Blu-ray eller HD DVD?
7496 svar till detta ämne
Postad 05 januari 2007 - 08:52
badboy_12345
-
badboy_12345
-
Användare
-
-
198 inlägg
Tror att HD DVD är det mest kostnads effektiva formatet. Tror även att det lär vara så ett par år framåt, sedan får man se hur det blir därefter. Hur menar du då, att HD-DVD filmerna kostar mer än Blu-ray filmerna?
<{POST_SNAPBACK}>
han menar nog att hd-dvd skivor kostar mindre att köpa in än blu-ray eller så menar han spelarna
<{POST_SNAPBACK}>
per skiva eller per gigabyte per skiva
Blu-ray rymmer upp till 100Gb (4 lager) per skiva medans HD-DVD rymmer 45Gb (3 lager).
Hur stor del av kostnaden för en film på BD eller HD-DVD bestå av själva skivan....?
/staffan
<{POST_SNAPBACK}>
sen när började dom använda 100gb blu-ray och 45gb hd-dvd skivor
Postad 05 januari 2007 - 08:59
badboy_12345
-
badboy_12345
-
Användare
-
-
198 inlägg
Kan lägga till några av mina och badboy_12345 diskussioner oxå. 
Tror ni den senaste blippen i försäljningen för BD håller i sig?

Det ser ju onekligen ut som att det går åt rätt håll iaf 
<{POST_SNAPBACK}>
Kommer fortsätta spikrakt uppåt.
<{POST_SNAPBACK}>
eller inte blu-ray har gått upp och ner hela tiden om man kollar på hela bilden

<{POST_SNAPBACK}>
Du har väldigt svårt att se framåt i tiden. Jag LOVAR att kurvan kommer fortsätta uppåt. 
<{POST_SNAPBACK}>
BD sålde bättre än HD DVD under december och därefter på dvdempire.com
Samt så kommer LG visa en kombinerad BD/HDDVD under CES 2007. Källa
<{POST_SNAPBACK}> Ojdå, är det nu vi ska dra upp lite gamla badboy_12345 citat? Kanske min och badbody_12345's diskussion som vi hade för ungefär en månad sen?
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> ja quota HELT olika sidor och jämför skitbra jobbat vi kollar fortfarande på samma
Postad 05 januari 2007 - 09:05
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
-varför stöder ni Blu-ray igen, kan ni förklara jag hajjar inte?
<{POST_SNAPBACK}>
du sa det ju själv: "Blu-rays enda merit är att dom har massa studios och bolag bakom sig" av samma anledning som man stödjer även HDDVD alltså, man vill se på film i HD. Att jag sen hellre hade sett ETT format (gärna med det göttaste från båda) är självklart - men det känns inte relevant idag, ingen lär försvinna på ett bra tag.
Postad 05 januari 2007 - 09:51
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
ja quota HELT olika sidor och jämför skitbra jobbat
vi kollar fortfarande på samma

<{POST_SNAPBACK}>
Ja, jag är inte lika insöad som dig. Du kan inte se det stora hela, BD går om försäljningsmässigt totalt sett, inget konstigt med det.
Postad 05 januari 2007 - 10:03
badboy_12345
-
badboy_12345
-
Användare
-
-
198 inlägg
ja quota HELT olika sidor och jämför skitbra jobbat
vi kollar fortfarande på samma

<{POST_SNAPBACK}>
Ja, jag är inte lika insöad som dig.
Du kan inte se det stora hela, BD går om försäljningsmässigt totalt sett, inget konstigt med det.
<{POST_SNAPBACK}>
totalmässigt? så dvdempires lilla onlinestore representerar hela USA? det var nytt visste inte det var bara dom som säljer blu-ray och hd-dvd
Postad 05 januari 2007 - 10:06
badboy_12345
-
badboy_12345
-
Användare
-
-
198 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> du sa det ju själv: "Blu-rays enda merit är att dom har massa studios och bolag bakom sig"
av samma anledning som man stödjer även HDDVD alltså, man vill se på film i HD.
Att jag sen hellre hade sett ETT format (gärna med det göttaste från båda) är självklart - men det känns inte relevant idag, ingen lär försvinna på ett bra tag.
<{POST_SNAPBACK}>
hatar att dom inte kan bara enas om ett format... vad envisa alla företagen är
Postad 05 januari 2007 - 10:08
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Som sagt tidigare, jag ser frammåt. Behöver inte gå igenom varför en gång till.
2007 blir "Year of the Bluray disc", men HDDVD kommer vara starka även de fortsättningsvis.
Postad 05 januari 2007 - 13:31
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Ska bli intressant hur HP och andra dator produkter har för inverkan på försäljningen av HD DVD. Det är ju nästan en bort glömd marknad. Givetvis möjligheten att ha Xbox 360's HD DVD add on spelare lika så.
Postad 05 januari 2007 - 14:34
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Sonic Collaborates with Toshiba in Support of European HD DVD Launch "Sonic is delighted to be working with Toshiba in support of our customers as they create world-class HD DVD titles for launch in Europe in 2007," said Richard Linecar, managing director of operations for Sonic's professional products division in Europe. "By bringing Toshiba's emulation and verification technology to our Scenarist users, Sonic is able to provide the most comprehensive HD DVD title creation technologies and support services commercially available." Sonic.
Postad 05 januari 2007 - 14:53
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
World’s First Dedicated HD DVD Write Drive for the Desktop Supports Read and Write to All Main Optical Discs. TOKYO--Toshiba today brought the wide ranging capabilities of HD DVD to the desktop PC with the announcement of a standard height HD DVD drive able to read and write to HD DVD and to standard DVD and CD discs. Sample shipments of the new drive, SD-H903A, are scheduled to start this month. The new SD-H903A integrates a blue-violet laser diode that can read and write to HD DVD-R discs and that offers support for high-density HD DVD-ROM discs, including high definition movie and video images. The drive also offers all the functionality of a super multi-drive, with high performance, high-speed read and write to all flavors of standard DVD and CD discs. Toshiba Brings HD DVD Write Drive to Desktop PCs
Postad 05 januari 2007 - 16:15
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Tror att HD DVD är det mest kostnads effektiva formatet. Tror även att det lär vara så ett par år framåt, sedan får man se hur det blir därefter. Hur menar du då, att HD-DVD filmerna kostar mer än Blu-ray filmerna?
<{POST_SNAPBACK}>
han menar nog att hd-dvd skivor kostar mindre att köpa in än blu-ray eller så menar han spelarna
<{POST_SNAPBACK}>
Suck, jag var ironisk. Det är verkligen en sjukt låg nivå här  Vad jag menar är att ni hela tiden tjatar om att HD-DVD är billigare. Varför kostar då HD-DVD skivor lika mycket eller mer som BD skivor? För att inte tala om combo skivor som är mycket dyrare. Vi som konsumenter kommer ju inte se nånting av att det är "billigare". Och visst, HD-A1 är billig, men det är ju en skitspelare och klarar inte samma saker som BD spelarna. HD-A2 som nu blivit fördröjd kommer kosta runt $1000 och fortfarande inte stöda full 1080p, det kommer dom ordna sen med firmware säger dom. Ni köper ju inte samma sak när ni köper HD-DVD, ni köper något som är sämre.
Postad 05 januari 2007 - 16:24
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Nu blev jag intresserad igen. EDIT: ändrade "förbannad" till "intresserad" 
Jag skulle vilja påstå att Blu-rays enda merit är att dom har massa studios och bolag bakom sig. Utan dom hade HD kriget redan varit över.
Javisst BD rymmer mer data, grattis men vad ska man med 100GB till en enda film? Jag supportar Blu-ray men inte till Hemmabio, dock gärna till DATA-backup av nått slag.
Någon skrev att dom hade mer problem med HD-DVD skivor än Blu-ray. Vad jag vet så tål HD-DVD mer stryk och kör en mkt enklare teknik än BD. (skydd ytan på BD är mkt tunnare än på HD-DVD)
Priset måste sättas lågt? Vad snackar du om? Priset KAN sättas lägre pga enklare lösningar = smartare lösningar.
Vem jagar inte rabbatkuponger på ICA? klart jag vill ha den smartaste och billigaste lösningen till att njuta av HD kvalitet. om HD-DVD bevisat att dom klarat det så vaför inte?
Läs det här om ni inte är övertygade än http://www.hometheat...y_vs_hddvd.html
Ska vi dra på det yttligare så är BD i mitt tycke en enda konspiration av stora feta snåljops bolag som vill göra det surt för oss konsumenter. Inte bara ska det vara dyrt med HD, vi ska också betala en masssa extra för deras överdrivna copyright protections. Blu-ray är värst när det gäller krånliga rättigheter för att få spela upp en film. SÅ VARFÖR VILL NI HA BLU-RAY???!
jag ska försöka lugna mig...MPEG2?!?! dom kan inte mena allvar! näh HD Rules i mitt tycke,,
Sammanfattning då: Blu-ray finns bara omkring eftersom dom har stora namn bakom sig som gärna vill bestämma hur framtidens media i våra vardagsrum ska se ut, dom använder fula metoder för att lyckas sprida sitt underlägsna format (inom film) Metoder som utpressning och avtal med filmsudios som tvingar dom till exklusiva Blu-ray fomatet. fyy pyton.
Herregud så oinsatt du är, men du är representerar verkligen medel-HD-DVD killen. Det är tvärtom, hade inte MS ställt sig på HD-DVDs sida så hade kriget varit över. Eller Universal. När det gäller skydd till skivorna så har BD skivorna tunnare skydd, MEN det är betydligt bättre än HD-DVD tack vare hardcoating teknik. Läs min förra post angående priser. Du köper inte samma sak när du köper HD-DVD + att filmerna är lika dyra eller dyrare. Och du drar fram en artikel från Juni 2006 som är biased och har faktafel, grattis. Du tycker dom krånglar onödigt med copy protection? Är det därför dom ev. redan har knäckt AACS? HD-DVD är helt beroende av AACS eftersom det är deras enda skydd medan BD även har andra skydd, såsom BD+. Vilken sida tror du studios tar nu? Dom har redan bevisat att MPEG-2 kan vara sjukt snyggt också om man encode:ar det rätt. Dessutom stöder BD även VC-1 och MPEG-4, så det spelar ingen roll. Orkar inte ens kommentera ditt sista stycke. Du tror på allt du läser och drar sen vilda egna slutsatser? BD är det tekniskt bästa formatet, punkt slut.
Postad 05 januari 2007 - 16:29
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Suck, jag var ironisk. Det är verkligen en sjukt låg nivå här 
Vad jag menar är att ni hela tiden tjatar om att HD-DVD är billigare. Varför kostar då HD-DVD skivor lika mycket eller mer som BD skivor? För att inte tala om combo skivor som är mycket dyrare. Vi som konsumenter kommer ju inte se nånting av att det är "billigare".
Och visst, HD-A1 är billig, men det är ju en skitspelare och klarar inte samma saker som BD spelarna. HD-A2 som nu blivit fördröjd kommer kosta runt $1000 och fortfarande inte stöda full 1080p, det kommer dom ordna sen med firmware säger dom. Ni köper ju inte samma sak när ni köper HD-DVD, ni köper något som är sämre.
<{POST_SNAPBACK}>
HD-DVD skivor är billigare att tillverka iallafall tills det kommer fakta som säger att Blu Ray skivorna är billigare vilket inte är fallet. Bolagen kommer billigare undan att lägga filmerna på HD-DVD sedan att vi som köper HD-DVD skivor inte får nytta av det just nu är ju tråkigt men det är bolagen som tjänar på att använda HD-DVD skivor.... HD-A1 är ingen skitspelare, du får tycka vad du vill men det är bara din åsikt! HD-A2 kostar ca $400 men däremot HD-XA2 kostar ca $900 och det kommer ett firmware som har stöd för 1080p/24. Av de Blu Ray spelare som säljs idag så är det bara Sonys och Pioneers som har stöd för 1080p/24... Det är bara att acceptera att en del tycker att HD-DVD ger mer för pengarna....
Postad 05 januari 2007 - 16:30
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
[/quote] Herregud så oinsatt du är, men du är representerar verkligen medel-HD-DVD killen. Det är tvärtom, hade inte MS ställt sig på HD-DVDs sida så hade kriget varit över. Eller Universal. När det gäller skydd till skivorna så har BD skivorna tunnare skydd, MEN det är betydligt bättre än HD-DVD tack vare hardcoating teknik. Läs min förra post angående priser. Du köper inte samma sak när du köper HD-DVD + att filmerna är lika dyra eller dyrare. Och du drar fram en artikel från Juni 2006 som är biased och har faktafel, grattis. Du tycker dom krånglar onödigt med copy protection? Är det därför dom ev. redan har knäckt AACS? HD-DVD är helt beroende av AACS eftersom det är deras enda skydd medan BD även har andra skydd, såsom BD+. Vilken sida tror du studios tar nu? Dom har redan bevisat att MPEG-2 kan vara sjukt snyggt också om man encode:ar det rätt. Dessutom stöder BD även VC-1 och MPEG-4, så det spelar ingen roll. Orkar inte ens kommentera ditt sista stycke. Du tror på allt du läser och drar sen vilda egna slutsatser? BD är det tekniskt bästa formatet, punkt slut. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] oh herre gud..................................  .
Redigerat av mikee, 05 januari 2007 - 16:31.
Postad 05 januari 2007 - 16:39
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Right, check this out eller några "valt att missa" detta? De 10 bästa High-def filmerna över förra året 7xHD DVD och 3x BD. De 5 sämsta 2x HD DVD och 3x BD... Och just det, Talladega Nights är den sämsta filmen av BD som jag påpekade förut "So why does the video look like it was transferred through a pair of sunglasses? Never have we seen a next-gen title look this flat. One of the biggest comedy hits of the year, 'Talladega Nights' is no laughing matter on Blu-ray." Och sedan har vi 6 kategori vinnare där HD DVD representerar 5x och BD 1x. HD bäst och sämst 2006
Postad 05 januari 2007 - 16:47
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
HD-A2 som nu blivit fördröjd kommer kosta runt $1000 och fortfarande inte stöda full 1080p, det kommer dom ordna sen med firmware säger dom. Ni köper ju inte samma sak när ni köper HD-DVD, ni köper något som är sämre.
<{POST_SNAPBACK}>
Du får nog uppdatera dina $iffror där Toshiba HD-A2
Postad 05 januari 2007 - 19:10
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1 902 inlägg
Javisst BD rymmer mer data, grattis men vad ska man med 100GB till en enda film? Jag supportar Blu-ray men inte till Hemmabio, dock gärna till DATA-backup av nått slag.
<{POST_SNAPBACK}>
King Kong som är en referens titel, ja? Varför har den då inte lossless ljud för? kan det vara så att den inte får plats, eller kommer det snart flera vesioner av samma film som det brukar med Herr Jackson? Lotr någon?
Postad 05 januari 2007 - 19:40
jsl_80
-
jsl_80
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
LG GGW-H10N: 4x BD-brännare med stöd för läsning av HD DVD. Däremot stöder den inte bränning av HD DVD vilket kanske inte är så förvånande med tanke på hur efter HD DVD ligger där (Toshibas specs på sin annonserade HD DVD-brännare är ju smått patetiska, 1x HD DVD-R-bränning och inget stöd för återskrivningsbara HD DVD). Om priset nämner LG bara "<$1200" vilket ju tyvärr tyder på att den lär bli klart dyrare än deras nuvarande BD-brännare GBW-H10N. Annars en potentiellt intressant drive för HTPC:n
Postad 05 januari 2007 - 20:05
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Och visst, HD-A1 är billig, men det är ju en skitspelare
<{POST_SNAPBACK}>
Härmed nominerad som årets mest felaktiga kommentar på alla forum angående alla ämnen i hela världen.
Postad 05 januari 2007 - 20:33
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Härmed nominerad som årets mest felaktiga kommentar på alla forum angående alla ämnen i hela världen.
<{POST_SNAPBACK}>
Äh, jag låter honom hållas, tyckte själv att det var underhållande läsning
Postad 05 januari 2007 - 20:39
snuffe82
-
snuffe82
-
Forumräv
-
-
622 inlägg
[quote name='mikee' date='Jan 5 2007, 16:30 '] [/quote] Du tycker dom krånglar onödigt med copy protection? Är det därför dom ev. redan har knäckt AACS? HD-DVD är helt beroende av AACS eftersom det är deras enda skydd medan BD även har andra skydd, såsom BD+. Vilken sida tror du studios tar nu? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Ja, och vad tror du att folket kommer att välja nu? HD material som går att kopiera eller ett som inte går? humm... Vad tror du själv?
Redigerat av snuffe82, 05 januari 2007 - 20:40.
Postad 05 januari 2007 - 20:40
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Suck, jag var ironisk. Det är verkligen en sjukt låg nivå här 
Vad jag menar är att ni hela tiden tjatar om att HD-DVD är billigare. Varför kostar då HD-DVD skivor lika mycket eller mer som BD skivor? För att inte tala om combo skivor som är mycket dyrare. Vi som konsumenter kommer ju inte se nånting av att det är "billigare".
Och visst, HD-A1 är billig, men det är ju en skitspelare och klarar inte samma saker som BD spelarna. HD-A2 som nu blivit fördröjd kommer kosta runt $1000 och fortfarande inte stöda full 1080p, det kommer dom ordna sen med firmware säger dom. Ni köper ju inte samma sak när ni köper HD-DVD, ni köper något som är sämre.
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan dina grejer....eller inte
Redigerat av diabolo, 05 januari 2007 - 20:46.
Postad 05 januari 2007 - 20:58
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
[quote name='snuffe82' date='Jan 5 2007, 20:39 '] [quote name='mikee' date='Jan 5 2007, 16:30 '] [/quote] Du tycker dom krånglar onödigt med copy protection? Är det därför dom ev. redan har knäckt AACS? HD-DVD är helt beroende av AACS eftersom det är deras enda skydd medan BD även har andra skydd, såsom BD+. Vilken sida tror du studios tar nu? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Ja, och vad tror du att folket kommer att välja nu? HD material som går att kopiera eller ett som inte går? humm... Vad tror du själv? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Ja, vad tror du filmbolagen väljer? Eftersom de ger ut filmer så...
Postad 05 januari 2007 - 22:11
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Äh, jag låter honom hållas, tyckte själv att det var underhållande läsning 
<{POST_SNAPBACK}>
HDGuru tänker nog på den väldigt långa listan med buggar som HD-A1 har haft eller fortfarande har. Bildkvalitén är det absolut inget fel på. Tragiskt nog verkar det som om listan med buggar i HD-A2 (och därmed även för HD-E1) också börjar bli lång. Se detta inlägg och de trådar som inlägget refererar till.
Postad 05 januari 2007 - 22:14
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag vet inte vad du kallar bra, men en spelare som spelar 1080i, går sönder ofta (kolla återlämningsfrekvensen), startar en film efter 40+ sekunder är en skitspelare enligt mig. Du får vad du betalar för. Det roliga nu är att nu måste HD-DVD killar som köpte en HD-A1 uppgradera till en HD-A2 direkt, totalpris ca $1000 för att inte se 1080p/24.
Postad 05 januari 2007 - 22:15
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
oh herre gud.................................. .
Du får gärna kommentera på vad du tycker är fel. Din sig är t.ex. fel om du gillar HD-DVD, du kan uppgradera din sig till 1080i och VC-1 till alla.
Postad 05 januari 2007 - 22:17
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Right, check this out eller några "valt att missa" detta?
De 10 bästa High-def filmerna över förra året 7xHD DVD och 3x BD. De 5 sämsta 2x HD DVD och 3x BD...
Och just det, Talladega Nights är den sämsta filmen av BD som jag påpekade förut
"So why does the video look like it was transferred through a pair of sunglasses? Never have we seen a next-gen title look this flat. One of the biggest comedy hits of the year, 'Talladega Nights' is no laughing matter on Blu-ray."
Och sedan har vi 6 kategori vinnare där HD DVD representerar 5x och BD 1x.
HD bäst och sämst 2006
<{POST_SNAPBACK}>
Highdefdigest.com har alltid varit biased. Kolla på andra review siter. Dessutom är det här lite intressant (taget från blu-ray.com forumet): Interesting insider information about behind-the-door deal of Universal was leaked to Japanese discussion board. Here you go... 1) Universal had an agreement which terminated the end of year 2006 - Based on the premise that Toshiba would release HD DVD player by the end of 2005 (actually it was pushed back to Spring of 2006), - Universal would not release HD contents other than HD DVD, - No obligation of the number of titles, but must release "strong" titles, including "King Kong", - Money is paid under the pretext of investment for "King Kong". 2) In principle, now Universal is able to release HD titles other than HD DVD if they want. Univeral is not actively pushing HD business outside of US, its London office, which controls DVD business outside US, is not eager for pushing money hog HD title launch, that's the one of the reasons why Japanese Universal titles are not impressive unlike US. 3) There are another contracts with HD DVD studios, Universal, Warner and Paramount. Based on the premise of releasing player less than $500, studio has an obligation to release HD DVD titles at least 2 years since player release. Details of each contract varies on studios, but at least HD DVD title release is guaranteed until Spring 2008. 4) Rumor has it that Mr. Kornblau, president of Universal Home Entertainment, may (will) be fired by GE due to the business results. It also said that one of the reason why Univeral has kept releasing A class titles is because Kornblau needs to achieve the good sales of HD DVDs, since he is the person who committed HD DVD. Ironically, it was said he expressed that he wants to release titles as well on BD, however, since he committed to HD DVD publicly, it is difficult to announce BD title release. Therefore, there must be some face-saving reason for BD release, but PS3 may not be a good enough reason for it. If there would be no face-saving reason and Kornblau is fired, it would take at least another half year to decide BD release by the next management (it seems bad scenario for us).
Redigerat av HDGuru, 05 januari 2007 - 22:18.
Postad 05 januari 2007 - 22:22
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Jag vet inte vad du kallar bra, men en spelare som spelar 1080i, går sönder ofta (kolla återlämningsfrekvensen), startar en film efter 40+ sekunder är en skitspelare enligt mig. Du får vad du betalar för. Det roliga nu är att nu måste HD-DVD killar som köpte en HD-A1 uppgradera till en HD-A2 direkt, totalpris ca $1000 för att inte se 1080p/24.
<{POST_SNAPBACK}>
En fråga bara, hur många filmer har du sett på en HD-A1 o vilka? Vad har du själv för HD standalone spelare?
Postad 05 januari 2007 - 22:25
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Du tycker dom krånglar onödigt med copy protection? Är det därför dom ev. redan har knäckt AACS? HD-DVD är helt beroende av AACS eftersom det är deras enda skydd medan BD även har andra skydd, såsom BD+. Vilken sida tror du studios tar nu?
Ja, och vad tror du att folket kommer att välja nu? HD material som går att kopiera eller ett som inte går? humm... Vad tror du själv?
Herregud.... (sarkasm)Jo, det är ju jättebra, då kan ju alla i hela världen få alla filmer gratis! Det är nog precis det alla studios vill!(/sarkasm) Du tror inte studios kommer abandone:a ett format som går att kopiera fritt och inte tjäna några pengar på sina filmer? Jag säger inte att studios kommer överge HD-DVD helt nu bara för detta, men dom kommer definitivt gilla BD bättre. Just kopieringsskyddet var ju varför Disney och Fox valde BD exklusivt (+kapacitet).
Redigerat av HDGuru, 05 januari 2007 - 22:26.
Postad 05 januari 2007 - 22:26
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
Här klipps det in inlägg både från höger och vänster (Blu Ray och HD-DVD).
Av alla som skriver i denna tråd så undrar jag nu om dessa personer har ägt eller äger någon spelare och om dessa personer har sett någon HD film överhuvudtaget!
Själv så har jag haft en HD-A1 och jag kan säga att bilden var klart bättre än vanliga dvdfilmer, har en Pioneer 506 plasma.
Vill sjäv bara kunna se på film i HD, struntar i formatet och kommer att både äga en PS3 region A och en HD-E1.
Börjar bli lite trött på alla ******s som bara ser rött eller blått!!!
Postad 05 januari 2007 - 22:32
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
En fråga bara, hur många filmer har du sett på en HD-A1 o vilka? Vad har du själv för HD standalone spelare?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har inte nämnt det på det här forumet, men jag är delvis insider. Har sett BD-P1000, DMP-BD10, BDP9000, BDP-S1, BDP-HD1, DV-BP1, LG BD100, M505-BDR, HD-A1, HD-XA1, HD-E1, ett flertal prototyper från Hitachi, JVC m.fl. samt ett flertal recorders, både BD recorders och RD-A1. Vilka har du sett in action?
Postad 05 januari 2007 - 22:38
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jag har inte nämnt det på det här forumet, men jag är delvis insider. Har sett BD-P1000, DMP-BD10, BDP9000, BDP-S1, BDP-HD1, DV-BP1, LG BD100, M505-BDR, HD-A1, HD-XA1, HD-E1, ett flertal prototyper från Hitachi, JVC m.fl. samt ett flertal recorders, både BD recorders och RD-A1.
Vilka har du sett in action?
<{POST_SNAPBACK}>
Fick ingen svar på min fråga  hur många filmer har du set o vilka på en HD-A1? Själv äger jag en Tosh HD o ca 14 st filmer minst 10st av de har en bild out off space  sen har man sett några st blu-ray filmer på samsungen men den är ingen bra spelare så no comments om den...väntar själv på min ps3. Så vad har du för HD spelare? Inte vad du hörde o läste någonstans eller insiders o massa bs my friend
Postad 05 januari 2007 - 22:51
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Detta börjar nästan likna den härliga gamla "hör ni skillnad på dyra/billiga-kablar tråden"...
Postad 05 januari 2007 - 22:56
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jag har inte nämnt det på det här forumet, men jag är delvis insider. Har sett BD-P1000, DMP-BD10, BDP9000, BDP-S1, BDP-HD1, DV-BP1, LG BD100, M505-BDR, HD-A1, HD-XA1, HD-E1, ett flertal prototyper från Hitachi, JVC m.fl. samt ett flertal recorders, både BD recorders och RD-A1.
<{POST_SNAPBACK}>
Fick ingen svar på min fråga hur många filmer har du set o vilka på en HD-A1? Själv äger jag en Tosh HD o ca 14 st filmer minst 10st av de har en bild out off space sen har man sett några st blu-ray filmer på samsungen men den är ingen bra spelare så no comments om den...väntar själv på min ps3. Så vad har du för HD spelare? Inte vad du hörde o läste någonstans eller insiders o massa bs my friend 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har sett filmer på samtliga spelare som jag nämnde. Jag äger personligen ingen, men vårt företag gör och jag har antagligen längre total filmtid än dig (om du inte sett dina filmer många gånger  ) Personligen tycker jag Pioneer's BDP-HD1 med en sjysst TV är outstanding, sen brukar det vara så att smakar det så kostar det, vilket stämmer bra i detta fall.
Postad 05 januari 2007 - 23:05
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Jag har sett filmer på samtliga spelare som jag nämnde. Jag äger personligen ingen, men vårt företag gör och jag har antagligen längre total filmtid än dig (om du inte sett dina filmer många gånger ) Personligen tycker jag Pioneer's BDP-HD1 med en sjysst TV är outstanding, sen brukar det vara så att smakar det så kostar det, vilket stämmer bra i detta fall.
<{POST_SNAPBACK}>
Så du har jämfört Pioneer's BDP-HD1 o hd-a1 bredvid varandra o på samma TVn förstås som hade som max 1080p, eller? Vilka titlar o på vilken spelare va bättre o varför? O jag påstår ingeting...man är nyfiken, vill bara lära mig utav en guru som dig
Postad 05 januari 2007 - 23:06
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
HD guru har du nån inside information om Pioneer BD spelaren?
Rätt försenad.
Postad 05 januari 2007 - 23:14
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Nu har du gjort bort dig. Antingen ljuger du eller så har du varit en "insider" en lång tid i denna diskussion utan att tala om att du kan ha andra agendor än vi andra. Som att hjälpa ditt jobb/företag till exempel Om du verkligen skulle vara en insider så bör du ju i så fall avslöja i vilken kapacitet. Dessutom borde du ha gjort det innan du gav dig in i diskussioner här. Du har sett alla dessa spelare, är en "insider". Borde du då inte någonstans fått ett kompispris så du kunnat köpa dig en Blu-ray ännu? Allvarligt talat. En "insider" som så ensidigt tar till sig argument men inte lyssnar på andra sidan är ju uppenbart avlönad av den sidan. Tror inte du är det förrän du bevisar det. Tycker det är mest intressant att du inte postat ett enda inlägg i något annat forum än DVD-spelare. Är det något annat än i denna tråd? Vilka andra namn använder du? Kom med något bevis. En enda teknisk eller marknadsföringsnyhet som inte är allmänt känd ännu. Behöver inte vara något stort som avslöjar dig men något litet som visar att du vet NÅGOT. För det har du döljt bra hittills. Personligen har jag sett samtliga av dig namngivna maskiner (utom inspelarna) och jag är ingen insider. Bara någon som är intresserad (och reser en del). Har förklarat tidigt i denna tråden att när det kommer en Blu-ray i motsvarande kvalite och pris där HD-DVD är idag så kommer jag att köpa Blu-ray också. Nu är kvaliten i allt avgörande lika men BD behöver halvera priset. Det gör dom säkert snart. Bara för att inte dina lögner först i detta citat ska förstå oemotsagda så skulle jag vilja veta exakt var jag skall kolla "återlämningsfrekvensen". Jag har en HD-A1. Varför i himmelens namn skulle jag "behöva" byta till en HD-A2?
Postad 05 januari 2007 - 23:20
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Nu har du gjort bort dig. Antingen ljuger du eller så har du varit en "insider" en lång tid i denna diskussion utan att tala om att du kan ha andra agendor än vi andra. Som att hjälpa ditt jobb/företag till exempel
Om du verkligen skulle vara en insider så bör du ju i så fall avslöja i vilken kapacitet. Dessutom borde du ha gjort det innan du gav dig in i diskussioner här.
Du har sett alla dessa spelare, är en "insider". Borde du då inte någonstans fått ett kompispris så du kunnat köpa dig en Blu-ray ännu?
Allvarligt talat. En "insider" som så ensidigt tar till sig argument men inte lyssnar på andra sidan är ju uppenbart avlönad av den sidan. Tror inte du är det förrän du bevisar det.
Tycker det är mest intressant att du inte postat ett enda inlägg i något annat forum än DVD-spelare. Är det något annat än i denna tråd? Vilka andra namn använder du?
Kom med något bevis. En enda teknisk eller marknadsföringsnyhet som inte är allmänt känd ännu. Behöver inte vara något stort som avslöjar dig men något litet som visar att du vet NÅGOT. För det har du döljt bra hittills.
Personligen har jag sett samtliga av dig namngivna maskiner (utom inspelarna) och jag är ingen insider. Bara någon som är intresserad (och reser en del). Har förklarat tidigt i denna tråden att när det kommer en Blu-ray i motsvarande kvalite och pris där HD-DVD är idag så kommer jag att köpa Blu-ray också. Nu är kvaliten i allt avgörande lika men BD behöver halvera priset. Det gör dom säkert snart.
Bara för att inte dina lögner först i detta citat ska förstå oemotsagda så skulle jag vilja veta exakt var jag skall kolla "återlämningsfrekvensen". Jag har en HD-A1. Varför i himmelens namn skulle jag "behöva" byta till en HD-A2?
<{POST_SNAPBACK}>
Va snäll mot honom nu  ...
Postad 05 januari 2007 - 23:30
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Där försvann han.
Redigerat av thetias, 05 januari 2007 - 23:31.
Postad 05 januari 2007 - 23:37
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Där försvann han. 
<{POST_SNAPBACK}>
Han har säkert tidigt möte med Warner angående deras Hybrid HD skiva  ... Länk
Postad 06 januari 2007 - 00:09
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Postad 06 januari 2007 - 01:04
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Här är en quote från Buena Vista. För att se vilka filmer som kommer på BD så följ länken under... "Blu-ray is the strongest high definition format on the market and we are very pleased to add this amazing slate of Blu-ray releases that will appeal to our core demographic. With the dual-layer, 50GB discs now becoming standard, the possibilities for exciting new interactive features and additional bonus content are endless." http://www.thedigitalbits.com/EDIT: Höll på att ramla ur soffan när jag såg att Con Air och The Rock står med  Detta blir bara bättre och bättre
Redigerat av Unregistered992, 06 januari 2007 - 01:06.
Postad 06 januari 2007 - 01:58
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Nu har du gjort bort dig. Antingen ljuger du eller så har du varit en "insider" en lång tid i denna diskussion utan att tala om att du kan ha andra agendor än vi andra. Som att hjälpa ditt jobb/företag till exempel
Varför har jag gjort bort mig? Ser ingen anledning till att säga vad jag gör. Och jag har verkligen ingen "dold agenda", jag har gjort mer än klart och tydligt att jag är väldigt pro-BD. Kolla min sig t.ex. Företaget har precis lika mycket stake i BD som HD-DVD, bara jag som har stark preferens mot BD. Om du verkligen skulle vara en insider så bör du ju i så fall avslöja i vilken kapacitet. Dessutom borde du ha gjort det innan du gav dig in i diskussioner här.
Varför skulle jag säga det? Har ingen skyldighet att göra det. Dessutom jobbar jag inte för nåt av BDA företagen, så jag är inte "insider" på det sättet. Däremot får jag reda på alla nyheter direkt och vissa saker i förhand (inga "earth shocking" saker, men vissa saker). Jag jobbar med detta dagligen, har varit med och följt utvecklingen noga sen 2002. För 2-3(?) månader sen förutspådde jag hur hd movie sales skulle se ut i slutet av året (trots vilda protester), trots att HD-DVD gått mycket bättre innan. Kolla mina och badboy_12345's inlägg, finns i tråden. Du har sett alla dessa spelare, är en "insider". Borde du då inte någonstans fått ett kompispris så du kunnat köpa dig en Blu-ray ännu?
Bättre upp, gratis spelare (dock långt ifrån alla). Har däremot sett filmerna på samtliga players och recorders jag nämnde. Allvarligt talat. En "insider" som så ensidigt tar till sig argument men inte lyssnar på andra sidan är ju uppenbart avlönad av den sidan. Tror inte du är det förrän du bevisar det.
Vi sysslar med HD generellt, HD-DVD och BD spelar ingen roll, bara jag som tycker BD är mycket bättre för framtiden (min personliga åsikt). Vore det inte skönt att ha ett gemensamt format för spel, PC och filmer? Om HD-DVD vinner i USA och Europa, kommer vi ha filmer i HD-DVD och PC storage och spel i BD, samt filmer på BD i Japan och Asien, vilket jag tycker är helt galet. Dessutom att BD kan rymma 200GB är en skön fördel, samt att filmer som Sagan om ringen inte kommer rymmas på en HD-DVD skiva med bra video kvalitet och lossless audio är inte så kul. Tycker det är extremt oprofessionellt att byta skiva mitt i en film, då känns hela formatet som ett "snabbhack" vilket är precis vad det är. Tycker det är mest intressant att du inte postat ett enda inlägg i något annat forum än DVD-spelare. Är det något annat än i denna tråd? Vilka andra namn använder du?
Är bara intresserad av den här tråden. Kom med något bevis. En enda teknisk eller marknadsföringsnyhet som inte är allmänt känd ännu. Behöver inte vara något stort som avslöjar dig men något litet som visar att du vet NÅGOT. För det har du döljt bra hittills.
Jag kan säga en sak. HD-DVD är utdöende i Japan och det kommer bara pressas BD skivor där snart. Japan har en befolkning av ca 130M som är mycket teknik-, spel- och filmintresserade. Räkna också in skivorna för PS3 i världen och skivor för PC bränning, så kommer det pressas mycket fler BD skivor än HD-DVD skivor totalt sett i världen. Det tillsammans med att yield rates gått upp en massa kommer pressa ner priset på BD skivor ordentligt. Ta det som du vill. Bara för att inte dina lögner först i detta citat ska förstå oemotsagda så skulle jag vilja veta exakt var jag skall kolla "återlämningsfrekvensen". Jag har en HD-A1. Varför i himmelens namn skulle jag "behöva" byta till en HD-A2?
Lögner?  Har inte ljugit om nånting, kan varit nåt litet fel nånstans i alla mina inlägg, men har verkligen inte avsiktligt ljugit. Jag har sett att return rates för HD-A1 har varit höga jämfört mot många vanliga DVD spelare och andra tekniska prylar. Har ingen online källa. Däremot håller jag med om att BDA inte har skött sin start vidare bra, medan Toshiba har skött sin nästan perfekt. Men BDA är som ett stort tåg, tar en stund innan det får upp farten, sen tuffar det bara på.
Postad 06 januari 2007 - 02:05
HDGuru
-
HDGuru
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
HD guru har du nån inside information om Pioneer BD spelaren?
Rätt försenad.
Vet ej tyvärr, vet bara att dom sköt upp den för att folk klagade på video kvaliteten. Pioneer är extremt försiktiga eftersom "Elite" är deras premium brand, så den måste verkligen vara en kvalitets produkt för att försvara priset. Dom kommer antagligen säga release datum nu på CES.
Postad 06 januari 2007 - 03:58
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3 548 inlägg
Nu har du gjort bort dig. Antingen ljuger du eller så har du varit en "insider" en lång tid i denna diskussion utan att tala om att du kan ha andra agendor än vi andra. Som att hjälpa ditt jobb/företag till exempel Varför har jag gjort bort mig? Ser ingen anledning till att säga vad jag gör. Och jag har verkligen ingen "dold agenda", jag har gjort mer än klart och tydligt att jag är väldigt pro-BD. Kolla min sig t.ex. Företaget har precis lika mycket stake i BD som HD-DVD, bara jag som har stark preferens mot BD.
Om du verkligen skulle vara en insider så bör du ju i så fall avslöja i vilken kapacitet. Dessutom borde du ha gjort det innan du gav dig in i diskussioner här. Varför skulle jag säga det? Har ingen skyldighet att göra det. Dessutom jobbar jag inte för nåt av BDA företagen, så jag är inte "insider" på det sättet. Däremot får jag reda på alla nyheter direkt och vissa saker i förhand (inga "earth shocking" saker, men vissa saker). Jag jobbar med detta dagligen, har varit med och följt utvecklingen noga sen 2002. För 2-3(?) månader sen förutspådde jag hur hd movie sales skulle se ut i slutet av året (trots vilda protester), trots att HD-DVD gått mycket bättre innan. Kolla mina och badboy_12345's inlägg, finns i tråden.
Du har sett alla dessa spelare, är en "insider". Borde du då inte någonstans fått ett kompispris så du kunnat köpa dig en Blu-ray ännu? Bättre upp, gratis spelare (dock långt ifrån alla). Har däremot sett filmerna på samtliga players och recorders jag nämnde.
Allvarligt talat. En "insider" som så ensidigt tar till sig argument men inte lyssnar på andra sidan är ju uppenbart avlönad av den sidan. Tror inte du är det förrän du bevisar det. Vi sysslar med HD generellt, HD-DVD och BD spelar ingen roll, bara jag som tycker BD är mycket bättre för framtiden (min personliga åsikt). Vore det inte skönt att ha ett gemensamt format för spel, PC och filmer? Om HD-DVD vinner i USA och Europa, kommer vi ha filmer i HD-DVD och PC storage och spel i BD, samt filmer på BD i Japan och Asien, vilket jag tycker är helt galet. Dessutom att BD kan rymma 200GB är en skön fördel, samt att filmer som Sagan om ringen inte kommer rymmas på en HD-DVD skiva med bra video kvalitet och lossless audio är inte så kul. Tycker det är extremt oprofessionellt att byta skiva mitt i en film, då känns hela formatet som ett "snabbhack" vilket är precis vad det är.
Tycker det är mest intressant att du inte postat ett enda inlägg i något annat forum än DVD-spelare. Är det något annat än i denna tråd? Vilka andra namn använder du? Är bara intresserad av den här tråden.
Kom med något bevis. En enda teknisk eller marknadsföringsnyhet som inte är allmänt känd ännu. Behöver inte vara något stort som avslöjar dig men något litet som visar att du vet NÅGOT. För det har du döljt bra hittills. Jag kan säga en sak. HD-DVD är utdöende i Japan och det kommer bara pressas BD skivor där snart. Japan har en befolkning av ca 130M som är mycket teknik-, spel- och filmintresserade. Räkna också in skivorna för PS3 i världen och skivor för PC bränning, så kommer det pressas mycket fler BD skivor än HD-DVD skivor totalt sett i världen. Det tillsammans med att yield rates gått upp en massa kommer pressa ner priset på BD skivor ordentligt. Ta det som du vill.
Bara för att inte dina lögner först i detta citat ska förstå oemotsagda så skulle jag vilja veta exakt var jag skall kolla "återlämningsfrekvensen". Jag har en HD-A1. Varför i himmelens namn skulle jag "behöva" byta till en HD-A2? Lögner?  Har inte ljugit om nånting, kan varit nåt litet fel nånstans i alla mina inlägg, men har verkligen inte avsiktligt ljugit. Jag har sett att return rates för HD-A1 har varit höga jämfört mot många vanliga DVD spelare och andra tekniska prylar. Har ingen online källa.
Däremot håller jag med om att BDA inte har skött sin start vidare bra, medan Toshiba har skött sin nästan perfekt. Men BDA är som ett stort tåg, tar en stund innan det får upp farten, sen tuffar det bara på.
<{POST_SNAPBACK}>
I have news for u Guru, det finns inga framtidssäkra format...redan nu finns holographic media med en kapacitet på 300Gb och inom 2-3år kommer att tillverkass holographiska skivor på en 1.6 TeraBytes... MaxellInPhase Technologies"Q: When do you expect to release rewritable holographic media, and do you expect it will replace Blu-ray and HD-DVD any time soon? A: We expect to bring rewritable holographic products to the market in 2008. Replacement of Blu-ray or HD-DVD, although not a specific target for us, could eventually occur depending on pricing of our technology."
Postad 06 januari 2007 - 09:25
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1 638 inlägg
oh herre gud.................................. . Du får gärna kommentera på vad du tycker är fel. Din sig är t.ex. fel om du gillar HD-DVD, du kan uppgradera din sig till 1080i och VC-1 till alla.
<{POST_SNAPBACK}>
Där ser man IGEN hur lite du Förstår  .
Postad 06 januari 2007 - 09:44
mastersystem
-
mastersystem
-
Rookie
-
4 inlägg
Finns det inte lite allvarligare grejjer att bråka om? HD-DVD och Blueray är säkert båda här för att stanna,-ett tag iaf. LG satsar hursomhelst på BÅDA formaten i en spelare. http://www.e24.se/dy...id_14371574.aspÄr det inte bra så säg!!
Postad 06 januari 2007 - 09:58
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1 113 inlägg
Finns det inte lite allvarligare grejjer att bråka om? HD-DVD och Blueray är säkert båda här för att stanna,-ett tag iaf. LG satsar hursomhelst på BÅDA formaten i en spelare. http://www.e24.se/dy...id_14371574.asp
Är det inte bra så säg!!
<{POST_SNAPBACK}>
Amen....
Postad 06 januari 2007 - 10:20
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Finns det inte lite allvarligare grejjer att bråka om? HD-DVD och Blueray är säkert båda här för att stanna,-ett tag iaf. LG satsar hursomhelst på BÅDA formaten i en spelare. http://www.e24.se/dy...id_14371574.asp
Är det inte bra så säg!!
<{POST_SNAPBACK}> Amen....
<{POST_SNAPBACK}>
Word!
Postad 06 januari 2007 - 12:53
jsl_80
-
jsl_80
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Sony börjar så smått med att använda H.264: We are using AVC for some titles now as mentioned in other posts. "Open Season" will be the first to street from us, more to follow. http://www.avsforum....5&
7 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|