samma format som det spelades in, vilket tidigare inte varit möjligt utan konverteringar."
Nu har jag inte addonen men har för mig att jag läst att det inte var stöd för 24p ifrån början men att det nu ska vara det. Har du provat att koppla upp din xboxen mot nätet för att få senaste uppdateringen? Du kanske är tvungen att aktivera 24p i tvmenyn?
Postad 22 December 2007 - 18:01
Men det ska väl komma igång nån gång så får jag kolla det . Känns som om det finns hopp iallafall . Tackar för hjälpen .
Postad 22 December 2007 - 20:42
Redigerat av Unregisterede47df3fc, 22 December 2007 - 20:43.
Postad 24 December 2007 - 18:24
Postad 26 December 2007 - 00:52
Har för övrigt en 360 som är kopplad via standard komponent till en Samsung 50" Q96 @ 720p/1080i.
tack för hjälpen..
Postad 27 December 2007 - 15:22
Postad 27 December 2007 - 15:27
Nu har jag inte addonen men har för mig att jag läst att det inte var stöd för 24p ifrån början men att det nu ska vara det. Har du provat att koppla upp din xboxen mot nätet för att få senaste uppdateringen? Du kanske är tvungen att aktivera 24p i tvmenyn?
Kan addonen skicka film i 24p nu??? hur då?
Jag får inte ut det ur min.
Postad 27 December 2007 - 15:59
Kan addonen skicka film i 24p nu??? hur då?
Jag får inte ut det ur min.
Vill också veta!!
Började leta lite och hittade det HÄR. Läser man det där så ska den väl stödja 24p men man läser ju överallt att den inte ska det...
Redigerat av b0wlingb0y, 27 December 2007 - 16:05.
Postad 28 December 2007 - 08:47
Postad 29 December 2007 - 15:08
Jag har lite problem med min HD-spelare till 360n. Det är som en tidigare skrivit att det hackar en hel del. Det flyter ju inte för 5 öre. Har det verkligen med 24p att göra? Finns det inte något sätt att komma förbi hackandet? Jag har för mig det finns en hel del skrivet om detta i andra trådar, men inte just om 360n. Ska kolla upp det.
Har för övrigt en 360 som är kopplad via standard komponent till en Samsung 50" Q96 @ 720p/1080i.
tack för hjälpen..
Jag skrev tidigare att min spelare hackade på en Sony KDL-D3000 , det visade sig bero på en av bildförbättrarna i filmläget . Blir väl för mycket information att behandla antar jag . Slog man av filmläge så löste det sig , ny flyter det på bra . Kan vara värt att kolla om det bättre för dig utan bildförbättring . Sen känns det som att om läsaren klarar att läsa skivan så har den gjort sitt jobb , det sitter väl ingen signalbehandling i själva spelaren utan allt sånt sker i boxen ???
Postad 29 December 2007 - 15:16
Började leta lite och hittade det HÄR. Läser man det där så ska den väl stödja 24p men man läser ju överallt att den inte ska det...
Det där ser ju mer ut som att han ska förklara vilka olika upplösningar HDDVD-filmer kan finnas i, inte vad spelaren klarar av.
Postad 31 December 2007 - 11:47
Har tyvärr ingen hd film o testa ...men ska tjacka en så fort som min plånbok återhämtat sig efter julen
Postad 05 January 2008 - 01:32
Läste inläggen om att få ut HDljud ur 360addonen men förstod inte riktigt. Har inte HDMI in på min stärk. Kör HDMIn in i tvn, kör en optisk till stärk. för ljudet. Kommer jag då få ett downsamplat Trudehdljud i form av DD men med högre bitrate än vanlig DD från dvd? Eller skall jag koppla analogt(röd/vit) istället?
Nu har jag faktiskt inte fått min addon än men jag antar väl att det inte finns några utgångar för ljud på den utan att det är utgången på 360n man använder?
Hoppas ni orkar svara.
/genstruktur
Redigerat av genstruktur, 05 January 2008 - 01:34.
Postad 05 January 2008 - 01:43
Med risk för att bli varnad nu då
.
Läste inläggen om att få ut HDljud ur 360addonen men förstod inte riktigt. Har inte HDMI in på min stärk. Kör HDMIn in i tvn, kör en optisk till stärk. för ljudet. Kommer jag då få ett downsamplat Trudehdljud i form av DD men med högre bitrate än vanlig DD från dvd? Eller skall jag koppla analogt(röd/vit) istället?
Nu har jag faktiskt inte fått min addon än men jag antar väl att det inte finns några utgångar för ljud på den utan att det är utgången på 360n man använder?
Hoppas ni orkar svara.
/genstruktur
Ja det är utgången på 360n man använder. men jag vet inget om HD-ljuden, jag kör med optisk till stärk men ljudet är lägre men 3-4 ggr så bra som på en DVD film tycker jag. någon annan kanske kan förklara hur det ligger till och vad som är bäst.
Postad 05 January 2008 - 01:56
Med risk för att bli varnad nu då
.
Hoppas ni orkar svara.
/genstruktur
Ja det är utgången på 360n man använder. men jag vet inget om HD-ljuden, jag kör med optisk till stärk men ljudet är lägre men 3-4 ggr så bra som på en DVD film tycker jag. någon annan kanske kan förklara hur det ligger till och vad som är bäst.
Bättre är alltid trevligt i alla fall
Postad 05 January 2008 - 07:24
På standalone spelare finns det väl analoga 5,1 utgångar, och då är det väl dac:arna i spelaren som behandlar ljudet och då behöver din reciver inte ha inbyggt stöd för hd-ljud för att kunna dra nytta av det?
Dock tycker jag att DD via optiskt från hddvad-addonen från boxen ger ett väldigt fint ljud.
Postad 06 January 2008 - 01:29
När det är optisk ut så är det väl dac:arna i recivern som behandlar ljudet, dvs. din reciver bör stödja trueHD ljud. Detta är väl enda sättet för att få ut HD-ljud ur xboxen?
På standalone spelare finns det väl analoga 5,1 utgångar, och då är det väl dac:arna i spelaren som behandlar ljudet och då behöver din reciver inte ha inbyggt stöd för hd-ljud för att kunna dra nytta av det?
Dock tycker jag att DD via optiskt från hddvad-addonen från boxen ger ett väldigt fint ljud.
Om ljudet är så bra som ni säger så är jag nog nöjd. Tycker ljudet på vanlig dvd är bra, mer bilden som gjort att jag vill ha HDdvd. Är ljudet så mycket bättre på HDdvd även fast ni inte kör True HD? Låter himla trevligt i så fall!
Postad 08 January 2008 - 17:09
Behåller den, trots att den låter för mycket och är framtidsdöd. Fick den ju trots allt för en billig penning (1500-5xgratisHdDVD=500?)
Postad 13 January 2008 - 19:16
Nån annan som sett eller hört om detta tidigare?
Annars blir det till att skicka in den på garanti... skoj att ha kollat på 4 filmer... härlig livslängd på spelaren.
Postad 13 January 2008 - 23:39
Jag skaffade ett hd tillbehör till min 360 o tänkte kolla på sagan om ringen (two towers) men den säger att den inte kan läsa den regionen...
Jag trodde ( har för mig att jag läst här) att den skulle vara regionsfri?
Om så inte är fallet, kan man ordna det på nåt sätt? Låsa upp regionskoden?
Postad 13 January 2008 - 23:55
Jag har en en liten fråga..
Jag skaffade ett hd tillbehör till min 360 o tänkte kolla på sagan om ringen (two towers) men den säger att den inte kan läsa den regionen...
Du kan inte se SDDVD på Xbox 3600 HD-DVD Addon.
Postad 14 January 2008 - 00:13
jag har alla boxarna på extended version o alla går o spela utom box 2....
Redigerat av DragonZilla, 14 January 2008 - 00:14.
Postad 14 January 2008 - 01:45
Jag har en en liten fråga..
Du kan inte se SDDVD på Xbox 3600 HD-DVD Addon.
Jo visst kan man det, du kan spela upp DVD och tom. musik-CD från den utan problem.
Dock måste ju filmen vara rätt region.
HD DVD-spelaren är regionsfri på så sätt att inga HD DVD-filmer är regionskodade. DVD-filmer är dock regionskodade och det "lyder" även HD DVD.
Skulle filmbolagen välja att släppa HD DVD-filmer med regionskodning i framtiden (osannolikt) kommer även dessa att vara ospelbara i denna addon.
Vad jag vet går den inte att låsa upp. Iaf inte om du kör den i din 360. Har du kopplat den till en dator finns det ju mjukvara som kringår problemet.
Redigerat av Unregistered92d7e447, 14 January 2008 - 01:45.
Postad 14 January 2008 - 13:41
Så är spelaren regionsfri eller inte? Kan man köpa filmer från tex. USA utan att de krånglar?
Postad 14 January 2008 - 13:46
Dom "vanliga" dvd filmerna kan du bara spela REG2 i denna spelare, ej REG1 osv.
Postad 15 January 2008 - 01:13
Jo min tidigare fråga om sagan om ringen rullarna e att jag kolla på fodralen o jag hittar inte regionsbeteckningen på del 2...
Står på svenska på baksidan o allt...******** att det inte ska funka....
Postad 15 January 2008 - 06:57
Postad 15 January 2008 - 08:13
Funtar på att köpa spelaren nu i veckan, verkar dock ta ett tag att få filmerna..
Så är spelaren regionsfri eller inte? Kan man köpa filmer från tex. USA utan att de krånglar?
Jag skulle personligen inte rekomendera dig att köpa en spelare, då det verkar som formatkriget faktiskt är över. Blue-ray har vunnit, då de stora bolagen sidat med dem. Iofs är en add-onn billig om man räknar bort dagspriset på filmerna som erbjuds, men det är å andra sidan väldigt högt. Köp den bara om du vill betala ett par tusen spänn för att se ett tiotal filmer och planet earth.
Postad 15 January 2008 - 15:17
Kom filmerna med eller utan fodral??
Alla filmer kom i inplastade fodral. De var t.o.m. hela allihopa
Postad 15 January 2008 - 22:51
Postad 15 January 2008 - 23:29
Funtar på att köpa spelaren nu i veckan, verkar dock ta ett tag att få filmerna..
Jag skulle personligen inte rekomendera dig att köpa en spelare, då det verkar som formatkriget faktiskt är över. Blue-ray har vunnit, då de stora bolagen sidat med dem. Iofs är en add-onn billig om man räknar bort dagspriset på filmerna som erbjuds, men det är å andra sidan väldigt högt. Köp den bara om du vill betala ett par tusen spänn för att se ett tiotal filmer och planet earth.
Det var väl ganska lamt skrivet? Finns ju flera hundra..
Postad 17 January 2008 - 23:03
Det var väl ganska lamt skrivet? Finns ju flera hundra..
Och du tror jag menar att flera hundra filmer kostar ett par tusen inklusive spelaren? Läs vad jag skriver. Nej, jag menar att man kanske inte är så extremt intresserad av att köpa så många fler filmer än så. Det var inte jag, i alla fall. Att det förmodligen kommer ebba ut och inte bli så mycket mer nu när de stora bolagen sidat med blu-ray, är väl ytterligare en ganska starkt bidragande orsak. Eller?
Redigerat av Unregistered24c8cfe3, 18 January 2008 - 07:26.
Postad 18 January 2008 - 07:05
Klippte ni sönder kartongen för att få med streckkoden? o.o
Nä, jag drog bara bort klistermärket streckkoden stod på.
Postad 18 January 2008 - 13:02
Klippte ni sönder kartongen för att få med streckkoden? o.o
Nä, jag drog bara bort klistermärket streckkoden stod på.
jag skrev bara av alla koder på kartong och bifogade kvitto kopia, fick mina 5 HD-dvd i förrgår, inplastade och rekommenderat kom de
senaste det var kamp mellan beta och vhs vann väl vhs för att porrindustrin valde det och har inte de nu valt HD-dvd?
Postad 18 January 2008 - 13:09
Postad 18 January 2008 - 13:34
Trineo har helt rätt...Vad porrbranschen väljer för format är inte speciellt intressant i dagsläget. Det är också en grov förenkling att tro att vhs blev det dominerande formatet bara för att porrindustrin valde det före betamax.
Den stora skillnaden mellan dessa båda format var snarare att vhs även om det lanserades av JVC blev ett "amerikanskt" system och betamax kom helt enkelt från Japan.
Sony som låg bakom betamax hade också en skum policy att inte licenciera ut tillverkningen till andra bolag. Därför valde alla andra i stället vhs. Det blev en enorm prestige inblandad och från amerikanskt håll bestämde man sig tidigt att man till vilket pris som helst skulle se till så att det inte blev en "japansk" standard i en "amerikansk" bransch.
Idag ser både den politiska och den ekonomiska världskartan annorlunda ut....
(Ovanstående är naturligtvis även det en grovhuggen förenkling!)
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 18 January 2008 - 13:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Hur många HD DVD-spelare har vi tillsammans?
21 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?