Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 9.117646 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8.333332 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6.5 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 5 280:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8.999998 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8.999998 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8.333332 (2) 789:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7.5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo 4K SE (Digitalboxar) 4 (0) 4 890:-
7 relaterade trådar

Postad 29 May 2012 - 12:53

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

CD och många utlänska HD kanaler går däremot och se på den som sagt än sålänge iaf.
Blir ju bättre bild på en HD box även på SD kanalerna då det är bättre hårdvara också.

Sagt upp CD nyligen i ren protest att dom flyttar sport till nya TV4 sport extra (Ishockey VM) och som kostar ännu mer pengar att ha. Räcker inte med för det hutlösa priset på 708:-/mån, nu kostar de nya TV4 kanalerna ca 50:- till och börjar bli less på dom. Sen HD box som kostar 2700:-.

Får hela Visat utbud för 409:- + gratis HD box, även lägger till HD kanalerna och blir en summa pengar över om jämnfört med CD girighet.

/Sorry för lite offtopic.

Men nu sprack alla mina planer, p.g.a det inte går kolla Viasat HD kanalerna med denna box eller andra boxar. :wacko:

Postad 29 May 2012 - 14:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det är ju inte CD's beslut det utan det är TV4 som beslutat det.
TV4 Sport Xtra kostar extra hos alla operatörer och inte bara CD.
Är du missnöjd så är det TV4/TV4 Gruppen du ska kontakta och inte CD.

Redigerat av Leatherface, 29 May 2012 - 14:27.

Postad 01 June 2012 - 13:03

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Är det någon skillnad mellan VU+ duo 220p och 220?

Postad 05 June 2012 - 23:46

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Är på jakt efter ny digitalbox för canal digital och viasat. Är någon av VU+ boxarna ett bra alternativ för canal digital?

Vill ha en HD-box med hårddiskinspelning och dubbla tuners som kan spela in två (eller fler) olika kanaler samtidigt (eller spela in en kanal och se på en annan). Boxen bör ha HDMI ut samt även scart (RGB) ut för att kunna spela in program man vill spara på en dvd brännare (även om kvaliteten blir lite sämre med scart).

Självklart ska det vara bra bild och ljud.

Viktigast är att boxen är stabil och pålitlig, att den inte hänger sig och att om man ställt in på inspelning så kan man vara säker på att det fungerar.

Vill inte kontinuerligt behöva göra en massa uppdateringar/fixa saker för att boxen ska fungera. Ok om lite fix vid nyinstallation men sen när man fått igång den vill jag inte behöva göra något mer. Om det är någon ny funktion jag vill ha så kan det vara ok men inte för att bibehålla grundfunktionaliteten.

Önskemål men ej krav:

Fjärrstyrning av inspelningar (t ex kunna lägga in en timerinspelning via internet) hade varit smidigt men är inget krav.

Extra plus om det går att lagra inspelningarna okodat på en extern disk eller server för att spela upp dem på andra TV-apparater i huset.
Hade också varit ett plus att föra över signalen till andra tv-apparater i huset t ex via streaming.

Är det en VU+ box jag ska köpa (och i såfall vilken modell) eller rekommenderar ni något annat alternativ?

Redigerat av Peter33, 05 June 2012 - 23:47.

Postad 06 June 2012 - 00:08

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
VU+ Duo ihop med appen iDreamRemote klarar allt du önskar. :)

Den kan dock ej spela HD-kanaler från Viasat eftersom korten är parade med mottagarna, frågan är när CD inför det? :unsure:

Postad 06 June 2012 - 00:19

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Appen verkar inte ha blivit uppdaterad på drygt 3 år. Fungerar den verkligen tillfredsställande?

Postad 06 June 2012 - 09:23

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Det korta svaret: Ja, det gör den! :)

Jag har aldrig reflekterat över att den inte uppdaterats på länge, den fungerar bra både på min iPhone 3G och 4. Har man bara ställt in boxen rätt för att EPG ska uppdateras så får man all information i luren. Man bläddrar i sina kanallistor som om man satt hemma med fjärren. När man hittar ett program man vill spela in krävs bara en knapptryckning för att lägga till en timer. Man får även ett svar om kommandot gått fram, gör det inte det brukar det bara vara att försöka igen. Funkar lika bra utomlands, jag har testat från en taxi på polska landsbygden! :)
Det kräver förstås att man klarat av att ställa in sin yttre IP-adress och portnummer i appen samt användarnamn och lösenord i både boxen och appen. För att ställa in i boxen så använder jag DCC.

