Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 318:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 22 september 2008 - 19:26

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Om enheterna redan är igång? Hur har du startat dem från början?

Jag startar dem med originalfjärrkontrollerna. Vilket verkar vara mitt problem. Jag måste nog överväga att
gömma undan de gamla fjärrkontrollerna och lära mig att lita på Harmony One. ;-)

Du pratar om makro!? Har du gjort/lagt till detta själv i så fall??
Om du använder fjärren för att sköta allt så har den koll på om den har slagit på TV/hårddiskvideo och slår normalt inte av/på dom vid byte av aktivitet som använder samma enhet. Om du däremot har lagt till egna IR-kommandon i en aktivitet T.ex. skicka power toggle när aktiviteten startas så vet inte fjärren vad detta är och har därmed ingen koll på tv'ns status.
Tips! Ring harmony kundtjänst och be dom klona ditt konto, det tar 2min. Sedan kan du labba lite med detta konto och ändå ha ditt original kvar som backup.
Ta bort dina aktiviteter och gör helt nya som inte innehåller några extra kommandon och tänk igenom hur du svarar på frågorna i guiden.
Lycka till

Nej, jag har inte lagt in egna makro, när jag talade om makro menade jag aktiviteternas förinställda ordning skickade signaler. Hur som helst, som du antydde i ditt svar så fuckar jag upp allt genom att använda andra fjärrkontroller än Harmony One. Tack för tipset om klonat Harmony-konto! Jag hittar inte telefonnumret till supporten, har du det tillgängligt?

Redigerat av MattiasN, 22 september 2008 - 19:31.

Postad 22 september 2008 - 21:17

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jag startar dem med originalfjärrkontrollerna. Vilket verkar vara mitt problem. Jag måste nog överväga att
gömma undan de gamla fjärrkontrollerna och lära mig att lita på Harmony One. ;-)

Nej, jag har inte lagt in egna makro, när jag talade om makro menade jag aktiviteternas förinställda ordning skickade signaler. Hur som helst, som du antydde i ditt svar så fuckar jag upp allt genom att använda andra fjärrkontroller än Harmony One. Tack för tipset om klonat Harmony-konto! Jag hittar inte telefonnumret till supporten, har du det tillgängligt?

Inte just nu, men det finns under "felsökning" i programmet .
Säg att du ska skaffa en till fjärr typ till sovrummet om dom undrar

Postad 23 september 2008 - 08:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Självklart kan man inte använda orginalfjärr i kombination med Harmony eftersom Harmony minns alla kommandon och på så sätt vet vilken status alla enheter har. Det kan även bli problem med detta om fjärren tex är felriktad så att ett kommando inte går fram. För att inte tala om det klassiska felet att stänga av TV'n med strömbrytaren innan den har gått i Standby, det var det svåraste att vänja sig vid. Det brukar då gå att avhjälpa med "Help"-knappen.

Postad 23 september 2008 - 12:23

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Jag har en Hamony 525 nu som jag är enormt nöjd med, men jag är rätt så sugen på att byta upp mig till en Harmony One. Går det smidigt att bara använda guiden i logitechs program för att flytta över min konfiguration på 525:an till One fjärren? Sen får jag skapa ett nytt konto för att lägga upp 525:an till en annan tv, digitalbox å dvd bara?

Postad 23 september 2008 - 12:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag har en Hamony 525 nu som jag är enormt nöjd med, men jag är rätt så sugen på att byta upp mig till en Harmony One. Går det smidigt att bara använda guiden i logitechs program för att flytta över min konfiguration på 525:an till One fjärren? Sen får jag skapa ett nytt konto för att lägga upp 525:an till en annan tv, digitalbox å dvd bara?

Inte för att jag har testa, men i konfig-guiden finns det ju ett val man kan göra för att byta fjärr.

Postad 23 september 2008 - 12:59

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Inte för att jag har testa, men i konfig-guiden finns det ju ett val man kan göra för att byta fjärr.

Jo det var de jag tänkte på om nån vet ifall det funkar smidigt?

Postad 23 september 2008 - 17:27

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jo det var de jag tänkte på om nån vet ifall det funkar smidigt?

Jag bytte från 525 till en 785, ringde först och klonade mitt konto så jag slapp konfiga ett till konto.
Sedan valde jag i programmet att jag bytt fjärr så funkade det direkt. 525:an skulle jag ha i sovrummet och styr därifrån via en "pyramid" IR-extender från Clas olsson all min utrustning som står i vardagsrummet. Har 20m RCA-kabel via en scartväxel så jag kan växla mellan DVD Sat och Boxer.
Skulle själv inte köpa en ONE, men endast p.ga att den saknar "hårda" knappar röd gul grön och blå.
Dessa använder jag väldigt mycket på mina 2 PVR, en Dreambox och en Topfield. Det går enkelt att lägga upp dom i displayen på ONE, men jag har hört folk som säger att det är lite trixigt att träffa rätt på touch-displayen.
Kan rekommendera 785:an varmt till alla som undrar, 525:an är ocks riktigt bra, den känns inte lika påkostad som de dyrare fjärrisarna dock men har samma funktioner.

Postad 23 september 2008 - 21:59

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Även om det nu är uppenbart för mig att mitt problem orsakades av att jag inte enbart använde min Harmony-fjärrkontroll (utan även original-TV-fjärren) så är jag nyfiken på om det är möjligt att titta på och ändra på de makron/signaler som de fördefinierade aktiviteterna (t.ex. "Watch DVD movie") är uppbyggda av.

Nån som vet om det är möjligt eller om man måste skapa en generisk aktvitet för att själv kunna lägga upp signalerna precis som man vill?

Postad 24 september 2008 - 08:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Även om det nu är uppenbart för mig att mitt problem orsakades av att jag inte enbart använde min Harmony-fjärrkontroll (utan även original-TV-fjärren) så är jag nyfiken på om det är möjligt att titta på och ändra på de makron/signaler som de fördefinierade aktiviteterna (t.ex. "Watch DVD movie") är uppbyggda av.

Nån som vet om det är möjligt eller om man måste skapa en generisk aktvitet för att själv kunna lägga upp signalerna precis som man vill?

Inte med det befintliga konfig-programmet och det är just detta som inte jag heller gillar. Jag skulle vilja ha full insyn och kunna finjustera koder och tider i makrona, men då måste man väl jobba som utvecklare hos Logitech.

Postad 24 september 2008 - 08:55

fatboy kim
  • fatboy kim
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett problem med min Harmony 525 som jag inte kan reda ut. Problemet är att volym reglaget ger för "långa" signaler till min förstärkares (Teac ah300mk3) volymkontroll.
Detta gör att volymen stegrar som en gammal racehäst när man nuddar vid "Vol +" på fjärrkontrollen, detta händer inte med originalfjärren som har små, snygga steg för varje tryck.
Jag har provat att mixtra med milisekunderna i Harmonys programvara och haft allt mellan 100 och 800 ms men de våldsamt höga stegen är fortfarande kvar.
Några tips på hur jag ska få Harmonyn att inte höja volymen så våldsamt?

//Kim

Postad 24 september 2008 - 09:05

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har ett problem med min Harmony 525 som jag inte kan reda ut. Problemet är att volym reglaget ger för "långa" signaler till min förstärkares (Teac ah300mk3) volymkontroll.
Detta gör att volymen stegrar som en gammal racehäst när man nuddar vid "Vol +" på fjärrkontrollen, detta händer inte med originalfjärren som har små, snygga steg för varje tryck.
Jag har provat att mixtra med milisekunderna i Harmonys programvara och haft allt mellan 100 och 800 ms men de våldsamt höga stegen är fortfarande kvar.
Några tips på hur jag ska få Harmonyn att inte höja volymen så våldsamt?

//Kim

Det finns en "känslighetsskala" från 1-5 på kontrollen. Standard är 3 så prova med 1 eller 0. Hade samma problem själv och nu köra jag alla mina enheter med känslighet 0 med gott resultat.

Postad 24 september 2008 - 09:26

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Njaej, du kan iaf läga upp en aktivitet t.ex Watch DVD som inte skicka ut några IR-signaler under förutsättning att du lagt in att "devicen" ska vara "always ON".
Sedan lägger du till de IR-kommandon du vill i uppstart-sekvensen vi inställningsguiden.
Sedan du får tolka det som ja eller nej precis som du vill :) .
Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter,men men. Här kommer min config.
Jag har 3 aktiviter för närvarande,titta på dvd, Topfield/TV, och Dreambox/TV.
Min Topfield(Boxer) och Dreambox är satta till att vara "always ON" och om jag skulle vilja stänga av eller starta om någon av dem så har jag lagt upp deras Power-knappar i displayen i alla aktiviteter.
När jag tar min fjärr och trycker titta på dvd slås TV på med rätt input, dvd och reciever också med rätt input.
Trycker jag power off (harmonyns egen) så slås dessa tre enheter av. Trycker jag istället Activities, titta på Dreambox/TV så slås endast dvd och recievern av och TV byter snällt input till component. Hade jag däremot tryckt Topfield/TV så hade skillnaden blivit att tv bytt till HDMI1.
Sedan har jag lagt upp de knappar i displayen som kan vara bra att ha i activities även sådana som inte ingår i just den aktiviteten, det är bara att lägga till egna kommandon "doggystyle" och mappa up dom i displayen.

Det finns en "känslighetsskala" från 1-5 på kontrollen. Standard är 3 så prova med 1 eller 0. Hade samma problem själv och nu köra jag alla mina enheter med känslighet 0 med gott resultat.

Precis, du hittar inställningen under felsökning-->enheten reagerar för kraftigt.

Postad 24 september 2008 - 09:58

fatboy kim
  • fatboy kim
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag tackar kalle99 och beffe så otroligt mycket. Nu funkar det precis som det ska. Mjuka, fina och små steg vid volympådrag.

Postad 24 september 2008 - 12:49

Who2
  • Who2
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Tjena..
Nån som har en HDMI switch som funkar med Harmony ONE..eller vet nån som funkar..?
Tack på förhand..
\\Who2

Postad 24 september 2008 - 22:30

Mikael G
  • Mikael G
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag fick hem min Harmony 720 idag och har pillat som en dåre men fattar inte riktigt, har lagt till stereon, förstärkaren och digital-tv boxen. Så långt är allt okej, när jag trycker på "Titta på tv" startar allt upp som det ska, tvn växlar till ingång boxen hoppar igång etc. Men jag vill ju använda fjärren till att byta kanal etc, d.v.s. styra boxen. När jag trycker på knapparna så blinkar bara den lilla dioden till tvn. Det verkar som att fjärren skicka ut byta kanal signalerna till tvn istället för boxen. Vad gör jag för fel?

Tack på förhand / Micke

Postad 24 september 2008 - 23:43

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Tjena..
Nån som har en HDMI switch som funkar med Harmony ONE..eller vet nån som funkar..?
Tack på förhand..
\\Who2

Vet ingen specifik, men alla med fjärr med IR borde fungera

Jag fick hem min Harmony 720 idag och har pillat som en dåre men fattar inte riktigt, har lagt till stereon, förstärkaren och digital-tv boxen. Så långt är allt okej, när jag trycker på "Titta på tv" startar allt upp som det ska, tvn växlar till ingång boxen hoppar igång etc. Men jag vill ju använda fjärren till att byta kanal etc, d.v.s. styra boxen. När jag trycker på knapparna så blinkar bara den lilla dioden till tvn. Det verkar som att fjärren skicka ut byta kanal signalerna till tvn istället för boxen. Vad gör jag för fel?

Tack på förhand / Micke

Gå in i programmet sedan aktiviteter och välj anpassa knapparna. Där bestämmer du layouten på fjärren i den specifika aktiviteten.

Postad 25 september 2008 - 07:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tack på förhand / Micke

I konfig väljer du vilken enhet du ska använda för att titta på TV. Dvs extern mottagare. Det är en av frågorna när man kör guiden.

Postad 25 september 2008 - 18:19

Mikael G
  • Mikael G
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Gå in i programmet sedan aktiviteter och välj anpassa knapparna. Där bestämmer du layouten på fjärren i den specifika aktiviteten.

I konfig väljer du vilken enhet du ska använda för att titta på TV. Dvs extern mottagare. Det är en av frågorna när man kör guiden.

Tack för hjälpen, nu har jag fått igång det .-)

Postad 27 september 2008 - 06:48

magren
  • magren
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har en Harmony Onesom efter senaste uppdateringen fått problem. Min slå-på-tv-aktivitet har ballat ur. Det börjde med att jag la till fjärren för min Drembox 500c som en enhet och uppdaterade fjärren. Sedan så när jag ska slå på aktiviteten TV som bara gör så att tv:n slås på inget annat så hänger sig fjärren. Den visar Starta TV och tv:n startar men sedan så slutar den aldrig visa "Starta TV" utan verkar hänga sig i det läget. Måste ta ur batteriet för att den ska starta om och funka igen. Om jag kör en annan aktivitet ex. DVD först kan jag sedan byta till aktiviteten TV utan problem. Har någon nått bra tiips eller är det bara att slänga skiten?

Postad 27 september 2008 - 09:05

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Har en Harmony Onesom efter senaste uppdateringen fått problem. Min slå-på-tv-aktivitet har ballat ur. Det börjde med att jag la till fjärren för min Drembox 500c som en enhet och uppdaterade fjärren. Sedan så när jag ska slå på aktiviteten TV som bara gör så att tv:n slås på inget annat så hänger sig fjärren. Den visar Starta TV och tv:n startar men sedan så slutar den aldrig visa "Starta TV" utan verkar hänga sig i det läget. Måste ta ur batteriet för att den ska starta om och funka igen. Om jag kör en annan aktivitet ex. DVD först kan jag sedan byta till aktiviteten TV utan problem. Har någon nått bra tiips eller är det bara att slänga skiten?

Släng skiten ;)
Nej skämt åsido så skulle iaf jag försöka uppdatera fjärren igen, och om inte det hjälper kontakta supporten.
För övrigt kan jag tipsa om att lägga in DM-800 istället för 500:an om du tycker att knapparna inte svarar som dom ska, dom är mycket snabbare för mig med 800 ist för 500 iaf.
Lycka till

Postad 01 oktober 2008 - 14:31

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Hur lägger jag in vinylspelaren i fjärren? Visst, den går inte styra i sig, men jag vill ju att förstärkaren ska sättas på och ställas in på rätt ingång när jag väljer "Spela vinylskivor" eller liknande, och sedan kunna justera volymen med den.

Postad 01 oktober 2008 - 15:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur lägger jag in vinylspelaren i fjärren? Visst, den går inte styra i sig, men jag vill ju att förstärkaren ska sättas på och ställas in på rätt ingång när jag väljer "Spela vinylskivor" eller liknande, och sedan kunna justera volymen med den.

Du skapar ett "Verktyg" där man kan lägga upp egna makron. Finns under "Lägg till aktivitet".

Postad 01 oktober 2008 - 17:34

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hej på er.

Har beställt en Logitech Harmony 785.
Har inte fått den än men har kollat lite på dom apparatder den har stöd för.
Det jag inte har hittat i listan är Popcorn hour... vet ni var man hittar den?

//Micke

Postad 01 oktober 2008 - 17:46

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Du skapar ett "Verktyg" där man kan lägga upp egna makron. Finns under "Lägg till aktivitet".

Ok tack för det :P

Casull: inte värre än att du kan lägga in alla kommandon själv med hjälp av originalkontrollen.

Postad 01 oktober 2008 - 18:24

Manon
  • Manon
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Hej på er.

//Micke

jag har en Harmony one fjärr och på den ligger de under Mediacenter pc/Syabas/popcorn hour a-110

Postad 01 oktober 2008 - 18:26

Liverpoolarn
  • Liverpoolarn
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Hej på er.

//Micke

Ja den ligger under MediaCenter och sedan får du välja Syabas som tillverkare. Det funkar finfint att styra PCHn med Harmony-fjärren! :P

edit: you bet me to it Manon. :P

Redigerat av Liverpoolarn, 01 oktober 2008 - 18:27.

Postad 01 oktober 2008 - 18:53

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Tack tack... hittade den...

Då är det bara att vänta på fjärren...

//Micke

Postad 01 oktober 2008 - 20:38

rogerandersson
  • rogerandersson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis skaffat mig en Harmony 785, och jag har fått "hyffsad" kläm på det hela.. Dock har jag lite problem med "Activities"

Jag har en Samsung TV (re32t51bx/xee), och jag har konfigurerat den enl. följande :
1. Jag använder bara en knapp för att växla mellan ingångarna på Tvn.
2. Ingångarna är konfigurerade enl. följande:
InputAntenna
Ext.1
Ext.2
AV
S-Video
Component
PC
InputDVI 1

Jag har gjort 2 stycken Activities, Watch TV, och Titta på Popcorn Hour.
Men jag får det inte att stämma med ingångarna.. Jag blir tokig.. Spenderat säkert 10 timmar nu. Den växlar inte rätt mellan ingångarna.

Det jag vill göra: Watch TV
Sätta på TVn
Sätta på Förstärkaren på ingång TV
Gå till Input antenna

Och motsvarande med Popcorn hour n, fast den vill jag skall ha ingång DVI, och en annan ingång på förstärkaren.

Kan någon hjälpa mig så hade jag vart tacksam som tusan.

Jag har testat med att göra om ingångarna säkert 10000 ggr. Jag tror att lite av problematiken ligger i att tvn inte växlar till "TV" läget när man kör med kommandot InputNext vilket jag använder mig för att byta mellan ingångarna.

Postad 01 oktober 2008 - 21:05

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Hej!

Har precis skaffat mig en Harmony 785, och jag har fått "hyffsad" kläm på det hela.. Dock har jag lite problem med "Activities"

Jag har en Samsung TV (re32t51bx/xee), och jag har konfigurerat den enl. följande :
1. Jag använder bara en knapp för att växla mellan ingångarna på Tvn.
2. Ingångarna är konfigurerade enl. följande:
InputAntenna
Ext.1
Ext.2
AV
S-Video
Component
PC
InputDVI 1

Jag har gjort 2 stycken Activities, Watch TV, och Titta på Popcorn Hour.
Men jag får det inte att stämma med ingångarna.. Jag blir tokig.. Spenderat säkert 10 timmar nu. Den växlar inte rätt mellan ingångarna.

Det jag vill göra: Watch TV
Sätta på TVn
Sätta på Förstärkaren på ingång TV
Gå till Input antenna

Och motsvarande med Popcorn hour n, fast den vill jag skall ha ingång DVI, och en annan ingång på förstärkaren.

Kan någon hjälpa mig så hade jag vart tacksam som tusan.

Jag har testat med att göra om ingångarna säkert 10000 ggr. Jag tror att lite av problematiken ligger i att tvn inte växlar till "TV" läget när man kör med kommandot InputNext vilket jag använder mig för att byta mellan ingångarna.

Finns det inte koder för att byta till rätt ingång direkt till den tvn då? Det fanns det till min Samsung Q96 även fast originalfjärren bara har en knapp för att byta ingång med.

Postad 01 oktober 2008 - 21:08

rogerandersson
  • rogerandersson
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Finns det inte koder för att byta till rätt ingång direkt till den tvn då? Det fanns det till min Samsung Q96 även fast originalfjärren bara har en knapp för att byta ingång med.

Jo, men jag finner inte koden för att byta till min DVI ingång. Vilket gör mig jävligt frustrerad.

Postad 02 oktober 2008 - 09:08

Unregisteredc1f52791
  • Unregisteredc1f52791
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är otroligt sugen på att köpa en Harmony One, men jag undrar om det finns någon vänlig själ som skulle kunna ladda in profilen för en Sony KDL-46D3000 och se om det finns snabbkoder för hdmi ingångarna (Av 1-7) tror jag dom heter.

Postad 02 oktober 2008 - 09:46

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Är otroligt sugen på att köpa en Harmony One, men jag undrar om det finns någon vänlig själ som skulle kunna ladda in profilen för en Sony KDL-46D3000 och se om det finns snabbkoder för hdmi ingångarna (Av 1-7) tror jag dom heter.

InputNext, InputTuner, InputVideo1-8 fanns det

Postad 02 oktober 2008 - 11:45

Unregisteredc1f52791
  • Unregisteredc1f52791
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

InputNext, InputTuner, InputVideo1-8 fanns det

Du är en stjärna! Tack för det! :)

Postad 02 oktober 2008 - 19:45

Bruce71
  • Bruce71
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Här är ytterligare en som har skaffat sig en 785. Har funkat ganska smidigt tycker jag.

Har 5 devices.

LG Plasma
Comhem HD box
Onkyo reciever
Samsung DVD/HDD recorder
Squeezebox

Jag har skapat aktiviteter och är oerhört frustrerad över att DVDn kommer med i aktiviteten "Titta på TV". Å jag lyckas inte ta bort den. Hur kan jag ta bort en device? (Har man lagt till en manuellt så har man valet att ta bort men nu konfades den automatiskt.)

Vad händer om jag skapar ytterligare en aktivitet "Titta på TV"? Jag vill även ha en variant med mina analoga kanaler.

Läste tidigare i tråden om känsligheten för volym, hittar dock inte var?

Knappen "Prev" finns på fjärren, jag vill att den ska användas på min Comhemdekoder som "Back" dvs gå tillbaka till föregående kanal. Vad heter det kommandot?

Postad 03 oktober 2008 - 01:09

ErikNR2
  • ErikNR2
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Här är ytterligare en som har skaffat sig en 785. Har funkat ganska smidigt tycker jag.

Har 5 devices.

LG Plasma
Comhem HD box
Onkyo reciever
Samsung DVD/HDD recorder
Squeezebox

Jag har skapat aktiviteter och är oerhört frustrerad över att DVDn kommer med i aktiviteten "Titta på TV". Å jag lyckas inte ta bort den. Hur kan jag ta bort en device? (Har man lagt till en manuellt så har man valet att ta bort men nu konfades den automatiskt.)

Vad händer om jag skapar ytterligare en aktivitet "Titta på TV"? Jag vill även ha en variant med mina analoga kanaler.

Läste tidigare i tråden om känsligheten för volym, hittar dock inte var?

Knappen "Prev" finns på fjärren, jag vill att den ska användas på min Comhemdekoder som "Back" dvs gå tillbaka till föregående kanal. Vad heter det kommandot?

Jag hade precis samma problem med min nya Harmony One; den automatiska inställningen av "Titta på TV" la till DVD-spelaren som enhet. Min lösning var att radera aktiviteten och helt enkelt skapa en ny. Ditt andra problem har jag dock ingen lösning på.

Ett problem som jag inte lyckats lösa är hur jag ska få kontrollen att byta min TV's output. Det är rätt inställd men den vägrar bara att byta av någon anledning, samt att den, när jag byter aktivitet från en till en annan så stängs TV'n av, antagligen för att den inte har en separat på- och av-knapp. TV'n jag använder är Philips32PFL3312/10). Någon som har något förslag för att lösa detta?

Detta är hur som helst en riktigt bra kontroll, helt makalöst egentligen :P

Postad 04 oktober 2008 - 10:28

Unregistered5f928f20
  • Unregistered5f928f20
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Harmony One tillsammans med Popcorn Hour A-100, XBOX360, ComHem HDTV box samt LG hemmabiosystem bör väl fungera? Hittar ingen kompabilitetslista direkt för om den stödjer just Popcorn Hour A-100.

Någon som har eller som kan pröva?

Lika så om Harmony 1000 klarar specifikt Popcorn hour A-100.

Postad 04 oktober 2008 - 13:43

ErikNR2
  • ErikNR2
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Harmony One tillsammans med Popcorn Hour A-100, XBOX360, ComHem HDTV box samt LG hemmabiosystem bör väl fungera? Hittar ingen kompabilitetslista direkt för om den stödjer just Popcorn Hour A-100.

