Tele2vision Digital TV Box
2306 svar till detta ämne
Postad 27 January 2011 - 12:31
Alban
-
Alban
-
Beroende
-
-
1065 inlägg
Äsch, nu ringde jag och frågade Tele2 om Maximum-boxen, som jag hittade i en annons. Det hade ju varit smidigt - så man slapp kränga en box av Tele2 (eller ja... smidigt och smidigt...).
Men dom avfärdade den boxen, så tyvärr så sket det sig också. Fan vad struligt det ska vara...!
Så nu är det väl bara att hoppas att nån ny annons på nån begagnad Humax-box för nån trehundring eller nåt dyker upp.
Det är väl ingen här i tråden som har nån att sälja?
Postad 09 February 2011 - 14:19
Hoppuz
-
Hoppuz
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Måste säga att jag har liknande problem som vissa av er här på denna tråd... Flyttade ganska nyligen till ett Tele2 hus i staden där jag bor. Har haft Tele2 tidigare (ett par år tillbaka) och kände mig kanonnöjd med deras digital tv och bredband med likande. Jag har sedan ungefär 2 år tillbaka använt mig av Boxer som digital tv leverantör, men eftersom jag nu flyttat till Tele2 hus tänkte jag att det skulle funka kanon med "det gamla" Tele2 igen. Trodde jag...
Jag fick som många av er andra svaret att den inspelningbara digitalboxen från Humax inte längre kunde beställas då Tele2 ska byta leverantör av digitalboxar inom snart. Enligt tjejen jag snackade med så trodde hon under Mars månad 2011... Under tiden satt hon upp mig på en väntelista för den "nya" inspelningsbara digitalboxen och skickade en "gratis" box till mig. Boxen jag pratar om är en tjock tv box och den är tyvärr så gammalmodig att säkerligen en 100 årig tant skulle klara den galant!
Har nu försökt leta fram någon annan slags box man skulle kunna köpa som kan fungera med Tele2:s DVB-C... Utbudet är tyvärr ganska begränsat :/ Så min fråga är, är Dreamboxarna enda hoppet? Eller finns det några boxar upp till 3000 kronors strecket som kan funka?
Postad 09 February 2011 - 17:21
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
ginns en hög med inspelningsbara DVB-C boxar för 2-3000:-
För HD boxar får du räkna med nån 1000 lapp till och uppåt.
Men som sagt dom är inte godkända så går inte beställa abbonemang med det.
Själv har man turen att det ingår i hyran här så man slipper betala en massa för en box som samlar damm.
Redigerat av Leatherface, 09 February 2011 - 17:23.
Postad 16 February 2011 - 21:36
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
ginns en hög med inspelningsbara DVB-C boxar för 2-3000:- För HD boxar får du räkna med nån 1000 lapp till och uppåt. Men som sagt dom är inte godkända så går inte beställa abbonemang med det. Själv har man turen att det ingår i hyran här så man slipper betala en massa för en box som samlar damm.
Det som retar mig är att här ingår också en box i hyran, men när jag beställde PVR-boxen så var jag tvungen att returnera "gratisboxen". Nu i efterhand så vet jag inte varför jag gick med på det. Å andra sidan så har jag den gamla ANalogboxen liggandes som Tele2 glömde begära tillbaka  Nästan lite antikvärde på den med de härliga kabelnystanen på baksidan som man skulle koppla ihop med oböjbara kablar.
Postad 17 February 2011 - 14:36
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej, Köpt en Miraclebox 9 C Twin HD PVR. Fungerar hur bra som helst med både SD- och HD-kanalerna för den som undrar  . Kan rekommendera den för de som är beredd att lägga ut ca 3700kr för att slippa Humax-boxen. Har dock inte testat någon Dreambox så en jämförelse kan jag tyvärr inte göra. Ni andra som bytt, vilken box har ni köpt och hur fungerar det? Länk till Miraclebox 9-tåden.(Ursäktar om inlägget anses som OT. Eftersom tidigare postare frågat "vad som fungerar" så tyckte jag att det kändes relevant.)Vänligen, Largo
Redigerat av Largo-Sama, 17 February 2011 - 15:07.
Postad 18 February 2011 - 17:02
ndjr
-
ndjr
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Largo-Sama!
Har du dubbla C-tuners i din Miraclebox? hur många kanaler kan du spela in samtidigt från samma mux ?
Postad 20 February 2011 - 11:49
Largo-Sama
-
Largo-Sama
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej ndjr, Jag har dubbla C-tuners. Med en tuner kan man spela in tre kanaler på en mux samtidigt som man tittar på en fjärde. Man ska även kunna se en femte i PiP, men det har jag inte kunnat testa. Tre inspelningar samtidigt är max oavsett hur många tuners eller muxar man kör.  För att slippa bli modererade föreslår jag att vi bara för diskuterar kompatibiliteten med tele2 i denna tråd. diskussioner kring miracbleboxens funktioner tar vi med fördel i miraclebox-tråden eller via PM  . Vänligen, Largo
Redigerat av Largo-Sama, 20 February 2011 - 11:55.
Postad 21 February 2011 - 14:36
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ingen som hört nåt mer om den kommande HD PVR Boxen?
Min Humax fungerar verkligen dåligt nu med låsningar i alla menyer/EPG och den
låser sig även vid tv-tittande.. helt sjukt dåligt..
Postad 22 February 2011 - 01:13
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Och min DM8000 bara rullar på funkar helt utan problem och hängningar eller liknande.
Strular nåt så är det pga eget mixtrande i nån form
Postad 22 February 2011 - 11:25
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Ingen som hört nåt mer om den kommande HD PVR Boxen?
Min Humax fungerar verkligen dåligt nu med låsningar i alla menyer/EPG och den låser sig även vid tv-tittande.. helt sjukt dåligt..
Jag har inte hört något men jag hoppas verkligen att den kommer snart! Som det är nu vågar jag knappt använda EPGn eftersom jag vet att boxen kommer låsa sig. Jag har satt en Nexa-brytare på boxen för att enkelt kunna bryta strömmen, det är ju ohållbart att man ska behöva gå fram och dra ut strömkabeln flera gånger per kväll. Problemet är ju också att när man brutit strömmen så tar det hur lång tid som helst innan EPGn laddar igen så att programmera en inspelning längre fram på dygnet kan ibland ta flera timmar. Peppeuppsala, har du kunnat knyta låsningarna till någon speciell kanal någon gång? Jag har en misstanke om att National Geografic ställer till problem. Det är ofta när just NG är framme i EPGn som det hänger sig när jag bläddrar och att programmera en inspelning på NG kan ibland vara i princip omöjligt. Jag hoppas verkligen att HD-boxen kommer snart och att den är stabilare än Humax-skräpet! HD har inte varit prioritet för mig tidigare men jag hörde nyligen att Viasats motorsändningar helt kommer gå över till HD i mars och då undrar man ju ifall Humaxboxen kommer kunna visa dem. Om inte, hur gör Tele2 då?! Jag har ju ett avtal med dem att jag ska kunna se Viasat Motor...
Postad 22 February 2011 - 14:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Viasat Sport HD läggs ner och ersätts med Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD och sänder samma innehåll som SD kanalerna.
Så du kan vara lugn Viasat Motor kommer finnas kvar däremot har jag inga högre förhoppningar på fler HD kanaler närmaste tiden.
Postad 22 February 2011 - 15:10
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Så Viasat Motor HD är ett alternativ till vanliga Viasat Motor, inte en ersättning?
Postad 24 February 2011 - 09:49
clawfinger
-
clawfinger
-
Användare
-
-
158 inlägg
Och min DM8000 bara rullar på funkar helt utan problem och hängningar eller liknande. Strular nåt så är det pga eget mixtrande i nån form 
Och min Humax CX-FOX C II bara rullar på funkar helt utan problem och hängningar eller liknande.
Postad 24 February 2011 - 17:47
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Så Viasat Motor HD är ett alternativ till vanliga Viasat Motor, inte en ersättning?
Ja precis den kommer sända ut samma innehåll fast i HD.
Postad 24 February 2011 - 21:10
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
. Jag har satt en Nexa-brytare på boxen för att enkelt kunna bryta strömmen, det är ju ohållbart att man ska behöva gå fram och dra ut strömkabeln flera gånger per kväll.
