* Officiell tråd - Nokia N95 *
2779 svar till detta ämne
Postad 18 augusti 2007 - 06:40
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
För dom som inte har varit på nokias nya community MOSH prova det, det finns en massa spel och prog osv.
http://mosh.nokia.com/
<{POST_SNAPBACK}>
Jo men man måste ju ansöka om att bli medlem där?
Postad 18 augusti 2007 - 07:37
cartmanume
-
cartmanume
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
För dom som inte har varit på nokias nya community MOSH prova det, det finns en massa spel och prog osv.
http://mosh.nokia.com/
<{POST_SNAPBACK}>
Jo men man måste ju ansöka om att bli medlem där?
<{POST_SNAPBACK}>
Testa ALLACCESS som password.
Postad 18 augusti 2007 - 09:09
salo
-
salo
-
Rookie
-
3 inlägg
Det finns en funktion som jag hade på min sonyericsson k800i som jag inte hittar eller kanske inte finns på N95. Flight mode var en mycket bra funktion på min k800i. Vet någon om nokia har denna funktionen eller tänker fixa den? Funktionen stänger av all sändning så man kan avända telefonen på ett flyg!
Postad 18 augusti 2007 - 09:46
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Det finns en funktion som jag hade på min sonyericsson k800i som jag inte hittar eller kanske inte finns på N95. Flight mode var en mycket bra funktion på min k800i. Vet någon om nokia har denna funktionen eller tänker fixa den? Funktionen stänger av all sändning så man kan avända telefonen på ett flyg!
<{POST_SNAPBACK}>
Offline heter det på s60 språk. Tryck på power och välj offline profilen.
Postad 18 augusti 2007 - 15:31
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Har olyckligen fått en repa på skärmen och vet faktiskt inte hur det kom till.
Min undran är, går sånt på garantin eller vad är det som gäller om jag vill få skärmen fixad?
N95 har jag köpt utan abbonemang.
Nån som känner till Nokias garanti villkor för mobiler?
Postad 18 augusti 2007 - 16:14
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Av vilken anledning anser du att det skulle vara en garanti? Det är föga troligt att den bara dök upp av sig själv? Repar du en ny bil så får du garanterat inte en ny lack på garanti. Det är bara till att bita i det sura äpplet och betala själv om repan inte är av den typen så du kan leva med den.
Postad 18 augusti 2007 - 17:14
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Du kan ju pröva display polish, det kan få bort repan. http://www.screengua...products_id=537
Postad 19 augusti 2007 - 12:41
andlin
-
andlin
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Offline, när jag väljer det på min N95 så stänger den ner mottagningen. Borde vara samma sak som Flight mode. Offline hittar du i menyn som kommer när man trycker på av/på knappen på toppen på telefonen.
Postad 19 augusti 2007 - 12:46
andlin
-
andlin
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Någon som har fått igång 3Mobil-Tv med orginal programvaran? Jag får bara ett felmedelande att den inte kan hitta servern.
På Tre kundtjänst kunde de bara tipsa om att lägga in deras programvara, känns sådär då jag inte vet om den är uppdaterad mot Nokias ver 12.
Postad 19 augusti 2007 - 13:20
Freppa_
-
Freppa_
-
Användare
-
-
106 inlägg
Någon som vet om man kan stänga av den där introfilmen efter man matat in pinkoden ?
Postad 19 augusti 2007 - 17:37
Unregisteredd06fd932
-
Unregisteredd06fd932
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Någon som har fått igång 3Mobil-Tv med orginal programvaran? Jag får bara ett felmedelande att den inte kan hitta servern.
På Tre kundtjänst kunde de bara tipsa om att lägga in deras programvara, känns sådär då jag inte vet om den är uppdaterad mot Nokias ver 12.
<{POST_SNAPBACK}>
Hade samma problem men fick ett tipps om att ändra standardkoppl.punkt i Real Player till Tre och efter det funkade de
Postad 19 augusti 2007 - 17:45
Unregisteredd06fd932
-
Unregisteredd06fd932
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Någon som vet om man kan stänga av den där introfilmen efter man matat in pinkoden ?
