Om inte MM matchar EG:s pris, kan man då köpa en 55b6 på EG och lämna den (oöppnad) tillbaka på MM för ett återköp?
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
Rapporterad
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 24 November 2016 - 07:06
Är nog inte att rekondera.Om inte MM matchar EG:s pris, kan man då köpa en 55b6 på EG och lämna den (oöppnad) tillbaka på MM för ett återköp?
Skulle tro du behöver byta produktlappen med kod som sitter på förpackningen.
Redigerat av Tore3, 24 November 2016 - 07:09.
Postad 24 November 2016 - 07:33
Tänkte dra förbi EG där jag bor på fredag men jobbar så jag kan ej hänga på låset. Om TVn skulle vara slut i butiken är borde det väl gå att beställa från elgigantens sajt under dagen? Har väl hela dagen på mig att beställa den därifrån till det billiga priset, även om den inte skickas till mig förrän 30 nov? Eller har jag missat något?
Visst gäller det billiga priset hela dagen på webbshopen?
Redigerat av PaulDenton, 24 November 2016 - 07:44.
Postad 24 November 2016 - 07:34
Instämmer... Någonstans får man väl stå för sina egna misstag och beslut. Inte ska ngn av butikerna drabbas av någons desperation att få en billigare TV.Är nog inte att rekondera.
Antingen köper man i butik som erbjuder prismatchning eller så gör man ett medvetet val att inte göra det, och därmed riskerar att butiken inte går med på att ge dig pengar i efterhand.
Black Friday kom väl inte som en överraskning?
Förövrigt är ju Elgigantens liberala inställning till byte en viss risk för mig som konsument också, känns som att jag kan få någons redan testade och tillbakalämnade TV då jag handlar där!?
Börjar folk byta etiketter dessutom, så vet man snart inte alls vad det är för panel man köper.
Redigerat av kleinis, 24 November 2016 - 08:25.
Postad 24 November 2016 - 07:43
Redigerat av psygnoziz, 24 November 2016 - 07:44.
Postad 24 November 2016 - 08:04
Hur är det med b6 och att spela i HDR. Saknar den idag helt möjlighet att göra detta?
Du kan spela i HDR men tyvärr finns inget dedikerat spel-läge vilket gör att det blir väldigt hög input-lag. Jag spelar utan HDR då bilden på OLED ändå är 7 ggr bättre än något jag sett tidigare.
Postad 24 November 2016 - 08:10
Instämmer... Någonstans får man väl stå för sina egna misstag och beslut. Inte ska ngn av butikerna drabbas av någons desperation att få en billigare TV.
Antingen köper man i butik som erbjuder prismatchning eller så gör man ett medvetet val att inte göra det, och därmed riskerar att butiken inte går med på att ge dig pengar i efterhand.
Black Friday kom väl inte som en överraskning?
Förövrigt är ju Elgigantens liberala inställning till byte en viss risk för mig som konsument också, känns som risken att jag får någons redan testade och tillbakalämnade TV då jag handlar där!?
Börjar folk byta etiketter dessutom, så vet man snart inte alls vad det är för panel man köper.
Tack för bra input. Jag inser nu hur fel det låter. Tänkte dock aldrig på att byta etiketter och dylikt.
Jag får stå mitt kast och bita i det sura äpplet
.
Jag trodde att MM skulle matcha eventuella prisskillnader i och med att dem sa att det är öppet köp till t.o.m 31:a januari.
Redigerat av Unregisteredfea68d00, 24 November 2016 - 08:14.
Postad 24 November 2016 - 08:31
Passar exempelvis Vogels thin 305?
https://www.vogels.c...nt#.WDaWyenMDqA
(Hittar gärna ngt mer prisvärt dock...)
Eller sticker kontakter ut för långt på baksidan? Att använda HDMI-uttagen på baksidan är kanske att glömma med ett så slimmat fäste?!
Postad 24 November 2016 - 08:59
Min kompis sa att OLED är generellt mycket känsla för "tryck" direkt på skärmen, t.ex barnfingrar och händer. Att skärmen förstörs av detta, kan någon bekräfta risken?
+1 på väggfäste information :-)
Postad 24 November 2016 - 09:14
Min kompis sa att OLED är generellt mycket känsla för "tryck" direkt på skärmen, t.ex barnfingrar och händer. Att skärmen förstörs av detta, kan någon bekräfta risken?
Inte hört något om men skulle vara intressant då jag har 5 barn under 6 år och hade tänkt köpa en 65" B eller C imorgon.
Postad 24 November 2016 - 09:16
Om nu netonnet kunde sänka sitt pris så jag kan fråga om jag kan få tillbaka mellanskillnaden i och med att det är inom 30 dagars öppet köp perioden xDHifiklubben Oled 65" för 29900:-
Postad 24 November 2016 - 09:31
Om ni gissar, tror ni att 15 900:- är ett pris som står sig som lägsta pris över nyår?
Jag kommer nämligen vara bortrest hela december, så jag vet inte om det är värt att köpa nu..
Med andra ord, brukar Black friday vara bästa tiden att köpa TV, även om man kan vänta någon månad?
Postad 24 November 2016 - 09:42
När du ska slå till
Förra årets black friday bjöd på många rabatter men för exempelvis tv-kategorin fanns det bättre erbjudanden under mellandagarna. Skillnaden är kanske försumbar och är det en julklapp är ju black friday ett bättre köptillfälle, men med is i magen går det att spara mer i den kategorin efter jul.
https://www.prisjakt...t-forra-gangen/
Redigerat av pascal, 24 November 2016 - 09:42.
Postad 24 November 2016 - 09:46
Tack! Men på länken står också:
Är du ute efter den billigaste stora tv:n du kan hitta är mellandagarna eller till och med januarirean något för dig då handlarna sitter med restlager från tre köphelger: black friday, jul och mellandagarna. Räkna bara inte med ett klipp på den senaste tekniken.
Räknas inte den här som "den senaste tekniken"?
Postad 24 November 2016 - 09:47
Postad 24 November 2016 - 09:53
funkar det bra att se fotboll och hockey på denna tv?......hackar bilden när det slås långbollar och kameran följer med?
och brukar det hacka ,rycka i bilden vid panoneringar i filmtittande
Postad 24 November 2016 - 09:55
Nån annan som tänker åka till Elgiganten idag och köpa en 55 och sen utnyttja prisgarantin imorgon? Enligt deras chat så är det ok att göra så iallafall. Skönt att slippa köa.
Postad 24 November 2016 - 09:59
Nån annan som tänker åka till Elgiganten idag och köpa en 55 och sen utnyttja prisgarantin imorgon? Enligt deras chat så är det ok att göra så iallafall. Skönt att slippa köa.
För min egen del så har jag ej mellanskillnaden undanlagd innan lönen så får bli imorgon isådanafall och sedan är jag nyfiken inatt om nån kommer med ett bättre pris vid midnatt.
Som sagt konkurrans medför bättre priser
Postad 24 November 2016 - 10:10
Jämfört med VA-LCD stämmer det inte alls! Knackar du försiktigt på B6 märker du att det är glas (plast) framför panelen. Jämför med exempelvis Samsung 7005-9005 där du knappt kan nudda panelen.
Däremot inte sagt att den är oförstörbar!
Postad 24 November 2016 - 10:13
Fast du får åka dit två gånger och kommer ändå få köa imorrn också, verkar ju onödigt. Eller?
Postad 24 November 2016 - 10:14
Fast du får åka dit två gånger och kommer ändå få köa imorrn också, verkar ju onödigt. Eller?
Risken är ju att den är slut imorgon. Sen kan man ju gå direkt till returavdelningen eller vad det heter och få tillbaka pengarna, lär ju inte vara mycket kö där då.
Postad 24 November 2016 - 10:19
Risken är ju att den är slut imorgon. Sen kan man ju gå direkt till returavdelningen eller vad det heter och få tillbaka pengarna, lär ju inte vara mycket kö där då.
Men om den är slut imorgon... Får man pengar tillbaka på prisgarantin då? Gäller det inte bara produkter de har i lager.
