Börjat kolla på Broadchurch säsong 2, bara sett 2 avsnitt men verkar bra än så länge. Gillade första säsongen
Såg klart säsong två igår. Sjukt bra serie.
Längtar redan till nästa säsong 😊
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 August 2016 - 06:01
Såg klart säsong två igår. Sjukt bra serie. Längtar redan till nästa säsong 😊 Postad 24 August 2016 - 06:51
Låter bra,gillade år ett massor.
Väntat länge på år 2 Nu ska jag bara ha tid att se den också :-D Postad 24 August 2016 - 07:07 Stranger Things var riktigt bra, älskar flörtandet med 80-tals rullar, Stephen King, Spielberg o.s.v.
Försöker plöja igenom Black Sails säsong 2 nu, men den är inte alls lika bra som säsong 1. Känns inte som att det direkt hänt något på hela säsongen, de första 9 avsnitten kunde i princip ha summerats i ett avsnitt. Har varit tvungen att pausa flera gånger för att titta på något annat ett tag. Tror inte jag ger mig på säsong 3.
Funderar på The Get Down som nästa serie. Narcos verkar bra också. Är sugen att plocka upp Vikings också.
Vänder verkligen Z Nation och blir bra? Jag såg de första 3 avsnitten och de var verkligen sopsämst på alla punkter. Extremt ologisk, dåliga skådisar, tråkig story och dåligt manus. Den följer ju inte ens sina egna lagar och blandar friskt mellan olika zombie och demon-serier/filmer. Vänder den så extremt på de senare avsnitten? Eller är själva grejen att serien ska vara så dålig att den blir rolig? Kan tillägga att jag älskar zombie-filmer och serier. Postad 24 August 2016 - 11:28
Många skriver att Stranger Things flirtar med 80-tals filmer. Jag märkte aldrig det. På vilket sätt? Är nog dålig på att se sådanna detaljer. Z nation är en dålig serie. Den blev kanske lite bättre (mer underhållande) dom sista avsnitten men det är fortfarande en dålig serie med dåliga skådespelare bland annat. Postad 24 August 2016 - 11:40
Redan titeln är en referens till tidsperioden, det är samma font som använts på många Stephen King-böcker och filmer. Öppningsscenen tycker jag är en referens till E.T. även om jag sett andra säga Goonies (t.ex. denna film https://www.youtube....h?v=wBjgFt6lVHM). Det fortsätter sen på den banan. Finns fler filmer på youtube om du vill ha exempel. Dessutom kryllar ungarnas väggar av film-posters från den tiden. För mig var serien väldigt nostalgisk att titta på, jag var iofs ung på 80-talet så kanske är därför.
Ok då var det som jag trodde. Det var någon som skrev på MHB att den blir bra redan på andra avsnittet men den blev ju bara sämre. Jaja skiter i den serien, har för mycket annat kul att se.
Blev klar med Black Sails säsong 2 nu på lunchen. Sista avsnittet var det enda som var bra i hela säsongen. Får se hur jag gör med säsong 3, börjar den lika dåligt som säsong 2 så lägger jag ned.
Edit: Jag håller inte riktigt med om alla referenser i Youtube-filmen. Jag tror snarare att de tänkte på t.ex. Lost Boys eller Goonies istället för Commando i en scen. Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 24 August 2016 - 11:42. Postad 24 August 2016 - 13:14
Innan dom började filma gav skaparna bakom serien i uppdrag till alla barn som fått roller att kolla på Goonies och en till film jag inte minns. Postad 24 August 2016 - 14:11
Den andra filmen var Poltergeist om jag inte missminner mig. Tyckte först det lät som en läskig film för barn men sen insåg jag att jag själv kollade på den när jag var i den åldern. Postad 24 August 2016 - 16:08
Du är för ung. Postad 24 August 2016 - 18:54
Så det kommer fler säsonger? Hade inte koll på det. Jag som trodde jag skulle få se om min teori om vem som är mördaren stämmer. Hade redan en teori under S1. Blir en lång väntan igen då... Postad 24 August 2016 - 21:40
jag är född 81 så jag var nog lite för liten för att se på alla filmer då och nu lockar det inte jättemycket att se på massa gammal film faktiskt. man blir ofta så besviken tycker jag
ja det gör det. Annars har jag missat hela avslutningen på säsong två
Började kolla på Luther idag. verkar vara en riktigt bra och välgjord serie. Sen är Ruth wilson j-vligt het också Postad 24 August 2016 - 22:06
river har jag sett och den var också riktigt bra. en väldigt lågmäld och dyster serie vilket jag gillar att kolla på ibland. Postad 30 August 2016 - 23:38 har sett fyra avsnitt av Luther nu. tycker den började lite seg och var aldrig direkt spännande. men fortfarande bra. avsnitt fyra var dock grymt bra och ser fram emot fortsättningen. Postad 31 August 2016 - 07:51
Jag har sett Luther nyligen, tyckte den var riktigt bra!
Seg? Om man förväntar sig action hela tiden, kanske (men action är det ändå). Luther är råare än många liknande polisserier. Nästan lite åt Gore-hållet stundtals. Postad 31 August 2016 - 08:35
Helt underbar serie .
Njut medans det varar. Ville inte att den skulle ta slut . Rätt få avsnitt.. Postad 31 August 2016 - 10:38 Har precis sett den första säsongen av Marcella, mycket spännande och välspelad. Tyckte det var lite Bron över serien med en psycho kvinnlig polis och en massa sidohandlingar som man inte fattar först vad dom har med plotten att göra. Men sen såg jag Hans Rosenfeldts namn i förtexterna och förstod att det kanske inte var så konstigt ändå Postad 31 August 2016 - 14:22
Spännande och välspelat, ja! Men också sjukt många ologiska scener och obesvarade frågor Postad 02 September 2016 - 08:16 första säsongen avklarad av Luther. har aldrig sett en serie utvecklas så snabbt förut. Från att vara bra till att vara sjuktj*vlaskitbra på typ 2-3 avsnitt. serien växte verkligen. hoppas dom andra säsongerna håller samma klass. Postad 02 September 2016 - 19:53
Nöter Broadchurch nu.
4e avsnittet år 2 nu. Riktigt bra 😍 Redigerat av moparman, 02 September 2016 - 20:02. Postad 02 September 2016 - 19:57
Broadchurch är en av mina favoriter. Gillar olivia colman . Hon är duktig
Redigerat av andreassofus, 02 September 2016 - 19:58. Postad 07 September 2016 - 13:17 Försökte mig på The Get Down, men det var verkligen inte min grej. Alldeles för teatraliskt och mysko med ett krystat manus. Förstod sen att det var Baz Luhrmann som stod bakom, hade jag vetat det hade jag skippat den rakt av. Nu kämpade jag i nästan en vecka för att se ett avsnitt.
Började istället med Narcos igår. Den föll jag för direkt och har redan sett två avsnitt. Ser fram emot att få kolla vidare vilket är ett bra tecken. Postad 08 September 2016 - 07:13
Blev nyfiken på Luther när jag läste om den här. Ruskigt bra serie! Rev av samtliga avsnitt på tre kvällar plus lite nattid.
Dags att ge sig på Broadchurch nu då verkar det som... Jag kör Netflix via Chromecast och är nöjd med det. Postad 08 September 2016 - 07:23 Finns en annan tråd som berör tekniska lösningar: https://www.minhembi...howtopic=300841
Köttar på med Narcos, jag är helt fast. Lär rinna igenom den rätt så fort. Postad 08 September 2016 - 11:41
Se även The Fall om du inte gjort det. Grymt bra serie Postad 09 September 2016 - 06:54 Någon som vet om Scorpion säsong 2 kommer till svenska netflix snart? Postad 09 September 2016 - 15:18 Jag kunde inte hålla mig men " The get down " är nog en av de bästa serierna som jag har sett, givetvis i stark konkurrens med bla Narcos och några till, men jag föll verkligen pladask för den serien. Postad 26 September 2016 - 12:04
https://en.wikipedia...ngmire_episodes Postad 26 September 2016 - 13:45 Kanske missat det men finns det någonstans eller sätt att få reda på när Svenska Netflix släpper nya säsonger av "gamla" serier. . . finns mängder av serier som har fler säsonger än dom som ligger på Netflix. Många nu som jag sett o funderar på att köpa på DVD/BR bara för att se fortsättningen.
Känns bara onödigt att köpa dessa om Netflix ändå kommer lägga upp dessa säsonger inom några månader Redigerat av Jolt, 26 September 2016 - 13:46. Postad 26 September 2016 - 13:49
Nej, Netflix släpper ingen info om kommande releaser, förutom när det gäller deras egna produktioner. Redigerat av agpath, 26 September 2016 - 13:49. Postad 26 September 2016 - 13:51
Tror inte det. Har för mig att det var likadant förra året med säsong 4. Finns bara i US och AU/NZ mig veterligen. Trist när det som sagt är netflix egen serie. Dom tog över produktionen efter S3 Postad 26 September 2016 - 16:20
Har någon skrivit till Netflix och utryckt sin önskan? Postad 28 September 2016 - 08:17 Stranger Things, shit vilken bra serie! Sett typ 3 avsnitt nu, grymt skådespeleri av barnen också. Postad 29 September 2016 - 20:13
Nån som sett avsnitt 1 av Designated survivor?
Kiefer Sutherland är med Postad 29 September 2016 - 20:41
Låter bra,fått bra betyg på imdb också.
Ska nog se första avsnittet imorrn Postad 30 September 2016 - 10:43
Luke Cage första året finns att se nu.
9,4 av 10 i betyg. Dock inte så många som röstat än. Ska nog se den i helgen Postad 30 September 2016 - 10:46
Har väntat på denna! Ska definitivt beta av den under den kommande veckan! Postad 30 September 2016 - 11:50 Ska börja kolla på ett par avsnitt ikväll! Tycker det ska bli spännande! Postad 30 September 2016 - 14:12 skulle inte luke cage vara HDR? ser bara UltraHD 4k på min Sony TV (givetvis med HDR stöd) Postad 30 September 2016 - 15:40
Jo och alla källor som googlas säger HDR: http://realorfake4k....duct/luke-cage/ Postad 30 September 2016 - 16:10
Nej den har inte HDR Redigerat av mcmike, 30 September 2016 - 16:10. Postad 30 September 2016 - 19:26
Första avsnittet var de verkligen inget tempo i.
Men jag gissar att de bygger upp inför andra avsnitt. 2a avsnittet var betydligt bättre så de finns hopp 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |