Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den stora Kult/B-films tråden!

3302 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 augusti 2011 - 13:27

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0
Jag väntar på Synapse utgåvorna istället.

Postad 25 augusti 2011 - 10:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Elite Entertainment gör en comeback och släpper bl.a. "Deadly Spawn" på BD i en Millenium Edition utgåva framöver :D

http://mvdb2b.com/s/...mEdition/EE7729

Återkommer med mer info om den när det dykt upp ett releasedatum.

Postad 27 augusti 2011 - 11:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Smyger in en DVD recension av Scorpions utgåvan av "Final Exam" som enligt bildjämförelserna är en REJÄL uppgradering mot BCI utgångna version som släpptes 2008 :)

http://horrordigital...p?articleid=911

BCI utgåvan har redan sjunkigt rejält i pris på Ebay :)

Synd bara att Scorpion inte vågat sig in på BD marknaden än, men detta duger MYCKET gott så länge :P

Postad 29 augusti 2011 - 21:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Idag trillade Shiek Shows "Devil Dog" in, och det blev haksläpp när jag såg bilden. Helt otroligt att en gammal TV skräckis från 70-talet bevarats och mastrats så väl :)

Inga problem med video noise eller DNR.

Efter ett par redigt mediokra släpp av italienska rullar, så har dom ändå bevisat att dom kan leverera en topp release så länge som dom håller sig till amerikanska klassikers.

Hoppas vi kan få lika fina releaser av t.ex. "Don´t go in the House" och "Just Before Dawn" framöver :)

Postad 30 augusti 2011 - 09:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
För er som inte kan köra reg A filmer, så släpper Optimum "HENRY - PORTRAIT OF A SERIAL KILLER" på BD i England den 24:e oktober :)

Filmen är sedan 2003 helt oklippt i England.

Special features:

Portrait: The Making of Henry: Portrait of a Serial Killer
The Serial Killers: Henry Lee Lucas
Interview with Director John McNaughton
John McNaughton in conversation with Nigel Floyd
Censorship History
Deleted Scenes and Outtakes with commentary by John McNaughton
Stills Gallery
Original storyboards
Trailer

Lite info om Lionsgates kommande Evil Dead 2 utgåva:

Lionsgate is planning a special 25th Anniversary Blu-ray edition of Evil Dead II: Dead by Dawn. Director Sam Raimi's sequel to his 1981 cult horror classic The Evil Dead, the film follows the increasingly surreal adventures of Ash (Bruce Campbell, Army of Darkness) as he combats soul-devouring Deadites from an isolated forest cabin.

Lionsgate's Blu-ray of Evil Dead II: Dead by Dawn features a roster of newly-produced supplementary materials. Early reports indicate that these materials include the following:

All-new audio commentary with cast/crew
All-new Swallowed Souls: The Making of Evil Dead II documentary
All-new Road to Wadesboro: The Location of Evil Dead II featurette
All-new Cabin Fever: Behind the Scenes of Evil Dead II" featurette
All-new Evil Dead II interactive archive, featuring production stills, marketing materials, production stills, and early effects tests
Vintage featurettes and behind-the-scenes footage
TV spots and trailers

Furthermore, while the studio has not yet confirmed the technical specifications for the Blu-ray, Red Shirt Pictures' Michael Felsher told Fangoria Magazine in a recent interview that "Lionsgate is aware of how dissatisfied people were with the transfer on the previous Evil Dead II Blu-ray, and are taking steps to solve that issue for the new edition."

The 25th Anniversary Edition of Evil Dead II: Dead by Dawn is expected to street on November 15th.

OCH sist men inte minst, lite info om kommande "Dark Night of the Scarecrow" :)

Independent distributors VCI Entertainment have detailed their upcoming Blu-ray release of Frank De Felitta's cult film Dark Night of the Scarecrow (1981), starring Charles Durning, Tonya Crowe, Larry Drake, and Lane Smith. The film will be available for purchase on October 11th.

Special features:

Director & Writer Commentary
Daniel Griffith Documentary
Q&A with Larry Drake
Tonya Crowe & J. D. Feigelson
CBS Network World Premiere Promo
Rebroadcast Promo
Behind the Scenes Photo Gallery

When young Marylee Williams (Tonya Crowe) is found viciously mauled, all hell breaks loose in her small rural town. Officious postmaster Otis P. Hazelrigg (Charles Durning) leads a gang of bigots in pursuit of the suspect: her mentally challenged friend Bubba Ritter (Larry Drake). Finding him hiding inside a scarecrow, they exact brutal mob "justice"...only to discover a tragic mistake! Now a strange apparition stalks the land seeking each of them out, as the legend of the Scarecrow begins.

