Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONOS

2436 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sonos ZonePlayer ZP100 (Mediaspelare) 2 9,12 (7) Inga priser
Sonos ZonePlayer ZP80 (Mediaspelare) 2 9,42 (11) Inga priser
Sonos BU130 (Mediaspelare) 1 9,22 (8) Inga priser
Sonos CC100 Cradle (Övrigt) 0 8,75 (7) Inga priser
Sonos CR100 Controller (Fjärrkontroller) 1 8,58 (11) Inga priser
Sonos Bridge (ZoneBridge BR100) (Trådlös ljud- och bildöverföring) 4 8,86 (27) Inga priser
Sonos Connect (ZonePlayer ZP90) (Mediaspelare) 6 9,18 (97) Inga priser
Sonos Connect: Amp (ZonePlayer ZP120) (Mediaspelare) 6 8,59 (33) Inga priser
Sonos Control (CR200) (Fjärrkontroller) 3 9,17 (11) Inga priser
Sonos Play5 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,89 (95) Inga priser
Sonos BU250 (Mediaspelare) 1 9,2 (9) Inga priser
Sonos Play3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,76 (41) Inga priser
Sonos Sub (Subwoofers) 9 8,85 (19) 7 799:-
Sonos Playbar (Soundbar) 9 7,98 (43) Inga priser
Sonos Play1 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 8,58 (105) Inga priser
Sonos Play1 2 Room Starter Set WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 (0) Inga priser
Sonos Play5 II WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,92 (23) Inga priser
Sonos Playbase (Soundbar) 9 9 (4) Inga priser
Sonos One WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,73 (21) 2 549:-
Sonos Beam (Soundbar) 9 8 (51) 5 434:-
Sonos Amp (Stereoförstärkare) 7 8 (9) 7 790:-
Sonos One Gen 2 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 7,48 (24) 2 549:-
Sonos Arc (Soundbar) 9 8,26 (26) 6 595:-
42 relaterade trådar
Samsung 75QN95A problem med Sonos ARC och Dolby Atmos (3 inlägg) 2 år sedan
Problem med Sonos och Samsung (5 inlägg) 5 år sedan
Någon som har en soundbar till en LG 55" 4K OLED55C8? (6 inlägg) 5 år sedan
Nya Sonos Amp för tv-ljudet och mer HIFI likt ljud (19 inlägg) 5 år sedan
Sonos hemmabio eller ett "riktigt" paket? (35 inlägg) 7 år sedan
Intryck DAC, Sonos Connect vs DacMagic (6 inlägg) 7 år sedan
Köpråd - multiroom/högtalare (20 inlägg) 8 år sedan
Hjälp! Flerkanalsförstärkare eller Connect AMP/ WXA-50 (4 inlägg) 8 år sedan
Heos AMP vs Sonos AMP (12 inlägg) 8 år sedan
Sonos Connect:AMP - Sänka maxvolymen? (4 inlägg) 8 år sedan
Små högtalare - tänker jag rätt? (9 inlägg) 9 år sedan
Byta normalt 5.1 mot Sonos 5.1? (10 inlägg) 9 år sedan
Råd inför ljudbygge (14 inlägg) 9 år sedan
sonos Play 5 vs Audiopro T10 (4 inlägg) 9 år sedan
Sonos Playbar (98 inlägg) 9 år sedan
harman/kardon eller Sonos (8 inlägg) 10 år sedan
Heos vs Sonos (7 inlägg) 10 år sedan
Fler Line in på Samsung H750 Multiroom möjliga via M7 högtalare? (1 inlägg) 10 år sedan
Sonos, vad är det här? Ett j*vla skämt? Kanske det sämsta ljudsystemet som (283 inlägg) 10 år sedan
Subbygge 4x8 eller 2x10? Det blev TB 4x6,5" Färdigbyggda! (266 inlägg) 10 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Kopplingsschema 6 Högtalare i Taket (0 inlägg) 11 år sedan
Inbyggnad av högtalare i köks-ö (5 inlägg) 12 år sedan
Hjälp mig hitta takhögtalare (22 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Koppla Sonos Connect till Samsung HT-D6750W på bästa sätt (0 inlägg) 12 år sedan
Ny anläggning, vilken förstärkare? (1 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Sonos -> Onkyo 709 (RCA eller Toslink)? (7 inlägg) 13 år sedan
"Limpa" "Soundbar" Ha på väggen under tv:n...Vilken? (3 inlägg) 14 år sedan
Val av högtalare i badrummet (1 inlägg) 14 år sedan
Streama trådlöst till B&O-högtalare. Förslag! (3 inlägg) 14 år sedan
Receiver med flera zoner, eller sonos? (2 inlägg) 14 år sedan
trådlöst hem (1 inlägg) 14 år sedan
Spotify --> DAC/DLNA Reciver (7 inlägg) 14 år sedan
Sonos BU250 (4 inlägg) 15 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 15 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 15 år sedan
Sonos utökar sortimentet (4 inlägg) 15 år sedan
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med högtalare i kök (0 inlägg) 16 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan

Postad 29 december 2016 - 14:21

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Dock är jag förvånad att man idag då väljer sonos när en connect är så dyr.
Jag började precis som du fast med allplay dvs panasinic all2 i köket och en Fon gramofon till stereon. Total kostnad ca 2000kr.

Fon Gramofon ser inte alls dum ut, dock kör jag Deezer och i viss mån Soundcloud, varav inget av det verkar stödjas av Gramofon... Sedan kan man ju även köra line in med Connect och därmed få ljud från till exempel vinylspelaren i vardagsrummet till högtalaren i köket. Så för mig hade Connect fortfarande vunnit. Hade jag kört enbart Spottan så hade jag däremot fått ta mig en funderare om jag skulle handlat idag!!

Postad 29 december 2016 - 14:38

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Fon Gramofon ser inte alls dum ut, dock kör jag Deezer och i viss mån Soundcloud, varav inget av det verkar stödjas av Gramofon... Sedan kan man ju även köra line in med Connect och därmed få ljud från till exempel vinylspelaren i vardagsrummet till högtalaren i köket. Så för mig hade Connect fortfarande vunnit. Hade jag kört enbart Spottan så hade jag däremot fått ta mig en funderare om jag skulle handlat idag!!

Nuprime wr100 (1000kr) har aux med re-streming. Soundcloud stöds.

För min del det som inte stöds över wifi kör jag blåtand till all2 och re-streamar ut till övriga enheter.

Redigerat av Ochåäö, 29 december 2016 - 14:49.

Postad 30 december 2016 - 10:49

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Nuprime wr100 (1000kr) har aux med re-streming. Soundcloud stöds.

För min del det som inte stöds över wifi kör jag blåtand till all2 och re-streamar ut till övriga enheter.

Fast att behöva koppla på Blåtand och sånt tar bort smidigheten för mig, det är precis sånt jag vill undvika. Så då jämför vi äpplen och päron lite grann, jag är beredd att betala mer om alla typer av digitala services jag använder mig av är integrerade och man inte behöver vara beroende av extra apparater. Vinyl är alltid en mer aktiv typ av musiklyssnande så där accepterar jag det.

Postad 30 december 2016 - 13:03

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Dock är jag förvånad att man idag då väljer sonos när en connect är så dyr.
Jag började precis som du fast med allplay dvs panasinic all2 i köket och en Fon gramofon till stereon. Total kostnad ca 2000kr.

Kan ju även sjunga själv, det blir ju ännu billigare 😂
Håller inte med att Sonos är speciellt dyr mot för vad man får. Men självklart finns det alltid billigare alternativ, beror på vad man vill ha och vilken budget man har.

Postad 30 december 2016 - 17:03

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 1

Kan ju även sjunga själv, det blir ju ännu billigare 😂
Håller inte med att Sonos är speciellt dyr mot för vad man får. Men självklart finns det alltid billigare alternativ, beror på vad man vill ha och vilken budget man har.

Jag tycker att just sonos blivit lite fat and happy. Man var överlägset först med den typen av produkt (squeezebox var för komplicerad för de flesta), men man verkar nu stå på hälarna när konkurrenterna kommer från alla håll.
Det är säkert en smaksak, men jag tycker att det finns flera konkurrenter som har mycket bättre ljud än sonos. Bluesound och heos för att nämna två uppenbara. Dags för sonos att vakna till igen och inte bara mjölka pengar tack vare att man har det klart mest lysande varumärket inom området ...

Redigerat av Unregistered706504e9, 30 december 2016 - 17:04.

