Är det samma om du kopplar in boxen via scart? Bara för att testa liksom. Och ta då bort hdmi-kabeln så den inte stör funktionsmässigt...TV'n jag har boxen inkopplad till är en Philips 42pfl5603d/12.
Känns ju lite halvskönt att andra också har det här problemet, alltså att det får mig att hoppas att det inte är själva boxen det är fel på, utan något annat - speciellt när du testat boxen på 2 olika apparater, och det bara ballar ut på ena.
Frågan är bara vad det kan vara - skitskumt!
Humax BXR-HD
(Digitalboxar)
|
3
|
(12)
|
Inga priser | |
Humax BXR-HD+ 500GB
(Digitalboxar)
|
2
|
(37)
|
Inga priser | |
Humax BXR-HD2
(Digitalboxar)
|
2
|
(11)
|
Inga priser | |
Humax BXR-HD+2 500GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version? (724 inlägg)
|
3 år sedan |
Märkligt problem Panasonic TH-42PZ85E / HUMAX BXR-HD+2 (12 inlägg)
|
9 år sedan |
DVB-T2 (715 inlägg)
|
10 år sedan |
Tillgängliga DVB-T2 produkter (165 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 October 2012 - 17:59
Postad 30 October 2012 - 22:48
Jag pratade med Boxers kundtjänst idag om de irriterande svarta rutorna. Felet som dök upp i somras.
Enligt killen jag pratade med så är detta ett känt fel i mjukvaran i Humax boxarna.
Han berättade också att felet nu är rättat, och att en ny version av mjukvaran skickas ut via OTA med start imorgon 31/10!
Det kommer en ny version för både BXR-HD och BXR-HD+.
Detta blir alltså första uppdateringen någonsin för oss med BXR-HD!
Edit:
Glömde skriva att Boxer-killen sa att den skickas ut via MUX4 enbart.
Man ska ställa sig på en kanal i MUX4 (t.ex. TV10) och sedan göra sökning.
Redigerat av propane, 31 October 2012 - 16:41.
Postad 31 October 2012 - 11:13
Postad 31 October 2012 - 12:03
Slog just på burken (strax efter 11.00). Uppdatering pågår. Aningen nervös för vad den kan tänkas ställa till med.
Här hittar boxen ingen uppdatering kör bxr-hd boxen riktad mot vislanda/nydala sändaren?
Vilken box har du Grebler?
MVH
Postad 31 October 2012 - 12:09
Svar till classeboy: Min är en BXR-HD+ och jag kör mot Nacka-sändaren. Men jag behövde inte göra någon aktiv åtgärd utan bara slog på boxen för att programmera en inspelning. När jag nästa gång kom in i tv-tummet visades en skärmbild som talade om att uppgradering pågick och att 30% var installerat. Om du har boxen på för jämnan kanske du redan har fått in uppdateringen, men bara inte upptäckt det.
Redigerat av Grelber, 31 October 2012 - 12:12.
Postad 31 October 2012 - 12:18
Postad 31 October 2012 - 15:14
Samma här. Gjorde också en sökning av ny programvara, men ingen hittades.Kollade nu har fortfarande mjukvaran från 6 okt 2010 alltså 1.00.02 får hoppas de lägger ut den nya mjukvaran till bxr-hd boxen idag också.
Har BXR-HD.
Redigerat av Core2, 31 October 2012 - 15:50.
Postad 31 October 2012 - 15:25
http://digitalt.tv/n...-bxr-hd-bxr-hd/
Redigerat av propane, 01 November 2012 - 20:10.
Postad 31 October 2012 - 15:49
Edit: Uppdatering hämtade jag från Göteborg/Brudaremossen.
Redigerat av ReadMe, 31 October 2012 - 15:51.
Postad 31 October 2012 - 16:32
Den kanske som i Danmark bara ligger på en viss mux. Så blippa runt. HD+ låg på en viss mux, vilken är jag lite osäker på, troligen på mux 4. /TorSamma här. Gjorde också en sökning av ny programvara, men ingen hittades.
Har BXR-HD.
Redigerat av Åskviggen, 31 October 2012 - 17:21.
Postad 31 October 2012 - 19:53
Är det ngn som har en spec/beskrivning på vad updaten skall åtgärda/funktionaliteter?
Postad 31 October 2012 - 20:29
Postad 31 October 2012 - 20:55
Och inte här heller. konstigt att en sådan bugg gått igenom,Inte här heller
eller glömde man bara trycka på text tv knappen innan man släppte mjukvaran:)
Postad 31 October 2012 - 22:24
Hittade den på svt24
Vilken box har du? Jag kan fortfarande inte hitta någon mjukvara till bxr-hd boxen.
Postad 31 October 2012 - 22:25
Någon som vet hur man löser detta eller är det bara vänta till imorrn?