Redigerat av Svante Skoog, 30 augusti 2011 - 09:52.

Postad 30 augusti 2011 - 19:05

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Svante Skoog: Är Henry släppt än på region A? Har fattat det som att den ska komma men inte är släppt på verken A eller B än.

Hmm glöm min fråga om den va släppt på region A :) den kom ju 2009 :)

Redigerat av Flash78, 30 augusti 2011 - 19:09.

Postad 30 augusti 2011 - 19:08

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1 923 inlägg
  • 0
Flash78: 2009 släppte Dark Sky denna på Region A

Postad 30 augusti 2011 - 19:10

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Jo såg precis det Usit :)

Postad 31 augusti 2011 - 10:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
VARNING!!!
Kommande BD släpp från Image, som Hills Have Eyes (precis som den tyska som Henke nämnde), Hellraiser 2 m.m. verkar, likt de tidiga Optimum utgåvorna (Escape from NY m.m.) i England, vara upscales. :)

Här är två bilder från Image discen, följt av tre bilder från HDTV 1080i versionen som sparkar rumpa med Image disken.

Image:
Bifogad fil  hellbound3.jpg   755,62K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hellbound1.jpg   839,26K   0 Antal nerladdningar

HDTV:
Bifogad fil  hell2HD.png   1,97MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hell2HD2.png   1,72MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hell2HD3.png   1,68MB   0 Antal nerladdningar

Behåll DVD versionerna. ;)
Sånt här ska man fan inte stödja. Gör om och gör rätt Image!
Kanske finns en anledning till att Anchor Bay sålde rättigheterna till filmerna så dom slapp få ta all skit från fansen igen :P

Redigerat av Svante Skoog, 31 augusti 2011 - 10:59.

Postad 31 augusti 2011 - 11:35

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Usch ser löjligt soft ut där på Hellraiser 2. Pinsamt av Image som annars gjort bra grejer på laserdisc tiden. Blir intressant och se jämförelser mot den tyska och kommande japanska. Förhoppningsvis kanske japan gör rätt då de ofta gör egna versioner medans US/EU kopierar varann. Har dock hdtv versionen också men hade helst velat ha den bra på skiva. Vore kul och se exakta bildjämförelser men det kommer nog snart på diverse forum.

Redigerat av wesslan, 31 augusti 2011 - 11:36.

Postad 31 augusti 2011 - 13:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Jag tror den japanska är den att satsa på.

Tyskarna lär köra på med Upscales dom med. Speciellt som den tyska "Hills Have Eyes" verkar va samma master som den Image nu släpper, tyvärr.
Verkar va samma sak i Tyskland som i Hong Kong, jäkligt mycket uppskalningar när det gäller kultfilmerna.
"Scanners" var ännu ett tyskt släpp som var så horribel att den gamla MGM DVD:n såg ut som äkta HD i jämförelse.

De bolag som släpper uppskalningar på BD, borde få sin licens indragen.

Postad 31 augusti 2011 - 15:33

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Hittade nån recension av en tysk limited utgåva av Hellraiser och hellraiser 2 på youtube.

Hellraiser fick jättebra medans Hellraiser 2 fick mindre bra även där.

Jäkligt trista nyheter men bättre att läsa dem än att upptäcka dem när skivan ligger i spelaren....

Postad 31 augusti 2011 - 15:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Ja precis!

Det gäller att va extra försiktig nu under denna generationen, speciellt som Blu-Ray inte kan gömma de brister en DVD kunde.

Postad 31 augusti 2011 - 16:32

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Ovanstående bilder ser ju riktigt bra ut jämfört med min Escape From New York...!!!! :)

Postad 31 augusti 2011 - 20:05

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Tack för varningen svante. Riktigt tråkiga nyheter :)

Det brukar se bra ut uppskalat men det är inte rätt.

Postad 01 september 2011 - 09:13

breakdawn
  • breakdawn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fright Night (1985) Kommer att släppas i USA den 13e Dec. Utgåvan kommer va limiterad till 3000ex.

"According to a statement released by Twilight Time, only 3000 units of each title will be produced, aimed at the collector/classic film aficionado market, and available exclusively online through http://www.screenarchives.com, the nation's largest independent distributor of specialty soundtracks.

The November 8th Blu-ray debut of director Cy Endfield's and special effects master Ray Harryhausen's 1961 science fiction/fantasy classic, Mysterious Island, will be followed by a new release on the first Tuesday of each month. Scheduled follow-up on December 13th is the original Fright Night (1985), the horror/comedy cult favorite written and directed by Tom Holland and starring Chris Sarandon and Roddy McDowall. "

En sjukt skön och campy film som jag bara måste ha.

Postad 01 september 2011 - 10:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Fright Night är helt klart en av mina topp 20 skräckfilmer :)
Såg trailern för nyinspelningen på bio, och den ser så horribelt usel ut i jämförelse (surprise, surprise), helt utan den sköna gothiska känsla och looken som originalet hade.

Ser på forumen att många gnäller på priset som verkar hamna runt 40 dollar.
MEN då får man tänka på att detta är hårt limiterat och släppt av ett independent bolag som inte kan fila på priserna som ett major bolag kan. Och jämfört med t.ex. MGM och Warners jäkla MOD skivor, brända på DVD-R, så är detta äkta pressade skivor.

40 dollar är en fis i rymden jämfört vad man betalat för svåråtkomliga filmer förr på VHS, LD och DVD :P

Gött att dom även släpper "Mysterious Island" ;)

Bolag som detta är räddningen för oss kult fans nu för tiden då de stora bolagen själva inte är så villiga längre att släppa klassikerna ur sin katalog, till skillnad mot för 5-10 år sedan på DVD då dom öste ut allt dom hade.

Som sagt, ett givet köp :P

Redigerat av Svante Skoog, 01 september 2011 - 10:15.

Postad 01 september 2011 - 11:55

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Hills have eyes :rolleyes:
Postad bild
Postad bild

Postad 01 september 2011 - 12:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Å fy fan! Har dom skalat upp den gamla pre-cert VHS:n månne? :rolleyes:

Hela bilden är ju som en redigt ful artefakt!

Vart fick dom tag på mastern? I nån public domain låda?

Speciellt bild två ser ut som en misslyckad PAL till NTSC kovertering, med skön ghosting ;)

Redigerat av Svante Skoog, 01 september 2011 - 12:48.

Postad 01 september 2011 - 16:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Här kommer två fina bilder till från denna horribla disc:

Bifogad fil  hills8.png   1,79MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  hills9.png   1,53MB   1 Antal nerladdningar

Zooma in och kolla kanterna på den övre bilden med gubben, längs både sidokanten och kanten vid de svarta remsorna så syns 2-3 spöklinjer i stil med VHS.
Än en gång, behåll DVD:n :rolleyes:

Redigerat av Svante Skoog, 01 september 2011 - 16:34.

Postad 01 september 2011 - 17:03

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Tråkigt men det är väl bara att hålla tillgodo med den gamla DVD´n.... och nyinspelningarna på BD i brist på annat tills vidare...!

Bild no 2 av Henke ser ju ut som en 12:e generations sönderkopierad VHS... :rolleyes: ;)

Postad 01 september 2011 - 17:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Jepp, jag ångrar just nu starkt att jag sålde av en hög med Anchor Bay DVD:s när nyheten kom att dom skulle börja släppa film på BD.

Jag borde väntat tills jag sett recensioner av BD versionerna...

Oh well, Anchor Bay DVD utgåvorna går att hitta dyngbilligt på Amazon så jag kan samla ihop dom igen :rolleyes:

Postad 01 september 2011 - 18:49

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
var det någon här som köpte Darkman och vågar uttala sig om hur utgåvan är??

Säljs tämligen billigt på PlanetAxel atm.

Postad 01 september 2011 - 19:05

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 687 inlägg
  • 0

var det någon här som köpte Darkman och vågar uttala sig om hur utgåvan är??

Säljs tämligen billigt på PlanetAxel atm.

