Tele2vision Digital TV Box
2306 svar till detta ämne
Postad 01 September 2011 - 09:31
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Kortet har inget med saken att göra i det här fallet utan är bara till för information om ditt abbonemang och CA modulen för att läsa den informationen och avkoda kanalerna.
Sen så är inte kortet för gammalt heller eftersom mitt är 4-5 år gammalt nu och funkar utmärkt.
Hitta kanalerna ska du alltid göra oavsett men blir självklart svart utan fungerande CA modul/kort.
Vet iaf att äldre modeller av Sony hittade utan problem iaf men kommer inte ihåg om det var med automatisk sökning eller manuell med nätid osv.
Redigerat av Leatherface, 01 September 2011 - 09:36.
Postad 09 September 2011 - 06:53
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Fått en ny modul från Dustin så det fungerar nu.
Men det känns mer och mer som att Tele2 inte vill ha några kunder kvar i deras TV-tjänst.
Får se om jag satsar på IPTV istället eller parabol.
Bästa vore ju om vår hyresvärd, Kopparstaden, valde en annan leverantör, typ Comhem eller så.
Postad 20 September 2011 - 18:39
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Ska det bara vara 576i i sändningen?
Har för mig att det var mer med min box.
Nu kör jag Conax-modul direkt i TVn och där är det 576i på de flesta kanalerna på min Sony 46EX503.
Det som är bra med modulen annars är att jag kan se SVD HD nu, vilket inte gick tidigare.
I övrigt så kommer vi slippa Tele2 som kabelleverantör snart. Kopparstaden har bytt till iTux, både gällande bredband och kabel-tv.
iTux har idag i andra städer både CanalDigital och Comhem.
Postad 20 September 2011 - 19:09
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Du behöver ingen CA modul för SVT HD utan den sänds fritt precis som SVT's övriga kanaler.
Om du inte kunnat se den tidigare så beror det isf på nåt annat.
Redigerat av Leatherface, 20 September 2011 - 19:09.
Postad 20 September 2011 - 19:19
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Fortfarande inte ett ljud från Tele2 om den nya HD-boxen och på hemsidan framhärdar de med att den gamla är "Slut i lager".
Jag sätter nu mitt hopp till att Comhem snart börjar sända i mitt hus då de ju köpt upp CanalDigital som funnits här sen tidigare.
Jag kommer säga upp alla mina abonnemang hos Tele2 och välja någon mindre aktör som finns i Stadsnätet..."Universal Telecom" känns som en liten och bra operatör som antagligen är måna om sina kunder!
Postad 20 September 2011 - 19:22
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Du behöver ingen CA modul för SVT HD utan den sänds fritt precis som SVT's övriga kanaler. Om du inte kunnat se den tidigare så beror det isf på nåt annat.
Ja en HD-box, vilket jag inte hade sedan tidigare. Har en Humax CX-Fox II box sedan tidigare, SD-box.
Postad 20 September 2011 - 20:55
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Självklart behövs HD box eller en TV apparat med DVB-C tuner och MPEG4.
Comhem är inte ett dugg bättre och man måste ha Small abbonemang för att ens kunna se på SVT1 HD.
Sen så är man låst till deras boxar med pga pairing.
Iofs finns det nu en CA modul fär HD kanaler för Comhem men den kräver en ny TV eller box med stöd för CI+.
Då är parabol och Canal Digital ett bättre alternativ istället om du har utsikt åt söder.
Redigerat av Leatherface, 20 September 2011 - 20:58.
Postad 21 September 2011 - 08:52
Skibumsen
-
Skibumsen
-
Rookie
-
1 inlägg
Har ett problem med CA modul och Tele2 digital tv
Har en box som fungerar som den ska med program kortet.
Med en CA modul (comhem conax 5.0) har jag ingen åtkomst til kodade kanaler. Hittar alla digitale kanaler, men får bara "ingen åtkomst, felkod 1" när jag ser på til exempel eurosport eller tv3. När jag tittar på CI-information ser jag abonnemang information från Tele2 så det verker som om program kortet har hittats.
Några som har ett tip till detta.
Postad 22 September 2011 - 15:42
fäta mätz
-
fäta mätz
-
Rookie
-
7 inlägg
Fortfarande inte ett ljud från Tele2 om den nya HD-boxen och på hemsidan framhärdar de med att den gamla är "Slut i lager". Jag sätter nu mitt hopp till att Comhem snart börjar sända i mitt hus då de ju köpt upp CanalDigital som funnits här sen tidigare. Jag kommer säga upp alla mina abonnemang hos Tele2 och välja någon mindre aktör som finns i Stadsnätet..."Universal Telecom" känns som en liten och bra operatör som antagligen är måna om sina kunder!
Sa upp mitt med abonnemang med Tele2 idag, de berättade att de skickar ut de nya inspelningsbara boxarna med hårddisk på 500GB. Dock är de inte upplagda på hemsidan än. På frågan om de kommer att erbjuda flera HD-kanaler så fick jag samma svar som för 2-3 år sen, "vi har förhoppningar att satsa mycket på det nästa år, dock kan jag inte lova att det till 100%"..
Redigerat av fäta mätz, 22 September 2011 - 15:43.
Postad 22 September 2011 - 15:55
groggvirke
-
groggvirke
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon annan som sitter med Canal+ Max paketet hos Tele2 och har haft svart bild på Canal+ Extra 4 i över en vecka nu, trots att det gått matcher på kanalen? Försökt få svar från tele2 men bara bemötts av att det ska vara klart imorgon, utan resultat.
Postad 22 September 2011 - 17:01
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Sa upp mitt med abonnemang med Tele2 idag, de berättade att de skickar ut de nya inspelningsbara boxarna med hårddisk på 500GB. Dock är de inte upplagda på hemsidan än. På frågan om de kommer att erbjuda flera HD-kanaler så fick jag samma svar som för 2-3 år sen, "vi har förhoppningar att satsa mycket på det nästa år, dock kan jag inte lova att det till 100%"..
Menar du att de sa att de håller på att skickar ut boxarna till kunder just nu?! I så fall kan man ju undra varför de inte hört av sig till mig!!  Dags för ett nytt mail till deras kundtjänst!!
Postad 22 September 2011 - 17:16
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
På frågan om de kommer att erbjuda flera HD-kanaler så fick jag samma svar som för 2-3 år sen, "vi har förhoppningar att satsa mycket på det nästa år, dock kan jag inte lova att det till 100%"..
Helt sanslöst! Att dom bara orkar..
Postad 22 September 2011 - 17:36
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
jag har bara haft dom sen i Februari och börjar redan tröttna...hade otroligt mycket problem och krångel med dom i början och va utan kanaler i ungefär två månader ... dom bara lovar och lovar en massa men INGENTING händer ...
frågade också om HD kanaler osv , och dom sa att det va på G och förhoppningarna är att dom ska släppas inom en "snar framtid" , hon trodde om kanske 1 månad eller så (vilket iofs inte jag tror men).
hon sa att dom håller på plockar fram en box som ska fungera till 110% från början utan något krångel osv därför tog det lite tid...
fan att man inte kan ha någonting annat i denna lägenheten  så värdelöst .... kan inte köra med parabol heller för min byggnad ligger lite fel för söderläge *pust*
Postad 22 September 2011 - 17:57
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Då är vi i samma sits Tigerofsweden...vi sitter i en rävsax. Vill vi se vissa kanaler så är det bara att böja våra nackar och be Tele2 om barmhärtighet.
KabelTV-branschen är den enda bransch där monopol är tillåtet!
Postad 22 September 2011 - 19:02
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Menar du att de sa att de håller på att skickar ut boxarna till kunder just nu?! I så fall kan man ju undra varför de inte hört av sig till mig!! Dags för ett nytt mail till deras kundtjänst!!
Jag ringde och beställde den nya inspelningsbara HD-boxen, vad jag förstår så har den en 500GB hårddisk. Får ge 490 kr för den, binder mitt Viasat golf abb. i 24 månader framåt. Glömde fråga vilken tillverkare det är av boxen, så vet något det så skriv gärna i tråden. Det visar sig dock när jag får boxen i början på nästa vecka. Har nu en Humax CX-HD5000C HD-box till salu. Antar att det går att sälja den till en som har ett tele2 abb. Ifall någon är intresserad av att köpa en 2 år gammal box med i princip oanvänd fjärr i bra skick för billig penning så skicka pm.
Postad 23 September 2011 - 16:05
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
d va som fan ... varför har dom inte sagt någonting till mig om detta heller ... vilka jävlar asså ...
dom sa ingenting om fler HD kanaler osv, nae ?
@Flintstone
jag tror tyvärr inte det hjälper om vi ber dom om det heller .... känns som att man står och stampar nu när andra säger att Tele2 sagt i 1-2 år att dom jobbar på att få fram fler HD kanaler .... jag som kollar på OTROLIGT mycket fotboll vill ha Viasat Fotboll HD och Viasat Premier League HD tex ....
Postad 23 September 2011 - 16:19
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Nej, det hjälper inte ett skit att be om det. Dom bryr sig helt enkelt inte, hade dom verkligen velat skaffa ett HD utbud som är värt namnet så hade vi haft det för länge sen. Liksom, vad ska dom med HD boxar till när dom inte ens har en handfull kanaler att välja emellan? Det är rent ut sagt skrattretande!
Postad 23 September 2011 - 16:22
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Risken är att du har otroligt rätt där faktiskt.
Dom har Eurosport HD , Silver HD och SVT 1 HD ... måste man ju säga är RIKTIGT kasst.
en liten fråga....hur tror ni man får bäst bildkvalitet...
antenn direkt in i digitalbox som är kopplad vid hdmi till min receiver
eller antenn direkt in i receivern ?
@fäta mätz
sa dom att dom har förhoppningar att satsa på det NÄSTA ÅR ?
vafaaaaaan , hon sa ju att förhoppningsvis inom 1 max 2 månader ska dom ha lite mer att välja på ... PUST
Redigerat av Tigerofsweden, 23 September 2011 - 16:24.
Postad 23 September 2011 - 16:30
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Problemet för mig är inte bristen på HD-kanaler. Visst hade det varit trevligt med lite bättre bild men jag är inte så sugen på att betala mer än vad jag redan gör till Tele2. Det jag KRÄVER att ha är en digitalbox som fungerar!! Detta har jag blivit lovad av Tele2 i över 1 1/2 år och de säger bara att den kommer snart. Nu hör jag att de börjat leverera den nya boxen, som jag blivit lovad att få så fort den blir tillgänglig, och jag har inte hört ett ljud från dem! Riktigt usel kundservice!!
Postad 23 September 2011 - 16:31
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Discovery HD har dom väl med. Men är riktigt uselt ändå. Har Canal Digital via parabol men Tele 2 i huset så man hoppas ju på typ Viasat Fotboll HD eller PL HD eller något liknande.
Men har nästan slutat att hoppas.
/Fredrik
Postad 23 September 2011 - 16:32
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
vilken har du nu da ? vad är det som inte fungerar ?
min har sedan mjukvaruppdateringen som tog 1000000 år att göra , fungerat felfritt iaf ... har CDHD-5000 boxen
verkar som att man kan sluta hoppas på dom två fotbollskanalerna tror jag , annars hade dom nog redan haft dom som någon nämnde ...
Redigerat av Tigerofsweden, 23 September 2011 - 16:33.
Postad 23 September 2011 - 16:42
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
en liten fråga....hur tror ni man får bäst bildkvalitet... antenn direkt in i digitalbox som är kopplad vid hdmi till min receiver eller antenn direkt in i receivern ?
Jag kör själv med antenn in i digitalboxen som är kopplad med HDMI till receiver, blir riktigt bra bildkvalite.
Postad 23 September 2011 - 17:03
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
vilken har du nu da ? vad är det som inte fungerar ? Den enda inspelningsbara box som Tele2 saluför med sina abonnemang: Humax CX PVR-9200C. (Som förövrigt fortfarande är kvar på hemsidan med texten "För närvarande slut i lager" vilket det har stått i över ett år nu). Felet är att boxen hänger sig för jämnan och enda sättet att få igång den är att bryta strömmen och låta den starta om.
Redigerat av Flintstone, 23 September 2011 - 17:04.
Postad 23 September 2011 - 17:53
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
nu blir jag snart vansinnig, sitter med tele2 i luren här och de säger åt mig att TROTS att jag står med på listan över folk som de ska meddela så tar de "betalande kunder" först !!! Gissa om jag tänker anmäla dem till konsumentverket, har stått ut i snart tre år med deras j-vla skitbox från humax som låser sig, inte startar inspelningar osv. ´dessutom kostade boxen 2000 när jag köpte den av tele2 så jag anser nog att jag är en "betalande kund" !!! men nu blir det canal digital med parabol. tele2 kan ta sitt tv-abbonemang o stoppa upp där solen inte lyser. Nu har jag pratat färdigt med dom och gissa vad`? helt plötsligt så har TRE års felanmälningar till dem bara gått upp i rök ??? jobbar joe labero hos dem eller vad är det frågan om ? enligt den minst sagt inkompetenta idiot som jag precis pratat med så har jag aldrig felanmält den...konstigt med tanke på att jag har både mailkonversation och inspelningar via telefon med dem...
Redigerat av Unregistered32152, 23 September 2011 - 18:00.
Postad 23 September 2011 - 18:00
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
nu blir jag snart vansinnig, sitter med tele2 i luren här och de säger åt mig att TROTS att jag står med på listan över folk som de ska meddela så tar de "betalande kunder" först !!!  Gissa om jag tänker anmäla dem till konsumentverket, har stått ut i snart tre år med deras j-vla skitbox från humax som låser sig, inte startar inspelningar osv. ´dessutom kostade boxen 2000 när jag köpte den av tele2 så jag anser nog att jag är en "betalande kund" !!! men nu blir det canal digital med parabol. tele2 kan ta sitt tv-abbonemang o stoppa upp där solen inte lyser. 
Ursäkta mig men vad är problemet? Det är väl bara att beställa en box! Eller har de nya boxarna redan tagit slut?
Postad 23 September 2011 - 18:05
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
nu blir jag snart vansinnig, sitter med tele2 i luren här och de säger åt mig att TROTS att jag står med på listan över folk som de ska meddela så tar de "betalande kunder" först !!! Vilket j-vla sätt!!! Skulle inte du vara betalande kund om du har ett abonnemang?! I så fall är du nog först i Sverige med att få kabelTV gratis av Tele2!! Får jag ge dig ett tips? Ring till huvudkontorets växel och be att få tala med reklamationsservice. Jag kom efter mycket om och men fram till dem (via ett inkassobolag) i ett annat ärende och kvinnan jag pratade med där löste ärendet på en gång! Hon sa att man i ärenden som inte löses av kundtjänsten direkt skulle kontakta reklamationsservice (via växeln, inte via kundtjänst). Jag tror att den vanliga kundtjänsten befolkas av rena miffon som sitter och hittar på lite som de själva vill. Jag fick ett snabbt svar på mitt mail angående boxen att de fått in den den här veckan och att den skulle skickas till mig omgående. 2-3 arbetsdagars leveranstid. Vi får väl se ifall den dyker upp nästa vecka. P.s Jag tror att jag har en stor rödflagga i Tele2s system med texten "Bråka inte med den här kunden, han ger sig inte!"
Postad 23 September 2011 - 18:20
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
hähähä. då är vi nog två som är rödflaggade  jag ger mig aldrig. tack för tipset, nu har väl de hunnit stänga men jag ska ta och försöka få tag på dem.
Postad 23 September 2011 - 18:36
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Ursäkta mig men vad är problemet? Det är väl bara att beställa en box! Eller har de nya boxarna redan tagit slut?
problemet är som sagt var att vi som redan har en box skulle få en ny utskickad på direkten eftersom det varit så mycket fel på den gamla. och ja, jag försökte få dem att skicka en ny box...men nähä...se det gick inte...om jag inte betalade för den, vilket jag vägrar göra eftersom jag och många andra har blivit lovade en ny så fort den kom ut. (ber om ursäkt ifall jag låter sur...bara det att jag är vansinnigt förbannad på tele2 just nu...)
Redigerat av Unregistered32152, 23 September 2011 - 18:38.
Postad 23 September 2011 - 18:41
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
...dem att skicka en ny box...men nähä...se det gick inte...om jag inte betalade för den, vilket jag vägrar göra eftersom jag och många andra har blivit lovade en ny så fort den kom ut.
Som sagt, de på kundtjänst hittar bara på efter eget huvud! De försöker låta kunniga och insatta men snart lyser det igenom att de inte har en susning om någonting, och allra minst hur de ska hantera missnöjda kunder. esarparn, ring växeln på direkt måndag så kommer du säkerligen få prata med någon som verkligen vet något!
Postad 23 September 2011 - 18:45
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
problemet är som sagt var att vi som redan har en box skulle få en ny utskickad på direkten eftersom det varit så mycket fel på den gamla. och ja, jag försökte få dem att skicka en ny box...men nähä...se det gick inte...om jag inte betalade för den, vilket jag vägrar göra eftersom jag och många andra har blivit lovade en ny så fort den kom ut. (ber om ursäkt ifall jag låter sur...bara det att jag är vansinnigt förbannad på tele2 just nu...)
Ok, då förstår jag verkligen att du är förbannad. Vilket idiotiskt beteende av Tele2! Hoppas det löser sig...
Postad 23 September 2011 - 20:22
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
jävla skit företag
när du ändå ringer dom kan du fråga hur det går med HD kanalerna ...
så jävla trött på sånna inkompetenta tomtar som sitter på dessa kundtjänster och inte har det minsta koll på någonting utan sitter med något formulär framför sig med frågor dom ska ställa , och procedurer dom ska gå igenom vid eventuella problem ... usch o fy
man borde samla ihop en lista och skicka in , protest ... verkligen visa att många är missnöjda så det händer någonting och sen bojkotta dom.
Redigerat av Tigerofsweden, 23 September 2011 - 20:23.
Postad 24 September 2011 - 12:33
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Någon annan som sitter med Canal+ Max paketet hos Tele2 och har haft svart bild på Canal+ Extra 4 i över en vecka nu, trots att det gått matcher på kanalen? Försökt få svar från tele2 men bara bemötts av att det ska vara klart imorgon, utan resultat.
Canal+ Extra 4 sänder inte samtidigt som Canal+ Sport Extra då dom delar samma plats.
Redigerat av Leatherface, 24 September 2011 - 12:34.
Postad 24 September 2011 - 19:46
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Är det folk som sitter med Humax 9200 boxen idag som har blivit lovade den nya boxen utan kostnad? Jag hänger inte riktigt med här. Det låter lite för bra för att vara sant....
Om det bara rör sig om 499:- + bindning av något slag så är det ändå intressant...
Postad 24 September 2011 - 20:22
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Ja, länge har det låtit för bra för att vara sant eftersom ingen ännu sett den nya boxen.
När den dock kommer, och levereras gratis till oss som fick skräpboxen 9200, så är det inte mer än rätt. Det handlar om ett enkelt reklamationsärende, vi köpte en defekt vara av Tele2 som de inte kunnat ersätta med något likvärdigt. Inget konstigt med det! Att vi fått vänta i mer än ett år är det som är skandalen i ärendet.
Postad 25 September 2011 - 15:57
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Ja, länge har det låtit för bra för att vara sant eftersom ingen ännu sett den nya boxen. När den dock kommer, och levereras gratis till oss som fick skräpboxen 9200, så är det inte mer än rätt. Det handlar om ett enkelt reklamationsärende, vi köpte en defekt vara av Tele2 som de inte kunnat ersätta med något likvärdigt. Inget konstigt med det! Att vi fått vänta i mer än ett år är det som är skandalen i ärendet.
Men måste man inte göra något speciellt för att få boxen? Jag sitter ju med en 9200 idag (inköpt när den va ny för säkert 5 år sedan) som hänger sig i tid och otid. KOmmer jag helt enkelt att bara få en box hemskickad? eller måste man ringa arga samtal? Eller skulle man ha ringt arga samtal för länge sedan?
Redigerat av e3henri, 25 September 2011 - 16:50.
Postad 25 September 2011 - 17:18
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
alla ni borde ringa o klaga till huvudkontoret så att dom förhoppningsvis för en gångsskull fattar att det kanske är dags att göra någonting ... menar det är ändå ett par st som klagar här inne inkl mig själv.
bättre vi ringer och klagar hos dom så det händer någonting ...
Postad 25 September 2011 - 20:11
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Men måste man inte göra något speciellt för att få boxen? Jag sitter ju med en 9200 idag (inköpt när den va ny för säkert 5 år sedan) som hänger sig i tid och otid. KOmmer jag helt enkelt att bara få en box hemskickad? eller måste man ringa arga samtal? Eller skulle man ha ringt arga samtal för länge sedan?
Ja, ett par arga samtal hade nog inte skadat  samt sisådär en femtielva besök av tekniker... när jag för ungefär 100-e gången i ordningen fick höra "kundtjänsts" automatsvar som jag misstänker (tror, anar, vet...välj själva  ) att de flesta fått höra som ringt till dem om att felet antagligen inte låg i boxen utan i min antennkabel så blev jag lite hrrmm...smått irriterad och talade om för killen i kundtjänst att jag har provat tre olika antennkablar... då kröp det fram för första gången, men inte sista...att de har problem med mjukvaran i boxen. Det var också då jag fick höra talas om den nya och att han skulle sätta upp mig på en lista för att få den utbytt direkt när den kom ut. hmm...undrar om h.c andersen eller bröderna grimm är spökskrivare åt dem ??? detta med tanke på att fantomen är chef och joe labero jobbar med att trolla bort felanmälningar...
Postad 25 September 2011 - 20:36
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Menar du att du har haft en felaktig produkt i fem år utan att höra av dig till den som du köpt den av?! Självklart kommer inte Tele2 skicka hem en ny box till en kund som inte hört av sig...varför skulle de göra det? Vi pratar ju inte direkt om en bilmodell som visat sig ha fel på bromsarna eller något annat livsviktigt. Du kan ju alltid testa att ringa kundtjänst och se ifall de kan skicka ut en ny box, men jag tror nog att det blir svårt att få den gratis eftersom du inte reklamerat den inom de gränser som Konsumentköplagen stipulerar.
Postad 25 September 2011 - 21:40
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
ett par arga inlägg på fairshopping brukar få fart på tele2 också...har själv lagt in ett där nu gällande boxen.
Postad 26 September 2011 - 13:07
Unregistered328b9a4d
-
Unregistered328b9a4d
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har själv väntat på den dagen då Tele2 släpper sin nya inspelningsbara HD-box. och har nu pratat med kundtjänsten på Tele2. Märket på Boxen är: "Sweden Telecom STC-ZI3219c". Försöker hitta info om denna på google men lyckas inte.. :S Det är inte 500GB HDD på den utan 250GB. Ska kunna spela in 2 kanaler samtidigt som man tittar på den 3:e, binder man sig i 24mån på ett abb, på minst 99:-/mån så får man köpa den för 490:- +frakt på 99:-. Skulle vara kul att få veta lite mer info om boxen då den inte finns på sweden telecoms hemsida eller på tele2s. Vet inte ens vilken färg den är. :S Jobbar själv på IT supporten på Tele2 Så kan vara därför jag fick lite mer info än dom som ringt in innan har fått. Men så är läget iaf. Blir till att beställa den typ nu för mig, men har inte bestämt mig vilka kanaler än eftersom de jag har nu "nöje och Barn" ingår i hyran. Avsaknande av HD kanaler förblir. Dom hade inge svar om när dom är på väg. Men handlar lite om rättigheter av att få sända dom. Men dom förhandlar iaf om dom och har gjort det i över 1 års tid nu. :S
Postad 26 September 2011 - 15:21
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
vilka värdelösa förhandlare , vill man vara med i striden om kunde måste det ju vara en smart ide att ha lite HD utbud kanske. Kalla Anka -företag, pust.
blir att avsluta detta och försöka fixa någonting annat på något vänster.
Postad 26 September 2011 - 18:26
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Nope det gick inte att ringa och bara få en ny box hur som helst. Jag har bara ringt och klagat rent allmänt utan ett antal registrerade ärenden. Ganska väntat....
Jag fick samma uppgift angående priser och att det är en STC-box, dock 500GB.
Eftersom jag inte vet vad det är för box och STC egentligen är ett IP-boxföretag samt de dåliga erfarenheterna från förra boxen så hostar jag inte upp 2490:- hur som helst.
Det blir till att vänta och se hur boxen tas emot och fortsätta fundera på Boxer som faktiskt har ett HD_utbud istället....
Känns skumt att det inte går att googla på den och att min Harmony skulle klara den nya boxen är knappast troligt
Postad 26 September 2011 - 18:32
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Sweden Telecom? Hittar ingenting alls om digitalboxar på deras sida. Nu börjar man ju undra lite vad det här är för deal...med tanke på hur lång tid det tagit att få fram dessa boxar så tycker jag att det känns som att det är ett rent beställningsjobb. Vad har i så fall Sweden Telecom för erfarenhet att bygga digitalboxar? Jag vill inte måla fan på väggen men jag tycker nog att det osar lite om detta...
250 G är ju inte så väldigt mycket...borde varit 500, men det är i alla fall bättre än den befintliga på 150 G!
Edit:
Så nu har vi två uppgifter angående storleken. Gissar att man får vänta och se hur stor disken är när boxen kommer.
Redigerat av Flintstone, 26 September 2011 - 18:41.
Postad 26 September 2011 - 19:13
Unregistered32152
-
Unregistered32152
-
Amatör
-
-
94 inlägg
märkligt det här... Sweden Telecom tillverkar set-topboxar, men för iptv ? hur har de tänkt till detta nu då ? ska de gå över helt till iptv eller ? länk till dem http://www.swedentel.../set-top-boxes/ (skulle jag behandla våra kunder likadant som tele2 gör så skulle jag få sparken fortare än kvickt... jobbar som it/helpdesktekniker, så därför blir man minst sagt mörkrädd när man pratar med tele2:s "kunniga personal"...)
Redigerat av Unregistered32152, 26 September 2011 - 19:16.
Postad 26 September 2011 - 19:23
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
jag har en liten fråga ... är det möjligt att både ha tele2 OCH boxer på samma gång om man bor i lägenhet ?
Postad 26 September 2011 - 19:29
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
märkligt det här... Sweden Telecom tillverkar set-topboxar, men för iptv ? hur har de tänkt till detta nu då ? ska de gå över helt till iptv eller ? länk till dem http://www.swedentel.../set-top-boxes/ (skulle jag behandla våra kunder likadant som tele2 gör så skulle jag få sparken fortare än kvickt... jobbar som it/helpdesktekniker, så därför blir man minst sagt mörkrädd när man pratar med tele2:s "kunniga personal"...)
Tele2 har redan en IP-box från Sweden Telecom som heter IP3020. Med tanke att den här ska heta STC-ZI3219c så är det nog en annan teknik
Postad 26 September 2011 - 20:10
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
jag har en liten fråga ... är det möjligt att både ha tele2 OCH boxer på samma gång om man bor i lägenhet ?
Ja bara sätta upp en inomhusantenn och skaffa en box för Boxer så funkar det utmärkt.
Postad 26 September 2011 - 20:50
Tigerofsweden
-
Tigerofsweden
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
frågan är hur bra signal jag kommer få på HD kanalerna med en inomhusantenn ... min gård är formad som
I_I <--- den bor jag i ... är det inte smartare och kanske sätta den utomhus, tänkte på att byggnaden till vänster om min kanske täcker lite mottagning ?
Postad 26 September 2011 - 21:04
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Fick min box i dag tillverkare verkar vara ett kinesiskt företag nämnligen Yuxing, namet stod på undersidan av boxen där även Sweden Telecom art.nr STC-213219C också stod. Färgen är svart med en liten silverlist nedtill på fronten. Den är en kombinerad IPTV och digtalbox.
Den har dessa uttag på baksidan:
Antenn in och ut
2 st scartuttag in och ut
vänster/höger analogt rca ljud
optisk ut ljud
Hdmi
Lan
USB som inte används förnärvarade enligt instruktionsboken
Strömbrytare för att slå på/stänga av boxen.
På vänstra sidan så sitter facket för prog.kortet och även en USB uttag som inte används förnärvarade.
Vet inte vilken storlek på hårddisken det är. Har inte hittat någon info i menyerna. Dock står det i instruktionsboken att det ingår en 500GB hårddisk och beroende på kvalitén så får man plats med 100 till 250 timmar film. Boxen stödjer upp till 720p/1080i men inte 1080p.
Byggkvalitén verkar vara kass, det står i instruktionsboken att lysdioden fram ska lysa grönt när boxen är på men den lyser inte alls och den silverfärgade listen som sitter nedtill på fronten sitter lite lös.
Sedan när jag skulle trycka in programkortet så åkte det in snett och jag fick nästan inte ut det, även ett plastram vid kortplatsen var ej monterad ordentligt den släppte från boxen när jag tryckte in programkortet. Boxen verkar allmänt rapplig och inger inget gediget intryck.
Tycker den är värd ca en tusing vid köp inte mer, skulle absolut bli besviken om jag gav 2500 kr för den.
Dock så fungerar den ok så här långt, tycker att den har bra menyer och är hyfsad snabb. Den är också tyst för den har ingen fläkt som låter.
Dock så har den inga avancerade menyer om man skulle vilja ha det. Man har inte så många inställningsmöjligheter.
Det är väldigt enkelt att spela in på den interna hårddisken, man kan också pausa i direktsänding och sedan fortsätta där man var.
Går också att börja titta på inspelat program innan det är färdiginspelat och man kan även snabbspola under uppspelning, t.ex. i reklampauserna.
Misstänker att detta är standard på alla boxar med hårddisk.
Är själv inte så kräsen på bild när det gäller tv, så någon annan får uttala sig om bildkvalitén, själv så har jag svårt att se någon skillnad på denna box och min förra Humax 5000C.
Ni får en bild på boxen.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 26 September 2011 - 21:15.
Postad 26 September 2011 - 21:43
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Fan, vad trist att det verkar vara ett hafsverk!
Har du hittat om det finns möjlighet att sortera bland inspelade program? Det har jag saknat i Humax-boxen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|