Har gjort så här..
Internminne\Content\Music\Kate Ryan.
Filer i den mappen:
02-kate_ryan-ella_elle_la.mp3
Folder.jpeg
hTC_AM_AlbumArt.jpeg
men får ingen bild på dem i telefonen, bara ett ? på mappen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 12 August 2008 - 16:12
Hur får man bilder på låtarna.
Har gjort så här.. Internminne\Content\Music\Kate Ryan. Filer i den mappen: 02-kate_ryan-ella_elle_la.mp3 Folder.jpeg hTC_AM_AlbumArt.jpeg men får ingen bild på dem i telefonen, bara ett ? på mappen. Postad 12 August 2008 - 16:34
...Sen är ju iPhone mer hypad än självaste Harry Potter
en fråga hur avinstallerar man något program/spel man lagt in? Redigerat av fue, 12 August 2008 - 16:46. Postad 12 August 2008 - 16:57
Men stackars motif, har du tråkigt i iPhone forumet nu igen, och är här och klankar ner på Diamonden igen? Och nej ryktet om att det är något fel på 3G-täckningen är ju verkligen inte sant va? Värdelös täckning med iPhone 3G. Väldigt relevant även att din bror är cancerforskare, och inte har en Diamond! Vet en kille som är arbetslös, och han har en iPhone! Relevant? Åter igen, finns ett forum för dig med ; Diamond vs. iPhone Postad 12 August 2008 - 17:04
2 frågor! (är ny här å...)
1.Någon som vet hur man gör så att skivorna får ett omslag i "cover-flow"? jag har suttit en cover (samma cover) på alla låter i ett album i winamp, men det verkar inte som att tuchen reagerar på det. jag öppnade även en skiva som redan fanns i, och kollade i winamp på den, och där är covern precis som jag gör... hur har ni gjort? 2. jag vill få del av ROM updaten, men HTC säger att 3 (tre.se) ska dela ut den, medans 3 säger att dom inte vet. någon annan med denna telefon som sitter fast med 3? Tack!! Postad 12 August 2008 - 17:13
Haha, vilket troll du är alltså! " motif 28/7 Usel telefon, seg och otroligt lång tid för att utföra en funktion! har nu bytt till iPhone och trots iPhonen saknar några funktioner vinner den överlägset, med nya program varje dag har jag snart både Tom Tom och A2DP i iPhonen också " Du har alltså köpt en Diamond 2 gånger, trots att du tycker den är värdelös? Du hade en den 28 Juli (som du redan bytt bort) och sen har du en den 9 Augusti "för nyfikenhets skull", som du haft i 5 dagar!? Ja men är du så dum så du köper något du tycker är värdelöst 2 gånger så får du skylla dig själv lilla du.
Hej! Kan svara på fråga 2, 3 har inte släppt den än, men den är påväg och kommer om någon vecka! Postad 12 August 2008 - 17:38
Men för f*n lär dig använda PM? Visst var jag sugen på en, men givetvis blev det inte en sån. Däremot har jag en HTC Diamond jag är väldigt nöjd med! Postad 12 August 2008 - 17:48
mofit vi förstår att du avgudar mac o det e lugnt ifall du vill prata med folk gör det på PM orka sitta o läsa om sånt i en sådan här tråd som faktist har haft bra info tills att du satt o skrev dinna senaste inlägg som var HELT (jag menar verkligen totalt) värdelösa för denna tråd. ifall du vill diskutera apple iphone vs HTC diamond så hitta en sådan tråd.