Postad 31 October 2012 - 22:49
Text TV funkar inte hos mig heller efter uppdateringen! Textningen på C More kanalerna har också försvunnitOch inte här heller. konstigt att en sådan bugg gått igenom,
eller glömde man bara trycka på text tv knappen innan man släppte mjukvaran:)
Boxer ... nu är det hög tid att skärpa till sig !!
Postad 01 November 2012 - 00:12
Är det både till HD och HD+ som text-tv spökar, eller bara till HD+?
Är det samma om du kopplar in boxen via scart? Bara för att testa liksom. Och ta då bort hdmi-kabeln så den inte stör funktionsmässigt...
Hmm bra fråga. Skall ta och testa.
Iofs så ser jag rätt mycket på HD-kanalerna, så det skulle vara småtråkigt att köra med scart.
Kan i så fall leva med att höja och sänka med kontrollen till själva TV-apparaten
Redigerat av Unregistered18321, 01 November 2012 - 00:13.
Postad 01 November 2012 - 06:47
- Serieinspelning spelar ofta in även repriser. På Canal+ series ALLA repriser.
- Kapar delar av EPG så att avsnittsinfo, som avsnittsnr och säsong försvinner
- Canal + series synkar inte text och tal
- Svart ruta med texten "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" när man väljer vissa kanaler, avhjälps genom att "stega" uppåt eler nedåt och sedan "stega" tillbaks
- Serieinspelning spelar ofta in även repriser. På Canal+ series ALLA repriser. KVAR
- Kapar delar av EPG så att avsnittsinfo, som avsnittsnr och säsong försvinner KVAR
- Canal + series synkar inte text och tal VERKAR LÖST!!! (Gäller de nya inspelningar jag testade att göra igår, de gamla inspelningarna synkar inte heller nu)
- Svart ruta med texten "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" när man väljer vissa kanaler, avhjälps genom att "stega" uppåt eler nedåt och sedan "stega" tillbaks KVAR
http://www.youtube.com/watch?v=R2kgjilRSOg
Redigerat av tamias, 01 November 2012 - 06:54.
Postad 01 November 2012 - 08:00
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 01 November 2012 - 08:01.
Postad 01 November 2012 - 09:37
Lasse
Postad 01 November 2012 - 09:47
Postad 01 November 2012 - 09:48
Hände precis samma sak för mig också...Fick också meddelande att det fanns uppgradering. Efter 30 % så fick jag också Err05 och att jag skulle trycka standby för att starta om boxen. Gick sedan inte att automatiskt hitta någon uppgradering igen. Provat flera gånger vid olika tillfällen. Hur gör man den manuella. Någon som kan skriva vilken kanal man ska använda samt frekvens?
Lasse
Postad 01 November 2012 - 10:19
Samma här. Men efter fabriksåterställning så funkar den igen. /TorHos mig fungerar inte text-tv efter Uppdateringen. Fler som har samma problem?
Edit: Kryssa INTE I formatera hårddisk
Edit 2: Fabriksåterställning fungerar bara temporärt.
Redigerat av Åskviggen, 04 November 2012 - 19:12.
Postad 01 November 2012 - 10:24
Samma här. Men efter fabriksåterställning så funkar den igen. /Tor
Försvinner inspelningarna på hårddisken vid fabriksåterställning?
Postad 01 November 2012 - 10:59
text Tv har hoppat igång hos mig med nu:)Hos mig funkat text-tv utmärkt. Nedladdningen avbröts en gång med err?, autosökte en gång till och den kom ner. Tog dock nästan en timme att få ner FW.
Postad 01 November 2012 - 11:04
Postad 01 November 2012 - 11:06
Inspelningarna försvann inte för mig. Men återigen kryssa INTE i Formatera hårddisken! /Tor"Hos mig fungerar inte text-tv efter Uppdateringen. Fler som har samma problem?
Samma här. Men efter fabriksåterställning så funkar den igen. /Tor
Försvinner inspelningarna på hårddisken vid fabriksåterställning?
Postad 01 November 2012 - 12:13
Då skall vi se, före uppdateringen var detta de problem jag retade mig mest på:
Har bara snabbt tittat igenom boxen, lägesrapport :
- Serieinspelning spelar ofta in även repriser. På Canal+ series ALLA repriser.
- Kapar delar av EPG så att avsnittsinfo, som avsnittsnr och säsong försvinner
- Canal + series synkar inte text och tal
- Svart ruta med texten "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" när man väljer vissa kanaler, avhjälps genom att "stega" uppåt eler nedåt och sedan "stega" tillbaks
Min spontana reaktion kan sammanfattas så här:
- Serieinspelning spelar ofta in även repriser. På Canal+ series ALLA repriser. KVAR
- Kapar delar av EPG så att avsnittsinfo, som avsnittsnr och säsong försvinner KVAR
- Canal + series synkar inte text och tal VERKAR LÖST!!! (Gäller de nya inspelningar jag testade att göra igår, de gamla inspelningarna synkar inte heller nu)
- Svart ruta med texten "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" när man väljer vissa kanaler, avhjälps genom att "stega" uppåt eler nedåt och sedan "stega" tillbaks KVAR
http://www.youtube.com/watch?v=R2kgjilRSOg
Just den sista med att man får felmeddelandet "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" är bisarr att de inte kan fixa. Jag trodde bara jag hade detta fel. Det är inte jätteirriterande när man sitter vid TVn men att programmera en inspelning blir ju rätt random att den fungerar om det är på de kanaler som problemet omfattar. Ibland har man inspelningen, ibland inte.
Har ngn varit i kontakt med Humax om denna bug?
Postad 01 November 2012 - 12:23
Är det någon som har BXR-HD som kan bekräfta att uppdateringen finns och har installerats?
Ja, jag laddade ner den från Hörbysändaren igår eftermiddag. Jag letade under automatisk uppdatering i menyerna och så dök den upp. Det tog en kvart allt som allt.
Har inte hunnit testa boxen utförligt ännu, men problemet med en stor radbrytning mitt i längre programbeskrivningar kvarstår i alla fall.
Postad 01 November 2012 - 13:14
Postad 01 November 2012 - 16:05
Hos mig fungerar inte text-tv efter Uppdateringen. Fler som har samma problem?
Idag funkar text-tv igen som väl är. Undrar om boxer eller humax har vaknat till.
Postad 01 November 2012 - 17:29
För mig räkte det med att slå av den (alltså med strömbrtyaren) , vänta en stund och sedan slå på den så funkade Text TV efter det! Ingen fabriksåterställning behövdes alltså. Även textningen på C More (Canal +) kom igång.Idag funkar text-tv igen som väl är. Undrar om boxer eller humax har vaknat till.
Det är ändå bedrövligt att något som detta sker!
Ingen reaktion från Boxer?
Postad 01 November 2012 - 18:27
Idag funkar text-tv igen som väl är. Undrar om boxer eller humax har vaknat till.
I går fungerade ingen ting för att få igång Tex-Tv funktionen, även symbolen för att det finns text-tv annslutning saknades i går på alla kannaler.
Skickade ett upprört mail till Boxer.
Ser man på deras hemsida så har de idag lagt upp ett medelande om att "Det är många som ringer just nu"...
Undra varför
I dag var Tex-tv'n tillbaka.
Förefaller inte som de har någon större kontroll på vad deras uppgraderingar innebär.
Den senaste värkar bara ha rättat ett av alla kända fel, sammtidigt som den förstörde text-tv'n.
Redigerat av nissehedin, 01 November 2012 - 18:29.
Postad 01 November 2012 - 18:34
Ingen humax-uppdatering ligger ute just nu (kollat med tuner i datorn). Drog de tillbaka den så snabbt?
Jag sökte på mux1, mux2 och mux6 på Brudaremossen i Gbg men
hittade ingen uppdatering, Jag har 1.00.04 från november 2011.
Kanske drog de in uppdateringen, men varför?
undrar Per
Postad 01 November 2012 - 18:56
skumt..........
Postad 01 November 2012 - 19:43
Postad 01 November 2012 - 20:23
Det hela gick som smort. Hela förloppet tog en halvtimme och utan problem.
Tog den via MUX4 (TV10) via Hörby/Sallerup-sändaren.
Före uppgradering hade vi version 1.00.02. Nu har vi version 1.00.05, byggd 4:e oktober i år.
Efter uppgradering fungerar boxen helt perfekt.
Innan hade vi återkommande problem med svart ruta och felmeddelandet "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" på vissa kanaler.
Vi har inte sett detta felmeddelande sedan igår!
Så nog verkar det som att åtminstone BXR-HD fungerar bättre nu.
Postad 01 November 2012 - 20:49
Denna är avsedd för boxen med +
Redigerat av nissehedin, 01 November 2012 - 20:50.
Postad 01 November 2012 - 21:41
Texttv var borta en stund,men nu rullar allt som vanligt. Inga svarta rutor längre.
Postad 01 November 2012 - 23:06
Ingen som varit i kontakt med boxer och vet vad det beror på?
MVH
Postad 02 November 2012 - 20:30
Boxer kan verkligen sina saker och kontrollerar uppgraderingarna innan de skickas ut
Postad 02 November 2012 - 20:53
Får fortfarande "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig" på vissa kanaler. Måste då trycka upp eller ner en kanal och tillbaka igen så funkar det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?
2 bilder
89 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?