Har inte ens fått ett mail ang min reparations förfrågan, ingen adresslapp heller. Ska det krångla kan jag ju lika gärna knalla ner till webhallen med den. Kanske är covid-19 som ställer till det i vanlig ordning men man har ju ingen lust att bara sitta och vänta i onödan.
Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)
![]() |
![]() |
![]() |
6 775:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
3 320:- |
Postad 16 november 2020 - 10:12
Har inte ens fått ett mail ang min reparations förfrågan, ingen adresslapp heller. Ska det krångla kan jag ju lika gärna knalla ner till webhallen med den. Kanske är covid-19 som ställer till det i vanlig ordning men man har ju ingen lust att bara sitta och vänta i onödan.
Postad 16 november 2020 - 10:49
Så här vid releasen, och med kanske mindre personal tack vare Covid, så har dom nog fullt upp just nu med att svara på tusentals mail och förfrågningar.
Vi får nog tyvärr räkna med att det tar några dagar extra att få svar på sånt här.
Kolla med Webhallen annars, dom kanske har nån maskin extra liggandes, just för såna här situationer?
Håller tummarna för att min inte brakar ihop snart
Redigerat av Svante Skoog, 16 november 2020 - 10:50.
Postad 16 november 2020 - 11:08
Man kan visst ringa till dem, de har bara gömt telefonnumret 020-120 32 05 under Microsoft Store
Postad 16 november 2020 - 14:35
Man kan visst ringa till dem, de har bara gömt telefonnumret 020-120 32 05 under Microsoft Store
Tack! Det funkade eftersom dom kunde koppla mig vidare till Xbox supporten.
Till er som ska skicka tillbaka så fick jag information att man inte får tillbaka originallådan om man använder den vid returen. Räcker att skicka bara själva enheten och inga kontroller/sladdar osv (rimligt iofs)..
Nu får jag väl se om nån fraktsedel trillar in i mailen.
Postad 16 november 2020 - 14:38

Postad 16 november 2020 - 18:00
Stämmer säkert. Dock har man väl varit bortskämd över att de senare 360-maskinerna och One verkar ändå haft relativt lite problem. Men det är väldigt tråkigt att såpass många redan verkar strula. Tyckte jag såg att min var tillverkad i augusti.
Tillägg: Kan någon förklara vad jag har petat på eftersom forumet inte längre är mobilanpassat för mig? Ser alltså ut som när jag använder datorn.
Hur ser man när sin är tillverkad?
Postad 16 november 2020 - 18:21
Tack! Det funkade eftersom dom kunde koppla mig vidare till Xbox supporten.
Till er som ska skicka tillbaka så fick jag information att man inte får tillbaka originallådan om man använder den vid returen. Räcker att skicka bara själva enheten och inga kontroller/sladdar osv (rimligt iofs)..
Nu får jag väl se om nån fraktsedel trillar in i mailen.
Fått fraktsedel nu och går via UPS. Hoppas man får tillbaka innan jul...
Postad 16 november 2020 - 18:26
Fick du fraktsedel på mailen eller?Fått fraktsedel nu och går via UPS. Hoppas man får tillbaka innan jul...
Tillägg: Såg att min bekräftelse hade kommit nu samt följesedel. Nu ska man bara fundera ut lämplig förpackning. Ångrar väl nästan att jag inte också betalade typ 25:- för expressfrakt nu.
Redigerat av La Cucaracha, 16 november 2020 - 18:30.
Postad 16 november 2020 - 18:35
Hur ser man när sin är tillverkad?
Står på baksidan vid serienumret.
Postad 16 november 2020 - 19:29
Fick du fraktsedel på mailen eller?
Tillägg: Såg att min bekräftelse hade kommit nu samt följesedel. Nu ska man bara fundera ut lämplig förpackning. Ångrar väl nästan att jag inte också betalade typ 25:- för expressfrakt nu.
Jupp, kom på mailen här med. Jo betalade 25:- extra. Får se vilken skillnad det gör (troligtvis ingen).
Postad 16 november 2020 - 20:46
Jupp, kom på mailen här med. Jo betalade 25:- extra. Får se vilken skillnad det gör (troligtvis ingen).
Isåfall förstår jag inte ens varför det fanns 3 val? Haha oerhört märkligt.
Postad 16 november 2020 - 20:50
Står på baksidan vid serienumret.
Aug på min, still going strong men tråkigt som fan för er som fått en defekt konsol.
Postad 16 november 2020 - 21:06
Aug på min med.
Testade en UHD skiva, för att jämföra med min vanliga UHD spelare.
Men fan va högljudd läsaren är. Kommer aldrig att användas för att se på fysiska filmer iaf.
Minns inte att One X var så högljudd?
Även när man installerade spel, så tyckte jag One X var tystare.
Nu är det ju så snabbt gjort på Series X, att det inte är ett problem, jämfört med om man skulle se en film på kvällen med låg volym.
Postad 16 november 2020 - 21:08
Aug på min, still going strong men tråkigt som fan för er som fått en defekt konsol.
Tråkigt absolut, men helt okej att man har en One X att tillgå. Är ju inte jättestor skillnad iom att jag spelar typ samma spel än så länge. Men har ni en One liggande så kanske ni inte ska sälja den än iaf

Postad 16 november 2020 - 21:51
Redigerat av muraren, 16 november 2020 - 21:51.
Postad 17 november 2020 - 11:19
Tråkigt absolut, men helt okej att man har en One X att tillgå. Är ju inte jättestor skillnad iom att jag spelar typ samma spel än så länge. Men har ni en One liggande så kanske ni inte ska sälja den än iaf
UPS hämtade min idag. Får se hur lång tid det tar att få tillbaka. Ska ner till Tyskland för rep/utbyte.
Postad 17 november 2020 - 18:17
Så där ja nu har jag skickat tillbaka min trasiga serie x som vägrade starta till webhallen.Köper när dem har tillverkad nya ver av konsolen kanske nästa år.
För den som är nyfiken som vill veta när konsolen är tillverkad.
MFR Date, 14-AUG.2020
Postad 17 november 2020 - 20:40
UPS hämtade min idag. Får se hur lång tid det tar att få tillbaka. Ska ner till Tyskland för rep/utbyte.
För mig vid X releasen Ä(fick skicka tillbaka 2 ggr) så tar det minst 2 veckor. Nu med Covid så kan det ju vara annorlunda.
Men man får ok med updates om vad som händer vad jag minns, att den är mottagen och att dom servar den osv.
Postad 17 november 2020 - 20:44
Ingick alltså upphämtning också för dom dryga 30:-? Lämnade f.ö in min till ombud förut. Blir intressant att se först och främst om MS har en lösning på problemet och kan laga det istället för att man får en ny som kan dö igen närsomhelst.
För mig vid X releasen Ä(fick skicka tillbaka 2 ggr) så tar det minst 2 veckor. Nu med Covid så kan det ju vara annorlunda.
Men man får ok med updates om vad som händer vad jag minns, att den är mottagen och att dom servar den osv.
Det kommer dra ut på tiden nu, står redan info om detta i bekräftelsemailet så det är nog bara att gilla läget.
Postad 17 november 2020 - 20:54
På min står det 4 September.
Man kan ju hoppas dom lärde sig något på 3 veckor. Klåparskiftet den 14:e augusti hoppas jag har fått sparken

Postad 17 november 2020 - 20:56
Man kan ju hoppas dom lärde sig något på 3 veckor. Klåparskiftet den 14:e augusti hoppas jag har fått sparken
haha, löst mobil/pc grejen på din telefon?
Postad 17 november 2020 - 21:12
haha, löst mobil/pc grejen på din telefon?
Ja, fattar fortfarande inte hur det gick till. Knappade runt lite och stängde ner Safari helt sen funkade det.
Postad 18 november 2020 - 11:12
3:e september här men enbart använd till att titta på streamingtjänster samt testat att starta upp RDR2 så inte direkt satt under press ännu...
Måste säga att Series X gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild - genomdesignade detaljer och upplevs både diskret och relativt liten.
Redigerat av letmefly, 18 november 2020 - 11:19.
Postad 18 november 2020 - 11:44
Aug på min med.
Testade en UHD skiva, för att jämföra med min vanliga UHD spelare.
Men fan va högljudd läsaren är. Kommer aldrig att användas för att se på fysiska filmer iaf.
Minns inte att One X var så högljudd?
Även när man installerade spel, så tyckte jag One X var tystare.
Nu är det ju så snabbt gjort på Series X, att det inte är ett problem, jämfört med om man skulle se en film på kvällen med låg volym.
Tycker min Series X är tystare med Blu-ray UHD än vad min One X var. Men den låter ändå lite mer än vad jag hade önskat. Och sedan upplever jag bilden som lite blek överlag med UHD med jag har bara testat lite snabbt. Me dvanlig Blu-ray ser det ut som det borde. Men jag kör nerskalat till 1080P.
Postad 18 november 2020 - 12:19
https://www.youtube....1rTIHmMI&t=868s
We verified that the 4K Blu-ray player on the Xbox Series X cannot render true black, leading to incorrectly elevated black level.
Using the pixel value checker function on a Canon DP-V2411 4K reference monitor, we found that the Blu-ray app on the Xbox Series X would always display a black video signal as a very very dark shade of grey with RGB subpixel values of 11, 11, 11, resulting in a minimum luminance level (MLL) of 0.00243 cd/m2 instead of 0 cd/m2.
We also compared the results from a Panasonic UB9000 4K Blu-ray player, as well as an Xbox One X, both of which were capable of producing true 0 cd/m2 blacks.
Due to this issue, not to mention the lack of support for Dolby Vision, HDR10+ and 3D Blu-rays, we currently do not recommend using the Xbox Series X for high-quality 4K Ultra HD Blu-ray playback.
Postad 18 november 2020 - 14:33
Helt otroligt att dom tappar bollen än en gång med UHD uppspelningen.
Vet inte om dom fixade alla problem på One X?
Postad 18 november 2020 - 19:22
28 aug, still going strong!
4aug. Har jag forumets tidigast tillverkade? 😀
Postad 19 november 2020 - 10:08
Mottagen i Tyskland idag.
Postad 19 november 2020 - 11:11
Mottagen i Tyskland idag.
Min är också lämnad om jag kollar på länken jag fick av UPS. Kan bara hoppas att MS sköter detta smidigt nu...
Postad 19 november 2020 - 13:59
för jag kör samma skärm till min laptop/xbox och hur jag än gör så får jag inte till det via xboxen,men inga problem via datorn att få till brightness/kontrast.
trist!
Postad 19 november 2020 - 14:33
är det bekräftat att SX som X och One inte kan visa korrekta färger/svart?
för jag kör samma skärm till min laptop/xbox och hur jag än gör så får jag inte till det via xboxen,men inga problem via datorn att få till brightness/kontrast.
trist!
Är det därför man alltid ser den ena symbolen som ska försvinna när man justerar ljusstyrkan i spel?

Postad 19 november 2020 - 15:12
Är det därför man alltid ser den ena symbolen som ska försvinna när man justerar ljusstyrkan i spel?
japp, och i PC RGB (som är det läget man ska köra på en vanlig skärm) så synns den inte alls.... 🙁
Postad 19 november 2020 - 17:48
Har en lg b7 oled som jag idag använder ett xbox x till. Vilka fördelar ger en series x med min tv? Kommer jag få högre fps? Eller kommer jag bara uppleva lägre laddtider etc?
Postad 19 november 2020 - 17:59
har en C7 och den har 21ms input lag i 60hz och 21ms input lag i 120hz (endast 1080p på min modell) först med den senaste CX modellen som input lag går ner hos LG i 120hz läget, jämfört med 60hz (utvald titlar då såklart, just nu 2-3st)Har en lg b7 oled som jag idag använder ett xbox x till. Vilka fördelar ger en series x med min tv? Kommer jag få högre fps? Eller kommer jag bara uppleva lägre laddtider etc?
Du kommer ha spel som oftare/hela tiden når sin top upplösning (bakåtkompatibla spel) Vanligtvis 4K hos X enhanched spel.
annars är det laddtider och snyggare grafik jämfört med X versionen av kommande spel.
jag körde min X på 1080p skärm och kör numer min SX på samma 1080p skärm. funkar kanoners, blir lite skarpare pga super sampling, men såklart inte som native 4K.
Redigerat av SKIBBE, 19 november 2020 - 18:00.
Postad 19 november 2020 - 18:23
Tack för infon. Så egentligen har jag ingen direkt nytta av series x? Vill såklart åt 120 fps men men tv kan inte hantera det, oavsett mjukvara.
Så för att få det som jag vill ha så är det en oled 2020 som gäller?
Postad 19 november 2020 - 18:53
Postad 19 november 2020 - 18:58
60 fps på SX är väl dock sanning med modifikation https://www.youtube....rS1fsvc&t=1097s
Postad 19 november 2020 - 18:58
Snabbare laddtider, bättre presterande spel får du ju oavsett skärm. Se bara på Valhalla som ex, 30 fps på One X, 60 fps på SX.
Absolut. Men jag vill åt 120fps vid t.ex. kommande krigsspel typ battlefield. Då måste jag uppgradera min tv till årets oled? Är begränsningen hdmi versionen enbart? Tänk om det fanns möjlighet att via xboxen kunna ställa ner upplösningen för högre fps och att hdmi 1.4 var tillräckligt.
Postad 19 november 2020 - 19:18
60 fps på SX är väl dock sanning med modifikation https://www.youtube....rS1fsvc&t=1097s
Du verkar missförstå. One X har 30 fps som max. Det har inte SX.
Ett annat exempel är Forza Horizon 4, One X har du 4K/30fps, SX 4K/60fps.
Postad 19 november 2020 - 19:45
Absolut. Men jag vill åt 120fps vid t.ex. kommande krigsspel typ battlefield. Då måste jag uppgradera min tv till årets oled? Är begränsningen hdmi versionen enbart? Tänk om det fanns möjlighet att via xboxen kunna ställa ner upplösningen för högre fps och att hdmi 1.4 var tillräckligt.
nej tyvärr är det inte så med xboxen,den kan endast köra 120fps läget om bildvisaren kan klara 120hz eller mer.
men en SX är ju bättre i alla avsenden jämfört med X, men du har tid att fundera, först i januari man kan köpa en nu?
Postad 19 november 2020 - 20:48
Postad 19 november 2020 - 20:50
Det är väl skitbra att boxen inte skickar 120 Hz om TVn inte kan ta emot det?
finns det ingen fördel med högre fps? minns på quake2 tiden att hade man över 100fps kunde man hoppa över vissa lådor och det var sak samma hz på skärmen. så däe hade högre fps ett stort övertag mot dem som hade slöare maskiner.
Postad 19 november 2020 - 20:53
One x har väl 60fps? Har några spel som ska vara det, tex bf5, riktigt bra flyt.Du verkar missförstå. One X har 30 fps som max. Det har inte SX.
Ett annat exempel är Forza Horizon 4, One X har du 4K/30fps, SX 4K/60fps.
Postad 19 november 2020 - 21:09
nej tyvärr är det inte så med xboxen,den kan endast köra 120fps läget om bildvisaren kan klara 120hz eller mer.
men en SX är ju bättre i alla avsenden jämfört med X, men du har tid att fundera, först i januari man kan köpa en nu?
Jag pratade med Webbhallen idag och de hade fått en fler maskiner idag. De skulle också få in en batch nästa vecka.
Jag beställde iaf en.
Velade mellan en series X och ps5 men gamepass ultimate fick det att tippa över till series x fördel. Det ser ut att passa mig utmärkt.
Postad 19 november 2020 - 21:25
Jag tycker att det är en stor fördel att det boxen skickar visas på TVn...finns det ingen fördel med högre fps? minns på quake2 tiden att hade man över 100fps kunde man hoppa över vissa lådor och det var sak samma hz på skärmen. så däe hade högre fps ett stort övertag mot dem som hade slöare maskiner.
Postad 19 november 2020 - 21:26
One x har väl 60fps? Har några spel som ska vara det, tex bf5, riktigt bra flyt.
Pratade om Assassins Creed Valhalla.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar