Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Com Hem + TIVO = sant!

2093 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 september 2017 - 17:01

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Ok tack...ska kolla.

Jag har inget erbjudande i alla fall förutom att köpa en iPad.

Postad 08 september 2017 - 19:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

nä jag kollade in med  fanns inget erbjudande alls för mig

Redigerat av Duckface21, 08 september 2017 - 19:06.

Postad 11 september 2017 - 13:37

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag har inget erbjudande i alla fall förutom att köpa en iPad.

nä jag kollade in med  fanns inget erbjudande alls för mig

Okej men tror mitt låg under "Din personliga erbjudandesida" men sen tog det några minuter innan jag såg att jag fått några filmer, man fick även en bekräftelse på mailen efteråt.

Postad 11 september 2017 - 14:40

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Okej men tror mitt låg under "Din personliga erbjudandesida" men sen tog det några minuter innan jag såg att jag fått några filmer, man fick även en bekräftelse på mailen efteråt.

Ja jag var in på den sidan men det enda som fanns var som sagt något erbjudande på en iPad.

Om du inte klagat så är det ju lite konstigt att du fått filmer och andra ingenting.

Inte för att det spelar mig någon roll...jag vill ju ha tillbaka kanalerna och inte några filmer.

Postad 11 september 2017 - 14:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

i dag försvann discovery kanalerna helt ur min lista i tv även epgn avslutades. börjar tro att discovery o kanal 5  är  borta förgått nu

Redigerat av Duckface21, 11 september 2017 - 14:58.

Postad 11 september 2017 - 16:25

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Ja jag var in på den sidan men det enda som fanns var som sagt något erbjudande på en iPad.

Om du inte klagat så är det ju lite konstigt att du fått filmer och andra ingenting.

Inte för att det spelar mig någon roll...jag vill ju ha tillbaka kanalerna och inte några filmer.

Jaha va konstigt, ja det där med iPad såg jag också, ja men absolut nej nej jag har inte klagat utan jag är en av de personer som verkligen vill att de ska stå upp emot Discovery, ena riktiga grisar vid förhandlingsbordet är de så stå ut Com hem, jag vill inte behöva betala mer för att Discovery kritat på rättigheter över sina huvuden.

i dag försvann discovery kanalerna helt ur min lista i tv även epgn avslutades. börjar tro att discovery o kanal 5  är  borta förgått nu

Säger absolut inte att du har fel men epg:n fungerade väl inte i början heller om jag inte minns fel.

Men jag tror faktiskt inte i slutändan Discovery kommer försvinna i Com hem´s nät.

Men som nån sa, ju längre man är utan dessa ju lättare är det att inte behöva ha dessa.

Postad 11 september 2017 - 17:08

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag har kvar alla Discoverys kanaler i min EPG (TiVo via fiber). Dock var det så att de först försvann med texten att "kanalen finns inte i vårt utbud", sen kom de tillbaka igen med alla program redovisade. Givetvis kommer det upp en förklarande text om konflikten om man väljer kanalen.

Personligen har jag väldigt svårt att tro att dessa kanaler kommer vara borta för evigt i ComHem/Boxers utbud. Förlusten av reklamintäkter för Discovery är helt enkelt för stor...vi pratar ju om nästan hälften av Sveriges hushåll och som reklamköpare är man nog inte speciellt intresserad av att köpa reklamplats som har så jämförelsevis liten mängd potentiella tittare.

Detta vet givetvis ComHem och det Discovery gör är att hoppas att ComHems kunder blir arga. Dock tycker jag att majoriteten av de som skriver om tvisten i sociala media är förbannade på Discovery, och precis som Freddie1 skriver; ju längre man är utan kanalerna desto lättare är det att acceptera att ifall de aldrig skulle komma tillbaka.

Jag läste någon krönika där krönikören jämförde denna tvist med en riktigt smutsig skilsmässa där föräldrarna pratar skit om den andre inför barnen för att försöka få sympatier. Mycket bra jämförelse tycker jag, men det som gör att jag håller stenhårt på ComHem i den här vårdnadstvisten är att historien visar att Discovery flera gånger tidigare hamnat i samma familjedrama med andra partners, medan ComHem aldrig varit där tidigare. Sen kan man tycka vad man vill om ComHems föräldraskap.

Postad 11 september 2017 - 17:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Jag kör inte tivo dock jag har kort direkt i tv... jo epg för kanalerna har funkat fram till i dag...

Redigerat av Duckface21, 11 september 2017 - 17:29.

Postad 11 september 2017 - 18:22

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
...en massa bra text...

Mycket bra skrivet, instämmer till fullo  :wub:

Jag kör inte tivo dock jag har kort direkt i tv... jo epg för kanalerna har funkat fram till i dag...

Om jag kommer ihåg ska jag kolla när jag kommer hem, har en TiVo samt en Samsung-box med kort i.

Postad 12 september 2017 - 09:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Discoverykanalerna finns kvar i Boxers TV-guide-app. Den hämtar data från samma källa som EPG. Har de försvunnit hos ComHem, så ligger nog det problemet snarare hos ComHem.

Postad 12 september 2017 - 11:18

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jodå, kolla igår och visst var det borta ur epg:n på min TiVo samt Samsung-boxen.

Synd för det var bra och se vad som var planerat att spela in men som sagt, man vänjer sig och vara utan Discovery´s kanaler.

Postad 12 september 2017 - 12:33

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0

Jodå, kolla igår och visst var det borta ur epg:n på min TiVo samt Samsung-boxen.
Synd för det var bra och se vad som var planerat att spela in men som sagt, man vänjer sig och vara utan Discovery´s kanaler.

Man kan se det hela tvärtom med.
Skönt att slippa se vad det är man missat, så behöver man inte bli uppspelt i onödan ;)
Hände en och annan gång förra veckan att man "Åhh, den vill jag se. Attans, det var på Discovery." ;)

Postad 12 september 2017 - 13:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

vist e det så men de får fan  få in kanalerna igen tills  discovery börjar sända Guldrush igen

Postad 12 september 2017 - 18:35

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

vist e det så men de får fan  få in kanalerna igen tills  discovery börjar sända Guldrush igen

Haha...där är vi helt eniga! Skulle faktiskt kunna sänka mig så lågt att jag pröjsar för dplay enbart för Gold Rush om kanalerna inte är tillbaks till dess.

Postad 12 september 2017 - 20:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Nja jag byter hällre operatör till canal digital om de inte kommer tillbaka innan november.. jag tycker om ch har alltid funkat men kan inte tänka mig ha kvar det om inte discovery finns

Postad 12 september 2017 - 21:23

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Det stora problemet är ju att det inte verkar spela någon roll vilken leverantör man väljer, man riskerar alltid att bli av med Discoverys kanaler när de får för sig att vilja ha mer betalt.

Postad 13 september 2017 - 02:38

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0

Det stora problemet är ju att det inte verkar spela någon roll vilken leverantör man väljer, man riskerar alltid att bli av med Discoverys kanaler när de får för sig att vilja ha mer betalt.

100% rätt!!

Postad 13 september 2017 - 11:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Jo de är ju så men jag tvivlar starkt på att detta med CH löser sig det bör ha löst till nu. Tog många år innan Viasat och Kanal5 kom överens om att få ha Kanal 5 i deras utbud  

Postad 13 september 2017 - 18:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

det kom ett nytt avtal https://www.facebook...6559245057011:0

Postad 13 september 2017 - 18:22

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Man kan se det hela tvärtom med.
Skönt att slippa se vad det är man missat, så behöver man inte bli uppspelt i onödan ;)
Hände en och annan gång förra veckan att man "Åhh, den vill jag se. Attans, det var på Discovery." ;)

ha ha ja men du har ju helt rätt där, är nog ändå bättre att den inte visade vad som gick ;)

Exakt och jag hoppas verkligen Com hem pressade Discovery till max nu och gick segrande ur striden.

Postad 13 september 2017 - 18:28

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 1

Tänk om man kunde varit en fluga på väggen under dessa "förhandlingar" och fått bevittna när det nya avtalet slöts. Jag hoppas verkligen att det kommer läcka ut information framöver, så vi får veta ifall det till slut var Discovery som vek ned sig.

Postad 15 september 2017 - 21:50

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Tycker det är jävligt snålt av ComHem att ta bort alla kompensationskanaler redan.

Postad 16 september 2017 - 13:05

guth
  • guth
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Viasat Film frivisas fortfarande:

https://www.comhem.s...nalforandringar

Postad 17 september 2017 - 11:49

ROBRUG
  • ROBRUG
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

hur är bilden på comhem.

har canal digital via parabiol.

Postad 17 september 2017 - 18:19

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Tycker den är ganska likvärdig men kan inte prata för andra men det är min åsikt

Redigerat av Duckface21, 17 september 2017 - 18:48.

Postad 17 september 2017 - 18:43

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Nu när kompensationskanalerna är borta så tänkte jag försöka städa upp i favoritlistan. Jag märker då att flera kanaler inte går att ta bort. Det är grön tumme upp på dem, men när jag trycker röd tumme ned så ger boxen ifrån sig det ilskna ljudet och gröna tummen sitter kvar.

Favoritliste-lösningen i TiVo är ju ett riktigt sorgebarn med många brister, men att man inte ens kan ta bort vissa kanaler ur den enda listan man befogar över är riktigt irriterande. Någon som vet hur man till exempel får bort FTV ur listan, en kanal som fanns tidigare men som nu inte ens går att titta på?

Postad 18 september 2017 - 07:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Som jämförelse, ComHem-ägda Boxer har fortfarande frivisning på de flesta kanaler förutom TV4s extrakanaler och de Discovery-kanaler som inte ingår (Eurosport var dock fortfarande öppet igår).

Postad 18 september 2017 - 18:17

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Nu när kompensationskanalerna är borta så tänkte jag försöka städa upp i favoritlistan. Jag märker då att flera kanaler inte går att ta bort. Det är grön tumme upp på dem, men när jag trycker röd tumme ned så ger boxen ifrån sig det ilskna ljudet och gröna tummen sitter kvar.

Favoritliste-lösningen i TiVo är ju ett riktigt sorgebarn med många brister, men att man inte ens kan ta bort vissa kanaler ur den enda listan man befogar över är riktigt irriterande. Någon som vet hur man till exempel får bort FTV ur listan, en kanal som fanns tidigare men som nu inte ens går att titta på?

Ja det där är riktigt skumt men har för mig att lösningen är att du går in i programguiden & ställer dig på den kanalen och gör tumme ner så försvinner den ur favoritlistan, hoppas det var så man gjorde.

Postad 18 september 2017 - 18:49

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Tack som f*n Freddie!!  :D 

Det faktum att man inte kan sortera kanalerna i sin egen ordning i favoritlistan gör ju att man vill ha så få kanaler som möjligt synliga, det är ju tillräckligt med scrollade när man letar efter kanalen man vi kolla på om man bara ser de man har tillgång till.

Det har stört mig riktigt mycket att jag varit tvungen att gå typ tio steg via inställningar för att få bort kanaler som jag inte vill ha i favoritlistan, och där som sagt inte lyckats få bort vissa. T ex alla C More som vi inte kan se har ju stört väldigt mycket i listan. Kanalerna ligger ju dessutom huller om buller i listan, så varje gång jag gjort kanalsökning har jag fått gå tillbaka flera gånger eftersom jag missat kanaler som finns både som SD och HD.

