Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 May 2013 - 00:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

03:20 in ungefär

Thanks :) . Intressant att se hur det fungerar i praktiken sedan då.

Edit: Carmack för ett tag sedan:

JC: The videos are just using the normal game data. There is a decent chance we will fill the PS3 Blu-Ray with more data than we ship on DVDs for Doom 4, but we will have to see how much trouble it is maintaining two complete builds of the data. I would love to let the PC stream extra detail over the net when needed, but that would take a significant server and bandwidth commitment that I’m not sure we can make.

Hade kunnat få bättre texturer i Rage men hade inte serverkapaciteten. 300 000 servers borde vara tillräckligt.

En utvecklare på GAF pratar om det:

This is already being done by several MMOs. Amazon, probably the largest cloud provider popularized the term 'elastic compute' for the concept of dynamically allocating virtual server processing as needed.

Companies like Netflix, Twitter, Hulu, etc., completely rely on this concept, to scale up and down processing and streaming capabilities as users demand it on the fly. They do this in spite of having some dedicated server capabilities of their own, to make sure that a busy viewing night does not take out their server center.

This works for games in as well - if you have 500,000 multi-player "servers" needed during launch week, that will quickly slide down to 250,000 after a month, and then 25,000 a year later. Being able to pay for what you need at a given moment is a powerful concept, but it requires a lot of know-how and specific coding tools, etc., to do in a stable, cost effective way. I imagine Microsoft will build out game developer friendly tools and service offerings to help even small developers use cloud resources.

As a developer, in the last 12-18 months, I have seen Microsoft evangelize 'Azure' heavily - their elastic cloud compute, storage and bandwidth competitor to Amazon and Google's clouds (along with Oracle, HP, Rackspace and other 2nd tier providers). They have bought several companies in this space, including appliance providers (i.e. add an Azure box to your server rack and treat all your Azure virtual machines and virtual storage like local server resources.)

What I am having a hard time visualizing is how this could be used to directly increase visual fidelity. It makes much more sense to me, for developers to build multiplayer gaming environments like Bungie's Destiny, which will almost certainly use cloud resources to provide a persistent world that scales on demand.

Aja, vi får väl se vad som händer med det.

Redigerat av Zoiler, 24 May 2013 - 00:32.

Postad 24 May 2013 - 05:49

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1

oavsett om man vill använda kinect eller inte så krävs den installerad
spel m,m. kommer inte fungera om xbox one inte varit på internet inom 24 timmar. för att spel ska fungera så måste de aktiveras minst var 24 timme via internet
xbox one kräver internet för att fungera
online med PS4 kommer inte kosta någonting

Men herregud, tror du på fullaste allvar att spel inte kommer fungera om dom inte aktiveras var 24e timme? Tror du att man kommer få lov att pröjsa för att låsa upp spelet igen?. Befängt!

Ska jag avslöja en hemlis?? PS4 kräver också internet för att alla funktioner ska fungera :rolleyes:

Förstår inte upphakningen från vissa att det kräver internetanslutning. Vad är det som är så hemskt med det? Då antar jag att ni inte har en Smartphone heller då? Som kan ta emot push närsom/hursom. Tycker att det är bra med always online. Skönt att slippa alla updates som ploppar upp emellan åt. Har PSN+ och det är ju grymt smidigt att schemalägga updates till natten.

men smaken är som baken :ph34r:

Postad 24 May 2013 - 06:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1
Ja det är hemskt med grejer som år 2013 kräver internet... ;)

Bra tråd om cloud powering:
http://m.neogaf.com/...ad.php?t=564841

Postad 24 May 2013 - 07:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

en xbox som kräver kinect för att fungera (Yes)
en xbox som kräver att spel installeras och aktiveras via internet innan du kan spela (Yes men installation kommer vara krav på PS4 - tro mig - och är det redan på många PS3 spel)
en xbox som måste aktiveras (via internet) minst en gång per dag för att du ska kunna använda den (Yes)
en xbox där du måste betala extra för att spela begagnade spel förutom vad du betalade för spelet, med extra menas nypris. Dvs du kan nte längre sälja dina spel (Ej bekräftat så du vet ej)
en xbox som är svagare än PS4 (Yes)
en xbox där du måste betala för att kunna spela online (Ej bekräftat så du vet ej)

osv

Så. korrigerat dina påstående tills vi faktiskt vet.

Installationen ska, precis som PS4, ske i bakgrunden - alltså fortfarande put in and play. Så länge det inte krävs 10-20min väntan för att en installation ska bli klar så tycker jag detta är en ok lösning.

Postad 24 May 2013 - 07:54

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Enda jag tycker känns väldigt skumt överlag är att man tvunget MÅSTE ha en kinect inkopplad. Vill man avstå röst och rörelsestyrning så tycker man det rimligtvis skulle vara okej.
Men visst man kanske tycker hela grejen är ganska schysst när man väl har det ändå, återstår att se.

Förstår inte heller gnället över uppkoppling? Man har väl konstant uppkoppling idag på konsolerna så egentligen vad är skillnaden? Tror inte det har hänt nån gång att jag känt ett behov av att dra ur ethernet-kabeln från min konsol innan jag börjar spela.

Postad 24 May 2013 - 08:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ang alla dessa punkter...
Kinect måste vara inkopplad och kommer spionera på dig. Tredjepartstillverkare tillverkar säkert en blindfold till kinect så att den kan vara på utan att se något. Onödigt, men går att komma förbi.

Beg spel... är det inte på samma sätt med pc-spel idag? Dom kopplas väl till steamkonton?

Installation får man nog tyvärr räkna med. Oavsett konsol.

Internet en gång om dagen. Onödigt av ms men har man en router med wifi så blir det inga problem. Jag har alltid mina ps3or uppkopplade. För personer utan den lösningen så... ja, då måste man skaffa en router. Datorn vill ju också ha nätet. Men det är väl np för dom flesta.

Sen konsolstyrka... 360 är ju bättre än ps3 (jag äger bara ps3 idag) där det kommer till vissa spel. Fallout och skyrim har ju varit ospelbart till ps3 och i förrgår när jag för första gången lirade skyriim efter ett uppehåll sen jan 2012 (!) Så fick jag fortfarande frysningar :(

Redigerat av Zartok, 24 May 2013 - 08:06.

Postad 24 May 2013 - 08:12

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
. If you buy a physical disc and want to say, loan it a friend, they’ll have to pay an unlock fee to get the game to work on their system with their account.
And also what’s clear is that buying a used game will likely come with this same additional fee,
There seems to be some indication that this unlock fee might actually be the full retail price of the game. That’s certainly what it sounds like from what Phil Harrison is saying here.

Kotaku asked Microsoft directly whether not an internet connection was required. Yes and no, was the answer. No, a constant, persistent internet connection is not required to play games. But yes, the Xbox One needs to check in with the internet at least once a day. So yes, it has to be connected to the internet,

Kotaku: If I’m playing a single player game, do I have to be online at least once per hour or something like that? Or can I go weeks and weeks?
Harrison: I believe it’s 24 hours.
Kotaku: I’d have to connect online once every day.
Harrison: Correct.

"If you have an Xbox Gold membership today for 360 and you buy an Xbox One, your membership applies to both systems," Microsoft's Phil Harrison told Polygon. "You don't have to get another subscription."

Fläktpojke
1. A person who is completely loyal to a product, game or company reguardless of if they suck or not.

A person who loves something without question.

PS ha kul under julhelgerna när Xbox Live riskerar att gå ner, som det gjort flera gånger tidigare

Redigerat av Christopher_A, 24 May 2013 - 08:28.

Postad 24 May 2013 - 08:15

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10552 inlägg
  • 1

Enda jag tycker känns väldigt skumt överlag är att man tvunget MÅSTE ha en kinect inkopplad. Vill man avstå röst och rörelsestyrning så tycker man det rimligtvis skulle vara okej.
Men visst man kanske tycker hela grejen är ganska schysst när man väl har det ändå, återstår att se.

Förstår inte heller gnället över uppkoppling? Man har väl konstant uppkoppling idag på konsolerna så egentligen vad är skillnaden? Tror inte det har hänt nån gång att jag känt ett behov av att dra ur ethernet-kabeln från min konsol innan jag börjar spela.

Behovet kanske dyker upp när du kommer till en plats som inte har internetuppkoppling vare sig via kabel eller wifi?
Då kan du inte köra spel pga ett krav som är helt meningslöst annat än för att försvåra piratkopiering antagningsvis.

Men om Kinect verkligen måste va inkopplat så ställer det till betydligt mer bekymmer gällande användarvänlighet för min del. Vete gudarna var jag ska få plats att trycka in den och vill inte ha spionkamera.

Postad 24 May 2013 - 08:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Fläktpojke
1. A person who is completely loyal to a product, game or company reguardless of if they suck or not.

A person who loves something without question.

Tycker det är lika illa att se alla som BARA ser det negativa i saker. Är absolut ingen ****** av MS, gillar dock 360n och den spelupplevelsen den ger. Personligen berörs jag inte av alla "problemen" du tycks anse konsolen har.
Internetuppkoppling - check
Lånar aldrig spel - check
Sitter inte och snuskar mig framför xboxen - check.

Behovet kanske dyker upp när du kommer till en plats som inte har internetuppkoppling vare sig via kabel eller wifi?

Gissar på ett ganska litet problem, koppla upp sig på mobilens trådlösa om det krisar?
Tror inte många åker runt med sin konsol öht.

Postad 24 May 2013 - 08:38

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...ad.php?t=561777

"Confirmed" Issues:
- Forced online activation for all games
- Massive emphasis on TV, services and non game related focus
- Live TV services available in US only at launch, requires separate device
- No self publishing for indie devs
- No headset included
- Over emphasis on Kinect interface
- Xbox One not being backwards compatible with the 360 games or accessories.
- Microsoft's failed attempts to correct PR with contradicting FAQ's, vague responses, misinformation.

Hardware:
- DDR3 confirmed instead of GDDR5
- Potentially Only 5GB of the 8GB ram available for games
- Only HDMI for output.
- 3 OS's? At best, confusing, at worst, a nightmare.
- Kinect needed to be plugged in for Xbox One to function
- Non-replaceable Hard Drive (though not as much an issue, as external drives are supported similar to other consoles. could be a repair issue, though)
- Console uses a large external power brick (Conflirmed by DF/Wired)
- Console is not designed to be placed on its side

Problems with the announcement itself:
- EA games prerendered using in game assets
- COD looked less than stellar
- Quantum break reveal was confusing

Unconfirmed issues that still need clarification:
- How much is this gonna cost?
- Complex used games system that is anti consumer?
- How the hell does game borrowing work?
- Charged fee for playing used games on non linked profile?
- Console that needs to be connected to internet every 24 hrs to play games? (Phil Harrison says one thing, ms backtracked a bit later)

Postad 24 May 2013 - 08:52

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Första frågan och svaret specar hur mycket som är sagt om online-grejen

Comment From Joe
Hi Larry. There seems to be some confusion in the media on how frequently users must connect to the internet to use the Xbox One. Will this be as frequent as once a day as rumored or will we be able to use the console for extended periods of time without an active connection? Thank you.

Major Nelson (Larry Hryb)
Answer: No. It does not have to be always connected but it does require an internet connection.

Comment From belvedere350
Simple question. Can I opt to exclusively use the controller and NOT Kinect?

Major Nelson (Larry Hryb)
As always, that is a decision up to game creators.

Comment From blame space
Which areas of the Xbox One will you be focusing on at your E3 presentation?

Major Nelson (Larry Hryb): Games. Games. GAMES
:)

http://majornelson.c...-an-yahoo-chat/

Postad 24 May 2013 - 09:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 3
Känns som Christoffer_A kommer få en kalldusch när Sony bekänner vad de tänker göra med PS4.

Men det är ju lätt att klaga på de som faktiskt har visat både konsollen och lite vad de tänker göra med den istället för att spendera 30 minuter på att förklara att PS4:an har standby. :)

Postad 24 May 2013 - 09:19

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Känns som Christoffer_A kommer få en kalldusch när Sony bekänner vad de tänker göra med PS4.

Men det är ju lätt att klaga på de som faktiskt har visat både konsollen och lite vad de tänker göra med den istället för att spendera 30 minuter på att förklara att PS4:an har standby. :)

Hellre 30min snack om standby än 40 min om TV funktioner.

Postad 24 May 2013 - 09:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

..... vad ska sony göra med ps4?

Postad 24 May 2013 - 09:31

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Bara en generell fråga, vad hade folk för förhoppningar gällande spel relaterade funktioner till X1'an ?

Utöver att den kommer kunna spela nextgen spel då vilket knappast behöver bekräftas ?

Postad 24 May 2013 - 09:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10552 inlägg
  • 0

Tycker det är lika illa att se alla som BARA ser det negativa i saker. Är absolut ingen ****** av MS, gillar dock 360n och den spelupplevelsen den ger. Personligen berörs jag inte av alla "problemen" du tycks anse konsolen har.
Internetuppkoppling - check
Lånar aldrig spel - check
Sitter inte och snuskar mig framför xboxen - check.

Gissar på ett ganska litet problem, koppla upp sig på mobilens trådlösa om det krisar?
Tror inte många åker runt med sin konsol öht.

Vad spelar det för en roll om en minoritet gör det om du gör det. En av idéerna med konsol är ju att de ska vara plug and play... Blir jobbigare om man måste släpa med sig Kinect också... Dessutom hur många här har aldrig någonsin vart med om att nätverket eller routern strulat?

Finns inga plus alls med dylika krav från konsumenthänseende.

En annan sak jag lånar en del spel jag aldrig någonsin skulle köpa på bibblan är det slut med detta nu? MS borde tycka detta är positivt då de får rätt bra betalt för varje utlåning. Mer troligt så hajar de inte grejen med leasing när folk ju kan köpa retail svindyrt :P

Postad 24 May 2013 - 09:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Såhär verkar kostnaden se ut för OS-upplägget och multitasking.

The game has full access to the reserved system resources, which are six CPU cores, 90 percent of GPU processing power, and 5 GB of memory. The game is rendering full-screen and the user can interact with it.

http://kotaku.com/the-five-possible-states-of-xbox-one-games-are-strangel-509597078

Postad 24 May 2013 - 09:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
När det gäller aktiveringskoder för spel och upplåsningen av detta är en given utveckling för få bukt med lönsamheten i spelutveckling och pirat-bekämpning.

Egentligen ingen större skillnad motför vad museliten är van vid via Steam t.ex samt alla som anammat DD-spel, det sistnämnda blir bara mer och mer populärt.

Det dras lite väl stora växlar över detta och mycket tack vare MS som varit luddiga och gjort en 4-5 olika uttalanden som har skapat mer förvirring än rätsida.

Inte ett dugg förvånad om Sony kommer ha en liknande lösning.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 May 2013 - 09:43.

Postad 24 May 2013 - 10:05

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Bara en generell fråga, vad hade folk för förhoppningar gällande spel relaterade funktioner till X1'an ?

Utöver att den kommer kunna spela nextgen spel då vilket knappast behöver bekräftas ?

Det är visserligen inte några exklusiva funktioner för Xbox men möjligheten att kunna stänga av konsolen och fortsätta där man var är riktigt nice och jag gillar att de satsar på att man enkelt kan lägga upp klipp från spelen.

Det finns en del potential kring Xbox One när det kommer till spelen, frågan är bara hur de kommer genomföra dessa. Kinect visar ju att det finns många "amatörer" som kommer med smarta lösningar och skulle även de som jobbar inom industrin våga tänka i samma banor kan jag se nya Kinect ha en väldigt stor potential för den verkar helt klart vara betydligt bättre än den gamla och det finns fördelar med att ha den med vid köp samtidigt som det finns nackdelar (som priset).

Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 10:08.

Postad 24 May 2013 - 10:40

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Här har bra användning av MS pengabinge.

From a studios perspective, we are investing, I believe, a billion dollars for content development just for games, which is more than we’ve ever spent in our history. We’re starting new studios. We’ve started studios in London [and] in Los Angeles. We’re growing our organization. This is a fantastic opportunity. It takes a lot of people.

Postad 24 May 2013 - 10:44

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Är det rykten när det kommer direkt från Microsoft? Problemet är att Microsoft hela tiden slingrar sig, de säger en sak för att sedan ändra sig. Microsoft har sig själva att skylla, de visste att många ville ha svar på dessa frågor men valde att inte uttala sig om dessa på konferensen. När de efter den fortfarande får frågorna så gör de allt de kan för att ge så otydliga svar som möjligt eftersom de inte vill "måla in sig i ett hörn".

http://www.gamertagr...rg-on-xbox-one/ (30 min in)
Lyssnar man på denna så tycker jag det är ganska klart vad Microsoft vill, men det innebär inte att de kommer genomföra det dock. Så korkade kan inte ens Microsoft vara såvida inte även Sony kommer göra samma sak. Vi får helt enkelt se på E3 och all info som garanterat kommer släppas efter den.

Redigerat av Falcy, 24 May 2013 - 11:54.

Postad 24 May 2013 - 10:49

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Ja innan något är bekräftar anser jag att det är ett rykte. Sedan håller jag med om att informationen sköts väldigt klumpigt. Bättre att hälla käft för att sedan presentera det klart och tydligt. Är inte så säker på att vi kommer att få alla svar ens under e3...

Postad 24 May 2013 - 11:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

..... vad ska sony göra med ps4?

Precis.

Postad 24 May 2013 - 11:47

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...qlLQViQ&index=2

Postad 24 May 2013 - 12:10

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
http://loading.se/ne...hp?pub_id=25225

Enligt uppgifter till MCV får vi kanske en inblick i hur det här med begagnade spel kommer att fungera till Xbox One.

Enligt den här information går det till så här: de butiker som ingår ett kontrakt med Microsoft kan sälja (och köpa in) begagnade spel. De spel som kommer in registreras.

Återförsäljaren kan sedan sälja det begagnade spelet till vilket pris man vill, men en procent av den summan ska betalas till Microsoft och den aktuella utgivaren av spelet.

Det verkar dock som det finns en lägsta summa, 35 pund, som ska gå till återaktiveringen av spelet.

för er som tror att ni kommer få ESPN i sverige via xbox one så är det nog kört
http://playball.se/2...verige-31-juli/

Postad 24 May 2013 - 12:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Minimum 35 pund för begspel (+ omkostnader och vinst till butiken + pengar till den som säljer sitt spel...dvs minst 20 pund till)? Som hittat. :lol:

Postad 24 May 2013 - 12:20

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag tolkade källan som att ett rekommenderat pris var 35 £. Varav butikens del var 10 %.

Postad 24 May 2013 - 12:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

http://loading.se/ne...hp?pub_id=25225

Enligt uppgifter till MCV får vi kanske en inblick i hur det här med begagnade spel kommer att fungera till Xbox One.

Enligt den här information går det till så här: de butiker som ingår ett kontrakt med Microsoft kan sälja (och köpa in) begagnade spel. De spel som kommer in registreras.

Återförsäljaren kan sedan sälja det begagnade spelet till vilket pris man vill, men en procent av den summan ska betalas till Microsoft och den aktuella utgivaren av spelet.

Det verkar dock som det finns en lägsta summa, 35 pund, som ska gå till återaktiveringen av spelet.

för er som tror att ni kommer få ESPN i sverige via xbox one så är det nog kört
http://playball.se/2...verige-31-juli/

Det va precis vad jag gissade på för någon dag sedan :)
Vi får väl se vad som gäller när det kommer officiella uttalanden i ärendet.

ESPN America är inte ESPN
Vill man titta på ESPN (som man redan nu kan göra på 360) så får man göra det som behövs för att gå runt regionskoll, dns och ip.
Återstår att se om man fortsatt kommer kunna göra så.

Postad 24 May 2013 - 12:23

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Jag tolkade källan som att ett rekommenderat pris var 35 £. Varav butikens del var 10 %.

mer som att aktiveringen av det begagnade spelet kommer kosta minst 35 pund. dvs typ 350 kr för att aktivera ett begagnat spel som man redan köpt.

och man kan inte längre sälja spel till privatpersoner utan måste sälja via gamestop och liknande

"These same unconfirmed reports also suggest that the activation cost for consumers buying or borrowing pre-owned software will be £35."

Redigerat av Christopher_A, 24 May 2013 - 12:24.

Postad 24 May 2013 - 12:27

rinten
  • rinten
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

mer som att aktiveringen av det begagnade spelet kommer kosta minst 35 pund. dvs typ 350 kr för att aktivera ett begagnat spel som man redan köpt.

och man kan inte längre sälja spel till privatpersoner utan måste sälja via gamestop och liknande

"These same unconfirmed reports also suggest that the activation cost for consumers buying or borrowing pre-owned software will be £35."

UPDATE: Many readers are asking whether the £35 will be additional cost on top of the price of buying the game. No, we believe that the £35 figure – which is not our number, incidentally – would cover the entire transaction. If correct this would leave retail with a cut per sale of around £3.50

Det verkar minst sagt rörigt i vilket fall som helst. Så jag tar informationen med en nypa salt

Postad 24 May 2013 - 12:29

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
Inget som förvånar mig snarare så är det helt i linje med vad jag tänkte efter att ha läst att Microsoft kommer stödja den här marknaden. Det som folk är mer intresserade av att veta är vad som kommer hända med denna marknad sett ur en privatperson, inte ur ett företag som Gamestop (alltså kan man sälja sina spel till kompisar eller byta dessa mellan kompisar)

Redigerat av Jack of all trades, 24 May 2013 - 12:29.

Postad 24 May 2013 - 12:33

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1
Personligen säljer jag inga spel så jag bryr mig inte värst mycket. DOCK händer det att jag lånar, lånar ut eller tar med ett spel till vänner och bekanta. Iom detta system så går det inte i princip att låna spel längre.

Postad 24 May 2013 - 12:40

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Det finns inget som säger att företag som EA och Activision kommer köra samma sak på PS4. Dock är detta inget som stöds av Sony i teknologin för PS4, utan detta kommer då fungera som det gör nu med online passes och liknande.

Skillnaden är alltså att MS aktivt stödjer och uppmuntrar detta och har byggt in det i sitt system/infrastruktur för Xbox One medans Sony inte gör det utan låter spelföretag själva bestämma hur de vill ha det och stå för de tekniska lösningarna själva.

Postad 24 May 2013 - 12:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 1

Det finns inget som säger att företag som EA och Activision kommer köra samma sak på PS4. Dock är detta inget som stöds av Sony i teknologin för PS4, utan detta kommer då fungera som det gör nu med online passes och liknande.

Skillnaden är alltså att MS aktivt stödjer och uppmuntrar detta och har byggt in det i sitt system/infrastruktur för Xbox One medans Sony inte gör det utan låter spelföretag själva bestämma hur de vill ha det och stå för de tekniska lösningarna själva.

Så med andra ord, om vi nu ska fortsätta dra växlar på antaganden, tack vare MS så slipper vi en massa jobb med att spela begagnade spel för att de har byggt in funktionen medan med Sony kommer det vara en massa krångel med koder som ska skrivas in för att de inte har byggt in det?

Postad 24 May 2013 - 12:45

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Vapenvilan i kriget verkar vara slut alltså :)

Postad 24 May 2013 - 12:54

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Tänk er det: att EA harklar sig och säger "alltså vi menade inte slut på online pass för PS4". Vilket liv det skulle bli.

Postad 24 May 2013 - 12:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vapenvila?:D

Om vi säger att priset ligger på 359 kr per spel, oavsett ålder eller titel, hur många skulle köpa spel som är beg för det priset?
Jag skulöe inte köpa ett begspel för 350 kr såvida det inte var purfärskt. Men jag ser en annan fördel i systemet, om man känner polare med spel.

Man lånar spelet, nytt. Kostar 500 pix. Aktiverar det på sin konsol. Nytt spel, 350 kr. Lite fräsigt.

Postad 24 May 2013 - 13:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det är hemskt med grejer som år 2013 kräver internet... ;)

Bra tråd om cloud powering:
http://m.neogaf.com/...ad.php?t=564841

Här har bra användning av MS pengabinge.

From a studios perspective, we are investing, I believe, a billion dollars for content development just for games, which is more than we've ever spent in our history. We're starting new studios. We've started studios in London [and] in Los Angeles. We're growing our organization. This is a fantastic opportunity. It takes a lot of people.

Tackar, intressant läsning :)

Gillar hur alla eventuella positiva nyheter hela tiden begravs av hat och negativa kommentarer. Samma med de speltrådar man gör, ingen som kommenterar. För att vara ett spelforum med folk som klagar på att spelen inte ligger i fokus är det väldigt få som pratar om själva spelen.

Om man nu inte är intresserad av konsolen, vad gör man då? Skriver inlägg efter inlägg om hur dålig den verkar vara, eller slutar intressera sig för den och inser att man har två andra alternativ (Nintendo och Sony)?

Postad 24 May 2013 - 14:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Vapenvila? :D

Om vi säger att priset ligger på 359 kr per spel, oavsett ålder eller titel, hur många skulle köpa spel som är beg för det priset?
Jag skulöe inte köpa ett begspel för 350 kr såvida det inte var purfärskt. Men jag ser en annan fördel i systemet, om man känner polare med spel.

Man lånar spelet, nytt. Kostar 500 pix. Aktiverar det på sin konsol. Nytt spel, 350 kr. Lite fräsigt.

När du aktiverar det hos dig blockas det hos din polare. han kanske inte blir så glad när hans nya spel blir ospelbart?

Postad 24 May 2013 - 14:16

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
http://www.xbox.com/...xone/what-it-is

2: Xbox One system software uses a significant amount of storage; less internal storage will be available to users.

Redigerat av Christopher_A, 24 May 2013 - 14:17.

Postad 24 May 2013 - 14:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Allegedly, shops that wish to buy and sell a title will need to be hooked up to a Microsoft database so that access to the game can be removed from the previous owner's account and transferred to a new one. A retailer can sell the game for whatever it likes, but the system will ensure that a cut goes to publisher as well as Microsoft. It all sounds fairly logical, but who knows? The truth could be even more complicated.

http://www.engadget....sed-game-rumor/

Räkna med att begagnade spel från butik blir dyrare. Skulle gissa på att det kommer kosta pengar att plocka bort ägandeskapet från ett konto och att det då blir avgiften för butikerna samt för privatpersonen som vill sälja det till ngn annan.

Redigerat av Unregistereddc471864, 24 May 2013 - 14:43.

Postad 24 May 2013 - 14:53

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Allegedly, shops that wish to buy and sell a title will need to be hooked up to a Microsoft database so that access to the game can be removed from the previous owner's account and transferred to a new one. A retailer can sell the game for whatever it likes, but the system will ensure that a cut goes to publisher as well as Microsoft. It all sounds fairly logical, but who knows? The truth could be even more complicated.

http://www.engadget....sed-game-rumor/

Räkna med att begagnade spel från butik blir dyrare. Skulle gissa på att det kommer kosta pengar att plocka bort ägandeskapet från ett konto och att det då blir avgiften för butikerna samt för privatpersonen som vill sälja det till ngn annan.

http://www.mcvuk.com...-retail/0116137

det är olagligt prissamarbete om MS tillsammans med butiker och speldistributörer bestämmer minimipriset för begagnade spel (35£)

MS kommer åka på stordängan inför EU-kommissionen om de genomför detta.

Postad 24 May 2013 - 15:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

online med PS4 kommer inte kosta någonting

det har alltid varit gratis
ska du sitta och hitta på saker när jag kommer med fakta?

Vad jag vet har Sony inte sagt ett smack om det kommer vara gratis eller om man kommer att betala.

Ang alla dessa punkter...
Kinect måste vara inkopplad och kommer spionera på dig. Tredjepartstillverkare tillverkar säkert en blindfold till kinect så att den kan vara på utan att se något. Onödigt, men går att komma förbi.

Varför skulle Kinect spionera på dig? Och vad skulle den spionera om?

Tackar, intressant läsning :)

Gillar hur alla eventuella positiva nyheter hela tiden begravs av hat och negativa kommentarer. Samma med de speltrådar man gör, ingen som kommenterar. För att vara ett spelforum med folk som klagar på att spelen inte ligger i fokus är det väldigt få som pratar om själva spelen.

Om man nu inte är intresserad av konsolen, vad gör man då? Skriver inlägg efter inlägg om hur dålig den verkar vara, eller slutar intressera sig för den och inser att man har två andra alternativ (Nintendo och Sony)?

Zoiler har du inte lärt dig? På internet fokuserar vi på vad vi hatar och inte vad vi gillar. Där lägger vi ner timmar på att skriva om saker och ting som är fel men inget om saker vi gillar. Det är därför så få skriver i Nintendo-trådarna. ;)

Postad 24 May 2013 - 15:30

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt förvånad över vilket gnäll det kommer från "gamers" efter presskonferensen.

Skulle Microsoft ha riktat presskonferensen till sin redan existerande kundkrets OCH visat alla kort tre veckor innan E3 då själva tanken är att de ska fokusera på spelen? Det vore ett marknadsföringsmässigt självmord och det skulle resultera i att färre xboxar såldes och mindre fokus skulle läggas på dem.

Nu gjorde Microsoft en utannonseringspresskonferens om konsolen. Alltså, hårdvaran. Alltså själva hårdvaran och de inbyggda funktionerna. Alltså inte övriga saker som kommer från övriga tillverkare av mjukvara. De riktade sig mest till de som inte kommer att sitta och refresha livebloggar från E3. Och det tillkommer funktioner som icke-hardcore-gamers kan tycka vara intressanta men man kommer ju inte att behöva sitta och multitaska IMDB när man pratar över Skype och tittar på film om man inte vill.

De lade nog in lite tittar på COD och Forza för att få alla gamers att lugna ner sig litegrann och inte känna sig bortglömda men det vore nog bättre om de skippat spelen helt så alla gamers inte kännt sig "lurade". Eller hade det varit ännu värre då?

Redigerat av lifter, 24 May 2013 - 15:31.

