900 mkv-filer (ca. 1tb) samt 840 srt-filer tar ca. 6-7 sekunder att "lista" i Infuse.
![]() |
![]() |
![]() |
1 699:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 21 mars 2017 - 19:05
900 mkv-filer (ca. 1tb) samt 840 srt-filer tar ca. 6-7 sekunder att "lista" i Infuse.
Du måste ha komprimerat dina filmer jättehårt.
Postad 21 mars 2017 - 22:49
Du måste ha komprimerat dina filmer jättehårt.
Njaeee, de är i 720-upplösning. Tycker inte det är så stor skillnad upp till 1080.
Postad 21 mars 2017 - 22:57
Njaeee, de är i 720-upplösning. Tycker inte det är så stor skillnad upp till 1080.
På en 1080 tv så är det stor skillnad men sen är det bitraten som gör stor skillnad också. Tycker också att dina filmer är för hårt komprimerade.
Postad 21 mars 2017 - 23:23
På en 1080 tv så är det stor skillnad men sen är det bitraten som gör stor skillnad också. Tycker också att dina filmer är för hårt komprimerade.
För slötittande funkar det. Familjefilmer m.m. är däremot inte så komprimerade.
Postad 22 mars 2017 - 06:22
du snittar ju strax över en 1gb per film standard för 720 är väl runt 5gb.För slötittande funkar det.
Familjefilmer m.m. är däremot inte så komprimerade.
Du kör ju mycket högre komprimering än netflix till och med.
Redigerat av jimjans, 22 mars 2017 - 08:45.
Postad 05 april 2017 - 15:38
Bortsett från infuse som inte ville riktigt har jag varit jättenöjd med atv4. När jag gick över till plex för lokala filer så var allt perfekt, plex netflix viaplay canal digital go... men som allt annat bra måste det älltid bli lite besvär.
CD go har börjat bli väldigt nyckfull med massa låsningar. Plex får lite random hack. Tom netflix som alltid är stabilt har börjat hacka ibland. Jag har inte ändrat ett skvatt i setupen.
Kollar här först innan nollställning
Postad 05 april 2017 - 17:19
Någon annan som upplevt mycket buggar senaste två veckorna?
Bortsett från infuse som inte ville riktigt har jag varit jättenöjd med atv4. När jag gick över till plex för lokala filer så var allt perfekt, plex netflix viaplay canal digital go... men som allt annat bra måste det älltid bli lite besvär.
CD go har börjat bli väldigt nyckfull med massa låsningar. Plex får lite random hack. Tom netflix som alltid är stabilt har börjat hacka ibland. Jag har inte ändrat ett skvatt i setupen.
Buggar? Absolut. Var gång jag ser på något (svt play, 4play, visatfree och infuse) så kommer en popup som tjatar om airplay och någon uppgradering. Jag använder inte airplay, kör kabelanslutning till nätverket och har ingen aning om vad jag skriver om.
Men popup airplay och uppgradering hinner jag se...
Postad 05 april 2017 - 18:15
Inga buggar eller pop ups för mig, flyter på lika bra som det gjort från dag 1.
Kör plex, netflix, viasat och HBO
Postad 05 april 2017 - 18:27
Buggar? Absolut. Var gång jag ser på något (svt play, 4play, visatfree och infuse) så kommer en popup som tjatar om airplay och någon uppgradering. Jag använder inte airplay, kör kabelanslutning till nätverket och har ingen aning om vad jag skriver om.
Men popup airplay och uppgradering hinner jag se...
Skulle bra gärna vilja se en bild på denna popup
Postad 05 april 2017 - 18:43
Inga buggar eller pop ups för mig, flyter på lika bra som det gjort från dag 1.
Kör plex, netflix, viasat och HBO
Ok tack (samma appar, exakt)! Då blir det reset
Postad 05 april 2017 - 21:34
Denna popup är mer "reklam", den jag hade påstod att något behövde uppdateras. Har inte använt boxen idag, men så fort jag gör det, ska jag se om jag kan ta en bild på den.
Postad 07 april 2017 - 05:17
Mitt Netflix tenderar numera att bugga ur helt (går inte att starta filmer/serier och det går inte att navigera "utanför skärmen") efter en stunds användning, "hårdvaru-reset" är det enda som hjälper.Någon annan som upplevt mycket buggar senaste två veckorna?
Häromdan bugga till hela apple tv start/hem-meny ur. Navigeringen mellan appar balla ur.
Ingen annan som har dessa problem?
Postad 07 april 2017 - 06:04
Mitt Netflix tenderar numera att bugga ur helt (går inte att starta filmer/serier och det går inte att navigera "utanför skärmen") efter en stunds användning, "hårdvaru-reset" är det enda som hjälper.
Häromdan bugga till hela apple tv start/hem-meny ur. Navigeringen mellan appar balla ur.
Ingen annan som har dessa problem?
Inte upplevt direkt samma problem som du beskriver men klart är att något skett sista veckan. När till och med netflix hostar emellanåt (händer aldrig annars) är det illa. Som sagt, PLEX har flutit galant i ett par månader men från ingenstans har den appen också blivit instabil, och cd go... man ser ett mönster!
Postad 07 april 2017 - 06:31
Kan man beordra ATV att starta om sig själv förresten?
Beordra? Naturligtivs så kan du starta om den. Något du gör ifrån inställningarna.
Postad 07 april 2017 - 07:52
Inte haft några problem med min AT4. Använde Viaplay och Infuse senast igår.
Postad 07 april 2017 - 08:39
Någon gång har Netflix bara stått och snurrat när jag startat det, brukar lösas av att jag stänger alla appar (swipar iväg dom) och sedan provar igen. Har hjälpt varje gång.
Postad 07 april 2017 - 09:00
Naturligtivs så kan du starta om den. Något du gör ifrån inställningarna.
Grejt. Har lyckats missa det valet.
Förutstätter dock att ATV:n är i sådant skick att man kan navigera till, och i, Inställningar. Reset-knapp eller dyl på framsidan vore najs men Apple inbillar väl sig att deras egna prylar aldrig strular...
Någon gång har Netflix bara stått och snurrat när jag startat det,
Det känner jag oxå igen.
Postad 07 april 2017 - 12:43
Inte haft några problem med min AT4. Använde Viaplay och Infuse senast igår.
Blir ibland utloggad från Viaplay och att Magine ibland fyser! Kör trådat och detta blir endast genom denna här hemma
Postad 08 april 2017 - 07:21
Blir ibland utloggad från Viaplay och att Magine ibland fyser! Kör trådat och detta blir endast genom denna här hemma
Knepigt. Kör trådat också och har inga problem, än, kanske är lika bra att tillägga.
Postad 08 april 2017 - 08:50
Knepigt. Kör trådat också och har inga problem,
En gång i veckan här ungefär, får leva med det inga större bekymmer egentligen. Datorn står bredvid
än, kanske är lika bra att tillägga.
Ja man vet aldrig
Postad 08 april 2017 - 12:52
Håll inne meny-knappen och "tv"-knappen jämte den tills lampan på ATV börjar blinka. Då släpper du och ATV startas om.Kan man beordra ATV att starta om sig själv förresten?
Jag har förresten också märkt av ett antal små-buggar lite överallt. Har installerat en ny 32gb hos mina föräldrar och shit vad mycket rappare den är än min 64gb! Inga konstigheter för sig heller den lilla tid jag använde den. Kanske lönt att återställa sin ATV till fabriksinställningarna?
Redigerat av endumen, 08 april 2017 - 12:54.
Postad 10 april 2017 - 12:55
Hej
Är det någon mer än jag som har problem med Plex ? Ibland så blir tv apparaten helt svart i flera sekunder för att sen komma igång igen sen så håller det på så lite då o då. Rätt träligt om en säär. Hur i hela friden råder man bot på det problemet?
Postad 10 april 2017 - 13:21
Hej
Är det någon mer än jag som har problem med Plex ? Ibland så blir tv apparaten helt svart i flera sekunder för att sen komma igång igen sen så håller det på så lite då o då. Rätt träligt om en säär. Hur i hela friden råder man bot på det problemet?
Starta om Plex appen,starta om Plex Media Server.
Postad 10 april 2017 - 14:36
Starta om Plex appen,starta om Plex Media Server.
Ska prova det i kväll, tack.
Postad 11 april 2017 - 06:29
Håll inne meny-knappen och "tv"-knappen jämte den tills lampan på ATV börjar blinka. Då släpper du och ATV startas om.
Trådens personliga "bästa" tips, tackar
Redigerat av mcmike, 11 april 2017 - 06:29.
Postad 18 april 2017 - 15:06
Hej
Har nu kört fast, Koppla in en HD till min router för jag har tänkt att visa bilder och mpg4 filer på apple tv4. Men hittar ingen app till ATV4 som kan visa JPG-filer.
Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.
//Tommy
Postad 18 april 2017 - 18:51
Apple vill väl att man skall använda molnet till bilder.
Såg nu att fileexplorer och filebrowser apparna stöder .jpg kan ju vara värt att prova..
Redigerat av Unregistered64c84be4, 18 april 2017 - 21:56.
Postad 19 april 2017 - 13:53
Två av mina appar på apple tv4 är väldigt gråa jämfört med dom andra apparna (det gäller appen Netflix och Infuse). Dom fungerar dock som dom ska. Varför är det så?
Postad 19 april 2017 - 14:06
Två av mina appar på apple tv4 är väldigt gråa jämfört med dom andra apparna (det gäller appen Netflix och Infuse). Dom fungerar dock som dom ska. Varför är det så?
![]()
Min Netflix är också grå. Mest använda apparna ??
Postad 19 april 2017 - 14:35
Kan det vara att det finns en uppdatering tillgänglig? Får kolla när jag kommer hem på det
Postad 19 april 2017 - 16:16
Fungerar som det ska för mig med Netflix
Edit! Nej någonting är inte korrekt med Netflix! d
Då appen har tappat minne var i serierna jag var och börjar om. Likadant med shielden för mig
Redigerat av mcmike, 19 april 2017 - 16:26.
Postad 20 april 2017 - 06:00
Ni som har Apple-TV 4, klarar nedanstående appar,
HBO Nordic 5.1 ljud och 1080p?
Amazon prime 5.1 Ljud och 1080p?
Netflix 5.1 Ljud och 1080p?
Jag skulle bli förvånad om inte Netflix har det men dom andra två har jag inte läst mycket om.
Postad 20 april 2017 - 09:11
Jag skulle bli förvånad om inte Netflix har det men dom andra två har jag inte läst mycket om.
HBO Nordic 5.1 ljud och 1080p? JA
Amazon prime 5.1 Ljud och 1080p? Vet ej, har ej sett denna app på Apple TV.
Netflix 5.1 Ljud och 1080p? JA
Postad 20 april 2017 - 12:14
Amazon har vägrat släppa en app till ATV. Så där kör jag airplay från min Ipad till ATV.
Postad 21 april 2017 - 05:33
Ok, tack för infon.
Får nog bli ett köp idag.
Dags att man får lite valuta för vad man betalar HBO.
Postad 21 april 2017 - 09:25
Postad 21 april 2017 - 09:46
För mej var både netflix och cmore appen gråa för några dagar sen. Tror d hände i samband med en uppdatering. D löste sej när jag installerade om netflix appen. Även cmore blev ok efter d.
Det blir så för random appar har jag märkt. Har inget specifikt med just de appar du nämner att göra.
"
i think they are just updating and there's a bug that keeps them dim like that. just restart from the settings menu.
Just go into settings and do a restart, it's a bug in tvOS 10.1.1. Hopefully it'll be fixed in 10.2"
https://www.reddit.c...they_work_fine/
Redigerat av agpath, 21 april 2017 - 09:48.
Postad 22 april 2017 - 13:08
Måste säga att jag är riktigt nöjd med köpet.
5.1 på både Netflix (det hade jag visserligen redan i Windows10 appen) och HBO Nordic.
Full kontroll med Harmony One fjärren (det var hopplöst i tex Netflix tidigare)
Postad 23 april 2017 - 14:11
https://youtu.be/eOCif0r0J4k
Någon som har provat?
Ser att de tar 19.99 USD per år nu. Jag avvaktar tills någon annan testat
Postad 23 april 2017 - 16:31
Postad 01 maj 2017 - 18:18
Kul med Kodi, men varför så krångligt, varför inte som app från normal store ???
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar