Tänk rea-backen på ICA så kommer du ganska nära....Helt ärligt: hur är utbudet av nya filmer/serier på Netflix? Har kört Lovefilm men de ska ju lägga ner i Sverige
Postad 19 juni 2013 - 13:10
Postad 19 juni 2013 - 13:22
Kolla här:Helt ärligt: hur är utbudet av nya filmer/serier på Netflix? Har kört Lovefilm men de ska ju lägga ner i Sverige
http://www.moreflick...tflix-se&query=
Postad 19 juni 2013 - 13:40
Tänk rea-backen på ICA så kommer du ganska nära....
Jaha det låter ju lovande!

Får väl bli Hemmakväll för min del då.
Postad 19 juni 2013 - 13:52
Om det stämmer kan jag verkligen inte förstå hur man kan betala för tjänsten. Herregud, "modern teknik" och gamla filmer. Kul att betala för "Taken" när man kan se den på kanal 6 dagen efter.
Själv har jag bara sett en eller 2 filmer på netflix (så jag betalar inte för att se filmer det gör jag på andra sätt), här hemma används det uteslutande för tvserier som jag eller kärringen inte sett förut (mycke brittiskt) sen House Of Cards och senast Hemlock Grove (sådär serie) som också var en Netflix exklusiv serie.
Genom unblockus (eller liknande tjänster basically knappa in en annan DNS) så kan man komma åt USA eller Mexicos utbud (eller andra länder för den delen) och då få tillgång till nyare och andra filmer/serier också.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 juni 2013 - 13:54.
Postad 19 juni 2013 - 14:58
Postad 19 juni 2013 - 15:02
Kolla här:
http://www.moreflick...tflix-se&query=
Ok, tack! Visar ju mest som what17ever säger: Ica-filmer

Postad 19 juni 2013 - 15:57

Bara smidigheten är värd månadskostnaden enligt mig.
Postad 19 juni 2013 - 16:11
Klockren kommentarTänk rea-backen på ICA så kommer du ganska nära....

Netflix vet själva att deras utbud är under all kritik och har börjat agera därefter vilket är bra.
- Dom sponsrade The Killing vilket gör att man kan se den serien dagen efter med svensk text, Mycket bra!
- Samma med Arrested development, hela säsongen på en gång.
- Hemlock grove, egenproducerad serie, är väl så där men ett bra initiativ iaf.
- House of cards, även den egenproducerad, inte fantastisk men helt ok.
Sen är det väl en Straczynski Sci-Fi serie på gång också som jag inte tänker missa.
Postad 19 juni 2013 - 16:11
ja som förälder måste det vara mycke värt då barndelen verkar ha en hel del innehåll.Kom hem från jobbet, hämtade dottern, åskar lite och regnar som fan. TV:n (Canal Digital parabol) gillar inte hällregn och dottern vill se på tv medans jag lagar mat...slog på Netflix, tadah
Bara smidigheten är värd månadskostnaden enligt mig.
Postad 19 juni 2013 - 16:33
Om det stämmer kan jag verkligen inte förstå hur man kan betala för tjänsten. Herregud, "modern teknik" och gamla filmer. Kul att betala för "Taken" när man kan se den på kanal 6 dagen efter.
Nej, filmutbudet är inte ett skäl i sig att skaffa Netflix (med unblock, eller motsvarande). Men att det skulle likna reabacken på Ica är väl att ta i. För du hittar väl inte HD-utgåvor av The Dark Knight Rises, We Bought a Zoo, The Dictator, Rock of Ages och Paranorman där eller? Däremot är det omöjligt att veta vad som kommer att dyka upp när, vilket gör att du säkert har hunnit se mycket av det nyaste som du är mest intresserad av innan det kommer till Netflix.
För mig är det primärt det enorma utbudet av TV-serier som lockar. Den enda nackdelen är att de inte har några HBO-serier. Vill du se dem för en billig månadspeng är det HBO Nordic som gäller, en tjänst som har fått mycket kritik på grund av tekniska begränsningar och dålig service/kundkontakt.
Men ska du skaffa Netflix ska det vara i kombination med någon regionsupplåsande tjänst, till exempel Unblock-Us:
http://www.unblock-us.com
Tillägg: Du kan pröva Netflix gratis i en månad och unblock gratis i en vecka, så det är bara att ge det en chans och se vad du tycker.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 20 juni 2013 - 00:21.
Postad 19 juni 2013 - 23:17
Testa netflix i dag, gratismånaden. Använder min gamla pc, men koppla via reciver till projektorn.
Bildkvaliteten var sådär, även det lilla HD-utbudet jag testade. Dock inget hackande eller liknande!

Hur mycket spelar min dator in tror ni? Skulle det bli skillnad med tex. en blurayspelare som stödjer netflix?
Postad 20 juni 2013 - 00:14
Använder ju också Unblockus som jag tycker är ett bra komplement till tjänsten och hamnar då på ca 100:-/mån totalt vilket är riktigt billigt med tanke på utbudet som erbjuds.
Postad 20 juni 2013 - 07:17
Om du kör Windows 7 eller äldre så används Silverlight för video.Hur mycket spelar min dator in tror ni? Skulle det bli skillnad med tex. en blurayspelare som stödjer netflix?
Jag tycker aldrig jag fått bra bild på någon lösning som använder just silverlight, tycker att Windows 8-appen eller min Blu-ray spelare ger betydligt bättre bild.
Postad 20 juni 2013 - 08:28
Vi PC är det inte lika mycket som är i HD som via app. Vet inte vilka Blu Ray-spelar som har app. Samsung är tex väldigt inkonsekventa med sina modeller. Säkrast är Apple TV, PS3 eller Xbox. Apparna till dessa funkar klockrent med 1080p och DD 5.1-ljud ut. (Samt den kanske intressante av alla: wii U.)Om du kör Windows 7 eller äldre så används Silverlight för video.
Jag tycker aldrig jag fått bra bild på någon lösning som använder just silverlight, tycker att Windows 8-appen eller min Blu-ray spelare ger betydligt bättre bild.
Redigerat av agpath, 20 juni 2013 - 08:29.
Postad 20 juni 2013 - 18:27
Nej, filmutbudet är inte ett skäl i sig att skaffa Netflix (med unblock, eller motsvarande). Men att det skulle likna reabacken på Ica är väl att ta i. För du hittar väl inte HD-utgåvor av The Dark Knight Rises, We Bought a Zoo, The Dictator, Rock of Ages och Paranorman där eller? Däremot är det omöjligt att veta vad som kommer att dyka upp när, vilket gör att du säkert har hunnit se mycket av det nyaste som du är mest intresserad av innan det kommer till Netflix.
För mig är det primärt det enorma utbudet av TV-serier som lockar. Den enda nackdelen är att de inte har några HBO-serier. Vill du se dem för en billig månadspeng är det HBO Nordic som gäller, en tjänst som har fått mycket kritik på grund av tekniska begränsningar och dålig service/kundkontakt.
Men ska du skaffa Netflix ska det vara i kombination med någon regionsupplåsande tjänst, till exempel Unblock-Us:
http://www.unblock-us.com
Tillägg: Du kan pröva Netflix gratis i en månad och unblock gratis i en vecka, så det är bara att ge det en chans och se vad du tycker.
Netflix är inte och kommer aldrig vara för för nya filmer. Den intäkt bolagen får på att sälja nya dvd/bd tänker de inte krympa genom att ge streamingtjänster tillgång till materialet för en kostnad som är mindre än vad du betalar för filmen. Not going to happen. Netflix styrka, och där är vi inte än i Sverige, är utbudet i mina ögon. Direkt tillgång till 200000 filmer på amerikanska netflix. Vill jag se Taken här och nu kan jag göra det. Vill jag se Double Indemnity kan jag göra det. Netflix är för causal viewers, människor som kanske inte bryr sig så mycket om den nyaste filmen utan mer om att ha stor tillgång. Då pratar jag bara om filmdelen. Sedan kommer tv-serier in och där vinner nog Netflix många kunder idag.
Postad 20 juni 2013 - 20:02
Postad 20 juni 2013 - 20:14
Med vanlig TV så måste du sitta vid TV:n prick kl 19.00 om du vill se "aaaaaaaa". Kan du då inte se det avsnittet då så måste du vänta tills det går i repris.
Har du hört talas om uppfinningen box med 500Gb HDD?
Postad 20 juni 2013 - 20:23
Har du hört talas om uppfinningen box med 500Gb HDD?
Touché

Postad 20 juni 2013 - 21:45
Postad 20 juni 2013 - 21:57
Kanon, så länge filmen jag vill se går på tv. Gör den inte det får jag snällt vänta tills den går. Med Netflix kan jag se den nu om den finns.Har du hört talas om uppfinningen box med 500Gb HDD?
Jag har inget tv-abbongemang längre, jag kör bara netflix med unblock och det fungerar utmärkt för mig.
Postad 24 juni 2013 - 07:22
Man måste spola eller hoppa stegvis. Boxarna är gjorda så att man inte ska kunna skippa reklamen helt.Har inte tyckt att jag behövt skaffa en sån box. Måste man spola förbi reklam manuellt, eller går det att ordna automatiskt?
Postad 26 juni 2013 - 00:48
Så, ju bättre uppkoppling, desto bättre bildkvalité.
Postad 26 juni 2013 - 07:56
Jag har 100 Mbit fiber men ändå så är det vissa kvällar dålig bild. Har ingen aning om var felet ligger. Troligen hos min operatör. Det är en liten lokal operatör.Bildkvalitén påverkas otroligt mycket om man har instabil uppkoppling. Jag som har fiber (100 ner) har perfekt bild efter några sekunder medans syrran (som bor ute på landet) har varierande bildkvalité när hon tittar på Netflix.
Så, ju bättre uppkoppling, desto bättre bildkvalité.
Postad 26 juni 2013 - 12:42
gammalt 70-tals hus. Får 9 av 10 fall SuperHD. Nån enstaka gång har kvaliteten dippat.
Postad 01 juli 2013 - 22:14
Jag har sett andra klaga. Hur är det fär er?
Postad 01 juli 2013 - 22:32
Nu har de tagit bort möjligheten att ställa nya frågor på Facebook.
Samt att supportsidan är borttagen, fast den gjorde ingen glad.
Men nu är det ännu mer enkelriktad kommunikation än tidigare.
Postad 01 juli 2013 - 22:33
Såg nyss att de har lagt till Family Guy på svenska netflix,8 säsonger
Redigerat av homery, 01 juli 2013 - 22:37.
Postad 04 juli 2013 - 23:28
När jag startar netflix appen finns varken senast sedda elr nytt hos ,men startar man om appen så dyker de upp igen. Men d e inte bara på ps3,samma sak e d på ipaden å mobilen ...
Såg nyss att de har lagt till Family Guy på svenska netflix,8 säsonger
Nä 4 säsonger. 4- 8 är det. Men det är många. Kan dock tycka det är konstigt att de börjar mitt i smeten...
Postad 05 juli 2013 - 09:19
Postad 05 juli 2013 - 16:21
Har bredband 24 adsl via BBB, 5mbs går bort till digital tv. Kör sen på homeplug via elnätet i ett
gammalt 70-tals hus. Får 9 av 10 fall SuperHD. Nån enstaka gång har kvaliteten dippat.
BBB har väl inte avtal som stödjer SuperHD? Det du får är HD(720). SuperHD är 1080p.
Postad 05 juli 2013 - 23:13
BBB har väl inte avtal som stödjer SuperHD? Det du får är HD(720). SuperHD är 1080p.
Man får SuperHD om man använder Unblock-Us.
Postad 06 juli 2013 - 09:36
Någon som vet något mer och om det är på gång?
Kan ju vara trevligt att bli tipsad om annat än barnfilmer efter att ungarna tittat på tv.
Postad 08 juli 2013 - 14:30
Såg någonstans för ett tag sedan att Netflix hade på gång med någon användarprofil. Alltså man skulle kunna markera vem det var som tittade i familjen för att kunna få filmer sparade och preferenser efter det.
Någon som vet något mer och om det är på gång?
Kan ju vara trevligt att bli tipsad om annat än barnfilmer efter att ungarna tittat på tv.
Ja detta är faktiskt väldigt störande med Netflix, även om det är den absolut bästa tjänsten överlag som jag testat. Veckopendlar man som jag gör och frugan är hemma och ser på tv hela veckan, så är alla kategorier nedlusade med thailängska, koreanska, japanska filmer oavsett vilken kategori du väljer. Har man inget intresse av ovanstående filmer utan kanske vill se de senaste amerikanska filmerna, så går det typ inte.
/S
Postad 09 juli 2013 - 14:05
Redigerat av DmD, 10 juli 2013 - 10:27.
Postad 15 juli 2013 - 09:39
Kollar just nu på Star Trek: Enterprise och det är lite skumt att bara vartannat avsnitt har undertexter. Som jag förstått det mixar netflix på undertexter på bildströmmen innan det skickas ut, så detta är inget som min klient kan påverka, eller? Kör netflix klient i windows media center (som är en inbäddad silverlight-visare)
/S
Postad 15 juli 2013 - 10:53
Nån mer än jag som har märkt att netflix undertexter har blivit helt knasiga? För några dagar sedan försvann de vanliga gula undertexterna och ersattes av vita som positionerar sig under gubben som pratar, och när förtexter visas visas undertexter i bildens övre kant. Dessa undertexter varade bara några dagar sen kom det vita undertexter med svart bakgrund som ser förjäkliga ut.
Kollar just nu på Star Trek: Enterprise och det är lite skumt att bara vartannat avsnitt har undertexter. Som jag förstått det mixar netflix på undertexter på bildströmmen innan det skickas ut, så detta är inget som min klient kan påverka, eller? Kör netflix klient i windows media center (som är en inbäddad silverlight-visare)
/S
Kollar oxå Enterprise men har inga problem med undertexten via PS3 appen. Har bara sett första och halva andra säsongen.
Postad 15 juli 2013 - 21:15
Någon som stött på detta?
Redigerat av KluddKalle, 17 juli 2013 - 15:53.
Postad 18 juli 2013 - 08:56
http://flavorwire.co...cropping-movies
Dom borde åtminstone märka dom filmer som är slaktade så att man kan välja själv om man vill se den eller inte.
Postad 18 juli 2013 - 10:47
Netflix beskär filmer.
http://flavorwire.co...cropping-movies
Dom borde åtminstone märka dom filmer som är slaktade så att man kan välja själv om man vill se den eller inte.
Läser man kommentarerna så säger ju flera att det inte är Netflix själva som gör croppingen utan istället den som tillhandahåller Netflix med filmen vilket låter rimligt. Dock håller jag med dig om att dom absolut skulle märka detta på nåt vis. Eller kanske ge tittarna möjlighet att själv välja om man vill se filmen i 16:9 eller scope?
Postad 18 juli 2013 - 13:17
Tips till er Netflix-användare! Det finns ett sätt att få det amerikanska Netflix-utbudet på datorn och även kunna byta tillbaks till det svenska när man vill. Vet dock inte ifall jag får skriva ut det här (om det inte är tillåtet kan en moderator redigera detta inlägg), men skicka ett pm så ger jag snabba instruktioner.
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 18 juli 2013 - 13:18.
Postad 18 juli 2013 - 13:33
Postad 18 juli 2013 - 13:37

EDIT: Verkar som att unblock-us kostar lite medan Mediahint är gratis...
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 18 juli 2013 - 13:39.
Postad 18 juli 2013 - 14:51
Postad 18 juli 2013 - 15:30
Postad 18 juli 2013 - 16:36
Jag ordnade en månads gratis Netflix-konto då det fanns en dokumentär jag ville se och endast var tillgänglig där. Efter att ha sett den småtestade jag Netflix men det är alldeles för lite i min smak (jag gillar klassiker bland annat) och därav blev det hela ett magplask. Däremot lät jag far min prova med mitt konto och han blev såld direkt eftersom det inte blev något hack på vår lina (8 mbit) och i överlag höll bättre bildkvalité än tv-sändningar.
Tips till er Netflix-användare! Det finns ett sätt att få det amerikanska Netflix-utbudet på datorn och även kunna byta tillbaks till det svenska när man vill. Vet dock inte ifall jag får skriva ut det här (om det inte är tillåtet kan en moderator redigera detta inlägg), men skicka ett pm så ger jag snabba instruktioner.
Fast mediahint fungerar bara genom webbläsaren och inte med windows 8 app?
Varken mediahint eller unblock är olagligt, så det är inget problem att tipsa om det här. Unblock är bra om man inte använder datorn, utan exempelvis Apple TV. Mediahint är dock ett helt strålande kostandsfritt komplement när man, till exempel, är på sommarstället och använder datorn och 3G-uppkoppling. Mediahint fungerar som sagt bara via webläsaren, närmare bestämt firefox eller chrome.
Postad 18 juli 2013 - 18:12
Redigerat av Irule, 18 juli 2013 - 18:13.
Postad 19 juli 2013 - 08:28
Det är bra att Netflix verkar hålla med om att det är fel iaf.
http://www.theverge....ovies-streaming
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar