* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
2236 svar till detta ämne
Postad 30 September 2009 - 14:32
fackamato
-
fackamato
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Köpte en A110 med intern hårddisk. Kopplade den till datorn med en USB slave kabel och det står färdigt att användas, men finns ingen ikon någonstans i den den här datorn, hittar inte hårddisken...
Popcorn Hour kör inte Windows, dom kör Linux. Partitionerna på hårddisken är formaterade med ext3. För att läsa ext3 i windows så behöver du t.ex. http://www.fs-driver.org/
Postad 30 September 2009 - 15:04
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Går det att köra spotify i a-110?
Jag är också intresserad av att veta om det går att köra spotify i poppen på något sett. Eftersom inte spotify finns att ladda ner till linux tänker jag på andra program så som despotify osv. Någon som vet om det funkar? Har testat det där med att streama men det var alldeles för omständligt och långsamt.
Postad 30 September 2009 - 15:12
erhanx
-
erhanx
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Instalaltionen av nmt lyckades, men fortfarande hittar jag inte hårddisken, har installerat http://www.fs-driver.org/ men ändå syns inte den till.....vad gör jag för fel?
Redigerat av erhanx, 30 September 2009 - 16:08.
Postad 30 September 2009 - 21:35
saxemyr
-
saxemyr
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ja nu har ja då fått hem min PCH A-110....... Går ju inte gör bra för mig då tyvärr!!!!
Plugga i alla sladdar å sånt, uppdatera till senaste FW bla bla bla...???
Men sen när ja lagt till i datorn vilka mappar som ska delas å så så hittar PCH datorn jätte lätt via nätverket, men den ser bara 2 mappar av 4???????? Å en av mapparna är det bara MKV filer i den syns inte PCH alls...
Vad göra??? Har försökt fatta mig på detta med myihome åxå men det verkar inte som det funkar för mig heller tyvärr...
Tacksam för tips å ideèr...
Postad 30 September 2009 - 22:42
FromHelll
-
FromHelll
-
Användare
-
-
117 inlägg
någon som vet varför min popcorn hour inte vill spela upp filmer ibland? helt plötsligt när man trycker på en film så laddar den normalt och sen hoppar den bara ut i menyn igen. funkar alltid igen om man slår av den med strömknappen. grymt irriterande dock. kan det ha något med yamj att göra?
Postad 01 October 2009 - 18:19
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Är sugen på en PCH.
Har en fråga bara kan PCH´n hantera användarnamn och lösenord?
Kör Vista på datorn och ska man komma åt mapparna som jag delar ut från t.ex en annan dator så måste man ange användarnamn och lösenord.
Har försökt allt för att få Vista att dela ut mapparna utan lösen men det verkar helt omöjligt.
/Figg
Postad 01 October 2009 - 21:03
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
Tjena.. när man ska streama från en WHS-server till en popcorn hour a-110.. vad behöver man då? är det nåt program man ska installera på WHS-servern för att få det att funka? Jag kommer inte att ha nån hårddisk i popcornen utan enbart streama...
har hört om nåt samba och myihome osv men fattar inte riktigt.. vilket är bäst och stabilast?
och som sagt.. gärna en guide som går igenom alla stegen man behöver veta...
tacksam för svar
Postad 02 October 2009 - 08:11
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Har en fråga bara kan PCH´n hantera användarnamn och lösenord?
Ja.
Postad 02 October 2009 - 15:41
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Ja.
Tackar, precis det svar jag ville ha
Postad 02 October 2009 - 18:35
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
tjena... tänkte höra om nån vet om det går att få windows home server att vakna vid "wake on lan" när man trycker igång sin popcorn hour?
skulle ju vara väldigt soft om man slapp ha den igång hela tiden eller slippa starta den varje gång man ska se på nåt på popcornen...
Postad 02 October 2009 - 19:02
Ghandyone
-
Ghandyone
-
Rookie
-
6 inlägg
Jepp
jag kunde detta förut. Sen var det massa grejer som laggade och strulade med min PPH så jag lämnade in den. Efter detta har den flytit på hur bra som helst men jag kan inte hitta den längre från min dator när jag kör med USB sladd... Mycket irriterande för att föra allt över trådlösa tar sån tiiiiiiiid....har ngn tips på detta? Tacksam för svar
Postad 05 October 2009 - 06:47
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hej!
hoppas jag kan få svar och hjälp med denna fråga....
Har precis installerat senaste firmware på min nya popcorn hour a-110 men jag ser aldrig NMT apps, varken före eller efter... har även provat att tanka ner den filen som enbart innehåller det från www.popcornhour.com men då säger den att den inte hittar filen i mappen på usb-minnet... har även provat å lägga den i rooten på usb-minnet men då hittar den inget heller...
vill gärna få igång detta så man kan streama från samba lr nåt från min server...
kan tillägga att jag inte har nån intern hårddisk i popcorn hour...
tacksam för svar snarast
Redigerat av drivers, 05 October 2009 - 07:27.
Postad 05 October 2009 - 07:30
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Du kan inte installera NMT-apps om du inte har en intern hårddisk. Då har de ingenstans att kunna installera sig.
Det borde inte vara några problem att streama över SMB även utan NMT-apps, det är så de flesta gör som inte har en hårddisk kopplad till sin pop.
Postad 05 October 2009 - 07:57
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
aha okey tack för snabbt svar.. håller på å installerar myihome på servern nu så får vi se hur det funkar.. jag skriver här igen vare sig det går bra lr inte... och hoppas ni kan hjälpa om det gåt åt ****  ..
Postad 05 October 2009 - 08:18
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
vet alltså inte alls hur jag ska göra det här... på min server har jag nu installerat myihome och mappat ut dom mappar som jag har filmer och serier i som jag vill kunna välja från min popcorn hour... men hur ska jag ställa in i popcorn hour för att kunna se allt? När jag går in i nätverksdelning finns bara NFS där och när jag trycker på det så tar det ett tag sen säger den att ingen server hittades...
har även skrivit in min popcorn hours mac-adress i myihome.. finns det ingen guide som förklarar hur man går tillväga om man vill använda sig av myihome till en popcorn hour?
tacksam för svar
Postad 05 October 2009 - 08:46
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Myihome har jag aldrig orkat med att sätta mig in i, jag förstod inte riktigt vad man skulle ha den till.
Jag gjorde helt enkelt så att jag gick in i menyerna i Poppen och slog igång Samba under nätverksinställningar. Kanske inte är nödvändigt, jag vet inte om den inställningen är att Poppen ska kunna vara server eller även för att den ska kunna hitta andra enheter som pratar SMB på nätverket.
Sen delade jag ut en mapp på datorn och såg till att fil- och skrivardelning var igång där, och att ingen brandvägg eller annat låg ivägen. Och sen fungerade det, datorn kunde se poppen och tvärt om.
Postad 05 October 2009 - 08:54
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
jag har inget alternativ som heter samba.. det enda som finns under nätverk är NFS... jag vet intes hur jag ska kunna komunicera med min dator... e sjukt dåligt av popcorn hour att inte göra guider som täcker alla små som stora delar med installationer och konfigurering... jag har liksom ingen aning ens vad jag ska göra för att få nåt att funka... ska jag ställa in nåt på datorn ska jag ställa in nåt på popcornen, vart i popcornen ska jag ställa in.. hur gör jag det osv...
men blir det bra speed med samba sen om ajg skulle få det att funka då? i manualen till popcorn hour står det att det blir typ dubbelt så bra med myihome...
men som sagt, jag kan inte slå på samba eftersom det inte ens existerar på min popcorn hour...
Postad 05 October 2009 - 12:22
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
jag löste allt med myihome med lite fippel.. undrar nu om nån här använder myihome... går det att få så att när man startar poppen så kommer man in i menyerna fråm myihome direkt?
sen har jag installerat aeon skin till popcornen via myihome men när det scannar mappen med filmerna säger den att den inte hittar några, även fast jag har både Monsters Vs Aliens och Superman Batman Public Enemies i filmmappen.
Redigerat av drivers, 05 October 2009 - 16:22.
Postad 05 October 2009 - 13:59
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Om du kör HDMI ska du se till att HDMI Audio är satt på "On".
Och jag är osäker på om du kan ha ljudet satt till analogt när du skickar det via HDMI, prova att ställa det på digitalt och se om du får ljud.
Postad 05 October 2009 - 15:32
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Jaha ja.... Mitt första inlägg i den här tråden och mitt första inlägg på sidan sedan...jättelänge sedan.
Nu har jag haft min A-110 i några dagar. Att påstå att det är enkelt är f*rbannad lögn. Meckigt är bara förnamnet! Och ja, jag är teknisk, datorvan och har bakgrund inom både hemelektronik och it. Men struligt är det...
Jag har monterat in en hårddisk i maskinen och det funkar bra att kolla film.
Kruxet är att få över filmerna från laptopen... Streama är inget alternativ då jag absolut inte vill ha datorn igång. Den låter som fan och det är anledningen till att jag köpte Popcorn... Alltså måste jag flytta filerna mellan C: och Popcornsdisken. USB är inget alternativ visar det sig, det tar ju timmar... Att dela via nätverket verkade funka bättre, ett tag, men när den tankat en stund får jag error och felmeddelande "nätverksadressen ej längre giltig" eller något sådant. Att använda inbyggda torrentklienten är inte heller något alternativ, den tankar ju i max 100Kb på min 100Mb-lina. Så, nu har jag testat med FTP (filezilla) och det går bättre, men det tar fortfarande tid. (1-2Mb/s)
Gör jag rätt?
Men så till min huvudfråga:
Jag vill ju kunna bläddra mellan filmomslagen! Listan är ju suuuupertråkig. Jag har googlat, sökt, letat och testat men det går fan inget bra. Finns det överhuvudtaget någon bra och ENKEL lösning, och som funkar utan att datorn behöver vara igång? Jag vill ha ett snyggt "skin/theme" som presenterar filmlistan på ett snyggare sätt bara...
Jag hittade nåt på nätet som heter CSI. Är det något att ha?
Just det, en fråga till... Om en film är uppdelad i två eller flera delar, hur får jag den att spela dem efter varandra??
Postad 05 October 2009 - 17:40
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
jag har nu gjort efter den här guiden: http://code.google.c...epByStepInstallmen filmerna vill inte spela upp... ser snyggt ut men förstår inte varför dom inte funkar.. funkade tidigare när jag körde myihome men då fick jag inte yamj-skinsen att fungera... nån som vet vad som kan vara fel?
Postad 05 October 2009 - 18:32
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
Kan inte nån här inne skriva en utförlig guide på hur man gör för att kunna se alla filmer man har på en server i yamj-format? så att man har covers osv till alla filmer och bara behöver klicka på bilden till filmen så ska den spelas upp.. jag har fått till det så jag ser covers till filmerna men ingen film spelar upp istället... fattar inga andra guider jag läst för jag har gjort exakt som det står men funkar ändå inte... hatar att behöva sitta med den här skiten dag ut å dag in för att försöka få det att funka utan att nåt händer!
snäll kan nån som vet hur detta funkar hjälpa till...
Postad 06 October 2009 - 06:25
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
har nu även provat den här guiden: http://pch.omertron....MJ_Step_By_Step men inte fan får jag det att funka för det... måste ju fan vara nån här inne som kör med yamj å kan hjälpa till lite å förklara åtminstone... OBS HAR INGEN HDD UTAN STREAMAR...
Postad 06 October 2009 - 06:40
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Kan inte nån här inne skriva en utförlig guide på hur man gör för att kunna se alla filmer man har på en server i yamj-format? så att man har covers osv till alla filmer och bara behöver klicka på bilden till filmen så ska den spelas upp.. jag har fått till det så jag ser covers till filmerna men ingen film spelar upp istället... fattar inga andra guider jag läst för jag har gjort exakt som det står men funkar ändå inte... hatar att behöva sitta med den här skiten dag ut å dag in för att försöka få det att funka utan att nåt händer!
snäll kan nån som vet hur detta funkar hjälpa till...
Av erfarenhet så vet jag att det kan vara svårt att följa guiderna till punk och pricka och man bommar att bocka i en bock här och där. Har pillat med det mesta och kör nu UMC på min pop. Följ länken här och titta hur jag gick till väga men kom ihåg att länka till rätt mapp i UMC programmet. Jag har hårdisk i poppen som jag talar om för UMC programet att den ska skapa en mapp i där all info ska läggas och sedan länkas till film filerna. Du ska då smed hjälp av programmet bläddra dig fram till din server och programmet skapar där en mapp som kommer att kallas UMC. Skapa den inte själv. Oj har inte tid mer... måste jobba.... Men kolla här https://www.minhembi...howtopic=242602 och trixa lite det fungerar till slut. Ett slutligt tipps kan vara att prova att starta om poppen genom att dra ur strömmen när du inte får filmerna att starta. Hade själv det problemet att jag fick upp alla bilder på filmerna men det gick inte att spela upp dom. Startade då som sagt bara om poppen och det fungerade.
Postad 06 October 2009 - 07:52
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Jag har monterat in en hårddisk i maskinen och det funkar bra att kolla film. Kruxet är att få över filmerna från laptopen... Streama är inget alternativ då jag absolut inte vill ha datorn igång. Den låter som fan och det är anledningen till att jag köpte Popcorn... Alltså måste jag flytta filerna mellan C: och Popcornsdisken. USB är inget alternativ visar det sig, det tar ju timmar... Att dela via nätverket verkade funka Gör jag rätt?
Jag använder http://www.fs-driver.org/ på min laptop, kopplar ihop PCH och laptop via slave-uttaget, monterar filsystemet i popcorn på laptop och skriver direkt till PCH:s disk. Har fungerat bra de gånger jag kört så här och hastigheten blir som för USB, i runda slängar 20 mb/s. Det är bra mer än den dubbla hastigheten om man kopplar in en extern USB-disk i PCH och kopierar via PCH:s egna funktioner. En varning dock, när jag *raderat* data på ext3 filsystem på andra externa USB-diskar har det blivit konstigt. Jag har aldrig raderat något från PCH på detta sätt, bara skrivit ned.
Postad 06 October 2009 - 15:08
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har kollat lite på umc nu men får inte den ens att scanna... jag har ju ingen hdd i min popcorn å guiden avser att man har det...
men det konstiga med yamj är att jag kan klicka på index.hmt på datorn å får upp skinnet till yamj men på popcornen kommer inget alls upp när jag försöker...
Postad 06 October 2009 - 17:28
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag har kollat lite på umc nu men får inte den ens att scanna... jag har ju ingen hdd i min popcorn å guiden avser att man har det...
men det konstiga med yamj är att jag kan klicka på index.hmt på datorn å får upp skinnet till yamj men på popcornen kommer inget alls upp när jag försöker...
Ja det verka som du inte länkar rätt i varken Yamj eller UMC. I min guid har jag valt att skapa min katalog med info på hårdisken på poppen. Det du ska göra är att antingen skapa din katalog antingen på hårdisken på servern eller på din dator så att UMC kan hämta info därifrån. Det är här som det brukar strula till sig. Hittar du index filen via poppen ? Om inte får du bläddra dig fram via text ikonen i poppen och inte film ikonen men det kanske du visste?
Postad 06 October 2009 - 18:34
Ghandyone
-
Ghandyone
-
Rookie
-
6 inlägg
Jaha ja.... Mitt första inlägg i den här tråden och mitt första inlägg på sidan sedan...jättelänge sedan.
Nu har jag haft min A-110 i några dagar. Att påstå att det är enkelt är f*rbannad lögn. Meckigt är bara förnamnet! Och ja, jag är teknisk, datorvan och har bakgrund inom både hemelektronik och it. Men struligt är det... Jag har monterat in en hårddisk i maskinen och det funkar bra att kolla film. Kruxet är att få över filmerna från laptopen... Streama är inget alternativ då jag absolut inte vill ha datorn igång. Den låter som fan och det är anledningen till att jag köpte Popcorn... Alltså måste jag flytta filerna mellan C: och Popcornsdisken. USB är inget alternativ visar det sig, det tar ju timmar... Att dela via nätverket verkade funka bättre, ett tag, men när den tankat en stund får jag error och felmeddelande "nätverksadressen ej längre giltig" eller något sådant. Att använda inbyggda torrentklienten är inte heller något alternativ, den tankar ju i max 100Kb på min 100Mb-lina. Så, nu har jag testat med FTP (filezilla) och det går bättre, men det tar fortfarande tid. (1-2Mb/s) Gör jag rätt?
Men så till min huvudfråga: Jag vill ju kunna bläddra mellan filmomslagen! Listan är ju suuuupertråkig. Jag har googlat, sökt, letat och testat men det går fan inget bra. Finns det överhuvudtaget någon bra och ENKEL lösning, och som funkar utan att datorn behöver vara igång? Jag vill ha ett snyggt "skin/theme" som presenterar filmlistan på ett snyggare sätt bara...
Jag hittade nåt på nätet som heter CSI. Är det något att ha?
Just det, en fråga till... Om en film är uppdelad i två eller flera delar, hur får jag den att spela dem efter varandra??
Tryck på plyknappen så spelar den i följd, antagligen har du tryckt på runda mittenknappen och då tar den enskild fil. Samma för musiken...
Postad 07 October 2009 - 08:20
dohgren
-
dohgren
-
Rookie
-
4 inlägg
En fråga som jag letat med ljus och lykta efter svar på...
Finns det någon möjlighet att hänga upp PCH:n på väggen? Då menar jag på samma sätt som man kan göra med de flesta routrar och modem idag - med bottenplattan mot väggen. Jag vill ha den i sovrummet och har en ren vägg med en TV, vill inte kladda ner väggen med en hylla och tänkte fästa PCN:n på en sidovägg lite snyggt dolt.
Postad 07 October 2009 - 09:02
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
Ja det verka som du inte länkar rätt i varken Yamj eller UMC. I min guid har jag valt att skapa min katalog med info på hårdisken på poppen. Det du ska göra är att antingen skapa din katalog antingen på hårdisken på servern eller på din dator så att UMC kan hämta info därifrån. Det är här som det brukar strula till sig.
Hittar du index filen via poppen ? Om inte får du bläddra dig fram via text ikonen i poppen och inte film ikonen men det kanske du visste?
jo jag förstår att det är nåt med länkningen som inte funkar.. alltså jag har en massa mappar som är shared på servern... typ: photos, music, videos, software... dom ör shared automatiskt för windows home server.. och i mappen videos har jag gjort en mapp som heter filmer. jag kanske ska ta bort den mappen å lägga alla mina filmer och serier direkt i mappen videos. Sen tönkte jag en sak till.. det finns väl skins å så man kan välja typ tv-shows som en kategori så man slipper ha 2 mappar, en för filmer och en för serier att gå in i? kunde va soft å ha allt tillsammans fast dom kategoriserar sig ändå? tacksam för svar
Postad 07 October 2009 - 09:49
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
okey boys, nu har jag iaf kommit lite närmare med YAMJ. Nu när jag trycker på homeknappen så kommer jag direkt in i default skinnet till yamj å ser mina 2 filmer som jag har där för tillfället. Dock så när jag trycker på dom så står det couldn´t play och så kommer man tillbaka ut i skinnet.
Nån som vet var det kan ha gått fel?
nu har jag länkat att mina filmer ligger på D:/shares/videos och sen har jag sagt att jukebox ska ligga i D:/shares/videos och det funkar ju så att jag kommer in i skinnet, men istället kan jag inte spela nån film.
Plz help
Postad 07 October 2009 - 10:39
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Tryck på plyknappen så spelar den i följd, antagligen har du tryckt på runda mittenknappen och då tar den enskild fil. Samma för musiken...
Jaha, så enkelt... TACK TACK!
Postad 07 October 2009 - 17:49
Ghandyone
-
Ghandyone
-
Rookie
-
6 inlägg
En fråga som jag letat med ljus och lykta efter svar på...
Finns det någon möjlighet att hänga upp PCH:n på väggen? Då menar jag på samma sätt som man kan göra med de flesta routrar och modem idag - med bottenplattan mot väggen. Jag vill ha den i sovrummet och har en ren vägg med en TV, vill inte kladda ner väggen med en hylla och tänkte fästa PCN:n på en sidovägg lite snyggt dolt.
tror inte detta är en bra ide, poppens järrkontroll måste verkligen riktas rakt mot sensorn på poppn ör att funka och jag tror du kommer störa dig fett på detta om den e på väggen....
Postad 07 October 2009 - 17:57
drivers
-
drivers
-
Användare
-
-
189 inlägg
Äntligen så löste jag det  ... hoppas bara inga problem kommer senare som att det bara slutar funka lr nå skit.. iaf så gjorde jag så att jag mappade upp min dator vi nätverksdelning i menyn på popcorn.. jag delade där ut mappen där alla mina filmer ligger och döpte delningen till samma namn som utdelningsmappen på min server, vilket var Videos. Sen installerade jag YAMJ som alla guider visar hur man gör... sen körde jag YAMJ gui och valde D:/shares/videos där alla mina filmer ligger. Sen valde jag samma mapp för att lägga jukeboxen. Och sen laddade jag ner NMT-Mediafinder ( http://www.treasure-...MediaFinder.exe ) och kopierade den strängen för Network Share som kom fram, vilket för mig var: <nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Videos/</nmtpath> Och klistrade sedan in den i filen My_Library.xml mellan <nmtpath> och </nmtpath> ändelserna. Sedan gick jag in i popcorn-menyn och valde source på fjärrkontrollen och valde sedan Videos som jag döpte min inställning till och vipps så kommer jag in i YAMJ-skinnet. Sen väljer jag en film som visas där och trycker på play, och det funkar  ... blev riktigt lättad nu att jag för en gångs skulle fått skiten att funka. Efter mycket trubbel. nu blire filmtajm...
Postad 08 October 2009 - 06:24
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
Äntligen så löste jag det ... hoppas bara inga problem kommer senare som att det bara slutar funka lr nå skit..
iaf så gjorde jag så att jag mappade upp min dator vi nätverksdelning i menyn på popcorn.. jag delade där ut mappen där alla mina filmer ligger och döpte delningen till samma namn som utdelningsmappen på min server, vilket var Videos. Sen installerade jag YAMJ som alla guider visar hur man gör... sen körde jag YAMJ gui och valde D:/shares/videos där alla mina filmer ligger. Sen valde jag samma mapp för att lägga jukeboxen. Och sen laddade jag ner NMT-Mediafinder ( http://www.treasure-...MediaFinder.exe ) och kopierade den strängen för Network Share som kom fram, vilket för mig var: <nmtpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/Videos/</nmtpath> Och klistrade sedan in den i filen My_Library.xml mellan <nmtpath> och </nmtpath> ändelserna. Sedan gick jag in i popcorn-menyn och valde source på fjärrkontrollen och valde sedan Videos som jag döpte min inställning till och vipps så kommer jag in i YAMJ-skinnet. Sen väljer jag en film som visas där och trycker på play, och det funkar ... blev riktigt lättad nu att jag för en gångs skulle fått skiten att funka. Efter mycket trubbel.
nu blire filmtajm...
Kul !!! Jag höll på på samma vis innan jag fick allt att fungera. Gratulerar
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 08 October 2009 - 13:47.
Postad 08 October 2009 - 13:05
dohgren
-
dohgren
-
Rookie
-
4 inlägg
tror inte detta är en bra ide, poppens järrkontroll måste verkligen riktas rakt mot sensorn på poppn ör att funka och jag tror du kommer störa dig fett på detta om den e på väggen....
Tack för infon! Utan att jag är någon konstnär så försöker jag illustrera hur jag hade tänkt sätta upp den. I framkant är sängen, på väggen rakt fram TV och till höger på väggen är PCH:n.
pch.png 1.85K
0 Antal nerladdningarDenna lösning kommer inte att fungera pga fjärrkontrollen då? Funkar det bättre med C-200 då som kör RF eller är A-110 bättre än A-100 när det gäller IR? Tack för ett suveränt forum!
Postad 10 October 2009 - 10:46
Ghandyone
-
Ghandyone
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack för infon! Utan att jag är någon konstnär så försöker jag illustrera hur jag hade tänkt sätta upp den. I framkant är sängen, på väggen rakt fram TV och till höger på väggen är PCH:n.
pch.png 1.85K
0 Antal nerladdningar
Denna lösning kommer inte att fungera pga fjärrkontrollen då? Funkar det bättre med C-200 då som kör RF eller är A-110 bättre än A-100 när det gäller IR?
Tack för ett suveränt forum!
Jo det där borde ju fungera. Prova först at placera den så och se efter. Lycka till!
Postad 11 October 2009 - 13:31
Beffa
-
Beffa
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har en nyinköpt NMT som jag skaffat YAMJ på och börjat lägga in filmer. Har nu lagt in en 1080p Bluray film som först vägra starta, alla covers e snygga och så. Får inte upp någon could play utan den skiftar om som den e på väg att spela sen kommer man tillbaka till skinet. Fler som har problem men mkv filmer? OBS! Jag fick filmen att funka en gång sen när jag gick ur och skulle testa igen så samma. Har en 47" Philips Full HD 1080p.
Har läst men måste fråga ändå om video output, vad ska man sätta egentligen, ska man ha någon sync?
Jag kör 1080p 60Hz sen pal/ntfs/24 på sync efter vad jag läst. Tack!
Postad 14 October 2009 - 21:56
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag har alltid kört med videosignalen: 1080p 23,976 hz och framerate sync: NTSC/PAL/24p. Problemet med den inställningen är när jag kollar iso och img-filmer så hackar bilder vid snabba rörelser. (Mkv-filer har alltid funkat bra med den inställningen.) Jag testade då att ställa in videosignalen på 50hz istället. Då fungerar både mkv-filer och iso, img-filer utan hack. Min fråga är då om jag kan fortsätta med denna inställning eller förlorar jag bildkvalité på något vis eller förstör tv:n? Jag är ganska värdelös på detta området så jag måste kolla läget. Jag har en tv vid namn: 47lg7000.
Redigerat av Belsebubnoone, 14 October 2009 - 21:57.
Postad 15 October 2009 - 01:05
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag brukar alltid ställa om utfrekvensen efter vad jag ska kika på, funkar bäst.
Men funkar det med 50Hz som du säger så kör på det.
Ska väl rätta mig själv, brukade ställa om, min 110a dog här om dagen.
Har inte hunnit undersöka om det är den externa traffon eller någon komponent i Poppen som gått men död är den.
Ska bli intressant och se hur MM sköter garantiärenden.
Postad 15 October 2009 - 09:11
marw77
-
marw77
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är det någon som använder sin A-110 som en Nas? Har läst att det skall gå men jag vill höra användares kommentarer.
En annan fundering som jag har är om det går att koppla in ex mobil som har DLNA stöd. Någon som har testat.
/M
Postad 15 October 2009 - 09:53
Belsebubnoone
-
Belsebubnoone
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag brukar alltid ställa om utfrekvensen efter vad jag ska kika på, funkar bäst. Men funkar det med 50Hz som du säger så kör på det.
Ska väl rätta mig själv, brukade ställa om, min 110a dog här om dagen. Har inte hunnit undersöka om det är den externa traffon eller någon komponent i Poppen som gått men död är den.
Ska bli intressant och se hur MM sköter garantiärenden.
Tråkigt att höra. Hoppas det löser sig med garantin. Ok, men om jag kollar på en 1080p-film med 50 eller 60 hz. Jag får inte sämre bildkvalité eller något om jag istället skulle köra med 23,976 hz eller att tv:n tar skada av att visa den signalen om den nu är byggd för att visa någon annan signal?
Postad 15 October 2009 - 10:21
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2014 inlägg
Är det någon som använder sin A-110 som en Nas? Har läst att det skall gå men jag vill höra användares kommentarer.
Ja, jag använder den som NAS. Den är klart bättre än den Lacie Network space jag hade tidigare och ligger runt 4MB/s hemma hos mig och är stabil och bra. Däremot ligger den långt efter "riktiga" NAS-enheter, som QNAP och Synologys modeller i prestanda.
Postad 15 October 2009 - 14:33
Litecore
-
Litecore
-
Användare
-
-
244 inlägg
jag har fått ett mycket märkligt problem efter ett tags användande av min PCH A-110..
köpte den begagnad men det var inga problem alls, uppdaterade till senaste drivisarna
och parade ihop det med min NAS (d-link DNS-313 med en WD 1GBdisk) och allt funkade
hur bra som helst från start. jag kommer åt nasen från min datorn också, vista 64bit,
så det är inga fel i nätverket men sen igårkväll kan jag inte starta nåt från poppen !
trycker "play" och den blir svart en sekund och sen ser man buffering i nån millisekund
och sen hoppar den tillbaka till listan. spelar ingen roll om det är högupplöst eller inte
eller om det är en film eller ett avsnitt av en serie.. INGET vill starta längre trots att
jag kommer åt allt från datorn och varje fil jag testat funkar hur bra som helst där..
nån som har tips på hur man får ordning på det här? jag har ingen disk i själva pch:n
utan streamar allt från nasen men det ska väl inte spela nån roll eller? SNELA JELP :/
Postad 15 October 2009 - 14:37
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Sådär hade jag också lite då och då.
När jag hade alla filmer på datorn brukade jag starta om datorn och allt blev bra men nu blev det likadant med servern.
Prova att spela upp något mindre, en .avi-film eller något.
Dom funkar alltid utan problem för mig och efter det så funkar .mkv också.
Jag skulle också hemskt gärna vilja veta vad det är.
Postad 15 October 2009 - 16:39
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
jag har fått ett mycket märkligt problem efter ett tags användande av min PCH A-110.. köpte den begagnad men det var inga problem alls, uppdaterade till senaste drivisarna och parade ihop det med min NAS (d-link DNS-313 med en WD 1GBdisk) och allt funkade hur bra som helst från start. jag kommer åt nasen från min datorn också, vista 64bit, så det är inga fel i nätverket men sen igårkväll kan jag inte starta nåt från poppen !
trycker "play" och den blir svart en sekund och sen ser man buffering i nån millisekund och sen hoppar den tillbaka till listan. spelar ingen roll om det är högupplöst eller inte eller om det är en film eller ett avsnitt av en serie.. INGET vill starta längre trots att jag kommer åt allt från datorn och varje fil jag testat funkar hur bra som helst där..
nån som har tips på hur man får ordning på det här? jag har ingen disk i själva pch:n utan streamar allt från nasen men det ska väl inte spela nån roll eller? SNELA JELP :/
Dra ur stömmen och starta om poppen
Postad 15 October 2009 - 21:29
Litecore
-
Litecore
-
Användare
-
-
244 inlägg
Dra ur stömmen och starta om poppen
det funkade.. däremot fick jag problem med att mappa upp NASen i nätverket efter att jag startade om datorn. först vägrade den att ens hitta dns-313 men efter lite meck kom den upp. då börjar vista fråga om drivrutiner som behövs tydligen men det spelar ingen roll om jag ber datorn leta på nätet eller om jag lägger i cd-skivan. till slut tog jag hem ett program från d-links hemsida "Easy Search Utility" som verkar ha ordnat upp allt. den hittade nasen, mappade den och allt är frid och fröjd igen ;P jävfla krångel det här, fattar inte att det fungerade så bra från början istället dock.. det enda jag irriterar mig på nu är att jag har dubbla ikoner i nätverket för nasen;  allt verkar funka som det ska till 100% igen men kan man ta bort den ändå kanske ?
Postad 16 October 2009 - 08:09
Unregistered1fbed4ce
-
Unregistered1fbed4ce
-
Användare
-
-
131 inlägg
det funkade.. däremot fick jag problem med att mappa upp NASen i nätverket efter att jag startade om datorn. först vägrade den att ens hitta dns-313 men efter lite meck kom den upp. då börjar vista fråga om drivrutiner som behövs tydligen men det spelar ingen roll om jag ber datorn leta på nätet eller om jag lägger i cd-skivan. till slut tog jag hem ett program från d-links hemsida "Easy Search Utility" som verkar ha ordnat upp allt. den hittade nasen, mappade den och allt är frid och fröjd igen ;P jävfla krångel det här, fattar inte att det fungerade så bra från början istället dock.. det enda jag irriterar mig på nu är att jag har dubbla ikoner i nätverket för nasen;

allt verkar funka som det ska till 100% igen men kan man ta bort den ändå kanske ? 
Ja inte kan man ha det på det viset  . Ta bort den... ska inte vara några problem.
Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 16 October 2009 - 08:16.
Postad 16 October 2009 - 11:23
TvGeekojaa
-
TvGeekojaa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Håller på att bli tokig, installarade ladda ner Ext2IFS 1 11a.exe till min hp laptop med vista 32bit,
och sedan har jag gått in i popcorn tryckt på network share skapat en profil.
Gått in i NMT applications, gjort ett device name där och password.
Allt står på running, dvs myiHome server , ftp server.
Kopplat in usb från dator till popcorn. Nätverketi laptopen är igång. Även i popcornen är nätverksladd i.
När jag nu skall hitta min sata-hårdisk som är installerad i popcornen med min dator , via kontrollpanel- IFS drives Control panel, så hittar jag bara laptoppens hårdisk i ntfs.
Har stäng av alla brandväggar i datorn, men fattar inte vad detta kan bero på?.
Går ju fan på 1.5 timme att 4 kopiera filmer också från en extren hd till den inbyggda i popcornen.
Gråter blod.
Postad 16 October 2009 - 13:31
Unregistered39219
-
Unregistered39219
-
Användare
-
-
108 inlägg
Håller på att bli tokig, installarade ladda ner Ext2IFS 1 11a.exe till min hp laptop med vista 32bit, och sedan har jag gått in i popcorn tryckt på network share skapat en profil. Gått in i NMT applications, gjort ett device name där och password. Allt står på running, dvs myiHome server , ftp server. Kopplat in usb från dator till popcorn. Nätverketi laptopen är igång. Även i popcornen är nätverksladd i. När jag nu skall hitta min sata-hårdisk som är installerad i popcornen med min dator , via kontrollpanel- IFS drives Control panel, så hittar jag bara laptoppens hårdisk i ntfs. Har stäng av alla brandväggar i datorn, men fattar inte vad detta kan bero på?. Går ju fan på 1.5 timme att 4 kopiera filmer också från en extren hd till den inbyggda i popcornen. Gråter blod.
Nu ska jag inte svära på att jag har rätt, för jag är hyfsat nybörjare på den här maskinen... Men, är det inte så att när man ansluter via USB så fimpas nätverksfunktionerna liksom, den interna hårddisken kopplas ur och den hamnar i "extern usb-disk-läge" typ.. ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|