<{POST_SNAPBACK}>
Gå in i Inställningar Allmänt Anpassa Display Sen kan du ändra till en bild eller text som ska visas när du slått in pinkoden
Postad 19 augusti 2007 - 18:55
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hade samma problem men fick ett tipps om att ändra standardkoppl.punkt i Real Player till Tre och efter det funkade de
<{POST_SNAPBACK}> tack! Funkar finfint!
Redigerat av boltis, 19 augusti 2007 - 18:56.
Postad 19 augusti 2007 - 18:57
XFire
-
XFire
-
Lärjunge
-
-
360 inlägg
Du kan ju pröva display polish, det kan få bort repan. http://www.screengua...products_id=537
<{POST_SNAPBACK}>
Tackar för det, ska testa med det och se om det hjälper.
Postad 19 augusti 2007 - 22:29
AsmirVaxjo
-
AsmirVaxjo
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej
Jag har en fråga och jag hoppas nån kan svara på den och ge mig tips.
Kan jag ha 3Mobil TV i min N95,även om den inte är köps hos TRE?
Behöver jag nån program eller så...
Är det bara och beställa hos de och sen köra.Hur funkar det....
Tack på förhand
Asmir
Postad 20 augusti 2007 - 06:44
boltis
-
boltis
-
Användare
-
-
248 inlägg
Tror tyvärr inte att det går. Men för ett säkert svar prova ring supporten på 0771-735300.
Skulle tro att du måste ha ett abonnemang hos dem för debitering. Det är ju bara gratis de 3 första månaderna. Därefter 69kr/månad.
I övrigt bör det inte vara några begräsningar i själva telefonen för att det inte skall fungera, utan jag tror det är upp till operatören.
Notera att jag inte är hundra i detta fallet men det skadar ju inte att ringa supporten och fråga ivarjefall.
Edit: Tog bort min onödiga qoutning.
Redigerat av boltis, 20 augusti 2007 - 06:46.
Postad 20 augusti 2007 - 15:22
moreten
-
moreten
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Är det ingen här som prövat SlingBox med N95:an och 3?
Skulle vilja kunna få alla kanaler jag har hemma på telefon för att sedan använda mig av video ut porten. Men det vore ju trevligt att veta hur pass bra det fungerar först inan man köper en slingbox.
Postad 20 augusti 2007 - 18:00
Unregisteredd06fd932
-
Unregisteredd06fd932
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej Jag har en fråga och jag hoppas nån kan svara på den och ge mig tips. Kan jag ha 3Mobil TV i min N95,även om den inte är köps hos TRE?
Behöver jag nån program eller så... Är det bara och beställa hos de och sen köra.Hur funkar det....
Tack på förhand
Asmir
<{POST_SNAPBACK}>
Har du Tre abbonenmang så går det annars funkar det inte så vitt jag vet
Postad 20 augusti 2007 - 20:10
antegbg
-
antegbg
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Mjukvaran för 3 lurar ute nu! Sitter just nu & uppdaterar.
Postad 20 augusti 2007 - 20:41
Unregisteredd0c261b6
-
Unregisteredd0c261b6
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Var fick du tag på den?
Mvh Kyling
Postad 20 augusti 2007 - 20:48
AsmirVaxjo
-
AsmirVaxjo
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej Jag har en fråga och jag hoppas nån kan svara på den och ge mig tips. Kan jag ha 3Mobil TV i min N95,även om den inte är köps hos TRE?
Behöver jag nån program eller så... Är det bara och beställa hos de och sen köra.Hur funkar det....
Tack på förhand
Asmir
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ja,det är klart jag har det.Har den här BOBBEN FRIENDS eller vad det heter. Är det bara för mig och beställ det nu eller..?
Postad 20 augusti 2007 - 20:48
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Var fick du tag på den?
Mvh Kyling
<{POST_SNAPBACK}>
Här dyker den upp av sig själv om jag väljer "uppdatera telefonens mjukvara" i Nokia PC Suite. Måste bara få till en backup först...
Postad 20 augusti 2007 - 20:50
Gun-man
-
Gun-man
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
min n95:a är lite konstig ibland när jag försöker låsa upp knapplåset utan att slajda den. när jag trycker på lås upp och sen OK så händer ingenting utan jag får hålla på så ett tag till det antingen plötsligt funkar eller jag ger upp och slajdar den istället.
någon som vet varför den gör såhär?
Postad 20 augusti 2007 - 21:21
Poka64
-
Poka64
-
Användare
-
-
213 inlägg
Härligt, skulle uppdatera telefonen, det enda som har hänt är att jag har försökt och nu har en brickad telefon. Hade fullt batteri när jag började uppdateringen kan jag nämna. Verkar dock som att batterimätaren tog sjutton skutt neråt och dog.
Ska bli trevligt att vara utan telefon i ett par veckor nu då...
Update: verkar som att telefon klarade sig, lät laddaren sitta i
Redigerat av Poka64, 20 augusti 2007 - 21:32.
Postad 20 augusti 2007 - 21:24
Unregisteredd0c261b6
-
Unregisteredd0c261b6
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Angående batteriet, så i den svenska versionen kunde jag inte uppdatera utan det stod bara internt modulfel. Laddade ner den engelska versionen av av uppdateringsprogrammet och där klagade den på att jag inte hade stoppat i laddaren i mobilen vilket jag gjorde och då fortsatte den uppdateringen. Så tänk på att ha laddaren i när ni uppdaterar.
Kyling
Postad 20 augusti 2007 - 21:33
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Är det någon mer än jag och mina kollegor på jobbet som har upplevt att knappsatsen är av lägsta kvalité?
Vi är 7 st som har telefonen och 5 av oss har knappar som slutat fungera. Volymkontrollen på sidan och knappen man trycker för att komma till menyn som är den samma som att man slidear neråt.
Postad 20 augusti 2007 - 21:49
Unregisteredd06fd932
-
Unregisteredd06fd932
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Tack på förhand
Asmir
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ja,det är klart jag har det.Har den här BOBBEN FRIENDS eller vad det heter.
Är det bara för mig och beställ det nu eller..?
<{POST_SNAPBACK}>
Då e de bara att gå in på mobil.tre.se/portal via mobilen så kan du ladda ner det där ifrån och efter att du installerat det kolla då att inställningarna i Real Player för standardkoppl.punkt är Tre och efter det är det bara att starta mobil-tv Lycka Till
Postad 21 augusti 2007 - 07:04
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Uppdateringen till nya mjukvaran gick fint på min 3-lur. Backuppen av det gamla misslyckades jämt på kalender och "modellspecifika inställningar", men jag kan inte se att något saknas. Ett mysterie om något!
Postad 21 augusti 2007 - 07:41
moreten
-
moreten
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Uppdateringen gick fin fint på min N95a också, och vilken skillnad det blev på GPSen!!
Postad 21 augusti 2007 - 07:47
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Uppdateringen gick fin fint på min N95a också, och vilken skillnad det blev på GPSen!!
<{POST_SNAPBACK}>
Har bara testat att slå på den en gång (innan uppdatering) när jag gick hemifrån ner till Älvsnabben (båt rakt över älven här i Göteborg) för att åka till jobbet. Under den promenaden hittade den inga satelliter alls vad det verkade, men jag hade den i offline-läge. Ville inte börja tanka ned kartor. Har beställt ett 4gigs minneskort till den, då kan jag ju lägga över kartor på det iaf. Har du testat GPSen medans du åker t.ex. buss eller bil? En kompis gjorde det (med uppdaterad mjukvara) och sa att den tappade satelliterna hela tiden. edit: wtf, gick ut och testade den nu, och hade den inställd på att aldrig använda någon datatrafik. tog säkert 5 sekunder för den att hitta min position \o/
Redigerat av Unregisteredc6f44378, 21 augusti 2007 - 08:00.
Postad 21 augusti 2007 - 08:23
moreten
-
moreten
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har bara testat att slå på den en gång (innan uppdatering) när jag gick hemifrån ner till Älvsnabben (båt rakt över älven här i Göteborg) för att åka till jobbet. Under den promenaden hittade den inga satelliter alls vad det verkade, men jag hade den i offline-läge. Ville inte börja tanka ned kartor.
Har beställt ett 4gigs minneskort till den, då kan jag ju lägga över kartor på det iaf.
