Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
Postad 10 November 2012 - 10:03
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hmm riktigt riktigt surt, jag har fått tips om
men Inet har inga hemma och dom får in på centrallagret den 16:e igen, hade vart fint att ta allt ifrån en och samma butik om det skulle vara krångel med någon av prylarna frampå.
Ser att Conrad har agget hemma enligt sin hemsida, men att det har varit lite si och så med leveranstider och krångligt vid ev reklamationer.
Magen säger mig att vänta på att agget kommer till Inet då killen som hjälpte mig där med mina frågor var väldigt hjälpsam och snackade på ett språk som man faktist förstod, men samtidigt vill man ju få ihop burken.
Hur hade ni gjort?
Postad 10 November 2012 - 10:07
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Man ska inte stressa utan vänta så att du får ihop datorn precis som du vill ha det, du ska ju ändå använda den ett bra tag
Postad 10 November 2012 - 10:22
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Mina subbar vibrerar riktigt mycket när man kollar på film, eller lyssnar på bastung musik. Tror ni det kan göra skillnad om jag skulle köpa stenplattor, eller liknande och lägga på subbarna?
Postad 10 November 2012 - 10:25
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Man ska inte stressa utan vänta så att du får ihop datorn precis som du vill ha det, du ska ju ändå använda den ett bra tag 
Pojkarna på sweclockers nämner agget då det efterfrågas tysta nätagg så får väl helt enkelt vänta lite till då. Samt, no stress är ett väldigt bra motto när det kommer till sånt här. Skall försöka sätta mig in i nasen undertiden
Postad 10 November 2012 - 10:27
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Lägg på en t-tröja. Sedan en tung sak ovanpå det.
Vill du ha vibrationsfria bejsers så bygger man dem som mina eller iaf ett element på motstående sida av lådan.
Postad 10 November 2012 - 10:29
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Mina subbar vibrerar riktigt mycket när man kollar på film, eller lyssnar på bastung musik. Tror ni det kan göra skillnad om jag skulle köpa stenplattor, eller liknande och lägga på subbarna?
Man bygger riktiga lådor ifrån början.
Postad 10 November 2012 - 10:30
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Lägg på en t-tröja. Sedan en tung sak ovanpå det.
Vill du ha vibrationsfria bejsers så bygger man dem som mina eller iaf ett element på motstående sida av lådan.
Okej, jag ska testa det  Är det lättare att bränna talspolen om man delar vid 120hz, istället för 80hz?
Postad 10 November 2012 - 10:31
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
NiklasF
Det där är ju ett ganska vetigt nätagg, specielt med tanke på priset, men det är ingenting som du måste låsa dig på, om du kan tänka dig att skjuta till någon krona till så köp ett nätagg där fläkten aldrig behöver starta ens...
ett Corsair AX nätagg kanske ?
Men det blir ju lite mer pengar...
Nu har jag varit frånvarade ett tag, men vad är det för daor du ska bygga Niklas och vad är användningsområdet i första hand ?
Hur har du tänkt med kylningslösningen och är låg ljudnivå en nyckelpunkt i kombination med effektivitet ?
Just kylningslösningar i alla dess former än lite av min hjärtefråga gällande datorer och har faktiskt också arbetat med detta en hel del (är ju ventilation och kyltekniker i grunden) och även utvecklat ett eget chassie som jag dock inte kommit till skot med 
Kostum lösning med flödesstyrning och impedansanpassning för att får maximal kylkapacitet där den behövs och i förhållande till ljudnivå!
I stort sätt samtliga chassin på marknaden är dock hopplöst felonstruerade och missanpassade...
Och det i första hand för att "den stora massan" ska kunna bygga enkelt i dom...
Men om man tänker lite eget och använder sig av bitar av t.ex. plexiglas eller annan formbar plast, så kan man åstakomma kylningsmässiga underverk
men är kravet inte högt på varesig optimal kylning eller låg ljudnovå, så duger det ofta med att göra det bästa av det som ett vettigt chassie erbjuder i sitt originalutförande.
Redigerat av DVD-ai, 10 November 2012 - 10:31.
Postad 10 November 2012 - 10:32
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Okej, jag ska testa det 
Är det lättare att bränna talspolen om man delar vid 120hz, istället för 80hz? 
Jag gissar att talspolen på basarna är större än på topparna... så nej, det är ingen fara.
Postad 10 November 2012 - 10:48
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Är en liten burk som kommer innehålla
Så behövs inte någon kraftig nätdel, men vill ju inte ta en pytte så att fläkten får jobba pga det istället.
Postad 10 November 2012 - 11:30
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Vad kör folk med för lödbara bananer på era EKK kablar? Är ett smärre **** med EKK kablar och försöka spänna dit kablarna utan att de ligger och "rider" och på så sätt eventuellt skulle kunna tappa lite kontakt. NiklasF: Ramminne hade jag bytt till dessa då det är lowprofile minnen, med tanke på chassits storlek så hade jag kört på dem. Du kommer ändå inte märka någon skillnad jämt emot de du valt. Tror till och med att det är "samma" minne bara annan kylfläns.
Redigerat av Svenn3SaataN, 10 November 2012 - 11:39.
Postad 10 November 2012 - 11:38
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Svenne, skit i den där skitkabeln för guds skull!
Finns ju inget krångligare att hantera, om man nu inte vill lägga pengar på kablar så ta iaf en flerkardelig( stavning?)
Postad 10 November 2012 - 11:52
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Med tanke på vad som sitter i mina bejsers så är dom imponerande "vibrationsfria". Om man sätter sej på lådan när elementen jobbar fullt så känner man knappt något. Det gäller bara att bygga tillräckligt tungt och stabilt.  Svenne, skit i den där skitkabeln för guds skull! Finns ju inget krångligare att hantera, om man nu inte vill lägga pengar på kablar så ta iaf en flerkardelig( stavning?)
Håller med. Vilken 2,5-kvadrat som helst funkar lika bra. Jag kör Biltemas, men har även en del från Classe.
Postad 10 November 2012 - 11:57
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Med tanke på vad som sitter i mina bejsers så är dom imponerande "vibrationsfria". Om man sätter sej på lådan när elementen jobbar fullt så känner man knappt något. Det gäller bara att bygga tillräckligt tungt och stabilt. 
Håller med. Vilken 2,5-kvadrat som helst funkar lika bra. Jag kör Biltemas, men har även en del från Classe. 
Jag byggde ju typ samma som dig, fast i mycket mindre skala...? Vad kan jag ha gjort för fel som gör att mina vibrerar så?  Mina subbar väger ~35kg st ...
Postad 10 November 2012 - 12:05
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jag byggde mina i 22 mm möbel-MDF. En sort som finsninckare använder när dom bygger kök och liknande.
Lite hårdare, och lite tyngre. Lite finare. Körde också dubbel MDF på många sidor.
Vet inte riktigt vad en låda utan element hamnade på, men skulle tippa på runt 50 kg.
Sen väger elementet 40 kilo.
Postad 10 November 2012 - 12:22
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Jag byggde mina i 22 mm möbel-MDF. En sort som finsninckare använder när dom bygger kök och liknande. Lite hårdare, och lite tyngre. Lite finare. Körde också dubbel MDF på många sidor. Vet inte riktigt vad en låda utan element hamnade på, men skulle tippa på runt 50 kg. Sen väger elementet 40 kilo. 
Jag byggde också i 22mm-mdf, dock fulmdf  Är den typen av mdf tyngre?
Postad 10 November 2012 - 12:25
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Dear user,
DiskStation has finished checking the consistency on Volume 1. The system is now ready for use.
Sincerely, Synology DiskStation
Fick precis mail ifrån min nas. Sånt här onödigt tycker jag är skitfräckt, är det bara jag kanske?
Håller med
Postad 10 November 2012 - 12:33
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Med tanke på vad som sitter i mina bejsers så är dom imponerande "vibrationsfria". Om man sätter sej på lådan när elementen jobbar fullt så känner man knappt något. Det gäller bara att bygga tillräckligt tungt och stabilt. 
100m 2,5-kvadrat från ellos för 700kr  Ska dra lite snart uppe i V-rummet.
Postad 10 November 2012 - 19:31
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Fy tusan, var längesedan jag bara satt ner och tog en kall rackare och kunde njuta av lite härlig musik.
Skål för Sierra Nevada och Bill Evans trio. Magi!
Postad 10 November 2012 - 19:54
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Postad 10 November 2012 - 20:23
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Skål! Sitter och chillar och bespisar lite musik, såklart med ett glas .............. kaptencola!
Postad 10 November 2012 - 20:25
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Vad spisas det för plattor hos en Saatans-Svenne en lördagsafton som denna då?
Skål!
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 10 November 2012 - 20:25.
Postad 10 November 2012 - 20:54
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Vad spisas det för plattor hos en Saatans-Svenne en lördagsafton som denna då? 
Skål!
Plattor har jag inte så många så det får bli spotify. Jadu, det blir lite pendulum, yello och hardstyle  Själv då?
Postad 10 November 2012 - 20:59
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Fan. Får köpa en ny förstärkare till V-rummet.
Kopplat och klart blev det nyss men den gamla recivern låter inte riktigt så bra som man vill... 
Får duga tills man hittar en värdig ersättare
Ner å se en rulle nu och bli fet på alla Center man köpt mumms.
Redigerat av RobNB, 11 November 2012 - 11:57.
Postad 10 November 2012 - 21:00
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Spotify fixar biffen det också.  Pendulum och Yello har jag koll på, vissa låtar är ju riktigt trevliga där.  Hardstyle som i genren eller är det ett band?
Just nu snurrar André "Dede" Ceccarellis Carte Blanche platta. Andra skivan med liveupptagningarna givetvis, då studioplattan inte är mycket att hurra för i mina öron.
Postad 10 November 2012 - 21:42
Svenn3SaataN
-
Svenn3SaataN
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hardstyle som i genren, blir lite blandade "artister"
Postad 10 November 2012 - 21:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Såg inte att du hade skrivit ang minnena svenne, skall säga till dom detta då jag ändå får vänta på nätdelen.
Postad 10 November 2012 - 21:52
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ok, spännande. Har ingen koll alls på sånt där.
Skål för böfvelen!
Postad 10 November 2012 - 21:56
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Dear user,
DiskStation has finished checking the consistency on Volume 1. The system is now ready for use.
Sincerely, Synology DiskStation
Fick precis mail ifrån min nas. Sånt här onödigt tycker jag är skitfräckt, är det bara jag kanske?
Fick massa sms av min brödrost förut. Men den var så otrevlig så jag svarade nästan aldrig. Nu skriver han knappt till mig längre...
Postad 10 November 2012 - 22:06
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Tommy:
hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=64803
Postad 10 November 2012 - 22:17
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ahhaa!
Fan va skojsigt !  Då måste jag ju komma över snarast och lyssna lite dessa ska tydligen vara jäkla trevliga högtalare  Men jag har ej hört dom än!
3 korta:
1: Upplevd förändring av karaktär vid volymökning ? 2: Upplevd djupbasprestanda och hur djupt ? 3: Närvaro (bara musik) ?
1. Dom förändras ej påtagligt när man drar på lite. Diskanten kan dock bli lite "på" när man höjer volymen en del. Men som en referens kan jag meddela att B&W 805:orna gav sig ljusår tidigare här hemma i mitt tycke.  2. Dom har mer att ge än piP i basregistret. Dom spelar inte bara djupare, utan mer bas överlag. Kraftigare midbas och lite mer tjofadderittan. 3. Dom presenterar scenen på ett annorlunda sätt. Allting är väldigt självklart med dessa högtalare. Jag upplever dom som, i brist på bättre uttryck, mer "torra" än piP. Detta har säkert något med spridningen i just mitt rum att göra. Dom är lite mer laid back i diskanten än piP, detta utan att jag direkt saknar något i toppen. Vilket jag upplever som just, toppen. Jag misstänker att detta fenomen kan vara besläktat med den kraftfullare/bättre basen? Sammanfattningsvis så är jag väldigt nöjd. Ungefär lika nöjd som med piP. Kanske lite mer?
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 10 November 2012 - 22:24.
Postad 10 November 2012 - 22:28
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Tommy: hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=64803
Har redan beställt duk...
Postad 10 November 2012 - 22:29
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Får också ge dom betyget klart godkännt, har lyssnat för lite på piP gör att kunna dra några direkta paralleller dock.
Sen är man väl kanske lite bortskämd med större högtalare men det låter ju lite ansträngt om man skruvar upp volymen, men det är väl inte så konstigt då det inte går att trotsa fysikens lagar..
Postad 10 November 2012 - 22:48
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Att någon ens jämför dessa småpluttar med system som i16s med basar och uppåt tar jag naturligtvis bara som en komplimang.
Postad 10 November 2012 - 22:57
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ok, spännande. Har ingen koll alls på sånt där.
Skål för böfvelen! 
Inte jag heller, sitter tex just nu och har gjort en kopiering av en mapp via utforskaren till nasen och såg att det kommer ta rätt lång tid, men vågar inte stänga av datorn pga att jag inte har koll på om kopieringen fortsätter ändå, extern disk som är pluggad i nasen, så BÖR fortsätta, men datorn kanske är med på ett hörn iaf, jaja datorn får snurra vidare  Fick massa sms av min brödrost förut. Men den var så otrevlig så jag svarade nästan aldrig. Nu skriver han knappt till mig längre...

Postad 10 November 2012 - 23:51
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Jag kom just hem från bio (Taken 2), det är verkligen dålig bas på bio  I alla fall här i Jönköping
Postad 11 November 2012 - 00:14
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Måste man vara väldigt händig för att bygga ett par surroundhögtalare, är det svårt att få till?
Postad 11 November 2012 - 05:10
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 11 November 2012 - 08:09
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Gonatt.
06.45 var det rätt frestande att väcka dig, men snäll som man är så lät jag bli
Postad 11 November 2012 - 08:23
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Måste man vara väldigt händig för att bygga ett par surroundhögtalare, är det svårt att få till?
Att bygga högtalare är lätt. Att bygga bra diton är väldigt svårt.
Postad 11 November 2012 - 08:46
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Är en liten burk som kommer innehålla
Så behövs inte någon kraftig nätdel, men vill ju inte ta en pytte så att fläkten får jobba pga det istället.
okey, ne då behövs det ju knappt någon effekt alls ! du har inte funderat på något helt passivt nätagg på 150w? annars så kolla på ett nätagg som har fläktprofil så att fläkten slipper snurra vid den lasten som datorn utgör  Sedan så kan du i det där chassiet med dessa komponenterna garanterat klara dig på enbart den bakre fläkten och körandes på absolut lägsta möjliga varvtal. dessa komponenter är så strömsnåla och har så låg värmeutveckling att du egentligen skulle klara dig helt passivt kylt utan problem... bara en någorlundig vettig CPU kylare med lamellerna ståendes så att självkonvektionen får göra sitt  så behöver du inte en enda fläkt i datorn, förutom den som sitter i nätagget varesig du vill eller inte...  däför du kan kolla lite på nätet efter ett nätagg som har en fläktprofil som tillåter den att köra helt passivt upp till strax under 100w last, så kommer du aldrig kunna få igång den oavsett hur du bär dig åt  NiklasF: Ramminne hade jag bytt till dessa då det är lowprofile minnen, med tanke på chassits storlek så hade jag kört på dem. Du kommer ändå inte märka någon skillnad jämt emot de du valt. Tror till och med att det är "samma" minne bara annan kylfläns.
+1 på den !
Postad 11 November 2012 - 09:08
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
OM jag ev kanke någon gång möjligtvis skulle vilja klämma dit ett grafikkort så kan det vara bra att ha lite extra kraft, har svårt att tro att detta agget skall störa. Googlar man se ser man nördarna på sweclockers som talar varmt om detta om man skall bygga tysta burkar. Om du kikar moderkortet så är det ju praktistk taget en enda stor kylprofil så att byta ut denna mot en stående dito kommer inte på tal  SSD samt passivt moderkort/cpu/gpu och nätdel som är erkänt tyst och dessutom ställbara fläktar till chassiet. Det talar för att man får lägga örat till den för att ana att den är igång, tror du inte?
Postad 11 November 2012 - 09:13
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hoppas och tror att jag kan ha den i tvbänken, kör nasen där nu och håller på att flyttar massor av filer till den och den har inte gått över 37 grader hittils, mycket tack vare att jag har långt till väggen bakom bänken misstänker jag.
Förvånansvärt tyst, den externa disken låter mer än hela nasen sd-fötter skall på den så skall vi se om man inte får ner nivån lite till
Postad 11 November 2012 - 09:17
vr6jos
-
vr6jos
-
Rookie
-
8 inlägg
Var på konsert med Fear Factory och Devin Townsend Project på Nalen igår kväll. Fear Factory var ingen höjdare. Såg dom -95 som förband till Ozzy och känns som dom kunde lagt ner något år därefter. Riktigt grötigt ljud.
Denvin... däremot! Så jäkla tighta och grymt bra ljud. Framför mig stod för övrigt trummisen och sångaren från Meshuggah och diggade.
Postad 11 November 2012 - 09:23
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, jag satt just och kollade närmare på den befintliga kylningslösningen 
Det där kommer att fungera problemfritt med luftigheten i detta chassie trotts dess litenhet
Och SSD + ett nätagg som är tyst som musen, så kommer detta att bli super bra ! 
Sedan så kan du ju sätta på bitumengummi på HDD burarna, och på "stommen" i toppen och ner på front och bakstycke.
Sedan sätta en skiva 2-3cm absorbent i toppen och lika så i botten/ på PSU'n och så en skiva i främre delen av chassiet.
Sedan så kan du lassa i fullt med 5400rmp diskar utan att dom kommer att höras nämnvärt dom heller 
Om nu mycket lagring skulle komma på tapeten senare
den där CPU'n är ingenting att bygga vidare med mer kompenet grafik till, enbart mindre och tämligen strömsnåla GPUer än någon vitts att komplettera med 
Så du kommer oavsett inte att behöva speciellt mycket effekt
men som sagt, kolla på vad nätaggen har för fläktprofil, och se till att du får en som inte behöver snurra i onödan, ska det vara ljudlöst så ska det
Edit: det där Asus märket som förstör lamellyta på kylaren ska du försiktigt pilla bort... det där är bara dumheter !
kapacitet åt **** liksom, det kan göra stor skillnad om omgivande temperatur börjar att stiga så blir varje cm^2 lamellyta av stor vikt !
Redigerat av DVD-ai, 11 November 2012 - 09:26.
Postad 11 November 2012 - 09:34
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har rejält med asfaltsmatta i mitt sonata chassie, väger as men det är tyst och fint.
Skall se vad moddarsuget säger om ett tag när jag har fått igång systemet.
Burarna har redan gummiringar samt lagringen sker i nasen med tysta och svala green diskar.
Pilla bort märken på nya saker, ne skulle inte tro det va 
Får se vad tempen hamnar på innan jag börjar fippla med lösningar som kanske inte ens behövs göras.
Postad 11 November 2012 - 10:02
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Hahha, en kan du ju trycka dit igen bara 
den sitter med ett ganska vagt lim/ dubbelhäftandetejp typ
brukar vara så i alla fall och självklart ska det märket bort sedan
jo men dåså, har du redan NAS så är det ju bara att köra
Postad 11 November 2012 - 12:07
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Jag kom just hem från bio (Taken 2), det är verkligen dålig bas på bio I alla fall här i Jönköping 
Är filmen bra då?  Personalklubben på Jobbet bjuder på film med jämna mellanrum, ska se denna snart.
Postad 11 November 2012 - 12:35
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
Är filmen bra då?  Personalklubben på Jobbet bjuder på film med jämna mellanrum, ska se denna snart.
Jodå, jag tyckte den var bra, inte lika bra som den första, men fortfarande bra. Om man kollar på imdb är det dock ganska många som har satt 1:or. Dom skriver att det blir dåligt när man gör "budgetfilmer", taken 2 kostade 45milj dollar, och den första 25milj dollar
Postad 11 November 2012 - 12:44
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
45 Vs 25 är ju skillnad, dom kanske jämför mot Avatar  haha
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|