Här har du en kompatibilitets-lista:
http://myremotesetup.....th=ProcSpice/

Om du går in på Logitech's sida för fjärrkontroller finns verktyget för att kontrollera kompatibilitet under "Prova Harmony!" längst till höger:
http://www.logitech..../...s/&cl=se,sv

HDTV-boxen fungerar, förutsatt att du menar Humax CXHD-1000-C. Vet dock inte vem som tillverkar Popcorn-maskinen :wacko: Även om de inte finns med i listan kan du lägga till funktioner manuellt så länge du har den gamla fjärren.

Postad 05 oktober 2008 - 20:12

Manon
  • Manon
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
.

popcorn hour ligger under media center pc/syabas/popcorn hour a-100

Redigerat av Manon, 05 oktober 2008 - 20:11.

Postad 06 oktober 2008 - 11:41

Quiksilver-
  • Quiksilver-
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har en Harmony 555 och visst har det krävts en del trixand innan jag har blivit helt nöjd med alla inställnngar.
En enda sak är det kvar som stör mig, om jag t ex bläddrar i en lista på min TViX och trycker på nedåtknappen hoppar den allt för ofta två steg istället för ett. Jag skulle vilja få den att vänta en stund innan den tycker att jag har hållit ner knappen istället för att "klicka". Originalfjärren till TViXen har inte samma problem.

Någon som vet vad jag ska pilla på?

Postad 06 oktober 2008 - 14:56

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jag har en Harmony 555 och visst har det krävts en del trixand innan jag har blivit helt nöjd med alla inställnngar.
En enda sak är det kvar som stör mig, om jag t ex bläddrar i en lista på min TViX och trycker på nedåtknappen hoppar den allt för ofta två steg istället för ett. Jag skulle vilja få den att vänta en stund innan den tycker att jag har hållit ner knappen istället för att "klicka". Originalfjärren till TViXen har inte samma problem.

Någon som vet vad jag ska pilla på?

Prova att gå in på enheter-->Felsökning-->TViX svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland. Och minska inställningen ett eller 2 steg, skulle gissa att den står på 3 nu. Prova minska till 1 isf.

Postad 06 oktober 2008 - 18:57

sankaboy
  • sankaboy
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har precis skaffat mig en Harmony One och jag hoppas på lite tips för att konfigurera upp den.

Jag körde guiden men jag hittade inte rätt modell för TVn och soundbridgen bl.a. och sedan vet jag inte riktigt hur jag ska få till det hela med mitt NEXA-system.

Hur gör man med macron när man väljer HDMI på TVn genom att trycka fram en meny och sedan markerar rätt AV-kanal tex?

Har följande utrustning:

TV: Grundig Vision 6 32-6830 T
Projektor: Benq PE7700
Förstärkare: Andersson R2
Digitalbox: Dreambox DM500T
DVD: Philips DVP3980
Mediastreamer: Popcorn Hour A-100
Musikspelare: Soundbridge M1001
Lampstyrning: NEXA LCMR-300, LCMR-1000 och PB-3 mottagare.

Är det lättast att köra fjärr-mot-fjärr på alla fjärrkontroller? Hur gör man makron sedan? Frågorna är många och ni sitter nog inne med en del av svaren. Kanske finns någon bra hemsida att besöka till att börja med.

Postad 06 oktober 2008 - 22:22

Quiksilver-
  • Quiksilver-
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Prova att gå in på enheter-->Felsökning-->TViX svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland. Och minska inställningen ett eller 2 steg, skulle gissa att den står på 3 nu. Prova minska till 1 isf.

Tackar för tipset, den varianten hade jag inte hittat :blush:

Tyvärr stod den redan på 1 och att jag drog ner den till 0 gjorde ingen skillnad.
Så småningom lär man sig säkert att man måste hålla ner knapparna extremt kort stund, men det skulle vara riktigt nice om det gick att slippa :blush:

Postad 07 oktober 2008 - 00:43

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Tackar för tipset, den varianten hade jag inte hittat :D

Tyvärr stod den redan på 1 och att jag drog ner den till 0 gjorde ingen skillnad.
Så småningom lär man sig säkert att man måste hålla ner knapparna extremt kort stund, men det skulle vara riktigt nice om det gick att slippa :P

Prova att lära fjärren då. om du redan provat att föra över kommandon (analyserade) kan du prova i Rå-format, då håller du ner knappen på originalfjärren så kort tid som det går, sedan kan du in o pilla lite på den sidan jag nämnde tidigare.