Postad 24 May 2013 - 16:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
det är inte konferensen som är problemet utan alla helvetiska nyheter kring xbox one som kommit i dess kölvatten

Vad jag vet har Sony inte sagt ett smack om det kommer vara gratis eller om man kommer att betala.
Och ändå så försöker du påskina att så ska ske....

Postad 24 May 2013 - 16:38

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag är faktiskt förvånad över vilket gnäll det kommer från "gamers" efter presskonferensen.

Skulle Microsoft ha riktat presskonferensen till sin redan existerande kundkrets OCH visat alla kort tre veckor innan E3 då själva tanken är att de ska fokusera på spelen? Det vore ett marknadsföringsmässigt självmord och det skulle resultera i att färre xboxar såldes och mindre fokus skulle läggas på dem.

Nu gjorde Microsoft en utannonseringspresskonferens om konsolen. Alltså, hårdvaran. Alltså själva hårdvaran och de inbyggda funktionerna. Alltså inte övriga saker som kommer från övriga tillverkare av mjukvara. De riktade sig mest till de som inte kommer att sitta och refresha livebloggar från E3. Och det tillkommer funktioner som icke-hardcore-gamers kan tycka vara intressanta men man kommer ju inte att behöva sitta och multitaska IMDB när man pratar över Skype och tittar på film om man inte vill.

De lade nog in lite tittar på COD och Forza för att få alla gamers att lugna ner sig litegrann och inte känna sig bortglömda men det vore nog bättre om de skippat spelen helt så alla gamers inte kännt sig "lurade". Eller hade det varit ännu värre då?

Det bästa för dem hade nog varit att antingen göra som Sony eller inte göra något alls innan E3. Hur många icke-gamers tittar egentligen på en spelkonsol-reveal? Jag tror att de gjorde en rejäl felbedömning, men givetvis vet vi inte hur XOne står sig mot PS4 förrän efter E3. Det är sjukt spännande! :)

Postad 24 May 2013 - 16:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

När du aktiverar det hos dig blockas det hos din polare. han kanske inte blir så glad när hans nya spel blir ospelbart?

Men satfläsk, då läste jag fel. Jag uppfattade det soom att det stog att om jag har allt installerat så kan jag köpa en upplåsare online och sen spela, inte att min polares spel sabbas. Eller hans konto.

Ja... jag kan inte hitta någpt annat sätt att försvara det här. Det suger banan. Pc-spelare har det och nu får vi det :/

Postad 24 May 2013 - 16:44

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

det är inte konferensen som är problemet utan alla helvetiska nyheter kring xbox one som kommit i dess kölvatten

Du menar alla helvetiska rykten.

Och ändå så försöker du påskina att så ska ske....

Det jag har sagt tidigare i denna tråd är följande:

Fast Sony skapade Playstation plus för de insåg hur snuskigt mycket pengar MS tjänade på detta och fler bolag följer efter, Call of Duty: Elite etc. Så vi går snarare emot en marknad där online spel inte är "gratis" (vilket det aldrig varit, någon har alltid haft en kostnad men kanske inte alltid kunden) utan saker och ting kostar pengar. Jag tror att både MS och Sony kommer att erbjuda gratisvarianter där du inte får så mycket och betalvarianter där du får en hel del saker.

Microsoft var först och visade att de fanns pengar att tjäna, nu följer de andra efter.

Samt

Och det står jag vid fortfarande. Jag tror att Sony kommer att ta betalat på ett eller annat sätt med Playstation 4 och online-tjänster. Jag har däremot inte sagt att det kommer att vara så eller att det är någon form av sanning. Däremot så kan man SPEKULERA (villket folk gillar att göra på forum som detta) då Sony INTE sa något om att PSN fortfarande skulle vara gratis på sitt event. Men det är som sagt var spekulationer. Fram tills Sony säger något så vet vi inget, varken åt en eller andra hållet.

Postad 24 May 2013 - 17:34

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 2
Basicfunktionera, dvs att kunna spela online, vänlista etc och att tjänster som har en separat kostnad (netflix, music unlimited tex) fortsatt kommer vara fritt. Tjänster som gaikai, remote play, share etc kommer nog hamna bakom en paywall på PS4.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 May 2013 - 17:35.

Postad 24 May 2013 - 17:40

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0

Hur många icke-gamers tittar egentligen på en spelkonsol-reveal?

Ingen aning, men det livesändes på USA-teve så jag skulle gissa på minst några.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.