Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hyundai ImageQuest Q320 och 321

2182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 januari 2007 - 21:42

_Oskar_
  • _Oskar_
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Yeah! Då har man haft inbrott i sin lägenhet och blivit av med Q320, Xbox360 mm. Så nu får man börja hänga här igen. Funderar starkt på att inverstera en Q320 igen, fast håller ögonen öppna för en 37 tum LCD.

Ingen som har funderat på nån bra 37 tummare?

Postad 02 januari 2007 - 22:00

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
De bra ligger för högt i pris i jämförelse. Iaf för min plånbok.

Denna TV kommer bli "förpassad" till spel-TV till sommaren då projektor kommer inhandlas. Även om kvalitén är mer än tillräcklig för film.

Postad 04 januari 2007 - 16:54

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
är det någon som har listat ut hur man kan ändra input via logitech harmony fjärkontroller?

Postad 04 januari 2007 - 17:04

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
får jag fråga vad folk har för bildinställningar på hdmi?

Postad 04 januari 2007 - 17:28

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Kör än så länge med standard inställningarna. Tycker de är bra för stunden. Tänkte låna eller skaffa en DVE så man kan kolla allt lite mer ingående men för tillfället duger det gott.

Postad 04 januari 2007 - 17:38

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
körde DVE genom datorn till hdmi. jag kom fram till kontrast 98 och brightness 24 och är lite tveksam om det verkligen är rätt.

Postad 04 januari 2007 - 18:45

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Kontrast 50
Brightness 40
Förresten så skriver jag detta "på" Q320!

Postad 05 januari 2007 - 16:33

Unregistered38d57b0f
  • Unregistered38d57b0f
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

är det någon som har listat ut hur man kan ändra input via logitech harmony fjärkontroller?

<{POST_SNAPBACK}>

Gå in under tv-enheten.
Välj "korrigera ingångarna"
välja "Jag trycker på en knapp för att öppna en meny över ingångar på skärmen, en annan knapp för att bläddra igenom och en för att välja önskad ingång"
fortsätt sen steg för steg.. resten ger förstår du nog när du kommer så långt :)

Detta förutsätter att du använder Logitech Harmony Software v7.0.2 ... hur det ser ut
i eventuella tidigare versioner vågar jag inte uttala mig om.

För övrigt undrar jag fortfarande om ingen kan bringa klarhet i eventuella ir-koder för att byta till rätt källa direkt.

Postad 05 januari 2007 - 16:41

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
är det någon som vet om man kan dra ut ljudet från HDMI genom någon av TVns digitala ljudutgångar?

Postad 06 januari 2007 - 02:47

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Som jag förståt det så är digitalutgångarna till för den inbyggda digitalboxen.

Postad 06 januari 2007 - 14:54

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Är det nån som vet ifall det är pianolack på Bägge tv: ena eller är det nåt slags plast som det ser ut att vara? :wub:

Postad 06 januari 2007 - 15:10

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
På min är det inte nån pianolack iaf. Jag har Q321an.

Tror inte det är det på någon utav dem.

Redigerat av PsyCor, 06 januari 2007 - 15:10.

Postad 06 januari 2007 - 16:22

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Q320 ser betydligt lyxigare ut än samsungs motsvarigheter iaf.

Postad 07 januari 2007 - 01:25

Bengt1600
  • Bengt1600
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har inte hunnit läsa igenom hela tråden. Men förstår att hyundai har börjat tillverka nya q320 apparater som har hdmi ingång.
Är det bara sådana apparater som säljs på diverse sidor eller kan man fortfarande få hem en tv med edid problem?

Postad 07 januari 2007 - 10:04

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden. Men förstår att hyundai har börjat tillverka nya q320 apparater som har hdmi ingång.
Är det bara sådana apparater som säljs på diverse sidor eller kan man fortfarande få hem en tv med edid problem?

<{POST_SNAPBACK}>

grejen är den att jag har HDMI OCH EDID-felet. men det ska nog till en ###### otur för att samma sak ska hända nån annan...

Postad 07 januari 2007 - 13:56

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag har HDMI utan EDID problemet...

Postad 07 januari 2007 - 18:21

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Vad är det för något EDIT problem alla pratar om? Orkar inte skumma igenom alla dessa sidor :D :D

Postad 07 januari 2007 - 19:10

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Datorn hittar inte tvns rätta namn, utan typ L17...
Har inte riktigt fattat problemet med det dock...

Postad 07 januari 2007 - 19:28

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Vad är det för något EDIT problem alla pratar om? Orkar inte skumma igenom alla dessa sidor  :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>

det gör att TVn bara tillåter vissa upplösningar, tex 1024*768. alltså inte pixelmappat. genom DVI går det inte alls tror jag. genom HDMI har jag dock lyckats få pixelmappat, men inte via VGA.

Postad 07 januari 2007 - 19:43

oboy12
  • oboy12
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
något jag måste förstå. Om jag har comhem kabel-tv, kommer jag då med denna modell inte få in några kanaler utan tillbehör? eller kommer jag få in alla kanaler med analog bildkvalitet? eller kommer jag få in alla kanaler med digital bildkvalitet?

Postad 07 januari 2007 - 19:45

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
bara att plugga in antennsladden om det är analog kabel-TV du har. den digitala tunern är däremot bara för det marksända nätet.

Postad 07 januari 2007 - 19:49

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
instämmer med föregående inlägg.

angående pianolack så vad jag förstår så har Q321 en matt finish, medan Q320 har blank, alltså mer lik pianolack, men det är ändå inte riktigt som på mina högtalare :D

Postad 07 januari 2007 - 19:56

oboy12
  • oboy12
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

bara att plugga in antennsladden om det är analog kabel-TV du har. den digitala tunern är däremot bara för det marksända nätet.

<{POST_SNAPBACK}>

Men jag fattar ändå inte, jag tror jag har digital kabel-tv, eftersom det analoga nätet där jag bor är släkt, men jag har ju ingen box eller så?

Postad 07 januari 2007 - 21:11

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men jag fattar ändå inte, jag tror jag har digital kabel-tv, eftersom det analoga nätet där jag bor är släkt, men jag har ju ingen box eller så?

<{POST_SNAPBACK}>

hur ser du på tv nu? funkar det utan box nu så kommer det göra det med denna tv också.

Postad 07 januari 2007 - 21:22

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Antennuttaget i Comhem-hus leverar bara Analog TV. Det fungerar även om det "vanliga" analoga nätet är släckt då det är Kabel-TV.

Comhem skickar inte de digitala signalerna från marknätet på sitt nät så om man vill använda den digitala mottagaren i TVn i ett comhem-hus så behövs en Extern antenn.

Postad 07 januari 2007 - 21:48

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Gå in lite på det här EDIT problemet en del har med sina Hyndor igen..
Innebär EDIT stora problem ifall man inte kan pixelmappa? Antar att bilden visas mindre och förminskat eller förstorat och större, stämmer det ungefär? (Ser inte ut som det ska)

Har tänkt investera i både en LCD och en laptop. Men ifall hyndan inte klara av att pixelmappa laptopens ursprungliga upplösning så kan det bli problem via dvi och vga?
Men HDMI klarar pixelmappning, ifl. en del, men då jag tänkt använda HDMI till Dvd: n så ger ju det problem :D

Nån som vet vilka upplösningar hyndorna (Q320) inte kan pixelmappa?
Isåfall lutar mitt val mot en Samsung s71 32" ist. ifall den inte klara av pixelmappningen
(tyvärr?:D för hyndan är mö mkt snyggare)

Postad 07 januari 2007 - 22:53

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Det ska alltid gå men man kanske måste använda något program extra typ Powerstrip istället.

Postad 07 januari 2007 - 22:56

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Det ska alltid gå men man kanske måste använda något program extra typ Powerstrip istället.

<{POST_SNAPBACK}>

du har ingen aning om hur man gör? skulle vara roligt att veta, har inte lyckats få det att fungera med PS heller.

Postad 07 januari 2007 - 23:03

oboy12
  • oboy12
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hur är denna tv gemfört med samsung LE-32R71 samt tvillingen R72?

Dessutom undrar jag om jag kan se de marksända kanalerna digitalt med denna tv, även om jag bor i comhem hus. alltså parrallelt med min analoga sändning från comhem.

Redigerat av oboy12, 07 januari 2007 - 23:36.

Postad 07 januari 2007 - 23:57

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0

Dessutom undrar jag om jag kan se de marksända kanalerna digitalt med denna tv, även om jag bor i comhem hus. alltså parrallelt med min analoga sändning från comhem.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skrev svaret på den frågan ett par inlägg uppåt.

Postad 08 januari 2007 - 15:25

oboy12
  • oboy12
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om denna tv fungerar utan box då man har boxer?
Mailade nämnligen dom och frågade och de kunde i garantera att det skulle funka.

Postad 08 januari 2007 - 16:40

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

• 728 inlägg
  • 0
det finns ju ingen kortläsare, så du får ju SVT 1,2,24, kunskaps/barnkanal, 4, the voice, 6 typ..men jag tror inte att du får boxerkanalerna utan kort... du kan nog ta in dem på tv:n från boxern, men du behöver fortfarande boxerlåda och fjärr...

Postad 08 januari 2007 - 16:54

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Man kan bara få in gratiskanalerna som sänds via marknätet. Det behövs en extern antenn för det, eller att bo i ett hus som via antenuttaget skickar de digitala marksignalerna.

Postad 08 januari 2007 - 18:51

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Hur är denna tv gemfört med samsung LE-32R71 samt tvillingen R72?

På analog tv och hdmi så är bilden bättre än R72:an
Komposit och s-video blir bättre på R72:an
RGB är bättre på Hyndan.

Postad 08 januari 2007 - 20:32

Luu
  • Luu
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett tips på vga-förlängsningssladd att köpa till q320(så man slipper byta bakom TV:n för att växla mellan dator och xbox 360)? Köpte en på Kjell&Co, men datorn kunde inte känna av vilken modell det var på TV:n(kunde bara köra 4:3 upplösningar). Nu kör jag med någon billig sladd från biltema, men bilden blir rätt suddig och får skuggbilder lite här och där(dåligt skärmad?).
Kanske ska tillägga att det är som vertikala "suddighetsfält", alltså vissa delar är skarpa, andra inte.

Det är INTE EDID-fel jag har.

Redigerat av Luu, 08 januari 2007 - 23:17.

Postad 08 januari 2007 - 22:36

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Är det någon som har ett tips på vga-förlängsningssladd att köpa till q320(så man slipper byta bakom TV:n för att växla mellan dator och xbox 360)? Köpte en på Kjell&Co, men datorn kunde inte känna av vilken modell det var på TV:n(kunde bara köra 4:3 upplösningar). Nu kör jag med någon billig sladd från biltema, men bilden blir rätt suddig och får skuggbilder lite här och där(dåligt skärmad?).
Kanske ska tillägga att det är som vertikala "suddighetsfält", alltså vissa delar är skarpa, andra inte.

<{POST_SNAPBACK}>

hittar datorn rätt modell med den andra sladden? hittas TVn som L17T så har du säkert fått fel EDID inflashat. lyckas du ändå få in rätt upplösning så säg gärna till. en sak till, funkar Xbox 360 utan problem på VGA-porten?

Postad 08 januari 2007 - 23:15

Luu
  • Luu
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

hittar datorn rätt modell med den andra sladden? hittas TVn som L17T så har du säkert fått fel EDID inflashat. lyckas du ändå få in rätt upplösning så säg gärna till. en sak till, funkar Xbox 360 utan problem på VGA-porten?

<{POST_SNAPBACK}>

När jag kör direkt utan förlängningssladden mellan datorn och TV:n hittar den rätt modell och jag kan välja rätt upplösiningar, ja. Xbox 360 funkar hur bra som helst med vga-sladden - 1360 x 768, med 6 pixlelrader svarta(precis som med dator, märks inte).

Postad 08 januari 2007 - 23:22

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

När jag kör direkt utan förlängningssladden mellan datorn och TV:n hittar den rätt modell och jag kan välja rätt upplösiningar, ja. Xbox 360 funkar hur bra som helst med vga-sladden - 1360 x 768, med 6 pixlelrader svarta(precis som med dator, märks inte).

<{POST_SNAPBACK}>

det låter intressant. hittas den som Q320 utan förlängningssladden och som "ingenting" annars eller?

Postad 09 januari 2007 - 00:08

Luu
  • Luu
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

det låter intressant. hittas den som Q320 utan förlängningssladden och som "ingenting" annars eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Precis så, med den sladden från Kjell&Co, den sladden jag har nu hittar datorn TV:n med, men det är dålig signalkvalitet :angry: . Så jag behöver tips på en förlängsningssladd som både låter datorn hitta TV:n och med bra signalkvalitet :(.

EDIT: Sådär nu börjar det likna något! lekte lite(igen) med "clock" i bildinställningar och det visade sig att jag skulle bara behövde ändra ett enda steg(måste klantat mig förra gången :(). Skuggbilderna ligger dock kvar så tips på bra, fungerande, vga-förlängsningssladdar mottages varmt :rolleyes: .

Redigerat av Luu, 10 januari 2007 - 16:53.