Har inte den själv, men jag hittade några screenshots:

http://www.imagebam..../fe287885707558
http://www.imagebam..../aaf4a685707571
http://www.imagebam..../e9451f85707537
http://www.imagebam..../bfbde585707524

Postad 01 september 2011 - 21:22

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Hmm nya US disken med Hellraiser ser inte nå vidare kul ut. Trodde givetvis att det skulle vara exakt samma master som gamla Anchor Bays men denna jämförelse mellan AB dvd och Images Blu-ray får en att undra. Även Ljudspåret är ändrat. Gillar INTE hudfärgerna i den nya.

AVC 27958 kbps Dolby TrueHD 5.1 1349 kbps 16-bit BD50 (Anchor Bay)
AVC 19970 kbps DTS-HD MA 2216 kbps 16-bit BD25 (nya Image disken)

Dvdbeavers recension

Redigerat av wesslan, 01 september 2011 - 21:24.

Postad 01 september 2011 - 22:01

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Svante: Jag skummade igenom tråden för att hitta din recetion av The New York Ripper men hittade inte den.

Postad 01 september 2011 - 22:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Blue Undergrounds "!0th Victim" på BD :rolleyes:

http://www.dvdbeaver...10th_victim.htm

Ser redigt fin ut ;)

Fast är det bara jag som tycker att t.ex. bilden där han kollar genom persiennerna ser stämningsfullare ut på den gamla DVD:n? Blue-Underground har fått lite av en ful ovana på senaste tiden, enligt mig, att ljusa upp scener som ska utspela sig i dämpad belysning. Detta började redan när dom släppte Zombie på DVD, där scener som skulle utspela sig i svag belysning plötsligt ser ut att blivit belysta av dagsljus :D

Nåväl, hellre detta än att dom ändrat färgschemat till den mint blå/gröna tonen som blivit så populär när man mastrar om filmer idag för att ge dom en "modern" look :rolleyes:

Hoppas på att Torso blir lika fin framöver ;)

Postad 01 september 2011 - 22:08

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0

Svante: Jag skummade igenom tråden för att hitta din recetion av The New York Ripper men hittade inte den.

Hmmm...minns faktiskt inte om jag skrev en recension av den, eller om det bara blev nåt litet omdöme.
Ska se om jag kan gräva fram det :rolleyes:

Edit: Det var tyvärr bara ett litet omdöme: ;)

https://www.minhembi...s...t&p=2631433

Redigerat av Svante Skoog, 01 september 2011 - 22:13.

Postad 01 september 2011 - 22:18

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Tack, ska skumma igenom lite recentionener innan ja lägger vantarna på den tänkte jag. Vill inte köpa grisen i säcken när det gäller bild o ljud :rolleyes:

Postad 01 september 2011 - 22:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
New York Ripper ser helt fantastisk ut, så den behöver du inte oroa dig för :rolleyes:

Postad 01 september 2011 - 22:37

breakdawn
  • breakdawn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Så om mina beräkningar stämmer så vill jag köpa följande filmer på Blu-ray de kommande månaderna:

Dark Night Of The Scarecrow
Brain Dead (Dead Alive)
Basket Case
Frankenhooker
Zombie
House By The Cemetery
Fright Night
The Exterminator
Cannibal Holocaust
Maniac Cop (Arrow eller Synapse är frågan, Synapse saknar ju ENG subtitles vilket kan va skönt å falla tillbaks på)
Halloween II 30th anniv.
Evil Dead II Re-release
Nightmare on Elm Street-Boxen UK

Missat någon kultskräckis?

PLUS alla sk. Mainstreamsläpp man ska köpa. Ibland suger det för plånboken att ha en bred filmsmak.

Svante: Hur är det tyska släppet på Dellamorte Dellamore? Älskar den filmen och visste faktiskt inte om att den va släppt på BD överhuvudtaget. Den är visst det i GER och ITA.

Postad 02 september 2011 - 17:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Kommer tyvärr inte ihåg hur kvalitén var på det tyska släppet, ska se om jag finner infon om den igen.
Det italienska ska dock se snuskigt fin ut :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 02 september 2011 - 17:19.

Postad 02 september 2011 - 19:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
DVDBeaver recenserar "Hills Have Eyes":
http://www.dvdbeaver...yes_blu-ray.htm

Ingen uppgradering alls, och 16mm grainet är bara en gröt av artefakter.
Det här är banne mig skamligt.
Image har bara återanvänt det gamla D1 bandet som dom använde till DVD:n. Hade dom gått tillbaks till 16mm kopian så hade det kunnat bli riktigt bra istället.
Dom borde gett Synapse rättigheterna istället, då dom förvandlade en misshandlad 16mm kopia av "Dorm that Dripped Blood" till nåt otroligt bra i jämförelse.

Suck....

Postad 02 september 2011 - 19:31

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Ärligt jag såg ingen skildnad på dvdn och bdn av the hills have eyes. :lol:

Postad 02 september 2011 - 19:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag har sett några avsnitt av serien High School of the Dead. Lite fånig men ganska underhållande faktiskt. :lol:
Inget man blir särskilt rädd av dock. Rätt mycket splatter och en massa tuttar och trosor. :lol:

Postad bild

Postad 02 september 2011 - 20:04

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Jepp, den är riktigt underhållande banne mig :lol:
Och som du säger många snygga vinklar för att fånga så många rumpor och bröst som möjligt :lol:

Så här borde "Walking Dead" ha varit :D

Postad 02 september 2011 - 23:08

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6 349 inlägg
  • 0
Är det anime?

Postad 03 september 2011 - 00:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Jepp, redigt snyggt gjord med bra splatter och action, samt redigt mycket snusk med skoltjejer :lol: höhöhöhö

Fast allvarligt talat, bra story och bra allvar emellanåt. Så trots Anime, en av de bättre Zombie "filmerna" på länge.
Detta är vad George A. Romero borde ha gjort idag av sin "serie".

Postad 03 september 2011 - 08:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
j*vlar vad jag hatar när folk ska försvara skitutgåvor på Blu-Ray.

Läs bara denna kommentar från en tomte på Horrordigital.com:

"Its shot on Super 16... IE, the Blu-ray looks like the negative as Super 16 really only captures DVD levels of detail when you get down to it. (Though the actual negative has the capacity for more, when you factor in lenses, exposure, etc it doesn't.)
The Blu-ray SHOULD look much better in motion as it should capture the character and movement of the grain. It should look very film-like projected on a large screen or viewed on a sizeable LCD/PDP. That of course assumes that DNR has not applied and that the meager bit-rate is high enough. "

Super 16mm har inga fler detaljer än en DVD?
The Walking Dead är skjuten på Super 16mm :lol:
T.o.m. Super 8mm är skarpare än den där D1 mastern dom skalat upp till "Hills" BD:n.

Folk är ju så j*vla lättlurade att dom köper vilken skit som helst bara det är en Blu-Ray logga på omslaget :D

Det gör mig samtidigt så förbannad, när folk ser vilken skit det är, och ÄNDÅ köper skivorna. Om folk istället ger fan i att köpa dom så kanske bolagen börjar inse att dom inte kan fuska med medioker kvalité.

Men, men, vill dom bränna pengar på en icke befintlig uppgradering i bild så... :lol:

Postad 03 september 2011 - 08:28

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Detta är dock vad Bävern skriver om "Hills....."

ADDITION: Image Entertainment "Midnight Madness Series" - Region 'A' - Blu-ray - September 11': You can't improve beyond the original source - in this case Super 16. This is the 'nature of the beast'. The 1080P transfer shows more textures and grain than the DVD. It looks as I expected - and it is predictably 'rough'. Colors support the SD and it wouldn't surprise me if they are from the same D1 - assuming the DVD was HD transferred as well. The image has been 'restored' and there is no excessive damage - hardly any scratches. The Hills Have Eyes will never looks crisp and detailed but for fans of heavy, textured, grain this can be a treat. It appears to be giving the best it can for an authentic, original appearance. I doubt the visuals would have benefited from dual-layering or a marginally high bitrate as the grain is widely spaced but not overly clumpy.

Trodde faktiskt de var mer seriösa än så.

Besvikelserna kom i klump denna veckan....

Postad 03 september 2011 - 08:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Ja, Bävern pratar i nattmössan som vanligt.
Det räcker bara att kolla på "Evil Dead" och "Dorm..." för att se hur bra 16mm kan se ut även om det är lågbudget produktioner.

Bävern duger bara till att kolla screenshots, då han ofta missar uppenbara saker som DNR och EE.
Men han skriver väl det som bolagen vill läsa så han kan fortsätta få skivor från dom :lol:

Postad 03 september 2011 - 08:43

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Ligger nog tyvärr väldigt mycket i det.

Som tur är finns det ju diverse forum som ger en mer nyanserad bild av vad de försöker kränga till oss.

Läste just att någon dragit ner upplösningen på BDn till samma som dvdn och det finns tydligen skillnader på dem.
Men han har ännu inte visat vad det är för skillnader.

Plötsligt känns det som ABs utgåvor fick mer skit än de förtjänade.

Postad 03 september 2011 - 09:31

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
Ja, AB var ju rena Criterion i jämförelse :lol:

Postad 04 september 2011 - 23:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
"Basket Case" går nu att boka för ynka 77 spänn på Planet Axel :)
http://www.planetaxe...381733556?upd=1

Postad 05 september 2011 - 05:13

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Axel har dock ändrat sin frakt rätt rejält vilket gör att man får räkna en hel del för o få fram det slutgiltiga priset.

Verkar dock som tullpriset är konstant.

Postad 05 september 2011 - 07:35

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Lite fult av dem, de sänkte de flesta filmerna i min wishlist med allt från 5% till 15% nu med ändringen men gissar att frakt+tull är mer än tidigare 20kr per film?

Postad 05 september 2011 - 10:57

breakdawn
  • breakdawn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Basket Case> IMAGE. Vågar man blindköpa fler gamla skräckfilmer som släpps av IMAGE?

Efter den horribla utgåvan (IMO) av The Hills Have Eyes!!?

Fan va besviken ja blir om dem fuckar upp Dead Heat mm mm.

Lite fult av dem, de sänkte de flesta filmerna i min wishlist med allt från 5% till 15% nu med ändringen men gissar att frakt+tull är mer än tidigare 20kr per film?

Nej!! Det är ingen VAT eller Tull. Bara frakten läggs på, vilket gör att tex Basket Case hamnar på 95 SEK inkl frak, ist för tidigare 110SEK. Så visst är priset sänkt alltid.

Redigerat av breakdawn, 05 september 2011 - 11:04.

Postad 05 september 2011 - 15:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0
"Basket Case" behöver ni inte oroa er för, det är bara "New World Pictures" katalogen som de köpte av Anchor Bay som varit riktig skit hittills.

"Basket Case" är nyremastrad från original materialet av regissören själv och verkar bli i toppklass ;)

Allt från Image är INTE skit. "Twilight Zone" TV serien t.ex. ser nyinspelad ut, "Assault on Precinct 13" är också av haksläpp kvalité m.m.

Redigerat av Svante Skoog, 05 september 2011 - 15:19.

Postad 05 september 2011 - 15:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 755 inlägg
  • 0

Nej!! Det är ingen VAT eller Tull. Bara frakten läggs på, vilket gör att tex Basket Case hamnar på 95 SEK inkl frak, ist för tidigare 110SEK. Så visst är priset sänkt alltid.

Precis, Tull behöver man inte oroa sig för när det gäller Axel.
Frakten ligger på ca 17-18kr filmen.

Ser att dom sänkt MASSVIS av kommande godingar på både DVD och BD.
Plötsligt blev höstens inköp några hundringar billigare ;)

Postad 05 september 2011 - 15:29

bahama
  • bahama
  • Forumräv

• 977 inlägg
  • 0
Då är det vissa här som fortfarande kan handla på deras gamla system.

Basket Case (Anniversary Edition) (Blu-ray) 1 × 77,11 = SEK 77.11
Shipping and handling SEK 17,99

Handling, routing and customs (What's this?) SEK 31.57
Total price including shipping SEK 126.67

Så ser min "slutnota" ut på Axel.
Handling,routing and customs är den avgift som tillkommit.
den verkar dock vara samma hur mycket man än beställer men bara testat lite än.
Man sänkte alltså priserna rakt över och la till en extra avgift på slutet. Den extra avgiften syns först när du ska "checka" ut typ.

Eller som de själva förklarar det:

With the new per order + per item shipping and handling fee you get:

No more unpleasant 300, 400, 500 etc. grams per item surprises.
We have lowered prices on all products, making it cheaper for you to shop!

What you get for your per order handling, routing and customs fee:

Customs clearance and payment of any applicable taxes for all customers within the European Union!
All ordered items shipped individually if necessary. We're getting items to you as quickly as possible!
Usually delivered within 4-9 weekdays for most countries.
500 Axel Rewards bonus points per total order placed.
Axel Rewards Points orders retain FREE shipping, handling and routing!

Redigerat av bahama, 05 september 2011 - 15:30.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.