BTT. första frågan är ni som är 3 aboenter hur mycket extra 3 flikar är det på denna telefon? har inte sett några bilder på hur 3 har gjort.. andra frågan då nån som vet om den ROMen som släppte senast har kommit ut till 3 ännu? eftersom att någon sa att det skulle dröja 2 veckor men kommer inte riktigt ihåg när det var jag läste det Postad 12 August 2008 - 17:57
Tycker inte det är så många extra flikar, en liten länk till planet3 i högra hörnet på "Homescreen", det är allt vad jag hittat? Har inte hört något om att den kommit ännu, så den är nog fortfarande pågång! Postad 12 August 2008 - 18:11
Tjena. Ja, batteritiden är dålig på Diamond. inte konstigt med tanke på att det endast sitter ett 900 mAh batteri i en telefon med alla dessa funktioner som slukar ström. Har du uppdaterat mjukvaran i den? den nya radion ska bland annat vara snällare mot batteriet. Tips kan ju vara att slå av WLAN, 3G, Bluetooth och allt annat som man inte använder för tillfället, men de kanske du har gjort redan. Sen finns de ju andra knep (mindre trevliga) som t.ex. att dra ner ljusstyrkan på skärmen o se till att skärmen slås av fortare från att man slutat pilla på luren. Detta ändrar du under inställningar / system / strömförsörjning. HTC Har ju ett batteri med högre kapacitet men då blir ju telefonen tjockare o de är ju inte heller kul. Pest eller kolera. http://www.dustinhom...5010153657.aspx Men personligen så tycker jag inte att det är så farligt med denna batteritid egentligen. Själv så synkar jag telefonen med datorn på jobbet varje dag och då laddas den ju via USB. Men de är ju drygt när man är ute o reser helt klart. Nåja man kan inte få allt Postad 12 August 2008 - 18:11
Ang. 3G/GPRS med tele2:
Fick ingen 3GTäckning med tele2 och bytte efter hjälp i denna tråd "band" till WCDMA (istället för auto). Då fick jag 3g-täckning, men när denna försvinner, får jag ingen GPRS! Den byter alltså då inte till den "som är bäst för tillfället", vilket jag antar att den ska göra om man har på "auto". Hur löser jag detta? Vill ju inte ändra manuellt varje gång! Tacksam för hjälp! Postad 12 August 2008 - 18:19
Tjena. Det finns inte på alla diamanter, verkar ju helt klart vara en viss batch som har detta fel. Min diamond fungerar utmärkt och har inget gult sken. Stå på er alla med taskiga displayer o se till o få nya lurar ! // Liddan Postad 12 August 2008 - 18:24
Tjena. Trist att läsa att så många har problem med gult sken på skärmen. Men det verkar ju som att detta fel finns på vissa batchar/serier och alla telefoner din levernatör har kommer ju med största sannorlikhet från samma batch så då är det ju inte konstigt att dom alla hade samma fel. // Liddan Postad 12 August 2008 - 18:56
Jag har också usel 3G-täckning med Tele2. Av en händelse hade jag ett 3-kort liggande som jag stoppade i telefonen. Nu fungerar det perfekt. Nu när jag tänker på det så är det också så att på jobbet är det också bättre 3G på Tre än vad Tele2 har. Märkligt därför att vi har en mobilmast inne på området som tillhör Tele2. Jag är aldrig mer än några hundra meter från den på dagarna. Tre:s närmaste mast står 5km från stället där jag jobbar och ändå så har jag starkare signal från den. Det var lika på min Trinity när jag tänker efter, så det verkar vara nåt med Tele2 och inte själva telefonen. Postad 12 August 2008 - 18:59
Har pratat med några som har använt diamanten ett tag och väldigt många är missnöjda med framförallt att det inte går att bara ta upp telefonen och slänga iväg ett SMS utan att man måste trycka sig fram en massa. Finns det någon lösning på detta "problem" eller är det något man får leva med?
Postad 12 August 2008 - 19:05
Jag skulle vilja påstå att det är någonting man lär sig. Visst tog det tid i början innan man var van, men nu när man lärt sig hantera tgb så går det jättebra! r bara att skriva mkt och nöta Postad 12 August 2008 - 19:18
Tjena. När man funderar på att köpa en Diamond så ska man ju ha de klart för sig att denna, lixom alla andra Windows mobile baserade handdatorer/telefoner är mer komplexa än en vanlig telefon. En Windows mobile enhet passar inte alla, så är det bara. Så vill du ha en enhet som du snabbt kan slänga iväg SMS med så skulle jag avråda dig från att köpa en Dimaond, eller vilken annan handdator/smartphone som helst. Då passar det bättre med en vanlig telefon. Men och andra sidan så får du ju helt andra möjligheter med en Windows mobile baserat telefon vad gäller möjligheten till att installera nya program. Skulle gissa att det är väldigt väldigt många som köpt Diamonden bara för att den är sjukt snygg och flashig, men gissar även att allt för många blir besvikna för att den är för komplex och avancerad. För det är helt klart annorlunda att köra en WM mobil vs en vanlig Sony Ericsson mobil lr liknande. Även om HTC nu tagit ett steg bort från de klassiska WM stilen med sitt TouchFlo så är det ju fortfarande väldigt mycke som man måste göra på sedvanligt WM sätt. Så är man inte intresserad av / har behov av / eller vet vad det innebär att köra Windows mobile i telefonen så tycker jag man ska testköra en windows mobile enhet innan man köper en diamond. För den är ju inte direkt gratis Själv har jag kört WM enheter i drygt 3 år och har man erfarenhet av WM och trivs med det så är HTC Diamond en helt underbar enhet. // Liddan Postad 12 August 2008 - 19:26
Tack för svar. Jag hoppas att TRE släpper den nya ROM'n snart.
Jag har också det gula skenet på skärmen, längst ner till vänster, jag gick tillbaka till 3 direkt, dom sa åt mig att testa en vecka, är det kvar får jag byta direkt i affärn. då är min fråga, nu gör jag ju massa inställningar osv, drygt att behöva göra det på den nya med isåfall... hur lät är det att radera allt i telefonen om jag får en ny? vill gärna radera ut all data som jag lagt in som nummer, bilder osv... krävs det nån kod som möjligtvis finns i manualen? Tack! Postad 12 August 2008 - 19:29
Hejsan Har nyss uppdaterat med den nysläppta officiella romen på Htc:s hemsida..
Nu flyter telefonen myycket bättre .. Så rekomenderar varm till alla Diamand älskare att kasta in den nya romen.=) Någon som vet va man kan få tag på Program åh spel ? Vill gärna ha nyttoprogram eller lite mer seriösa bra program och lite tidsfördriv spel =) Skicka gärna mig ett Pm om det är nån som vet vart jag kan få tag på de Tack på Förhand Postad 12 August 2008 - 19:38 Om jag jämför med alla vanliga telefoner jag haft så är det exakt lika mycket/lite att göra innan man kan skicka ett sms...bort till meddelande-fliken i menyn och så klicka på "skicka nytt sms"-knappen uppe i högra hörnet. Har inte haft nån telefon som kräver färre knapptryckningar än så... Postad 12 August 2008 - 20:12
Jag skickar sällan SMS, men jag blev tvungen att prova att skriva ett nu eftersom det kom upp här. Jag håller fullständigt med dig, det är varken krångligare eller enklare än nån annan telefon jag haft. Skitsnack säger jag, att det skulle vara jättekrångligt på Diamonden. Postad 12 August 2008 - 20:13
Be om en ny hos 3. Jag har tre, 3g(eller hsdpa) fungerar typ bättre en wlanet för mig så det måste vara ngt fel på din. Och det skall ju inte vara något gult sken. Postad 12 August 2008 - 20:18 Gå in på Start > Inställningar > Sedan under någon av de tre flikarna står det "Ta bort program". Postad 12 August 2008 - 20:56
Det finns en meny under inställningar (Rensa lagrat) där du kan välja att formatera minnet och rensa telefonen. Så det är inga problem. Postad 12 August 2008 - 21:29
Några har kanske läst om mitt synkproblem (som löstes..) tidigare, men nu har det hänt igen och jag måste antagligen lämna in min Diamant på reparation....
Problemet är att det inte händer nånting på datorn när jag kopplar in telefonen. På telefonen frågar den efter om jag vill synka eller köra i diskläge. Jag väljer ngt utav dem, sen händer ingenting. Har prövat _allt_, t.ex. har jag provat att ominstallera WMDC massa ggr, prövat med 3 olika datorer, olika kablar, olika inställningar i mobilen, hard reset (blev dock bara återställd till 1.93 eftersom det var senare jag la in..) m.m. INGENTING gör någon skillnad. Det enda som visade på ngn respons var efter att jag ominstallerat WMDC till engelsk version, då sa datorn att det var något som var fel med USB-anslutningen och bad mig "disconnect and reconnect the device", men efter det hände ingenting. Någon som har ngn snilleblixt innan jag lämnar in den imorn? //Virre Postad 12 August 2008 - 21:42
När du kopplar in telefon så får du fram på telefon att du kan välja mellan Astive Sync eller Disk drive. Den första är för att synka mobilen och det andra läget är mest för att flytta över filer till det inbyggda minnet. Hur som helst så ska Disk drive läget funka på en gång .. Dvs Vista ska känna igen den och installera själv några drivisar och sen är det klart. För att få AS (Actve Sync) att funka så måste man på vissa telefoner gå till inställningar och ta bort bocken på "enable advanced network functionality" Start - inställningar - anslutningar (connections) - USB to PC och ta bort bocken där... Har gjort så på min och inga problem med att synca med VISTA... Lycka till! Postad 12 August 2008 - 22:03
Tack för din hjälp, men detta har jag redan provat massor utav ggr, känns mer o mer som ngt är fel i telefonen... Kan tilläggas att telefonen får ström genom sladden, men ingenting annat.. Redigerat av Unregistereda349202f, 12 August 2008 - 22:08. Postad 12 August 2008 - 23:15
Program och Spel till Htc Diamond ?...
Nån som vet va man kan ladda hem themes eller liknande oxå??.. Postad 13 August 2008 - 00:37
Är det någon som kan hjälpa mig...
Har installerat Tom Tom 7 i HTC..... Men när jag startar TomTom så lägger den av och säger att det finns ej tillräckligt med minne... Ja .. jag har installerat allt i internminnet.... Jag fick den idag så tomtom är det enda mjukvara som jag har lagt i ... telefonen är från tre.... Är det någon som kan hjälpa mig med detta Postad 13 August 2008 - 03:30
det verkar konstigt, vilken version av tomtom har du lagt in? Postad 13 August 2008 - 06:03
Vilken version av radio använder ni er av? Vilken fungerar bäst tillsammans med Dutty´s 1.5/1.6 ?
// Anders Postad 13 August 2008 - 08:04
freewarepocketpc Postad 13 August 2008 - 08:06
1.00.25.05 har jag använt tidigare. Har funkat bra. Drog in Dutty's 1.6 och då får man nyare radio 1.00.25.07. Har dock inte märkt av någon skillnad precis. Det går att byta till annan radio om man så önskar. Prova.. Postad 13 August 2008 - 08:45
Jag hade lite problem i början med detta. Det berodde på att när jag stoppade i mini-usb sladden så tog det stopp ett par mm för tidigt/kort. Sladden såg ut att vara inne och telefonen reagerade med Active Sync/Disk- valet, men sen hände inget mer. Testa att trycka in den lite hårdare så kanske den hoppar in en aning och löser dina problem Postad 13 August 2008 - 08:55
Samma här. Jag slarvade också i brjan. Kontakten snäpper in med ett klick den sistamillimetern. Postad 13 August 2008 - 09:15 7.450.9028 Postad 13 August 2008 - 09:36
Hallå.
Jag har fått ett problem med min diamant. När jag går in på vissa hemsidor (detta varierar så det kan vara vilken sida som helst) så börjar tangentbordet hoppa upp och ner ända tills jag antingen får meddelandet att Opera har stött på problem eller så kommer jag bara tillbaka till TF3D under alternativet Internet! Nån som vet vad detta kan bero på eller har förslag till en lösning? Postad 13 August 2008 - 10:02
Någon som vet om man kan skapa genvägar/länkar till filer på enheten som tex finns på internminnet och lägga in dessa i kalenders anteckningsflik?
Vill kunna lägga länk/genväg till mer information som finns i exempelvis word/pdf-dokument som är kopplade till en bokning i kalendern. Och om man kan så vore jag tacksam för en kort beskrivning. /M Postad 13 August 2008 - 12:39
jag kör med samma version... testa avinstallera, soft reset, installera, soft reset då ska det banne mig fungera Postad 13 August 2008 - 13:10
Tjena. Förmodligen är det så att du inte kryssat i så att du stänger ner program som du kört. Så alla program du kört hittills ligger å drar arbetsminne. tomtom drar rätt mycke minne. Kolla i fliken längst upp till höger om du har mycke program som körs i bakgrunden. Annars provar du å starta om mobilen. Se till så att när du stänger fönster att programmen verkligen avslutas. En inställningsfråga vilket inte är default. /W Postad 13 August 2008 - 15:39
Någon som köpt nya sladdhörlurar ännu som kan rekommenderas? Dom som var med faller nästan ur öronen på mig eftersom de är för stora samt släpper genom allt buller på arbetsplatsen.
Dustin har ett par htc med 3.5mm uttag vid microfonen så jag skulle kunna använda mina gamla goa SE med gummipluggar men dom får fasen aldrig in dom ju. Någon annan som märkt av att radiomottagningen är dålig? Jämfört med min gamla SE inne i fabriken jag jobbar på är det katastrof med massa brus å elände :-( Postad 13 August 2008 - 15:40
Går det att ställa in port för utgående server i email-programmet? Hittar det ingenstans.
Postad 13 August 2008 - 16:06
Fick precis hem min Diamond och har satt i SIM-kort och laddat batteriet. Nu när jag startade den för första gången så kommer det upp en bild med fyra fält. Ett rött överst och sen ett grönt, blått och nederst ett vitt. Det står en massa mumbo-jumbo i de två översta och i det vita längst ner står det "Serial". Det går inte att göra nånting, har tryckt på alla knappar som finns, inklusive on/off knappen samt hållt denna inne, utan resultat. Vill ju inte bara slita ur batteriet...
Vad är det för skitmobil jag köpt? Postad 13 August 2008 - 16:10
Håll inne on/off-knappen tills den stängs av och sen starta den igen så borde det funka. Postad 13 August 2008 - 16:15
Som jag skrev;
Hållt inne den i över en minut utan att nåt händer. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |