LCHF
2415 svar till detta ämne
Postad 07 April 2012 - 02:48
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
OK , sedan kommer då frågan om man ska äta så ofta som vissa förespråkar om man vill bygga muskler. Det verkar ju ganska jobbigt att fylla på med proteiner var tredje timme som vissa förespråkar.
http://www.expertpan...kroppen-ta-upp/
Du får lättare bra stimulans av MPS om du äter sällan. Jag ligger på 4 måltider om dagen plus lite aminosyror före och efter träningen. Hamnar på ca 340 g protein totalt
Postad 11 April 2012 - 17:01
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Postad 12 April 2012 - 08:04
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Intressant läsning; http://mikaelflockha...och-prestation/
Tycker det såg rätt bra ut. Jag gillar att det inte var total "sågning" eftersom det hade varit löjligt. Nu gäller ju detta förvisso konditionsidrott och andra aktiviteter som lätt ger dig mjölksyra. Även folk som kör LCHF äter i många fall kolhydrater i samband med lopp etc. Nu ska jag dock inte försvara detta på nått sätt. Om man återkommer till 2 saker i artikeln dock: 1. De flesta (enligt förf.) som börjar med LCHF är soffliggare alt. kommer från dålig kosthållning/träning. 2. Förf. erkänner att det finns "effekter" av att äta enligt LCHF. Kolla nedan. Det som slår mig är att det författaren egentligen försöker framföra är att han inte anser LCHF är lämpligt om man sysslar med konditionsidrott och vill få ut maximalt resultat av detta. Frågan är ju då bara, hur många av de som äter enligt LCHF gäller detta egentligen? För om man sysslar med konditionsidrott på elitnivå kommer man inte från en dålig kosthållning/träning. " Men varför känns det då så bra med LCHF? Många som provar sätter ju just detta med avsaknad av trötthet som ett exempel på att LCHF ”fungerar”. Och det gör det, jag håller med, men inte förbehållslöst."Som sagt, jag köper en del av argumenten men tycker kanske inte de nödvändigtvis behöver betyda att LCHF är en dålig kosthållning eftersom blogginlägget inte känns riktat till "gemene man".
Postad 15 April 2012 - 08:19
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Postad 23 April 2012 - 16:00
Der Wiking
-
Der Wiking
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Naturligt sötningsmedel: Stevia
Postad 23 April 2012 - 16:43
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Naturligt sötningsmedel: Stevia
Ett bilmärke: Volvo
Postad 23 April 2012 - 16:59
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
haha
Postad 23 April 2012 - 19:28
Der Wiking
-
Der Wiking
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
naturligt sötningsmedel se wikipedia för mer info. Stevia is a genus of about 240 species of herbs and shrubs in the sunflower family ( Asteraceae), native to subtropical and tropical regions from western North America to South America. The species Stevia rebaudiana, commonly known as sweetleaf, sweet leaf, sugarleaf, or simply stevia, is widely grown for its sweet leaves. As a sweetener and sugar substitute, stevia's taste has a slower onset and longer duration than that of sugar, although some of its extracts may have a bitter or licorice-like aftertaste at high concentrations. With its steviol glycoside extracts having up to 300 times the sweetness of sugar, stevia has garnered attention with the rise in demand for low-carbohydrate, low-sugar food alternatives. Because stevia has a negligible effect on blood glucose, it is attractive as a natural sweetener to people on carbohydrate-controlled diets.
Postad 23 April 2012 - 19:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Vi diskuterade stevia lite längre upp i tråden.
Postad 23 April 2012 - 19:55
Der Wiking
-
Der Wiking
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
oki, missade det, frun sa att de skulle ha det i funlight,
Postad 23 April 2012 - 20:01
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
oki, missade det, frun sa att de skulle ha det i funlight,
Jo det var just de vi diskutera. https://www.minhembi...dpost&p=3545289
Postad 23 April 2012 - 20:12
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Använde inte vissa stammar Stevia förr som preventivmedel?
Postad 24 April 2012 - 17:35
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Använde inte vissa stammar Stevia förr som preventivmedel?