Vet inte om det spelar någon roll för appens funktion, men jag kör OpenPLi i min VU+ Duo. Stabilt och bra, enkelt att uppdatera med fjärren. Kan dock förekomma större uppdateringar som kräver att man flashar om med USB-minne, nu senast vid årsskiftet.

Inspelningarna sparas okodade så de kan spelas upp "var som helst". Jag har inbyggd hårddisk i boxen men har även testat att spela upp direkt från den disken med XBMC i min HTPC. Verkar som många tycker att det är bättre med extern lagring och då är det bara att ställa in en annan disk i nätverket som mål för inspelningarna.
Apropå XBMC så kan man även ha en plugin i det som gör att man kan kolla på TV via datorn, räcker alltså med en mottagare och en dator för att se på TV i olika rum.

Postad 06 June 2012 - 11:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Finns en hög med fria appar ifall man har Android och dom uppdateras fortfarande med.
Till iOS finns dreaMote och e2remote.

Redigerat av Leatherface, 06 June 2012 - 11:04.

Postad 07 June 2012 - 20:22

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Det har pratats om parade kort. Är det verkligen bra att köpa en vu+ nu när korten förmodligen blir parade? För det gäller väl parning med CD eller Viasat dekodrar, eller?

Eller kan man para med Vu+? För om det inte fungerar efter parning så är det ju lite onödigt att betala så mycket pengar.

Postad 07 June 2012 - 20:38

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Det har pratats om parade kort. Är det verkligen bra att köpa en vu+ nu när korten förmodligen blir parade? För det gäller väl parning med CD eller Viasat dekodrar, eller?

Eller kan man para med Vu+? För om det inte fungerar efter parning så är det ju lite onödigt att betala så mycket pengar.

Ibland känns det som ett tomt (?) hot..... Jag tröttnade i alla fall på pairinghotet och köpte en VU+ duo för 1,5 år sedan och det ångrar jag inte. Den har gått kanon hela tiden, med endast 1 tokhängning orsakad av mig. Jag lyckades skapa nån konflikt mellan olika plugins, men det var bara att ladda in mjukvaran via USB stickan så funkade allt igen :)

Postad 07 June 2012 - 20:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
CD har redan kört med pairing i flera år men en annan slags pairing som enbart gäller deras egna boxar.
Den berör inte andra boxar som t.ex Vu+.
Viasat kör med pairing sen länge med men skillnaden är att SD kanalerna kör endast med pairing till boxid som lätt kan emuleras.
HD kanalerna kräver dessutom krypterade nycklar som bara finns i deras boxar.
Comhem kör nåt liknande med då Conax CAS7 ger den möjligheten så det finns inga tekniska hinder att CD kan slå på det i framtiden med.
Men när och om dom gör det låter jag vara osagt.
I dom fallen går det fortfarande att köra med en CA modul men antagligen lär dom även köra det med krav på CI+ vilket innebär att även trafiken mellan CA modulen och apparaten är krypterad. Då kommer det slå ut i princip alla boxar som finns på marknaden idag så jag förstår svårigheten med att aktivera det.
Men om ett par år då många börjar ha nyare HD boxar så lär det ändras och då tror jag vi kommer få se både pairing och CI+ tyvärr.
Men den närmaste tiden så kan nog alla vara lugna iaf.

Postad 07 June 2012 - 21:08

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Fint. Tack för inlägget.

Postad 07 June 2012 - 21:32

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

...... Men om ett par år då många börjar ha nyare HD boxar så lär det ändras och då tror jag vi kommer få se både pairing och CI+ tyvärr.

Pairing och billig operatörsbox - det är då jag lägger ner TV tittandet.

Postad 08 June 2012 - 08:40

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Bara för att förtydliga, det finns i dag linus baserade CI+ boxar till salu i tyskland.

Redigerat av ricki75, 08 June 2012 - 08:41.

Postad 08 June 2012 - 10:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Beror på vad man kallar för linuxbaserade boxar.
Dom flesta boxar inkl tom Viasats boxar är linuxbaserade också men med stängd mjukvara.
Miraclebox HD som säljs i Sverige är linuxbox med och har numera CI+ med nyare mjukvara men ordentligt strypt och stängd då såklart.
Boxar baserade på Enigma2 och liknande kommer aldrig bli godkända för CI+.
Nu är iofs Enigma2 numera stängd men är långt ifrån kraven för att bli godkänd för CI+.

Postad 08 June 2012 - 10:25

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag undrar om du har rätt, kolla länken

http://www.octagon-f...iplus-01-06-12/

Postad 08 June 2012 - 10:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Orkar inte registrera mig för att kolla men vad jag vet så kör inte nån Octagon box med Enigma2.
Och då räknar jag inte hobbyprojekt som portat det utan vanliga mjukvaran.

Redigerat av Leatherface, 08 June 2012 - 10:32.

Postad 08 June 2012 - 10:33

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
ENGLISH :

Readme_OCTAGON_SF1008C_SEplus_CI+_HD_INTELLIGENCE_V21054__01_06_12

for Octagon HD SF 1008C SEplus CI+ HDTV - INTELLIGENCE (DVB-C) :

Changes :

- Upgrades & Imporvements :

--> Before Start update pls. stop PlugIns !

--> CI+ Firmware

--> SW V21054
--> fixed “slow, freezing, and hang-up” matters
--> SW V21052
--> Samba Version upgrade 3.0
--> Avaiable to Add Internet Radio+ URL by user : Added
--> Available to move Favorite Channel Group : Supported
--> 3G modem Driver data (BandRich BandLuxe C330 Series) : Updated
--> Display Genres in EPG : Supported
--> Nachrichten/Akuelles, Show/Spielshow, Sport, Kinder/Jugendprogramme
--> Kunst/Kultur, Soziales/Politik/Wirtschaft, Ausbildung/Wissenschaft/Fakten
--> Musik/Tanz/Balett, Freizeit/Hobby, Spielfilm/Drama, Originalsprache
--> Supporting Cyrilic in Internet TV & DLNA : Supported
--> TP list (Eutelsat 36A, 36B) : Updated
--> Google map Icon in shortcut : Added
--> WebZeal Hang on in specific website (.sk) : Solved
--> HDMI Compatibility problem with different TV set Solved
--> Philips LCD TV 32PFL5405H, other SAMSUNG models
--> New functions add for up / down (cursor) key :
--> Menü - Display Settings : Up / Down key
--> Service Change : one by one ch zap (All Services)
--> Programmliste : Quick Service list for 15 Ch. incl. EPG Info.
--> HD Service Change : one by one zap (HD Services)
--> SW V21049
--> UTF-8 Unicode Support add.
--> RSS News function add.
--> Internet Radio+ Screen Saver support add. (activ after 5min.)
--> Weather Forecast function improved & extended :
--> New OSD Design for Weather Forecast
--> Refresh Data function add. (RECALL Button)
--> Weather Forecast: Country and City list add. (RED Button)
--> DVB-C Cable Channel Search improved
--> JPEG Viewer function improved
--> Hangup in Servicelist fix.
--> Page up & down bug by playlist fix.
--> Astra 19,2E Transponderlist upgrade
--> Memory leak. problem fix.
--> Progress bar add. for User Data Format function
--> Menu - System Tools - Storage Manager :
--> Current Device : User .. pls. press OK for start format
--> New OSD Language add. : hebrew
--> PIP Service list sorting function add. (Red Button)
--> Diverse minor bugs fixed

NOTE : YouTube and Earth-Touch already add. in SW !

Online SW upgrade : octagon-germany.de
Online Plugin & SW upgrade : octagon-forum.com/develop

IMPORTANT : Advice for Software and Setting Update

Please save/copy Swoftware & Setting files in MAIN Directory from your USB Stick !

Please make after SW update Factory Reset (System Recovery) !

SmartCard Activate : (Pls use Octacam Mcas Plugin)

Storage Setup`s (Save/Store to STB) :
Menu --> Installation --> System Recovery --> Press OK Button :
--> System restore to stored Position (recover/restore Backup)
--> Store System Data (Backup Store)

Storage Setup`s to USB Stick/Storage :
Menu --> System Tools --> Data Transfer --> Press OK Button :
--> Transfer All System Data to USB Storage
--> Transfer Service Data to USB Storage (Channel list)
--> Data Download from USB Storage

Sky Premiere Portal (Multifeed) - Taste --> Blue Button

Master Password : 1008

Connection STB to PC :
- Connect STB with LAN Cable to PC
- Menu --> Installation --> Netzwork Settings --> change DHCP off and ON
--> Pls. wait until your IP nummer showing
--> Workstation in PC --> In Address Bar \\ (flashx2) give \\IP number and Press ENTER
--> You can see : Root (LINUX) & Storage (Speicher SATA HDD + USB1 + USB2) !
--> Also can use Samba and FileZila Program !

Date 01 June 2012

www.octagonfunclub.net
www.octagon-forum.com
www.minicat.tv
----------------------------------------------------------------------------------
Angehängte Datei(en)

Orkar du läsa?

Postad 08 June 2012 - 10:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Ja men att boxen kör linux säger ingenting utan ifall mjukvaran är utformad för att klara CI+ kraven.
Enigma2 klarar inte dom kraven.
CI+ har bla tagits fram för att förhindra kopiering och därför måste t.ex inspelningar vara krypterade.

Redigerat av Leatherface, 08 June 2012 - 10:37.

Postad 08 June 2012 - 10:37

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ja men att boxen kör linux säger ingenting utan ifall mjukvaran är utformad för att klara CI+ kraven.

Readme_OCTAGON_SF1008C_SEplus_CI+_HD_INTELLIGENCE_V21054__01_06_12

for Octagon HD SF 1008C SEplus CI+ HDTV - INTELLIGENCE (DVB-C) :

Postad 08 June 2012 - 16:52

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Ska tydligen vara nya boxar på g. När släpps de? Någon som vet mer om dem och om de är något att vänta på eller om man ska slå till på någon av de existerande boxarna?
Vill man ha dubbla tuners är det om jag förstått rätt VU+ duo eller Vu+ Ultimo som gäller. Vad är skillnaden på dem?

Postad 13 June 2012 - 07:18

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
http://www.cardshari...w-vu-solo2.html
http://openpli.org/f...ieuwe-vu-duo-2/

Postad 01 July 2012 - 11:10

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Finns det någon app för android som man kan använda till VU+ och som man kan sköta inspelning med även när man är på tex jobbet ??

Gärna länk tack.

Postad 01 July 2012 - 11:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Under Extras och sen Tools i webinterfacet finns det länkar till ett par appar för både Android och IPhone.
Annars så går det i vanlig webinterface också. http://<ip-till-box>/mobile/

Redigerat av Leatherface, 01 July 2012 - 11:31.

Postad 01 July 2012 - 23:08

skaris
  • skaris
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Finns det någon app för android som man kan använda till VU+ och som man kan sköta inspelning med även när man är på tex jobbet ??

Gärna länk tack.

Jag kör med DreamDroid. funkar hur bra som helst båda över wifi och 3g.

Postad 03 July 2012 - 07:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag har också DreamDroid och fungerar rätt bra men har två hårvarubrandväggar så lite svårt att komma åt genom 3G. Vu+ appen till Ipad är väldigt bra. Det går inte sätta inspelningar men man kan ligga i sängen och titta på TV från boxen till Ipaden.

Postad 03 July 2012 - 07:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Bara öppna port 80 (eller den port du valt att köra på ifall du ändrat port) och 8001 (för streaming till ställen den orkar med det).
Eller ännu bättre att köra med openvpn så behöver du inte öppna ditt nätverk alls och har full access till boxen ändå.

Redigerat av Leatherface, 03 July 2012 - 07:29.

Postad 08 July 2012 - 07:49

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Med min VPN-provider måste jag öppna portar i deras webUI och byta port till något annat än 8080 eller 80 menstruntar i det då streama över 3G inte är viktigt pga Tre infört tak.

Tänkteb byta disk i min Vu+ Duo. Snabbast är ju att kopiera innehållet från SATA till SATA i datorn. Men jag har inte filrättigheter till att göra det direkt från disken. Inte ens om jag startar upp med en Linux Live-skiva eller Virtuellt och sätter root paswd till samma som boxen. Någon som gjort det innan och lyckats? Skulle tro att det är samma som med Dreambox.

Alltså 175 GB är lite väl mycket att kopiera över nätverket med 100 lina :)

Redigerat av ruva, 08 July 2012 - 08:03.

Postad 08 July 2012 - 09:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Med openvpn menade jag självklart att köra det direkt i boxen eller annan dator i nätverket och inte hos nån VPN provider.
Det enda fel jag kan tänka mig du gör med SATA till SATA är att du inte är root och då har du självklart inte filrättigheter till allt.

su <enter>
rootpw <enter>
cp -Rf <file/dir> <destination>
done

Svårare än så är det inte.

Redigerat av Leatherface, 08 July 2012 - 10:01.

Postad 08 July 2012 - 10:35

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Aha, att köra tex openvpn-connect från boxen :)

Ska jag testa klona i terminal. Undra om det går att klona en 750 GB (25% fylld) till en 400 GB i terminal utan program. Har försökt innan med program i Linux/Windows men fått felmeddelanden.

------------
Jag loggade in som root med Ubuntu 10.10 live-skiva, skapade ett rotlösen med samma lösenord som på min VuDuo och ställde in att kunna logga in som root. Drog över filerna med musen och föhoppningsvist klart om en timma?

Tog 30 minuter för 125 gb. Mitt första intryck är att Samsung-Disken anno 2008 fungerar bättre i VuDuon än min Seagate anno 2010. Tystare och än så länge inget hackande även om jag spelar in 3 HD kanaler samtidigt.

------------------------

Jag ska förklara varför jag inte gjorde:
su <enter>
rootpw <enter>
cp -Rf <file/dir> <destination>

Provade en grafisk lösning eftersom jag inte klarade av att markera alla filer på disken med kommandot utan i så fal fått ta var fil och mapp för sig och blivit upplåst med att vänta på att var fil/mapp ska bli klar innan jag kan ta nästa. Men bra att veta till en annan gång.

Samsung-disken

Jag har aldrig varit förtjust i Samsungdiskar då jag rycker de väsnas för mycket i dator-burrken men får ändra på mig där. Som natt och dag när jag gämför med min Seagate och WD Green. Tyst i VuDuon om man gämför med kluckande, skrapande svindyra Seagaten (WD Green är dock tystare). Fick hack och låsningar med Seagate och WD men Samsungen tuffar på som en dröm. Får krypa till korset och rekomendera Samsungdiskar till denna box som många här på forummet tjatat om att man ska ha.

Ok, bara 500 GB men bättre med mindre space och smidigare gång.

Postad bild

Redigerat av ruva, 17 July 2012 - 09:04.

Postad 13 July 2012 - 08:39

Unregistered69f558b3
  • Unregistered69f558b3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Vart har sommaren tagit vägen?

Redigerat av Unregistered69f558b3, 17 July 2012 - 09:09.

Postad 06 August 2012 - 20:28

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Dessvärre är det snart dags att flytta till ett comhem hus så nu ryker parabolen och således också min box.
Är någon intresserad så skicka ett PM.
Sitter en 1tb samsung hd i.
(SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB)

Har använt Pli's image utan problem.
T.o.m tanten har varit nöjd :)

Postad 21 August 2012 - 15:22

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej,
Vilken image ska man köra till VU+ Duo för att den ska klara funktionen motsvarande serieinspelning som finns på CDs "berömda" Sagembox?

mvh Tomas

Postad 22 August 2012 - 18:30

-Baloo-
  • -Baloo-
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
-

Redigerat av -Baloo-, 25 August 2012 - 19:20.

Postad 26 August 2012 - 11:38

KnasenXXX
  • KnasenXXX
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
är det någon här som har en vu+duo box och kör comhem?

Postad 26 August 2012 - 11:59

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hej,
Vilken image ska man köra till VU+ Duo för att den ska klara funktionen motsvarande serieinspelning som finns på CDs "berömda" Sagembox?

mvh Tomas

Det funkar bra med OpenPli och pluginet AutoTimer.

Postad 26 August 2012 - 13:57

ricki75
  • ricki75
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

är det någon här som har en vu+duo box och kör comhem?

JA

Postad 26 August 2012 - 19:34

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Någon som har koll på när Vu+2 kommer ut? sugen på att byta min dm800se.

Postad 04 September 2012 - 18:37

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Idag fick jag problem sedan jag gjort en kanalsökning. Nästan alla HD-kanaler har "försvunnit". Någon fler som stött på problem?

Edit: när sökningen sker ser det ut som alla kanalerna dyker upp men sedan när jag går in i leverantörslistan är nästan alla HD-knaler borta. Svt1, 2, tv4, kanal5 och alla Cmore HD-kanaler...

Redigerat av echotuva, 04 September 2012 - 18:59.

Postad 04 September 2012 - 23:24

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Svarar själv. Verkar ha berott på vädergudarna att kanalerna inte ville visa sig :).

Postad 10 September 2012 - 07:58

Vaader
  • Vaader
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag behöver hjälp! Har precis köpt en Vu+ Duo och till slut fått ordning på parabolinställning. Allt var klart och efter att ha varit bortrest över helgen skulle jag komma hem på söndagkväll och pilla med inställningar i boxen...trodde jag.

När jag kommer hem startar inte boxen upp ordentligt. Jag kommer förbi när det står "starting" på boxen och jag ser OpenPLi-skärmen, kugghjulen kommer fram och där är det stopp. Jag har testat att flasha om 3ggr, även med bootloader efter lite googling men samma problem kvarstår.

Kan någon ha en aning om vad problemet är? Den fungerade utmärkt innan jag åkte

Postad 10 September 2012 - 08:11

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
prova flasha om med en äldre FW

http://openpli.org/d...d/vuduo-2.6.18/

Postad 10 September 2012 - 08:26

Vaader
  • Vaader
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

prova flasha om med en äldre FW

http://openpli.org/d...d/vuduo-2.6.18/

2.1 var det jag hade från början, testade 3.0 och även black hole. När jag flashade om med black hole(det var innan boot loader) så dök ändå OpenPLi-skärmen upp.

Tillägg: Fick svar från supporten på firman jag köpte den från. De menar att OpenPLi inte är något de rekommenderar och att mjukvaran kan skada flashminnet i boxen vilket i sin tur gör att den inte startar upp. Är detta något som händer till och från?

Redigerat av Vaader, 10 September 2012 - 11:04.

Postad 10 September 2012 - 16:48

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

2.1 var det jag hade från början, testade 3.0 och även black hole. När jag flashade om med black hole(det var innan boot loader) så dök ändå OpenPLi-skärmen upp.

Tillägg: Fick svar från supporten på firman jag köpte den från. De menar att OpenPLi inte är något de rekommenderar och att mjukvaran kan skada flashminnet i boxen vilket i sin tur gör att den inte startar upp. Är detta något som händer till och från?

Vilket ordbajseri från den supporten då.Jag har kört med PLi sen flera år tbx och aldrig hört talas om din supports skitsnack. Låter nästan som en firma från typ Malmö ?

Redigerat av Hakon, 10 September 2012 - 16:49.

Postad 10 September 2012 - 18:52

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Vilket ordbajseri från den supporten då.Jag har kört med PLi sen flera år tbx och aldrig hört talas om din supports skitsnack. Låter nästan som en firma från typ Malmö ?

Jag håller med. Jag har testat några olika varianter, men jag tycker att PLi är klart stabilast. Jag rekommenderar Open PLi 2.1 eftersom 3.0 ännu inte är färdigutvecklad. Den nya kerneln ska man dock köra med.

Postad 10 September 2012 - 21:03

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Jag kör 3.0, funkar perfekt.

Postad 10 September 2012 - 21:22

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Jag kör 3.0, funkar perfekt.

Jag ska testa den snart :)

Postad 11 September 2012 - 07:23

Vaader
  • Vaader
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Fick det att rulla igår eftermiddag, vet inte exakt vad problemet var men jag hade inte kablarna i från parabolen innan, provade att starta om med kablar i utan resultat. Provade då att köra bootloader från VU's hemsida med kablar i och vips startade den upp!

Postad 15 September 2012 - 10:54

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Kör precis som Hakon med OpenPli 3.0 (senaste uppdateringen ) har aldrig haft något problem med OpenPli. Allting fungerar som rätt text ( med rätt radbrytning ), vilket andra har haft problem med. Den supporten kan du nog hoppa över nästa gång du får problem, för de kan inte sitt jobb.

Postad 17 September 2012 - 14:21

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Fick precis ett mail från Canal Digital där de nämner att de håller på att byta satellit (EPG data kommer att sändas från annan satellit f o m imorgon).

Någon som vet om morgondagens justering eller kommande byte påverkar oss Vu+-ägare på något vis, dvs. om det är dags att mecka med något?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.