Postad 24 November 2016 - 10:20
Men om den är slut imorgon... Får man pengar tillbaka på prisgarantin då? Gäller det inte bara produkter de har i lager.
Tja utnyttjar man öppet köp och köper tillbaka den igen för det lägre priset så finns den ju på lager...
Postad 24 November 2016 - 10:26
https://www.youtube.com/watch?v=TVtoxUohG5E
Denna bör vara bra för att testa judder grejen.
Postad 24 November 2016 - 10:28
Förstörs? Inte om det är glas på Oled. Det som möjligen förstörs är reflex-filtret. Jag har länge lobbat för teven utan det där j*vla filtret, men utan framgång. Då hade barnen kunnat kladda med sylt direkt på glaset utan att det spelat någon roll. Det är bara att tvätta av.. ![]()
Jämfört med VA-LCD stämmer det inte alls! Knackar du försiktigt på B6 märker du att det är glas (plast) framför panelen. Jämför med exempelvis Samsung 7005-9005 där du knappt kan nudda panelen.
Däremot inte sagt att den är oförstörbar!
Glas eller plast? Du måste bestämma dig.
Postad 24 November 2016 - 10:47
Förstörs? Inte om det är glas på Oled. Det som möjligen förstörs är reflex-filtret. Jag har länge lobbat för teven utan det där j*vla filtret, men utan framgång. Då hade barnen kunnat kladda med sylt direkt på glaset utan att det spelat någon roll. Det är bara att tvätta av..
Fast LG rekommenderar ju en fuktig trasa (bara vatten, inga rengöringsmedel) för att göra rent TV:n så det filtret måste väl ändå tåla vätska.
Postad 24 November 2016 - 10:52
Tack! Men på länken står också:
Räknas inte den här som "den senaste tekniken"?
Förra årets lägsta serie EG910V enbart 1080P var som billigast på Mellandagsrean och tror det var likadant på 920V.
Enbart Förra årets topmodell som var billigast på Black Friday.
Så har man is i magen så kanske den blir billigare i Mellandagarna.
Postad 24 November 2016 - 10:54
Postad 24 November 2016 - 11:17
Enligt chatten jag nyss pratade med gällande samma sak var det inte OK.
Jag: Men om jag köper den till fullpris idag?
Jag: Sen kommer jag in imorgon och åberopar er prisgaranti?
Louise: Dessa erbjudandena är till för att användas imorgon så detta är inget vi godkänner tyvärr.
Sen kanske det fungerar ändå...
Redigerat av jakobahman, 24 November 2016 - 11:18.
Postad 24 November 2016 - 11:22
Känns ju lite omständigt när dom säger olika. Sen när man kommer dit så har väl den personen en annan åsikt. Får väl vänta till imorrn ändå.
Postad 24 November 2016 - 11:24
I den här videon som jag har tagit kan ni se vilken rörelseproblematik (judder!) som vi pratar om. Notera att det är Nefilx som har mest detta problem.
https://www.youtube.com/watch?v=1h1d8PWSZZQ&feature=youtu.be
ser man inte de felen måste man va bra blind, det är det som har stört mig mest iaf, de mesta försvinner numera med dejudder på 3-4 tack och lov.
Postad 24 November 2016 - 11:27
Schysst att dom har priset redan nu då blir det köp där istället då.
Postad 24 November 2016 - 11:29
Perfa, skall jag åka förbi efter jobbet och höra vad de säger, har ju kvittot i väskan av just den anledningen
Om de bråkar så lämnar jag tillbaka den och köper en ny >_<
Postad 24 November 2016 - 11:33
Ja men så vill du lämna tillbaka den för att köpa den direkt igen så kanske de inte vill strula? De har en öppet köp policy som strular till de för de själva i de avseendet
Redigerat av Fellow88, 24 November 2016 - 11:34.
Postad 24 November 2016 - 11:51
https://www.youtube.com/watch?v=TVtoxUohG5E
Denna bör vara bra för att testa judder grejen.
Ja iaf om man vill testa att den Youtube-spelare man använder ger 24p ut...
OM den gör det, men bara då, så kan man använda klippet för att testa hur tv:n hanterar 24p signaler.
Redigerat av pacman, 24 November 2016 - 11:52.
Postad 24 November 2016 - 11:53
Jag har tidigare satt mig in väldigt mycket i TV och då uppmärksammas jag än nackdelarna, tänkte köra en annan taktik på denna nya tekniken
Några snabba frågor dock:
-Risk inbränning vanligt tv tittande lite på?
-pixelgaranti?
-andra problem?
Postad 24 November 2016 - 12:06
Bra där Elgiganten. Nu har MediaMarkt sänkt 55B6 till 15990:- också. Såg ut som man tidigast kunde få hemleverans med Elgiganten först den 7:e december, vilket var lite tråkigt. Väldigt sugen på att gå MediaMarkt efter jobbet idag och höra om de kan ordna med hemleverans snabbare än så.
Redigerat av JBRipley, 24 November 2016 - 12:07.
Postad 24 November 2016 - 12:40
Tror ni 55:an kommer gå ner ytterligare eller bör man slå till redan nu ?
Postad 24 November 2016 - 12:42
Jag tror inte den går ner mer. Då lär dom ju göra förlust för varje sålt ex.
Postad 24 November 2016 - 12:42
funkar det bra att se fotboll och hockey på denna tv?......hackar bilden när det slås långbollar och kameran följer med?
och brukar det hacka ,rycka i bilden vid panoneringar i filmtittande
Jag har sett mycket fotboll och hockey på min 65B6 och jag upplever inga hack eller ryck vid panoreringar.
Mitt första exemplar hade dock banding som gjorde att jag lämnade tillbaka den, syntes vid fotbollsstittande.
Postad 24 November 2016 - 12:50
Lite svårt att förutspå vad som händer vid midnatt men dom flesta lägger sig på samma pris för att maximera sin vinst.
Enbart dom stora kedjorna som kan följa efter för att dom tar in mycket mer av samma varor och har bättre avtal direkt mot LG.
Max 500 kr billigare är min gissning men oftast 100-200 kr billigare, bättre blir det nog inte.
Postad 24 November 2016 - 12:52
Hej,
Har precis klippt en 65a på elgiganten och ska hämta den imorgon, behöver man va orolig för en massa banding osv.?
Tog dessutom bild kalibrering med (795:-)
/D
Postad 24 November 2016 - 12:57
Sade de verkligen kalibrering och inte "optimering" eller liknande?
Postad 24 November 2016 - 13:03
Hej,
Har precis klippt en 65a på elgiganten och ska hämta den imorgon, behöver man va orolig för en massa banding osv.?
/D
Klippt låter som om du fick ett bra pris. Vill du tala om vad du betalade?
Postad 24 November 2016 - 13:06
Klippt låter som om du fick ett bra pris. Vill du tala om vad du betalade?
De matcha Hifiklubben idag och imorgon skulle jag bli väldigt positivt överraskad, när jag skulle få tillbaka pengarna!!!
De fick inte tala om idag!! det handla om tusenlappar!!!!
Redigerat av Unregistered94f9f4c4, 24 November 2016 - 13:07.
Postad 24 November 2016 - 13:09
Funtar på att åka och hämta en på MM. Skulle gärna vilja ha en kalibrerad också, funkar det att boka online och be om en kalibrerad när man dyker upp måntro? För kalibrerade finns ju inte online.
Edit: Beror väl såklart om de finns i lager.
Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 24 November 2016 - 13:14.
Postad 24 November 2016 - 13:17
Boka precis en 55a på MM, ska hämta den i eftermiddag
Var dags för ny tv och priset var för bra för att motstå
Jag skoja med mig själv och sa sänks den till 15k så skulle jag köpa, trodde aldrig den skulle komma ens i närheten men så såg jag 16k, klippte till direkt
Just nu har jag en ca 7 år gammal Samsung 46" LCD. Så det kommer vara en stor skillnad för mig ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
OLED-tv
5 bilder
50 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?