Postad 30 december 2016 - 20:22

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Har ju provat några multirum lösningar.
Harman kardon omni serie
Rocki play
Qualcomm allplay
Sonos

Är bara sonos och allplay jag tycker fungerar. Sedan är det nog en smaksak. Jag gillade hur allplay är uppbyggt. Sedan att flera tillverkare stödjer allplay gör nog att det blir lite priskrig.

Postad 07 januari 2017 - 00:34

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Behöver lite hjälp med hur uppspelning till Sonos från Spotify funkar på en stationär dator. Kan jag få ut ljudet i högtalarna som är anslutna till datorn samtidigt som jag skickar ut det till Sonos-högtalarna?

Postad 07 januari 2017 - 11:11

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0
Vet inte om det finns en workaround, men det bör inte gå tyvärr.

Postad 08 januari 2017 - 02:18

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Kasst, då försvann ju Sonos som en lösning i så fall. Gillar systemet annars så känns riktigt tråkigt...

Man kan inte lägga in en Chromecast ihop med Sonos-högtalarna i samma grupp i Spotify heller tro?

Postad 08 januari 2017 - 09:00

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Kasst, då försvann ju Sonos som en lösning i så fall. Gillar systemet annars så känns riktigt tråkigt...

Man kan inte lägga in en Chromecast ihop med Sonos-högtalarna i samma grupp i Spotify heller tro?

Går inte.

Det som ev. Skulle gå är att du laddar ner "stream what you hear" och sänder ut detta till allplay enhet som har stöd för upnp.

Här är alternativ på allplay enheter:

https://www.minhembi...howtopic=329761

Postad 08 januari 2017 - 10:25

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Behöver lite hjälp med hur uppspelning till Sonos från Spotify funkar på en stationär dator. Kan jag få ut ljudet i högtalarna som är anslutna till datorn samtidigt som jag skickar ut det till Sonos-högtalarna?

Allting går,,, men... En Spotify Connect kopplad till ingång på PC kanske kan fungera, men antar att du ville ha en smidigare lösning

Postad 10 januari 2017 - 18:16

rollo
  • rollo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Om man parkopplar två Play:5or, kan man då utnyttja båda line-in ingångarna eller bara den ena?

Funderar på att skaffa detta och vill koppla in vinylen och på sikt en riktig CD

Skulle det vara möjligt och kommer ljudet i båda högtalarna?

Postad 10 januari 2017 - 20:28

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Funderar på att byta från Spotify till Tidal p.g.a. bättre stöd i Kodi för det senare. Dock verkar det inte som om det finns någon "artistradio" för Tidal i Sonos. Stämmer det?

Postad 23 januari 2017 - 12:53

Unregisteredff237906
  • Unregisteredff237906
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Har en fråga som jag hoppas någon kan besvara. Såg att liknande fråga ställdes några sidor bak men skulle behöva veta lite mer.

Går i tankarna att byta ner mitt nuvarande 2.0 system till 2st sonos play1 pga platsbrist. Jag kör idag ljudet via TVn och vill även kunna göra så i fortsättningen. Har läst flertalet gånger att varje sonos högtalare är designad för ett visst ändamål i hemmet och play1 är helt enkelt inte tänkt att ha som tv högtalare. Har hittat följande workaround(s) 

https://en.community...mart-tv-6662029

https://vaetr.com/20...or-tv-is-play1/

Tanken är att skaffa en Connect eller en Connect:AMP. Det jag oroar mig över är om det kommer uppstå fördröjningar pga avsaknaden av line-in, dvs ljudet blir osynkat. Någon som har erfarenheten och kan dela med sig?  :)

Redigerat av Unregisteredff237906, 24 januari 2017 - 09:41.

Postad 27 januari 2017 - 23:19

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Funderar på att byta från Spotify till Tidal p.g.a. bättre stöd i Kodi för det senare. Dock verkar det inte som om det finns någon "artistradio" för Tidal i Sonos. Stämmer det?

Verkar stämma att det inte finns. I alla fall om man läser här: https://en.community...n-sonos-6576843

Redigerat av Unregistered03303df7, 27 januari 2017 - 23:24.

Postad 30 januari 2017 - 14:52

håkanl
  • håkanl
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har en fråga som jag hoppas någon kan besvara. Såg att liknande fråga ställdes några sidor bak men skulle behöva veta lite mer.

Går i tankarna att byta ner mitt nuvarande 2.0 system till 2st sonos play1 pga platsbrist. Jag kör idag ljudet via TVn och vill även kunna göra så i fortsättningen. Har läst flertalet gånger att varje sonos högtalare är designad för ett visst ändamål i hemmet och play1 är helt enkelt inte tänkt att ha som tv högtalare. Har hittat följande workaround(s) 

https://en.community...mart-tv-6662029

https://vaetr.com/20...or-tv-is-play1/

Tanken är att skaffa en Connect eller en Connect:AMP. Det jag oroar mig över är om det kommer uppstå fördröjningar pga avsaknaden av line-in, dvs ljudet blir osynkat. Någon som har erfarenheten och kan dela med sig?  :)

Jag har testat med både Connect Amp och Play5 som externa TV-högtalare. Inget funkar särskilt bra med hänsyn till synkronisering med bilden enl min uppfattning. Kör därför en Playbar till TV'n vilket funkar utmärkt. Min tanke var annars att gruppera Playbaren med en Connet Amp (med extern bas och trådhögtalare) och använda alla som TV högtalaren, men tyvärr har jag aldrig fått ordning på synkroniseringen vid denna uppkoppling.
Min erfarenhet är att det bara är Playbaren som funkar bra att synka till TV'n. (Sen kan man ju lägga till en subbas och Play1:or som bakre högt, men det verkar som att Playbaren är ett måste för att få det att synka.)
Kanske nån annan som fått det att funka bättre?

Jag har även läst på Sonos hemsida att man kan konfigruera en Connect Amp som bakre högtalare (dock utan bas då) i kombination med en Playbar. Är det någon som testat detta? Skulle vara intressant att få höra hur detta funkar.

Postad 30 januari 2017 - 20:08

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Jag kör med Playbaren och en connect amp som driver bakhögtalarna som är infällda i vardagsrumstaket, när man tittar på tvn så får man surround ljud via connect amp:en och allt är i synk. När man spelar musik via sonos så blir det stereoljud i alla högtalarna och ljudet är även då alltid i synk. Jag tror inte att det går para ihop en sub med connect amp:en när det är parad med playbar utan då måste kan koppla loss den så att den blir en fristående zon innan man kopplar till en sub. Jag har aldrig provat att koppla connect ampen direkt till tvn då den står långt ifrån tvn.

Jag kollade och en av av mina tvn har under ljudmenyn "SPDIF fördröjning" som går att ställa mellan 10ms - 200ms dock så kommer man man behöva en DAC för att kunna koppla ihop det. Är det något som ni har provat?

Postad 31 januari 2017 - 15:54

håkanl
  • håkanl
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag kör med Playbaren och en connect amp som driver bakhögtalarna som är infällda i vardagsrumstaket, när man tittar på tvn så får man surround ljud via connect amp:en och allt är i synk. När man spelar musik via sonos så blir det stereoljud i alla högtalarna och ljudet är även då alltid i synk. Jag tror inte att det går para ihop en sub med connect amp:en när det är parad med playbar utan då måste kan koppla loss den så att den blir en fristående zon innan man kopplar till en sub. Jag har aldrig provat att koppla connect ampen direkt till tvn då den står långt ifrån tvn.

Jag kollade och en av av mina tvn har under ljudmenyn "SPDIF fördröjning" som går att ställa mellan 10ms - 200ms dock så kommer man man behöva en DAC för att kunna koppla ihop det. Är det något som ni har provat?

Intressant att höra att det funkar med Connect Amp:en som bakre högtalare till Playbaren. Jag tolkar det som att du konfigruerat detta enl anvisningarna på Sonos hemsida
https://sonos-sv.cus...Vc0bERnJTIxJTIx
eller har du bara grupperat Playbaren och Ampen i Appen?
Jag har även sett nånstans om man konfigruerar Ampen som bakre högt så kan man inte använda linje in på Ampen? (Vilket jag gör då jag har en skivspelare kopplad till denna)

Postad 31 januari 2017 - 18:17

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0
Jag använder bubbleupnp för min musik på min NAS. Ser att jag kan välja Tidal som stream tjänst. Vet någon om man då kan köra ut tidal till enheter som bubbleupnp kan skicka ljudet till. ???

Postad 31 januari 2017 - 18:31

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Jag använder bubbleupnp för min musik på min NAS. Ser att jag kan välja Tidal som stream tjänst. Vet någon om man då kan köra ut tidal till enheter som bubbleupnp kan skicka ljudet till. ???