Att det var så enkelt som att trycka tumme ned i favoritlistan är ju underbart! Då finns det ju ingen anledning alls att gå alla stegen via inställningar, utan bara kolla favoritlistan och trycka bort med ett enkelt knapptryck. Sorterar man efter namn så hamnar ju alla kanaler som både sänds i SD och HD efter varandra, och då är det ju plättlätt att hitta dem.

Bara för att klargöra för andra, när man öppnar favoritlistan så ska man gå ett steg till vänster så att själva kanalen markeras och där trycka tumme ned. Jag försökte först trycka röd tumme direkt efter att jag öppnat EPGn, men då var det bara markerat program som blev dissat.

Postad 19 september 2017 - 16:41

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tack som f*n Freddie!!  :D

Det faktum att man inte kan sortera kanalerna i sin egen ordning i favoritlistan gör ju att man vill ha så få kanaler som möjligt synliga, det är ju tillräckligt med scrollade när man letar efter kanalen man vi kolla på om man bara ser de man har tillgång till.

Det har stört mig riktigt mycket att jag varit tvungen att gå typ tio steg via inställningar för att få bort kanaler som jag inte vill ha i favoritlistan, och där som sagt inte lyckats få bort vissa. T ex alla C More som vi inte kan se har ju stört väldigt mycket i listan. Kanalerna ligger ju dessutom huller om buller i listan, så varje gång jag gjort kanalsökning har jag fått gå tillbaka flera gånger eftersom jag missat kanaler som finns både som SD och HD.

Att det var så enkelt som att trycka tumme ned i favoritlistan är ju underbart! Då finns det ju ingen anledning alls att gå alla stegen via inställningar, utan bara kolla favoritlistan och trycka bort med ett enkelt knapptryck. Sorterar man efter namn så hamnar ju alla kanaler som både sänds i SD och HD efter varandra, och då är det ju plättlätt att hitta dem.

Bara för att klargöra för andra, när man öppnar favoritlistan så ska man gå ett steg till vänster så att själva kanalen markeras och där trycka tumme ned. Jag försökte först trycka röd tumme direkt efter att jag öppnat EPGn, men då var det bara markerat program som blev dissat.

Bra där, så lite så ;) skönt att det löste sig.

Bra att du gjorde en liten förklaring där också.

Ja det borde vara enkelt och fixa så man kan sortera som man vill, man har ju hört så grymt många som stör sig på detta.

Postad 19 september 2017 - 18:02

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Det har ju redan dryftats i tråden, och vissa påstår att det beror på att ComHem inte vill att man ska kunna sortera själv pga av att det skulle bli stökigare i kontakt med kundtjänst. Personligen tror jag inte ett ögonblick på denna förklaring av några anledningar.

Dels kan man ju defacto välja bort kanaler i den enda favoritlista man kan göra. Skulle detta vara ett problem är det ju bara att be kunden välja "Alla kanaler"-listan så är det problemet ur världen, det är ju också mycket enkelt att ändra sorteringsordning efter kanalnummer om det skulle krävas.

Dels har vi en Arris-box i sovrummet från ComHem där det går utmärkt att sortera i egen ordning. Varför skulle det vara mer problem för kundtjänst med sorterad favoritlista i TiVo-boxen än i Arrisboxen?

Jag skulle verkligen önska att man kunde göra flera favoritlistor som man sortera som man vill. Då skulle jag kunna ha en som är mina favoritkanaler, frugan ha en, vi kunde ha en för nyhetskanalerna, en för film, en för sport osv.

Postad 19 september 2017 - 19:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Dock så svarar inte det varför många boxar/tv från comhem inte kan sortera listan på men tex samma box med ej godkänd firmware så kan kanaler sorteras tex sonys tv model serie hx från 2010 så väljer man sverige som plats språk så kan kanaler inte sorteras men engelska som språk så kan man..

Redigerat av Duckface21, 24 september 2017 - 11:44.