Postad 11 januari 2007 - 10:42

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Ingen som har lyckats luska ut om det finns några ir-koder för att byta till rätt källa på en gång istället för detta eviga bläddrande i source-menyn? Jag har förvisso köpt en logitech harmony nu så det räcker med en knapptryckning men det tar ju en sån jäkla tid att låta den bläddra steg för steg.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Marxhz

Finns tyvärr ingen lösning på problemet

MVH
Tommy

Postad 11 januari 2007 - 10:48

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

det skulle vara skönt. jag skulle också vilja veta om det finns någon "fix" så att man kan kolla iDTV och HDMI/PC i PiP?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Yoshimisu

Det du önskar är fysiskt omöjligt

Moderkortet i TV:n är i princip tvådelat
HDMI/DVI, Komponent och IDTV använder en uppsättning kretsar (av bättre kvalitet)
Scartar, S-VHS, Komposit och analog TV använder en annan

För att köra PIP måste källorna vara från varsin del, de ingångar du nämner använder alltså samma hårdvara och kan ej köras samtidigt

MVH
Tommy

Postad 11 januari 2007 - 11:31

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Hej Allihop

Låt mig försöka reda ut EDID problemet en gång för alla

När en bildskärm eller LCD-TV kopplas till en dator eller mediaspelare av annat slag
skickar skärmen information om vilka upplösningar och uppdateringsfrekvenser den accepterar.
Denna information finns i det så kallade EDID chipet.

Under en okänd tid satt någon på något skift på någon av våra liner i en av våra fabriker och flaschade detta chip med fel modell nämligen L17T (17" datamonitor med TV funktion)
Vi hade alltså ingen möjlighet att identifiera vilka serienummer som hade denna defekt.
Däremot vet vi numera utifrån de apparater som varit på service vilken fabrik som var problemet.

Det finns inga Q-serie TV apparater med HDMI port som har detta fel.

Då EDID informationen är samma för alla nuvarande storlekar så får ni alltså inte informationen Q320/Q321 till datorn. Men så länge det inte står L17T är allt som det ska vara.
De som har ett EDID med L17T information måste lämna sin TV på service för att åtgärda problemet

Nu till problem med pixelmappning

Jag har personligen testat Q320/DVI och Q400/HDMI mot de 4 datorer som finns hemma hos mig

Datorerna ser ut som följer

IBM X40 12,1" laptop med integrerad intelgrafik
Hembyggd dator med GF 4400Ti
Hembyggd dator med ATI 9800Pro
Shuttle XPC med ett lågpris udda ATI kort

En bra 14-pins VGA kabel

Samtliga kombinationer får upp 1366x768 resp 1360x768 i 60Hz över VGA

MVH
Tommy Pettersson
Hyundai IT Europe
Area Manager Scandinavia

Postad 11 januari 2007 - 11:54

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Gå in lite på det här EDIT problemet en del har med sina Hyndor igen..
Innebär EDIT stora problem ifall man inte kan pixelmappa? Antar att bilden visas mindre och förminskat eller förstorat och större, stämmer det ungefär? (Ser inte ut som det ska)

Har tänkt investera i både en LCD och en laptop. Men ifall hyndan inte klara av att pixelmappa laptopens ursprungliga upplösning så kan det bli problem via dvi och vga?
Men HDMI klarar pixelmappning, ifl. en del, men då jag tänkt använda HDMI till Dvd: n så ger ju det problem  :)

Nån som vet vilka upplösningar hyndorna (Q320) inte kan pixelmappa?
Isåfall lutar mitt val mot en Samsung s71 32" ist. ifall den inte klara av pixelmappningen
(tyvärr?:) för hyndan är mö mkt snyggare)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Anthon

Vi behöver reda ut begreppen angående pixelmappning
TV panelen har upplösningen 1366x768
All omskalning av bildstorlek ger en försämring av bildkvalitet (hur mycket beror på grafikkretsarna i TV:n) så det ideala är att TV:n får sin native upplösning som signal dvs. 1366x768 (pixelmappat)

Om du skickar en annan upplösning tex. 1024x768 så måste TV:n "räkna om" din information som är 1024x768 punkter till 1366x768 punkter.
Du får alltså bild på hela skärmen men med en något sämre kvalitet.

Nu är det ju så att när du tittar på dagens TV eller DVD så tittar du på PAL format
vilket är i Wide innebär 1024x576 och i 4:3 768x576 vilket sedan TV:n räknar om och fyller skärmen.
Vad Jag menar är att TV:n är konstruerad för detta

När du kopplar din laptop till TV:n skall du alltså välja 1366x768 som upplösning för bästa bild
väljer du någon annan upplösning kommer du få bild över hela skärmen men med försämrad kvalitet.

Hoppas det klarnat annars PM:a mig

MVH
Tommy

Postad 11 januari 2007 - 11:56

Unregistered3f62ad5b
  • Unregistered3f62ad5b
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hej Allihop

När en bildskärm eller LCD-TV kopplas till en dator eller mediaspelare av annat slag
skickar skärmen information om vilka upplösningar och uppdateringsfrekvenser den accepterar.

Under en okänd tid satt någon på något skift på någon av våra liner i en av våra fabriker och flaschade detta chip med fel modell nämligen L17T (17" datamonitor med TV funktion)
Vi hade alltså ingen möjlighet att identifiera vilka serienummer som hade denna defekt.
Däremot vet vi numera utifrån de apparater som varit på service vilken fabrik som var problemet.

Då EDID informationen är samma för alla nuvarande storlekar så får ni alltså inte informationen Q320/Q321 till datorn. Men så länge det inte står L17T är allt som det ska vara.
De som har ett EDID med L17T information måste lämna sin TV på service för att åtgärda problemet

Jag har personligen testat Q320/DVI och Q400/HDMI mot de 4 datorer som finns hemma hos mig

En bra 14-pins VGA kabel

MVH
Tommy Pettersson
Hyundai IT Europe
Area Manager Scandinavia

<{POST_SNAPBACK}>

jag har HDMI och min hittas som L17T över VGA..... jag kan naturligtvis bara välja skitupplösningar. känns jäkligt tråkigt att drabbas av ett problem som inte ens finns.

Postad 11 januari 2007 - 14:57

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej Allihop

En bra 14-pins VGA kabel

MVH
Tommy Pettersson
Hyundai IT Europe
Area Manager Scandinavia

<{POST_SNAPBACK}>

jag har HDMI och min hittas som L17T över VGA..... jag kan naturligtvis bara välja skitupplösningar. känns jäkligt tråkigt att drabbas av ett problem som inte ens finns.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej EXA

Nu blir jag trött (och får panik) samt har ännu en gång fått lära mig att aldrig säga aldrig
Jag tänkte lägga till i mitt förra inlägg "om vi inte drabbas av mänskliga faktorn igen"
Q320 HDMI tillverkas i en annan fabrik än den som har stått för tidigare felflaschning
Det du nämner är faktiskt tekniskt möjligt att du har rätt EDID på HDMI och fel på VGA
Nu måste dra i nödbromsen och skicka några glödheta mail till några Koreaner och Italienare

/Tommy

Postad 11 januari 2007 - 14:59

HIQ
  • HIQ
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej Allihop

En bra 14-pins VGA kabel

MVH
Tommy Pettersson
Hyundai IT Europe
Area Manager Scandinavia

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hej EXA

Nu blir jag trött (och får panik) samt har ännu en gång fått lära mig att aldrig säga aldrig
Jag tänkte lägga till i mitt förra inlägg "om vi inte drabbas av mänskliga faktorn igen"
Q320 HDMI tillverkas i en annan fabrik än den som har stått för tidigare felflaschning
Det du nämner är faktiskt tekniskt möjligt att du har rätt EDID på HDMI och fel på VGA
Nu måste dra i nödbromsen och skicka några glödheta mail till några Koreaner och Italienare

/Tommy

Postad 13 januari 2007 - 11:12

highsider
  • highsider
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej HIQ !

Du skall ha en stor eloge för att du reder ut alla de frågor, som flitigt dribblats fram-o-tillbaka i denna tråd ! B)
Jag har följt tråden sedan 2005 då Q320 släpptes och varit en spekulant...

Har bestämt mig nu för att införskaffa en sådan här eftersom den förra TV:n börjat kippa efter andan. Beställde en från Wermlandsdata i Karlstad men eftersom de accelererar som en pormask stryker jag nog beställningen och betalar 1000:- x-tra för att få den från Dustin.

Min frågar är om man nu bör vänta ytterligare för att få en med HDMI inkl. rätt EDID ? :D

Åter igen... stort tack för många vettiga svar från dig !!

"alla drömmer vi om lyckan, som om livet blivit fel" (Winnerbäck)

Postad 13 januari 2007 - 12:03

Zack_Ersa
  • Zack_Ersa
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag köpte Q320 på dustin och den hade inget EDID fel iaf.

Postad 14 januari 2007 - 19:29

pumas
  • pumas
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Någon som kan slänga upp lite xbox 360 bilder? Införskaffade 360 idag, är nu på jakt efter tv. Valet står mellan Q320 och Mirai 632V200.

Tack på förhand!

Postad 14 januari 2007 - 22:53

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2 402 inlägg
  • 0
Ska se om jag kan sno en kamera av polarn och fota lite. SE K800i duger inte riktigt om du vill se finliret i bilden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.