Du behöver inte bubbleupnp för att strömma på Sonos. Du mappar bara upp musikfoldern på NASen via Sonos appen.
Vet inte riktigt om det var det du frågade efter ? Lite oklar fråga.

Postad 31 januari 2017 - 18:49

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Du behöver inte bubbleupnp för att strömma på Sonos. Du mappar bara upp musikfoldern på NASen via Sonos appen.
Vet inte riktigt om det var det du frågade efter ? Lite oklar fråga.

Oj. Fa... i fel tråd hur fa.... gick det till!!!!!????😮

Postad 31 januari 2017 - 23:29

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Intressant att höra att det funkar med Connect Amp:en som bakre högtalare till Playbaren. Jag tolkar det som att du konfigruerat detta enl anvisningarna på Sonos hemsidahttps://sonos-sv.cus...Vc0bERnJTIxJTIxeller har du bara grupperat Playbaren och Ampen i Appen?Jag har även sett nånstans om man konfigruerar Ampen som bakre högt så kan man inte använda linje in på Ampen? (Vilket jag gör då jag har en skivspelare kopplad till denna)

Det stämmer jag följde instruktionen enligt länken och det gick på ett par minuter så vart allt klart.

Jag har inte provat linjeingången på AMP:en så jag kan tyvärr inte ge dig ett svar på det.

Postad 18 februari 2017 - 02:58

Unregisteredef9856a1
  • Unregisteredef9856a1
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Vill bara tipsa om ett paketpris: https://www.kallberg...1?log=1&s=sonos

Komplett 5.1. Inte det absolut prispressade men alltid något :)

Postad 01 mars 2017 - 10:20

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Är man tvungen att använda den bedrövliga Sonos-appen för att använda sig av Apple Music eller går det att sköta allting direkt från Apple Music? Tänker inte packa upp min Play 1 förrän jag vet om det fungerar, annars får jag lämna bort den.

Postad 01 mars 2017 - 18:20

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 1

Är man tvungen att använda den bedrövliga Sonos-appen för att använda sig av Apple Music eller går det att sköta allting direkt från Apple Music? Tänker inte packa upp min Play 1 förrän jag vet om det fungerar, annars får jag lämna bort den.

Såvitt jag vet så fungerar det bara att köra direkt med Spotify än så länge.

För övriga tjänster så gäller Sonos appen. Men å andra sidan är jag nöjd med Sonos appen, så varför du kallar den bedrövlig utan att du testat den (med tanke på att du inte packat upp Sonos ännu) är lite märkligt.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 01 mars 2017 - 18:24.

Postad 01 mars 2017 - 18:23

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

x

Redigerat av Unregistered04df7d78, 01 mars 2017 - 18:23.

Postad 01 mars 2017 - 23:07

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Men å andra sidan är jag nöjd med Sonos appen, så varför du kallar den bedrövlig utan att du testat den (med tanke på att du inte packat upp Sonos ännu) är lite märkligt.

Använder oss av Sonos-system på jobbet. dock har jag aldrig testat att koppla min egna privata telefon mot det, och således inte testat Apple Music. Tycker appen i sig är väldigt styltig och inte speciellt intuitiv. Dessutom är designen inte åt det snyggare hållet.

Postad 02 mars 2017 - 09:04

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Använder oss av Sonos-system på jobbet. dock har jag aldrig testat att koppla min egna privata telefon mot det, och således inte testat Apple Music. Tycker appen i sig är väldigt styltig och inte speciellt intuitiv. Dessutom är designen inte åt det snyggare hållet.

Jag valde bort sonos pga låst till sonos appen samt fick nej utseende mässigt.

Postad 02 mars 2017 - 09:25

Mrossianolsson
  • Mrossianolsson
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Och jag ska installera min tredje play 1 i helgen och jag tycker appen är fantastisk. Jag kan blanda musik från Spotify, Apple music och min egna musik från server på i samma spellista. Den är lätt att förstå och smidigt att använda. Sen kompletterar man med Zoneplay så har man widget också!

Postad 02 mars 2017 - 10:37

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Och jag ska installera min tredje play 1 i helgen och jag tycker appen är fantastisk. Jag kan blanda musik från Spotify, Apple music och min egna musik från server på i samma spellista. Den är lätt att förstå och smidigt att använda. Sen kompletterar man med Zoneplay så har man widget också!

Fungerar med bubbleupnp också. Fast då tidal och google music istället för spotify och apple music. Sedan spela upp på allplay enhet.

Bubbleupnp är ju riktat till android. Kör man apple så finns det kanske annat tex sonos.

Redigerat av Ochåäö, 02 mars 2017 - 10:43.

Postad 02 mars 2017 - 18:55

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hmmm, t.o.m. frugan tycker att appen är enkel att använda..  :P

Fungerar med bubbleupnp också. Fast då tidal och google music istället för spotify och apple music. Sedan spela upp på allplay enhet.

Bubbleupnp är ju riktat till android. Kör man apple så finns det kanske annat tex sonos.

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte Bubbleupnp för att strema från telefonen, inte att styra den som i Sonos fallet ?

(började för övrigt med Sonos redan när jag körde Android, så kan väl inte påstå att den riktad direkt till Apple)

Postad 02 mars 2017 - 19:28

hampestampe
  • hampestampe
  • Beroende

• 1 051 inlägg
  • 0

Hmmm, t.o.m. frugan tycker att appen är enkel att använda..  :P
Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte Bubbleupnp för att strema från telefonen, inte att styra den som i Sonos fallet ?
(började för övrigt med Sonos redan när jag körde Android, så kan väl inte påstå att den riktad direkt till Apple)

BubbleUPnP är kan användas för att spela från UPnP-servrar exempelvis Plex, Minimserver eller den lokala BubbleUPnP-servern på din telefon.

Postad 02 mars 2017 - 21:05

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Hmmm, t.o.m. frugan tycker att appen är enkel att använda.. :P

Vet inte riktigt vad du menar. men jag använder bubbubbleupnp för att styra musiken på min nas och skickar musiken till mina allplay enheter. Tidal fungerar på samma sätt.

Sonos fungerar lika bra till apple som android. Men bubbleupnp finns inte till Apple som jag förstår det.

Postad 02 mars 2017 - 22:13

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

• 1 012 inlägg
  • 0

Jag valde bort sonos pga låst till sonos appen samt fick nej utseende mässigt.

Sambon fullständigt hatar Sonos-appen för spotify. Jag kan hålla med henne då den är fruktansvärt usel jämfört med spotifys egna app. Hur man kan misslyckas så kapitalt begriper jag inte.

Nu med spotify connect är det väl inget problem längre?

Postad 03 mars 2017 - 21:58

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Ny sonos produkt:

http://www.theverge....your-tv-sits-on

Postad 04 mars 2017 - 05:03

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Ny sonos produkt:

http://www.theverge....your-tv-sits-on

Den ljudsockeln var faktiskt snygg

Postad 07 mars 2017 - 09:37

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

http://www.sonos.com...p/playbase.html

Laneras 4 april tydligen, ungefär samma pris som Playbar

Undrar hur den kommer stå sig ljudmässigt mot Playbar?

Postad 07 mars 2017 - 09:43

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

Jag gillar designen, men 38 cm djup är för stort för min tvbänk tyvärr

Roligt anmärkning de skrivit på rekommendationer av placering:

Rekommendationer

Placera inte föremål som väger mindre än 2,3 kg ovanpå din PLAYBASE. Ljudet kan få dem att flyga iväg.

Postad 07 mars 2017 - 17:00

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Bra tryck i basen :)

Postad 07 mars 2017 - 19:34

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0

Sambon fullständigt hatar Sonos-appen för spotify. Jag kan hålla med henne då den är fruktansvärt usel jämfört med spotifys egna app. Hur man kan misslyckas så kapitalt begriper jag inte.

Nu med spotify connect är det väl inget problem längre?

Nopp, är bara använda Spotify appen som vanligt. Så gillar du den så är det bara bra!

Postad 07 mars 2017 - 23:16

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Vilka appar till iOS funkar det köra AirPlay/WiFi direkt till SONOS med?

Postad 08 mars 2017 - 07:20

Ochåäö
  • Ochåäö
  • Veteran

• 1 667 inlägg
  • 0

Vilka appar till iOS funkar det köra AirPlay/WiFi direkt till SONOS med?

Ingen. Spotify connect är den enda oavsett styrenhet.

Vill du välja appar själv så titta på qualcomm allplay. Fungerar som airplay fast du få multirum också.

Postad 08 mars 2017 - 09:23

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Det är möjligt att streama via AirPlay till Sonos med appen AirSonos som finns för Mac, PC, Linux samt diverse Nas-enheter. Har själv använt den utan problem.

Postad 08 mars 2017 - 10:32

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

Ingen. Spotify connect är den enda oavsett styrenhet.

Vill du välja appar själv så titta på qualcomm allplay. Fungerar som airplay fast du få multirum också.

VOX?

https://vox.rocks/sonos-support

Kör VOX för FLAC på iPhonen men hade inte koll på att denna funktion fanns, kostar visserligen 109kr men ändå.

Och om det nu finns för VOX så borde det rimligtvis finnas för fler?

Postad 13 mars 2017 - 19:33

Axie
  • Axie
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej.
Jag har har en undran kring Sonos. Jag har inte hittat något svar bland trådrubrikerna om sonos och orkar ärligt talat ej bläddra genom den 40 sidors tråd.

Vet någon att svaret finns i denna tråd får jag börja skumma genom denna tråd.

Jag har sedan några år en connect som är kopplad till stereon. För att spara energi har jag en sådan förgreningsdosa som har en masterkontakt som aktiverar övriga kontakter. Alltså har connect'n ingen ström när stereon är avstängd.
Igår installerade jag en play 1 att ha i sovrummet.
När connect'n är avstängd så syns inte heller play 1. Varför är det så? Borde inte jag kunna spela musik via play 1 utan att connect'n är på.

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Mvh
Axie

Postad 14 mars 2017 - 10:01

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

Antar att du har en Boost installation, där Connecten är trådad till routern och skapar ett eget Sonos-nätverk

Med Standard installation (alla Sonos komponenter kopplar upp sig på befintligt WiFi) borde du inte få detta problem

https://sonos.custhe...etail/a_id/3079

Jag hade ungefär samma bekymmer, och mitt trådlösa var väldigt instabilt. Löste det genom att köpa en Bridge lite billigt och sätta den vid min router.

Postad 14 mars 2017 - 16:33

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Hej.
Jag har har en undran kring Sonos. Jag har inte hittat något svar bland trådrubrikerna om sonos och orkar ärligt talat ej bläddra genom den 40 sidors tråd.

Vet någon att svaret finns i denna tråd får jag börja skumma genom denna tråd.

Jag har sedan några år en connect som är kopplad till stereon. För att spara energi har jag en sådan förgreningsdosa som har en masterkontakt som aktiverar övriga kontakter. Alltså har connect'n ingen ström när stereon är avstängd.
Igår installerade jag en play 1 att ha i sovrummet.
När connect'n är avstängd så syns inte heller play 1. Varför är det så? Borde inte jag kunna spela musik via play 1 utan att connect'n är på.

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Mvh
Axie

Som Andreaz skriver ovan, beror på hur du har ditt nät kopplat. Är Connect kopplad med ethernet till nätet ? Har du tillräckligt starkt WiFi i ditt sovrum ?

Postad 14 mars 2017 - 19:31

Axie
  • Axie
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Antar att du har en Boost installation, där Connecten är trådad till routern och skapar ett eget Sonos-nätverk
Med Standard installation (alla Sonos komponenter kopplar upp sig på befintligt WiFi) borde du inte få detta problem

https://sonos.custhe...etail/a_id/3079

Jag hade ungefär samma bekymmer, och mitt trådlösa var väldigt instabilt. Löste det genom att köpa en Bridge lite billigt och sätta den vid min router.

Ja min connect är ansluten med kabel, vilket jag tror den var tvungen att vara när jag köpte den om jag inte också köpte en bridge.
Nu när jag sett ditt och Rog10's svar så verkar det som om att Sonos gjort en uppdatering.
Jag ska testa att göra factory reset på mina enheter och ansluta dem trådlöst.
Jag tror mitt nätverk ska vara tillräckligt starkt, bor i en tre med gipsväggar...

Tack för svar.
//Axie

Postad 15 mars 2017 - 19:43

Axie
  • Axie
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Installerade om som standard installation å nu fungerar det som jag vill.

Tack för hjälpen.

//Axie

Postad 20 mars 2017 - 11:37

Unregistered5f2b428b
  • Unregistered5f2b428b
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej,

Är det någon som har en smidig workaround på hur jag kopplar ihop fjärrkontrollen "Magic remote" (LG OLED B6) till mitt Sonos 5.1 system? Fjärrkontrollen har ju inte ir, har läst flera olika tips på "google" som ska funka, men inte fått det att fungera tillfredsställande.

Tacksam för hjälp!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.