Postad 19 september 2017 - 20:10

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Näe, något märkligt är det...jag tror att det är ren lathet från ComHem. Det är säkert bara någon liten inställning i boxens firmware som behöver ändras, men det är inget de bryr sig om att göra.

Postad 23 september 2017 - 23:37

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Det har ju redan dryftats i tråden, och vissa påstår att det beror på att ComHem inte vill att man ska kunna sortera själv pga av att det skulle bli stökigare i kontakt med kundtjänst. Personligen tror jag inte ett ögonblick på denna förklaring av några anledningar.

Dels kan man ju defacto välja bort kanaler i den enda favoritlista man kan göra. Skulle detta vara ett problem är det ju bara att be kunden välja "Alla kanaler"-listan så är det problemet ur världen, det är ju också mycket enkelt att ändra sorteringsordning efter kanalnummer om det skulle krävas.

Dels har vi en Arris-box i sovrummet från ComHem där det går utmärkt att sortera i egen ordning. Varför skulle det vara mer problem för kundtjänst med sorterad favoritlista i TiVo-boxen än i Arrisboxen?

Jag skulle verkligen önska att man kunde göra flera favoritlistor som man sortera som man vill. Då skulle jag kunna ha en som är mina favoritkanaler, frugan ha en, vi kunde ha en för nyhetskanalerna, en för film, en för sport osv.

Kan du sortera på ”riktigt” alltså byta programplatsnummer?

Postad 23 september 2017 - 23:51

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag förstår inte, vad menar du?

Postad 24 september 2017 - 08:06

ingvar
  • ingvar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Nej.

Mvh,

Ingvar

Postad 25 september 2017 - 07:35

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 0

Jag förstår inte, vad menar du?

Alltså inte bara flytta kanalerna utan byta nummer på dem, om jag ex vill att Discovery ska heta kanal 1 går det. I alla boxar jag testat kan man göra listor där man kan lägga kanalerna i den följd man vill men det blir helt omöjligt att använda då de behåller sitt ursprungliga programplatsnummer.

Postad 25 september 2017 - 09:42

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Varför skulle jag vilja byta kanalnummer? Det skulle ju inte vara speciellt praktiskt eftersom leverantörerna ganska ofta byter numret på kanaler av olika anledningar.

Postad 25 september 2017 - 10:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Varför skulle jag vilja byta kanalnummer? Det skulle ju inte vara speciellt praktiskt eftersom leverantörerna ganska ofta byter numret på kanaler av olika anledningar.

Man byter kanal nr för att få kanalerna numrerade i den ordning man vill ha spelar ingen roll om  tex comhem byter kanal nr

Redigerat av Duckface21, 25 september 2017 - 10:54.

Postad 25 september 2017 - 11:10

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 2

Bl.a just för att slippa att numren byts, och jag kanske vill att knapp 1 ska vara SVT 1 HD och inte SVT 1 det var bättre förr....
Jag ser ingen som helst idé med att sortera om kanaler om de fortfarande har sitt ursprungsnummer.

Det kan också var så att man inte har alla kanaler och helt logiskt tycker det är enklare att de kanske 25kanaler man har ligger på programplats 1-25.

Postad 25 september 2017 - 17:09

micke13
  • micke13
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Bl.a just för att slippa att numren byts, och jag kanske vill att knapp 1 ska vara SVT 1 HD och inte SVT 1 det var bättre förr....
Jag ser ingen som helst idé med att sortera om kanaler om de fortfarande har sitt ursprungsnummer.

Det kan också var så att man inte har alla kanaler och helt logiskt tycker det är enklare att de kanske 25kanaler man har ligger på programplats 1-25.

Fungerar för favoritlistor på min gamla Samsung box som jag använder till syskonabonnemanget. Där anger man vilket nummer en kanal ska ha i favoritlistan. T ex har jag lagt sportkanalerna från nummer 13 och framåt.

Postad 25 september 2017 - 19:22

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Jag navigerar enbart via EPGn, så vilket kanalnummer olika kanaler har är helt ointressant för mig. Med så många kanaler som vi har så är det omöjligt, och helt meningslöst, att försöka memorera vilket kanalnummer t ex Animal Plantet HD har. Jag vill sortera kanalerna efter intresse efter alla de som har logiska nummer, dvs kanal SVT 1 HD till och med Kanal 12 ligger i nummerordning 1-12. Efter dem lägger jag de kanaler vi tittar mest på, t ex Discoverys olika kanaler. Sen har jag en grupp med filmkanalerna, en grupp med sportkanaler, en grupp med nyhetskanaler och sedan slasket.

Eftersom man enkelt kan bläddra sidovis i EPGn går det väldigt fort att hitta en specifik kanal om EPGn går att sortera efter eget tycke, inte minst för att grupperna blir så tydliga. Vill jag titta på Viasat Film så bläddrar jag i EPGn tills jag ser filmgruppen och lär mig ganska snart var just Viasat Film ligger i den.

Då vi har en Arris-box där man kan sortera EPGn som man vill, och en TiVo så är det väldigt tydligt hur illa vi tycker om TiVons favoritlista och hur mycket vi tycker om Arrisboxens, som vi sorterat som vi vill ha den.

Postad 25 september 2017 - 20:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Har Cmore o Guld hade gärna sett att få numrera  kanalerna bl skulle det va kung att få ha Cmore HD i nr rad o Svt

HD först i listan på nr 1... fattar inte varför SD kanalerna finns kvar alla boxar kan ju skala ner bilden i dag till SD då inte tv stödjer HD

Redigerat av Duckface21, 25 september 2017 - 20:24.

Postad 25 september 2017 - 21:11

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

... fattar inte varför SD kanalerna finns kvar alla boxar kan ju skala ner bilden i dag till SD då inte tv stödjer HD

Jag gissar att det är för att leverantörerna ska kunna skryta med hur många kanaler som ingår i olika paket. Det smäller ju högre att säga att "Paket X innehåller hela 50 kanaler!" än att det bara innehåller 30 om man räknar bort dubblettkanaler i SD.

Postad 25 september 2017 - 23:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Jag gissar att det är för att leverantörerna ska kunna skryta med hur många kanaler som ingår i olika paket. Det smäller ju högre att säga att "Paket X innehåller hela 50 kanaler!" än att det bara innehåller 30 om man räknar bort dubblettkanaler i SD.

Jo mycket så men här skulle tex källan behöva försvinna, helt enkelt bara ta bort sd kanalerna helt och tex skala ner hd till sd i de fall de behövs tex vid analoga utsändningar.. det är dock up till kanal ägarna att göra

Redigerat av Duckface21, 25 september 2017 - 23:13.

Postad 25 september 2017 - 23:24

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Rent tekniskt lär det ju inte vara några problem...men återigen, de vill antagligen inte göra det, eftersom det imaginära utbudet av kanaler de använder som säljargument då minskar.

Postad 26 september 2017 - 06:16

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3 032 inlägg
  • 1
Jag tror inte att det i första han är för att få utbudet att se större ut, utan snarare att de vill kunna ta betalt för samma kanal en gång till.

Redigerat av OMD28, 26 september 2017 - 06:16.

Postad 26 september 2017 - 08:51

Flintstone
  • Flintstone
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden?

Postad 26 september 2017 - 09:44

harryville
  • harryville
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Ska inte Comhem bytta from Tivo till android box snart? 

Postad 26 september 2017 - 09:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Ska inte Comhem bytta from Tivo till android box snart? 

var har du hört det?

Edit:

Såg det nu genom en googling dock tror jag inte de de släpper Tivo boxen,  Android TV boxen blir nog  mer ett komplement 

Redigerat av Duckface21, 26 september 2017 - 10:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.