Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
3140 svar till detta ämne
Postad 29 October 2006 - 15:40
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Väntar på min HD-box från CD och har under tiden försökt få in den nya NASN kanalen på min Nokia 9802 S utan att den har hittat den, är det någon mer som har försökt få in den nya kanalen på en annan box? // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Jodå, min 9802 hittar NASN utan problem.
Postad 29 October 2006 - 15:59
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Väntar på min HD-box från CD och har under tiden försökt få in den nya NASN kanalen på min Nokia 9802 S utan att den har hittat den, är det någon mer som har försökt få in den nya kanalen på en annan box? // Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken frekvens har du på kanaler samt horisontell eller vertikal, tacksam för info. // Hifighost
Postad 29 October 2006 - 16:08
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Vilken frekvens har du på kanaler samt horisontell eller vertikal, tacksam för info.
// Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
Den ligger på 12.226 V 28000 3/4, eller om du får in alla kanalerna på pos 103 i Alla-lstan.
Postad 29 October 2006 - 16:58
stewa
-
stewa
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Jag har idag en tre år gammal "tjock-TV" och tänkte skaffa mig Canal Digitals HD-box. Självklart förstår jag att jag inte kommer åt HD funktionaliteten, men är det någon som har någon uppfattning om hur bilden kommer att se ut på en CRT.
Tacksam för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Förutom att du inte kommer att se HD kanalerna så funkar den finfint på de övriga! 
Har sett den på min gamla thomson crt som är ca 3 år gammal!
Om du inte kör HD så kan du ställa in RGB på scarten coh det gör att du får en mycket fin bild!
<{POST_SNAPBACK}>
Innebär det att man inte alls kan se HD-kanalerna på sin gamla tjock-TV eller att man kan se dem men med begränsad kvalitet?
Redigerat av stewa, 29 October 2006 - 16:59.
Postad 29 October 2006 - 19:34
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Hej,
Jag har idag en tre år gammal "tjock-TV" och tänkte skaffa mig Canal Digitals HD-box. Självklart förstår jag att jag inte kommer åt HD funktionaliteten, men är det någon som har någon uppfattning om hur bilden kommer att se ut på en CRT.
Tacksam för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Förutom att du inte kommer att se HD kanalerna så funkar den finfint på de övriga! 
Har sett den på min gamla thomson crt som är ca 3 år gammal!
Om du inte kör HD så kan du ställa in RGB på scarten coh det gör att du får en mycket fin bild!
<{POST_SNAPBACK}>
Innebär det att man inte alls kan se HD-kanalerna på sin gamla tjock-TV eller att man kan se dem men med begränsad kvalitet?
<{POST_SNAPBACK}>
Du får koppla med scart RGB till tjocktv:n från HD-boxen. Boxen skalar ner bilden från HD till SD-upplösning och bättre bild än detta får du nog aldrig...
Postad 30 October 2006 - 11:35
hulle_245
-
hulle_245
-
Användare
-
-
196 inlägg
CanalDigitals slogan "Förläng ditt abonnemang"
Postad 30 October 2006 - 18:00
lokatt
-
lokatt
-
Amatör
-
-
70 inlägg
fan nu e man lite putt på CD...ringde o frågade om jag som befintlig kund fick ta del av deras erbjudande med 10 kr för boxen o vanlig familjekanal paket i 24 mån...som alla andra..o de sa att det paketet var redan fulltecknat 
o om jag sa upp mitt befintliga ab så skulle jag "blockas" i 3 månader!!! vafan!
så jag inte kunde tjyva nåt bra pris eller så förmodar jag...
blidde skit sur!
jag kunde få köpa det för 1600 men om jag redan e kund..o tänkte fortsätta o vara det i 2 år..så varför betala extra undrade jag..så nu lutar det åt nåt annat..eller finns det nån lösning ??
jag funderar påa tt säga upp mitt ab o ta ett nytt i tjejens namn...visst överlappar nån vecka ..men det skiter jag i...
Onda o elaka e vad dom är!
Postad 30 October 2006 - 20:16
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej,
Jag fick liknande trogna-kund-fientliga-svar.
Jag har Canal+ paketet dvs Local-kanalerna samt Canal+ Sport och filmkanaler. Jag kollade min nuvarande status hos CD och för "endast 3595 kr" kunde jag få HD-boxen. Jag nämnde att jag kunde ta på mig även familjepaketet, vilket ju är det som CD har bäst marginaler på och köra största paketet, dvs Familjepaktetet med C+ för 379 kr.
Jo om jag gjorde det och band mig i två år så skulle jag få boxen för 1595 kr istället, men aldrig för 10kr som all reklam anger, trots att jag inte har Familjepaketet sedan innan.
Till och kundmottagern höll med om att det inte är särskilt konsekvent. Bakgrunden är följande, om man är en helt ny kund så får CD in startavgift 695 kr + 3ggr 299 kr i kortavgift under 24 månader = 1592 kr (väldigt nära de 1595 de vill ha av mig). I mitt fall får de ju redan in 4 ggr 299 kr i kortavgift under denna tidsperiod oavsett om jag får en box eller ej.
Om jag betalar 1595 kr och tar familjeabbonemang så tillför jag lika mycket ny intäkt som en helt ny kund gör, dvs man tittar på bottom-line ur pengaperspektivet, inte hurvida man tillämpar någon rättvisa mellan kunder eller ännu mindre att man vårdar gamla kunder (i mitt fall sedan -99).
När jag påtalade detta, så nämnde kundtjänst att det är lika bra att avvakta till efter nyår då CD kommer att lansera nya mera tillförlitliga HD-boxar med bla hårddisk (antar att det i så fall sparas i SD-format annar blir det rejäla diskar) samt ett större utbud på HD-sidan.
Antagligen har de ett manus där de så att säga "anpassar" infon för vem de talar med. Om det är en befintlig kund så skall man så att säga "vara glad" att de inte vill sälja boxen för 10 kr för det kommer "bättre" grejor efter årsskiftet.
Jag funderar på att säga upp och se vad som händer samtliga jag känner som har gjort det har fått sockrade erbjudanden per telefon någon tid efter uppsägningen.
Viasat kör med samma race, kraftigt subventionerade abbonnemang vid nyteckning. Vad jag kan se, trots diverse startavgifter så lönar det sig att säga upp så snart ev. bindningstider tar slut. I dessa tider med analogsläckning och nya tekniker så kommer det att vara ett race om kunderna där trogna kunder redan är blåsta och finansierar kalaset.
Postad 30 October 2006 - 20:23
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
fan nu e man lite putt på CD...ringde o frågade om jag som befintlig kund fick ta del av deras erbjudande med 10 kr för boxen o vanlig familjekanal paket i 24 mån...som alla andra..o de sa att det paketet var redan fulltecknat  o om jag sa upp mitt befintliga ab så skulle jag "blockas" i 3 månader!!! vafan! så jag inte kunde tjyva nåt bra pris eller så förmodar jag... blidde skit sur! jag kunde få köpa det för 1600 men om jag redan e kund..o tänkte fortsätta o vara det i 2 år..så varför betala extra undrade jag..så nu lutar det åt nåt annat..eller finns det nån lösning ?? jag funderar påa tt säga upp mitt ab o ta ett nytt i tjejens namn...visst överlappar nån vecka ..men det skiter jag i... Onda o elaka e vad dom är!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker att du ska göra det! Säg upp och fixa nytt abonemang via den tjej! Själv lyckades jag få boxen för 10 spänn....  men jag hade nog tur! (För en gångs skull) Som en rolig grej som kan roa er...min cardsplitter slutade funka så fort de uppdaterade den nya hdboxen förra veckan!  Så vad sparade jag?? jo den kostade mig 1300 kr! Nu funkar inte cd i de andra boxarna i huset, endast HD boxen funkar. Jag ringde CD och frågade ifall jag kan ta del av tvilling erbjudandet på 10 spänn! SVAR: NEJ! Jag hade ju redan tagit del av ETT erbjudande , så jag får punga ut 80 kr extra i månaden för tv nr2. Varför ini helv.... ska de tjuras med att låsa korten till mottagaren?? Kan de inte låta folk få ha en cardsplitter!
Postad 30 October 2006 - 21:58
kave
-
kave
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag har uppdaterat mitt Galleri med bilder från HDTV
Redigerat av kave, 30 October 2006 - 22:10.
Postad 30 October 2006 - 22:37
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Står i begrepp att skaffa CD med HD-Box.
Finns det nå'ra fria HD-kanaler på Astra/Hotbird att få in?
HS
Postad 30 October 2006 - 23:13
Unregistered97f17518
-
Unregistered97f17518
-
Användare
-
-
223 inlägg
På astra finns Anixe HD som sänder fritt. Tyska Prosieben sänder en del program i HD, exempelvis Lost. Tyvärr lär du få vänta till februari innan detta går att se med CD boxen.
Postad 30 October 2006 - 23:58
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Tack för svar.
Vad sänder Anixe? Språk? Dubbat?
Är allt på pro7 dubbat?
Vad händer i februari vad gäller CD-boxen?
HS
Postad 31 October 2006 - 00:22
Unregistered06999456
-
Unregistered06999456
-
Användare
-
-
109 inlägg
Tack för svar. Vad sänder Anixe? Språk? Dubbat? Är allt på pro7 dubbat? Vad händer i februari vad gäller CD-boxen?
HS
<{POST_SNAPBACK}>
Här får du en länk med alla HDTV-sändningar. (eller ja.. över Europa) Jag satt och tittade igenom de okodade och det var väl en del.. Men det är nog sällan engelska på dessa kanaler. Gratis på HB/Astra(FTA): Luxe HD Fashion TV HD Arte HD (testsändningar) Prosieben HD Sat 1 HD Anixe HD Jag tror iof spontant att de här kanalerna är fullständigt ointressanta för ni som inte talar tyska.. iaf om ni ska titta live. Om ex Star Wars går på Prosieben skulle man ju inte missa att spela in den och slänga på ljudspåret från dvdn.. exempelvis. Angående boxen så fattade jag det som att alla FTA-kanaler man tar in via parabolen kommer att fungera. /Per
Postad 31 October 2006 - 07:40
fem
-
fem
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Jag undrar om det är någon som upplever en försämring av bildkvalité på hdtv när ni kör component ut från boxen istället för HDMI? Eller kan man räkna med att båda är likvärdiga, har själv inte hunnit testa än. Jag fattar för att component även sänder ut 1080i och 720p som HDMI, enligt bruksanvisningen.
Postad 31 October 2006 - 10:48
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
frågan är om det är fler än jag som har missat att man kan kolla på Discovery HD.
troligen är det så
jag såg det nu.
jäklar vilken bild! surt att gå tillbaka till vanlig tv efter det där.
Postad 31 October 2006 - 10:51
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Hej! Jag undrar om det är någon som upplever en försämring av bildkvalité på hdtv när ni kör component ut från boxen istället för HDMI? Eller kan man räkna med att båda är likvärdiga, har själv inte hunnit testa än. Jag fattar för att component även sänder ut 1080i och 720p som HDMI, enligt bruksanvisningen.
<{POST_SNAPBACK}>
HDMI ger lite skarpare bild. Desutom tror jag inte att dom har fixat så att Component visas med rätt bildproportioner än. sista jag testade Component i 1080i så var halva bildytan utanför skärmen. 576P visades rätt dock. man kan uppleva att Component har mjukare och mer realistiska färger än HDMI men det beror nog mer på tvn vilka optimeringar den har.
Redigerat av Unregistered1008, 31 October 2006 - 10:52.
Postad 31 October 2006 - 13:13
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
fan nu e man lite putt på CD...ringde o frågade om jag som befintlig kund fick ta del av deras erbjudande med 10 kr för boxen o vanlig familjekanal paket i 24 mån...som alla andra..o de sa att det paketet var redan fulltecknat  o om jag sa upp mitt befintliga ab så skulle jag "blockas" i 3 månader!!! vafan! så jag inte kunde tjyva nåt bra pris eller så förmodar jag... blidde skit sur! jag kunde få köpa det för 1600 men om jag redan e kund..o tänkte fortsätta o vara det i 2 år..så varför betala extra undrade jag..så nu lutar det åt nåt annat..eller finns det nån lösning ?? jag funderar påa tt säga upp mitt ab o ta ett nytt i tjejens namn...visst överlappar nån vecka ..men det skiter jag i... Onda o elaka e vad dom är!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker att du ska göra det! Säg upp och fixa nytt abonemang via den tjej! Själv lyckades jag få boxen för 10 spänn.... men jag hade nog tur! (För en gångs skull)
Som en rolig grej som kan roa er...min cardsplitter slutade funka så fort de uppdaterade den nya hdboxen förra veckan! Så vad sparade jag?? jo den kostade mig 1300 kr!
Nu funkar inte cd i de andra boxarna i huset, endast HD boxen funkar. Jag ringde CD och frågade ifall jag kan ta del av tvilling erbjudandet på 10 spänn! SVAR: NEJ! Jag hade ju redan tagit del av ETT erbjudande , så jag får punga ut 80 kr extra i månaden för tv nr2.
Varför ini helv.... ska de tjuras med att låsa korten till mottagaren?? Kan de inte låta folk få ha en cardsplitter! 
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken splitter var det som slutade funka?
Postad 31 October 2006 - 17:56
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tycker att du ska göra det! Säg upp och fixa nytt abonemang via den tjej! Själv lyckades jag få boxen för 10 spänn.... men jag hade nog tur! (För en gångs skull)
Som en rolig grej som kan roa er...min cardsplitter slutade funka så fort de uppdaterade den nya hdboxen förra veckan! Så vad sparade jag?? jo den kostade mig 1300 kr!
Nu funkar inte cd i de andra boxarna i huset, endast HD boxen funkar. Jag ringde CD och frågade ifall jag kan ta del av tvilling erbjudandet på 10 spänn! SVAR: NEJ! Jag hade ju redan tagit del av ETT erbjudande , så jag får punga ut 80 kr extra i månaden för tv nr2.
Varför ini helv.... ska de tjuras med att låsa korten till mottagaren?? Kan de inte låta folk få ha en cardsplitter! 
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Smartwi
Postad 31 October 2006 - 17:58
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Hej!
Jag undrar om det är någon som upplever en försämring av bildkvalité på hdtv när ni kör component ut från boxen istället för HDMI? Eller kan man räkna med att båda är likvärdiga, har själv inte hunnit testa än. Jag fattar för att component även sänder ut 1080i och 720p som HDMI, enligt bruksanvisningen.
<{POST_SNAPBACK}>
För mig funkar det finfint! Jag ser ingen nämndvärd skillnad mellan componet - HDMI
Postad 01 November 2006 - 01:04
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Smartwi
<{POST_SNAPBACK}>
Oj.. vilken version? Den är det den nyaste version 6 är det ju ganska illa.
Postad 01 November 2006 - 08:31
Traci*Lords
-
Traci*Lords
-
Användare
-
-
168 inlägg
frågan är om det är fler än jag som har missat att man kan kolla på Discovery HD. troligen är det så 
jag såg det nu. jäklar vilken bild! surt att gå tillbaka till vanlig tv efter det där.