Postad 07 oktober 2008 - 12:22

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen bestämt mig och beställde en Harmony One, för att byta ut min 525 med. Vet att man kan lägga in kanalikoner för tv-kanaler, går det även att göra samma sak med de olika aktiviteterna? Typ lägga in en popcorn hour ikon för den aktiviteten osv?

Postad 07 oktober 2008 - 18:20

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Har fått min 785 fjärr nu.
La in min Rotel RSP1066, PV60, Popcorn, xbox 360 och min DVD-S97.

Allt funkar hur fint som helst med aktivitetar för allt...

Denna fjärren rockar !!!

//Micke

Postad 07 oktober 2008 - 22:55

Quiksilver-
  • Quiksilver-
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Shite...nu gick det riktigt åt skogen...
Jag testade att lära den kommandot DirectionDown, men resultatet blev att jag nu inte kan använda ned-knappen alls längre :S

Jag har testat flera gånger med samma resultat och det verkar ju inte gå att återställa det från tidigare konfiguration heller, eller har jag fel?
För tillfället är det originalfjärren som gäller tills jag har lyckats få tillbaka min nedåtknapp :P

Prova att lära fjärren då. om du redan provat att föra över kommandon (analyserade) kan du prova i Rå-format, då håller du ner knappen på originalfjärren så kort tid som det går, sedan kan du in o pilla lite på den sidan jag nämnde tidigare.

Postad 08 oktober 2008 - 00:02

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Shite...nu gick det riktigt åt skogen...
Jag testade att lära den kommandot DirectionDown, men resultatet blev att jag nu inte kan använda ned-knappen alls längre :S

Jag har testat flera gånger med samma resultat och det verkar ju inte gå att återställa det från tidigare konfiguration heller, eller har jag fel?
För tillfället är det originalfjärren som gäller tills jag har lyckats få tillbaka min nedåtknapp :P

Har du provat att öka från noll till TRE då? Tre är standard.

Postad 08 oktober 2008 - 16:28

sankaboy
  • sankaboy
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hur gör man när TVn ska sättas på tex HDMI1 och detta görs genom att trycka AV och använda piltangenterna för att markera HDMI1 som ingång och sedan OK.

Hur gör man sekvenser (makron) lite mer kontrollerat. Dvs väljer först enhet och sedan kommando och lägger till det på en lista och så tar man nästa sak som ska ske genom att välja enhet och kommando.
Logitechs programvara verkar vara rätt mycket förbestämt även fast man vill manuellt göra ett makro så måste man välja typ av makro osv.

Postad 08 oktober 2008 - 16:34

Quiksilver-
  • Quiksilver-
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej igen!

Tre har jag inte testat, men just nu ligger fokus på att få knappen att fungerar överhuvudtaget :D
Väntar på svar från Logitech om hur jag ska få tillbaka det kommandot som användes innan jag försökte lära den från originalfjärren, hellre en knapp som är för snabb än en som inte fungerar alls :S

Har du provat att öka från noll till TRE då? Tre är standard.

Postad 08 oktober 2008 - 18:14

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Hej igen!

Tre har jag inte testat, men just nu ligger fokus på att få knappen att fungerar överhuvudtaget :)
Väntar på svar från Logitech om hur jag ska få tillbaka det kommandot som användes innan jag försökte lära den från originalfjärren, hellre en knapp som är för snabb än en som inte fungerar alls :S

Det är ju det jag menar, noll till två klipper av ir-signalen så att den blir kortare, tre är standard, fyra och fem förlänger signalen, då är det risk att den hoppar flera steg. Sätt upp den till FEM och kolla om något händer.
Att knappen skulle sluta fungera verkar väldigt konstigt, skulle sätta en peng att det beror på inställningarna.
Det jag hört är att vissa har problem med att få Marantz-stärkare att lira med denna fjärr.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.