Jo, men det funkade dåligt.
Redigerat av tomsan, 24 April 2012 - 17:38.
Postad 14 May 2012 - 15:45
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Postad 20 May 2012 - 09:09
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
tänkte höra med er som kör/kört LCHF...
är det mest överviktiga som börjar med det?
eller kör "normalviktiga" ochså med det..
jag är själv 173 cm lång å väger ca: 66kg..(kille)..
jag vill egentligen inte gå ner mer i "vikt"...men gärna 6cm runt midjan...=)
jag försöker att styrkertäna 3 dar i veckan...å springa 2-3 dagar....
jag har själv under nått år försökt att dra ner på pasta/ris/bulgur m.m.....tar ungefär ca: 40g okokt till maten nu..å mer kött/kyckling istället....kanske har jag ätit för lite fett....är det bra å kompletera med jordnötter?
förut åt jag 20g nötter å en frukt som mellanmål...
hur äter ni som nått eran målvikt......hur många gram kolhydrater stoppar ni i er på en dag?
Postad 20 May 2012 - 10:55
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ja det är nog överviktiga eller diabetiker som överrepresenterar dieten men det börjar bli mer vanligt att random svensson och atleter/tränings intresserade personer använder sig av dieten mer eller mindre.
LCHF är ingen garanti att man går ner i vikt men om man är överviktig pga överätning som oftast brukar bero på diet som består av lättsmälta kolhydrater så det väldigt stora chanser att man går ner i vikt.
Om du ska öka fettintaget gör det då med vanlig fullfeta produkter som riktig grädde, gammeldags mjölk, bregott, oliv/raps-olja etc
Angående nötter så är inte jordnötter det bästa men billigast, mandlar, hasselnötter, valnötter, kokos, makadamia har bättre sammansättning av fett dvs mindre omega 6 och mer enkelomättat och ev omega3 men av den vegitabiliska varianten så den är inte lika nyttig som marin.
För att nå eller behålla en vikt så är det kaloribalansen som bestämmer dvs hur mycket mat du äter och hur mycket energi du gör av med, det bästa sättet att ha koll på detta är att ha ett program som räknar detta åt dig, sikta på att äta 2g/kg protein, 1-2g/kg fett, det övriga kan du välja hur du vill med KH eller fett.
Ex på 66kg:
Protein 135g c:a 600kcal
Fett 135g c:a 1200kcal
=1800kcal, jag beräkna att ditt basala kcal är c:a 1520kcal
Om du förbrukar 1000kcal om dagen dvs totalt 2500kcal så fyller du på med 1000kcal av KH eller fett samt kanske lite protein så blir du viktstabil, äter du 2000kcal går du ner i vikt, äter du 3000kcal går du upp i vikt.
Postad 20 May 2012 - 11:30
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
tänkte höra med er som kör/kört LCHF...
är det mest överviktiga som börjar med det?
eller kör "normalviktiga" ochså med det..
jag är själv 173 cm lång å väger ca: 66kg..(kille)..
jag vill egentligen inte gå ner mer i "vikt"...men gärna 6cm runt midjan...=)
jag försöker att styrkertäna 3 dar i veckan...å springa 2-3 dagar....
jag har själv under nått år försökt att dra ner på pasta/ris/bulgur m.m.....tar ungefär ca: 40g okokt till maten nu..å mer kött/kyckling istället....kanske har jag ätit för lite fett....är det bra å kompletera med jordnötter?
förut åt jag 20g nötter å en frukt som mellanmål...
hur äter ni som nått eran målvikt......hur många gram kolhydrater stoppar ni i er på en dag?
Du kan omöjligen gå ner 6 cm midja utan att tappa vikt på kort sikt. Tappar du fett så tappar du givetvis vikt.
Postad 20 May 2012 - 14:11
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Du kan omöjligen gå ner 6 cm midja utan att tappa vikt på kort sikt. Tappar du fett så tappar du givetvis vikt.
jo jag vet...=( jag skulle nog behöva lite mer muskler....har styrketränat lite dåligt de senaste åren...vilket har gjort att jag väger mindre än jag gjorde förut...för några år sedan vägde jag typ 4 kg mer..men med samma midjemått som jag har nu..
Postad 20 May 2012 - 19:43
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
jo jag vet...=(
jag skulle nog behöva lite mer muskler....har styrketränat lite dåligt de senaste åren...vilket har gjort att jag väger mindre än jag gjorde förut...för några år sedan vägde jag typ 4 kg mer..men med samma midjemått som jag har nu..
Jo, precis. Om du tränade tillbaka den muskelmassan skulle du troligtvis kunna ha samma vikt men 5-6 cm mindre midja.
Postad 01 August 2012 - 10:12
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Har haft sommaruppehåll med LCHF sedan midsommar, jag har gått upp 4 kg. Jag känner mig uppblåst, är gasig i magen. Jag behöver gå på toaletten oregelbundet, ibland flera gånger om dagen.
Nu startar jag på nytt igen. Ska käka LCHF fram tills nästa midsommar. Denna gången utan fuskdagar.
Postad 01 August 2012 - 11:25
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ska käka LCHF fram tills nästa midsommar. Denna gången utan fuskdagar.
Det var inte dåligt att kunna hålla sig borta från fuskdagar, kommer jag aldrig att klara. Nån annan som testat LCHF-glass, jag tyckte den va ganska smaklös men kul som alternativ för dom som inte pallar socker.
Postad 01 August 2012 - 19:00
tomsan
-
tomsan
-
Lärjunge
-
-
406 inlägg
Det var inte dåligt att kunna hålla sig borta från fuskdagar, kommer jag aldrig att klara.
Nån annan som testat LCHF-glass, jag tyckte den va ganska smaklös men kul som alternativ för dom som inte pallar socker.
Visst blir det en utmaning att inte fuska på lördagar. Men så slipper man ångesten på måndagen när det är dags att väga in... Mitt största problem är att jag inte kan fuska med måtta, det blir ett slags frosseri av det hela. Inte ovanligt att jag är sprängmätt och ändå stoppar godis i truten kl.23.00 en lördagskväll.. LCHF-glass har jag inte smakat, visste inte att det fanns.
Postad 03 August 2012 - 05:48
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Postad 26 September 2012 - 07:32
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Visst blir det en utmaning att inte fuska på lördagar. Men så slipper man ångesten på måndagen när det är dags att väga in... Mitt största problem är att jag inte kan fuska med måtta, det blir ett slags frosseri av det hela. Inte ovanligt att jag är sprängmätt och ändå stoppar godis i truten kl.23.00 en lördagskväll..
LCHF-glass har jag inte smakat, visste inte att det fanns.
känner igen mig så jäkla mkt i det där.. tar en ätardag och vill äta bara liiiite... blir som man har svultit(även om man har ätit sig mätt varje dag med lchf) och bara trycker kolhydrater.. mår sedan jätteilla och börjar om med lchf (:
Postad 26 September 2012 - 07:35
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Det är bara att svulla på! ... Svullar man en dag och sen kör strikt 6 dagar så kommer man att minska i vikt, rätt snabbt.
En bra idé är dock att svulla på olika dagar så kroppen inte vet att just på lördag är det svull.
Postad 26 September 2012 - 10:07
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Med risk för att kasta bensin på elden...
Såg på nyheterna för några veckor sedan om studier i Finland som visar en ökning av kolesterolvärden på befolkningen. Detta ska tydligen vara ett trendbrott då värden gällande kolesterol stadigt minskat fram till nu. Forskarna i Finland påstod att ett utfall av detta skulle vara 50 - 100 ytterligare dödsfall årligen i hjärt, kärlsjukdomar (viss reservation för siffrorna dock...). Svenska forskare påstod då att man förmodligen skulle se samma resultat om man gjorde en studie i Sverige och man (dvs forskarna...) kopplade ihop ökningen med det faktum att dieter som förespråkar ett högt fettintag fått en ganska stor spridning de senaste åren. För mig som lekman och icke utövare av LCHF känns det ju inte helt ologist, men jag kan samtidigt lite för lite för att värdera informationen till 100%. Vad tror ni som är mer insatta?
//P
Postad 26 September 2012 - 11:17
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Med risk för att kasta bensin på elden... 
Såg på nyheterna för några veckor sedan om studier i Finland som visar en ökning av kolesterolvärden på befolkningen. Detta ska tydligen vara ett trendbrott då värden gällande kolesterol stadigt minskat fram till nu. Forskarna i Finland påstod att ett utfall av detta skulle vara 50 - 100 ytterligare dödsfall årligen i hjärt, kärlsjukdomar (viss reservation för siffrorna dock...). Svenska forskare påstod då att man förmodligen skulle se samma resultat om man gjorde en studie i Sverige och man (dvs forskarna...) kopplade ihop ökningen med det faktum att dieter som förespråkar ett högt fettintag fått en ganska stor spridning de senaste åren. För mig som lekman och icke utövare av LCHF känns det ju inte helt ologist, men jag kan samtidigt lite för lite för att värdera informationen till 100%. Vad tror ni som är mer insatta?
//P
Ja det stämmer att kost som LCHF ökar kolesterolet men bara för att kolesterolet är högt så betyder inte det att det är en hälsorisk, det är nåt som gamla läkare mm tror och försöker skrämma befolkningen till att äta fettsnålt. Det lustiga är det att det kommer massor med forskning om kolesterol men många av dagens läkare och dietister ignorerar dom resultaten och kör på gammal lära som har en väldigt svag bevisning för att mättat fett och kolesterol är farligt. Såg nyligen resultat på en undersökning ett forskarteam gjort på dom enda stenåldersfolket som idag existerar och dom åt inte mycket fett men hade enormt mycket högre kolesterolhalt i kroppen än vad medelsvensson har men led inte alls av några sjukdomar så teorierna kring att mättat fett ensamt bidrar till kolesterol och att högt kolesterol är farligt kan man nog avskriva.
Postad 06 November 2012 - 18:47
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Om man är intresserad av just kolesterol så är detta en bra källa.
Postad 25 November 2012 - 12:41
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag förstår mig fortfarande inte på low-carb. Varför vill äta på ett sätt så att man känner sig tvungen att fuska?
Det kanske fungerar för dem som vill gå ned i vikt snabbt, men det är fortfarande inte hållbart. Ingen "kost" med kaloribegränsningar är speciellt hållbart på lång sikt.
Det kanske bara är jag som har idrottsambitioner och förstår att det inte går att prestera i ketos, det är helt omöjligt.
Vad är själva grejen?
(Åh nej, är han tillbaka)
Postad 25 November 2012 - 17:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Grejjen med low carb öht är att det är lättare att överäta sig på mackor (räkna 4000 kcal om dagen) än tonfisk (4 kg tonfisk någon?)
Postad 25 November 2012 - 18:09
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Nu föredrar jag inte mackor utan vettig mat som ris, potatis, frukt osv.
Det är det ju väldigt svårt att överäta på.
Postad 25 November 2012 - 18:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Ris är simpelt att överäta sig på. samma med allt godis som innehåller mycket kollisar. det är svårare att överäta sig på rena proteiner.
Postad 25 November 2012 - 18:26
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Fast det är ju inte så bra med för mycket proteiner. För mycket kolhydrater? Lycka till ;-)
Postad 25 November 2012 - 22:21
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag förstår mig fortfarande inte på low-carb. Varför vill äta på ett sätt så att man känner sig tvungen att fuska?
Det kanske fungerar för dem som vill gå ned i vikt snabbt, men det är fortfarande inte hållbart. Ingen "kost" med kaloribegränsningar är speciellt hållbart på lång sikt.
Det kanske bara är jag som har idrottsambitioner och förstår att det inte går att prestera i ketos, det är helt omöjligt.
Vad är själva grejen?
(Åh nej, är han tillbaka) 
Vad menar du med "fuska", varför är LCHF att fuska? Det är ganska självklart att kalorireducering i längden leder till svält och död. Hr nån påstått nåt annat? Det är klart att det går att prestera i ketos annars hade människan varit utdöd sedan länge samt att det är flera idrottsmän som tränar och tävlar på ketos. Fast det är ju inte så bra med för mycket proteiner. För mycket kolhydrater? Lycka till ;-)
Det är inte bra med för mycket av nått. Protein är väldigt nyttig så det är bara en idiot som inte äter det.
Postad 25 November 2012 - 23:01
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
För att du behöver fuskdagar?
Och vilka tävlar och får resultat i ketos?
Ja, det är bra att människan fungerar så, men att man presterar bättre i ketos än med kolhydrater är ju ett skämt. Du kanske borde pröva att tävla uthållighetsidrotter i ketos.
Har jag sagt att protein inte är bra?
Protein måste vi ha, men överdriven mängd är inte bra. Flesta grönsaker och frukt innehåller alla essentiella aminosyror, så det är lugnt.
Postad 26 November 2012 - 00:57
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Du kanske borde pröva att tävla uthållighetsidrotter i ketos.
Eller så kanske DU borde testa ovanstående  Man tappar klippet, men definitivt inte orken.. iallafall inte jag som vardagsmotionär (som inte äter LCHF längre, nu testar jag HCHF; ger skitbra effekt på vågen, men sämre uthållighet och inget klipp i kroppen - tips från coachen är att undvika HCHF dieten om du är någorlunda frisk)
Postad 26 November 2012 - 06:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
För att du behöver fuskdagar?
Och vilka tävlar och får resultat i ketos?
Ja, det är bra att människan fungerar så, men att man presterar bättre i ketos än med kolhydrater är ju ett skämt. Du kanske borde pröva att tävla uthållighetsidrotter i ketos.
Har jag sagt att protein inte är bra?
Protein måste vi ha, men överdriven mängd är inte bra. Flesta grönsaker och frukt innehåller alla essentiella aminosyror, så det är lugnt.
Vad är "fuskdag"? Vem och varför behöver en sån? Googla på träning och ketos så lär du hitta personer som gör det. Nej jag sa inte att du sagt att protein är dåligt utan jag sa att överdriven konsumtion av vad som helst är dåligt t o m vatten är farligt och kan vara dödligt. Men jag förstår inte att du fortfarande säger att frukt och grönsaker innehåller alla essentiella aminosyror, du verkar intresserad av ämnet och det tar dig noll tid att leta reda på informationen om vart det finns eller inte finns eaa. Sen håller jag med att man kan blanda olika produkter som tex ärter och ris för att få samtliga aminosyror men proteinalten är väldigt låg i dessa speciellt på dom viktiga aminosyrorna som är essentiella, fisk och kött is the shit. I frukt är det endast spår av protein men det är ju ingen nyhet för dig, vatten, socker och lite vitaminer och om du har tur även lite fett.
Postad 26 November 2012 - 08:12
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
"Det var inte dåligt att kunna hålla sig borta från fuskdagar, kommer jag aldrig att klara"
Jag tycker att du kan berätta för mig vilka som tävlar på hög nivå i ketos :-)
Jag äter väldigt mycket ris och ärtor och jag kan prestera, fast jag får väl proteinbrist senare i livet?
Tja, äter man 600-1000gram kolhydrater från frukt så får man i sig det man behöver.
Det är är väl ingen som äter enbart en frukt i längden liksom ;-)
Mango och bananer är en bra kombo. Finfint med aminosyror och omega3.
Hållbart ftw!
Postad 26 November 2012 - 08:18
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Eller så kanske DU borde testa ovanstående 
Man tappar klippet, men definitivt inte orken.. iallafall inte jag som vardagsmotionär (som inte äter LCHF längre, nu testar jag HCHF; ger skitbra effekt på vågen, men sämre uthållighet och inget klipp i kroppen - tips från coachen är att undvika HCHF dieten om du är någorlunda frisk)
Jag har tränat i detta tillstånd och det är varken skönt eller så speciellt effektivt.  HCHF är ingen höjdare vid träning. Fettet segar bara ned upptaget av kolhydraterna.
Postad 26 November 2012 - 09:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Mango och bananer är en bra kombo. Finfint med aminosyror och omega3.
Hållbart ftw!
Dom innehåller 0 (noll) gram omega 3 och extremt lite protein men vad spelar det roll för enligt dina egna fantasier så har banan mer essentiella aminosyror per 100g än vad EAA-pulver har oavsett vad vetenskapen säger eller t o m sunt förnuft och logik. Jag hoppas att du trollar för då slipper jag besvara fler korkade påhitt.
Postad 26 November 2012 - 11:46
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Enligt livsmedelsverket då eller? ;-)
Varför kan frukterianer prestera så pass bra om de inte får i sig protein?
Ni LCHF;are, vad ligger ni på för energiprocent i fett/protein/kolhydrater?
Redigerat av Unregistered9282241e, 26 November 2012 - 11:53.
Postad 26 November 2012 - 11:53
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Enligt livsmedelsverket då eller? ;-)
Varför kan frukterianer prestera så pass bra om de inte får i sig protein?
vad har du för källa förutom livsmedelsverket som man kan ta till? eller sitter du med "egen" fakta? (: Jag presterar mer jämnt med LCHF, inga krafttoppar eller riktiga kraftdippar utan jämn och bra nivå (:
Postad 26 November 2012 - 12:18
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag tycker boken "The Starch Solution" av Dr.John McDougall är lysande.
Växter innehåller nog med essentiella aminosyror, men då gäller det att man äter nog med kalorier också.
Man behöver inte ha alla aminosyror samma måltid, direkt.
Det som brukar gå varmt hemma hos mig är; ris, majs, tomater, sötpotatis, potatis osv. Inte lika optimalt som frukt, men det funkar bra
Nu snackade jag om uthållighetsidrotter, som går att prestera så bra i när man är i ketos
Lacto; jag har aldrig sagt att frukt innehåller mycket protein, utan endast nog, och mer behöver man inte. Nog med kalorier är viktigt.
Redigerat av Unregistered9282241e, 26 November 2012 - 12:20.
Postad 26 November 2012 - 12:54
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag tycker boken "The Starch Solution" av Dr.John McDougall är lysande.
Jag tycker den här är lysande:  Växter innehåller nog med essentiella aminosyror, men då gäller det att man äter nog med kalorier också.
Med tanke på dina kunskaper i ämnet så ska du inte uttala dig så säkert. Lacto; jag har aldrig sagt att frukt innehåller mycket protein, utan endast nog, och mer behöver man inte. Nog med kalorier är viktigt.
Om det inte innehåller något alls så spelar det ju ingen roll hur mycket av det du äter, borde ju t o m du förstå.
Postad 26 November 2012 - 15:18
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Bättre än så kan du väl!
En banan innehåller ca 1gram protein och det räcker bra det. Man brukar kunna köra mycket bladgrönt till middag så får man i sig yttligare.
Skulle kunna tänka mig att slv inte skriver att det finns tex omega3 i vissa saker för att det är rätt så lite, men man äter ju en stor mängd så då blir det ju en del.
Det är ju lite annorlunda att äta 60bananer på en dag liksom
Postad 26 November 2012 - 16:30
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det är ju lite annorlunda att äta 60bananer på en dag liksom 
Och miljögifterna skiter du i eller?
Postad 26 November 2012 - 16:33
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
På vilket sätt menar du?
Köttindustrin är ändå det värsta för miljön ;-)
Postad 26 November 2012 - 17:56
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
TV3 ikväll:
Svensk dokumentärserie från 2012. Säsong 7. Avsnitt 3 av 5. Få saker upprör lika mycket som föräldrar som går emot normen för hur man ska bete sig. I kvällens TV3 Dokumentär får vi möta dem som vågar välja en annan väg. Vi får möta sexbarnsmamman som ammar sin femåring, föräldrarna som ger sina barn lchf-kost och paret som flyttade till Åland för att kunna hemundervisa sina barn.
Programledare: Sanna Lundell.
Postad 26 November 2012 - 18:41
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Någon som vill sätta ihop ett matschema för en vecka, 1200-1500 kal?
Postad 26 November 2012 - 18:47
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|