<{POST_SNAPBACK}>
1 November (idag Onsdag) Drar CDs HD-paket igång, den Discovery HD du tittat på är en Teaserslinga, men bilden är det inget fel på  Själv fick jag mail från CD om att förlänga mitt CD abbonemang i 12 månader så skulle jag få HD kanalerna i 12 månader gratis (annars 99kr/mån), inte så svårt val... Tycker dock at det är konstigt att TV4 som nu lanser nya kanaler inte kan pilla in en HDkanal också, svagt:( //PeO
Postad 01 November 2006 - 11:14
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Är NASN gratis nu? Har den iallafall utan att skrivit upp den på nån a'la cart.
Ingen vidare bild dock. Och jag som tyckte TV3 körde med superkomprimerade sändningar...
Men men, så länge den är gratis är det ju bra.
Postad 01 November 2006 - 12:39
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Är NASN gratis nu? Har den iallafall utan att skrivit upp den på nån a'la cart.
Ingen vidare bild dock. Och jag som tyckte TV3 körde med superkomprimerade sändningar...
Men men, så länge den är gratis är det ju bra. 
<{POST_SNAPBACK}>
Den ska vara tillgänglig för Canal Digitals Familjepaket fram till 1 mars 2007 sen i en annat paket. Läs mer i länken. NASN/ Hifighost
Postad 01 November 2006 - 14:37
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Smartwi
<{POST_SNAPBACK}>
Oj.. vilken version? Den är det den nyaste version 6 är det ju ganska illa.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har version 6. Jag fick ett nytt kort från CD och det funkade 1,5 vecka tills de uppdaterade HD-boxen.
Postad 01 November 2006 - 19:18
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Vet inte ifall jag inbillar mig, men jag tycker det har blivit en kvalitetsförbättring på kanalerna ikväll!
Postad 02 November 2006 - 08:38
Dino_Zoff
-
Dino_Zoff
-
Användare
-
-
154 inlägg
frågan är om det är fler än jag som har missat att man kan kolla på Discovery HD. troligen är det så 
jag såg det nu. jäklar vilken bild! surt att gå tillbaka till vanlig tv efter det där.
<{POST_SNAPBACK}>
1 November (idag Onsdag) Drar CDs HD-paket igång, den Discovery HD du tittat på är en Teaserslinga, men bilden är det inget fel på
Själv fick jag mail från CD om att förlänga mitt CD abbonemang i 12 månader så skulle jag få HD kanalerna i 12 månader gratis (annars 99kr/mån), inte så svårt val...
Tycker dock at det är konstigt att TV4 som nu lanser nya kanaler inte kan pilla in en HDkanal också, svagt:(
//PeO
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ringde CD i ett annat ärende och då frågade jag om de nya HD kanalerna. "De får du gratis i ett år, jag lägger in det direkt" svarade de då. Jaha tänkte jag, inget snack om förlängning av abonnemanget...
Postad 02 November 2006 - 09:43
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Jag ringde CD i ett annat ärende och då frågade jag om de nya HD kanalerna. "De får du gratis i ett år, jag lägger in det direkt" svarade de då. Jaha tänkte jag, inget snack om förlängning av abonnemanget...
Antar att du betalade fullpris för boxen? Då tror jag inte man behöver förlänga. Jag betalade 1595:- och förlängde ett år.
Postad 02 November 2006 - 11:27
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Vet inte ifall jag inbillar mig, men jag tycker det har blivit en kvalitetsförbättring på kanalerna ikväll!
<{POST_SNAPBACK}>
Kan inte hålla med dig om det inte så att du är ironisk, för det var skitbild igår... Kollade på hockey på C+ igår och bilden var sämre än en livesänding på internet...
Postad 02 November 2006 - 12:10
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Ja första intrycken då...+/-
+Blev av med brummet i min H/K förstärkare när jag kopplade in HDboxens ljud via SPDIF.
(Därmed fick jag reda på att det var min skräpiga gamla NOKIA 9902 digibox som var boven!)
+Bättre DD ljud jämfört med ovan nämnda box.
+Fin bild på HD kanalerna med 1080i!
+Inte lika känslig som gamla digiboxen, slipper nu att tappa bild på tex Eurosport pga av min
trådlösa hemtelefon.
-Kort parat till HDboxen.
-Ljudet hackar på DiscoveryHD
-Hittar ingen funktion att lägga favorit kanalerna i den ordning jag vill?!
-Suddig bild på SD kanaler och hockeyn igår såg helt bedrövlig ut.
-Ligger en matt hinna över bilden som gör att jag måste öka skärpan på plasman till nästan max
även på HD kanalerna. (dock slipper man se komprimeringsartefakter på SD kanaler pga av det)
-Har låst sig 1 gång under de 2 dagar jag haft den, prövar att ha den på under natten för att se om
det blir skillnad.
-Det alla vet som ska komma med uppdateringar. TextTV osv.
Återkommer med mer när man använt den ett tag.
Redigerat av thetias, 02 November 2006 - 12:12.
Postad 02 November 2006 - 14:21
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Hur fungerar favorit kanalerna överhuvudtaget? Jag kan sätta ett litet hjärta på kanalerna men sen då? Har i ärlighetens namn inte tittat nämre på det det.  Fick ett brev från Canal Digital angående deras kundundersökning. Tydligen inte så många som var missnöjda som det är här... Annars var det väl bara att de ska sända Elitserien i HD nästa år som var intressant.
Postad 02 November 2006 - 14:24
cristos
-
cristos
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Håller med på samtliga punkter. Men här kommer en till. Jag har inget 5.1 ljud på c+film.
Postad 02 November 2006 - 14:44
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
Hur fungerar favorit kanalerna överhuvudtaget? Jag kan sätta ett litet hjärta på kanalerna men sen då?
Har i ärlighetens namn inte tittat nämre på det det. 
Fick ett brev från Canal Digital angående deras kundundersökning. Tydligen inte så många som var missnöjda som det är här...
Annars var det väl bara att de ska sända Elitserien i HD nästa år som var intressant.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag gjorde en egen kanallista men tex DiscoveryHD ligger ju på kanalplats 80 och det är liiite för långt bort när jag bara vill zappa. Fanns inte så mycket inställningar i boxen överhuvudtaget tycker jag. Det där med att märka favorit kanaler med hjärta har jag inte kommit till ännu.  Edit: Läste just att Viasat vill ha in 5:an i sitt utbud genom att ge Canal Digital 3:an. tyckte det lät som en utmärkt idé, men CD vill tydligen inte? Vad trött man blir... Att de orkar, dessa storkar...
Redigerat av thetias, 02 November 2006 - 15:08.
Postad 02 November 2006 - 15:39
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Antar att du betalade fullpris för boxen? Då tror jag inte man behöver förlänga.
Jag betalade 1595:- och förlängde ett år.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag betalade fullpris i somras men fick idag "Ingen Behörighet" på Discovery och Voom.
Postad 02 November 2006 - 16:07
Dino_Zoff
-
Dino_Zoff
-
Användare
-
-
154 inlägg
Antar att du betalade fullpris för boxen? Då tror jag inte man behöver förlänga.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag betalade fullpris i somras men fick idag "Ingen Behörighet" på Discovery och Voom. 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag betalade 995:- för boxen i september.
Postad 02 November 2006 - 16:18
Patrik från strömstad
-
Patrik från strömstad
-
Amatör
-
-
72 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
för mig hände precis samma sak...ingen behörighet på discoveryhd och voom Och jag tog och beställde det erbjudandet på nätet för 2-3 veckor sen Så jag stängde av tunern och nu får jag inte igång faanskapet. provade och dra ur elkabeln i 20 sekunder .den försöker komma igång och visar grön signal i knappt en halv sekund för att sen bli röd och då fungerar inte ens klockan. det kan väl inte va fjärrkontrollen eftersom jag använde den för att stänga av?chheeesus ve tje jaa blir
Redigerat av Patrik från strömstad, 02 November 2006 - 16:19.
Postad 02 November 2006 - 16:27
Patrik från strömstad
-
Patrik från strömstad
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Och så fungerar den igen..
fick trycka sten hårt på fjärren.  ..verkar inte bra.
nu ska jag ringa och fråga vad som händer med kanalerna och fjärren
Postad 02 November 2006 - 16:34
DirtyHarry
-
DirtyHarry
-
Användare
-
-
227 inlägg
DHD och VOOM sänder nu krypterat.
Postad 02 November 2006 - 16:55
absolut_mod
-
absolut_mod
-
Amatör
-
-
71 inlägg
DHD och VOOM sänder nu krypterat.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, till min förvåning såg jag det! Jag gick in för flera veckor sedan på CDs hemsida och beställde HD-paketet genom att förlänga min avtalstid. När jag loggar in på CD hemsida kan jag inte se att de registrerat min beställning. Märkligt! Nu blir det nog så att jag väntar tills de ordnat så ljudet blir OK på Discovery HD och lägger in ytterligare någon kanal innan jag anstränger mig att hoppa med. SVT HD är ju den kanal jag tittar på mest, och den är ju okodad trots att den är med i HD paketet. På något sätt fick CD mig att tro att den skulle vara oåtkomlig om jag inte hoppade på paketet.
Redigerat av absolut_mod, 02 November 2006 - 16:57.
Postad 02 November 2006 - 17:05
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Hur fungerar favorit kanalerna överhuvudtaget? Jag kan sätta ett litet hjärta på kanalerna men sen då?
Har i ärlighetens namn inte tittat nämre på det det. 
<{POST_SNAPBACK}>
Hjärtat betyder bara att du aktiverar favoritlistan och har inget med för tillfället vald kanal att göra. För att fixa favoritlista tryck Meny-->Användarinställningar-->Kanalistor-->Skapa kanalalista sen är det bara att välja vilka kanaler man vill ha i sin lista med OK knappen. /s
Postad 02 November 2006 - 18:40
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Edit: Läste just att Viasat vill ha in 5:an i sitt utbud genom att ge Canal Digital 3:an. tyckte det lät som en utmärkt idé, men CD vill tydligen inte? Vad trött man blir...
Var läste du det? Det där har ju diskuterats under väldigt många år, så imellan gångerna när MTG och Canaldigital har stämt varandra har dom skyllt på att den ena inte vill samarbeta osv. Fast det vore ju ganska dumt för bolagen att släppa sina "huvudkanaler" till konkurenten... Många väljer faktisk leverantör beroende på om dom vill ha trean eller femman.
Postad 02 November 2006 - 19:34
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Edit: Läste just att Viasat vill ha in 5:an i sitt utbud genom att ge Canal Digital 3:an. tyckte det lät som en utmärkt idé, men CD vill tydligen inte? Vad trött man blir...
Var läste du det? Det där har ju diskuterats under väldigt många år, så imellan gångerna när MTG och Canaldigital har stämt varandra har dom skyllt på att den ena inte vill samarbeta osv.
Fast det vore ju ganska dumt för bolagen att släppa sina "huvudkanaler" till konkurenten... Många väljer faktisk leverantör beroende på om dom vill ha trean eller femman.
<{POST_SNAPBACK}>
Är det inte bättre att de tar in varandras huvudkanaler å låt bäste man vinna!
Postad 02 November 2006 - 20:25
Unregisteredb7463f40
-
Unregisteredb7463f40
-
Användare
-
-
162 inlägg
Var läste du det? Det där har ju diskuterats under väldigt många år, så imellan gångerna när MTG och Canaldigital har stämt varandra har dom skyllt på att den ena inte vill samarbeta osv.
Fast det vore ju ganska dumt för bolagen att släppa sina "huvudkanaler" till konkurenten... Många väljer faktisk leverantör beroende på om dom vill ha trean eller femman.
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
För oss konsumenter på kort sikt kanske... men tänk dig en situation där ex. canaldigital slår ut visat. Jag tror inte canaldigital skulle plöja in så mycket pengar och "risk för kritik" i ett hdtv projekt om det inte handlade om att ta marknadsandelar. Ju fler aktörer på marknaden desto mer pressar dom varandra till en förhoppningsvis bättre situation för oss konsumenter med fler kanaler billigare paket och teknik som ligger ett steg före. Sen får det inte gå för lång där det släpps dåliga produkter(canaldigital ligger väl på gränsen när det gäller hdtv, men på rätt sida än så länge). Detta e min lilla tanke bara
Postad 02 November 2006 - 20:38
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> http://prylportalen...._MKF921.dbp.asp
Postad 02 November 2006 - 21:53
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
För oss konsumenter på kort sikt kanske... men tänk dig en situation där ex. canaldigital slår ut visat. Jag tror inte canaldigital skulle plöja in så mycket pengar och "risk för kritik" i ett hdtv projekt om det inte handlade om att ta marknadsandelar. Ju fler aktörer på marknaden desto mer pressar dom varandra till en förhoppningsvis bättre situation för oss konsumenter med fler kanaler billigare paket och teknik som ligger ett steg före.
Sen får det inte gå för lång där det släpps dåliga produkter(canaldigital ligger väl på gränsen när det gäller hdtv, men på rätt sida än så länge).
Detta e min lilla tanke bara 
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med dig, men det brukar alltid poppa upp nya aktörer ifall någon stryker undan! (Föresten så är vi nog lite of topic Åter till tråden............... Min box har faktiskt fungerat utan låsningar hela denna vecka!
Postad 03 November 2006 - 08:21
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2965 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Här läste jag det.
Postad 04 November 2006 - 10:09
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Har nu äntligen fått en ny box från CD.
Denna har engelsk text och luftgaller på ovansidan.
Upplever att den är stabilare än den gamla men får ibland en del snabba
frysningar även om den gamla vart lite bättre med mjukvaruuppgraderingen.
Ljudet raspar oxå lite på hd-kanalerna.
Nu kan man äntligen titta på & njuta av hd-sändningarna, återstår dock
att se hur denna box klarar av sport i hd kvalite
Men vad har hänt med sd-kanalerna??????
Bilden är mycket sämre efter uppdateringen
Vad jag förstår så är det flera som har fått / upplevt detta,1 steg framåt 2 bakåt.
Sd-kanalerna kan jag ifs se med andra boxar men detta måste fixas
Vi hörs
P.s min smartwi funkar fortfarande D.s
Postad 04 November 2006 - 10:26
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1907 inlägg
När skall CD börja sända i Mpeg4? Eller gör de redan det?
Postad 04 November 2006 - 13:04
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Har nu äntligen fått en ny box från CD.
Denna har engelsk text och luftgaller på ovansidan. Upplever att den är stabilare än den gamla men får ibland en del snabba frysningar även om den gamla vart lite bättre med mjukvaruuppgraderingen. Ljudet raspar oxå lite på hd-kanalerna. Nu kan man äntligen titta på & njuta av hd-sändningarna, återstår dock att se hur denna box klarar av sport i hd kvalite
Men vad har hänt med sd-kanalerna?????? Bilden är mycket sämre efter uppdateringen
Vad jag förstår så är det flera som har fått / upplevt detta,1 steg framåt 2 bakåt. Sd-kanalerna kan jag ifs se med andra boxar men detta måste fixas
Vi hörs
P.s min smartwi funkar fortfarande D.s
<{POST_SNAPBACK}>
Ställ om till 1080i i boxen så bör SD-kanalerna bli bättre. Av någon anledning har de gjort någon förändring i 720p som gör att du får mkt sämre bild där. Vid 1080i så blir bilden dock bra på min TV (den skalas ner till 720p av TV'n om 1080i inte stöds). /B
Postad 04 November 2006 - 17:05
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
När skall CD börja sända i Mpeg4? Eller gör de redan det?
<{POST_SNAPBACK}>
CD sänder i både MPEG2 (C more HD) och med MPEG4 för de övriga tre HD kanalerna. /staffan
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|