Min Humax PVR box har en strömbrytare på baksidan om jag inte minns fel, behövs inte dra ut någon sladd här inte. Jag har max en hängning per månad så ser inte problemet som så stort. Dock har den börjat att "glömma" vissa timerinspelningar vilket också händer ungefär 1-2 gånger/månad. De gånger EPG har hängt har det varit bland kanalerna 1-10.
Postad 07 March 2011 - 10:58
kneqten
-
kneqten
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Senaste nytt 20110308 från kundservice om den nya boxen, som enligt tidigare uppgift skulle komma i mars.
"Vi har fortfarande inget releasdatum för de inspelningsbara boxarna"
Redigerat av kneqten, 07 March 2011 - 10:59.
Postad 07 March 2011 - 11:57
clawfinger
-
clawfinger
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag är inte förvånad.
Våren 2009 var jag i kontakt med Tele2 kundtjänst om inspelningsbar HD-box. Då fick jag svaret "Vi håller på att sluttestar en sådan, så den kommer snart".
Postad 07 March 2011 - 14:21
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Min Humax PVR box har en strömbrytare på baksidan om jag inte minns fel, behövs inte dra ut någon sladd här inte. Jag har max en hängning per månad så ser inte problemet som så stort. Dock har den börjat att "glömma" vissa timerinspelningar vilket också händer ungefär 1-2 gånger/månad. De gånger EPG har hängt har det varit bland kanalerna 1-10.
Visst finns det en strömbrytare bakpå boxen, men det är inte hållbart att behöva springa fram till TV-bänken och lirka ut boxen för att kunna bryta strömmen. Inte när den periodvis hänger sig så fort man nuddar EPG-knappen så att strömmen behöver brytas 10 ggr på en kväll. Kul för dig att du bara har en hängning per månad...det gäller dock inte alla. Senaste nytt 20110308 från kundservice om den nya boxen, som enligt tidigare uppgift skulle komma i mars.
"Vi har fortfarande inget releasdatum för de inspelningsbara boxarna"
Jag är inte förvånad.
Våren 2009 var jag i kontakt med Tele2 kundtjänst om inspelningsbar HD-box. Då fick jag svaret "Vi håller på att sluttestar en sådan, så den kommer snart".
Jag fattar inte att Tele2 inte löst detta! Vad säger de till presumtiva nya kunder som vill ha en PVR-box? Tyvärr har vi för tillfället ingen PVR att erbjuda men det kommer snart? Om jag var sugen på att teckna abonnemang och fick det beskedet skulle jag säga, jaha det var synd...då väljer jag er konkurrent istället. De måste ju tappa otroligt mycket kunder på detta...och ändå händer inget!! Det är också väldigt fult av dem att fortfarande ha Humax-boxen på deras hemsida med texten "Förnärvarande slut i lager". För mig är det falsk marknadsföring eftersom den aldrig kommer komma in i lager igen men texten lurar folk att om de binder sig med abonnemang så får de en box så fort den kommer in.
Postad 07 March 2011 - 18:49
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag har inte hört något men jag hoppas verkligen att den kommer snart! Som det är nu vågar jag knappt använda EPGn eftersom jag vet att boxen kommer låsa sig. Jag har satt en Nexa-brytare på boxen för att enkelt kunna bryta strömmen, det är ju ohållbart att man ska behöva gå fram och dra ut strömkabeln flera gånger per kväll. Problemet är ju också att när man brutit strömmen så tar det hur lång tid som helst innan EPGn laddar igen så att programmera en inspelning längre fram på dygnet kan ibland ta flera timmar.
Peppeuppsala, har du kunnat knyta låsningarna till någon speciell kanal någon gång? Jag har en misstanke om att National Geografic ställer till problem. Det är ofta när just NG är framme i EPGn som det hänger sig när jag bläddrar och att programmera en inspelning på NG kan ibland vara i princip omöjligt.
Jag hoppas verkligen att HD-boxen kommer snart och att den är stabilare än Humax-skräpet! HD har inte varit prioritet för mig tidigare men jag hörde nyligen att Viasats motorsändningar helt kommer gå över till HD i mars och då undrar man ju ifall Humaxboxen kommer kunna visa dem. Om inte, hur gör Tele2 då?! Jag har ju ett avtal med dem att jag ska kunna se Viasat Motor... 
Jga har inte den kanalen, så jag vet tyvärr inte om den krånglar.
Postad 07 March 2011 - 19:11
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Det är långt ifrån bara NG som låser boxen, det kan hända lite när som helst verkar det som. Dock har jag en känsla av att det är mer frekvent just när NG är inblandat.
Jag tycker att det är så märkligt att hängningarna kommer så i perioder. Ibland kan det gå flera veckor utan någon hängning medan det ibland hänger sig flera gånger per kväll...
När gripper skrev sitt inlägg den 17:e januari om att han haft stora problem de senaste dagarna hade även jag upplevt samma sak. Det får mig att misstänka att hängningarna kanske inte har sitt direkta ursprung i boxarna utan att det har med utsändningarna att göra. Kanske sänder Tele2 ut något som boxarna inte klarar av att hantera och det blir "syntax error"?
Postad 10 March 2011 - 16:06
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Min box kan låsa sig när som helst..
men oftast i guiden.
ibland under tv-tittande..
jag tror att det beror på för lite ramminne i dekodern.. men det är bara en gissning
(samma problem som Telia har med sina boxar)
Ibland blir inspelnignarna utan ljud och ibland går dom inte ens att starta..
Redigerat av Peppeuppsala, 10 March 2011 - 16:08.
Postad 10 March 2011 - 17:52
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Min box kan låsa sig när som helst.. men oftast i guiden.
ibland under tv-tittande..
jag tror att det beror på för lite ramminne i dekodern.. men det är bara en gissning (samma problem som Telia har med sina boxar)
Ibland blir inspelnignarna utan ljud och ibland går dom inte ens att starta..
Även vår kan låsa sig utan att fjärrkontrollen ens rörs, men det har nog bara hänt en handfull gånger under det år vi haft boxen. Det är mycket vanligare att det händer när man ber boxen utföra något och nästan alltid har det med EPGn att göra. Vi har dock aldrig haft problem med att ljudet saknas på inspelningar eller att de inte går att starta. Tydligen är det inte bara Humax som har problem med hängningar, låsningar och omstarter. Jag har precis hjälpt mina föräldrar att komma igång med en Sagembox och den hade också problem. Dock hängde den sig inte utan den startade om sig vilket ju är lite lättare att leva med. Hos dem är det inte av de stora operatörerna som levererar signalen. Läser man omdömen på de boxar som erbjuds, oberoende av operatör, så finns det ingen box som verkar helt stabil. Det är därför jag tror att det är ett kompabilitietsproblem. Boxarna klarar helt enkelt inte de signaler som operatörerna levererar. Vem som är ansvarig för det kan man bara spekulera i men klart är att alla skyller på alla. Personligen lägger jag skulden på operatörerna. Deras enda mål är att knyta upp kunderna till långa bindningstider och har kunden väl fått en produkt som på pappret verkar bra så skiter de i hur grejerna fungerar. Vi sitter ju fast i abonnemanget och har de inget alternativ till produkten så kan vi som kunder inget göra.
Postad 03 April 2011 - 18:28
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Efter många års klagande via Tele2s växel så har jag nu klagat via mail och se, det blev lite annat resultat.. fick ett halvårs ab. i ersättning för allt stul med boxen + som tidigare utlovat, en ny PVR (om och närden kommer..)
Postad 10 April 2011 - 20:16
Gripper
-
Gripper
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Oppa, var mailade du då för adress?
Postad 19 May 2011 - 21:51
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Frustration!!!
Nu har comhem fått sin 19onde HD-kanal.
Va tusan håller Tele2 på med? Inte ens SVT2HD
Grrrrr
Börjar bli mer o mer sugen på att komplettera med ett boxerabonnemang
Postad 19 May 2011 - 22:25
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Ja, och inte har de lyckats ta fram HD-PVRboxen ännu heller! Jag fick ett mail för ett tag sedan att den skulle levereras i maj/juni...någon som tror att den kommer innan sommaren är över...?
Postad 20 May 2011 - 19:30
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Skaffa egen PVR box istället för deras skräpboxar
Men håller med dåligt att inget händer på HD fronten.
Ingen SVT2 HD, Inge Canal+ HD kanaler fast vi betalar fullt pris för Canal+ osv.
Canal+ startar ny filmkanal nu i Juni och lär väl dröja länge innan man får den också.
Postad 20 May 2011 - 19:53
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Varför ska vi behöva betala för en annan box när vi redan betalt för en? Det är väl inte våra plånböcker som ska stå för Tele2s usla kundservice? Vi betalar så mycket redan som det är för att kunna se på kanalerna.
Förövrigt, som jag skrivit tidigare i tråden, så verkar det ju inte spela någon större roll vilket märke det är på boxen...ingen är ju 100% stabil. Möjligen "Dreamboxen" men den har väl inte dual tuner?
Postad 22 May 2011 - 20:39
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
DM8000 och kommande DM7020HD har dubbla plug n play tuners som man kan kombinera hur man vill om man även vill köra satellit eller marksänt och kan spela in flera program samtidigt och har EPG 14 dagar framåt på alla kanaler.om man grabbar från internet. Man kan styra boxen t.ex ställa in timers även fast man inte är hemma i ett webinterface. Man kan ändra utseenden och installera en hel del plugins som t.ex youtube. Men det är bra om man kan lite om datorer och nätverk men det finns forum där man kan få hjälp.
Utöver dom 2 dubbla plug n play tuners så har DM8000 2st inbyggda tuners för satellit med så du kan faktiskt köra både satellit och Tele2 i samma box med dubbla tuners för båda alltså 4st tuners totalt.
Finns även andra Linuxboxar med DVB-C tuners med som är billigare.
Skräpboxen Tele2 skickar ut ingår i hyran här och ligger bara och skräpar och den är bara duglig till bokstöd eller liknande.
Sen säger jag inte att den boxen jag har är 100% stabil heller men rätt konfigurerad och rätt mjukvara så fungerar den utmärkt.
Men jag håller med att det är dåligt att tvingas på en box som man inte vill ha.
Även om deras boxar skulle fungera så är det just valfriheten folk ska ha och välja det dom vill.
Redigerat av Leatherface, 28 May 2011 - 08:33.
Postad 30 May 2011 - 17:05
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
7020? är det efterträdaren till 8000? DM8000 och kommande DM7020HD har dubbla plug n play tuners som man kan kombinera hur man vill om man även vill köra satellit eller marksänt och kan spela in flera program samtidigt och har EPG 14 dagar framåt på alla kanaler.om man grabbar från internet. Man kan styra boxen t.ex ställa in timers även fast man inte är hemma i ett webinterface. Man kan ändra utseenden och installera en hel del plugins som t.ex youtube. Men det är bra om man kan lite om datorer och nätverk men det finns forum där man kan få hjälp. Utöver dom 2 dubbla plug n play tuners så har DM8000 2st inbyggda tuners för satellit med så du kan faktiskt köra både satellit och Tele2 i samma box med dubbla tuners för båda alltså 4st tuners totalt. Finns även andra Linuxboxar med DVB-C tuners med som är billigare. Skräpboxen Tele2 skickar ut ingår i hyran här och ligger bara och skräpar och den är bara duglig till bokstöd eller liknande. Sen säger jag inte att den boxen jag har är 100% stabil heller men rätt konfigurerad och rätt mjukvara så fungerar den utmärkt. Men jag håller med att det är dåligt att tvingas på en box som man inte vill ha. Även om deras boxar skulle fungera så är det just valfriheten folk ska ha och välja det dom vill.
Postad 30 May 2011 - 20:43
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
7020? är det efterträdaren till 8000?
Nej det är en äldre SD box utan jag pratar om kommande DM7020HD som är en mellanmodell med dubbla utbytbara tuners den med. Kan tänka mig att det kommer en ny version av DM8000 oxo så småningom med.
Redigerat av Leatherface, 30 May 2011 - 20:43.
Postad 14 June 2011 - 17:08
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Tele2 och deras tv-tjänst är ett riktigt surt skämt.
De har fortfarande "tillfälligt slut" på inspelningsbara boxen.
Kanske vore dags att ersätta den termen?
Hur länge kan något vara tillfälligt slut?
Är det två år nu eller?
Postad 24 June 2011 - 19:50
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Inget nytt om fler HD kanaler?
Postad 02 July 2011 - 19:01
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
"PVR-boxarna beräknas levereras till oss under maj/juni och det kommer att vara en HD/PVR-box."
Detta var vad kundtjänst skrev till mig 18 apr...fortfarande är det den gamla Humax-boxen på deras hemsida och den är fortfarande "Slut i lager"... Jag kan ju inte påstå att jag är förvånad!
Postad 05 July 2011 - 19:41
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Jag snacka med kundtjänst för 2 veckor sedan angående HD-kanaler och HD-boxar.
De hade i princip ingen information utan sa att allt styrs från kontoret och de får inte veta något heller.
Dock så var senaste budet att en ny inspelningsbar HD-box skulle släppas till sensommaren, men han erkände även att den skjutitis upp ett antal gånger redan.
Angående kanaler så hade han ingen information, men höll med om att Tele2 inte är konkurrenskraftiga mot Boxer och Comhem vilket borde tvinga Tele2 att släppa fler HD-kanaler.
Han skyllde på förhandlingar med kanalerna samt att deras nät var för dåligt utbyggt överallt.
Men för tusan - ge oss som har uppgraderat nät, och är beredda att betala, möjligheten att köpa HD-kanaler nu!
Nu lutar det alltmer mot boxer
Redigerat av e3henri, 05 July 2011 - 19:41.
Postad 05 July 2011 - 20:30
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Detta fick jag i ett mail igår: Hej,
PVR-boxarna beräknas levereras till oss under juli/augusti. De ska då testas innan de kan börja levereras till våra kunder.
På grund av katastrofen som drabbat Japan har det tidigare leveransdatumet på maj/juni flyttats fram, då en hel del komponenter till boxen tillverkas där.
Hade det inte varit för att Boxer inte kan leverera Viasat Motor så hade jag bytt för länge sedan! Jag är så jädra trött på Tele2!!!
Postad 06 July 2011 - 00:00
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Jag är så jädra trött på Tele2!!!
Du är inte ensam om det kan jag tala om för dig
Postad 06 July 2011 - 22:38
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Nåt verkar vara på G iaf då det finns firmware ute för SweTel_PVR box men har då aldrig hört talas om det så ingen aning vad det är för box.
Postad 07 July 2011 - 14:40
clawfinger
-
clawfinger
-
Användare
-
-
158 inlägg
Låter som
Swe= Sweden
Tel= Tele2
PVR= PVR
så det kan väl vara vilket märke som helst på den rackaren...
Var hittade du filen?
Postad 07 July 2011 - 14:47
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Den hittar det då man gör en kanalsökning som en service men alla boxar kan inte se det.
Med dator med tvkort eller linuxboxar så ser man det iaf.
Postad 22 July 2011 - 23:06
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ja, och inte har de lyckats ta fram HD-PVRboxen ännu heller! Jag fick ett mail för ett tag sedan att den skulle levereras i maj/juni...någon som tror att den kommer innan sommaren är över...?
Fick svar på mailen nu i vecka om att den testades nu, men det sa dom i januari också...
Postad 07 August 2011 - 15:40
Unregistereddd7df073
-
Unregistereddd7df073
-
Rookie
-
1 inlägg
Pratade med kundtjänst här i veckan (försökte bli kund.. efter att ha läst här i forumet kan man ju undra om det verkligen är vettigt.. Har dock ingen annan utväg då jag bor i en fastighet där endast Tele2 finns som alternativ om man vill se Viasat Fotboll..).
Nåväl, den totalt okunniga säljtjejen på TV-avdelningen erbjöd mig en standard box (som hon sade, var helt OK, fast erkände att den inte var bra till 42"-TV). Detta eftersom att deras HD-box var slutsåld och inte visst när någon ny HD-box skulle komma (jag drog ur henne att de höll på att byta ut den). Efter mycket dialog så berättade hon att det kommer komma en inspelningsbar HD-box här i den här månaden, och kunde skriva upp mig på en intresselista så skulle de höra av sig så fort de fick in en.
Allting känns som ett stort skämt. Har ingen lust alls att bli kund, men inte mycket att välja på då kontakt med Bredbandsbolaget och Telia konstaterat att de inte kan leverera TV till min bostad. Jag återkommer med mer information på måndag då jag tänkt ringa och gnälla lite ytterligare.
Postad 11 August 2011 - 23:10
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Keep us updated! den nya PVR-boxenskall även vara med HD.. Pratade med kundtjänst här i veckan (försökte bli kund.. efter att ha läst här i forumet kan man ju undra om det verkligen är vettigt.. Har dock ingen annan utväg då jag bor i en fastighet där endast Tele2 finns som alternativ om man vill se Viasat Fotboll..).
Nåväl, den totalt okunniga säljtjejen på TV-avdelningen erbjöd mig en standard box (som hon sade, var helt OK, fast erkände att den inte var bra till 42"-TV). Detta eftersom att deras HD-box var slutsåld och inte visst när någon ny HD-box skulle komma (jag drog ur henne att de höll på att byta ut den). Efter mycket dialog så berättade hon att det kommer komma en inspelningsbar HD-box här i den här månaden, och kunde skriva upp mig på en intresselista så skulle de höra av sig så fort de fick in en.
Allting känns som ett stort skämt. Har ingen lust alls att bli kund, men inte mycket att välja på då kontakt med Bredbandsbolaget och Telia konstaterat att de inte kan leverera TV till min bostad. Jag återkommer med mer information på måndag då jag tänkt ringa och gnälla lite ytterligare.
Postad 19 August 2011 - 19:23
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Jag har köpt en ny TV (5990 kr)som bör komma nästa vecka, det är en KDL-46EX503Enligt Sonys hemsida om produkten så ska EX500, som i princip är samma TV, klara av Tele2. Betyder det att jag skulle kunna stoppa in kortet från min box direkt i TVn eller måste jag köpa något tillbehör, modul?
.
Postad 20 August 2011 - 21:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Du behöver en Conax CA modul till den. Dom flesta bör funka fint men ej Comhems HD moduler då dom är låsta till Comhems kort.
Postad 30 August 2011 - 18:40
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Du behöver en Conax CA modul till den. Dom flesta bör funka fint men ej Comhems HD moduler då dom är låsta till Comhems kort.
Tack för svaret. Har testat en Conax CA modul nu till den men den hittar inga kanaler alls. Någon som vet vilka inställningar man ska ha? Har som sagt en Sony Bravia 46EX503.
Postad 30 August 2011 - 21:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Att den inte hittar kanaler har inget med CA modulen att göra då den bara har med avkodning av kanaler att göra.
Testa manuell sökning på frekvens 306-530 med 8mhz steg emellan.
Nätid: 100
Symbolrate: 6975
Modulation: 64QAM
Redigerat av Leatherface, 30 August 2011 - 21:12.
Postad 30 August 2011 - 23:50
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Att den inte hittar kanaler har inget med CA modulen att göra då den bara har med avkodning av kanaler att göra. Testa manuell sökning på frekvens 306-530 med 8mhz steg emellan. Nätid: 100 Symbolrate: 6975 Modulation: 64QAM
Tack för tipset men jag kan bara välja en frekvens och inte alls någon symbolrate eller modulation på inställningarna i min tv. Jag kan välja frekvens (ett värde), nätverks-id samt typ av tjänster när jag ska leta, inget mer. Manuell sökning tror jag inte man kan göra på kabel-tv, bara på "egen antenn"
Postad 31 August 2011 - 12:22
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det ska gå göra det på Sony TV apparater åtminstone.
Men annars kan det räcka att enbart söka på frekvens och nätverksid 100.
Tele2 skickar ut information så att den kan söka upp alla frekvenser automatiskt (NIT).
Postad 31 August 2011 - 18:35
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Det ska gå göra det på Sony TV apparater åtminstone. Men annars kan det räcka att enbart söka på frekvens och nätverksid 100. Tele2 skickar ut information så att den kan söka upp alla frekvenser automatiskt (NIT).
Får det inte att fungera här iallafall... Funderar om mitt kort kan vara för gammalt? Har aldrig bytt ut det sedan det blev digitala sändningar här i Falun.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|