Har du testat GPSen medans du åker t.ex. buss eller bil? En kompis gjorde det (med uppdaterad mjukvara) och sa att den tappade satelliterna hela tiden.
edit: wtf, gick ut och testade den nu, och hade den inställd på att aldrig använda någon datatrafik. tog säkert 5 sekunder för den att hitta min position \o/
<{POST_SNAPBACK}>
Nä jag har inte prövat den när jag åkt bil nu efter uppdateringen, har bara slagit på den och då tog det inte många sekunder innan den hittade min position. Hittade tom min position fast jag var inomhus.
Postad 21 augusti 2007 - 09:14
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Är GPS-täckningen så dålig så man ska bli överaskad om den kan hitta ens position inomhus?
Har själv ingen GPS (snart en P1i) så ajg har inget att jämföra med. Men trodde nog det var lite bättre iaf
Postad 21 augusti 2007 - 09:19
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Är GPS-täckningen så dålig så man ska bli överaskad om den kan hitta ens position inomhus?
Har själv ingen GPS (snart en P1i) så ajg har inget att jämföra med. Men trodde nog det var lite bättre iaf
<{POST_SNAPBACK}>
För mig fungerar N95'ans rätt så fint (och snabbt), men jag har ju bara testat på en plats  På semestern körde vi rätt så mycket bil med GPS, och det fungerade asbra. Detta var dock i USA. Du skriver att du "trodde nog det var lite bättre iaf". Vad är det du syftar på för GPS? Eller vems testning? edit: Ah, du menar inomhus. Problemet är att det nästan behövs fri sikt till satelliterna. Detta är inget GPS-specifikt.
Redigerat av Unregisteredc6f44378, 21 augusti 2007 - 09:20.
Postad 21 augusti 2007 - 09:33
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
För mig fungerar N95'ans rätt så fint (och snabbt), men jag har ju bara testat på en plats  På semestern körde vi rätt så mycket bil med GPS, och det fungerade asbra. Detta var dock i USA.
Du skriver att du "trodde nog det var lite bättre iaf". Vad är det du syftar på för GPS? Eller vems testning?
edit: Ah, du menar inomhus. Problemet är att det nästan behövs fri sikt till satelliterna. Detta är inget GPS-specifikt.
<{POST_SNAPBACK}>
Aha, okey. Trodde just att N95 hade stora problem med lokalsinnet
Postad 21 augusti 2007 - 10:22
cfcjop
-
cfcjop
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Lyckans er. Själv har jag en Telia och jag pratade med Nokia kundtjänst och dom visste ingenting när den nya programvaran skulle komma, suck, suck!
Postad 21 augusti 2007 - 13:04
moreten
-
moreten
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
GPS fungerar oftast inte inomhus. Min Garmin navigator gör det tex inte. Så jag tycker det är riktigt imponerande av N95an att göra det nu efter uppdateringen.
Postad 21 augusti 2007 - 13:08
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Precis stoppat i ett fyragigs minneskort.
Visste inte att de var så sjukt små!
Någon här som testat Navigon på N95? Gillar deras användargränssnitt (det man ser på skärmdumparna på deras sida).
Postad 22 augusti 2007 - 00:30
stefffe
-
stefffe
-
Användare
-
-
163 inlägg
Min gps i n95 funkar inomhus jämt, jag är impad
Postad 22 augusti 2007 - 07:47
Unregistered3ece8f6f
-
Unregistered3ece8f6f
-
Beroende
-
-
1 069 inlägg
Lyckans er. Själv har jag en Telia och jag pratade med Nokia kundtjänst och dom visste ingenting när den nya programvaran skulle komma, suck, suck! Fick samma svar som dig och när jag kontaktade Telia för snart 2 veckor sedan fick jag inget svar alls....... Jag löste det genom att med hjälp av informationen lite längre bak i tråden "låsa upp" min telefon. Det fungerade alldeles utmärkt och allt som allt tog det inte mer än cirka 20 minuter från det att jag började tills det att jag hade en olåst mobil med senaste programvaran. (OBS! Vet inte vad som händer med garantin och det kan ju som bekant gå åt ****, allt är på egen risk!)
Postad 22 augusti 2007 - 08:00
cfcjop
-
cfcjop
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Lyckans er. Själv har jag en Telia och jag pratade med Nokia kundtjänst och dom visste ingenting när den nya programvaran skulle komma, suck, suck!
Fick samma svar som dig och när jag kontaktade Telia för snart 2 veckor sedan fick jag inget svar alls.......
Jag löste det genom att med hjälp av informationen lite längre bak i tråden "låsa upp" min telefon. Det fungerade alldeles utmärkt och allt som allt tog det inte mer än cirka 20 minuter från det att jag började tills det att jag hade en olåst mobil med senaste programvaran.
(OBS! Vet inte vad som händer med garantin och det kan ju som bekant gå åt ****, allt är på egen risk!) 
<{POST_SNAPBACK}>
Har du märkt ngn skillnad efter uppdateringen? Har du ändrat tebax produktkoden?
Postad 22 augusti 2007 - 08:12
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Precis stoppat i ett fyragigs minneskort. Visste inte att de var så sjukt små! 
Någon här som testat Navigon på N95? Gillar deras användargränssnitt (det man ser på skärmdumparna på deras sida).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har testat flera gånger inomhus nu, och den har varje gång hittat satelliter och min position. Tar typ 10sek inomhus. En gång har den tappat satelliterna när jag gick omkring inomhus, hamnade väl för långt från fönster och dylikt eller nått
Postad 22 augusti 2007 - 19:18
Unregistered853d8d2b
-
Unregistered853d8d2b
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är det någon mer än jag och mina kollegor på jobbet som har upplevt att knappsatsen är av lägsta kvalité? Vi är 7 st som har telefonen och 5 av oss har knappar som slutat fungera. Volymkontrollen på sidan och knappen man trycker för att komma till menyn som är den samma som att man slidear neråt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har upplevt samma sak. På min tredje lur slutade volymknappen att fungera, när jag lyfte lite på skalet visade det sig att lödningarna till själva tryckknapparna släppt. Kanske det är samma sak på era lurar.
Postad 23 augusti 2007 - 09:55
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Om någon är intresserad kontaktade jag utvecklarna av iGo ( http://www.i-go.com/en/ ) för att fråga om de jobbar på en Symbian-version. Detta ville jag veta för jag tycker deras navigeringsmjukvara har det överlägset bästa interfacet (navigon kommer på en god andra-plats dock). Deras svar: Dear Stefan,
First of all thank you for your interest in our product.
Currently iGO My way does not run on Symbian system, we do develop an iGO My way version for Symbian system and smartphone mobiles in the future.
At the moment I can not tell any exact date therefore I advise to follow up the news on our website: www.i-go.com. We bring out every important news on this site, like new releases, available downloads etc.
Bådar ju gott
Redigerat av Unregisteredc6f44378, 23 augusti 2007 - 09:55.
Postad 23 augusti 2007 - 10:10
lfd
-
lfd
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Precis stoppat i ett fyragigs minneskort. Visste inte att de var så sjukt små! 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har testat flera gånger inomhus nu, och den har varje gång hittat satelliter och min position. Tar typ 10sek inomhus. En gång har den tappat satelliterna när jag gick omkring inomhus, hamnade väl för långt från fönster och dylikt eller nått 
<{POST_SNAPBACK}>
Har funderat ett tag på ditt påstående om att din lur får låsning på satelliterna inomhus.  Och jag kan inte längre låta bli, jag vet var du bor! Du bor i *trumvirvel* ett glashus!
Postad 23 augusti 2007 - 22:00
keffooo
-
keffooo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Fick telefonen idag.
Jag har inte heller några problem att få gps-fix inomhus. Har testat ett 10-tal gånger. Tar max 1-2 minuter. Ibland bara några sekunder.
Däremot har jag en annan sak som jag inte kan hitta hur jag än letar.
Var hittar jag en aktivitetshanterare eller liknande över program som är igång?
Blir galen när jag vet att jag har en massa program igång som jag vill stänga ned för att frigöra minne och spara batteri.
Och en annan fråga.
Jag hade gärna dragit hem lite maps och haft dem förladdade på telefonen.
Dock säger nokia map loader att man måste ställa in usb-anslutningen på "transfer mode".
Är det samma sak som "masslagring"?
Masslagring kan jag inte välja utan att ha slängt i ett minneskort, vilket jag ännu inte har något.
Vilket minneskort rekommenderas? Någon här skrev 4 GB, är det max som finns att köpa idag?
Postad 24 augusti 2007 - 07:13
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Var hittar jag en aktivitetshanterare eller liknande över program som är igång?
Det står i manualen...
Postad 24 augusti 2007 - 07:47
Unregisteredc6f44378
-
Unregisteredc6f44378
-
Beroende
-
-
1 229 inlägg
Fick telefonen idag. Jag har inte heller några problem att få gps-fix inomhus. Har testat ett 10-tal gånger. Tar max 1-2 minuter. Ibland bara några sekunder.
Däremot har jag en annan sak som jag inte kan hitta hur jag än letar. Var hittar jag en aktivitetshanterare eller liknande över program som är igång? Blir galen när jag vet att jag har en massa program igång som jag vill stänga ned för att frigöra minne och spara batteri.
Och en annan fråga. Jag hade gärna dragit hem lite maps och haft dem förladdade på telefonen. Dock säger nokia map loader att man måste ställa in usb-anslutningen på "transfer mode". Är det samma sak som "masslagring"? Masslagring kan jag inte välja utan att ha slängt i ett minneskort, vilket jag ännu inte har något.
Vilket minneskort rekommenderas? Någon här skrev 4 GB, är det max som finns att köpa idag?
<{POST_SNAPBACK}>
Håll inne "meny-knappen", dvs den stora till höger, fungerar ungefär som alt-tab i windows. Annars ser man också vid programs ikoner om programmet är igång eller inte. 4GB är nog det största, såg någonstans att det gick beställa 8GB, men jag tror inte det var en vara som fanns inne ännu (kan dock ha fel). Man kommer dock långt på 4GB, kartor tar (tycker jag iaf) oväntat lite plats
Postad 24 augusti 2007 - 10:15
keffooo
-
keffooo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tackar så hjärtligt för hjälpen.
Blir till att leta upp billigt minneskort nu då. =)
Edit: Då är frågan om man ska plocka ett 4gb eller vänta på 6gb som verkar vara på gång nu.
Redigerat av keffooo, 24 augusti 2007 - 14:23.
Postad 24 augusti 2007 - 14:39
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Är det någon mer än jag och mina kollegor på jobbet som har upplevt att knappsatsen är av lägsta kvalité? Vi är 7 st som har telefonen och 5 av oss har knappar som slutat fungera. Volymkontrollen på sidan och knappen man trycker för att komma till menyn som är den samma som att man slidear neråt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har upplevt samma sak. På min tredje lur slutade volymknappen att fungera, när jag lyfte lite på skalet visade det sig att lödningarna till själva tryckknapparna släppt. Kanske det är samma sak på era lurar.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, jag lämnade in min på service och när jag fick tillbaka den efter 3v så hade de fixat lödningen. Tyvärr så hade de gjort det halvtaskigt så efter två tryckningar så var det samma fel igen Det jobbigaste var att de inte hade fixat övriga fel(som var mer kritiska) OCH gjort ett antal nya. Jag surade till och skrev upp allt och efter ett antal mailväxlingar så beslutade de att byta ut min telefon och jag får en ny. Det kallar jag service! Beträffande GPS-fix så har jag inte heller problem att få fix inomhus på kontoret. Då sitter jag i tegelbyggnad med fönster med skärmning. Sitter ca 2m ifrån fönstret. Det tar mellan 20 sek och 2 min innan jag får igång den. Dock har jag inte rört mig så mycket den ligger mest stilla. Någon som vet om det finns ny FW på G? V12.0.013 funkar inte alls med vissa applikationer som funkade på V11.X.XXX. Har nämt detta för Nokia. Sen har de ju inte fixat det mest irriterande felet. i loggarna ser man inte om kontakten har ringt från mobil eller fasttelefon. Allt ser ut som det är ringt från mobilnumret.
Postad 24 augusti 2007 - 18:51
hofwing
-
hofwing
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
1: Jag har precis lagt in kartor igen efter att ha uppdaterat till senaste FW, nu får jag inte svenska tecken på kartorna.
2: Dessutom får jag bara upp att jag har 80MB ledigt utrymme på mitt minneskort trots att jag nyss formaterat det, det är 1GB i verkligheten.
Vad kan vara fel?
Redigerat av hofwing, 25 augusti 2007 - 19:53.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|